ZASADA DZIAŁANIA ZAWIESZENIE HYDRAULICZNE


C5 - D4EA1JP0 - Zasada działania : Zawieszenie hydrauliczne Page 1 of 5
ZASADA DZIAAANIA : ZAWIESZENIE HYDRAULICZNE
1. Zawieszenie hydroaktywne 3
1.1. Opis ogólny
Zawieszenie hydroaktywne 3 dostosowuje wysokość pojazdu do prędkości pojazdu i stanu drogi.
Wysokość pojazdu jest uzyskiwana przez otwarcie lub zamknięcie elektrozaworów na wlocie (podniesienie) lub
wylocie (opuszczenie) z jednoczesnym włączeniem pompy zintegrowanego bloku hydroelektronicznego.
1.2. Warunki działania
Zmiana wysokości dokonywana jest w następujących warunkach
CzynnoŚĆ Warunek
Zmiana wysokości pojazdu przy pomocy sterowania ręcznego przy pracujacym silniku
Zmiana wysokości pojazdu w zależności od prędkości pojazdu Podczas jazdy
Utrzymywanie wysokości pojazdu w czasie jazdy Podczas jazdy
Zmiana wysokości pojazdu w zależności od stanu drogi Podczas jazdy
Zmiana wysokości pojazdu w zależności od obciążenia pojazdu Zapłon wyłączony, drzwi i klapy zamknięte
1.3. Zmiana wysokości pojazdu przy pomocy sterowania ręcznego
Zmiana wysokości pojazdu wykonywana jest przy pracującym silniku.
Kierowca wybiera wysokość pojazdu naciskając przycisk wysokości pojazdu.
Wybrana wysokość pojazdu zostaje osiągnięta jedynie, gdy zakres prędkości odpowiada ustalonym progom
prędkości.
Jeżeli wybrana przez kierowcę wysokość pojazdu znajduje się poza dozwolonym zakresem, wybrana wysokość
zostaje odrzucona i nie zostaje wprowadzona do pamięci.
4 wysokości można wybrać.
W położeniu dla definicja Zakres
dozwolony
Wysokiego Pojazd dotyka górnych odbojów, wysokość ta ułatwia zmianę koła Od 0 do 10 km/h
poziomu
Droga Wysokość "droga" umożliwia pokonywanie przeszkód Od 0 do 40 km/h
NORMALY Wysokość normalna ułatwia wsiadanie do pojazdu i zapewnia optymalne Cały zakres
trzymanie się drogi prędkości
Niski/dolny Pojazd dotyka dolnych odbojów, wysokość ta ułatwia załadowanie bagażnika i Od 0 do 40 km/h
sprawdzenie poziomu płynu hydraulicznego
1.4. Sygnalizacja wysokości pojazdu
W przypadku pojazdów wyposażonych w zestaw wskazników przyrządów poziomu 1 wysokość pojazdu
sygnalizowana jest przy pomocy 4 diód :
l Gdy pojazd znajduje się w położeniu wysokim, droga lub niskim zapalają się odpowiednie diody
l Gdy pojazd znajduje się w położeniu normalnym, zapalenie diody jest chwilowe
W przypadku odrzucenia wysokości wybranej przez kierowcę, dioda odpowiadająca odrzuconej wysokości miga
przez 5 sekund.
W przypadku pojazdów wyposażonych w zestaw wskazników przyrządów poziomu 2, 3 lub automatyczną skrzynię
biegów wysokość pojazdu jest sygnalizowana na ekranie wielofunkcyjnym typu B / C lub D.
Na ekranach wielofunkcyjnych poszczególne położenia są przedstawione w postaci piktogramów pojazdu.
1.5. Zmiana wysokości pojazdu w zależności od prędkości pojazdu
PILNE : W przypadku utraty informacji o prędkości pojazdu, domyślną wartością zadaną jest normalna
wysokość.
Podczas automatycznej zmiany wysokości pojazdu, dioda sygnalizująca poprzednią wysokość pojazdu miga przez 5
http://127.0.0.1:6091/affiche.do?ref=D4EA1JP0&refaff=D4EA1JP0 2012-05-13
C5 - D4EA1JP0 - Zasada działania : Zawieszenie hydrauliczne Page 2 of 5
sekund.
1.5.1. Zmniejszenie współczynnika oporu powietrza pojazdu
Zawieszenie zmienia wysokość pojazdu w zależności od jego prędkości, w celu zmniejszenia współczynnika oporu
powietrza pojazdu.
