Nadzór nad dokumentami systemu zarzadzania jakościa


PROCEDURA
Nazwa i adres FIRMY
LOGO
Syst emowa
P02.01 wyd. [data wydania]
str. 1 / stron 11
ilość załączników: 1 + 3 formularze
egz. nr: ...............
Tytuł:
Nadzór nad dokumentami
Spis treści
1. Cel................................................................................................................................................................................... 2
2. Przedmiot i zakres ........................................................................................................................................................... 2
3. Definicje........................................................................................................................................................................... 2
4. Odpowiedzialność i uprawnienia....................................................................................................................................... 2
5. Schemat blokowy............................................................................................................................................................. 3
6. Opis postępowania .......................................................................................................................................................... 4
6.1 Wymagania i zasady ogólne....................................................................................................................................... 4
6.1.1 Identyfikacja potrzeb............................................................................................................................................ 4
6.1.2 Zatwierdzanie i wydawanie dokumentów i danych ................................................................................................ 4
6.1.3 Status aktualności ............................................................................................................................................... 4
6.1.4 Oznaczanie dokumentów..................................................................................................................................... 4
6.1.5 Dystrybucja ......................................................................................................................................................... 4
6.1.6 Zmiany ................................................................................................................................................................ 4
6.1.7 Postępowanie z dokumentami nieaktualnymi ....................................................................................................... 4
6.1.8 Dokumenty na nośnikach elektronicznych ............................................................................................................ 5
6.2 Nadzorowanie poszczególnych dokumentów i danych................................................................................................. 6
6.2.1 Zarządzenia wewnętrzne...................................................................................................................................... 6
6.2.2 Karty stanowiska pracy ........................................................................................................................................ 6
6.2.3 Regulamin organizacyjny..................................................................................................................................... 6
6.2.4 Księga Jakości .................................................................................................................................................... 6
6.2.5 Procedury systemowe.......................................................................................................................................... 6
6.2.6 Normy i przepisy techniczne dotyczące wyrobów ................................................................................................. 8
6.2.7 Przepisy i normy związane z działalnością ........................................................................................................... 8
6.2.8 Dokumentacja techniczna klienta......................................................................................................................... 8
6.2.9 Dokumentacja konstrukcyjna i technologiczna ..................................................................................................... 9
6.2.10 Instrukcje obsługi maszyn i urządzeń ................................................................................................................. 9
6.2.11 Dokumentacja handlowa .................................................................................................................................... 9
6.2.12 Dokumentacja zaopatrzeniowa........................................................................................................................... 9
6.2.13 Dokumentacja produkcyjna i kontrolna dotycząca realizowanych zleceń ............................................................ 9
6.2.14 Nadzorowanie dokumentów księgowych ............................................................................................................ 9
6.2.15 Instrukcje postępowania..................................................................................................................................... 9
6.2.16 Formularze ...................................................................................................................................................... 10
7. Dokumenty zwiÄ…zane ..................................................................................................................................................... 10
8. Zapisy............................................................................................................................................................................ 11
9. Załączniki....................................................................................................................................................................... 11
10. Zmiany do wydania poprzedniego ................................................................................................................................ 11
11. Informacje dodatkowe i postanowienia końcowe ........................................................................................................... 11
Imię i Nazwisko  Właściciel/Dyrektor
Niniejszy dokument
Zatwierdzam
[data
jako obowiÄ…zujÄ…cy w
zatwierdze
LOGO
nia]
............................................................
data
podpis
Dokument jest wydany przez LOGO/ lub nazwa FIRMY
Wszelkie prawa zastrzeżone. Przedruk, kopiowanie, reprodukowanie w całości lub w częściach tylko za zgodą wydawcy.
LOGO P02.01, wyd. [data wydania] str. 2 z 11
1. Cel
Zapewnienie, że wszelkie dokumenty i dane wymagane w systemie zarządzania, w tym w
systemie zarządzania jakością są zawsze aktualne, ko mpletne i dostępne w miejscach ich
stosowania.
2. Przedmiot i zakres
Procedura ustanawia zasady nadzoru i odpowiedzialności za nadzorowanie wszystkich
dokumentów i danych związanych z działaniami w ramach systemu zarządzania, w tym
odpowiednim zakresie ob ejmuje dokumenty zewnętrzne takie jak: normy, przepisy i dokumentację
technicznÄ… klienta.
