OiM Model specjalny Kozacka czarownica


Modele specjalne
Modele specjalne to bonus dla grających w Ogniem i Mieczem. Modeli tych nie można kupić, a jedynie
otrzymać za udział w turniejach, konkursach i inne formy promowania grania. Każdy model specjalny ma
swoje własne zasady.
Gracz, który posiada model specjalny może go używać na każdym oficjalnym turnieju Ogniem i Mieczem.
Wystawienie modelu specjalnego nie zwiększa Siły armii i nie trzeba go uwzględniać w rozpisce. Na Poziomie
I  Podjazd gracz może mieć na stole jeden model specjalny. Na wyższych poziomach - tyle ile wynosi poziom
rozgrywki (2 przy Dywizji, 3 przy Armii Polowej i 4 przy Wyprawie Walnej). Aby móc wystawić model specjalny
musi on być pomalowany i mieć zrobioną podstawkę (nie koniecznie tak jak modele  firmowe ). Modeli spe-
cjalnych nie można w żaden sposób  proxować (zastępować) innym modelem.
Kozacka czarownica
Podczas powstania Chmielnickiego Kozacy imali się przeróżnych forteli. Gdy tylko nie byli pewni swoich sił
byli gotowi wezwać na pomoc samego czarta (albo i gorzej  potrafili prosić o pomoc Chana Krymskiego,
Sułtana Tureckiego czy Cara Moskiewskiego& ). Chmielnicki miał szczególną estymą darzyć wiedzmy i
wszelkiego rodzaju gusła.
Model Czarownicy można umieścić jako rodzaj ozdobnik na podstawce Dowódcy etc. lub przygotować dla
niego osobną podstawkę. Jeżeli jest to model samodzielny to otrzymuje poniższe zasady specjalne (przykle-
jony jako ozdobnik traci wszystkie zasady). Czarownica na osobnej podstawce porusza się o 10 cm. Jest trak-
towana jak znacznik a nie Jednostka  nie można jej atakować i nie może walczyć etc. Jeżeli jakaś Jednostka,
lub Dowódca wroga zetknie się z modelem czarownicy ta natychmiast ginie. Z czarownicą można normalnie
zetknąć się w fazie Ruchu, w szarży etc. Czarownica nie jest Jednostką, nie obowiązuje zatem zasada zakazu-
jąca zbliżanie się na odległość mniejszą niż 2 cm od niej.
Raz na turę w Fazie Rozkazów czarownica może rzucić czar. Rzuć kostką:
Czary
1 i mniej Inkantacje
Czarownica zbiera Moc. Rzuć ponownie w kolejnej turze,
odejmując 2 od rzutu.
2 Tajemny gest
Czarownica wykonuje tajemnicze gesty. Rzuć test Morale
najbliższej jednostki wroga, która ma w swoim polu widzenia
Czarownicę. Niezdany test oznacza, że żołnierze modlą się
i żegnają znakiem krzyża.
3 Złe oko
Czarownica używa potężnego uroku by wplynąć na dowódcę
wroga. Rzuć test Morale najbliższego dowódcy wroga, który ma
w swym polu widzenia Czarownicę. Niezdany test oznacza,
że dowódca spluwa przez lewe ramię, by odrzucić urok.
4-10 Czary nieskuteczne.
Nic się nie dzieje.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
OiM Model specjalny Goniec
OiM Model Specjalny Chlopski informator
53$2403 specjalista do spraw szkolen
Rzutparteru Model (1)
specjalizacje w broniach
model ekonometryczny zatrudnienie (13 stron)
,Modelowanie i symulacja systemów, Model dynamiczny
Jęazykoznawsto ogólne model sens tekst
son rise?v model 3 PL poziomo
droga Model (4)
2008 marzec OKE Poznań model odp pr
program szkolenia specjalistycznego www katalogppoz pl

więcej podobnych podstron