![]() | Pobierz dokument pasowanie.na.ucznia.4.scenariusze.rozne.doc Rozmiar 43 KB |
SCENARIUSZ ŚLUBOWANIA KLASY PIERWSZEJ NA UCZNIÓW PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ W KRASIŃCU.
WSTĘP
Uroczystość została przygotowana przez uczniów klasy pierwszej pod kierunkiem wychowawcy z udziałem uczniów klasy czwartej i szóstej. Na uroczystość pasowania i ślubowania zaproszona była cała społeczność szkolna.
Wychowawca wita wszystkich przybyłych gości na uroczystość ślubowania i pasowania.
WYCHOWAWCA
-Witam serdecznie wszystkich zebranych. Poproszę przedstawiciela Samorządu Uczniowskiego o prowadzenie uroczystości.
PRZEDSTAWICIEL SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
-Witam serdecznie wszystkich zebranych w tej tak szczególnej chwili dla naszych najmłodszych kolegów i koleżanek , tj.w dniu w którym staną się prawdziwymi uczniami.
Witam Panią Dyrektor, nauczycieli, rodziców, koleżanki i kolegów ze starszych klas a
przede wszystkim dzieci - bohaterów dzisiejszej uroczystości.
Teraz poproszę panią dyrektor o zabranie głosu.
Głos zabiera dyrektor szkoły.(Nauczyciel dziękuje dyrektorowi)
WYCHOWAWCA
-Na dzisiejszą uroczystość zaprosiłam chyba wyjątkowego gościa, który w naszej szkole bywa nie co dzień. - zapraszam do nas Dobrą Wróżkę!
DOBRA WRÓŻKA
-Witam wszystkich zebranych a szczególnie te piękne dzieci. Dziękuję za zaproszenie. Na waszą uroczystość przybyłam bardzo chętnie wraz ze swoimi wróżkami asystentkami. Przedstawiam wam wróżkę z krainy (następuje prezentacja wróżek asystentek)
-Wróżka Śpiewu, Tańca i Recytacji (symbole- usta i nuta )
-Wróżka z krainy pracy (symbol- pszczoła )
-Wróżka z krainy miłości ( symbol- serce )
-Wróżka z krainy mądrości ( symbol- sowa )
W tej chwili do sali wpada uczeń z klasy 4 i mówi coś do ucha nauczycielowi prowadzącemu- wychowawcy pierwszoklasistów.
NAUCZYCIEL
-Przepraszam wszystkich zebranych, bo okazało się, że w gabinecie pani dyrektor doszło do strasznych rzeczy. Zła Wróżka, która nie była zaproszona na dzisiejszą uroczystość rzuciła zaklęcie i znikła. ( w dali słychać śmiech Złej Wróżki )
W tej sytuacji nie pozostaje nam nic innego, jak tylko odwołać ślubowanie. Jeszcze raz przepraszamy!
( Dobra Wróżka mówi nauczycielowi coś do ucha )
NAUCZYCIEL ( zwraca się głośno do wszystkich )
-Posłuchajcie co ma nam do powiedzenia Dobra Wróżka.
DODRA WRÓŻKA
-Kochane dzieci, nie martwcie się! Pamiętajcie, że dobro zawsze pokona zło. Wiem, jak was odczarować. Musicie wybrać się do czterech krain. Z każdej podróży musicie mi coś przynieść, a wtedy będę mogła was odczarować.
Nie boicie się?
DZIECI
-Nie.
DOBRA WRÓŻKA
-Zgadzacie się?
DZIECI
-Tak.
DOBRA WRÓŻKA
-Życzę wam szczęścia.
Teraz poproszę moją asystentkę - Wróżkę śpiewu, tańca i recytacji.
( Do sali wchodzi Wróżka z przypiętą nutką, ustami i napisem Kraina śpiewu tańca i recytacji.)
WRÓŻKA ŚPIEWU TAŃCA I RECYTACJI
-Witam was w krainie śpiewu, tańca i recytacji. Tu mogą przebywać tylko te dzieci, które potrafią pięknie śpiewać, tańczyć i recytować. Czy wy to potraficie?
DZIECI
-Tak!
( Dzieci śpiewają piosenki, tańczą i recytują wiersze.)
WRÓŻKA ŚPIEWU TAŃCA I RECYTACJI
-Pięknie śpiewacie, tańczycie i recytujecie. Dostaniecie ode mnie symbol mojej krainy-nutkę i złote usta.
( Wróżka wręcza symbole uczniom.)
DOBRA WRÓŻKA
-Poproszę teraz moją asystentkę - Wróżkę z krainy pracy.
( Pojawia się Wróżka z przypiętym napisem Kraina Pracy i jej symbolem pszczołą.)
WRÓŻKA Z KRAINY PRACY
-Witam was w krainie pracy. Mogą tu przebywać tylko pracowite dzieci. Czy potraficie dokładnie i szybko pracować?
DZIECI
-Tak!