Nadzór nad dokumentacją obejmuje opracowanie, przegląd, zatwierdzenie i wydanie
dokumentów oraz aktualizowanie i wycofywanie nieaktualnych. Dokumenty i dane mogą mieć
dowolną formę, zależnie od rodzaju nośnika, np. wydruk lub nośniki elektroniczne.
Procedura dotyczy wszystkich dokumentów o charakterze regulującym lub zawierających
dane / specyfikacje; system nadzoru nad dokumentami stanowiÄ…cymi zapisy jest usta lony
w procedurze P02.02.
3. Definicje
1. Dokument: informacje zawarte na nośniku informacji np. specyfikacja, rysunek, procedura,
norma.
2. Dokumentacja: grupa dokumentów.
3. Specyfikacja: dokument ustalajÄ…cy wymagania.
4. Odpowiedzialność i uprawnienia
Odpowiedzialność za nadzorowanie dokumentów i danych oraz uprawnienia do przeglądu
i zatwierdzania poszczególnych rodzajów dokumentów są podane ogólnie na schemacie blokowym
(pkt. 5), a następnie w opisie (pkt. 6.2) oraz są zestawione w tabeli odpowiedzialności za
nadzorowanie poszczególnych dokumentów lub ich rodzajów w zał. nr 1.
Pełnomocnik ds. Zarządzania Jakością jest odpowiedzialny za ciągłą aktualność i adekwatność
niniejszej procedury i za doskonalenie procesu nadzoru nad dokumentami.
LOGO P02.01, wyd. [data wydania] str. 3 z 11
5. Schemat blokowy
Identyfikacja potrzeb
a
Opracowanie
dokumentu / zmiany
Ogólne zasady nadzoru; Wykazy dokumentów.
(pkt. 6.1). Listy dystrybucyjne.
PrzeglÄ…d
Tab. odpowiedzialności Potwierdzenie
(wg zał. nr 1). aktualności.
Zatwierdzenie
Dystrybucja
(udostępnianie)
Śledzenie aktualności
Czy
potrzebne
N
zmiany?
T
a
Wycofanie
nieaktualnych,
zniszczenie lub
zabezpieczenie
LOGO P02.01, wyd. [data wydania] str. 4 z 11
6. Opis postępowania
6.1 Wymagania i zasady ogólne
6.1.1 Identyfikacja potrzeb
Potrzeby opracowania i wydania dokumentów wynikają z wymagań systemu jakości w
odniesieniu do zarządzania, wyk onywania i weryfikacji prac mających związek z jakością.
Odpowiednie służby są zobowiązane do zainicjowania opracowania lub sprowadzenia (zakupu)
odpowiedniego dokumentu.
6.1.2 Zatwierdzanie i wydawanie dokumentów i danych
Dokumenty i dane przed wydaniem muszą być poddane przeglądowi i zatwierdzone prz ez
uprawniony personel (p. zał. nr 1).
Fakt dokonania przeglądu musi być potwierdzony w dokumencie lub stosownych załącznikach.
O ile wyraznie nie zaznaczono inaczej odpowiedzialność za przegląd odnosi się do osoby
zatwierdzajÄ…cej dokument.
6.1.3 Status aktualności
W celu uniknięcia stosowania unieważnionych i/lub nieaktualnych wydań muszą być
sporządzone wykazy dla poszczególnych rodzajów dokumentów, jednocześnie w odniesieniu do
niektórych dokumentów obowiązuje zasada okresowego potwierdzenia akt ualności w dokumencie
(p. zał. nr 1).
6.1.4 Oznaczanie dokumentów
Każdy nadzorowany dokument musi posiadać jednoznaczne oznaczenie identyfikacyjne, które
musi być przeniesione na każdą stronę dokumentu. Każdy dokument musi posiadać jednoznaczną
numerację stron a łączna ilość stron musi być podana przynajmniej na pierwszej stronie.
6.1.5 Dystrybucja
Dokumenty i dane muszą być przekazane w miejsca ich stosowania przez wyznaczone
jednostki (p. zał. nr 1). Dokumenty i dane są przekazywane za potwierdzeniem odbi oru i
prowadzone są wykazy dokumentacji, co zapewnia, że unieważnione lub nieaktualne dokumenty
będą natychmiast usunięte ze wszystkich miejsc, w których były wydane lub stosowane, lub że co
najmniej zabezpieczone będą przed przypadkowym użyciem.
