Cywilizacja zydowska 23










Cywilizacja zydowska - Feliks Konieczny (czesc 23)







Feliks Koneczny

Cywilizacja  zydowska
 
 



 
ciag dalszy

 

 XXXIV.  JUDEOPOLONIA

Widzielismy jak panstwowosc kahalna tworzyla istne panstwa w panstwie. Pod wplywem oswiaty i oglady obyczaju poczynala sie kurczyc ciemna synteza i niewatpliwie przestawala dzialac niejedna z obskurnych stron kahalów. Bez natomiast nowej broni, a wydoskonalonej, przynosila zydom "polskim"' emancypacja. Wiemy, ze tamto nie przestalo istniec az do drugiej wojny powszechnej, chociaz czesciowo zmienialo ksztalty. Kahaly ciagnely sie faktycznie dalej w zarzadach rozmaitych stowarzyszen i bractw przy bóznicach, w sadach rabinackich i na dworach cadyków, a obok tego dzialal wieloraki arsenal broni nowoczesnej w rekach zydów oswieconych i zorganizowanych nowoczesnie. 

Kwestia Judeopolonii rozwinela sie dopiero po równouprawnieniu zydów. W marzeniu Franka, zeby miec pod swoja wladza kilka mil kwadratowych, tkwila ta kwestia w slabym zarodku, nawet bez wiedzy samego twórcy pomyslu, który powziety byl zgola bez mysli o ogólnej sprawie zydowskiej. Dopiero w XX wieku mialo rozwinac sie swiadome i konkretnie obmyslane dazenie do Judeopolonii terytorialnej, by wyciac naprawde "kawal Polski" dla zydów, na panstwo wylacznie zydowskie. Wytknieto sobie cel smialy, a przez pewien czas okolicznosci tak sie skladaly, iz mimo swej smialosci zdawal sie nietrudnym do urzeczywistnienia. 

Nie porzucano jednak przez to metody poprzedniej, zeby tworzyc panstwo zydowskie na spólke z tubylcami, z gojami, na calym obszarze ziem polskich, azeby na miejsce panstwa polskiego wsunac nowy rodzaj panstwa zydowsko-polskiego, Judeopolonie oficjalna, uznawana i przez Polaków i przez czynniki miedzynarodowe. Wytworzyly sie dwa programy, które bynajmniej sie nie wykluczaja. Na pewnym obszarze powstaloby panstwo zydowskie, w którym Polacy nie mieliby calkiem glosu, a niezaleznie od tego i obok tego mogliby zydzi stanowic w calej Polsce drugi obok Polaków czynnik polityczny, równouprawniony. Byloby to kwestia zabiegów i zdatnosci, który z tych dwóch czynników okaze sie
silniejszym, który stanie sie przodowniczym, kierujacym. 

W Europie wschodniej przebywa niemal polowa zydów calego swiata, a z tego w Polsce 2/3, wiec niemal trzecia czesc calosci. Jakzeby mogli nie miec swoich wzgledem nas zamyslów? Nalezy jednak przypomniec sobie, jak zydzi nie tylko nie prosili sie o emancypacje, lecz byli jej dlugo stanowczo przeciwni. Równouprawnienie jest darem chrzescijan. Goje wpraszali sie sami zydom. Tak bylo wszedzie i tak bylo w Polsce w imie "postepu". "U nas w Polsce nie wolno bylo dotykac zyda pod groza obruszenia sie calej niemal myslacej inteligencji narodu". Doprawdy, ze kierujace dlugo opinia sfery literacko-postepowe "zwalczaly u nas wprost namietnie wszelki odruch
samoobrony narodu przed zydami, wszelka ich krytyke, dyktowana zdrowym instynktem zbiorowym, który jednak przez caly polski "postep" wnet pietnowany byl jako zachlannosc, ciemnota i fanatyzm"1558. 

Dzialalo zas równouprawnienie: wolne zawody przechodzily w rece zydowskie w nieproporcjonalnym odsetku, prasa poszla w znacznej czesci na zold zydów, ekonomia zydowska zapanowala niepodzielnie nad stosunkami gospodarczymi, a po miastach topniala wlasnosc nieruchoma chrzescijanska. Sytuacje w miastach okreslil doskonale zydowski uczony, majac na mysli Lublin: kiedy reformy Wielopolskiego w 1862 roku "otworzyly znekanym walka zydom bramy miasta, oto w krótkim czasie obsiedli zydzi prawie wszystkie domy ... I Stare Miasto stalo sie zydowskim, tylko mala jego czesc, tuz obok bramy arianskiej, katedry (kosciola Jezuitów) i zabudowan podominikanskich pozostaly w reku
chrzescijanskim ... Lecz wlasciwe miasto Lublin, owa prastara civitas lublinensis, ucieklo przed zydami i rozsialo sie na dawnym Krakowskim Przedmiesciu, na zachód i poludnie od bramy Krakowskiej"1559. 

Opis jest jak najzgodniejszy z rzeczywistoscia, a mozna go przyjac jako pars pro toto, bo podobnie dzialo sie w wszystkich miastach zaboru austriackiego i rosyjskiego: wszedzie tubylcy uciekali przed zydami na peryferie miasta. Handel zydowski przybral cech jakby monopolu, a rolnictwo popada w nieslychane zadluzenie u zydów, rzemioslo zas grzezlo w nedzy i niestety w ciemnocie. Rozrost zaludnienia zydowskiego wyprzedzal przyrost ludnosci polskiej coraz silniej; poczely sie wprost obliczenia, kiedy ilosc zydów zrówna sie z liczba Polaków na polskich ziemiach, kiedy ja przescignie. Zadawano sobie juz calkiem powaznie pytanie: czy oni sa u nas czy tez my u nich? Pod takimi
horoskopami zaczal sie wiek XX. Obie strony przestaly traktowac powaznie haslo asymilacji, zostala na placu sama tylko emancypacja. Równouprawnieni zydzi wystepowali z coraz wiekszymi roszczeniami do panowania na ziemiach polskich równym prawem, jak Polacy. 

Wybuchla rewolucja w roku 1905, wylonila sie sprawa o autonomie Kongresówki, zydzi wysuneli natomiast zadanie, by autonomiczna prowincja polska stala sie Judeopolonia. Podniesiono te sprawe calkiem jawnie i nadajac jej rozglos, na naradach, jakie odbyly sie w roku 1906 w Landwarowie pod Wilnem u rabina Icchoka Goldberga1560. Autonomii nie udzielono, ale wszczeta dyskusja publiczna siegala coraz glebiej, az zakonczyla sie zerwaniem. W roku 1911 wydal w Warszawie A. Lange rozprawe pt. "O sprzecznosciach sprawy zydowskiej", w której wystepuje z twierdzeniem, jak asymilacja musi byc w Polsce "wzajemna". 

