Jedwabne a zbrodnie na Kresach8










Jedwabne a zbrodnie na Kresach 1939-1941 cz.8













Jedwabne a zbrodnie na Kresach 1939-1941 (cz.
VIII)






 


prof. JERZY ROBERT NOWAK

 








 
Żydowska "hańba
domowa"
18 marca 2001 tygodnik Forum
przedrukował, począwszy od pierwszej kolumny tego
periodyku, skrajnie polakożerczy wywiad z Janem Tomaszem
Grossem dla "The New Yorkera", zatytułowany
wymownie "Polska hańba". Tą "polską
hańbą" ma być wg Grossa zachowanie Polaków w
czasie drugiej wojny światowej - wszak Gross już od
dawna oskarża nas o rzekomy współudział w zagładzie
Żydów. Ujawniane w ostatnich dniach fakty (m. in. w wystąpieniach
prof. Strzembosza na łamach "Rzeczpospolitej" i
"Życia", publikowanych relacjach z 1947 i 1949
roku) pokazują jak nieprawdziwe i oszczercze były próby
zwalenia na Polaków winy za niemiecką zbrodnię w
Jedwabnem. Co zaś generalnie tyczy się "polskiej hańby"...
Myślę, że w czasie drugiej wojny światowej,
nie mamy powodów do wstydu. 
Wręcz przeciwnie,
Polska i Polacy doskonale zdali wówczas swój najcięższy
być może egzamin z historii. Jakże prawdziwe pod
tym względem były słowa zapisane w dzienniku
polskiego lekarza z Zamojszczyzny - doktora Zygmunta Klukowskiego,
tak obrzydliwie zafałszowywanego niejednokrotnie w tekstach
Grossa. Otóż pod datą 1 września 1940 roku dr
Klukowski zapisał z ogromną satysfakcją:
"Postawa całego narodu w kraju, pomimo niesłychanego
terroru niemieckiego, jest niezwykle odporna. Uległy tylko słabe,
mierne i mało wartościowe jednostki. Ogół społeczeństwa
zachowuje się z wielką godnością"
.
Nie jestem zwolennikiem pisania o
swym narodzie w duchu panegirycznym, lecz za ciągłym,
szczerym pokazywaniem blasków i cieni. Swą postawę już
dawno wyraziłem zarówno w dokonanym przeze mnie wyborze pism
takiego rzecznika narodowego samorozrachunku jak Cyprian Norwid. Mój
wybór jego myśli "Gorzki to chleb jest - polskość"
- rozszedł się w 1985 roku w ciągu kilku tygodni w
nakładzie 50 tys. egzemplarzy. Podobne spojrzenie, ukazujące
jasne i ciemniejsze strony naszej nacji pokazałem również
w dwóch kolejnych wydaniach innego mego wyboru "Myśli o
Polsce i Polakach". Są okresy w naszych dziejach, które
oceniam z prawdziwą goryczą, zarówno w odniesieniu do
dawniejszych czasów, jak choćby czasów saskich lub
Targowicy, jak i przygnębiającego wręcz
zaprzepaszczania szans dla Polski w ostatnim dziesięcioleciu.
Myślę, że kiedyś nasi potomkowie będą
się szczerze wstydzić naszych fatalnych zaniechań i
niedokonań po 1989 roku. Zawsze jednak będę się
sprzeciwiał jakimkolwiek plwaniom na tak wspaniałe
zachowanie naszych rodaków w czasie drugiej wojny, sprzeciwiał
haniebnym uogólnieniom dokonywanym przez Grossa i jego polskich
klakierów, niegodnym spojrzeć w oczy polskim patriotom, którzy
przeżyli tak heroicznie "czasy pogardy".