6.1.6 Zmiany
Jednostki odpowiedzialne za poszczególne dokumenty są zobowiązane do śledzenia
aktualności i adekwatności dokumentów oraz wprowadzania zmian.
Zmiany dokumentów i danych są poddawane przeglądom i zatwierdzane przez te same
jednostki, które dokonały pierwszego przeglądu i zatwierdzenia.
Personel, który dokonuje przeglądu musi opierać się na odpowiednich informacjach
zródłowych.
Charakter zmiany musi być przedstawiony w dokumencie lub odpowiednich załącznikach.
6.1.7 Postępowanie z dokument ami nieaktualnymi
Nieaktualne dokumenty muszą być wycofane z miejsc ich stosowania lub zabezpieczone przed
użyciem.
Jednostki prowadzÄ…ce dystrybucjÄ™ dokonujÄ… stosownych adnotacji w rejestrach dystrybucyjnych
o wycofaniu i / lub zniszczeniu doku mentów.
Nieaktualne dokumenty o ile są przechowywane muszą być wyraznie oznakowane napisem
 nieaktualny .
Wymagania dotyczące wycofania i niszczenia dokumentów nieaktualnych oraz wymagania
dotyczące przechowywania zdezaktualizowanych egzemplarzy zródł owych wynikają z pkt. 6.2
i zał. nr 1.
LOGO P02.01, wyd. [data wydania] str. 5 z 11
6.1.8 Dokumenty na nośnikach elektronicznych
W przypadku stosowania nośników elektronicznych muszą być określone zasady dostępu
czynnego i biernego oraz metody zabezpieczeń przed utratą danych.
LOGO P02.01, wyd. [data wydania] str. 6 z 11
6.2 Nadzorowanie poszcz ególnych dokumentów i danych
6.2.1 Zarządzenia wewnętrzne
Zarządzania są aktami normatywnymi regulującymi całokształt działalności Przedsiębiorstwa
i wprowadzającymi dalsze regulujące dokumenty takie jak Księga Jakości, procedury, instrukcje,
regulaminy.
Zarządzenia są przeglądane i zatwierdzane przez Właściciela.
Ewidencję i dystrybucję wszystkich wydanych Zarządzeń prowadzi Pełnomocnik.
Przekazywanie zarządzeń następuje wg rozdzielnika podanego w zarządzeniu i za
potwierdzeniem.
W styczniu każdego roku Pełnomocnik emituje listę aktualnych zarządzeń i rozpowszechnia do
kierowników jednostek organizacyjnych.
Wszyscy użytkownicy są zobowiązani do wycofania ze zbioru zdezaktualizowanych Zarządzeń i
ich zniszczenia lub wyraznego oznakowanie napisem  NIEAKTUALNE
Zdezaktualizowane egzemplarze wzorcowe Pełnomocnik przechowuje bezterminowo.
6.2.2 Karty stanowiska pracy
Karty stanowiska pracy określają zakresy zadań, odpowiedzialności i uprawnień personelu.
Wydawane są dla wszystk ich stanowisk pracy. Sporządzane są indywidualnie w każdym
przypadku przy przyjęciu pracownika lub zmianie stanowiska pracy.
Karty stanowiska pracy są podpisywane przez Właściciela i pracownika.
Rozdzielnik obejmuje: kadry i pracownika.
6.2.3 Regulamin organizacyjny
Regulamin organizacyjny ustala zasady zarządzania, strukturę organizacyjną, ramowy podział
zadań i uprawnień oraz wymagania dotyczące kwalifikacji personelu.
Regulamin zatwierdzany jest przez Właściciela.
6.2.4 Księga Jakości
Księga jakości opisuje System Zarządzania Jakością, procesy systemu zarządzania jakością,
procedury i podaje zarządzające wymagania dotyczące administrowania działaniami związanymi z
jakością w odniesieniu do ustanowionej polityki i przyjętych wymagań.
Księgę Jakości opracowuje, aktualizuje i rozpowszechnia Pełnomocnik ds. Zarządzania
Jakością.
Przegląd i zatwierdzenie Księgi należą do odpowiedzialności i uprawnień Właściciela.
Szczegółowe zasady nadzorowania Księgi Jakości są zawarte w Księdze Jakości.