Przewiduje mieszanine demograficzna tak dalece, iz naród polski "stanie sie narodem pólsemickim". Zlaczy sie to oczywisci z upadkiem katolicyzmu, albowiem asymilacja zydów w Polsce jest to stworzenie nowej rasy, stworzenie nowego czlowieka i nowego Boga". A wiec - wedlug idealu wolnomularstwa - amalgamat bylych Izraelitów z bylymi chrzescijanami na tle deizmu; Lange zas dodal: "na tle mesjanizmu"1561. Nowy czlowiek, powstac majacy w Polsce z tej mieszaniny, nie bylby ciagiem dalszym tradycji historycznych polskich, nie bylby wiec Polakiem. W roku nastepnym dopuscili sie zydzi nieopatrznej obelgi, ukartowawszy wybory do Dumy w taki sposób, iz z
Warszawy wyszedl, jako socjalista, niejaki Jagiello, czlowiek marny i nikomu nie znany. Prawdopodobnie wysuneli go zydzi dla jego nazwiska, które mialo byc tym wiekszym szyderstwem. 

A. Lange, pisarz posiadajacy dobre imie, utalentowany, a przy tym pilny tlumacz i popularyzator o kierunku "antyklerykalizmu", zasymilowany tak dokladnie na zewnatrz, iz ogól inteligencji polskiej nie przypuszczal, aby on byl zydem - wystepuje jawnie z programem Judeopolonii i to od razu w ksztaltach, jakie naówczas wydawaly sie fantastycznymi! Ta równoczesnosc podzialala. Wtedy nagle wystapilo ocknienie! Twórca "postepu" polskiego, Aleksander Swietochowski i Andrzej Niemojewski, przodownik mysli niepodleglej (tj. antykatolickiej), dwaj najgorliwsi Zydów przyjaciele, staja sie niespodziewanie antysemitami. 

Swietochowski wystapil nagle z towarzystwa "Kultury polskiej", które sam zalozyl, zeby pielegnowala "postep", tj. ducha antykatolickiego i filosemickiego, w którym tez niemal polowa czlonków skladala sie z zydów. Niemojewski zas oglosil slawny artykul pod wymownym tytulem: "Dwuzydzian Polaka". Pisal w nim co nastepuje: "Na gruncie drwin - powiada - wytworzylo sie duchowe wspólzycie zydów i Polaków, zyd powiedzial Polakowi: Nie moge z toba nic wspólnie kochac, czcic, uwielbiac, nad niczym wspólnie cierpiec i do niczego wspólnie dazyc - ale mozemy wspólnie drwic ze wszystkiego.
Wydrwie ci twego Boga, twa Ojczyzne, twa tradycje i twe idealy, twe pragnienia i twe wysilki i obaj bedziemy wyzsi ponad to wszystko. Zeszedl sie zydowski kpiarz z polskim kpem i zaczeli ze wszystkiego kpic. I wytworzylo sie srodowisko, w którym zadna wielka idea, zaden wielki czyn nie mógl dojrzec. Albowiem zydowski "odczynnik" rozkladal skutecznie na drwiny wszelkie przejawy woli." Tak sformulowala rzecz sfera, myslaca kategoriami politycznymi. 

Przypatrzmy sie z kolei jak rzecz ujeto w sferze myslenia kategoriami przyrodniczymi. "W pewnym kólku ludzi, nalezacych do polskiego swiata naukowego, zastanawiano sie nad wplywami destrukcyjnymi zydostwa. I oto jeden z nich, siegajac po porównanie do chemii, powiedzial, ze filosemite mozna by okreslic jako "dwuzydzian Polaka". Na wzór "dwusiarczanu potasu". Polaczenie czadu psychiki zydowskiej z kruszcem duszy polskiej, zwlaszcza kruchym, sprawia, ze w owym smutnym typie Polaka, zydom oddanego - na jedna czasteczke polska przypadaja dwie czasteczki zydowskie. Asymilacja nie wytworzyla typu, w którym daloby sie powiedziec, ze to jest "dwupolan
zyda", to znaczy, by w zydzie asymilowanym dwie czasteczki przypadaly na jedna czasteczke zydowska. 

Polskosc nie jest kwasem rozkladajacym kruszec zydowski; natomiast takim kwasem jest zydowskosc i polski kruszec rozklada. Dlatego zyd asymilowany bedzie w ostatecznosci bral zawsze strone zydostwa. I dlatego filosemita przestanie byc czulym na sprawy polskie, lecz bedzie zawsze nader wrazliwy na sprawy zydowskie".

 Wkrótce objawila sie sprawa polska swiatu calemu w rozmiarach bez porównania wiekszych, gdy wojna powszechna dawala ujscie haslu niepodleglosci, zydzi pilnowali bacznie tej sprawy. Pierwszy odezwal sie za nich Kautsky, wydajac zaraz w roku 1914, w trzecim zaledwie miesiacu wojny, w Berlinie, broszure "Rasse und Judentum"; wystapil z pomyslem utworzenia nieduzej Polski pod opieka Prus1562. Blizsze interpretacje tej koncepcji mialy sie pojawic niebawem; co ciekawe, ze ten wlasnie pomysl stal sie fundamentem dzialania Naczelnego Komitetu Narodowego w Krakowie. W samych poczatkach wojny wydano w Rotterdamie odezwe, podpisana przez 80 rabinów, w której twierdzi
sie, jako "Niemcy nie sa wrogiem Zydów, lecz ich jedynym, wiernym przyjacielem i protektorem. 

Tylko w Niemczech, Austrii i Turcji zydzi ciesza sie pelnia praw, a nawet uprzywilejowaniem". "Niemcy sa prawdziwa twierdza judaizmu. Jezeli beda one rozbite i zrujnowane pod wzgledem ekonomicznym, w takim razie zydostwo miedzynarodowe straci to, co zdobylo w ciagu calego stulecia. Dalsze przeciaganie sie wojny zrujnuje cala Europe, i dlatego wlasnie nie moze byc korzystne dla zydów. Korzystne interesy mozna robic tam tylko, gdzie ludnosc jest zamozna". Broszura wylicza dalej caly szereg sposobów uniemozliwienia wojny, poczynajac od odmawiania kredytu nieprzyjaciolom Niemiec. Szczególny nacisk kladzie na przeszkodzenie w dostarczaniu pocisków, broni i innych
zapasów wojennych ze Stanów Zjednoczonych do panstw walczacych z Niemcami. 

