mb M lampka ilosci plynu chlodniczego


187
Porady techniczne
© Hella Polska Sp. z o.o. 07.11.2005 187
Mercedes Benz, klasa C (W202),
z silnikiem 111. ...
Zapala się lampka kontrolna ilości
płynu chłodzącego
Przyczyną zapalania się lampki kontrolnej ilości płynu
chłodzącego może być zapowietrzenie układu chłodzenia. Po
uruchomieniu silnika lampka kontrolna nie gaśnie, albo
zapala się po przejechaniu krótkiego odcinka.
Wokół pływaka czujnika poziomu płynu chłodzącego zbiera
się powietrze co powoduje, że czujnik podaje sygnał za
niskiego poziomu płynu. Kontrola poziomu płynu zazwyczaj
nie wykazuje odchylenia od właściwej ilości.
W celu usunięcia usterki należy postępować następująco:
- Rozgrzać silnik do temperatury 90°C przy wÅ‚Ä…czonym
ogrzewaniu, a następnie wyłączyć. Przed wyłączeniem
silnika 5 do10 razy energicznie nacisnąć pedał gazu.
Silnik powinien przekroczyć 3500 obr./min.
- Powoli otworzyć korek chłodnicy i wyrównać ciśnienie
(założyć rękawice i okulary ochronne!).
- Dopełnić płyn chłodzący do górnej krawędzi króćca do
napełniania.
- Zamknąć korek i uruchomić silnik.
Jeśli środki te nie dadzą efektów, trzeba zlać cały płyn
chłodzący, a następnie wypełnić układ ponownie dbając o
dokładne jego odpowietrzenie. Najlepsze rezultaty
odpowietrzania układu chłodzenia daje użycie systemu
 Airlift-System (nr katalogowy Behr Hella Service 8PE 351
225-201). Dokładniejsze informacje znajdą Państwo w
informacji technicznej o takim samym tytule.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
MK7 Wymiana pompy plynu chlodniczego
citroen XM lampka plynu chlodzacego
mb M zapala sie lampka SRS
ilosciowe
Kartografia wgłębna wgłębne mapy ilościowe
MB w2
function mb strimwidth
Analiza zależności dwóch cech statystycznych ilościowych
mb bus all
FP MB Wyklad 4
Airlift system napelniania chlodnic
mb ABS ESP
LAMPKA KONTROLNA lk 713
mb be 1460
function mb http output

więcej podobnych podstron