SEA5E4EE34116300000KBLT00


Wymiana sprzęgła (5D-M/T: N22A)FIC();Wymiana sprzęgłaWymagane narzędzia specjalnePrzyrząd do nacisku na tarczę dociskową (  07AAF-RAWA100) FIL(1,gESM.iDT[0],gESM.iDT[0].Width);Wałek do ustawiania sprzęgła (  07AAF-RAWA140) FIL(2,gESM.iDT[1],gESM.iDT[1].Width);Końcówka przyrządu do nacisku na tarczę dociskową (  07AAF-P8EA020) FIL(3,gESM.iDT[2],gESM.iDT[2].Width);Nasadka 37 x 40 mm (  07746-0010200) FIL(4,gESM.iDT[3],gESM.iDT[3].Width);Prowadnica (  07749-0010000) FIL(5,gESM.iDT[4],gESM.iDT[4].Width);Do demontażu i montażu tarczy dociskowej sprzęgła należy używać narzędzi specjalnych; w przeciwnym razie ulegnie ona całkowitemu zniszczeniu.Wymontowanie tarczy dociskowej i tarczy sprzęgła1.Zmierzyć wysokość końcówek sprężyny talerzowej za pomocą narzędzia specjalnego i szczelinomierza. Jeśli różnica wysokości przekracza wartość dopuszczalną, wymienić w komplecie tarczę dociskową i tarczę sprzęgła.Wartość nominalna (nowe): maks. 0,6 mm Wartość dopuszczalna: 0,8 mm  FIL(6,gESM.iDT[5],gESM.iDT[5].Width);2.Zamontować narzędzia specjalne. FIL(7,gESM.iDT[6],gESM.iDT[6].Width);3.Obracać ręką środkowy wkręt (A) w kierunku obrotu wskazówek zegara, wywierając nacisk na sprężynę talerzową. Obracać środkowy wkręt do oporu.4.Poluzować śruby (A) mocujące tarczę dociskową w przedstawiony sposób w kilku etapach, a następnie wykręcić śruby. FIL(8,gESM.iDT[7],gESM.iDT[7].Width);5.Zwolnić nacisk, odkręcając ręką środkowy wkręt przyrządu w kierunku przeciwnym do kierunku obrotu wskazówek zegara, a następnie zamontować dwie śruby mocujące tarczę dociskową, dokręcić je ręką, aby przytrzymać tarczę dociskową (B). Wymontować narzędzia specjalne i tarczę dociskową.6.Sprawdzić, czy końcówki sprężyny talerzowej (A) nie są zużyte w miejscu styku z łożyskiem wyciskowym. FIL(9,gESM.iDT[8],gESM.iDT[8].Width);7.Sprawdzić, czy powierzchnia tarczy dociskowej (A) nie jest zużyta, popękana lub przypalona. FIL(10,gESM.iDT[9],gESM.iDT[9].Width);8.Sprawdzić płaskość powierzchni tarczy dociskowej za pomocą przymiaru liniowego (A) i szczelinomierza (B). Pomiary wykonać w poprzek tarczy dociskowej (C). Jeżeli płaskość powierzchni nie jest w wymaganym zakresie, wymienić w komplecie tarczę dociskową i tarczę sprzęgła.Wartość nominalna (nowe): maks. 0,03 mm Wartość dopuszczalna: 0,15 mm  FIL(11,gESM.iDT[10],gESM.iDT[10].Width);9.Wymontować tarczę sprzęgła i narzędzia specjalne. FIL(12,gESM.iDT[11],gESM.iDT[11].Width);10.Sprawdzić, czy na powierzchni okładzin tarczy sprzęgła nie ma śladów poślizgu lub zaolejenia. Wymienić tarczę sprzęgła, jeśli jej okładziny są przypalone lub zaolejone. Jeżeli tarcza sprzęgła jest przypalona, znaleźć miejsce wycieku oleju.11.Zmierzyć grubość tarczy sprzęgła. Jeżeli grubość nie mieści się w wymaganym zakresie, wymienić w komplecie tarczę dociskową i tarczę sprzęgła.Wartość nominalna (nowe): 8,68-9,53 