Nie było "polskiej hańby" w czasie drugiej
wojny światowej. Było natomiast aż nazbyt wiele
żydowskiej "hańby domowej", zdradzenia ubogich
Żydów w różnych krajach przez swe elity i Żydów
europejskich en general przez bogatych Żydów amerykańskich,
którzy okazali się z gruntu nieprzemakalni na jakiekolwiek
przeżycia tragedii mordowanych Żydów
. I o tej hańbie dziś tak bardzo pragną zapomnieć
przy pomocy takich tendencyjnych paszkwilantów jak Jan Tomasz
Gross. Jakże bardzo można odnieść właśnie
do niego to, co pisał już w 1971 roku redaktor
"Znaku" Jacek Woźniakowski, iż jedna z hipotez
na temat źródeł antypolskiej opinii w świecie
twierdzi, iż głównymi jej autorami są hałaśliwi
Żydzi amerykańscy, "którzy w czasie wojny palcem o
palec nie stuknęli, by pomóc swoim pobratymcom. Jeżeli
dzisiaj gryzie ich wyrzut sumienia, to najlepszą metodą
jego zagłuszenia jest dopatrywać się wszędzie
winnych; własna wina ginie wtedy jak zwiędły liść,
co zauważył jeden mądry ksiądz Brown"
(Znak, 1971, nr 7-8, s. 107). Gdy dziś czytam wysuwane przez
J. T. Grossa oskarżenia pod adresem Polaków o rzekomą
współwinę zagłady Żydów mimo woli
przypominają mi się jakże celne uwagi tak nieodżałowanego
twórcy jak Gustaw Herling-Grudziński. Pisarz ten, mający
skądinąd również żydowskie korzenie, jak mu
uporczywie przypominano w czasie wywiadu dla "Gazety
Wyborczej" już 22 listopada 1990 napisał w swym
dzienniku o odżywaniu "tępego schematu polskiej współodpowiedzialności
za zagładę", wymyślonego przez oszalałych
i najgłupszych na świecie Żydów amerykańskich,
którzy w ten sposób usiłują oczyścić swoje
sumienia, zamulone wspomnieniami własnej obojętnej
bierności w latach wojny wobec postępów
"ostatecznego rozwiązania" (G. Herling-Grudziński:
"Dziennik pisany nocą 1989-1992", Warszawa 1993, s.
187).
Wśród przeróżnych
bredni, jakie można znaleźć na kartach najnowszych
książek J. T. Grossa jedno z poczesnych miejsc zajmuje
sugerowanie jakoby "olbrzymia ilość zamordowanych
Żydów" zginęła z winy polskich szmalcowników
(por. uwagi Grossa w "Upiornej dekadzie", s. 31-32).
Gross przy tym zupełnie przemilcza fakt, że przeważająca
część Żydów wysyłana była do obozów
śmierci z gett, kierowanych przez własne żydowskie
Judenraty i pod nadzorem własnych żydowskich policjantów.
Gross tak ochoczo perorujący o polskiej odpowiedzialności
za śmierć ogromnej liczby Żydów, zupełnie
przemilcza w "Upiornej Dekadzie" tak katastrofalną
rolę żydowskich elit. Z nich bowiem wywodziło się
gros członków Judenratów, posłusznie wypełniających
najbardziej nawet zgubne dla Żydów rozkazy władz
niemieckich.
Najsłynniejsza żydowska
myślicielka XX wieku Hannah Arendt już w 1963 roku wystąpiła
