przykładowy test B


Test B
1. Motele to:
a) obiekty posiadające co najmniej 30 miejsc noclegowych, dostosowane do
samoobsługi klientów.
b) hotele położone przy drogach, zapewniające możliwość korzystania z usług
motoryzacyjnych i dysponujące parkingiem.
c) obiekty zlokalizowane poza obszarami zabudowanymi, przy szlakach
turystycznych, świadczące minimalny zakres usług związanych z pobytem
klientów.
2. Cena imprezy ustalona w umowie nie może być podwyższona w okresie:
a) 20 dni przed datą wyjazdu,
b) 10 dni przed datą wyjazdu,
c) może być podwyższona zawsze gdy zaszły okoliczności, na które biuro nie ma
wpływu.
3. Umowa o świadczenie usług turystycznych powinna określać między innymi:
a) trasę wycieczki, nazwisko pilota wycieczki, cenę hoteli, wykaz imprez
fakultatywnych,
b) nazwę biura, miejsce pobytu turystów, markę i numer rejestracyjny autokaru,
trasę przejazdu.
c) organizatora imprezy, czas trwania imprezy, sposób zapłaty, rodzaj i zakres
ubezpieczenia turystów,
4. Rozpoczynając działalność gospodarczą jako organizator turystyki musimy uzyskać:
a) koncesję Polskiej Organizacji Turystycznej.
b) zezwolenie z urzędu miasta / gminy.
c) wpis do rejestru działalności regulowanej.
5. Pośrednik turystyczny to:
a) przedsiębiorca, którego działalność polega na wykonywaniu, na zlecenie klienta,
czynności faktycznych i prawnych związanych z zawieraniem umów na
świadczenie usług turystycznych.
b) przedsiębiorca, którego działalność polega na stałym pośredniczeniu w zawieraniu
umów o świadczenie usług turystycznych na rzecz organizatorów turystyki.
c) przedsiębiorca, którego działalność polega na pośredniczeniu w zawieraniu umów
pomiędzy biurem podróży a gestorami bazy noclegowej i żywieniowej oraz
innymi świadczącymi usługi na rzecz turystów.
6. Agent turystyczny to:
a) pracownik reprezentujący biuro turystyczne w kontaktach z klientem,
b) akwizytor pozyskujący klientów dla biur turystycznych.
c) przedsiębiorca, którego działalność polega na stałym pośredniczeniu w zawieraniu
umów o świadczenie usług turystycznych na rzecz organizatorów turystyki.
7. Kto jest organem właściwym do rozpatrywania skarg klientów na biura podróży ?
a) Urząd Marszałkowski
b) Polska Organizacja Turystyczna
c) Urząd Kontroli Skarbowej
8. Dubrownik  jeden z najlepiej zachowanych zespołów średniowiecznego miasta
położony jest w:
a) Słowenii
b) Chorwacji
c) Jugosławii
9. Innsbruck to stolica:
a) Tyrolu
b) Karyntii
c) Styrii
10. Kartagina - miejscowość wpisana w poczet najważniejszych zabytków świata
UNESCO znajduje się w:
a) Egipcie
b) Maroku
c) Tunezji
11. Z jakiej atrakcji turystycznej słynie Kłodzko:
a) zespołu pałacowego
b) unikalnej groty
c) twierdzy i pola minowego z XVIII w. zwanego  labiryntem
12. Wzgórze Gellerta i kościół św. Macieja znajdują się w:
a) Bratysławie
b) Budapeszcie
a) Brnie
13. Krakowskie Sukiennice to przykład architektury:
a) baroku
b) renesansu
c) gotyku
14. Jedna z najcenniejszych rezydencji barokowych w Polsce to:
a) Wilanów
b) Natolin
c) Belweder
15. Polska Organizacja Turystyczna to:
a) zrzeszenie biur podróży.
b) samorząd gospodarczy turystyki.
c) organizacja państwowa zajmująca się promocją Polski jako kraju atrakcyjnego
turystycznie.
16. Jaki akt prawny kompleksowo reguluje zasady świadczenia usług turystycznych w
Polsce:
a) rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie pilotów wycieczek i
przewodników turystycznych.
b) ustawa o usługach turystycznych.
c) uchwała Sejmu w sprawie podwyższenia jakości usług turystycznych i pracy
