przykladowy pytania egzamin ISQTB dla poziomu podstawowego 2011


Pytania
 Podstawy testowania
1. Które z poniższych zdań NAJLEPIEJ opisuje jedną z siedmiu
podstawowych zasad testowania? [K1]
a) Testy automatyczne są lepsze niż testy manualne by uniknąć testów
gruntownych.
b) Testowanie gruntowane jest, przy odpowiednim wysiłku i narzędziach,
wykonalne dla każdego oprogramowania.
c) Jest po prostu niemożliwe przetestowanie wszystkich kombinacji
wejścia/wyjścia dla aplikacji softwarowej.
d) Celem testowania jest wykazanie braku usterek.
2. Które z poniższych zdań jest NAJWAŻNIEJSZYM celem zespołu
testowego? [K1]
a) Rozstrzygnięcie, czy wykonano dostatecznie wiele testów modułów.
b) Spowodowanie tylu awarii ile jest to możliwe by można było zidentyfikować I
naprawić usterki
c) Udowodnienie, że wszystkie usterki zostały zidentyfikowane
d) Udowodnienie, że pozostawione usterki nie spowodują żadnej awarii.
3. Które z poniższych zadań będą  Twoim zdaniem  wykonywane
podczas analizy i projektowania testów? [K1]
a) Ustalanie lub zdefiniowanie celów testowania
b) Przeglądanie podstawy testów.
c) Tworzenie zestawów testowych z procedur testowych
d) Analizowanie wniosków z poprzednich projektów dla naprawy procesu
4. Poniżej podana jest lista problemów, które można zaobserwować
podczas testowania lub pracy operacyjnej. Który z nich jest
NAJPRAWDOPOBNIEJ awariÄ…? [K2]
a) Produkt zepsuł się, gdy użytkownik wybrał opcję w okienku dialogowym
b) Plik z kodem zródłowym dołączony do nowej wersji (build) był złej wersji
c) Algorytm obliczeniowy używał złych danych wejściowych
d) Deweloper nieprawidłowo zinterpretował wymaganie algorytmu.
5. Co z poniższych - o ile zostanie zauważone podczas przeglądów I
testów  może prowadzić do problemów (lub konfliktów) w zespole? [K1]
a) Testerzy i przeglÄ…dajÄ…cy nie sÄ… dostatecznie zainteresowani w odkrywaniu
defektów
b) Testerzy i przeglądający nie są dostatecznie wykfalifikowani, by znajdować
defekty i awarie
c) Testerzy i przeglądający przedstawiają defekty jako krytykę osób, a nie
produktu
d) Testerzy i przeglądający oczekują, że defekty w produkcie softwarowym
zostały już znalezione I poprawione przez deweloperów.
Strona 1 z 18
6. Które z poniższych zdań jest PRAWDZIWE? [K2]
A. Można oczekiwać, że podczas testowania oprogramowania zostaną
sprawdzone wymagania prawne I kontraktowe.
B. Testowanie oprogramowania jest głownie potrzebne by poprawić jakość
pracy deweloperów.
C. Rygorystyczne testowanie i naprawa znalezionych usterek może pomóc w
zmniejszaniu ryzyka pojawiania się problemów się w środowisku
produkcyjnym
D. Rygorystyczne testowanie jest czasami stosowane by udowodnić, że
wszystkie awarie zostały wykryte
a) B i C są prawdą; A i D są fałszem.
b) A i D są prawdą; B i C są fałszem.
c) A i C są prawdą, B i D są fałszem.
d) C i D są prawdą, A i B są fałszem.
7. Które z poniższych zdań NAJLEPIEJ opisuje różnice pomiędzy
testowanie a debagowaniem? [K2]
a) Testowanie namierza (identyfikuje zródło) usterki. Debagowanie analizuje
awarie i proponuje działania prewencyjne
b) Testowanie dynamiczne pokazuje awarie spowodowane usterkami.