w książce "Eichmann w Jerozolimie" z
dramatycznym oskarżeniem przeciw Judenratom, twierdząc,
że bez ich pomocy w zarejestrowaniu Żydów, zebraniu ich
w gettach, a potem pomocy w skierowaniu do obozów zagłady
zginęłoby dużo mniej Żydów. Niemcy mieliby
bowiem dużo więcej kłopotów z ich spisaniem i
wyszukiwaniem. W różnych miastach okupowanej przez hitlerowców
Europy powtarzał się ten sam perfidny schemat -
funkcjonariusze żydowscy sporządzali wykazy imienne wraz
z informacjami o majątku, zapewniali pomoc własnej
policji w chwytaniu i ładowaniu Żydów do pociągu.
W ocenie Hannah Arendt: "Dla Żydów rola, jaką
przywódcy żydowscy odegrali w unicestwieniu własnego
narodu, stanowi niewątpliwie najczarniejszy rozdział całej
tej ponurej historii (...)" (podkr. J.R.N.) (H. Arendt:
"Eichmann w Jerozolimie", Kraków 1987, s. 151).
Uległość Judenratów
wobec hitlerowców oznaczała skrajną kompromitację
żydowskich elit w państwach okupowanych przez III Rzeszę.
Hannah Arendt stwierdza wręcz: "O ile jednak członkowie
rządów typu quislingowskiego pochodzili zazwyczaj z partii
opozycyjnych, członkami rad żydowskich byli z reguły
cieszący się uznaniem miejscowi przywódcy żydowscy,
którym naziści nadawali ogromną władzę aż
do chwili, gdy i ich także deportowano" (H. Arendt: op.
cit., s. 151).
Dodajmy przy tym, że odgrywający
tak haniebną rolę szmalcownicy, czy pomagające
Niemcom w niektórych miejscowościach męty stanowiły
prawdziwy margines społeczeństwa polskiego, zbiór
szumowin. Wśród Żydów natomiast splamiła się
straszliwie wielka część ich elity politycznej i
społecznej. Stąd pochodzi tak niebywale ostra konkluzja
H. Arendt - "Wszędzie, gdzie byli Żydzi, istnieli
uznani przywódcy żydowscy, i to właśnie oni,
niemal bez wyjątku współdziałali w ten czy inny
sposób, z takiej czy innej przyczyny, z nazistami. Cała
prawda przedstawiała się tak, że gdyby naród
żydowski był istotnie nie zorganizowany i pozbawiony
przywództwa, zapanowałby chaos, ale liczba ofiar z pewnością
nie sięgnęłaby 4,5 do 6 milionów ludzi" (H.
Arendt: op. cit., s. 151, 160). Arendt powołała się
przy tym na oceny sugerujące, że z powyższej ilości
Żydów mogłaby uratować się mniej więcej
połowa, gdyby nie trzymano się posłusznie zaleceń
żydowskich (tamże, s. 160-161).
Żydowski autor Baruch Milch
tak pisał w przejmującej relacji o losach Żydów na
b. wschodnich kresach Rzeczypospolitej (woj. lwowskie i
tarnopolskie): "W każdym razie Judenrat stał się
narzędziem w rękach gestapo do niszczenia Żydów, a
jak sami członkowie później się wyrażali, są
"Gestapem na ulicy żydowskiej (...)" (B. Milch: Mój
testament, "Karta", luty 1991, s. 6-7, 16).
 