6.2.5 Procedury systemowe
Procedury systemowe stanowią dokumenty określające odpowiedzialność, uprawnienia
i sposób postępowania w stosunku do procesów systemu zarządzania, ich części lub wzajemnie
powiązanych działań dotyczących wielu procesów systemu zarządza nia.
1. Proces opracowywania i wydania.
a) Pełnomocnik określa potrzeby opracowania procedur lub ich zmian.
b) Pełnomocnik koordynuje proces opracowania projektu dokumentu przez zainteresowane
służby.
c) Zweryfikowany i uzgodniony dokument podlega ostatecznemu prz eglÄ…dowi i zatwierdzeniu
przez Właściciela.
Uwaga: potwierdzenia uzgodnień stanowią integralną część procedury.
2. Forma i struktura procedur.
Wszystkie procedury muszą być opracowane i wydane w obowiązującej formie i strukturze:
dokładnie takiej jaką zastosowano w niniejszej procedurze.
LOGO P02.01, wyd. [data wydania] str. 7 z 11
3. Dystrybucja.
Dystrybucję prowadzi Pełnomocnik. Fakt przekazania musi być potwierdzony w Karcie
dystrybucji (formularz FP02.01 1).
4. Aktualność procedur.
W procedurze nie może być żadnych poprawek ani skreśleń.
Śledzenie aktualności procedur, jak również ich ciągłej adekwatności należy do
odpowiedzialności osób wskazanych w każdej procedurze jako odpowiedzialnych za nadzór nad
stosowaniem procedury.
Jakiekolwiek potrzeby uaktualnienia muszą być zgłoszone do Pełno mocnika.
5. Postępowanie z procedurami zdezaktualizowanymi.
Procedury wycofane jako nieaktualne są niszczone i fakt ten musi być odnotowany w karcie
dystrybucji z tym, że dla celów archiwalnych musi być przechowywany egzemplarz Nr 1 przez
okres 3 lat. Egzemplarz ten musi być wyraznie oznakowany napisem  Nieaktualny .
6. Egzemplarze poza kontrolÄ… zmian.
Dopuszcza się wydawanie egzemplarzy informacyjnych nie objętych kontrolą zmian.
Te procedury muszą być wyraznie oznakowane na każdej stronie napisem  Egzemplarz
informacyjny  nie podlega kontroli zmian .
Uwaga: Zaleca się stosowanie odpowiedniej pieczęci.
7. Indeks procedur
Indeks procedur jest nadawany wg następującego systemu:
Pxx.yy wyd. ddmmrr
Data wydania procedury
Kolejny numer w zbiorze xx
Numer rozdziału Księgi jakości, do którego
przyporzÄ…dkowana jest procedura:
01 Odpowiedzialność kierownictwa
02 ZarzÄ…dzanie procesami i struktura systemu zarzÄ…dzania
03 ZarzÄ…dzania zasobami
04 Marketing, planowanie i projektowanie
05 Zakupy
06 Produkcja i działalność handlowa
07 Nadzorowanie środków produkcyjnych i pomiarowych
08 Monitorowanie i pomiary
09 Doskonalenie
Procedura systemowa
LOGO P02.01, wyd. [data wydania] str. 8 z 11
6.2.6 Normy i przepisy techniczne dotyczące wyrobów
Nadzór nad normami i przepisami technicznymi sprawuje Właściciel.
Nadzór obejmuje:
-ð identyfikacjÄ™ potrzeb na podstawie wÅ‚asnych analiz i zgÅ‚oszeÅ„ innych sÅ‚użb,
-ð zgromadzenie odpowiedniego zbioru,
-ð dystrybucjÄ™ do wszystkich sÅ‚użb gdzie majÄ… z astosowanie,
-ð Å›ledzenie aktualnoÅ›ci i wycofywanie norm i przepisów nieaktualnych.
Uwagi:
1. Kierownik Administracyjny prowadzi rejestr posiadanych norm i przepisów, w tym prowadzi
rejestry dystrybucji.
2. Stosowane egzemplarze są opatrywane pieczęcią firmową i nu merem egzemplarza;
Wzór pieczęci:
LOGO
do użytku wewnętrznego
Egz. Nr..............................