Debagowanie odszukuje, analizuje i usuwa powody awarii z oprogramowania.
c) Testowanie usuwa usterki. Debagowanie identyfikuje powody awarii.
d) Testowanie dynamiczne zapobiega powodom awarii. Debagowanie usuwa
awarie.
Strona 2 z 18
Pytania
 Testowanie w cyklu życia
8. Które z poniższych zdań NAJLEPIEJ opisuje testowanie
niefunkcjonalne? [K1]
a) Proces testowania zintegrowanego system by sprawdzić, czy spełnia on
wyspecyfikowane wymagania.
b) Proces testowania sprawdzający zgodność systemu ze standardami
kodowania
c) Testowanie bez odwoływania się do wewnętrznej struktury systemy
d) Testowanie takich atrybutów systemu jak użyteczność, niezawodność czy
pielęgnowalność.
9. Co jest istotne podczas pracy z modelem wytwarzania oprogramowania?
[K1]
a) Dostosować model do kontekstu projektu i charakterystyki produktu
b) Wybrać model wodospadowy (kaskadowy), ponieważ to najstarszy I najlepiej
sprawdzony model
c) Rozpocząć z modelem V, a potem przejść do modelu iteracyjnego lub
przyrostowego.
d) Zmienić strukturę organizacji, by dostosować się do modelu, a nie odwrotnie.
10. Które z poniższych cech dobrego testowania stosuje się w dowolnym
modelu cyklu życia wytwarzania oprogramowania? [K1]
a) Testy akceptacyjne to zawsze ostatni stosowany poziom testów
b) Wszystkie poziomy testów są zaplanowane i wykonywane dla każdej cechy
wytwórczej
c) Testerzy są angażowani, gdy tylko pierwszy kawałek kodu może być
wykonany.
d) Dla każdej aktywności wytwórczej jest odpowiadająca jej działalność testowa
11. W której z poniższych powinno się użyć testowania pielęgnacyjnego?
[K1]
a) Naprawy defektów podczas fazy wytwórczej
b) Planowanych poprawek istniejÄ…cego system operacyjnego
c) Reklamacji dotyczących jakości systemu, zgłaszanych przez użytkownika
podczas testów akceptacyjnych
d) Integracji funkcji podczas tworzenia nowego systemu
Strona 3 z 18
12. Które z poniższych zdań są PRAWDZIWE? [K2]
A. Testy regresji i testy akceptacyjne to to samo
B. Testy regresji pokazują, czy wszystkie usterki zostały usunięte
C. Testy regresji dobrze się nadają do automatyzacji testów
D. Testy regresji wykonuje się by wykryć czy zmiany w kodzie nie wprowadziły
lub ujawniły defekty.
E. Testy regresji powinny być prowadzone podczas testów integracyjnych.
a) A, C i D oraz E są prawdą; B jest fałszem.
b) A, C i E są prawdą; B and D są fałszem.
c) C i D są prawdą; A, B and E są fałszem.
d) B i E są prawdą; A, C and D są fałszem.
13. Które z poniższych porównań testowania modułowego i testowania
systemowego sÄ… PRAWDZIWE? [K2]
a) Testy modułowe sprawdzają działanie modułów obiektów lub klas, którzy
można testować w oddzieleniu, podczas gdy testowanie systemowe sprawdza
interfejsy pomiędzy modułami I interakcje różnych części systemu
b) Przypadki testowe dla testowania modułowego są zwykle wyprowadzane ze
specyfikacji modułów, specyfikacji projektowej lub z modelu danych, podczas
gdy przypadki testowe dla testów systemowych są zwykle wyprowadzane ze
specyfikacji wymagań, specyfikacji funkcjonalnej lub przypadków użycia.
c) Testowanie modułowe koncentruje się na charakterystyce funkcjonalnej,
podczas gdy testowanie systemowe ukierunkowane jest na cechy
funkcjonalne I niefunkcjonalne..
d) Za testowanie modułowe odpowiadają testerzy techniczni, podczas gdy za
testy systemowe na ogół odpowiadają użytkownicy systemu.