"Zwycieskie" panstwa obiecuja zydom: "ni mniej ni wiecej, jak utworzenie samodzielnego panstwa zydowskiego, przewyzszajacego obszarem Francje. Rzad niemiecki zobowiazuje sie stworzyc niezalezne panstwo zydowskie i gwarantuje mu swój protektorat wojskowy. To zobowiazanie podpisal slynny Ballin (zyd, kierownik niemieckich linii zeglarskich transoceanicznych), osobisty przyjaciel cesarza Wilhelma II." Gdy raz w toku wojny wojsko niemieckie znalazlo sie przechodem w Krakowie, Zydzi posuwali sie az do cudactw, zeby zaznaczyc swe sympatie; a gdy Niemcy zajeli Warszawe, witali ich entuzjastycznie. Od dawna przymilali sie w Berlinie tym, ze zargon jest niemieckim
dialektem, oni zas przodownikami germanizacji. Zaraz we wrzesniu 1914 roku zalozono w Berlinie "komitet oswobodzenia zydów wschodnich", który za posrednictwem neutralnej Kopenhagi organizowal w prasie europejskiej nagonke na Polske. 

Wówczas wystapil ostro przeciwko kalumniom Benjamin Segl, równiez Zyd, w broszurze "Die Polnische Judenfrage"1563, lecz byl to glos wolajacego na pustyni. Zmówili sie przeciwko Polsce zydzi zewszad. Klamstwem jakoby w Polsce byly "pogromy", wojuja Jerzy Brandes (niedawno przedtem przyjmowany w Polsce z zapalem przez postepowców), wloski zyd, Luzatti, pisarz i byly minister i szef liberalów rosyjskich, Miljukow. Jakiez to charakterystyczne, ze po strasznym pogromie Zydów w Kiszyniewie w Bessarabii, zrobiono z Kiszyniewa miasto polskie i w Polsce polozone! Podobne wymysly obiegaly tuzinami prase zydowska Anglii i Ameryki. Agencje telegraficzne Kopenhagi,
Sztokholmu i inne roznosza posiew falszów i haniebnych klamstw. Korespondenci tacy, jak Herman Bernstein, niby podrózujacy swiadek - szerzy kalumnie bezczelne, drukowane w prasie wplywowej Londynu, w Nowym Yorku; zas okazuje sie potem, ze ten pan zajmuje stanowisko urzedowe, wybitne, w ministerjum angielskim "1564. Charakterystycznym równiez jest, ze Anglia wyslala komisje dla zbadania "pogromów" pod przewodem bankiera sir Stuarda Samuela. 

Osmieszyla to sama prasa angielska "nie szczedzac sarkazmu i porównan drastycznych", zwlaszcza piórem wielkiego pisarza Chestertona1565. Uczciwie znalazl sie Lewy z Nowego Yorku, który nastepnie odwolal zarzuty1566. Zydzi w Ameryce zebrali 400 milionów dolarów na poparcie zydowskiego handlu w Polsce i na wykupno ziem z rak polskich. W styczniu 1917 r. zazadali rekojmi, zeby w przyszlej Polsce zargon stal sie jezykiem urzedowym w szkole, w sadzie i urzedzie1567. To nic jeszcze. W wiedenskiej "Jüdische Zeitung" swiadczyl Nathan Birnbaum we wrzesniu 1915 roku, co nastepuje: "Nie pojmujemy bynajmniej, dlaczego Polacy mieliby miec wiecej prawa, by zadac
spolszczenia naszych mas zydowskich, anizeli my moze zazydzenia, mniejszsci polskich w miastach zydowskich"1568. 

W roku 1917 wniesiono do wladz niemieckich olbrzymia petycje o wprowadzenie zargonu do szkól, zazadano katedry jezyka zydowskiego w uniwersytecie warszawskim, nawet osobnego uniwersytetu zydowskiego, a tymczasem zawieszenia wykladów w soboty i swieta zydowkie1569. Smiale zadania podsycane byly przez niemieckich okupantów. Dano temu wyraz na zewnatrz. W stolicy Polski, w murach wielkiej synagogi, nastapilo nareszcie uroczyste zbratanie dwóch poteg wrogich polskosci i chrzescijanskiej cywilizacji. Mialo to miejsce za pózno (we wrzesniu w roku 1918, w uroczysty dla zydów "Dzien Sadny", obchodzony rok rocznie, gdy w mury bóznicy wstapila manifestacyjnie cala,
generalicja najwyzszych dygnitarzy Germanii, przyjmowanych uroczyscie przez rabinów. Jednoczesnie z tym obowiazywal w Warszawie surowy zakaz dla armii Niemiec, by nikt z zolnierzy nie smial wstepowac do katolickich swiatyn polskich"1570. 

Zarazem atoli zlokalizowano porozumienie do samego tylko przyszlego "królestwa polskiego", jakie Niemcy urzadza. W krótkosci mozna przytoczyc kilka zaledwie przykladów, lecz nie chodzi tu o nic innego, jak tylko o charakterystyke walki o Judeopolonie, która mialy utworzyc Prusy. W Berlinie wydano mape, na której widnialo "Königsreich Polen", utworzona z Kongresówki mniej wiecej (w rozmiarach znacznie jeszcze wiekszych od obmyslonej nastepnie tzw. Beselerówki) z adnotacja, "Polen stark mit Juden vermengt" i objasnieniem, ze to bedzie równouprawniona mniejszosc narodowa. Zajawszy Warszawe, opracowaly wladze pruskie tegoz jeszcze roku program
tego "dwunarodowego panstwa". Ambasador niemiecki w Waszyngtonie, Bernstorff, robil Prusom reklame wsród zydostwa amerykanskiego, posylajac do redakcji The American Jewish Chronicie zapewnienie, jako to, co Niemcy przygotowuja w nadwislanskiej Judeopolonii, "przesciga wszelkie dotychczasowe konstytucje dla zydów". 

