Miesieczny plan pracy Trzylatek Maj


1
Autor: Jowita Piotrowska
Koordynator projektu: Beata Szurowska
Opracowanie redakcyjne: Agnieszka Górecka
Korekta: Zespół
Wydawca oświadcza, że dołożył wszelkich starań, aby dotrzeć do wszystkich właścicieli i dysponentów praw autorskich.
Publikacja, którą nabyłeś, jest dziełem twórcy i wydawcy. Prosimy, abyś przestrzegał praw, jakie im przysługują. Jej zawartość możesz udostępnić nieodpłatnie
osobom bliskim lub osobiście znanym. Ale nie publikuj jej w internecie. Jeśli cytujesz jej fragmenty, nie zmieniaj ich treści i koniecznie zaznacz, czyje to dzieło. A
kopiując jej część, rób to jedynie na użytek osobisty.
Szanujmy cudzą własność i prawo.
Więcej na www.legalnakultura.pl
Polska Izba Książki
© Copyright by Wydawnictwo JUKA-91 Sp. z o.o. 2015
Grupa Edukacyjna S.A.
25-561 Kielce, ul. Witosa 76
tel. 41 366 53 66; faks 41 366 55 55
e-mail: mac@mac.pl; http://www.mac.pl
Kraina przedszkolaka. Trzylatek -ð plany miesiÄ™czne
Numery Karty
Treści Dzień Aktywność Cele ogólne Cele operacyjne obszarów pracy,
programowe tygodnia/ i działalność dziecka z podstawy Prace pla-
temat dnia programowej styczne,
Opowia-
dania
1 2 3 4 5 6 7
Maj -ð tydzieÅ„ pierwszy. KrÄ…g tematyczny: Jestem Polakiem
·ð Zabawa orientacyjno-porzÄ…dkowa SkaczÄ™, kucam.
·ð Zabawa ruchowa Nasze imiona.
·ð Zabawa ruchowo-naÅ›ladowcza Spacer po Aazienkach.
·ð Zabawa ruchowo-rytmiczna Warszawa.
·ð Zabawa ruchowo-dramowa Wycieczka po Warszawie.
·ð Zabawa ruchowa Górskie owieczki.
·ð Zabawa ruchowa Owce do zagrody.
·ð Zabawa bieżna Lajkonik.
·ð Zabawa ruchowa Kolorowe smoki.
·ð Zabawa ruchowa Podróżujemy.
·ð Zabawa ruchowa Morze i góry.
·ð Zabawy na Å›wieżym powietrzu.
Jesteśmy Polaka- 1. My, Polacy Dziecko: 1.1., 1.2., 2.1.,
·ð OglÄ…danie mapy Polski.
mi 2.2., 2.3., 3.3.,
·ð Wykonanie gazetki tematycznej doty-
Rozwijanie poczu- 5.3., 5.4.,
czÄ…cej Polski.
cia przynależności 14.2., 14.6.
-ð zapoznanie z flagÄ… -ð rozpoznaje flagÄ™
·ð Wprowadzenie do tematu zajęć: wspól-
3
narodowej ne przygotowanie flagi Polski. Polski Polski i nazywa
 nazywanie naj- barwy w niej wy-
większych rzek stępujące
Polski  Wisły
·ð Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej
i Odry, morza 
Polskie widoki.
Bałtyku, gór 
·ð Zabawa rozwijajÄ…ca spostrzegawczość
Tatr oraz więk-
wzrokowÄ… Flaga Polski.
szych miast Pol-
2. Stolica Pol- ·ð OglÄ…danie albumów, zdjęć i książek
1.1., 1.5., 2.1.,
ski
ski  War- o Warszawie.
2.2., 2.3., 3.2.,
 poznawanie po-
szawa 5.3., 5.4., 6.5.,
·ð Zapoznanie z najważniejszymi miej-
przez literaturÄ™
7.2., 8.1., 8.2.,
scami i zabytkami Warszawy.
pochodzenia na-
14.6.
-ð rozwijanie umiejÄ™t- -ð Å›piewa piosenkÄ™
·ð ZajÄ™cia umuzykalniajÄ…ce.
zwy stolicy Pol-
ności wokalnych i bawi się
ski  Warszawy,
i aktorskich w fotografa
jej herbu
·ð Swobodne zabawy w kÄ…cikach tema-
i ważniejszych
tycznych.
miejsc.