Strona 4 z 18
Pytania
 Testowanie statyczne
14. Które z poniższych są głównymi fazami przeglądu formalnego? [K1]
a) Inicjacja, status, przygotowanie, spotkanie przeglądowe, obróbka,
sprawdzenie
b) Planowanie, przygotowanie, spotkanie przeglądowe, obróbka, zamknięcie,
sprawdzenie.
c) Planowanie, rozpoczęcie, indywidualne przygotowanie, spotkanie
przeglądowe, obróbka, sprawdzenie.
d) Przygotowanie, spotkanie przeglądowe, obróbka, zamknięcie, sprawdzenie,
analiza przyczynowo  skutkowa
15. Które DWA z poniższych typów przeglądy NAJLEPIEJ pasują (są
najbardziej adekwatne) do przeglądania modułów krytycznych ze
względu na bezpieczeństwo w projekcie softwarowym?
Wybierz 2 opcje [K2]
a) PrzeglÄ…d nieformalny.
b) Przegląd menadżerski
c) Inspekcja
d) Przejrzenie.
e) PrzeglÄ…d techniczny.
16. Które z poniższych zdań o analizie statycznej jest FAASZEM? [K1]
a) Analiza statyczna może być używana jako profilaktyka w odpowiednim
procesie
b) Analiza statyczna może znalezć usterki, które nie dadzą się łatwo wykryć w
testowaniu dynamicznym
c) Analiza statyczna skutkuje ograniczeniem kosztów przez wczesne
znajdowanie usterek.
d) Analiza statyczna to dobra metoda na wymuszanie awarii w oprogramowaniu
Strona 5 z 18
Pytania
 Techniki projektowania testów
17. Jednym z celów testowania w projekcie jest przymus 100% pokrycia
decyzji. Następujące trzy testy zostały wykonane dla grafu przepływu
sterowania pokazanego na poniższym rysunku.
A
B C
D
E F
G
Test Ä…
ą pokrywa ścieżkę: A, B, D, E, G.
Ä…
Ä…
Test ²
² pokrywa Å›cieżkÄ™: A, B, D, E, F, G.
²
²
Test Ç
Ç pokrywa Å›cieżkÄ™: A, C, F, C, F, C, F, G.
Ç
Ç
Które z poniższych zdań odnoszących się do celu pokrycia decyzji jest
poprawne? [K4]
a) Decyzja D nie jest w pełni pokryta.
b) Osiągnięto 100% pokrycia decyzji.
c) Decyzja E nie jest w pełni przetestowana.
d) Decyzja F nie jest w pełni przetestowana.
Strona 6 z 18
18. Podczas testowania znaleziono usterkę. System padł, gdy nastąpiło
rozłączenie z siecią podczas ściągania danych z serwera. Usterka
została naprawiona przez poprawienie kodu, który sprawdzał
dostępność sieci podczas transferu danych. Istniejące przypadki
testowe pokrywały 100% instrukcji w istniejącym module. By sprawdzić
poprawkę i zapewnić bardziej obszerne pokrycie, kilka nowych testów
zostało zaprojektowanych i dodanych do zestawu testowego. O jakim
typie testów jest tu mowa? [K3]
A. Testowanie funkcjonalne
B. Testowanie strukturalne
C. Re - testy.
D. Testowanie wydajnościowe
a) A, B i D.
b) A i C.
c) A, B i C.
d) A, C i D.