Przypomnijmy tu postać Chaima
Rumkowskiego, prezesa Rady Żydowskiej w Łodzi, "króla"
getta łódzkiego na usługach Niemców. Był on
absolutnym władcą getta, w którym kursowały
specjalne pieniądze "chaimki" i "rumki"
oraz znaczki pocztowe z jego podobizną. Rumkowski urządził
sobie harem w jednej willi i wciąż sprowadzał nowe
piękne kobiety. W zamian za przyzwolenie Niemców na jego
tyranię nad mieszkańcami getta arcygorliwie wykonywał
wszystkie niemieckie rozkazy i wyekspediował olbrzymią
większość swych poddanych do obozów zagłady.
W końcu jednak i jego Niemcy wysłali do Oświęcimia,
podobno natychmiast padł ofiarą swych żydowskich
współwięźniów, którzy nie zwlekając ani
chwili natychmiast po przywiezieniu go do obozu, spalili go żywcem
w obozowym piecu (por. E. Reicher: "W ostrym świetle
dnia. Dziennik żydowskiego lekarza 1939-1945", oprac. R.
Jabłońska, Londyn 1989, s. 29).
 
Na Węgrzech członkowie
Judenratów uczestniczyli w najhaniebniejszych, najbardziej
podejrzanych moralnie transakcjach dla ratowania bogatych i wpływowych
Żydów kosztem zdradzanych i wydawanych Niemcom ich biednych
współziomków. W Budapeszcie za pośrednictwem wybitnego
syjonisty dr. Rudolfa Kastnera, Judenraty ułatwiły
Eichmannowi uśpienie czujności i deportowanie na śmierć
do nazistowskich obozów zagłady 475 tysięcy Żydów
w zamian za uratowanie 1.684 bogatych Żydów (znaleźli
się wśród nich "ludzie wybitni" i członkowie
syjonistycznego ruchu młodzieżowego (H. Arendt: op.
cit., s. 54, 152). Eichmann umożliwił
"nielegalny" wyjazd ponad półtora tysiąca
Żydów do Palestyny (eskorta pociągu składała
się w istocie z niemieckich policjantów) w zamian za "ład
i porządek" w obozach, zapobieżenie tam panice i
ucieczkom bardzo łatwym w zamieszaniu 1944 roku, gdy front był
już tak blisko Węgier. W rezultacie tych "uspokajań"
w obozach ze strony cieszących się autorytetem wpływowych
Żydów Niemcy w porządku "wyekspediowali kilkaset
tysięcy Żydów węgierskich" na zagładę.
Po wojnie w czasie procesu w Jerozolimie sędzia Benjamin
Halevi z Jerozolimskiego Sądu Okręgowego wydał
orzeczenie stwierdzające, że Kastner "zaprzedał
własną duszę diabłu". Izraelski Sąd
Najwyższy pod naciskami polityków unieważnił
jednak to orzeczenie, uniewinniając Kastnera, aby zatuszować
tak kompromitującą Żydów sprawę. W kilka
miesięcy potem w marcu 1957 roku Kastnera zabiło jednak
dwóch węgierskich Żydów, którzy przeżyli czas
masakry.
Szczególnie ciężkie określenia
niejednokrotnie padały wobec policji żydowskiej. Oskarżano