Podniesienie pojazdu rozpoczyna się od tylnej osi, obniżanie pojazdu rozpoczyna się od przedniej osi.
Zmiana wysokości rozpoczyna się około 10 sekund po podaniu wartości zadanej.
Jeżeli wartość zadana zmiany wysokości pojawia się w trakcie korekcji wysokości pojazdu, to do chwili zakończenia
korekcji obowiązuje stara wartość zadana, a następnie uruchomiona zostaje zwłoka o czasie trwania 10 sekund.
Funkcja jest włączona :
l Podczas jazdy pojazdu
l Jeżeli pojazd znajduje się w położeniu normalnym
Rysunek : B3BP161C
Na wykresie przedstawiono wysokość pojazdu w zależności od prędkości.
LEGENDA :
l X : Wysokość pojazdu
l Y : Prędkość pojazdu ( km/h)
Różnica wysokości wynosi 15 mm (+/- 2 mm).
Oznaczenie Oznaczenie
A Wysokość droga
B Wysokość autostrada
1.5.2. Optymalizacja trzymania się drogi
Ze względu na optymalizację trzymania się drogi pojazdu, niektóre wysokości pojazdu są zakazane dla niektórych
zakresów prędkości.
Kalkulator zawieszenia zmienia wysokość pojazdu w zależności od prędkości pojazdu, w dozwolonym zakresie
prędkości.
http://127.0.0.1:6091/affiche.do?ref=D4EA1JP0&refaff=D4EA1JP0 2012-05-13
C5 - D4EA1JP0 - Zasada działania : Zawieszenie hydrauliczne Page 3 of 5
Rysunek : B3BP162C
Na wykresie przedstawiono rzeczywistą wysokość w zależności od prędkości i wysokości żądanej przez kierowcę.
LEGENDA :
l X : Wysokość pojazdu
l Y : Prędkość pojazdu ( km/h)
Oznaczenie Prędkość
C Wysokość wysoka
D Wysokość droga
E Wysokość normalna
F Wysokość niska
1.6. Utrzymywanie wysokości pojazdu w czasie jazdy
Kalkulator zawieszenia koryguje zmiany wysokość pojazdu, gdy zmiany nie przekraczają 4 mm zadanej wysokości
pojazdu.
Korekta wysokości pojazdu dokonywana jest ze zwłoką 10 sekund po wykryciu zmiany wysokości pojazdu.
System filtruje zmiany wysokości pojazdu spowodowane nierównościami drogi.
Podczas rozruchu silnika lub w przypadku naciśnięcia przycisku wysokości pojazdu wartość zwłoki wynosi 1
sekund.
1.7. Zmiana wysokości pojazdu w zależności od stanu drogi
Gdy kalkulator zawieszenia wykryje zły stan drogi następuje zwiększenie wysokość pojazdu.
Zwiększenie wysokości o 20 mm zapewnia komfort pasażerom, polepsza trzymanie się drogi pojazdu i zwiększa
wychylenia zawieszenia.
Prędkość pojazdu nie może przekraczać 60 km/h.
Powrót do położenia normalnego następuje po zwłoce 10 sekund, gdy kalkulator zawieszenia przestanie wykrywać
zły stan drogi.
1.8. Zmiana wysokości pojazdu w zależności od obciążenia pojazdu
Zmiana wysokości pojazdu jest operacyjna przy wyłączonym zapłonie.
Kalkulator zawieszenia sprawdza wysokość pojazdu przy każdym otwarciu lub zamknięciu drzwi lub klapy tylnej.
Kalkulator zawieszenia koryguje wysokość pojazdu, jeżeli nie odpowiada ona wysokości zadanej.
Korekcja wysokości pojazdu następuje po zamknięciu wszystkich drzwi i klap.
2. Zawieszenie hydroaktywne 3+
2.1. Opis ogólny
Zawieszenie dostosowuje swoje stany "sztywny lub elastyczny" w zależności od stylu jazdy kierowcy.
Gdy kalkulator zawieszenia wykryje styl jazdy sportowej, zawieszenie zostaje przestawione na sztywne.
http://127.0.0.1:6091/affiche.do?ref=D4EA1JP0&refaff=D4EA1JP0 2012-05-13
C5 - D4EA1JP0 - Zasada działania : Zawieszenie hydrauliczne Page 4 of 5
Przestawienie zawieszenia ma sztywne dokonywane jest w zależności od następujących parametrów :
l Prędkość pojazdu
l Chwilowa prędkość obrotowa koła kierownicy
l Kąt skrętu kół kierownicy
l Przyspieszenie wzdłużne pojazdu
l Przyspieszenie poprzeczne pojazdu
l Prędkość wychylania zawieszenia
l Ruch przepustnicy przyspieszenia
Jeżeli kierowca naciśnie przycisk trybu sport, wartości parametrów wykrywania jazdy sportowej zostają obniżone.