Strona 7 z 18
19. Które z poniższych zdań o danej tablicy stanów jest PRAWDZIWE?[K3]
Wyłączenie zasilania
TV wyłączony
TV wyłączony
(S1)
TV gra
(S3)
WÅ‚Ä…czenie zasilania
Wyłączenie zasilania
TV gotowy
TV wyłączony
WÅ‚Ä…czenie odtwarzania
TV gra
TV gotowy
(S2)
Wyłączenie odtwarzania
TV gotowy
Przypadek
1 2 3 4 5
testowy
Stan
S1 S2 S2 S3 S3
poczÄ…tkowy
Włączenie Wyłączenie Włączenie Wyłączenie Wyłączenie
Wejście
zasilania zasilania odtwarzania odtwarzania zasilania
Wynik TV TV TV jest TV
TV gra
oczekiwany włączony wyłączony gotowy wyłączony
Stan
S2 S1 S3 S2 S1
końcowy
a) Tablica stanów może być użyta do sprawdzania zarówno poprawnych jak I
niepoprawnych przejść
b) Tablica stanów przedstawia wszystkie możliwe pojedyncze przejścia
c) Tablica stanów przedstawia tylko niektóre z możliwych pojedynczych przejść
d) Tablica stanów przedstawia sekwencyjne pary przejść
Strona 8 z 18
20. Które z poniższych zdań jest prawdziwe w odniesieniu do techniki
podziału na klasy równoważności? [K2]
A. Podzielenie możliwych wejść na klasy, które powodują takie samo
zachowanie.
B. Używanie zarówno poprawnych jak i niepoprawnych klas.
C. Ma zastosowanie tylko do poprawnego podziału.
D. Musi używać przynajmniej dwóch wartości z każdej klasy równoważności.
E. Może być używana do testowania klas równoważności wejść
wprowadzanych tylko z Graficznego Interfejsu Użytkownika
a) A, B i E są prawdą; C i D są fałszem.
b) A, C i D są prawdą; B i E są fałszem.
c) A i E są prawdą; B, C i D są fałszem.
d) A iB są prawdą; C, D i E są fałszem.
21. Które DWIE z poniższych list technik testowych mogą być w całości
zakwalifikowane jako techniki czarnoskrzynkowe?
Wybierz dwie opcje. [K1]
a) Podział na klasy równoważności, tablica decyzyjna, przejścia pomiędzy
stanami, analiza wartości granicznych.
b) Podział na klasy równoważności, tablica decyzyjna, przypadki użycia.
c) Podział na klasy równoważności, tablica decyzyjna, testowanie w oparciu o
listę kontrolną, pokrycie instrukcji, przypadki użycia.
d) Podział na klasy równoważności, graf przyczynowo - skutkowy, testowanie w
oparciu o listę kontrolną, pokrycie decyzji, przypadki użycia.
e) Podział na klasy równoważności, graf przyczynowo - skutkowy, testowanie w
oparciu o listę kontrolną, pokrycie decyzji oraz analiza wartości granicznych.
22. Należy wyliczyć premię pracownika. Premia nie może być ujemna, ale
może być wyliczona na zero. Pracownik może być zatrudniony na okres
nie większy niż 2 lata, więcej niż 2 ale mniej niż 5, 5 do 10 lat lub więcej
niż 10 lat. W zależności od okresu zatrudnienia, pracownik albo nie
otrzymuje premii albo wynosi ona odpowiednio 10%, 25% lub 35%. Ile
klas równoważności jest potrzebnych do obliczenia premii? [K3]
a) 3.
b) 5.
c) 2.
d) 4.
Strona 9 z 18
23. Które z poniższych zdań opisujących zyski z wyprowadzania
przypadków testowych z przypadków użycia jest bardziej
prawdopodobne? [K2]
A. Wyprowadzania przypadków testowych z przypadków użycia wspomaga
testy systemowe I testy akceptacyjne
B. Wyprowadzania przypadków testowych z przypadków użycia wspomaga
tylko testy automatyczne
C. Wyprowadzania przypadków testowych z przypadków użycia wspomaga
testy modułowe
D. Wyprowadzania przypadków testowych z przypadków użycia wspomaga
testowanie interakcji pomiędzy modułami systemu
a) A i D są prawdą; B i C są fałszem.
b) A jest prawdą; B, C i D są fałszem.
c) A i B są prawdą; C i D są fałszem.
d) C jest prawdą; A, B i D są fałszem.
