6082 PB 7C PERONY opis techniczny


PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
SPIS ZAWARTOŚCI
I Opis techniczny
1 WSTP .........................................................................................................................5
1.1 Przedmiot opracowania .............................................................................................................5
1.2 Podstawa opracowania .............................................................................................................5
1.3 Cel opracowania .......................................................................................................................5
1.4 Materiały wyjściowe ..................................................................................................................5
1.5 Lokalizacja zadania inwestycyjnego ..........................................................................................7
2 PODSTAWOWE DANE WYJŚCIOWE .........................................................................7
STACJA TORUC GAÓWNY .....................................................................................................................7
2.1 Opis stanu istniejącego .............................................................................................................7
2.1.1 Perony ......................................................................................................................................7
2.1.2 Obiekty in\ynierskie ..................................................................................................................9
2.1.3 Warunki geotechniczne i sposób posadowienia obiektu .............................................................9
2.1.3.1 Warunki gruntowe w rejonie obiektów........................................................................................9
2.1.3.2 Wpływy eksploatacji górniczej ...................................................................................................9
3 ROZWIZANIA ARCHITEKTONICZNO-BUDOWLANE.............................................10
3.1 Ogólne zało\enia ....................................................................................................................10
3.2 Podstawowe parametry peronów.............................................................................................10
3.3 Odwodnienie nawierzchni........................................................................................................12
3.4 Odniesienie poziome i pionowe krawędzi peronów ..................................................................12
4 ROZWIZANIA KONSTRUKCYJNE ..........................................................................12
4.1 Konstrukcja peronów...............................................................................................................12
4.1.1 Perony nr 1 i nr 4 ....................................................................................................................12
4.1.2 Perony nr 2 i nr 3/3a................................................................................................................12
5 BEZPIECZECSTWO I HIGIENA PRACY PRZY EKSPLOATACJI OBIEKTU.............13
6 WPAYW OBIEKTÓW BUDOWLANYCH NA ŚRODOWISKO I JEGO
WYKORZYSTANIE ORAZ NA ZDROWIE I OBIEKTY SSIEDNIE............................13
6.1 Zapotrzebowanie i jakość wody oraz sposób odprowadzania ścieków .....................................13
6.2 Emisja zanieczyszczeń gazowych, w tym zapachów pyłowych i płynnych ................................14
6.3 Rodzaj i ilość wytwarzanych odpadów .....................................................................................14
6.4 Zasady gospodarowania materiałami z odzysku ......................................................................14
6.5 Emisja hałasu, wibracji i promieniowania. ................................................................................15
6.6 Wpływ obiektu budowlanego na istniejący drzewostan, powierzchnię ziemi,
w tym glebę, wody powierzchniowe i podziemne ....................................................................................15
7 PODSTAWOWE INFORMACJE O SPOSOBIE WZNOSZENIA OBIEKTÓW .............15
7.1 Zachowanie ciągłości ruchu ....................................................................................................15
7.2 Bezpieczeństwo i higiena pracy w trakcie prowadzenia robót ..................................................15
8 OŚWIADCZENIE ........................................................................................................17
9 KOPIE DOKUMENTÓW .............................................................................................18
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu Bit-City wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
3
PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
9.1 Kopie uprawnień .....................................................................................................................18
9.2 Kopie zaświadczeń .................................................................................................................21
10 UZGODNIENIA I OPINIE ............................................................................................23
10.1 Pismo z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dotyczące warunków i parametrów jakie powinny
spełniać perony......................................................................................................................................23
10.2 Pismo z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dotyczące braku przeciwskazań do zaprojektowania
peronów 2 i 3 na wysokości 550mm powy\ej pgs ...................................................................................25
10.3 Pismo z PKP Energetyka S.A. dotyczące uzgodnienia tomów nr 1 i 2 w zakresie odbudowy
peronów, budowy nowego przejścia podziemnego i odbudowy wiat historycznych .................................26
10.4 Uzgodnienie Miejskiego Konserwatora Zabytków w Toruniu Projektu Budowlanego odbudowy
peronów 1, 2, 3/3a i 4 ............................................................................................................................27
10.5 Uzgodnienie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Toruniu w zakresie prac ziemnych ...29
10.6 Uzgodnienie przez TK Telekom Sp. z o.o. rozwiązań w zakresie konstrukcji peronów, przejścia
podziemnego oraz odbudowywanych wiat historycznych........................................................................30
10.7 Uzgodnienie przez PKP S.A. Oddział Gospodarowania projektu rewitalizacji obiektu
dworcowego Toruń Główny dla zadania 7b oraz 7C ...............................................................................31
10.8 Uzgodnienie przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Bydgoszczy
dokumentacji projektowej  projektu budowlanego w zakresie odbudowy peronów, budowy nowego
przejścia podziemnego oraz odbudowy wiat historycznych.....................................................................34
II Rysunki
1. Rys. 1.1 Plan orientacyjny ...................................................................................................... 37
2. Rys. 1.2 Schemat własności działek ....................................................................................... 38
3. Rys. 2.0 Plan sytuacyjny ........................................................................................................ 39
4. Rys. 3.1 Przekroje normalne. Przekrój A-A ............................................................................. 40
5. Rys. 3.2 Przekroje normalne. Przekrój B-B ............................................................................. 41
6. Rys. 3.3 Przekroje normalne. Przekrój C-C............................................................................. 42
7. Rys. 3.4 Przekroje normalne. Przekrój D-D............................................................................. 43
8. Rys. 4.0 Szczegóły konstrukcyjne. Oznakowanie dotykowe dla niewidomych ......................... 44
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu bit-city wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
4
PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
I Opis techniczny
1 WSTP
1.1 Przedmiot opracowania
Przedmiotem niniejszego opracowania jest Projekt Budowlany na modernizację i przebudowę
istniejących peronów.