3. Nasze 1.1., 1.2., 2.1.,
·ð Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej
(Nasze przedszkole.
piękne góry 2.2., 2.3., 3.3.,
Widok na góry.
Program edukacji
5.3., 5.4., 6.5.,
·ð Zabawy konstrukcyjne Wysokie góry.
przedszkolnej
9.1., 10.1.,
-ð rozwijanie umiejÄ™t- -ð liczy obiekty
·ð Zabawa matematyczna Czarne i biaÅ‚e
wspomagajÄ…cy
13.1., 14.6.
ności liczenia w zakresie 4
owieczki.
rozwój aktywności
w zakresie 4
dzieci, Grupa Edu-
·ð Degustacja oscypków.
kacyjna S.A. 2014,
·ð Swobodne zabawy w kÄ…cikach tema-
s. 21).
tycznych.
4. Poznajemy 1.1., 1.2., 2.1.,
·ð Zabawa z wierszem J. Korczakowskiej.
Kraków 2.2., 2.3., 3.2.,
·ð Rozmowa na temat zabytków Krakowa.
4
5.4., 14.2.,
·ð Zabawy ruchowe  zestaw 33. -ð rozwijanie spraw- -ð uczestniczy
ności ruchowych w zabawach ru- 14.6.
chowych
·ð Ćwiczenie spostrzegawczoÅ›ci Co siÄ™
zmieniło?
·ð Zabawa sÅ‚owna O Krakowie.
5. Zwiedzamy 1.1., 2.1., 2.2., KP, karta
·ð Ekspresja sÅ‚owna rozwijajÄ…ca umiejÄ™t-
PolskÄ™ 2.3., 3.2., 5.3., 33, Prace
ność wypowiadania się.
5.4., 9.1., plastyczne,
·ð Zabawa logopedyczna Czym podróżu-
14.2., 14.6. karta 26
jemy?
-ð rozwijanie umiejÄ™t- -ð wypowiada siÄ™ na
·ð Budzenie uczuć patriotycznych  wy-
ności wypowiada- temat krajobra-
konanie zadania z KP, karta 33.
nia się na określony zów
temat i miejsc zamiesz-
czonych na pocz-
tówkach
·ð Zabawa Jakie to miasto?
·ð Wykonanie flagi Polski z Prac pla-
stycznych, karta 26.
Maj -ð tydzieÅ„ drugi. KrÄ…g tematyczny: Nasze zabawki
·ð Zabawa orientacyjno-porzÄ…dkowa Zabaweczki na półeczki.
·ð Zabawa ruchowa ZmieÅ„ zabawkÄ™.
·ð Zabawa ruchowa Duży miÅ› i maÅ‚y miÅ›.
·ð Zabawa orientacyjno-porzÄ…dkowa Szukamy zabawki.
·ð Zabawa ruchowa Lepkie rÄ™ce.
·ð Zabawa orientacyjno-porzÄ…dkowa Auta i lalki.
·ð Zabawa ruchowa rozwijajÄ…ca spostrzegawczość Kolorowe książki.
5
·ð Zabawa ruchowa Jestem kartkÄ… papieru.
·ð Zabawa ruchowa Jak piÅ‚ka.
·ð Zabawa ruchowa PiÅ‚ki do koszyka.
·ð Zabawy na Å›wieżym powietrzu.
Dziecko: 1.1., 1.2., 2.1., Opowiada-
To ja 1. Moja ulu- ·ð Zabawa dydaktyczna Jaka to zabawka?
Uczestniczenie biona za- 2.2., 2.3., 3.3., nia, s. 29
·ð Zabawa rozwijajÄ…ca spostrzegawczość
w działaniach po- bawka 5.3., 5.4., 6.5.,
Ukryta zabawka.
zwalajÄ…cych na 14.2., 14.5.,
-ð zachÄ™canie do -ð uważnie sÅ‚ucha
·ð SÅ‚uchanie opowiadania B. Szurowskiej
poznanie swoich
uważnego słucha- czytanego opo- 14.6.
Czerwony samochodzik. Rozmowa na
możliwości
nia opowiadania, wiadania
temat opowiadania.