"Niemiecki sekretarz stanu spraw zagranicznych, Zimermann, w odpowiedzi na zapytanie "American Jewish Chronicle" za posrednictwem ambasadora przed jego wyjazdem z Waszyngtonu, oswiadczyl, ze nowy statut organiczny gmin zydowskich w Polsce przekracza pod wzgledem rozleglosci wszystko, co zydzi dotychczas kiedykolwiek posiadali". "Statut autonomiczny zydowski daje juz moznosc tworzenia wlasnych szkól z wlasnym odrebnym systemem edukacyjnym. Kwestia autonomii narodowej Zydów moze byc rozstrzygnieta tylko przez konstytucje polska, na podstawie wzajemnej zgody Polaków i zydów, dla unikniecia konfliktu z obopólnych interesów. "Rozporzadzenia
niemieckie zapewniaja w kazdym razie kwitnace zycie zydom w Polsce i postep ich rozwoju bez zadnych przeszkód. Gminy zydowskie maja prawo dowolnie organizowac swój wlasny system podatkowy, organizowac powazne korporacje do obrony interesów zydowskich, tworzyc gminne rady administracyjne zydowskie, oraz najwyzsza, zydowska Rade. 

Wszystko to pozwoli Zydom wziac udzial w przyszlym rzadzie Polski. "Nadto zapewnil Besseler, ze zydzi w kazdym razie nie beda zmuszani do obowiazkowej sluzby wojskowej w armii polskiej, do której jednak beda mogli wstepowac jako ochotnicy"1571. Nie improwizowano tego oczywiscie; pomiedzy glówna kwatera niemiecka a prasa zydowska ciagnely sie wciaz porozumienia i uklady. Zydzi rozwineli agitacje prasowa na wszystkie strony. Kierunek nadawala wydana w roku 1915 w Wiedniu broszura Natana Birmbauma pt. "Den Ostjuden ihr Recht!" Autor przedstawia Zydów wobec Austrii, jako "Österreichs reifstes Volk", do monarchii Habsburgów przywiazany bardziej od
wszystkich i innych ludów tego panstwa; wobec zas Rzeszy niemieckiej zaleca ich jako pomost pomiedzy Niemcami a Slowianami, ale pomost wlasciwie niemiecki, boc zargon zalicza sie do jezyka niemieckiego, a sympatie zydowskie do Niemców wiadome sa od wieków. 

Obok wspólnosci jezyka zachodzi wspólnosc interesów, która Niemcy musza zrozumiec i we wlasnym interesie postarac sie, zeby tworzyc nad Wisla nie Polske, lecz Judeopolonie. Trzeba uznac zydów osobnym narodem, zeby z ich pomoca "rozszerzac wplywy niemieckiej potegi w glab obszarów obcych narodów i panstw". Slowem: forpoczta niemiecka na wschodzie. Atak o prawa narodowe i polityczne zydowskie ograniczony byl do samej tylko Polski, podczas gdy równym prawem móglby byl zwrócic sie przeciw Wegrom lub Rumunii. Coby zas powiedziano w Austrii, w Anglii i w Stanach Zjednoczonych A.P., gdyby tam zazadac równouprawnienia zargonu w zyciu publicznym? Skoncentrowano atak
na Polske, bo ona wyznaczona byla na panstwo zydowskie, na Judeopolonie. Panstwo zydowskie nie moglo byc wszedzie, lecz musialo powstac na pewnym scisle oznaczonym miejscu, a byla nim Polska. Nie zadano poza Polska niczego, azeby tym latwiej osiagnac cele swe w Polsce. Gdyby zydzi rozszerzyli swe postulaty, na krajów kilka, otwarlyby sie oczy calej Europie na niebezpieczenstwo zydowskie; do dnia dzisiejszego (1942) umieli tego uniknac, a wówczas podczas pierwszej wojny powszechnej, zdolali z poparciem niemieckim Polske wyodrebnic, zizolowac niejako. 

Gdy wspomniany juz Benjamin Segel informowal sie czemu zydzi tylko w Polsce maja sie upominac o prawa panstwowe, otrzymal tylko jedna odpowiedz: "Tutaj maja oni to prawo, tam tego nie maja". Mialo to znaczyc: W Królestwie Polskim zydzi maja prawo domagac sie praw narodowych, w innych krajach swiata nie przysluguje im to prawo. Dlaczego? Na to pytanie nie otrzymal odpowiedzi"1572. Odpowiedziec sobie na to latwo: bo taki byl program reprezentacji zydowskiej, ulozony w porozumieniu z Berlinem. Istnienie ukladów stwierdza dr Magnas, dzialacz zydowski w Ameryce, który bawil w Polsce i w Niemczech, jako wyslannik organizacji amerykansko-zydowsklej. W nowojorskim
"Jüdischer Tag" podal nastepnie do wiadomosci publicznej, co nastepuje: "Bylem w Berlinie w czasie rokowan, miedzy rzadem niemieckim a przedstawicielami Polaków i moge powiedziec, ze zydzi niemieccy uczestniczyli w rokowaniach i "mieli slowo do powiedzenia", zadali oni i uzyskali to, ze w nowej Polsce zydzi beda mieli równe prawa obywatelskie, ale jednoczesnie musza byc uznane ich prawa zbiorowe"1573. 

Równoczesnie staneli takze Litwacy do tego przetargu o laski pruskie przeciwko Polace. Litwak Kaplun-Kogan wydal w Berlinie broszure pt. "Der Krieg. Eine Schicksaalstunde des jüdischen Volkes", w której rozwija plany, jak zydostwo moze byc przydatne do germanizacji ziem polskich. A czeste powolywanie sie na zaslugi zydostwa wielkopolskiego wobec Prus czyz nie polegalo na najzupelniejszej prawdzie? Odpowiedzia ze strony niemieckiej byla broszura pruskiego tajnego radcy Jerzego Fritza, wydana w Monachium w tym samym jeszcze roku 1915 pt. "Die Ostjudenfrage". Oferty zydowskie laskawie przyjmuje sie, ale swoja droga nie bedzie mozna przyznac zydom wolnego
przesiedlania sie z Kongresówki i w ogóle ze wschodu do Prus; przyrost zydowskiego zaludnienia na niemieckich ziemiach wcale nie jest pozadany, ale jest pozadany na ziemiach polskich zaboru rosyjskiego przy politycznym ulozeniu stosunków po wojnie trzeba bedzie traktowac tam zydów jako przyjaciól. 