6.2.7 Przepisy i normy związane z działalnością
Na przepisy i normy zawiązane z działalnością składają się przepisy prawne dotyczące
zatrudnienia, bezpieczeństwa pracy, ochrony środowiska i inne właściwe.
Nadzór nad tymi przepisami obejmuje:
-ð identyfikacjÄ™ potrzeb na podstawie wÅ‚asnych analiz i zgÅ‚oszeÅ„ innych sÅ‚użb,
-ð zgromadzenie odpowiedniego zbioru,
-ð dystrybucjÄ™ do wszystkich sÅ‚użb gdzie majÄ… zastosowanie,
-ð Å›ledzenie aktualnoÅ›ci i wycofywanie norm i przepisów niea ktualnych.
a odpowiedzialność dotyczy odpowiednio następujących służb;
·ð KsiÄ™gowy (przepisy dot. ksiÄ™gowoÅ›ci),
·ð Dyrektor Handlowy (przepisy dot. kadr),
·ð Kierownik Techniczny (przepisy dot. bhp i ppoż.),
·ð WÅ‚aÅ›ciciel (przepisy dot. ochrony Å›rodowiska).
6.2.8 Dokumentacja techniczna klienta
Status dokumentacji musi być jednoznacznie wykazany w danych zawartych w umowie
(zamówieniu) lub protokole przekazania.
Weryfikacja dokumentacji klienta jest prowadzona w ramach przeglądu umowy co ma być
odnotowane w karcie przeglÄ…du umowy wg procedury P04.03.
Zaleca się, aby w ramach uzgodnień z klientem dążyć do uzyskania możliwości wykonywania
kopii co umożliwi przechowywanie egzemplarzy wzorcowych. Jednocześnie zaleca się, aby
egzemplarze robocze przekazywane do rea lizacji wraz ze zleceniem były opatrzone pieczęcią wg
poniższego wzoru:
LOGO
Dokumentacja Zleceniodawcy
Egz. Nr ....................................................
Zlecenie ...............................................
...............................................................
...............................................................
WÅ‚Ä…czona przez: imiÄ™ i nazwisko, data, podpis
LOGO P02.01, wyd. [data wydania] str. 9 z 11
6.2.9 Dokumentacja konstrukcyjna i technologiczna
Dokumentacja konstrukcyjna i technologiczna obejmuje dokumentację podstawową dla każdej
grupy wyrobów i następnie inst rukcje technologiczne i plany sterowania procesem.
Zakres i systematyka dokumentacji jest podana w procedurze P04.02.
Odpowiedzialnym za nadzorowane dokumentacji konstrukcyjnej i technologicznej jest Kierownik
Techniczny.
6.2.10 Instrukcje obsługi maszyn i urządzeń
Instrukcje obsługi mają być wydane dla wszystkich maszyn i urządzeń zainstalowanych na stałe
lub przenośnych, tam gdzie takie instrukcje są wymagane przepisami prawa lub gdzie brak takich
instrukcji mógłby spowodować ryzyko nieprawidłowego wyk onania pracy lub zagrożenie
bezpieczeństwa pracy.
W procesie identyfikacji potrzeb opracowania tych instrukcji uczestniczÄ…:
·ð Kierownik Techniczny identyfikuje potrzeby wynikajÄ…ce z technicznych aspektów
eksploatacji urządzeń w obszarze nadzorowanej pr odukcji i identyfikuje wymagania
prawne i zagrożenia dotyczące bezpieczeństwa. .
W wyniku powyższych analiz wydawane są następujące dokumenty:
a) Wykaz stanowisk pracy, zagrożeń, oceny ryzyka i wymagań dot. środków zapobiegawczych:
opracowuje Kierownik Techniczny; w odniesieniu do wymagań chodzi o zidentyfikowanie
również obowiązku pisemnych instrukcji.
b) Wykaz i zbiór instrukcji obsługi urządzeń zapewnia lub poleca wykonanie Właściciel.
Uwagi:
1. Instrukcje obsługi i bhp powinny się znajdować przy urządzeniach.
2. Przy dopuszczaniu do pracy personel ma być zapoznany z instrukcją co ma być potwierdzone
w  Karcie potwierdzeń (formularz FP02.01  3).
3. Instrukcje obsługi i bhp mogą być wydane jako dokumenty połączone.
6.2.11 Dokumentacja handlowa
Nadzorowanie dokumentacji handlowej (umowy, oferty) jest omówione w procedurze P04.03.
