ŚUsuwanie usterek obwodu rozrusznika (5D: N22A)FIC();ŚUsuwanie usterek obwodu rozrusznikaUWAGA:W czasie przeprowadzania tej procedury temperatura powietrza powinna wynosić od 15 do 38 °C.Po zakończeniu sprawdzania należy skasować pamięć modułu sterującego silnika (ECM) za pomocą systemu diagnostycznego (HDS); w przeciwnym razie moduł ECM będzie blokować wtryskiwacze.Akumulator musi być w dobrym stanie i całkowicie naładowany.Zalecana procedura:Zastosować tester układu rozruchu.Podłączenia i obsługę wykonać zgodnie z instrukcją producenta testera.Procedura alternatywna1.Podłączyć następujące narzędzia:Amperomierz, 0-400 AWoltomierz, 0-20 V (o dokładności 0,1 V) FIL(1,gESM.iDT[0],gESM.iDT[0].Width);2.Podłączyć tester HDS do złącza diagnostycznego DLC.3.W testerze HDS wybrać PGM-FI, INSPEKCJA, a następnie funkcję WSZYSTKIE WTRYSKIWACZE WYŁĄCZONE.4.Włączyć zapłon (III) i uruchomić silnik.Czy rozrusznik obraca silnik normalnie?TAK - Układ rozruchu jest sprawny. Przejść do 11.NIE - Przejść do 5.5.Sprawdzić stan akumulatora. Sprawdzić, czy połączenia elektryczne akumulatora, przewód ujemny akumulatora podłączony do nadwozia, przewody masowe silnika i przewody rozrusznika nie są luźne lub skorodowane. Następnie spróbować uruchamiać silnik ponownie.Czy rozrusznik obraca silnik?TAK - Naprawić luźne połączenie powodujące usterkę. Układ rozruchu jest sprawny. Przejść do 11.NIE - Sprawdzić:Jeśli rozrusznik nie obraca silnika, przejść do punktu 6.Jeśli rozrusznik obraca silnik zbyt wolno lub nierówno, przejść do 8.Jeżeli po zwolnieniu kluczyka rozrusznik nie odłącza się od wieńca zębatego koła zamachowego, sprawdzić:Uszkodzenie wyłącznika i wciąganego rdzenia automatu rozrusznikaZanieczyszczenie koła napędowego lub uszkodzenie sprzęgła jednokierunkowego6.Upewnić się, że skrzynia biegów jest na luzie, następnie odłączyć przewód BLK/WHT od styku S automatu rozrusznika. Połączyć dodatkowym przewodem dodatni biegun akumulatora ze stykiem automatu. FIL(2,gESM.iDT[1],gESM.iDT[1].Width);Czy rozrusznik obraca silnik?TAK - Przejść do 7.NIE - Wymontować rozrusznik i naprawić lub wymienić w razie potrzeby.n7.Sprawdzić następujące elementy w kolejności jak na poniższej liście w celu odnalezienia przerwanego obwodu:nZłączki i przewód BLK/WHT między skrzynką bezpieczników pod deską rozdzielczą a wyłącznikiem zapłonu oraz między skrzynką bezpieczników pod deską rozdzielczą a rozrusznikiem.Wyłącznik zapłonu.Przekaźnik odcinania rozrusznika.8.Podczas obracania silnika sprawdzić napięcie rozruchowe i prąd rozruchowy.Czy napięcie rozruchowe jest wyższe lub równe 7,7 V a prąd rozruchowy jest mniejszy lub równy 400 A?TAK - Przejść do 9.NIE - Wymienić rozrusznik lub wymontować i rozebrać go oraz sprawdzić:nOcieranie wirnika o stojanZwarcie w uzwojeniach wirnikaNadmierne opory obrotu silnika9.Sprawdzić prędkość obrotową silnika w czasie rozruchu.Czy prędkość obrotowa silnika przekracza 100 obr./min. (min-1) ?TAK - Przejść do 10.NIE - Wymienić rozrusznik lub wymontować i rozebrać go oraz sprawdzić:nPrzerwa w obwodzie segmentów komutatora wirnika rozrusznikaNadmiernie zużyte szczotki rozrusznikaPrzerwa w obwodzie szczotek komutatoraZanieczyszczony lub uszkodzony wielowypust śrubowy lub zębnikUszkodzone sprzęgło zębnika10.Zdemontować rozrusznik i sprawdzić, czy zębnik i wieniec zębaty koła zamachowego nie są uszkodzone. Wymienić wszelkie uszkodzone części.11.Wybrać zerowanie ECM, aby w systemie HDS anulować funkcję WSZYSTKIE WTRYSKIWACZE WYŁĄCZONE.n
Wyszukiwarka
Podobne podstrony:
SEA5E43J26273421601KDLT00SEA5E4EK72100092128FALT00SEA5E44J26346141951FCPT00SEA5E43K772000Y1380FAPT00SEA5E4EK72100090182FAPT00SEA5E44A14400059301KBPT00SEA5E4EE34150439371MALT00SEA5E44J18561047071KBLT00SEA5E44J34600047073FELT00SEA5E4EK72100090563FALT00SEA5E44000000000000BAPT00SEA5E44K80100081250FAPT00SEA5E44J54300031125FCPT00SEA5E4EE34150100000LDLT00SEA5E44A14400059301KBLT00SEA5E44A14426149419FALT00SEA5E4EK72100091536FAPT00SEA5E44E16226600000LCPT00więcej podobnych podstron