Obiekt ten jest częścią zamierzenia budowlanego:
ZAPROJEKTOWANIE I WYKONANIE REWITALIZACJI OBIEKTU DWORCOWEGO
TORUC GAÓWNY W RAMACH PROJEKTU PN  INTEGRACJA SYSTEMU
TRANSPORTU MIEJSKIEGO WRAZ Z ZAKUPEM TABORU TRAMWAJOWEGO W
TORUNIU BIT-CITY WRAZ ZE SPRAWOWANIEM NADZORU AUTORSKIEGO NAD
REALIZACJ WYKONYWANYCH ROBÓT BUDOWLANYCH.
1.2 Podstawa opracowania
Podstawą opracowania Projektu Budowlanego jest:
1. Zlecenie Inwestora  Gmina Miasta Toruń, z siedzibą w Toruniu przy ul. Wały gen. Sikorskiego 8,
2. Wizja lokalna w terenie i pomiary inwentaryzacyjne.
3. Mapa do celów projektowych.
4. Program Funkcjonalno-U\ytkowy opracowany przez Krzysztofa Rytel, WYG International,
ul. Marynarska 15, Warszawa.
5. Opinia geologiczna wykonana przez Zakład Badań Geologicznych GEOGRUNT z Torunia w
lutym 2012 r.
6. Koncepcja Programowa.
1.3 Cel opracowania
Celem niniejszego opracowania jest:
" opracowanie rozwiązań projektowych,
" opracowanie części technicznej,
" określenie podstawowych parametrów technicznych obiektu,
1.4 Materiały wyjściowe
Niniejszy Projekt Budowlany została opracowana na podstawie, bądz zgodnie z następującymi
materiałami:
" Ustawa z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 243 poz. 1623).
" Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10 września 1998r. w sprawie
warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie, Dz.U.
98.151.987
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu Bit-City wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
5
PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
" Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej
bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U nr 120,
poz. 1126)
" Standardy techniczne szczegółowe warunki techniczne dla modernizacji lub budowy linii
kolejowych do prędkości Vmaxd"200km/h (dla taboru konwencjonalnego) 250km/h (dla taboru z
wychylnym pudłem)  uchwała nr 263/2010 Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A z dnia 14
czerwca 2010r.
" Id-1 (D1)  Warunki techniczne utrzymania nawierzchni na liniach kolejowych. (Zarządzenie
Zarządu PKP PLK S.A. Nr 14 z dnia 18 maja 2005 r.).
" Id-2  Warunki techniczne dla kolejowych obiektów in\ynieryjnych (Zarządzenie Zarządu PKP PLK
S.A. Nr 29 z dnia 25 pazdziernika 2005 r. wraz ze zmieniającym Zarządzeniem Zarządu PKP PLK
S.A. Nr 16 z dnia 04 maja 2011 r.)
" Id-3 Warunki techniczne utrzymania podtorza kolejowego (Zarządzenie nr 9/2009 Zarządu PKP
Polskie Linie Kolejowe S.A. z dnia 4 maja 2009r.)
" Rozporządzenie MSWiA z dnia 03.07.2003 w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu
budowlanego (Dz.U. nr 120, poz. 1133 z pózniejszymi zmianami)
" Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane z pózniejszymi zmianami.
" Program Funkcjonalno-U\ytkowy opracowany przez Krzysztofa Rytel, WYG International,
ul. Marynarska 15, Warszawa
" Wizje lokalne i własne pomiary sytuacyjno-wysokościowe
Normy:
" PN-EN-15273-3:2010  Kolejnictwo  Skrajnie  Część 3: Skrajnie budowli
" PN-91/E-05009  Instalacje elektryczne w obiektach budowlanych. Ochrona
przeciwpora\eniowa .
" PN-EN 13230-1:2009  Kolejnictwo. Tor. Podkłady i podrozjazdnice betonowe. Część 1:
wymagania ogólne .
" PN-EN 13230-2:2009  Kolejnictwo. Tor. Podkłady i podrozjazdnice betonowe -- Część 2:
Podkłady monoblokowe z betonu sprę\onego.
" PN-EN 13230-4:2009  Kolejnictwo. Tor. Podkłady i podrozjazdnice betonowe. Część 4:
Podrozjazdnice z betonu sprę\onego do rozjazdów i skrzy\owań .