6.2.12 Dokumentacja zaopatrzeniowa
Listy dostawców, zamówienia, stany zapasów są omówione w procedurze P05.01.
6.2.13 Dokumentacja produkcyjna i kontrolna dotycząca realizowanych zleceń
Nadzorowanie dokumentacji produkcyjnej i kontrolnej związanej z przepływem zleceń
produkcyjnych jest omówione w procedurze P06.01.
6.2.14 Nadzorowanie dokumentów księgowych
System nadzoru nad dokumentami księgowymi wynika z obowiązujących przepisów. Główny
Księgowy identyfikuje ew. potrzeby wydania wspomagających instrukcji wewnętrznych.
6.2.15 Instrukcje postępowania
Instrukcje są niezbędne, jeżeli regulacje proceduralne nie są wystarczająco szczegółowe, jak
również zawsze, gdy zostaną zidentyfikowane potrzeby jed noznacznej standaryzacji przebiegu
operacji lub określenia szczegółowych warunków technicznych lub kryteriów.
Za wydanie instrukcji są odpowiedzialni Kierownicy pionów, Główny Księgowy i Pełnomocnik.
Instrukcje przed wydaniem muszą być uzgodnione z Pełnomocnikiem, co powinno być
potwierdzone w instrukcji, a jednocześnie Pełnomocnik wprowadza instrukcję do centralnego
rejestru dokumentów systemowych.
LOGO P02.01, wyd. [data wydania] str. 10 z 11
Indeks instrukcji jest następujący:
IN . jw nn, dd.mm.rr
data wydania instrukcji
kolejny numer w zbiorze jw
symbol jednostki wydajÄ…cej wg schematu
organizacyjnego .
Instrukcja
o ile to będzie właściwe, to na stronie tytułowej instrukcji należy podać przyporządkowanie
do odpowiedniej procedury lub rozdz. Księgi jakości.
6.2.16 Formularze
Obowiązujące formularze są przywoływane w procedurach i ewentualnie instrukcjach oraz w
zestawieniach działowych.
Dla formularzy przywołanych w procedurach obowiązuje następujący system oznaczenia w stopce
dokumentu:
FP xx . yy nn, dd.mm.rr
data wydania formularza
kolejny numer w zbiorze Pxx.yy
procedura, z której wywodzi się formularz
formularz
Dalsze formularze powinny być powiązane lub wprowadzane odnośnymi instrukcjami. Identyfikacj a
tych formularzy jest następująca:
F jwnn, xx dd.mm.rr
data wydania (rewizji)
kolejny numer w zbiorze jwnn
numer instrukcji wprowadzajÄ…cej formularz
formularz
7. Dokumenty zwiÄ…zane
Na dzień wydania procedury nie zidentyfik owano potrzeb dalszych uszczegółowień. Ewentualne
dalsze uszczegółowienie mogą być zawarte w instrukcjach:
1. Instrukcja(e) serii IN.DF nn dotyczące dokumentów księgowych.
2. Instrukcja(e) serii IN.DH nn dotyczące dokumentów handlowych.
LOGO P02.01, wyd. [data wydania] str. 11 z 11
8. Zapisy
Wykazy i rejestry dystrybucyjne dokumentów.
9. Załączniki
1. Tabela odpowiedzialności za nadzorowanie dokumentów - zał. nr 1;
2. Formularz FP02.01 1;
3. Formularz FP02.01 2;
4. Formularz FP02.01 3.
10. Zmiany do wydania poprzedniego
Nie dotyczy - jest to pierwsze wydanie.
11. Informacje dodatkowe i postanowienia końcowe
1. Autor procedury: Stanisław Ziółkowski
2. Procedura przed zatwierdzeniem została zweryfikowana i uzgodniona przez zainteresowane
strony, co jest wykazane poniżej:
Potwierdzenie weryfikacji i uzgodnień treści procedury
Lp. ImiÄ™ i nazwisko Stanowisko Data Podpis
1.
2.
3.