ją, że będąc niezwykle służalcza
wobec Niemców, nierzadko swym okrucieństwem w stosunku do
żydowskich współziomków przewyższała nawet
hitlerowców. Słynny kronikarz warszawskiego getta - Emanuel
Ringelblum tak pisał o żydowskiej policji: "Policja
żydowska miała bardzo złą opinię jeszcze
przed wysiedleniem. W przeciwieństwie do policji polskiej, która
nie brała udziału w łapankach do obozu pracy,
policja żydowska parała się tą ohydną
robotą. Wyróżniała się również
straszliwą korupcją i demoralizacją. Dno podłości
osiągnęła ona jednak dopiero w czasie wysiedlenia.
Nie padło ani jedno słowo protestu przeciwko odrażającej
funkcji, polegającej na prowadzeniu swych braci na rzeź.
Policja była duchowo przygotowana do tej brudnej roboty i
dlatego gorliwie ją wykonała. Obecnie mózg sili się
nad rozwiązaniem zagadki: jak to się stali, że
Żydzi - przeważnie inteligenci, byli adwokaci (większość
oficerów była przed wojną adwokatami) - sami przykładali
rękę do zagłady swych braci. Jak doszło do
tego, że Żydzi wlekli na wozach dzieci i kobiety, starców
i chorych, wiedząc, że wszyscy idą na rzeź
(...). Okrucieństwo policji żydowskiej było bardzo
często większe niż Niemców, Ukraińców i
Łotyszów. Niejedna kryjówka została
"nakryta" przez policję żydowską, która
zawsze chciała być plus catholique que le pape, by
przypodobać się okupantowi. Ofiary, które znikły z
oczu Niemca wyłapywał policjant żydowski (...).
Policja żydowska dała w ogóle dowody niezrozumiałej
dzikiej brutalności. Skąd taka wściekłość
u naszych Żydów? Kiedy wyhodowaliśmy tyle setek zbójców,
którzy na ulicach łapią dzieci, ciskają je na wozy
i ciągną na Umschlag? Do powszechnych po prostu zjawisk
należało, że zbójcy ci za ręce i nogi
wrzucali kobiety na wozy (...) Każdy Żyd warszawski, każda
kobieta i każde dziecko mogą przytoczyć tysiące
faktów nieludzkiego okrucieństwa i wściekłości
policji żydowskiej" (E. Ringelblum: "Kronika getta
warszawskiego wrzesień 1939 - styczeń 1943",
Warszawa 1988, s. 426, 427, 428).
Żydowski policjant Carl
Perechodnik, który zginął pod koniec wojny, zapisał
w swym pamiętniku: "Nie ma żadnego
usprawiedliwienia dla policjantów żydowskich w Warszawie
(...). Skamieniały im serca, obce stały się
wszelkie ludzkie uczucia. Łapali ludzi, na rękach
znosili z mieszkań niemowlęta, przy okazji rabowali. Nic
też dziwnego, że Żydzi nienawidzili swojej policji
bardziej niż Niemców, bardziej niż Ukraińców"
(C. Perechodnik: "Czy ja jestem mordercą?",
Warszawa 1993, s. 112-113).
 