" PN-EN 13481-1:2004/A1:2007  Kolejnictwo. Tor. Wymagania eksploatacyjne systemów
przytwierdzeń -- Część 1: Definicje .
" PN-EN 13481-2:2004/A1:2007  Kolejnictwo. Tor. Wymagania eksploatacyjne systemów
przytwierdzeń. Część 2: Systemy przytwierdzeń do podkładów betonowych .
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu bit-city wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
6
PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
" PN-EN 13232-1:2005  Kolejnictwo. Tor. Rozjazdy i skrzy\owania - Część 1: Definicje .
" PN-EN 13232-2:2006  Kolejnictwo. Tor . Rozjazdy i skrzy\owania - Część 2: Wymagania
dotyczące projektowania geometrii
" PN-EN 13231-1:2006  Kolejnictwo. Tor. Odbiór prac - Część 1: Prace na torach na podsypce 
Szlak.
" PN-EN 13231-2:2006  Kolejnictwo. Tor. Odbiór prac - Część 2: Prace na torach na podsypce -
Rozjazdy i skrzy\owania.
" PN-EN 13250:2002  Geotekstylia i wyroby pokrewne  Właściwości wymagane w odniesieniu
do wyrobów stosowanych do budowy dróg kolejowych .
" PN-EN 13450:2004. Kruszywa na podsypkę kolejową.
" PN-83/B-03010 Ściany oporowe. Obliczenia statyczne i projektowanie.
" PN-81/B-03020 Grunty budowlane. Posadowienie bezpośrednie budowli. Obliczenia
statyczne i projektowanie.
1.5 Lokalizacja zadania inwestycyjnego
Projektowana inwestycja poło\ona jest w województwie kujawsko-pomorskim, w powiecie
toruńskim, w mieście Toruń. Toruń to miasto poło\one nad Wisłą i Drwęcą jest węzłem kolejowym, w
którym krzy\ują się linie kolejowe Kutno-Piła Główna, Poznań Wschód  Skandawa, Toruń Wschodni 
Malbork, Nasielsk  Toruń Wschodni, Toruń Wschodni  Olek.
2 PODSTAWOWE DANE WYJŚCIOWE
STACJA TORUC GAÓWNY
2.1 Opis stanu istniejącego
Do analizy stanu istniejącego przyjęto zakres:
" od km 108,850 do km 109,280 linii kolejowej nr 18;
" od km 135,170 do km 135,635 linii kolejowej nr 353;
2.1.1 Perony
Stacja posiada 4 perony:
a) peron Nr 1
Peron wyspowy, ze ścianami wykonanymi z elementów betonowych. Zlokalizowany po
południowej stronie zespołu budynków dworca pomiędzy torami nr 2 i nr 4 linii kolejowej
nr 18.
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu Bit-City wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
7
PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
Parametry:
szerokość peronu zmienna (od ok. 4,3 m do ok. 12,0 m)
obecna długość peronu ok. 393 m
wysokość nad pgs ok. 0,3 m
powierzchnia ok. 3913 m2
Peron wyposa\ony jest w wiatę współczesną.
Dojście do peronu realizowane jest poprzez przejście w poziomie szyn przez tory nr 1 i nr 2
LK18 zabezpieczone rogatkami obsługiwanymi z miejsca.
b) peron Nr 2
Peron niski, jednokrawędziowy, ze ścianami wykonanymi z elementów betonowych. Peron
Zlokalizowany jest po południowej stronie zespołu budynków dworca przy torze nr 1 linii
kolejowej nr 18.
Parametry:
obecna długość peronu ok. 324 m
wysokość nad pgs ok. 0,3 m
powierzchnia ok. 2950 m2
c) peron Nr 3/3a
Perony nr 3 i nr 3a są niskie, zlokalizowane po stronie północnej budynków dworca ze
ścianami wykonanymi z elementów betonowych. Peron nr 3 jest jednokrawędziowy i
znajduje się przy torze nr 5 linii kolejowej nr 353. Peron nr 3a jest przedłu\eniem peronu nr 3
i znajduje się pomiędzy torami nr 3 i nr 5 linii kolejowej nr 353.
Parametry:
obecna długość peronu ok. 335 m
wysokość nad pgs ok. 0,3 m
powierzchnia ok. 1668 m2
Perony nr 2 i nr 3 wyposa\one są w historyczne wiaty o konstrukcji stalowej.
Peron nr 3a nie jest natomiast zadaszony.
Dojście do peronów nr 2 i nr 3 mo\liwe jest poprzez przejście podziemne pod torami od
strony ul. Kujawskiej oraz poprzez dostęp od strony podjazdu do głównego budynku dworca.
Dostęp do peronu 3a zapewniony jest poprzez peron nr 3.
d) perony Nr 4
Peron wyspowy, niski, zlokalizowany po północnej stronie zespołu budynków dworca
pomiędzy torami nr 7 i nr 9 linii kolejowej nr 353.
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu bit-city wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
8
PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
Parametry:
szerokość peronu zmienna (od ok. 6,8 m do ok. 8,8 m)
obecna długość peronu ok. 399 m
wysokość nad pgs ok. 0,3 m
powierzchnia ok. 3200 m2
Peron nie jest obecnie zadaszony.