- współdecydowa-
rozwijanie mowy i wypowiada siÄ™
nie o ubiorze,
na temat jego tre-
wyborze zaba-
ści
·ð Zabawa Czego brakuje tym zabawkom?
wek, zabaw
·ð Swobodne zabawy w kÄ…cikach tema-
Interesujemy siÄ™
tycznych.
książką
2. MiÅ› plu- ·ð Rozmowa na temat misiów.
1.1., 1.5., 2.1.,
Organizowanie
szowy 2.2., 2.3., 3.2.,
·ð Zabawa plastyczna Mój miÅ›.
w sali kÄ…cika ksiÄ…-
-ð rozwijanie -ð wÅ‚aÅ›ciwie powta- 5.3., 5.4., 8.1.,
·ð ZajÄ™cia umuzykalniajÄ…ce.
żek
8.2., 10.1.,
poczucia rytmu rza prezentowany
- systematyczne
i umiejętności wo- rytm, śpiewa pio- 14.2., 14.6.
wzbogacanie kÄ…-
kalnych senkÄ™
cika książek
z pamięci
o nowe pozycje
·ð Zabawa rozwijajÄ…ca spostrzegawczość
z zakresu literatu-
Zgadnij, gdzie jest miÅ›.
ry dziecięcej
·ð Zabawy konstrukcyjne
- poznawanie na-
z wykorzystaniem różnokolorowych
zwisk wybranych
klocków.
6
autorów książek 3. Plastelino- ·ð Zabawa dotykowa Co to jest?
1.1., 1.2., 2.1.,
dla dzieci, np.: we zabawy 2.2., 2.3., 3.3.,
·ð Praca plastyczna Zabawki z plasteliny.
D. Wawiłow, 5.3., 5.4., 9.1.,
-ð rozwijanie mowy -ð wypowiada siÄ™ na
·ð SÅ‚uchanie wiersza D. WawiÅ‚ow Niewi-
D. Gellner, 14.5., 14.6.
temat wiersza
dzialna plastelina. Rozmowa na temat
W. Chotomskiej,
oraz opowiada
treści wiersza.
J. Tuwima,
o swojej pracy
J. Brzechwy itd.
·ð Zabawa rozwijajÄ…ca koordynacjÄ™ wzro-
- zwracanie uwagi
kowo-ruchową Kształty.
na budowę książ-
·ð PorzÄ…dkowanie kÄ…cików zabaw.
ki: okładkę
4. Zabawy 1.1., 1.2., 2.1.,
·ð OglÄ…danie różnych publikacji w kÄ…ciku
z tytułem
z książką 2.2., 2.3., 3.2.,
z książkami  ćwiczenia klasyfikacyj-
i nazwiskiem au-
5.4., 7.2.,
ne.
tora, ilustracjÄ™
14.2., 14.6.
·ð Zabawa logopedyczna Nasza książecz-
- przestrzeganie
ka.
zasad korzystania
-ð rozwijanie spraw- -ð uczestniczy
·ð Zabawy ruchowe  zestaw 34.
z książek: odwra-
ności ruchowej w zabawach ru-
cania stron, oglÄ…-
chowych
dania tekstu.
·ð Zabawa matematyczna Cienkie i grube
(Nasze przedszkole.
książki.
Program edukacji
·ð Zabawa dramowa Książki.
przedszkolnej
5. Kolorowa 1.1., 2.1., 2.2., KP, karta
·ð Wyszukiwanie książek wedÅ‚ug podane-
wspomagajÄ…cy
piłka 2.3., 3.2., 5.3., 34
go kryterium.
rozwój aktywności
5.4., 14.2.,
·ð Tworzenie ksztaÅ‚tu piÅ‚ki z pasków bi-
dzieci, Grupa Edu-
14.3., 14.6.
buły.
kacyjna S.A. 2014,
-ð rozwijanie spo- -ð Å‚Ä…czy takie same
·ð Praca w KP, karta 34.
s. 21, 26, 27).
strzegawczości, piłki i rysuje pił-
umiejętności klasy- kę po kropkach
7
fikowania i spraw-
ności manualnej
·ð Zabawa rozwijajÄ…ca percepcjÄ™ sÅ‚ucho-
wą Kto to powiedział?
·ð Zabawa sÅ‚uchowa O czym mówiÄ™?
Maj -ð tydzieÅ„ trzeci. KrÄ…g tematyczny: Wyprawa na Å‚Ä…kÄ™
·ð Zabawa orientacyjno-porzÄ…dkowa Owady.