24. Które z poniższych jest najlepszą podstawą do testowania atakiem
usterek? [K1]
a) Doświadczenie, dane o usterkach i awariach, wiedza o awariach
oprogramowania
b) Analiza ryzyka wykonana na poczÄ…tku projektu
c) Przypadki użycia wyprowadzone z przepływów biznesowych przez ekspertów
dziedzinowych
d) Wyniki oczekiwane uzyskane przez porównanie z istniejącym systemem.
25. Które z poniższych jest najlepszym podejściem do testów w sytuacji,
gdy posiadamy ubogÄ… specyfikacje i nie mamy czasu?[K1]
a) Testowanie w oparciu o przypadki użycia
b) Pokrycie decyzji.
c) Testowanie eksploracyjne.
d) Testowanie ścieżek.
26. Która z poniższych technik jest technika opartą o strukturę? [K1]
a) Testowanie decyzji.
b) Analiza wartości brzegowych.
c) Podział na klasy równoważności.
d) Testowanie przejśc pomiędzy stanami.
Strona 10 z 18
27. Rozpoczynasz testowanie programu w oparciu o specyfikacjÄ™. Program
calcNWD (A, B) wylicza największy wspólny dzielnik (NWD) dwóch liczb
całkowitych A i B, większych niż zero. Następujące przypadki testowe
(TC) zostały zdefiniowane:
TC A B
1 1 1
2 INT_MAX INT_MAX
3 1 0
4 0 1
5 INT_MAX+1 1
6 1 INT_MAX+1
gdzie INT_MAX jest największa liczbą całkowitą. Która technika testowa
została zastosowana do zdefiniowania przypadków testowych 1 - 6?[K3]
a) Analiza wartości brzegowych.
b) Testowanie przejść między stanami.
c) Podział na klasy równoważności.
d) Testowanie w oparciu o tablice decyzyjnÄ…
Strona 11 z 18
28. Rozważ następujący diagram przejść stanów I tabelę przypadków
testowych:
Wyłączenie zasilania
TV wyłączony
TV wyłączony
(S1)
TV gra
(S3)
WÅ‚Ä…czenie zasilania
Wyłączenie zasilania
TV gotowy
TV wyłączony
WÅ‚Ä…czenie odtwarzania
TV gra
TV gotowy
(S2)
Wyłączenie odtwarzania
TV gotowy
Przypadek
1 2 3 4 5 6 7
testowy
Stan
S1 S1 S2 S2 S3 S3 S3
poczÄ…tkowy
Włącze- Włącze- Wyłą- Wyłą- Wyłą-
WÅ‚Ä…cze- WÅ‚Ä…cze-
nie nie czenie czenie czenie
Wejście nie nie
odtwa- odtwa- odtwa- zasila- odtwa-
zasilania zasilania
rzania rzania rzania nia rzania
TV TV TV TV TV
Wynik
włączo- włączo- TV gra TV gra włączo- wyłą- włączo-
oczekiwany
ny ny ny czony ny
Następny
S2 S2 S3 S3 S2 S1 S2
stan
Wyłą- Włącze- Wyłą- Wyłą- Włącze- Włącze- Wyłą-
czenie nie czenie czenie nie nie czenie
Wejście
zasila- odtwa- zasila- odtwa- odtwa- zasila- zasila-
nia rzania nia rzania rzania nia nia
TV TV TV TV TV
Wynik
wyłączo TV gra wyłą- włączo- TV gra włączo- wyłą-
oczekiwany
ny czony ny ny czony
Stan
S1 S3 S1 S2 S3 S2 S1
końcowy
Strona 12 z 18
Które z poniższych zdań są PRAWDZIWE? [K3]
A. Tabela przypadków testowych sprawdza najkrótsze przejścia.
B. Przypadki testowe badają tylko poprawne zmiany stanów.
C. Przypadki testowe badajÄ… tylko niepoprawne zmiany.
D. Przypadki testowe sprawdzają tylko najdłuższe przejścia.
a) Tylko A jest prawdą; B, C i D są fałszem.
b) Tylko B jest prawdą; A, C i D są fałszem.
c) A and D są prawdą; B, C i fałszem.
d) Tylko C jest prawdą; A, B i D są fałszem.