Jakże żałuję,
że polscy czytelnicy nie mają nadal dostępu do
najciekawszego chyba dokumentu losów Żydów Warszawy w
"czasach pogardy" - wstrząsającego dziennika
b. dyrektora szkoły hebrajskiej w Warszawie Chaima A.
Kaplana. Jego dziennik tłumaczony był na liczne języki
od angielskiego po szwedzki, a jednak nie udostępniono go właśnie
Polakom, choć zawiera tak wiele ważnych spostrzeżeń 
na temat polsko-żydowskich stosunków doby wojny, a także
bez porównania uczciwszy i życzliwszy obraz Polaków niż
książki Grossa. Myślę, że główną
przyczyną dla której cenzorzy spod znaku filosemickiej
"poprawności politycznej" opóźnili
przyswojenie książki Chaima A Kaplana polskim
czytelnikom jest to, że w wielu miejscach zawiera ona szczególnie
prawdziwy i bezlitosny osąd warszawskiej Rady Żydowskiej
(Judenratu) i żydowskiej policji. Kaplan nazywał wprost
Judenrat "hańbą społeczności
warszawskiej". Wielokrotnie piętnował zbrodniczą
działalność żydowskiej policji pisząc m.
in.: "Żydowska policja, której okrucieństwo jest
nie mniejsze od nazistów, dostarczyła do "punktu
przenosin na ulicy Stawki więcej (osób - J.R.N.) niż było
w normie, do której zobowiązała się Rada Żydowska
(...). Naziści są zadowoleni, że eksterminacja
Żydów jest realizowana z całą niezbędną
efektywnością. Czyn ten jest dokonywany przez żydowskich
siepaczy (Jewish slaughterers). (...) To żydowska policja
jest najokrutniejsza wobec skazanych (...) Nazi są
usatysfakcjonowani robotą żydowskiej policji, tej plagi
żydowskiego organizmu (...) Wczoraj, trzeciego sierpnia, oni
wyrżnęli ulice Zamenhofa i Pawią. (...) SS-owscy
mordercy stali na straży podczas gdy żydowska policja
pracowała na dziedzińcach. To była rzeź w
odpowiednim stylu - oni nie mieli litości nawet dla dzieci i
niemowląt (podkr. - J.R.N.). Wszystkich z nich, wszystkich
bez wyjątku, zabrano do wrót śmierci" (por.
"Scroll of Agency: The Warsaw Diary of Chaim A. Kaplan",
New York 1973, s. 384, 386, 389, 399). Na s. 231 swej książki
Kaplan cytuje jakże gorzki ówczesny dowcip żydowski.
Miał on formę krótkiej modlitwy: "Pozwól nam wpaść
w ręce agentów gojów, tylko nie pozwól nam wpaść
w ręce żydowskiego agenta!". Podobne w wymowie są
zapiski Aleksandra Bibersteina, dyrektora żydowskiego
szpitala zakaźnego w krakowskim getcie. W swoich
wspomnieniach o żydowskiej służbie porządkowej
OD (Ordnungsidienst) Biberstein pisał m. in.: "Przez cały
czas okupacji Ordnungsdienst był narzędziem w ręku
gestapo, na jego polecenie odemani (tj. członkowie
Ordnungsdienst - J.R.N.) wykonywali bez zastrzeżeń
najpodlejsze czynności, prześcigając często
bezwzględnością Niemców" (A. Bilberstein:
"Zagłada Żydów w Krakowie", Kraków 1985, s.
165).
 