Po prostu: antysemityzm w Prusiech, ale filosemityzm i Judeopolonia nad Wisla. Prusy przegraly, ale idea Judeopolonii zostala zrecznie zaszczepiona po tamtej stronie oceanu, a sam prezydent Wilson jal sie wykonywac pruski program co do panstwa zydowskiego. Nie darmo organizowano od jesieni 1917 roku szalona agitacje we wszystkich a wszystkich krajach, nie szczedzac miedzynarodowych kapitalów zydowskich; nie na prózno urzadzano w grudniu 1918 roku w Filadelfii amerykanski kongres zydowski, a w lutym i w marcu 1918 konferencje syjonistyczna juz w Paryzu. Jak zas dobierano sie do sprawy polskiej, o tym wiadomo z publikacji Dmowskiego. Ostatecznie wszystkie zadania "Komitetu
delegacji zydowskich" zostaly spelnione i doprawdy Francja nie odniosla w Wersalu ani polowy tego sukcesu co zydzi. 

W Polsce tymczasem wydrwiwano "biala ges" i spiewano w glos: 

"Nas nie przestrasza wasze baty, Ani poznanskiej ziemi siew; Zginiecie marnie, wy psubraty, Katowska jucha, wy, psiakrew, Dlawcie sie wolnoscia wasza!" 

Stali tez od poczatku po stronie rosyjskiej przeciwko nam. Jakie to charakterystyczne, ze w roku 1917 starszy rabin wojskowy armii nadbuzansklej, A. Tanzer, wydal historie Brzescia Litewskiego pod znamiennym tytulem: "Brest -Litowsk, ein Wahrzeichen russischer Kultur im Weltkriege"1574. Najazd bolszewicki przyjeli zydzi w Polsce z entuzjazmem. Tworzyli po miastach wlasne bojówki, strzelali do Polaków (w Wilnie zydówki wylewaly kubly ukropu na przechodzace oddzialy polskie). Oficerowie zydowscy szerzyli panike w armii i przeszkadzali nalezytemu funkcjonowaniu swych oddzialów. Ochotnikom dokuczali i starali sie budzic nienawisc przeciw nim. Ilu w Polsce ludzi, tylu
na to jest swiadków, i wiec sie o tym nie rozpisuje: ze szczególnym naciskiem mozna sie odwolac do ówczesnych wojskowych. Wkroczenie Letuwinów do Wilna dalo zydom powód do uroczystych oswiadczen zacieklej nieprzyjazni przeciw Polsce. 

Prezes gminy Wygocki, datowal wszystkie swietnosc dla zydów od daty oderwania Wilna od Polski; liczyl na to, ze to juz na wieki. Wnoszac z wypadków roku 1920, Zydzi przyjeli zasade, ze korzystne jest dla nich wszystko, co szkodliwe dla Polski. Przeprowadziwszy traktat o "mniejszosciach", uznali wnet, ze to za malo, ze to dopiero punkt zaczepienia do dalszych zadan. Nie kryli sie zreszta z tym ze beda wrogami Polski, dopóki nakreslony przez nich (a rozszerzany bez konca) program Judeopolonii nie zostanie wykonany do ostatniej kropki. Jasno postawili sprawe, jako Polska nie moze byc panstwem polskim, lecz musi byc polsko-zydowskim. Pisalem o tym w roku 1921 w te
slowa: Przez cala wojne stali po stronie niemieckiej. 

Doznalismy w Polsce tego zydowskiego germanizmu do sytosci. Cala prasa zydowska glosila, ze zydzi stanowia nierozdzielna czastke niemieckiej kultury, najlepsza rekojmie germanizacji, przedluzenie ramienia niemiecczyzny daleko na wschód, ubezpieczenie najdokladniejsze niemieckiego panowania nad Polska i wiernosci tejze Polski wzgledem Niemiec; zwracali uwage, jako zargon zydowski jest wlasciwie niemieckim dialektem i wpraszali sie na niemieckiego zandarma nad Polakami. Zadali za to, zeby im dopomóc do utworzenia Judeopolonii, który to termin techniczny spotykalo sie u nich dzien w dzien. Wiadomo bylo z góry, ze zydzi stana po stronie Prus. Militaryzmowi zawdzieczali swa
dojrzewajaca hegemonie nad panstwami Europy ... 

Militaryzm stanowil droge do panowania judaizmu, byl zas ruina cywilizacji lacinskiej. Urzadzanie stosunków ludzkich zmierzalo coraz wyrazniej do dwóch konców: zeby zapanowala powszechna nieprzyjazn wszystkich przeciw wszystkim - i zeby judaizm ciagnal z tego jak najwieksze zyski wsród upadajacego chrzescijanstwa". "Obrona Prus laczyla sie przeto zasadniczo z widokami germanizatorskiej Judeopolonii. Ale strona niemiecka przegrala. Czyz przegraja skutkiem tego zydzi? Bynajmniej! ... Nie bylo zadania, któregoby nie byli przeforsowali na konferencji pokojowej. A pierwszym zadaniem byla znów Judeopolonia ... Uzyli calej swej mocy, zorganizowanej od N. Yorku do
Petersburga, zeby ocalic Prusy, a ocaliwszy je, wyswiadczyli im i wyswiadczaja tysiace przyslug; tym sposobem powstaly tez wszystkie owe ciosy, spadajace na Polske niespodziewanie, a wymierzone w obronie Prus. Gdybyz judaizm mógl odebrac Polsce niepodleglosc i z pomoca wrogiego Polsce rzadu obcego urzadzac Judeopolonie! Skoro to juz niemozliwe, wiec za wszelka cene oslabiac Polske, a wzmacniac Prusy!" "Jezeli sie powiedzie zachowac Prusom zdatnosc do wznowienia militaryzmu, i jezeli sie równoczesnie zeslabi Polske jak najbardziej, moze jeszcze kiedys byc Judeopolonia pod egida pruska, a w takim razie judaizm wzniesie jeszcze wyzej swa hegemonie"1575. 

Powtórzmy: przez cala wojne stali po stronie niemieckiej. Ujal to inny autor doskonale w kilku zdaniach: "Dzieki wplywom zydowskim w kongresie wersalskim Gdansk nie dostal sie Polsce. Ten sam Jakub Schiff, który zorganizowal subwencje na wywolanie rewolucji w Rosji, posylal memorial do Wilsona przeciwko zywotnym interesom Polski, a na korzysc Niemiec". "Jak stwierdza R. Vogel, w pracy, "Deutsche Presse des Abstimmungskampfs im Oberschlesien", uchwalenie plebiscytu na Slasku, zamiast przyznania tego kraju w calosci Polsce, zawdzieczaja Niemcy tylko rabinom niemieckim, którzy za posrednictwem lóz zydowsko-masonskich wplywali decydujaco na Wilsona i
Lloyd George'a". 