Strona 13 z 18
Pytania
"ZarzÄ…dzanie testowaniem
29. Które z poniższych najlepiej opisuje podział zadań pomiędzy liderem
testów a testerem? [K1]
a) Lider testów planuje aktywności testowe i wybiera odpowiednie standardy
postępowania, podczas gdy tester wybiera narzędzia, które będą użyte i
sprawuje nad nimi nadzór..
b) Lider testów planuje, organizuje i zarządza aktywnościami testowymi,
podczas gdy tester specyfikuje, automatyzuje i wykonuje testy.
c) Lider testów planuje, monitoruje i zarządza aktywnościami testowymi,
podczas gdy tester projektuje testy.
d) Lider testów planuje i organizuje testowanie oraz specyfikuje przypadki
testowe, podczas gdy tester priorytetyzuje i wykonuje testy.
30. Co z poniższych może zostać zakwalifikowane jako ryzyko produktowe?
[K2]
a) Niska jakość wymagań, projektu, kodu i testów.
b) Polityczne problem i zwłoka głownie w złożonych obszarach produktu.
c) Obszary podatne na błędy, potencjalne szkody dla użytkownika, słaba
charakterystyka produktu.
d) Problemy w definiowaniu poprawnych wymagań, obszary możliwych awarii w
produkcie lub systemie.
31. Które z poniższych są typowymi kryteriami zakończenia testów? [K2]
a) a) Miary dokładności, miary niezawodności, koszt testów, harmonogram, stan
naprawy usterek i pozostałe ryzyko.
b) b) Miary dokładności, miary niezawodności, stopień niezależności testerów i
złożoność produktu.
c) c) Miary dokładności, miary niezawodności, koszt testów, czas do
wypuszczenia produktu na rynek i jego kompletność (gotowość), dostępność
testowalnego kodu.
d) d) Czas do wypuszczenia produktu na rynek, pozostałe usterki, kwalifikacje
testerów, miary dokładności oraz koszt testów.
.
Strona 14 z 18
32. Jako lider testów masz następujące wymagania do przetestowania:
R1  Nieprawidłowości procesu  Wysoka złożoność
R2  Zdalna obsługa  Średnia złożoność
R3  Synchronizacja  Średnia złożoność
R4  Potwierdzanie  Średnia złożoność
R5  Zamykanie procesów  Niska złożoność
R6  Problemy  Niska złożoność
R7  Dane finansowe  Niska złożoność
R8  Diagram danych  Niska złożoność
R9  Zmiany profilu użytkownika  Średnia złożoność
Wymagania są logicznie zależne ( A B oznacza, że B jest zależne od A).
R4
R5
R1 R3 R6
R7 R8 R9
R2
Jaki harmonogram wykonywania testów zaproponujesz zgodnie z
zależnościami pomiędzy wymaganiami? [K3]
a) R4 > R5 > R1 > R2 > R3 > R7 > R8 > R6 > R9.
b) R1 > R2 > R3 > R4 > R5 > R7 > R8 > R6 > R9.
c) R1 > R2 > R4 > R5 > R3 > R7 > R8 > R6 > R9.
d) R1 > R2 > R3 > R7 > R8 > R4 > R5 > R6 > R9.