Dojście do peronu mo\liwe jest poprzez przejście podziemne pod torami od strony
ul. Kujawskiej oraz od strony zespołu budynków dworca.
Wszystkie perony mają nawierzchnię bitumiczną, pod którą w niektórych miejscach
widoczna jest nawierzchnia z kostki kamiennej.
Stan ogólny wszystkich peronów jest zły.
2.1.2 Obiekty in\ynierskie
W rejonie stacji Toruń Główny w okolicach km 135+475 LK 353 zlokalizowane jest przejście podziemne
pod północną grupą torów, tj. torami nr 5, 7, 9, 11 i 13.
2.1.3 Warunki geotechniczne i sposób posadowienia obiektu
2.1.3.1 Warunki gruntowe w rejonie obiektów
Dane geotechniczne przyjęto na podstawie  Opinii geotechnicznej opracowanej przez Zakład
Badań Geologicznych  GEOGRUNT z Torunia.
Poni\ej powierzchni terenu występują grunty nasypowe  nasypy z piasku średniego miejscami
z niewielką domieszką humusu oraz gliny zaliczone do warstwy I o ID(n)=0,40. Zostały uformowane ok.
1870 r. w związku z budową linii kolejowej i dworca. Pod nasypami zalegają grunty madowe tarasu
zalewowego tj. gliny pylaste laminowane pyłem warstwy IIa o IL(n)=0,40 oraz namuły organiczne warstwy
IIb. Poni\ej zalegają piaski średnie warstwy III o ID(n)=0,45. W otworze nr 5 pod nasypami niebudowlanymi
(piaszczystymi i gliniastymi) na głębokości 3,4m nawiercono gliny piaszczyste warstwy IV o IL(n)=0,20.
Woda gruntowa występuje w piaskach akumulacji rzecznej oraz w nasypach. Swobodne zwierciadło
wody gruntowej stabilizowało się na głębokości od 4,20m do 4,45m tj. na rzędnych od 39,08m npm do
39,27m npm. Stan wody gruntowej uznano za zbli\ony do średniego. Maksymalny poziom wody
związany z wysokimi  powodziowymi stanami Wisły wyznacza rzędna 40,50m npm.
2.1.3.2 Wpływy eksploatacji górniczej
Obszar projektowanej inwestycji nie podlega wpływom eksploatacji górniczej.
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu Bit-City wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
9
PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
3 ROZWIZANIA ARCHITEKTONICZNO-BUDOWLANE
3.1 Ogólne zało\enia
W ramach modernizacji i przebudowy peronów przewiduje się:
" rozbiórkę wszystkich peronów wraz z wyposa\eniem (oprócz wiat) w zakresie nawierzchni
peronowych, istniejących krawędzi peronowych oraz ścianek;
" odtworzenie peronów 2 i 3/3a w obecnym rzucie z podwy\szeniem do wysokości 550mm
ponad pgs;
" odtworzenie peronów 1 i 4 w obecnym rzucie z podwy\szeniem do wysokości 760mm
ponad pgs.
3.2 Podstawowe parametry peronów
" Odległość krawędzi peronów od osi torów wynosi 1670mm z ewentualnym poszerzeniem
 "b z uwagi na łuki poziome i przechyłki torów.
" Spadek poprzeczny przyjęto na poziomie 1% w kierunku od toru na szerokości płyt
peronowych oraz 1% do 3% na pozostałej powierzchni peronów. Przyjęty spadek
poprzeczny ma uniemo\liwić spływ wody z powierzchni peronów na tory kolejowe oraz
zwiększyć bezpieczeństwo pasa\erów.
" Wysokość peronów ponad pgs wynosi 760mm w przypadku peronów nr 1 i nr 4 oraz
550mm w przypadku peronów 2, 3 i 3a.
" Dojścia do peronów poprzez rozbudowywane przejście podziemne oraz poprzez dostęp od
strony podjazdu do głównego budynku dworca.
a) peron Nr 1
Peron odtwarza się jako wyspowy, z płytami peronowymi uło\onymi na prefabrykowanych
ściankach peronowych typu L-1. Nawierzchnia peronu z płyt granitopodobnych lastrykowych
antypoślizgowych.
Parametry:
szerokość peronu zmienna (od ok. 4,0 m do ok. 11,9 m)
długość peronu 400 m
wysokość nad pgs 760 mm
powierzchnia ok. 4005 m2
b) perony Nr 2, Nr 3 i 3a
Perony nr 2 i nr 3 odtwarza się jako jednokrawędziowe, natomiast peron 3a jako
dwukrawędziowy. Płyty peronowe uło\one na prefabrykowanych ściankach peronowych
typu L-2. Nawierzchnia peronów projektuje się z płyt granitowych płomieniowanych, poza
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu bit-city wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
10
PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
obszarem znajdującym się za budynkiem A na północnym końcu peronów, gdzie
nawierzchnia będzie wykonana z betonowych płyt chodnikowych.