Autor pamiętnika z getta
warszawskiego Henryk Makower pisał o jakże niegodnym
zachowaniu żydowskiej Służby Porządkowej w
czasie blokad domów w getcie: "Blokady wyzwoliły wśród
SP (Służby Porządkowej - J.R.N.) całą masę
łajdactwa i draństwa. Opornych bito pałkami, nie
gorzej od Niemców. Do tego dołączyło się
rabowanie opuszczonych mieszkań pod jakimś pretekstem,
np. żeby nie zostawiać rzeczy Niemcom. Wielu "porządnych"
wyższych funkcjonariuszy SP dorobiło się na różnych
tego rodzaju praktykach dużych majątków. Było to
zjawisko tak masowe, że nawet tzw. przyzwoici ludzie się
chwalili - "ja się na tej akcji dorobiłem" -
lub "mój mąż nie nadaje się do dzisiejszych
czasów, nic nie zarobił na akcji" (H. Makower:
"Pamiętnik z getta warszawskiego październik
1940-styczeń 1943", Wrocław 1987, s. 62). 
Wiadomo jest, że policjanci
żydowscy, by zadowolić życzenia Niemców wcale nie
ograniczali się tylko do wyłapywania swych żydowskich
sąsiadów i prowadzenia ich na rzeź, że częstokroć
wypełniali narzucane im przez Niemców normy także
poprzez odprowadzanie w ręce niemieckich katów na rzeź
członków własnych rodzin, czasem nawet ojców, matki,
żony. Sam Carl Perechodnik wciąż bije się w
piersi na kartach swego pamiętnika, że nie był odważny
na tyle, by nie spełnić rozkazu przyprowadzenia własnej
żony na plac, skąd powieziono ją na śmierć.
Co więcej, zapewniał ją, że nic jej nie grozi
(Por. Carl Perechodnik: op. cit. 42, 150).
Przypomnijmy, że pisał na
ten temat tak wybitny znawca żydowskiej problematyki, słynny
uczony polski z USA - prof. Iwo Cyprian Pogonowski. Otóż
stwierdził on, że "każdy żydowski
policjant w getcie warszawskim wysłał do komór gazowych
Treblinki przeciętnie ponad 2.200 osób. Na Umschlagplatzu w
Warszawie policja żydowska dawała strawę w wagonach
śmierci, żeby do nich zwabić wygłodzonych
mieszkańców getta. Tragedia żydowska podczas II wojny
światowej polegała również na tym, że władze
niemieckie dokonały ludobójstwa Żydów głównie
żydowskimi rękami" (podkr. J.R.N.). I to co
akcentuje prof. Pogonowski jest właśnie takim tematem
szczególnie wstydliwym dla przeważającej części
żydowskich autorów typu Grossa, tym chętniej odwracających
uwagę od roli żydowskich policjantów i Judenratów
poprzez oszczercze kalumnie przeciw Polakom.
Żydowscy policjanci byli
faktycznie zbrodniarzami wobec własnych współrodaków,
najczęściej ze strachu, ale nierzadko także z chęci
zysku. I właśnie z tej kategorii Żydów, tej grupy
najpodlejszej, służalczej wobec morderców własnego
narodu, pozbawionej jakichkolwiek skrupułów uratowało
się szczególnie dużo osób. Słynny matematyk
żydowskiego pochodzenia - Stefan Chaskielewicz, pisał we
wstrząsających pamiętnikach: "Ukrywałem
się w Warszawie styczeń 1943 styczeń 1945"
(wydanych w Krakowie w 1988 r., s. 191-192): "Wśród
Żydów, którym pomogło przeżyć posiadanie
znaczniejszych funduszy, byli i dawni funkcjonariusze policji
żydowskiej, a nawet sławnej ekspozytury Gestapo w
getcie. Ci ludzie bowiem obłowili się podczas akcji
wysiedleńczej. Trudno tu podać jakiekolwiek ścisłe
dane liczbowe. Mogę jedynie powtórzyć stwierdzenie dwóch
byłych policjantów, którzy po wojnie, w mojej obecności
mówili, że uratowało się co najmniej 200 ich kolegów
(...)". Pytanie, czym się zajęli po wojnie ci dawni
policjanci żydowscy, którzy przedtem odprowadzili posłusznie
tak wielu swoich żydowskich współbraci na śmierć?
Ilu z nich poszło do służby w bezpiece, mając
tak nieludzkie charaktery, upadłe na "dno podłości"!
Przypomnijmy, że sam Gross na
105 s. "Sąsiadów" stawia celne pytanie: "Czy
ludzie skompromitowani współpracą z reżymem
opierającym się na przemocy, nie są predestynowani
niejako do kolaboracji z każdym następnym
terrorystycznym systemem władzy?" Kilka stron dalej (s.
112) czytamy inne pytanie Grossa: "Jak można mieć
zaufanie do kogoś kto mordował lub wydawał na
śmierć innego człowieka?" Przecież tych
dwustu żydowskich policjantów wydało w czasie wojny
tysiące swoich żydowskich ziomków na rzeź. Jaka
szkoda, że nikt nie spróbował zbadać, ilu z nich
zgodnie ze swym zawodem łapaczy poszło po wojnie do
bezpieki, by dalej wyłapywać i tropić? Szkoda,
wielka szkoda, że Gross, ze swym nosem węszącym
wszelkie możliwe zło u Polaków, nie zdobył się
na minimalną choćby próbę własnego żydowskiego
samorozrachunku, ani słowem nie wspomniał o zbrodniach
przywódców Judenratów, żydowskich policjantów czy żydowskich
kapo. Szkoda, że ani trochę nie zainteresował się
własną "hańbą domową", prześledzeniem
losów żydowskich pomocników hitlerowskich katów. Tych
ludzi, którzy nigdy nie zostali ukarani za swą haniebną 
zdradę współziomków, nawet gdy od czasu do czasu prawdę
o którymś z nich ujawniano w Izraelu. Na próżno tak
oburzał się Szymon Wiesenthal z powodu tej bezkarności
byłych żydowskich kolaborantów i kapo (S. Wiesenthal:
"Prawo czy zemsta", Warszawa 1993, s. 244).
 