33. Jaka jest korzyść z niezależnego testowania? [K1]
a) Wykona się więcej pracy, bo testerzy nie przeszkadzają deweloperom przez
cały czas
b) Niezależni testerzy starają się być bezstronni i znajdują inne usterki niz
deweloperzy
c) Niezależni testerzy nie potrzebują dodatkowego wyksztalcenia i treningu
d) Niezależni testerzy zmniejszają zakorkowania w procesie zarządzania
incydentami
Strona 15 z 18
34. Co z poniższych może być zakwalifikowane jako ryzyko projektowe? [K1]
a) Umiejetności i braki w zespole.
b) SÅ‚aba charakterystyka oprogramowanias.
c) Dostarczone oprogramowanie podatne na awari.
d) Niska niezawodność (pluskwy).
35. Poproszono Cię  jako lidera testów  o końcowy raport z testów.
Ograniczając się na aktywnościach testowych i zgodnie z normą IEEE
829, co rozpatrzysz w raporcie? [K2]
a) Liczbę przypadków testowych wykorzystujących techniki czarnoskrzynkowe.
b) Podsumowanie aktywności testowych, zdarzeń i ich status w stosunku do
zamierzonych celów..
c) Całkowite oszacowanie każdego punktu pracy deweloperów.
d) Szkolenia odbyte przez członków zespołu testowego , które wspierały wysiłek
testowy.
36. JesteÅ› testerem w projekcie tworzÄ…cy oprogramowanie krytyczne ze
względu na bezpieczeństwo. Podczas wykonywania testów, stwierdziłeś,
ze jeden z oczekiwanych wyników nie został osiągnięty. Piszesz raport o
incydencie, który miał miejsce. Jak sądzisz, jaka będzie najbardziej
istotna informacja w tym raporcie zgodnie z normÄ… IEEE 829?[K3]
a) Wpływ, opis incydentu, data i czas, twoje nazwisko.
b) Unikalny identyfikator raportu, potrzeba specjalnych wymagań.
c) Przekazywane dane, twoje nazwisko i twoje odczucia nt. zródła błędu
d) Opis incydentu, środowisko, oczekiwane wyniki
Strona 16 z 18
Pytania
 Testowane wspomagane narzędziami
37. Z poniższej listy wybierz zalecane zasady wprowadzania w organizacji
wybranego narzędzia testowego [K1]
A. Wdróż w całej organizacji w tym samym czasie
B. Rozpocznij od projektu pilotażowego
C. Dostosuj i popraw procesy by dopasować użycie narzędzia.
D. Zapewnij treningi i wsparcie dla nowych użytkowników
E. Niech każdy zespól określi własne standardy używania narzędzia.
F. Monitoruj czy koszty nie przekroczyły początkowych kosztów nabycia.
G. Zbieraj wnioski z użycia narzędzia od wszystkich zespołów.
a) A, B, C, E.
b) A, D, F, G.
c) B, C, D, G.
d) C, D, E, F.
38. Które z poniższych najlepiej charakteryzują narzędzia do wykonywania
testów w oparciu o słowa kluczowe? [K1]
a) Tablica zawierająca dane wejściowe do testów, słowa opisujące akcje, wyniki
oczekiwane oraz sterowanie wykonaniem dla testowanego systemu.
b) Działania testerów nagrane w skrypcie, który jest wykonywany kilkanaście
razy.
c) Działania testerów nagrane w skrypcie, który jest wykonywany kilkanaście
razy z różnymi zbiorami testowych danych wejściowych.
d) Możliwość logowania wyników i porównania ich z wynikami oczekiwanymi,
przechowywanymi w zbiorze tekstowym.
39. Co z poniższych NIE jest celem Projektu Pilotażowego do oceny
narzędzia? [K1]
a) Oszacowanie na ile narzędzie pasuje do istniejących procesów i praktyk.
b) Określenie sposobu użycia, zarządzania, przechowywania i pielęgnacji
narzędzia i aktywów testowych.
c) Oszacowanie, czy zyski będą osiągnięte przy rozsądnych kosztach.
d) Redukcja odsetka usterka w Projekcie Pilotażowym.