Parametry:
długość peronu peron nr 2 - 352 m
peron nr 3+3a  358 m
wysokość nad pgs 550 mm
powierzchnia ok. 5949 m2 (łącznie z odtworzeniem
nawierzchni przy budynkach oraz obszarem za budynkiem A)
c) peron Nr 4
Peron odtwarza się jako wyspowy, z płytami peronowymi uło\onymi na prefabrykowanych
ściankach peronowych typu L-1. Nawierzchnia peronu z płyt granitopodobnych lastrykowych
antypoślizgowych.
Parametry:
szerokość peronu zmienna (od ok. 6,6 m do ok. 8,7 m)
długość peronu 400 m
wysokość nad pgs 760 mm
powierzchnia ok. 3054 m2
d) pozostałe elementy
Z uwagi na fakt, \e wzdłu\ granicy pasa bezpieczeństwa na płytach peronowych przewiduje się
oznakowanie dotykowe, zaprojektowano dodatkowe ście\ki dotykowe o powierzchni rowkowanej
wraz z polami uwagi z oznakowaniem punktowym (na załamaniach, skrzy\owaniach itp),
opisanym poni\ej. Ście\ki dotykowe powinny prowadzić od wyjść z przejścia podziemnego, z
wind i budynków prostopadle do krawędzi peronów.
Na krawędziach nieu\ytkowych peronów (np. zakończenia peronów, zakończenie toru nr 3
LK353 przy peronie nr 3a) przewiduje się zastosowanie pasa zabezpieczenia dotykowego o
szerokości 40 cm z nawierzchnią z wypustkami o wysokości wypustek 5mm (wypukłe sto\ki
ścięte, wystające kopułki lub inne materiały zapewniające ten sam efekt dotykowy). Dla
zabezpieczeń krawędzi nieu\ytkowych w sytuacjach nietypowych (uzupełnienie płyty peronowej
o elem. oznakowania dotykowego) dopuszcza się zastosowanie elementów metalowych
mocowanych na posadzce, w pozostałych przypadkach gdy mowa o oznakowaniu dotykowym
(ście\ki dotykowe, pola uwagi) nale\y stosować elementy betonowe lub ceramiczne.
Jako dodatkowe zabezpieczenie krawędzi nieu\ytkowych, w przypadku pominięcia przez osoby
niewidome lub niewidzące oznakowania dotykowego, przewiduje się zastosowanie ogrodzeń
mocowanych do ścianek czołowych.
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu Bit-City wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
11
PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
3.3 Odwodnienie nawierzchni
Z uwagi na projektowane spadki poprzeczne w miejscach załomów wklęsłych na długości
peronów przewidziano odwodnienie liniowe wg bran\y sanitarnej.
3.4 Odniesienie poziome i pionowe krawędzi peronów
Z uwagi na fakt, \e odtworzenie peronów ma być dostosowane do istniejącego układu torowego,
wszystkie odniesienia wymiarowe (poziome i pionowe) mają charakter względny i zale\ą od
rzeczywistych parametrów istniejącego układu torowego w zakresie geometrii poziomej i
pionowej. Niezbędne współrzędne oraz rzędne potrzebne do poprawnego wytyczenia krawędzi
peronowych zostaną podane po dokonaniu domiarów na planszach tyczenia na etapie projektu
wykonawczego.
4 ROZWIZANIA KONSTRUKCYJNE
4.1 Konstrukcja peronów
4.1.1 Perony nr 1 i nr 4
Zaprojektowano następujące konstrukcje:
Nawierzchnia peronów
Płyty granitopodobne lastrykowe piaskowane 40x40 4 cm
Podsypka cementowo-piaskowa 1:4 5 cm
Warstwa odsączająca Is=0,97 11 cm
Podło\e istniejące lub z gruntu niewysadzinowego, Is=0,95
Ścianki peronowe (posadowienie)
Prefabrykowana ścianka peronowa typu L-1, h=1,60 m 10 cm
Zaprawa cementowa 3 cm
Podbudowa betonowa C12/15 o wym. 120x30 cm 30 cm
Podło\e z gruntu niewysadzinowego, Is=1,00
4.1.2 Perony nr 2 i nr 3/3a
Zaprojektowano następujące konstrukcje:
Nawierzchnia peronów
Płyty granitowe płomieniowane 50x50 5 cm
Podsypka cementowo-piaskowa 1:4 5 cm
Warstwa odsączająca Is=0,97 10 cm
Podło\e istniejące lub z gruntu niewysadzinowego, Is=0,95
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu bit-city wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
12
PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
Nawierzchnia peronów (wzmocnienie pod drogę po\arową i dojazdy do budynków A, B i C)
Płyty granitowe płomieniowane 50x50 5 cm
Podsypka cementowo-piaskowa 1:4 3 cm
Podbudowa z chudego betonu C 8/10 15 cm
Podło\e istniejące lub z gruntu niewysadzinowego, Is=0,95
Nawierzchnia peronów (obszar za budynkiem A)
Płyty betonowe chodnikowe 50x50 7 cm
Podsypka cementowo-piaskowa 1:4 3 cm
Podbudowa z chudego betonu C 8/10 15 cm
Podło\e istniejące lub z gruntu niewysadzinowego, Is=0,95
Ścianki peronowe (posadowienie)
Prefabrykowana ścianka peronowa typu L-2, h=1,39 m 10 cm
Zaprawa cementowa 3 cm
Podbudowa betonowa C12/15 o wym. 105x30 cm 30 cm
Podło\e z gruntu niewysadzinowego, Is=1,00
Uwagi:
o Zaleca się, aby stosowane prefabrykaty ścianek peronowych były wykonane jako
monolity, a system rektyfikacji poło\enia płyt odbywał się poprzez śruby stalowe.