Ewentualny rozwój zapoczątkowanego
przez Hannah Arendt prawdziwie uczciwego żydowskiego
samorozrachunku za zachowania doby wojny mógłby być
bardzo niewygodny i kompromitujący dla jakże wielu wpływowych
Żydów, którzy uratowali się kosztem swoich współziomków.
Nagle więc znaleziono świetny sposób na zablokowanie
dalszych rozliczeń. Niespodziewanie mnóstwo Żydów
nagle zaczęło się mocno bić w piersi swoich
polskich współbliźnich twierdząc, że Rady
Żydowskie, żydowska policja nie mogły nic innego
zrobić, bo działały jakby w całkowitej
izolacji, wśród wrogości całego polskiego
otoczenia. Nie mogli się opierać, nie mogli iść
do partyzantki, bo wszędzie jakoby czyhali na nich polscy
antysemici, marząc tylko o tym, aby ich zabić. Jak to
dosadnie wyraził jeden z takich żydowskich oszczerców z
USA - rabin Moshe Shoenfeld w książce "The Victims
of Holocaust accuse" (Ofiary Holocaustu oskarżają),
New York 1977: "U Żydów w Polsce przyjęło się
powiedzenie: jeśli Polak spotkał mnie na drodze i nie
zabił, to tylko przez lenistwo". Zaczęto masowo
urabiać teorię, zwłaszcza w książkach
licznych Żydów amerykańskich, którzy mieli za co się
kajać, iż wszystkiemu winni byli Polacy. Bo Żydzi
jakoby bezpieczniejsi byli w nazistowskich obozach śmierci,
niż wśród tych "obrzydliwie antysemickich"
Polaków, gorszych od Niemców. Przypomnijmy, że słynny
polski uczony żydowskiego pochodzenia Ludwik Hirszfeld w
pisanej już podczas wojny autobiografii "Historia
pewnego życia" przepowiadał, że w pewnym
momencie duża część Żydów w imię
swych aktualnych interesów zacznie wybielać Niemców. I tak
się faktycznie stało kosztem Polski i Polaków. Nagle
autentyczna "hańba domowa" Żydów z doby wojny
zaczęła być gwałtownie wpychana Polakom jako
rzekomo winnym i zhańbionym. Co do prawdziwej perfekcji
doprowadził właśnie nowojorski hochsztapler nauki
Jan Tomasz Gross.
Żydowscy policjanci wyłapali
i odprowadzili na rzeź w służbie dla swych
niemieckich panów wielokrotnie więcej Żydów niż
zrobili to jacykolwiek polscy szmalcownicy. Czy Gross tego nie
zauważył, nie doczytał w przeróżnych książkach,
stanowiących obowiązkowy kanon lektur badacza tego
okresu, książkach Ringelbluma, Arendt, Perechodnika,
Kaplana? Gross, który potrafił wytropić na 1034
stronach książki Bartoszewskiego
i Lewinówny jakże nietypową dla wymowy całej tej
książki scenę niegodnego zachowania się kilku
wiejskich wyrostków, jakoś nie zauważył "podłego
zachowania tysięcy dorosłych, doświadczonych członków
Judenratów, czy żydowskich policjantów. Nie, to chyba
kolejny objaw wspomnianej już szczególnej odmiany ślepoty,
która powinna przejść do nauki jako "choroba
Grossa".
 
JERZY ROBERT NOWAK
 
(cdn)
 
prof. JERZY ROBERT NOWAK,
Tygodnik Głos, 2001-03-07
 






 >
> >     > > >

czesc  DZIEWIATA






























 
 
>  >  >
  Kliknij -  Wróć do poczatku Strony - Do
Gory   <  <  <
 



 





 




 
Zamknij to okno

























Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Jedwabne a zbrodnie na Kresach5
Jedwabne a zbrodnie na Kresach7
Jedwabne a zbrodnie na Kresach6
Jedwabne a zbrodnie na Kresach4
Jedwabne a zbrodnie na Kresach10
Jedwabne a zbrodnie na Kresach9
Jedwabne a zbrodnie na Kresach3
Jedwabne a zbrodnie na Kresach2
Jedwabne a zbrodnie na Kresach1
ZBRODNIE ŻYDOWSKIEGO NKWD NA KRESACH II RP
Ludobójcze rzezie na Kresach cz I
Zdrada na Kresach 09 04 29
Narzędzia zbrodni na krzyżach pokutnych
kolaboracja na kresach wschodnich
Ludobójstwo na Kresach Kulińska L
Przemilczane zbrodnie na Polakach

więcej podobnych podstron