GeneticTestingWhatItMeansForYourHealth(1)


dysleksja
Miejsce
na naklejkę
z kodem szkoły
MJA-R1_1P-072
EGZAMIN MATURALNY
MAJ
Z JZYKA ANGIELSKIEGO
ROK 2007
POZIOM ROZSZERZONY
CZŚĆ I
Czas pracy 120 minut
Instrukcja dla zdającego
1. Sprawdz, czy arkusz egzaminacyjny zawiera 6 stron (zadania
1 - 3). Ewentualny brak zgłoś przewodniczącemu zespołu
nadzorującego egzamin.
2. Pisz czytelnie. Używaj długopisu/pióra tylko z czarnym
tuszem/atramentem.
3. Nie używaj korektora, a błędne zapisy wyraznie przekreśl.
4. Pamiętaj, że zapisy w brudnopisie nie podlegają ocenie.
5. Wypełnij tę część karty odpowiedzi, którą koduje zdający. Nie
wpisuj żadnych znaków w części przeznaczonej dla
Za rozwiązanie
egzaminatora.
wszystkich zadań
6. Na karcie odpowiedzi wpisz swoją datę urodzenia i PESEL.
można otrzymać
Zamaluj pola odpowiadające cyfrom numeru PESEL.
łącznie
Błędne zaznaczenie otocz kółkiem i zaznacz właściwe.
23 punkty
Życzymy powodzenia!
Wypełnia zdający przed
rozpoczęciem pracy
KOD
PESEL ZDAJCEGO ZDAJCEGO
2 Egzamin maturalny z języka angielskiego
Poziom rozszerzony  część I
STOSOWANIE STRUKTUR LEKSYKALNO-GRAMATYCZNYCH
Zadanie 1. (2,5 pkt)
Uzupełnij poniższy tekst. W luki (1.1.-1.5.) wpisz wyrazy utworzone od słów
znajdujących się w nawiasach tak, aby tekst był logiczny i gramatycznie poprawny.
Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych wyrazów.
Za każdą poprawną odpowiedz otrzymasz 0,5 punktu.
Some of the most loaded words in language are those associated with the way society
talks about itself, and especially about groups of people whom it perceives to be
less 1.1. _________________ (FORTUNE) or oppressed. The most sensitive domains are to
do with gender and race. During the 1980s, an increasing number of people tried to avoid
using 1.2. _________________ (OFFEND) words or terms which might be treated as such.
Critics of the trend, which is often referred to as political correctness, argue that
the search for a  caring lexicon is 1.3. _________________ (POINT), as long as
the situation which the language reflects does not change. It is not as easy to manipulate
language as the reformers think. 1.4. _________________ (SATISFACTION) with one term
tends to spread to the new word, as has been seen with such sequences as Negro, which
became black, then Afro-American, which was finally replaced by African-American.
In the early 1990s, many people reacted strongly to what they saw as a trend towards
terminological absurdity. One 1.5. _________________ (CRITICISE) of the practice of
political correctness is that it threatens the freedom of speech.
Adapted from:  The Cambridge Encyclopedia of the English Language by David Crystal
Zadanie 2. (2,5 pkt)
Wykorzystując podane wyrazy, uzupełnij każde zdanie tak, aby zachować znaczenie
zdania wyjściowego (2.1.-2.5.). Nie zmieniaj podanych fragmentów i formy podanych
wyrazów. Wymagana jest pełna poprawność gramatyczna i ortograficzna wpisywanych
fragmentów zdań.
Za każdą poprawną odpowiedz otrzymasz 0,5 punktu.
2.1. I don t allow anyone to repair my car. I do it myself.
HAVE
I refuse _______________________________________ by anyone. I do it myself.
2.2. There are no eggs left.
RUN
We ____________________________________ eggs.
2.3. We were late because there was so much traffic.
LESS
If ______________________________________ traffic, we wouldn t have been late.
2.4. As I get older, I become more experienced.
GET
The _____________________________________________ I become.
2.5. I cannot bear this rainy weather any more.
PUT
I cannot ___________________________________ this rainy weather any more.
Egzamin maturalny z języka angielskiego 3
Poziom rozszerzony  część I
WYPOWIEDy PISEMNA
Zadanie 3. (18 pkt)
Wypowiedz się na jeden z trzech poniższych tematów. Wypowiedz powinna zawierać
od 200 do 250 słów i spełniać wszystkie wymogi typowe dla formy wskazanej
w poleceniu. Zaznacz wybrany temat, zakreślając jego numer.
1. Coraz więcej młodych Polaków decyduje się wyjechać na Wyspy Brytyjskie w celu
podjęcia studiów. Napisz rozprawkę przedstawiającą dobre i złe strony tego zjawiska.
2. Napisz opowiadanie o przestępstwie, którego sprawca został złapany na gorącym
uczynku, zatytułowane  Crime Doesn t Pay .
3. Napisz recenzję poleconej Ci przez kogoś wystawy, która Cię rozczarowała.
Uwaga: jeśli praca będzie zawierać więcej niż 300 słów, otrzymasz za jej kompozycję 0 punktów.
CZYSTOPIS
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
4 Egzamin maturalny z języka angielskiego
Poziom rozszerzony  część I
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
Egzamin maturalny z języka angielskiego 5
Poziom rozszerzony  część I
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
BOGACTWO POPRAWNOŚĆ
TREŚĆ KOMPOZYCJA RAZEM
JZYKOWE JZYKOWA
Poziom A B C A B C A B C A B C
Liczba
5 4-3-2 1-0 4 3-2 1-0 5 4-3-2 1-0 4 3-2 1-0
punktów
6 Egzamin maturalny z języka angielskiego
Poziom rozszerzony  część I
BRUDNOPIS (nie podlega ocenie)


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Demonstration Genetic Jewelry
Genetic and environmental effects on polyphenols
2002 mol genetics of human cognition MolInterv
genetics maksimova konspekt 1 glava4
Andersson, rec Ulset, Det genetiske forholdet
GeneticCounselling
Przypadki Genetivus Pająk
The Genetic Program Program A Commentary on Maynard Smith on Information in Biology
Centre of microbial and plant genetics
3 T Proton MRS Investigation of Glutamate and Glutamine in Adolescents at High Genetic Risk for Schi
cfdfb genetivus
Eduardo Mendieta Communicative Freedom and Genetic Engineering
Programming Survey Of Genetic Algorithms And Genetic Programming
Primer On Molecular Genetics
2011 McGuffin The truth about genetic variation 424 7
A Behavioral Genetic Study of the Overlap Between Personality and Parenting
An early flowering of genetics
GeneticAlgorithm

więcej podobnych podstron