"Zdaniem zas angielskiego pisarza, Wickhema Steeda (co przytacza równiez zargonowe pismo Hajnt) po ukonczeniu wojny zydzi byli wszedzie - czy to w N. Yorku, czy w Paryzu, czy w Londynie, czy w Buenos Aires - wlasnie tymi, którzy wylazili ze skóry, aby prowadzic walke na korzysc Niemiec"1576. W kilka lat potem poczeli pracowac metoda druga, t j. zeby posiasc takze panstwo odrebne terytorialnie. Promotorem stalo sie wielkie stowarzyszenie Agro-Joint , które posiadlo tytul wlasnosci ziemi, wyznaczonej na zydowskie osady rolnicze na Krymie, w czesci Ukrainy i Bialorusi (osadnicy sa tylko stalymi dzierzawcami). Instytucja ta wystapila w listopadzie 1927 r., w Chicago z
postulatem zydowskiej kolonizacji Polesia tuz obok zydowskich osad po stronie bolszewickiej, oficjalnie i "zupelnie zdecydowanie" przedstawiono to ambasadorowi polskiemu w Ameryce w grudniu 1930 roku1577. 

Dziwnie wzmagala sie zydowska buta i pewnosc siebie w stosunku do Polski. Typowym bylo wystapienie posla Grynbauma w Sejmie, który po uchwaleniu ustawy o spoczynku niedzielnym, pozwolil sobie huknac na cala sale: "W tej chwili utraciliscie Wilno i Lwów!" Znaczylo to, jako Zydzi rozporzadzaja dostatecznymi wplywami, by wywrzec zemste okrojeniem granic panstwa polskiego, skoro nie chce byc Judeopolonia; znaczylo to, ze Polska moze poczuc, jak dalece na terenie miedzynarodowym zawisla jest od zydów. Wilno i Lwów pozostaly jednak przy nas; Icek Grynbaum przeliczyl sie. Ale uwazam, jako rozumie sie samo przez sie, ze zydzi poszukaja innych dróg, azeby ziscic swe plany.
Pamietajmy, ze Prusy wojne przegraly, a jednak Izrael ja wygral i Prusy rosly na nowo, jak na drozdzach. (Juz cale Niemcy w Prusy przemienione ...). 

Roman Dmowski, umysl jak najpowazniejszy i najlepszy u nas znawca spraw miedzynarodowych, donosi co nastepuje:
"Najnowszy plan, który bodaj od dwóch z góra lat (od roku 1929) zostal uznany za najrealniejszy w kolach zydowskich na Zachodzie, jest w porównaniu ze wszystkimi dotychczasowymi wprost gigantyczny. Obejmuje on stworzenie szerokiego pasa od Baltyku do Morza Czarnego po obu stronach Dniepru, z ludnoscia rolnicza zydowska, stanowiaca na poczatek 25% ogólu. Ziemie wchodzace w sklad tego pasa, naleza dzis do Polski, Litwy kowienskiej, do Rosji, Ukrainy i Bialorusi sowieckiej. Temu, zdaje sie, zawdziecza nasze Polesie, ze w ostatnich czasach tak wiele interesowano sie ze strony zydowskiej jego osuszeniem"1578. Nie ma
zgola nadziei, zeby zarzucili te daznosci panstwowe, ani tez nie ma co wydziwiac na nich z tego powodu. Gdziekolwiek zachodzi panstwowosc w stosunki zbiorowe, tam nie sposób, by nie powstal wyscig o panstwo; jest to tendencja jak najnaturalniejsza. 

Trzeba by tedy wpierw wybic zydom z glowy ich panstwowosc, czyli innymi slowy cala sakralnosc ich cywilizacji! Czyli po prostu: trzeba, by zeby zydzi przestali byc zydami. Totez nie ma nadziei, zeby zaprzestali budowac Judeopolonie, dopóki maja nadzieje, ze ja zbuduja. Nie ma pomiedzy Zydami w Polsce ani jednej partii, ani jednego takiego zwiazku, w ogóle zadnej takiej grupy, któraby nie zmierzala do Judeopolonii. Ugrupowan zydowskich polityczno-spolecznych mamy w Polsce szesc z czego piec wywrotowych i jedno "umiarkowane", lecz takze socjalistyczne i "wspólpracujace z polska "lewica". Zapytajmy, jakie kazde z tych szesciu stronnictw zajmuje
stanowisko wzgledem Polski, a po odpowiedz udajmy sie do zydowskiego powaznego publicysty, który poswiecil obszerna ksiazke (prace nader sumienna) "zydowskim ugrupowaniom wywrotowym w Polsce". 

Z tabeli na koncu dziela, podajacej przejrzyscie rekapitulacje badan zapoznajemy sie po kolei z programem kazdej partii. Najstarsza jest wiadomy powszechnie "Bund", powstaly w Wilnie w 1897 roku. Istnieje we wszystkich panstwach, sprzymierzony wszedzie "z obozem miejscowej lewicy lacznie z komunistami". Zadaja od Polski nie tylko calkowitej autonomii, lecz obok tego wspólrzadów dla siebie: "naród zydowski - wspólgospodarz na ziemiach polskich". A zatem? Zargonowi "przyslugiwac winny w sadownictwie, szkolnictwie i na urzedach te same prawa, co jezykowi polskiemu". Secesja z Bundu jest "Kombund, oddzial zdecydowanie
komunistyczny", reorganizowany oddzielnie w roku 1922, "Wchodzi zazwyczaj w sklad miejscowej partii komunistycznej". 

Wierzy w "spoleczne i narodowe wyzwolenie zydów jedynie w wyniku walki klas i rewolucji spolecznej. Jezyk narodowy - zargon". Nie zajmowali sie okresleniem swego stanowiska wzgledem Polski specjalnie, lecz rozumie sie samo przez sie, ze pragna takze u nas rewolucji spolecznej, a nie sprzeciwiaja sie wyniesieniu zargonu na piedestal panstwowy, skoro go uznaja jezykiem "narodowym". Trzeci z rzedu obóz wywrotowy powstal w Krakowie w roku 1921 pod nazwa "niezaleznych socjalistów". I ten równiez "wspóldziala zazwyczaj we wszystkich partiach lewicowych, nie wylaczajac komunistów" i podobniez jak u tamtych "walka klas i rewolucja
spoleczna". A dalej "Polska - panstwo narodowosciowe, w którym zydzi winni korzystac z równych praw wspólgospodarza w zakresie szkolnictwa, sadownictwa, na urzedach, gdzie zargon, jako jezyk narodowy, ma takiez prawa, jak polski". Te trzy stronnictwa nie wciagaja wcale w swój program kwestii palestynskiej, poprzestajac na rozwoju w golusie i zadajac Judeopolonii. 