mm Wartość dopuszczalna: 7,2 mm  FIL(13,gESM.iDT[12],gESM.iDT[12].Width);12.Zmierzyć głębokość osadzenia nitów (B) od powierzchni okładziny tarczy sprzęgła (A) po obu stronach tarczy. Jeżeli odległość nitów nie mieści się w wymaganym zakresie, wymienić w komplecie tarczę dociskową i tarczę sprzęgła.Wartość nominalna (nowe): 1,0 mm Wartość dopuszczalna: 0,2 mm  FIL(14,gESM.iDT[13],gESM.iDT[13].Width);Sprawdzanie koła zamachowego i łożyska wałka głównego1.Sprawdzić, czy zęby wieńca zębatego nie są zużyte lub uszkodzone.2.Sprawdzić, czy powierzchnia koła zamachowego współpracująca z tarczą sprzęgła nie jest zużyta, popękana lub przypalona.3.Czujnikiem zegarowym (B) zmierzyć bicie zamontowanego koła zamachowego (A), wykonując nim co najmniej dwa pełne obroty. Podczas obracania naciskać koło zamachowe, aby zlikwidować luz podkładki oporowej wału korbowego. Jeśli bicie przekracza wartość dopuszczalną, wymienić koło zamachowe i ponownie sprawdzić bicie. Nie zaleca się planowania powierzchni koła zamachowego.Wartość nominalna (nowe): 0,05-0,45 mm  FIL(15,gESM.iDT[14],gESM.iDT[14].Width);4.Obrócić palcem wewnętrzną bieżnię łożyska wałka głównego. Łożysko wałka głównego powinno obracać się równomiernie i cicho. Sprawdzić, czy zewnętrzna bieżnia łożyska wałka głównego jest dokładnie dopasowana do koła zamachowego. Jeżeli bieżnia łożyska nie obraca się równomiernie i cicho lub z trudem wchodzi do koła zamachowego, należy wymienić łożysko wałka głównego. FIL(16,gESM.iDT[15],gESM.iDT[15].Width);Wymiana koła zamachowego i łożyska wałka głównegoNie wolno używać klucza pneumatycznego do demontażu i montażu śrub mocujących koło zamachowe, gdyż w przeciwnym razie koło zamachowe ulegnie całkowitemu zniszczeniu.1.Zamontować narzędzie specjalne. FIL(17,gESM.iDT[16],gESM.iDT[16].Width);2.Wykręcić śruby mocujące koło zamachowe ("na krzyż", w kilku krokach) i zdjąć koło zamachowe.3.Wymontować łożysko (A) wałka głównego z koła zamachowego (B). FIL(18,gESM.iDT[17],gESM.iDT[17].Width);4.Za pomocą narzędzi specjalnych zamontować w kole zamachowym nowe łożysko (A) wałka głównego. Powierzchnię łożyska posmarować cienką warstwą oleju. FIL(19,gESM.iDT[18],gESM.iDT[18].Width);5.Zamontować koło zamachowe i wkręcić śruby ręką.6.Zamontować narzędzie specjalne i dokręcić śruby mocujące koło zamachowe "na krzyż" w kilku krokach.UWAGA: Podczas wkręcania śrub mocujących koło zamachowe posmarować olejem silnikowym powierzchnie przylegania śrub. FIL(20,gESM.iDT[19],gESM.iDT[19].Width);Zamontowanie tarczy sprzęgła i tarczy dociskowej1.Tymczasowo założyć tarczę sprzęgła na wielowypust wałka głównego skrzyni biegów. Upewnić się, że tarcza sprzęgła swobodnie przesuwa się wzdłuż wałka głównego.2.Założyć blokadę koła zamachowego. FIL(21,gESM.iDT[20],gESM.iDT[20].Width);3.Posmarować smarem karbamidowym UM264 (nr katalogowy 41211-PY5-305) wielowypust (A) tarczy sprzęgła (B) i za pomocą narzędzi specjalnych zamontować tarczę sprzęgła.4.Ustawić znak (A) w poprzek tarczy dociskowej (B) i koła zamachowego (C). FIL(22,gESM.iDT[21],gESM.iDT[21].Width);5.Zamontować tarczę dociskową (B) i dokręcić palcami śruby mocujące (D).6.Zamontować narzędzia specjalne. FIL(23,gESM.iDT[22],gESM.iDT[22].Width);7.Wywierać nacisk na sprężynę talerzową, obracając ręką środkowy wkręt (A) w kierunku ruchu wskazówek zegara.Obracać środkowy wkręt do oporu.8.Uważać, aby nie uszkodzić tarczy dociskowej (A). Dokręcić śruby mocujące (B) (co 180 stopni) tarczę dociskową w kilku etapach "na gwiazdę".Moment dokręcenia śrub mocujących tarczę dociskową: 25 N·m (2,6 kG·m)  FIL(24,gESM.iDT[23],gESM.iDT[23].Width);9.Zwolnić nacisk na tarczę dociskową, obracając ręką środkowy wkręt przyrządu w kierunku przeciwnym do kierunku ruchu wskazówek zegara, a następnie wymontować narzędzia specjalne.10.Sprawdzić, czy końcówki sprężyny talerzowej są na tej samej wysokości.Wymiana łożyska wyciskowego1.Wymontować osłonę widełek wyciskowych (A) z obudowy sprzęgła (B). FIL(25,gESM.iDT[24],gESM.iDT[24].Width);2.Wymontować widełki wyciskowe (C) z obudowy sprzęgła (B), ściskając sprężynę ustalającą (D) Wyjąć łożysko wyciskowe (E).3.Sprawdzić luz łożyska wyciskowego, obracając je ręką. W przypadku zbyt dużego luzu wymienić łożysko na nowe.UWAGA: Łożysko wyciskowe jest wypełnione smarem. Nie myć go w rozpuszczalniku. FIL(26,gESM.iDT[25],gESM.iDT[25].Width);4.Nałożyć smar karbamidowy UM264 (nr katalog. 41211-PY5-305) na widełki wyciskowe (A), sworzeń widełek wyciskowych (B), łożysko wyciskowe (C) i sprężynę ustalającą widełek wyciskowych (D) w zaznaczonych miejscach. FIL(27,gESM.iDT[26],gESM.iDT[26].Width);5.Zamontować widełki wyciskowe na łożysko wyciskowe, zamontować łożysko wyciskowe na wałek główny, wkładając jednocześnie widełki wyciskowe w otwór w obudowie sprzęgła.6.Ustawić przetłoczenie widełek naprzeciw śruby widełek i wcisnąć prostopadle widełki na sworzeń.7.Założyć osłonę widełek (E). Upewnić się, że osłona widełek jest dobrze osadzona w obudowie sprzęgła.8.Przesuwając widełki wyciskowe (A) w prawo i w lewo sprawdzić, czy łożysko wyciskowe jest dobrze osadzone w widełkach (B) i czy porusza się z łatwością. Wytrzeć nadmiar smaru. FIL(28,gESM.iDT[27],gESM.iDT[27].Width);

Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
SEA5E43J26273421601KDLT00
SEA5E4EK72100092128FALT00
SEA5E44J26346141951FCPT00
SEA5E43K772000Y1380FAPT00
SEA5E4EK72100090182FAPT00
SEA5E44A14400059301KBPT00
SEA5E4EE34150439371MALT00
SEA5E44J18561047071KBLT00
SEA5E44J34600047073FELT00
SEA5E4EK72100090563FALT00
SEA5E44000000000000BAPT00
SEA5E44K80100081250FAPT00
SEA5E44J54300031125FCPT00
SEA5E4EE34150100000LDLT00
SEA5E44A14400059301KBLT00
SEA5E44A14426149419FALT00
SEA5E4EK72100091536FAPT00
SEA5E44E16226600000LCPT00

więcej podobnych podstron