o Aby zapewnić większy poziom bezpieczeństwa pasa\erów zaleca się, aby powierzchnia
płyt była pokryta ryflami wgłębnymi lub wypukłymi
5 BEZPIECZECSTWO I HIGIENA PRACY PRZY EKSPLOATACJI OBIEKTU
Bezpieczeństwo u\ytkowania obiektu zapewnione jest przez zastosowanie oznakowania
dotykowego oraz ogrodzeń.
6 WPAYW OBIEKTÓW BUDOWLANYCH NA ŚRODOWISKO I JEGO
WYKORZYSTANIE ORAZ NA ZDROWIE I OBIEKTY SSIEDNIE
Projektowane prace budowlane nie będą wpływać na środowisko i jego wykorzystywanie oraz
na zdrowie ludzi i obiekty sąsiednie. Teren budowy zostanie uporządkowany po zakończeniu wznoszenia
obiektu.
6.1 Zapotrzebowanie i jakość wody oraz sposób odprowadzania ścieków
Odwodnienie obiektu realizowane będzie systemem rur odprowadzających wodę. Układ
odwodnienia zapewnia zebranie całej wody opadowej z powierzchni obiektu i odprowadzenie jej
odwodnieniem liniowym do kanalizacji deszczowej.
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu Bit-City wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
13
PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
6.2 Emisja zanieczyszczeń gazowych, w tym zapachów pyłowych i płynnych
Nie występuje w czasie eksploatacji.
Potencjalne zagro\enie mo\e wystąpić w trakcie prac budowlanych w wyniku u\ycia maszyn
budowlanych.
6.3 Rodzaj i ilość wytwarzanych odpadów
W czasie prowadzenia robót budowlanych związanych z modernizacją i przebudową peronów,
szczególnie w zakresie rozbiórek z uwagi na konstrukcję peronów istniejących, będzie miało miejsce
powstawanie ró\nego rodzaju odpadów. Powstające w związku z powy\szymi pracami odpady będą
nale\ały do grupy 17, tj. odpadów z budowy, remontów i demonta\u obiektów budowlanych oraz
infrastruktury drogowej (włączając glebę i ziemię z terenów zanieczyszczonych).
Zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 27 kwietnia 2001 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2007r nr 39 poz.
251) właścicielem odpadów jest ich wytwórca. W przypadku robót objętych niniejszym projektem
gospodarka odpadami spoczywa na Wykonawcy.
Wykonawca robót ma obowiązek dowiezienia materiałów z rozbiórki we wskazane przez
Zamawiającego miejsca wraz z ich rozładunkiem, segregacją i uło\eniem w tym miejscu.
6.4 Zasady gospodarowania materiałami z odzysku
Materiały pochodzące z rozbiórki (demonta\u) podlegają zasadom gospodarki materiałami z
odzysku zgodnie z Uchwałą nr 54 Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
z dnia 27 lutego 2009 r. Nale\y sporządzić wykaz wszystkich materiałów zdemontowanych
i odzyskanych w wyniku przeprowadzonych robót. Kwalifikacja materiałów z odzysku odbywa się
przez komisję powołaną przez PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych
w Bydgoszczy.
Demonta\ nawierzchni nale\y wykonać w sposób umo\liwiający odzysk szyn starou\ytecznych
przewidzianych do ponownego wbudowania bez reprofilacji, o długościach nie krótszych ni\ 25 lub 30 m
(długość odzyskiwanych szyn jest uzale\niona od długości szyn, jakie były pierwotnie u\yte przy ich
zgrzewaniu).
Szyny zakwalifikowane do reprofilacji lub mo\liwe do u\ycia bezpośrednio w innej lokalizacji
powinny być odzyskane w odcinkach o długości odpowiadającej ich pierwotnej długości. Wykonywanie
cięcia szyn w innych odcinkach będzie traktowane jako niewłaściwe prowadzenie robót.
Materiały zakwalifikowane jako materiały starou\yteczne lub do regeneracji oraz złom
przeznaczony do sprzeda\y, nale\y protokólarnie przekazać do IZ Bydgoszcz, zgodnie z zasadami, o
których mowa wy\ej. Podkłady zakwalifikowane jako starou\yteczne pozostają uzbrojone. Pozostałe
nale\y rozbroić.
Wykonawca zobowiązany jest do przesortowania, przetransportowania oraz zmagazynowania
materiałów, o których mowa wy\ej, na miejsce wskazane przez Zamawiającego.