40. Poniżej dana jest lista celów poprawy efektywności testów, które
zamierza osiągnąć organizacja wytwarzająca i testująca
oprogramowanie. Które z tych celów najlepiej wspomogą narzędzia do
zarzÄ…dzania testowaniem? [K2]
a) Budowa powiązań pomiędzy wymaganiami, testami i błędami.
b) Optymizacja zdolności testów przy wykrywaniu usterek.
c) Do szybszego rozwiÄ…zywania usterek.
d) Do automatyzacji wyboru tych przypadków testowych, które będą wykonane.
Strona 17 z 18
Odpowiedzi
Prawidłowa
LO Poziom K
odpowiedz
Pytanie 1. C 1.3.1 K1
Pytanie 2. B 1.2.1 K1
Pytanie 3. B 1.4.1 K1
Pytanie 4. A 1.1.5 K2
Pytanie 5. C 1.5.1 K2
Pytanie 6. C 1.2.2 K2
Pytanie 7. B 1.2.3 K2
Pytanie 8. D 2.3.2 K1
Pytanie 9. A 2.1.2 K1
Pytanie 10. D 2.1.3 K1
Pytanie 11. B 2.4.2 K1
Pytanie 12. C 2.3.5 K2
Pytanie 13. B 2.2.1 K2
Pytanie 14. C 3.2.1 K1
Pytanie 15. C i E 3.2.3 K2
Pytanie 16. D 3.3 K1
Pytanie 17. A 4.4.2 K4
Pytanie 18. C 4.4.2 K3
Pytanie 19. B 4.3.1 K3
Pytanie 20. D 4.3.1 K2
Pytanie 21. A i B 4.3.1 K1
Pytanie 22. D 4.3.1 K3
Pytanie 23. A 4.3.5 K2
Pytanie 24. A 4.5.1 K1
Pytanie 25. C 4.2.1 K1
Pytanie 26. A 4.4.2 K1
Pytanie 27. A 4.3.1 K3
Pytanie 28. B 4.3.4 K3
Pytanie 29. B 5.1.4 K1
Pytanie 30. C 5.5.3 K2
Pytanie 31. A 5.2.9 K2
Pytanie 32. C 5.2.5 K3
Pytanie 33. B 5.1.1 K1
Pytanie 34. A 5.5.4 K1
Pytanie 35. B 5.3.3 K2
Pytanie 36. A 5.6.2 K3
Pytanie 37. C 6.3.1 K1
Pytanie 38. A 6.2.2 K1
Pytanie 39. D 6.3 K1
Pytanie 40. A 6.1.3 K2
Strona 18 z 18


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
EGZAMIN MATURALNY Z MATEMATYKI POZIOM PODSTAWOWY arkusz egzaminacyjny 6 05 2011 rok
Egzamin czerwiec 2012 poziom podstawowy
EGZAMIN MATURALNY Z MATEMATYKI POZIOM PODSTAWOWY
Przykładowe pytania egzaminacyjne z Dynamiki
Pytania egzaminu dyplomowego dla specjalności Inżynieria Spawalnictwa
Język polski poziom podstaw 11
Przykladowe pytania egzaminacyjne
Egzamin maturalny z matematyki poziom podstawowy maj 2013
Egzamin maturalny z matematyki poziom podstawowy czerwiec 2012
Egzamin maturalny z matematyki poziom podstawowy sierpień 2012
przykladowe pytania egzaminacyjne(1)
EGZAMIN MATURALNY Z MATEMATYKI POZIOM PODSTAWOWZ maj2010
Gazeta Wyborcza Matura j angielski 2006 07 Przykdowy test dla poziomu podstawowego (2)
przykladowy egzamin maturalny z jezyka polskiego poziom podstawowy ludzie bezdomni
Przykładowe pytania na egzaminie

więcej podobnych podstron