Nastepne trzy stronnictwa trzymaja sie syonizmu obustronnego: i w Palestynie i w Polsce. Poale-sion, powstaly w roku 1905 w Poltawie, rozszerzyl sie na caly golus europejski. Miesci w sobie dwa odlamy: "Odlam prawicowy wspóldziala z miejscowa lewica spoleczna, odlam zas lewicy z komunistami". W Palestynie uwazaja jezyk hebrajski za narodowy; lecz w golusie zargon. "Autonomia narodowa w krajach golusu. Zydzi, naród, któremu w Polsce naleza sie te same prawa gospodarza kraju, w szkolnictwie, w sadownictwie, na urzedach". Cejre-Sion powstala na Ukrainie w roku 1903, obejmuje od roku 1903 gorliwców syonizmu". Walka klas i rewolucja spoleczna - srodek
wyzwolenia narodu zydowskiego nie tylko w golusie lecz i odzyskania Palestyny". 

Podnosza jezyk hebrajski, którym przesiaknieta musi byc cala kultura zydowska", lecz "zargon w golusie tolerowany ze wzgledów praktycznych". W Polsce zas "autonomia narodowa, z uznaniem równosci jezyków zydowskich (pluralis!) w sadownictwie, w szkolnictwie, na urzedach". Wszystkie tedy piec stronnictw wywrotowych maja wzgledem Polski ten sam program, wypowiedziany w czterech wypadkach jasno i dokladnie. Pozostaje jeszcze "ugrupowanie posrednie Hitachduth", zawiazane w Pradze w roku 1920. Program ich szczególny. Zjednoczenie to "nie uznaje walki klas i rewolucji spolecznej", lecz pomimo to, "dazy do odbudowy Palestyny na
zasadach socjalistycznych", a dziala "nie ustajac wspólpracowac z miejscowa lewica". 

"Pragnie przy tym reformy zydostwa, mianowicie "uprodukcyjnienia zydów". W Palestynie oswiadcza sie za hebrajskim jezykiem, lecz "w golusie zachowuje zargon ze wzgledów natury taktycznej". Wreszcie "w golusie autonomia narodowa; zydzi jako naród, który winien korzystac z takich samych praw narodowych, jak Polacy"1579. Skoro "narodowych", a wiec chodzi równiez o prawa jezyka narodowego w Polsce, tj. zargonu. Mozeby sie tylko domagali tego mniej gwaltownie? Zargon ma tedy byc w Polsce jezykiem urzedowym obok polskiego i na równi z nim. Znaczy to, ze marszalek sejmu ma otwierac Izbe w obu jezykach, a poslowie przemawiac moga w
zargonie. Dziennik Ustaw Panstwa musi byc oglaszany w obu jezykach. Kazdy urzednik powinien znac oba jezyki urzedowe. Na razie warunek ten posiadaja sami tylko zydzi. 

Jezeli Polacy nie maja byc wykluczeni od stanowisk publicznych w Polsce, musza sie uczyc zargonu i zdawac z niego egzaminy przed odpowiednia komisja. W swym wlasnym interesie wprowadza tedy nauke zargonu w szkolach. Na uniwersytetach wyklady dwujezyczne, zwlaszcza dla prawników, o co bardzo latwo, gdyz nie wladajacy zargonem nie moze byc w ogóle profesorem. Teatry subwencjonowane musza posiadac obok "trupy" polskiej druga zargonowa; repertuar równo po polowie - etc., etc. Sa to proste konsekwencje "wspólgospodarstwa" i równouprawnienia obu jezyków w szkole, w sadzie i w urzedach. Tylko naiwni moga niedowidziec, o co chodzi. W programie Cejre-Syon
znajduje sie atoli wyrazenie o "równosci jezyków zydowskich" w liczbie mnogiej. Ci zadaja wiec równouprawnienia dla zargonu i dla hebrajszczyzny. Szczesciem jest to grupa stosunkowo nieliczna i nie wplywowa, bo mogla by nam grozic ... trójjezycznosc. 

Podobno partia ta rozplynela sie w roku 1920, bo jej "czlonkowie wraz z wojskami bolszewickimi uciekli z Polski do Rosji1580. W roku 1917 polaczyly sie dwie partie, mianowicie "zydowska socjalistyczna partia robotnicza" i "syonistyczno-socjalistyczna partia robotnicza" we wspólna "Ferajnigte". Dazeniem jej "wytworzenie terytorialnego srodowiska zydowskiego z terytorialna autonomia zydowska". Od roku 1914 wydawali odezwy wzywajace do dzialan przeciwko koalicji panstw zachodnich i przeciw Polsce. W roku 1922 polaczyli sie z partia "niezawislych socjalistów". Klada nacisk na autonomie narodowa zydowska w Polsce i wprowadzenie
zargonu w panstwowosc polska. Wprowadzili tez do programu zasade, ze "wiara w asymilacje jest najwieksza niedorzecznoscia". W którakolwiek tedy zwrócic sie strone zydowska, zewszad grzmi przeciwko Polsce jednako haslo Jndeopolonii. 

Twórca syonizmu Herzl, nie zapomnial bynajmniej o Polsce. W pamietnikach swych1581 pisze o nas nader przejrzyscie: "Przez jakis czas myslalem o Palestynie ... ale mój system przeniesienia Zydów dalby sie tam z trudnoscia przeprowadzic. Potrzeba, abysmy mieli klimat obejmujacy rózne temperatury dla zydów nawyklych do sfer zimniejszych i cieplejszych. Musimy posiadac wybrzeze morskie ze wzgledu na miedzynarodowy handel; dla gospodarstwa zas rolnego, prowadzonego przy pomocy maszyn, niezbedne sa wielkie równiny"1582. Z konca zas roku 1933 organizacja wojskowa zydowska, Brith Trumpeldor liczyla wówczas w 26 krajach 65.000 czlonków, z czego w Polsce 40.000 w 657
oddzialach. 