·ð Zabawa ruchowo-rytmiczna Zielona Å‚Ä…ka.
·ð Zabawa ruchowa z wierszem Åšlimak, Å›limak, pokaż rogi...
·ð Zabawa ruchowo-naÅ›ladowcza Åšlimaczki.
·ð Zabawa ruchowa Przewrócony Å›limak.
·ð Zabawa ruchowa FruwajÄ…cy motyl.
·ð Zabawa ruchowa rozwijajÄ…ca spostrzegawczość Gdzie jest motyl?
·ð Zabawa ruchowa Wiosenna Å‚Ä…ka.
·ð Zabawa ruchowa z chustÄ… animacyjnÄ… Chowamy siÄ™ pod kolory.
·ð Zabawa ruchowa Jak piÅ‚ka.
·ð Zabawa ruchowa z elementem skoków Dwie żabki.
·ð Zabawy na Å›wieżym powietrzu.
Poznajemy przy- 1. Wycieczka Dziecko: 1.1., 1.2., 2.1.,
·ð OglÄ…danie książek przedstawiajÄ…cych
rodÄ™ na Å‚Ä…kÄ™ 2.2., 2.3., 3.3.,
łąkę  rośliny, owady i zwierzęta.
Lato 5.3., 5.4., 6.2.,
·ð Zabawa rozwijajÄ…ca spostrzegawczość
- obserwowanie, 6.3., 12.1.,
Kolory.
w sposób bezpo-
-ð zachÄ™canie do ob- -ð prowadzi obser- 14.2., 14.6.
·ð Wiosenna wycieczka na Å‚Ä…kÄ™.
średni lub po-
serwacji przyrody wacje na Å‚onie
średni, zmian za-
natury
chodzÄ…cych
·ð Wypowiedzi dzieci na temat wrażeÅ„
w przyrodzie
z wycieczki.
8
w wybranych
·ð Zabawa dydaktyczna Kolorowe kwiaty.
środowiskach
2. MaÅ‚y Å›li- ·ð OglÄ…danie ilustracji przedstawiajÄ…cej
1.1., 1.5., 2.1.,
(np. lesie, na Å‚Ä…-
mak 2.2., 2.3., 3.2.,
ślimaka.
ce)
-ð rozwijanie sÅ‚uchu -ð rozróżnia zmie- 5.3., 5.4., 8.1.,
·ð ZajÄ™cia umuzykalniajÄ…ce.
- określanie cha-
i zdolności aktor- niający się akom- 8.2., 12.1.,
rakterystycz-nych
14.2., 14.6.
skich paniament
cech lata, np.
i rodzaj instru-
długie dni, wyż-
mentu, naśladuje
sza temperatura;
żabę, ślimaka,
poznanie zjawisk
biedronkÄ™, moty-
atmosferycznych
la lub bociana
występujących
·ð Zabawa rozwijajÄ…ca sprawność manu-
o tej porze roku,
alną Muszla ślimaka.
np. burzy, tęczy
·ð Zabawy w kÄ…cikach zainteresowaÅ„ 
- poznanie wybra-
stworzenie kącika z muszlami ślima-
nych roślin ziel-
ków.
nych, np.: wroty-
3. Motylek 1.1., 1.2., 2.1., KP, karta
·ð Zabawa rozwijajÄ…ca spostrzegawczość
czu, rumianku,
2.2., 2.3., 3.3., 35
Pomieszały się motyle.
mniszka lekar-
5.3., 5.4., 6.5.,
·ð Zabawa matematyczna Liczymy motyle.
skiego, i ich zna-
9.1., 13.1.,
-ð zachÄ™canie do -ð odpowiada na
·ð SÅ‚uchanie wiersza J. Ratajczaka Åšladem
czenia dla ludzi
14.2., 14.5.,
uważnego słucha- pytania związane
motyli. Rozmowa na temat treści wier-
(herbaty, syropy,
14.6.
nia wiersza z treścią wiersza
sza.
preparaty kosme-
·ð Ćwiczenia sÅ‚uchowe OdgÅ‚osy Å‚Ä…ki.
tyczne)
·ð Swobodne zabawy w kÄ…cikach tema-
- poznanie wybra-
tycznych.
nych owadów,
4. Spotkanie 1.1., 1.2., 2.1., Prace pla-
·ð RozwiÄ…zywanie zagadek.
np. pszczół,
na Å‚Ä…ce 2.2., 2.3., 3.2., styczne,
·ð Zabawa dydaktyczna Którego miesz-
9
mrówek, ich po- kańca łąki nie ma? 5.4., 7.2., 9.1., karta 27
żyteczności dla 14.2., 14.6.