Inne wy\ej niewymienione odpady, powstałe w czasie realizacji zadania, a w szczególności
odpady niebezpieczne, Wykonawca robót powinien poddać odzyskowi, recyklingowi lub
unieszkodliwieniu zgodnie z uregulowaniami prawnymi wynikającymi z ustawy o odpadach.
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu bit-city wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
14
PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność prawną i materialną za ewentualne szkody dla
środowiska naturalnego  wynikające z niewłaściwego sortowania, transportu lub okresowego
składowania odpadów powstałych w wyniku realizacji zadania  na zasadach określonych w ustawie o
odpadach.
Wszelkie dokumenty powstałe w związku z odzyskiem materiałów (protokoły, wykazy)
Wykonawca zobowiązany jest przekazać w dniu odbioru końcowego i wchodzą w skład dokumentacji
powykonawczej. W czasie prowadzenia robót budowlanych związanych z modernizacją i przebudową
peronów, szczególnie w zakresie rozbiórek z uwagi na konstrukcję peronów
6.5 Emisja hałasu, wibracji i promieniowania.
Nie przekracza wartości dopuszczalnych podczas eksploatacji.
Potencjalne przekroczenie wartości dopuszczalnych mo\e wystąpić w trakcie prac budowlanych
w wyniku u\ycia maszyn budowlanych.
6.6 Wpływ obiektu budowlanego na istniejący drzewostan, powierzchnię ziemi, w tym glebę,
wody powierzchniowe i podziemne
Z uwagi na fakt, \e perony mają zostać odtworzone w istniejącym układzie nie przewiduje się
przedmiotowego wpływu.
Potencjalne zagro\enie dla środowiska gruntowo-wodnego w trakcie prac budowlanych mo\e
powstać w wyniku wycieków olejów i paliw do gruntu związanych z pracą maszyn budowlanych.
7 PODSTAWOWE INFORMACJE O SPOSOBIE WZNOSZENIA OBIEKTÓW
7.1 Zachowanie ciągłości ruchu
Przez cały czas realizacji obiektu nale\y zachować ciągłość ruchu kolejowego.
7.2 Bezpieczeństwo i higiena pracy w trakcie prowadzenia robót
Roboty przy budowie obiektu będą trwały przez okres dłu\szy ni\ 30 dni, przy zatrudnieniu
przekraczającym 20 pracowników.
W związku z powy\szym Wykonawca robót zobowiązany zostanie do:
" umieszczenia na tablicy informacyjnej stosownych zapisów,
" opracowania planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia na okres wykonywania robót
budowlanych.
Całość prac wykonać z zachowaniem przepisów określonych w:
" Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dn. 06.02.2003 w sprawie bezpieczeństwa i
higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych (Dz. U. nr 47/2003, poz. 401
(ż55)).
" Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dn. 23.06.2003 w sprawie informacji dotyczącej
bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia
(Dz. U. nr 120/2003, poz. 1126).
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu Bit-City wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
15
PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
" Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dn. 17.09.1999 w sprawie bezpieczeństwa i
higieny pracy przy urządzeniach i instalacjach energetycznych (Dz. U. nr 80/99 poz. 912
(ż55)).
Sporządził:
mgr in\. Andrzej Sawoszczuk
Bydgoszcz, Marzec 2014
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu bit-city wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
16
PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
8 OŚWIADCZENIE
Oświadczenie:
Z godn i e z art. 20, u st. 4 Ust aw y z d n. 7.07. 1994r.  P rawo budo wl an e,
o świ ad cz a si ę, \ e ni ni ej sz y p roj ekt spo rz ąd zon y z o st ał zgo dni e z
o bowi ązu j ącymi p rz epi sami o raz z asad ami wi edz y t echni czn ej.
Temat :
Zaprojektowanie i wykonanie rewi talizacji obi ektu dworcowego Toruń
Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu transportu
mi ejski ego wraz z zakupem taboru tramwa jowego w Toruni u bi t-ci ty
wraz ze sprawowani em nadzoru autorski ego nad reali zacją
wykonywanych robót budowl anych.
