Jak skutecznie zapobiegac karierze przestepczej Spis tresci


S PI S TREŚ CI
      
Wstęp. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
Rozdział I:
Pozytywna readaptacja  sposób przeciwdziałania karierze przestępczej. . . . . . . . . 1 1
1 . Co to jest kariera przestępcza?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 1
2. Na czym polega pozytywna readaptacja osób zagrożonych karierą
przestępczą?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 5
3. Jak można mierzyć proces readaptacji?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20
4. Jakie są zalety psychologicznego pomiaru readaptacji przestępców?. . . . . . . . . . . . . . 23
Rozdział II
Podmiotowy mechanizm readaptacyjny: poczucie koherencji. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31
1 . Co to jest poczucie koherencji?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31
2. W jaki sposób koherencja wpływa na zachowanie człowieka? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35
3. Czy występują zależności między poziomem koherencji
a przystosowaniem osób zagrożonych karierą przestępczą?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
4. Jak można kształtować poczucie koherencji?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41
Rozdział III
Podmiotowy mechanizm readaptacyjny: poczucie własnej skuteczności. . . . . . . . . . 49
1 . Co to jest poczucie własnej skuteczności?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
2. W jaki sposób odczuwanie samoskuteczności wpływa
na zachowanie człowieka?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
3. Czy występują zależności między poczuciem własnej skuteczności
a przystosowaniem osób zagrożonych karierą przestępczą?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56
4. Jak można kształtować osobistą skuteczność?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59
6_______________________________________________________________________________ Spis treści
Rozdział IV
Podmiotowy mechanizm readaptacyjny: osobowościowa
orientacja wartościująca. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
1 . Na czym polega osobowościowa orientacja wartościująca?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
2. W jaki sposób zdolność do wartościowania wpływa
na zachowanie człowieka?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71
3. Czy występują zależności między sposobem wartościowania
a przystosowaniem osób zagrożonych karierą przestępczą?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75
4. Jak można kształtować osobowościową orientację wartościującą?. . . . . . . . . . . . . . . . . . 77
Rozdział V
Podmiotowy mechanizm readaptacyjny: poczucie
alienacji/zakorzenienia. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85
1 . Na czym polega doświadczanie alienacji/zakorzenienia?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85
2. W jaki sposób poczucie wyalienowania wpływa
na zachowanie człowieka?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89
3. Czy występują zależności między odczuwaniem alienacji/zakorzenienia
a przystosowaniem osób zagrożonych karierą przestępczą?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92
4. Jak można kształtować poczucie zakorzenienia?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
Rozdział VI
Podmiotowy mechanizm readaptacyjny: poczucie jakości życia. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 03
1 . Co to jest poczucie jakości życia?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 03
2. W jaki sposób odczuwanie jakości własnej egzystencji wpływa
na zachowanie człowieka?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 07
3. Czy występują zależności między poczuciem jakości życia
a przystosowaniem osób zagrożonych karierą przestępczą?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 1 0
4. Jak można kształtować odczuwanie jakości własnego życia?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 1 2
Rozdział VII
Podmiotowy mechanizm readaptacyjny: spostrzeganie
jakości kontaktów społecznych. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 1 9
1 . Na czym polega jakość relacji międzyludzkich?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 1 9
2. W jaki sposób spostrzeganie jakości kontaktów
interpersonalnych wpływa na zachowanie człowieka?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 25
3. Czy występują zależności między poczuciem jakości posiadanych kontaktów
społecznych a przystosowaniem osób zagrożonych karierą przestępczą?. . . . . . . . . . . 1 27
4. Jak można kształtować poczucie jakości nawiązywanych
relacji międzyludzkich?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 30
Spis treści_______________________________________________________________________________ 7
Rozdział VIII
Podmiotowy mechanizm readaptacyjny: strategie radzenia sobie
w sytuacjach trudnych. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 35
1 . Na czym polega radzenie sobie w sytuacjach trudnych?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 35
2. W jaki sposób strategie zaradcze wpływają na zachowanie człowieka?. . . . . . . . 1 43
3. Czy występują zależności między preferowanymi strategiami
zaradczymi a przystosowaniem osób zagrożonych karierą przestępczą?. . . . . . . 1 48
4. Jak można kształtować konstruktywne strategie zaradcze
w sytuacjach trudnych?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 51
Rozdział IX
Podmiotowy mechanizm readaptacyjny: używanie substancji
psychoaktywnych  jako unikowa strategia zaradcza. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 59
1 . Na czym polega specyfika unikowych strategii zaradczych?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 59
2. W jaki sposób używanie substancji psychoaktywnych wpływa
na zachowanie człowieka?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 62
3. Czy występują zależności między używaniem substancji psychoaktywnych
a przystosowaniem osób zagrożonych karierą przestępczą?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 71
4. Jak można redukować występowanie unikowej strategii
zaradczej: używanie substancji psychoaktywnych?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 74
Rozdział X
Zakończenie, czyli znaczenie zasobów w zapobieganiu
karierze przestępczej. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 81
1 . W czym tkwi istota zasobów?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 81
2. W jaki sposób zasoby wpływają na zachowanie człowieka?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 84
3. Czy występują zależności między dystrybucją zasobów
a przystosowaniem osób zagrożonych karierą przestępczą?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 88
4. Jak można kształtować zasoby przystosowawcze człowieka?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 89
Biogramy autorów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 95


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
dsp spis tresci
00 Spis treści, Wstęp, Wprowadzenie
Spis treści
01 Spis treści
Spis treści
01 Spis tresci (2)
Spis treści
Jak skutecznie negocjować(1)
Efektywne motywowanie pracowników Jak skutecznie zbudować i motywować zespół fragment
pms spis tresci
Spis treści tabel rysunków
Spis tresci

więcej podobnych podstron