Naciśnięcie przycisku trybu sport nie prowadzi do przestawienia zawieszenia na sztywne jedynie w przypadku, gdy
parametry przestawienia w stan sztywny zostały już osiągnięte.
2.2. Regulator sztywności
Rysunek : B3BP163D
LEGENDA :
l G : Zawieszenie elastyczne, elektrozawór nie jest zasilany
l H : Zawieszenie sztywne, elektrozawór jest zasilany
Oznaczenie Oznaczenie
1 Sfera hydroaktywna 3+
"a" W kierunku zintegrowanego bloku hydroelektronicznego
"b" W kierunku prawego zawieszenia
"c" W kierunku powrotu do zbiornika
2 Suwak elektrozaworu
3 Suwak hydrauliczny odcięcia
"d" W kierunku lewego zawieszenia
H : Zawieszenie sztywne :
l Gdy elektrozawór jest zasilany, jego suwak przemieszcza się i odsłania powrót do zbiornika oraz zatyka
zasilanie hydrauliczne podane przez zintegrowany blok hydroelektroniczny
l Dolna część suwaka hydraulicznego odcięcia znajduje się pod ciśnieniem zbiornika płynu hydraulicznego.
Górna część suwaka znajduje się pod ciśnieniem sfery hydroaktywnej 3+
l Pod wpływem różnicy ciśnień suwak hydrauliczny odcięcia przemieszcza się i zatyka przepływ płynu
hydraulicznego pomiędzy prawym i lewym zawieszeniem. Sfera hydroaktywna 3+ również zostaje odcięta od
http://127.0.0.1:6091/affiche.do?ref=D4EA1JP0&refaff=D4EA1JP0 2012-05-13
C5 - D4EA1JP0 - Zasada działania : Zawieszenie hydrauliczne Page 5 of 5
zawieszenia
G : Zawieszenie elastyczne :
l Gdy elektrozawór nie jest już zasilany, jego suwak przemieszcza się pod wpływem ciśnienia zasilania
podanego przez zintegrowany blok hydroelektroniczny
l Powrót do zbiornika płynu hydraulicznego zostaje zatkany. Ciśnienie pod dolną częścią suwaka
hydraulicznego odcięcia jest takie same jak to podane przez zintegrowany blok hydroelektroniczny
l Część górna suwaka hydraulicznego odcięcia jest taka sama jak ta zintegrowanego bloku
hydroelektronicznego. Suwak hydrauliczny odcięcia przemieszcza się pod wpływem działania sprężyny
l Przepływ płynu hydraulicznego pomiędzy prawym zawieszeniem i lewym zawieszeniem jest możliwy. Sfera
hydroaktywna 3+ nie jest już odcięta od zawieszenia
UWAGA : Żadna korekta wysokości pojazdu nie jest możliwa, gdy zawieszenie znajduje się w stanie sztywnym.
http://127.0.0.1:6091/affiche.do?ref=D4EA1JP0&refaff=D4EA1JP0 2012-05-13


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
ZASADA DZIAŁANIA ZAWIESZENIE HYDROAKTYWNE
Zasada działania autofokusa
Zasada Działania HydroActiv w XM Xantia
ZASADA DZIAŁANIA WYKRYWANIE NIEDOPOMPOWANIA
Budowa i zasada działania programowalnych sterowników PLC
ZASADA DZIAŁANIA ZMIENIACZ PŁYT KOMPAKTOWYCH
F 1 Zasada działania tranzystora bipolarnego
Zasada działania
CITROEN C5 OPERACJE SERWISOWE ZAWIESZENIE HYDRAULICZN
Maszyny Elektryczne 2 (sem IV) Zasada działania silnika i prądnicy prądu stałego
Analizowanie działania układów hydraulicznych (23 58)
zasada działania silnika 4 i 2 suw
Elektrownia jądrowa zasada działania
Zasada działania oscyloskopu cyfrowego
Zasada działania oczyszczalni ścieków
Jonizator TermoEmisyjny zasada dzialania

więcej podobnych podstron