Projektant Sprawdzający
Podpis Podpis
nr uprawnień nr uprawnień
mgr in\. Andrzej Sawoszczuk mgr in\. Janusz Hildebrandt
konstrukcyjno-budowlana bez OIK5-K-212/99
ograniczeń upr. bud. w specjalności linie, węzły i
KUP/5/POOK/03 stacje kolejowe bez ograniczeń
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu Bit-City wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
17
PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
9 KOPIE DOKUMENTÓW
9.1 Kopie uprawnień
Za zgodność z oryginałem
mgr in\. Andrzej Sawoszczuk
03.2014 r
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu bit-city wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
18
PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
Za zgodność z oryginałem
mgr in\. Andrzej Sawoszczuk
03.2014 r
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu Bit-City wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
19
PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
Za zgodność z oryginałem
mgr in\. Andrzej Sawoszczuk
03.2014 r
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu bit-city wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
20
PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
9.2 Kopie zaświadczeń
Za zgodność z oryginałem
mgr in\. Andrzej Sawoszczuk
03.2014 r
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu Bit-City wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
21
PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
Za zgodność z oryginałem
mgr in\. Andrzej Sawoszczuk
03.2014 r
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu bit-city wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
22
PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
10 UZGODNIENIA I OPINIE
10.1 Pismo z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dotyczące warunków i parametrów jakie
powinny spełniać perony
Za zgodność z oryginałem
mgr in\. Andrzej Sawoszczuk
03.2014 r
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu Bit-City wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
23
PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
Za zgodność z oryginałem
mgr in\. Andrzej Sawoszczuk
03.2014 r
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu bit-city wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
24
PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
10.2 Pismo z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dotyczące braku przeciwskazań do
zaprojektowania peronów 2 i 3 na wysokości 550mm powy\ej pgs
Za zgodność z oryginałem
mgr in\. Andrzej Sawoszczuk
03.2014 r
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu Bit-City wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
25
PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
10.3 Pismo z PKP Energetyka S.A. dotyczące uzgodnienia tomów nr 1 i 2 w zakresie
odbudowy peronów, budowy nowego przejścia podziemnego i odbudowy wiat
historycznych
Za zgodność z oryginałem
mgr in\. Andrzej Sawoszczuk
03.2014 r
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu bit-city wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
26
PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
10.4 Uzgodnienie Miejskiego Konserwatora Zabytków w Toruniu Projektu Budowlanego
odbudowy peronów 1, 2, 3/3a i 4
Za zgodność z oryginałem
mgr in\. Andrzej Sawoszczuk
03.2014 r
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu Bit-City wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
27
PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
Za zgodność z oryginałem
mgr in\. Andrzej Sawoszczuk
03.2014 r
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu bit-city wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
28
PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
10.5 Uzgodnienie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Toruniu w zakresie prac
ziemnych
Za zgodność z oryginałem
mgr in\. Andrzej Sawoszczuk
03.2014 r
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu Bit-City wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
29
PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
10.6 Uzgodnienie przez TK Telekom Sp. z o.o. rozwiązań w zakresie konstrukcji peronów,
przejścia podziemnego oraz odbudowywanych wiat historycznych
Za zgodność z oryginałem
mgr in\. Andrzej Sawoszczuk
03.2014 r
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu bit-city wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
30
PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
10.7 Uzgodnienie przez PKP S.A. Oddział Gospodarowania projektu rewitalizacji obiektu
dworcowego Toruń Główny dla zadania 7b oraz 7C
Za zgodność z oryginałem
mgr in\. Andrzej Sawoszczuk
03.2014 r
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu Bit-City wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
31
PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
Za zgodność z oryginałem
mgr in\. Andrzej Sawoszczuk
03.2014 r
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu bit-city wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
32
PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
Za zgodność z oryginałem
mgr in\. Andrzej Sawoszczuk
03.2014 r
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu Bit-City wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
33
PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
10.8 Uzgodnienie przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w
Bydgoszczy dokumentacji projektowej  projektu budowlanego w zakresie odbudowy
peronów, budowy nowego przejścia podziemnego oraz odbudowy wiat historycznych
Za zgodność z oryginałem
mgr in\. Andrzej Sawoszczuk
03.2014 r
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu bit-city wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
34
PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
II Rysunki
1. Rys. 1.1  Plan orientacyjny
2. Rys. 1.2  Schemat własności działek
3. Rys. 2.0  Plan sytuacyjny
4. Rys. 3.1  Przekroje normalne. Przekrój A-A
5. Rys. 3.2  Przekroje normalne. Przekrój B-B
6. Rys. 3.3  Przekroje normalne. Przekrój C-C
7. Rys. 3.4  Przekroje normalne. Przekrój D-D
8. Rys. 4.0  Szczegóły konstrukcyjne. Oznakowanie dotykowe dla niewidomych
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu Bit-City wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
35
PROJEKT BUDOWLANY
ODBUDOWA PERONÓW
Zaprojektowanie i wykonanie rewitalizacji obiektu dworcowego Toruń Główny w ramach projektu pn  Integracja systemu
transportu miejskiego wraz z zakupem taboru tramwajowego w Toruniu bit-city wraz ze sprawowaniem nadzoru autorskiego
nad realizacją wykonywanych robót budowlanych.
36


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
6082 PW{ TORY opis techniczny?
6082 PW{ TORY opis techniczny?
PKS W zad4 Opis Techniczny
odmulacze opis techniczny
Koparki EO 2621 EO 2626 Opis techniczny i podręcznik użytkownika
SS Świadomy Sen Krótki opis, techniki
opis techniczny budownictwo ogólne
OPIS TECHNICZNY CKP WYKONAWCZY
Opis techniczny
PKS W zad1 Opis Techniczny
opis techniczny
opis techniczny
opis techniczny drzwi stalowe profilowe
opis techniczny budownictwo ogólne
2253 1 ,Opis,techniczny,obliczenia,statyczno wytrzymalosciowe,cz ,I
Opis techniczny P4

więcej podobnych podstron