·ð Zabawy ruchowe  zestaw 35. -ð rozwijanie spraw- -ð uczestniczy
przyrody
ności ruchowej w zabawach ru-
i ludzi
chowych
- poznawanie owo-
·ð Zabawa dramowa SpotkaÅ‚a siÄ™ biedron-
ców (truskawki,
ka z motylkiem.
poziomki, czere-
·ð Malowanie letniego rysunku (Prace
śnie, porzeczki)
plastyczne, karta 27).
dojrzewajÄ…cych
5. Brzęczą 1.1., 2.1., 2.2., Prace pla-
·ð NaÅ›ladowanie gÅ‚osów bociana i żaby.
latem; opisywa-
owady 2.3., 3.2., 5.3., styczne,
·ð Zabawa sÅ‚uchowa GÅ‚uchy telefon.
nie ich wyglÄ…du,
5.4., 6.5., 9.1., karta 28
-ð ćwiczenie narzÄ…- -ð naÅ›laduje gÅ‚osy
·ð Opowieść ruchowa poÅ‚Ä…czona
smaku
14.6.
dów artykulacyj- różnych zwierząt
z ćwiczeniami artykulacyjnymi Spacer
- poznawanie wła-
nych
po Å‚Ä…ce.
ściwości piasku,
·ð Wykonanie motyla (Prace plastyczne,
gliny poprzez za-
karta 28).
bawy.
·ð Swobodne zabawy w kÄ…cikach tema-
(Nasze przedszkole.
tycznych.
Program edukacji
przedszkolnej
wspomagajÄ…cy
rozwój aktywności
dzieci, Grupa Edu-
kacyjna S.A. 2014,
s. 44, 45).
Maj -ð tydzieÅ„ czwarty. KrÄ…g tematyczny: Dla mamy i taty
·ð Zabawa ruchowo-naÅ›ladowcza Pomagamy mamie.
·ð Zabawa ruchowa Tyle samo razy.
·ð Zabawa ruchowa z elementem skÅ‚onu Witamy.
10
·ð Zabawa rytmiczno-ruchowa Walczyk dla rodziców.
·ð Zabawa ruchowo-naÅ›ladowcza Praca mojego taty.
·ð Zabawa ruchowa z elementem toczenia KrÄ™ta droga do taty.
·ð Zabawa ruchowa TaÅ„czÄ…ce kwiatki.
·ð Zabawa ruchowa Zbieram kwiaty.
·ð Zabawa ruchowa z elementem równowagi PoczÄ™stunek dla rodziców.
·ð Zabawa ruchowa Spacer z rodzicami.
·ð Zabawy na Å›wieżym powietrzu.
Nasze rodziny 1. Moja mama Dziecko: 1.1., 1.2., 2.1., KP, karta
·ð Zabawy konstrukcyjne
Podawanie infor- 2.2., 2.3., 3.3., 36, Prace
z wykorzystaniem czerwonych kloc-
macji na temat swo- 5.3., 5.4., 7.2., plastyczne,
ków.
jej rodziny 10.1., 14.2., karta 30
-ð zachÄ™canie do wy- -ð wypowiada siÄ™ na
·ð Ekspresja sÅ‚owna Moja mama.
14.3., 14.6.
-ð podawanie in- powiadania siÄ™ na temat swojej
·ð SÅ‚uchanie i analiza wiersza
formacji: jak ma- określony temat mamy
H. Aochockiej Obrazek dla mamy.
jÄ… na imiÄ™ mama,
·ð Sukienka dla mamy  rozwijanie
tata
sprawności manualnej.
-ð podawanie in-
·ð Zabawa odtwórcza Lustereczko.
formacji: jakie
2. Czarujemy 1.1., 1.5., 2.1.,
·ð Zabawa twórcza Czarujemy.
zawody wykonu-
dla rodzi- 2.2., 2.3., 3.2.,
·ð Zabawa graficzna Zaczarowane ksztaÅ‚-
jÄ… rodzice, czym
ców 5.3., 5.4., 7.2.,
ty.
siÄ™ zajmujÄ…
8.1., 8.2.,
-ð rozwijanie umiejÄ™t- -ð potrafi zaÅ›piewać
·ð ZajÄ™cia umuzykalniajÄ…ce.