>> Koniec procedury <<
LOGO Załącznik nr 1 do Procedury P02.01, wyd. 30.03.05 str. 1 z 2
Tabela odpowiedzialności z a nadzorowanie dokumentacji
Okres
Opracowanie/ PrzeglÄ…d/
Lp. Nazwa (rodzaj) dokumentu przechowywania
aktualizacja zatwierdzenie Dystrybucja Indeks Uwagi
w latach
1. Zarządzenia wewnętrzne Wszystkie D DQ Z / nn /rr DQ Wydawany jest wykaz
zainteresowane Bezterminowo obowiÄ…zujÄ…cych
służby / osoby zarzadzeń.
2. Karty stanowiska pracy Bezpośredni D DA Nr akt personalnych DA Wydawane dla stanowisk
przełożony Bezterminowo kierowniczych,
technicznych i administr.
3. Regulamin organizacyjny DQ D DQ RO, dd.mm.rr DQ Zatwierdzany uchwałą
Bezterminowo ZarzÄ…du.
4. Księga Jakości DQ D DQ KJ nn, dd.mm.rr DQ / 3
5. Procedury systemowe DQ D DQ Pxx.yy wyd. DQ / 3
dd.mm.rr
6. Normy i przepisy techniczne dotyczące KT/DH KT/DH KT Wg dokumentów Wg potrzeb Kolumna opracowanie /
materiałów / wyrobów aktualizacja dotyczy
zgromadzenia zbioru.
7. Przepisy i normy związane z Wszystkie  Wszystkie Wg dokumentów Wg potrzeb Kolumna opracowanie /
działalnością zainteresowane zaintereso- aktualizacja dotyczy
służby / osoby wane służby zgromadzenia zbioru.
/ osoby
8. Dokumentacja techniczna klienta  KT KT Wg dokumentów Wg potrzeb Przy przyjęciu musi być
sporzÄ…dzony wykaz
dokumentów.
9. Dokumentacja konstrukcyjna i KT KT KT Wg numerów KT / 10 p. procedura P04.02
technologiczna wyrobów
10a. Instrukcje bhp KT KT KT IN.DB.nn, dd.mm.rr KT / 10
Mogą być wydane jako
połączone, wtedy indeks
10b. Instrukcje obsługi maszyn KT KT KT IN.MM.nn, dd.mm.rr KT/ 10
IN.DB/MM.nn, dd.mm.rr
11. Dokumentacja handlowa
Wg procedury P04.03  PrzeglÄ…d umowy
12. Dokumentacja zaopatrzeniowa
Wg procedury P05.02  Proces zakupów
LOGO Załącznik nr 1 do Procedury P02.01, wyd. 30.03.05 str. 2 z 2
Tabela odpowiedzialnoÅ› ci za nadzorowanie dokumentacj
Okres
Opracowanie/ PrzeglÄ…d/
Lp. Nazwa (rodzaj) dokumentu przechowywania
aktualizacja zatwierdzenie Dystrybucja Indeks Uwagi
w latach
13. Dokumentacja produkcyjna i kontrolna
dotycząca realizowanych zleceń Wg procedury P06.01  Nadzorowanie procesów produkcji
produkcyjnych
14. Dokumenty księgowe
Wg obowiązujących przepisów
15. Instrukcje postępowania Wszystkie Jednostka wydająca Jednostka IN.jw.nn, dd.mm.rr Wg potrzeb Wymagane uzgodnienie
zainteresowane wydajÄ…ca z DQ.
służby / osoby
16. Formularze
Wg ustaleń pkt. 6.2.16 niniejszej procedury


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Rola laboratoriów w świetle wymagań systemów zarządzania jakoscią
Wspolczesne systemy zarzadzania Jakosc?zpieczenstwo ryzyko zaprak
Motywacja w systemie zarządzania jakością usług
zasady dokumentowania systemu zarzadzania verlag dashofer
Systemy zarządzania jakością słownik pojęć
DOKUMENTACJA SYSTEMU ZAPEWNIENIA JAKOŚCI OPRACOWYWANIE I WDRAŻANIE
Wspolczesne systemy zarzadzania Jakosc bezpieczenstwo ryzyko
Hoffmann, zarządzanie jakością, Opracowanie zagadnie systemy zarzadzania jakoscia
rola systemow zarzadzania jakością zaangażowanie ludzi
W3 Zasady systemowego zarządzania jakością (8zasad)
Systemy zarządzania jakością
System zarządzania jakością wg ISO 9001 2000 (NEPCon)
ocena funkcjonowania systemu zarządzania jakośćiąwg ISO(2)(1)

więcej podobnych podstron