WRÓŻKA Z KRAINY PRACY
-Mam dla was zadanie podobne do tego, które musiał wykonać Kopciuszek. Posegregujcie wszystkie kasztany i żołędzie i ułóżcie je w osobnych pojemnikach.
( Uczniowie z klasy czwartej wystawiają kosz z wymieszanymi kasztanami i żołędziami.
Dzieci przystępują do wykonania zadania. Wróżka sprawdza poprawność wykonania zadania.)
WRÓŻKA PRACY
-Miałyście rację. Potraficie szybko i solidnie pracować. Dostajecie ode mnie symbol pracy - pszczółkę.
(Wróżka wręcza dzieciom sylwetki pszczół)
DOBRA WRÓŻKA
-Przywołuję teraz moją asystentkę - Wróżkę z krainy miłości
( Do dzieci przychodzi następna wróżka z napisem Kraina miłości i przypiętym czerwonym sercem.
WRÓŻKA Z KRAINY MIŁOŚCI
-Witam was w krainie miłości. Mogą tu przebywać jedynie te dzieci, które kochają swój kraj. Czy wy kochacie swoją ojczyznę?
DZIECI
-Tak!
WRÓŻKA Z KRAINY MIŁOŚCI
-Udowodnijcie mi to.
Uczeń zadaje pytania z wiersza pt. „Kto ty jesteś'' W. Bełzy
Dzieci odpowiadają na pytania z wiersz
WRÓŻKA Z KRAINY MIŁOŚCI
-Widzę, ze naprawdę kochacie swoją ojczyznę. Dostajecie ode mnie symbol miłości - serce.
( Wróżka wręcza dzieciom czerwone serca z kartonu.)
DOBRA WRÓŻKA
-Zapraszam teraz asystentkę - wróżkę z krainy mądrości
( Na salę wchodzi wróżka w przebraniu sowy z napisem Kraina mądrości.
WRÓŻKA Z KRAINY MĄDROŚCI
-Witam was w krainie mądrości, tu mogą przebywać jedynie mądre dzieci. Czy wy takie jesteście?
DZIECI
-Tak
WRÓŻKA Z KRAINY MĄDROŚCI
-Zaraz to sprawdzimy. Przeczytam wam zagadki, a jeżeli je rozwiążecie, dostaniecie ode mnie symbol mądrości - sowę.
( Wróżka zadaje dzieciom zagadki, a dzieci je rozwiązują.)
WRÓŻKA MĄDROŚCI
-Rzeczywiście jesteście bardzo mądre. Oto symbol mądrości - sowa.
( Wróżka wręcza symbole dzieciom.)
DOBRA WRÓŻKA
-Widzę, że zdobyłyście wszystko, co mi jest potrzebne do odwrócenia zaklęcia. Byłyście bardzo dzielne i odważne.
Zatem ,, Hokus pokus, małe szumy,
Ja oddaję wam rozumy''
(Wróżka macha różdżką i dokonuje demonstracyjnego odczarowania
pierwszaków.)
NAUCZYCIEL
-Byliście bardzo dzielni, aktywnie pracowaliście. Dobra Wróżka potwierdziła to zdejmując z was zły czar, wobec tego możemy przystąpić do uroczystego ślubowania.
Proszę o wprowadzenie barw narodowych,
-odśpiewanie hymnu państwowego
-uroczyste ślubowanie uczniów klasy pierwszej (delegacja przyrzeka na flagę )
ŚLUBUJĘ UROCZYŚCIE.
BĘDĘ STARAŁ SIĘ BYĆ
DOBRYM I UCZCIWYM.
BĘDĘ STRZEGŁ HONORU
I DOBREGO IMIENIA SZKOŁY.
BĘDĘ SZANOWAŁ SWOICH NAUCZYCIELI,
RODZICÓW I KOLEGÓW.
BĘDĘ UCZYŁ SIĘ TEGO, CO PIĘKNE.
BĘDĘ KOCHAŁ SWOJĄ OJCZYZNĘ.
NAUCZYCIEL
-Nadszedł już czas, aby szkoła przyjęła was w poczet swoich uczniów. Pani dyrektor dokona teraz aktu pasowania.
( Dyrektor dokonuje pasowania na uczniów poprzez dotknięcie ramienia dzieci olbrzymim gęsim piórem i wypowiada słowa;
-Pasuję cię na ucznia Szkoły Podstawowej w Krasińcu.
NAUCZYCIEL
-Proszę o wyprowadzenie barw narodowych.
Uczniowie klasy pierwszej recytują wiersze.
Uczniowie z klasy drugiej i trzeciej recytują wiersze a następnie wręczają upominki młodszym kolegom.
Pierwszaki dziękują wszystkim słowami;
-A teraz wszystkich żegnamy
i do swoich klas zapraszamy.
NAUCZYCIEL
-Wszystkim dziękujemy za udział w uroczystości ślubowania i pasowania.
Opracowała
mgr Barbara Kierszak
nauczycielka w Zespole Szkół w Krasińcu
![]() | Pobierz dokument pasowanie.na.ucznia.4.scenariusze.rozne.doc Rozmiar 43 KB |