-ð opisywanie wy-
ności wokalnych, z pamięci piosen- 14.3., 14.6.
glądu rodziców,
ruchowych kÄ™, porusza siÄ™
dostrzeganie ich
i tanecznych zgodnie z muzy-
charakterystycz-
ką, prawidłowo
nych cech (wy-
wykonuje układ
glÄ…d, charakter)
taneczny do mu-
11
zyki
-ð okreÅ›lanie czyn-
noÅ›ci domowych ·ð Zabawa rytmiczna Nasi rodzice.
wykonywanych
·ð Zabawy dramowe Mama i tata.
przez poszcze- 3. Mój tata 1.1., 1.2., 2.1.,
·ð Zabawa rozwijajÄ…ca spostrzegawczość
gólnych człon-
2.2., 2.3., 3.3.,
CoÅ› tu nie pasuje.
ków rodziny.
5.3., 5.4., 9.1.,
·ð Swobodne zabawy w kÄ…cikach tema-
Organizowanie
14.3., 14.6.
tycznych.
świąt o charakterze
-ð ćwiczenie sprawno- -ð wykonuje portret
·ð Wykonanie pracy plastycznej Portret
rodzinnym
ści manualnej swojego taty
taty.
-ð przygotowanie
·ð Zabawa sÅ‚owna Tata zdrobniale.
programu arty-
·ð Zabawa tematyczna w kÄ…ciku PrzyjÄ™cie
stycznego, samo-
dla taty.
dzielne
4. Kwiaty dla 1.1., 1.2., 2.1.,
·ð Ekspresja sÅ‚owna Marzenia naszych
(lub z pomocÄ…
rodziców 2.2., 2.3., 3.2.,
rodziców.
nauczyciela) wy-
5.4., 13.1.,
·ð Ćwiczenia oddechowe Zapach kwia-
konanie upomin-
14.6.
tów.
ków, wspólna za-
-ð rozwijanie spraw- -ð uczestniczy
·ð Zabawy ruchowe  zestaw 36.
bawa
ności ruchowej w zabawach ru-
z przybyłymi go-
chowych
śćmi.
·ð Zabawa dydaktyczna Kwiatowy rytm.
(Nasze przedszkole.
·ð Zabawa Liczymy kwiaty.
Program edukacji
5. Odwiedzili 1.1., 2.1., 2.2., Prace pla-
·ð Wykonanie wisiorka dla mamy.
przedszkolnej
nas rodzice 2.3., 3.2., 5.3., styczne,
·ð Przygotowanie do uroczystoÅ›ci dla ro-
wspomagajÄ…cy
5.4., 14.6., karta 29
dziców.
rozwój aktywności
16.1.
-ð zachÄ™canie dzieci -ð potrafi bawić siÄ™
·ð Spotkanie z rodzicami dzieci  wspólny
dzieci, Grupa Edu-
do wspólnej zaba- z rodzicami
poczęstunek.
kacyjna S.A. 2014,
wy z rodzicami
s. 16).
12
·ð Rozmowa na temat przebiegu spotkania
z rodzicami.
·ð Swobodne zabawy w kÄ…cikach tema-
tycznych.
13


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Miesieczny plan pracy Trzylatek Styczen
Miesieczny plan pracy Trzylatek Kwiecien
Miesieczny plan pracy Trzylatek Wrzesien
Miesieczny plan pracy Trzylatek Marzec
Miesieczny plan pracy Trzylatek Czerwiec
Miesieczny plan pracy Trzylatek Luty
Miesieczny plan pracy Trzylatek Pazdziernik
Miesieczny plan pracy Trzylatek Listopad
plan pracy dyd wych kl3
plan pracy
KRAKOW OLSZANICA 31 PLAN STANOWISKA POPRAWKI MAJ 2014 WERSJA KONSERWATORSKA Z OBIEKTAMI Z
Plan pracy na zajęciach dla uczniów z trudnościami w nauce pod hasłem „Proszę pani, ja tego nie rozu
Plan pracy z obsługi i naprawy pojazdów IIIaz
plan pracy zarzÄ…dzania procesami (1)
plan pracy dyd wych internat
Jak napisac prace magisterska (02) Plan pracy

więcej podobnych podstron