karty pracy kl iv vi 55OYE5QCJAQVTYWKNFYHKPR75RS3EK3WVKCBIRA


www.awans.net Publikacje nauczycieli
Ewa Dębko
Zespół Szkół Ogólnokształcących w Sokółce
Karty pracy z muzyki
dla klas IV  VI szkoły podstawowej
Praca opublikowana w Internetowym Serwisie Oświatowym AWANS.NET
Karta pracy
......................................... .......................... .....................................
Imię i nazwisko Klasa Data
INSTRUMENTY STRUNOWE
1. Uzupełnij zdania.
yródłem dzwięku w instrumentach strunowych są .................... .
Dzwięk ten wydobyć możemy gdy .................., ..................
lub .................. struny.
Wzmacniaczem dzwięku w instrumentach strunowych jest
jego .................. ...................... .
W orkiestrze symfonicznej instrumenty strunowe znajdują
się ........................ dyrygenta.
2. Przyporządkuj instrumenty strunowe do grupy, do której należą,
narysuj odpowiednio strzałki:
altówka
szarpane skrzypce
fortepian
harfa
pocierane (smyczkowe) trąbka
wiolonczela
gitara
uderzane fagot
mandolina
czynele
Niektóre z tych instrumentów nie należą do strunowych,
otocz je kolorowym kółkiem.
3. Które z instrumentów strunowych wykonują główną melodię
w podanych utworach (na podstawie słuchanych przykładów)?
Wpisz w wypunktowane miejsca nazwy instrumentów.
a) Grażyna Bacewicz - Oberek ...................................
b) Robert Schumann - Marzenie ...................................
c) Henryk Wieniawski - Kujawiak ...................................
4. Wymień barwy głosów ludzkich i przyporządkuj je według
wysokości i barwy instrumentom strunowym (pytanie na ocenę
celującą).
skrzypce ...........................
altówka ...........................
wiolonczela ...........................
kontrabas ...........................
Karta pracy
......................................... .......................... .....................................
Imię i nazwisko Klasa Data
INSTRUMENTY DTE
1. Uzupełnij zdania.
Instrumenty dęte dzielą się na dwie grupy: ......................
i .................. . Kryterium podziału tych instrumentów jest nie tylko
materiał, z którego są wykonane, lecz przede wszystkim sposób
wydobycia dzwięku i najważniejsza w tej kwestii część instrumentu
- .................. . W orkiestrze symfonicznej instrumenty dęte znajdują
się ..... instrumentami smyczkowymi: drewniane po stronie ............... ,
blaszane po stronie ................ (patrząc od strony widowni).
2. Nazwij przedstawione niżej instrumenty.
a) ........................ b) ......................... c) ........................
3. Wpisz w odpowiednie rubryki przynajmniej po cztery nazwy
instrumentów dętych.
BLASZANE DREWNIANE
4. Które z instrumentów dętych wykonują główną linię melodyczną
w podanych utworach (na podstawie słuchanych przykładów)?
Wpisz w wypunktowane miejsca nazwy instrumentów.
a) Claude Debussy - Syrinx .............................
b) Philipp Telemann - Rondo na dwie ............................
c) Piotr Iljicz Czajkowski - Taniec chiński .............................
5. W których instrumentach i z jakiej grupy występują stroiki?
Wymień te instrumenty i określ, czy posiadają stroik pojedyńczy
czy podwójny (pytanie na ocenę celującą).
Karta pracy
......................................... .......................... .....................................
Imię i nazwisko Klasa Data
INSTRUMENTY PERKUSYJNE
1. Uzupełnij zdania.
Najczęstszym sposobem wydobycia dzwięku w instrumentach
perkusyjnych jest ........................., ale także .........................
lub ........................ . Percussio (z języka łacińskiego) oznacza
dosłownie ........................ .
W orkiestrze symfonicznej instrumenty te znajdują się .... .................. .
2. Wpisz w odpowiednie miejsca przynajmniej po pięć nazw
instrumentów perkusyjnych.
MELODYCZNE NIEMELODYCZNE
3. Nazwij niżej przedstawione instrumenty.
............................. ................................ ...............................
Jeżeli potrafisz, to podaj nazwy potoczne i muzyczne.
4. Uzupełnij tabelę, wpisz nazwy instrumentów perkusyjnych
do odpowiednich grup.
yródłem dzwięku jest:
drgająca membrana cały instrument metalowe
- części o siebie pocierane lub drewniane sztabki
lub uderzane (płytki)
5. Nazwij niżej przedstawione instrumenty (pytanie na ocenę
celującą).
..................................... ....................................
Karta pracy
......................................... .......................... .....................................
Imię i nazwisko Klasa Data
NOTACJA MUZYCZNA
1. Określ i wyjaśnij znaczenie niżej przedstawionych znaków.
a)
& & & & & & & & ..& ..
b)
& & & & & & & & ..& ..
c)
& & & & & & & & ..& ..
d)
& & & & & & & & ..& ..
e)
& & & & & & & & ..& ..
2. Odgadnij i podpisz nazwy literowe dzwięków - wpisz
w wypunktowane miejsca rozwiązania  hasła.
a)
& & & & & & & & ..
b)
& & & & & & & & ..
c)
& & & & & & & & ..
d)
& & & & & & & & ..
3. Uzupełnij zdania.
Znak, który podwyższa dzwięk o pół tonu, to ................... .
Zmienia on wysokość i nazwę nuty  do nazwy literowej nuty
podwyższonej dodajemy końcówkę ................ .
4. Ile ósemek mieści się w podanych niżej wartościach nut (narysuj je
obok)?
=
=
=
5. Jak nazywa się niżej przedstawiony znak, wysokość której nuty
określa na pięciolinii (pytanie na ocenę celującą)?
& & & & & & & & & & & & & & & & & & &
Publikacja dodana do Archiwum Internetowego Serwisu Oświatowego AWANS.NET 22 maja 2004 r.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
kontrolne karty pracy kl 1 3 SP
Ó u kl IV VI„Głowa pełna skarbów”
kl IV,V,VI
Karty pracy matematyczne
karty pracy
LP IV VI Prus Bolesław Antek
karty pracy cz 2

więcej podobnych podstron