TI 01 99 03 05 T B M pl


01
Technical
TI 01-99 03 05 T/B/M
information
pl
Nowe wydanie 3, 03/12/1999
Nowa płyta kół rozrządu
Dotyczy DSC12 i DC11 z nowym blokiem
cylindrów.
Opis
Wystąpiły przypadki wycieku oleju
pomiędzy płytą kół rozrządu a blokiem
cylindrów i pomiędzy płytą kół rozrządu a
obudową koła zamachowego.
Wprowadzono dwa ulepszenia na dwóch
różnych etapach, w celu usunięcia wycieków
oleju w silnikach z nowym blokiem
cylindrów.
Dla silników ze starym blokiem cylindrów,
patrz TI 01-98 06 13.
Dla pojazdów z numerem silnika niższym od
5 747 863 i olejem wyciekajÄ…cym po prawej
stronie, należy zastosować rozwiązanie
serwisowe opisane w TI 01-99 02 08
Dotyczy to również napraw w ramach
gwarancji.
Czynności zaradcze
1
" Na pierwszym etapie, ulepszone zostało
połączenie śrubowe między płytą kół
rozrządu a obudową koła zamachowego.
2
Zmienione zostało położenie jednej
Rys. 1
śruby, oraz dodano jedną śrubę. Patrz
rys. 1.
1 Położenie nowej śruby.
2 Położenie przesuniętej śruby.
© Scania CV AB (948) 1999
1/4
113 505
" Na kolejnym etapie, na płycie kół
rozrzÄ…du dodano rowki frezowane, a na
obudowie koła zamachowego
wprowadzono krawędz ściętą ukośnie.
Pomiędzy rowkami na płycie kół
rozrządu a ukośnie ściętą krawędzią
obudowy koła zamachowego należy
zastosować uszczelnienie silikonowe.
Patrz rys. 2 i 3.
Uszczelnienie silikonowe należy
rozprowadzać za pomocą aplikatora
zasilanego sprężonym powietrzem
588 189. Ważne jest, by uszczelnienie
silikonowe zostało naniesione do
otworów na śruby.
0.5 - 2
Uszczelnienie silikonowe na płycie kół
rozrządu powinno uszczelniać przestrzeń
między blokiem cylindrów, a
Rys. 2 Płyta kół rozrządu
uszczelnienie silikonowe naniesione na
obudowę koła zamachowego powinno
uszczelniać przestrzeń pomiędzy płytą
kół rozrządu.
Po dokręceniu śrub, nadmiar silikonu
wypłynie do wyfrezowanych rowków i na
ściętą ukośnie krawędz. Pozwoli to na
rozszerzenie silikonu, co z kolei zapewni
skuteczne uszczelnienie.
0.5-2
Rys. 3 Obudowa koła zamachowego
© Scania CV AB
2/4 TI 01-99 03 05 T/B/M pl
113 581
114 106
Wprowadzenie do produkcji
Drugi etap ulepszeń wprowadzony został do
Pierwszy etap ulepszeń wprowadzony został
produkcji od numerów silnika 5 752 011 i od
do produkcji od numerów silnika 5 747 863 i
numerów podwozi podanych poniżej:
od numerów podwozi podanych poniżej:
Numer
Numer
Ciężarówka
Ciężarówka
podwozia
podwozia
Scania Södertälje 1 245 661
Scania Södertälje 1 245 843
Scania Zwolle 4 403 755
Scania Zwolle 4 403 716
Scania Angers 9 038 074
Scania Angers 9 038 052
Scania Ameryka
Scania Ameryka
Aacińska
Aacińska
Numer
Numer
Autobus
Autobus
podwozia
podwozia
Scania Katrineholm 1 834 705
Scania Katrineholm 1 834 308
Scania Ameryka
Scania Ameryka
Aacińska
Aacińska
© Scania CV AB
TI 01-99 03 05 T/B/M pl 3/4
Części do ciężarówek i autobusów
Tylko nowa płyta kół rozrządu z wyfrezowanymi rowkami oraz obudowa koła zamachowego z
ukośną krawędzią dostępne są jako części zamienne.
Części
Opis Części wycofane
wprowadzone
Płyta kół rozrządu 1 401 812 1 432 212 DSC1201, DSC1202
Obudowa koła 1 404 461 1 432 076 DSC1201, DSC1202
zamachowego
Płyta kół rozrządu 1 420 205 1 432 210 DSC1205, DC11
Obudowa koła 1 409 868 1 432 077 DSC1205, DC11
zamachowego
Obudowa koła 1 433 682 1 432 078 Silniki z automatyczną skrzynią
zamachowego biegów
Åšruba - 812 537 Wszystkie silniki
Åšrodek 815 373 816 064 Wszystkie silniki
uszczelniajÄ…cy
Części do silników przemysłowych i morskich
Części
Opis Części wycofane
wprowadzone
Płyta kół rozrządu 1 401 812 1 432 212
Obudowa koła 1 392 109 1 432 078
zamachowego
Åšruba - 812 537
© Scania CV AB
4/4 TI 01-99 03 05 T/B/M pl


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
TI 99 03 18 T B pl(1)
TI 99 03 23 L N F B pl(1)
TI 99 03 16 T B pl(1)
TI 99 03 16 T pl(1)
TI 99 03 25 T pl(1)
TI 01 03 05 T B pl(1)
TI 99 03 12 GT T pl(1)
TI 99 08 19 B M pl(1)
TI 99 09 24 T B pl(1)
TI 02 02 05 T pl
TI 99 11 22 T pl(1)
TI 99 07 09 B pl(1)

więcej podobnych podstron