pilotów.
17. Uprawnienia przewodnikom turystycznym i pilotom wycieczek wydaje, odmawia
wydania, zawiesza, przywraca i cofa:
a) organizator turystyki, u którego pilot pracuje.
b) właściwy dla miejsca zamieszkania pilota i przewodnika wojewoda.
c) Polska Izba Turystyki.
18. Organizatorzy turystyki, organizujący imprezy turystyczne za granicą, mają
obowiązek ubezpieczyć uczestników:
a) od następstw nieszczęśliwych wypadków.
b) od następstw nieszczęśliwych wypadków i kosztów leczenia.
c) nie jest to konieczne ponieważ turyści mają obowiązek posiadać formularz
E-111 wydany przez właściwy oddział NFZ.
19. Dokumenty związane z organizacją imprezy turystycznej, czyli zamówienia i ich
potwierdzenia, korespondencja z usługodawcami, warunki uczestnictwa znajdują się w:
a) aktach sprawy
b) teczce imprezy
c) dokumentacji księgowej
20. Styl romański w Polsce panował w okresie:
a) od X do końca XII w.
b) od XIII do XIV w.
c) od XIV do połowy XVI w.
21. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w realizacji świadczeń w czasie
imprezy przez zagranicznego kontrahenta, pilot powinien w pierwszej kolejności:
a) poinformować o tym ambasadę lub najbliższy konsulat RP.
b) zrezygnować z realizacji tych świadczeń i przeprosić turystów.
c) zgłosić ten fakt usługodawcy i domagać się należytej jakości wykonania usługi,
a w przypadku braku reakcji kontrahenta powiadomić organizatora imprezy.
22. W przypadku stwierdzenia zgonu uczestnika wycieczki przez lekarza, pilot w
pierwszej kolejności zawiadamia:
a) organizatora wycieczki (biuro podróży).
b) najbliższą rodzinę.
c) wojewodę właściwego miejscowo dla siedziby organizatora imprezy.
23. Turystyka krajowa wg WTO to:
a) podróże mieszkańców po własnym kraju.
b) podróże wszystkich turystów po terenie jednego kraju.
c) przyjazdy turystów do danego kraju.
24. Liście akantu są charakterystyczne dla kolumny wg porządku:
a) doryckiego
b) jońskiego
c) korynckiego
25. Ulubionym elementem wprowadzonym przez Rzymian do architektury był:
a) łuk
b) tympanon
c) stylobat
26. Miasto, które zachowało prawie pełen obwód murów obronnych, to:
a) Kraków
b) Paczków
c) Sandomierz
27. Dokumentem składanym w biurze podróży dotyczącym przebiegu i rozliczenia
wycieczki jest:
a) pisemne sprawozdanie pilota wraz z kompletem rachunków
b) zestawienie wydatków z dołączonymi rachunkami za wykorzystane świadczenia
c) vouchery zrealizowane i podpisane przez kontrahenta zagranicznego
28. Produkt turystyczny to:
a) pakiet różnych usług oferowanych turystom objęty jedną ceną.
b) atrakcje turystyczne w miejscach odwiedzanych przez turystów.
c) pamiątka turystyczna.
29. Tachograf to urządzenie które służy do rejestracji:
a) prędkości jazdy, ilości przejechanych kilometrów i czasu pracy kierowców.
b) ilości przejechanych kilometrów i odpraw granicznych.
c) czasu pracy kierowców i zużytego paliwa.
30. Odprawa pilota to:
a) spotkanie przed wyjazdem pilota z uczestnikami wycieczki
b) przekazanie pilotowi przez referenta wszelkich informacji i dokumentów
dotyczących imprezy
c) przygotowanie samodzielne pilota do prowadzenia wycieczki


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
przykładowy test A
4ak2 przykladowy test
przykladowy test
Przykładowy test
5bd3 przykladowy test
3pt4 przykladowy test
3pt1 przykladowy test
5bd1 przykladowy test
4ak3 przykladowy test
3pt3 przykladowy test
2uk2 przykladowy test
4uk1 przykladowy test
7psiik2 przykladowy test

więcej podobnych podstron