"Organizacja ta ma za zadanie samoobrone zydów w Palestynie i w krajach rozproszenia; to sie rozumie, ze zydzi przygotowuja sie powaznie do obrony swego stanu posiadania w Polsce". Posel Thon wyjasnial cel tych zbrojen i cwiczen wojskowo-sportowych ewentualnosciami w Palestynie w te slowa: "Przy pomocy angielskich bagnetów przez pewien czas - oby bardzo krótki - do wlasnych, do uwolnienia sie od bagnetów. Taka jest nasza droga". Polski judeolog dodaje do tych wiadomosci taka uwage: "Te droge ma im przygotowac w Polsce szkola instruktorów wojskowo-sportowych w Zielonce obok Warszawy. Daza tu zydzi planowo i systematycznie do zalozenia królestwa
swego"1583. ] 

Wielce znamienny artykul pt. "Paryz i Warszawa" ukazal sie w kwietniu 1919 roku w "Unser Weg", organie "Feralnigte". Bylo to bezposrednio po wersalskim traktacie o mniejszosciach narodowych. Jeden z wybitniejszych dzialaczy stronnictwa (I. Rein) oswiadczyl, co nastepuje: "Zrzeknijcie sie nadziei paryskich! Nie z Paryza przyjdzie wyzwolenie. Tylko wówczas, kiedy równiez w Warszawie proklamowane zostana nowe zasady rewolucji socjalnej, wtedy bedzie mozna zagwarantowac zydom prawa narodowe. Pod tym wzgledem bedziemy mieli równiez poparcie socjalistów miedzynarodowych. Niech wiec mocniej i energiczniej bije mlot rewolucyjny!"1584. Chodzi
tedy o to, czy im do tego sil przybywa, czy ubywa. W ostatnich latach poniósl Izrael straty dotkliwe, zubozal nawet; ale w zestawieniu z finansami spoleczenstwa polskiego, stanowczo najubozszego w Europie, zydzi pozostana jeszcze dlugo potentatami, chocby mieli stale ubozec. 

Wiadomo: "Nim tlusty schudnie, chudy w kosciotrupa sie zamieni". Nalezy tez rozwazyc sprawy demograficzne Zydów w Polsce. Dzieki nieocenionej, niezrównanej pracy Wasiutynskiego, posiadamy informacje dokladne. Pozwole sobie atoli na jedna uwage: Wszelkie statystyki w panstwie polskim, chocby celowaly sumiennoscia, nie zdadza sie na nic obserwatorom zycia zbiorowego, dopóki nie beda robione osobno dla Korony i osobno dla Litwy. Tyczy sie to takze spraw zydowskich. Np. na Slasku Górnym bylo w roku 1919 zaludnienia zydowskiego 1%, a w Wilenszczyznie 12.8%1585. Czy brac z tego przecietna? Znaczyloby to operowac czczym wymyslem! 

Coby powiedzieli statystycy od chorób na Zachodzie, gdyby im zaproponowac takie rozumowanie: Poniewaz Polska lezy w Europie, wiec obliczyc przecietnosc tyfusu plamistego w Europie wedlug danych z Polski? Alez Polska jest jedynym krajem w Europie, majacym tyfus plamisty! Podczas pierwszej wojny powszechnej lekarze z Zachodu nie chcieli dawac wiary naszym, stwierdzajacym wypadki tej choroby, która w ich krajach stala sie czyms tak dalece legendarnym, iz mniemano, jako dawniejsze o nim wzmianki polegaja na nieporozumieniu lub mistyfikacjach. Niemieccy lekarze mówili naszym wprost w oczy: Es giebt ja keinen Flecktyphus! Jakzez wiec wciagac Polske do obliczania przecietnosci tej
choroby w Europie? Polska nie nalezy w tym wzgledzie do zadnej przecietnosci, lecz stanowi po prostu wyjatek. Otóz podobnie co do zydów. 

Slask jest czyms wyjatkowym wobec Wilenszczyzny, a Wilenszczyzna czyms wyjatkowym wobec Slaska. Dzielo Bohdana Wasiutynsklego zezwala na wniosek, ze wzrost procentowy zaludnienia zydowskiego w Polsce skonczyl sie, o ile nie nastana nowe migracje. W Galicji bylo ich w roku 1921 mniej niz w roku 1890; nawet wschodnia Galicja wykazuje od roku 1890 staly spadek procentowy; w samej tylko Kongresówce "trwal do ostatnich czasów nieprzerwany wzrost odsetka zydowskiego". Ale w XX wieku "zostal powstrzymany", jakkolwiek na cyfrze niemalej 14.25%1586. W Wielkopolsce ubywalo ich juz od roku 1871. Po odzyskaniu niepodleglosci zaczeli zydzi zrazu tlumnie opuszczac te
prowincje, potem atoli nastapila imigracja z innych dzielnic polskich. 

Ale w bylej Galicji juz od roku 1880 zmniejszyl sie nawet przyrost naturalny zydów, w stosunku do przyrostu chrzescijan, a w roku 1926 sama plodnosc zydowska staje sie tam znacznie mniejsza, niz u chrzescijan1587. A wiec - o ile ten stosunek utrzyma sie - nie ma sie czego obawiac zydowskiego zalewu; dawne obawy od Niemcewicza az do Niemojewskiego nikna, o ile chodziloby o ilosc. Wazny to wzglad: ilosc, niewatpliwie! Ale zachodzi jeszcze inny, moze nawet wazniejszy, mianowicie: jakosc. Godzi sie spojrzec w te strone. Alez przybywa wciaz zydów po miastach! Jak niegdys w Niemczech, ludnosc zydowska przenosila sie z miast upadajacych do rozkwitajacych podobniez i u nas obecnie
"naplywaja przede wszystkim do miast, które sie najszybciej rozwijaja". Sam fakt, ze zydzi coraz bardziej skupiaja sie po wiekszych miastach, musi wywolac znamienne skutki dla Polaków niekorzystne. 

Zwieksza ja sie przez to ich "wplywy i oddzialywanie na spoleczenstwo polskie". Albowiem "wytwarzaja sie w ten sposób wielkie, zwarte skupienia mas zydowskich, a pod ich wplywem ulega zmianie i psychologia tych mas i ich obyczaje i fizjonomia polityczna. Zydzi staja sie w osiedlach wielkomiejskich mniej zalezni pod wzgledem gospodarczym od swego otoczenia, latwiej moga tworzyc wlasne organizacje spoleczne, kulturalne i polityczne. Z uwagi na role miast, jako czynnika dajacego inicjatywe we wszelkich poczynaniach spolecznych, jako osrodków kulturalnego oddzialywania, fakt skupienia sie w nich zydów ma powazne znaczenie"1588. Co wyrazajac krótko a
wezlowato, powiedzmy sobie, ze chociaz moze zydów przestanie procentowo przybywac, ale podnosza sie jakosciowo. Teraz wiec powstaje kwestia, czy my zyskujemy w tych latach jakosciowo? 

My, ze sromotnym upadkiem calego szkolnictwa, którzysmy doprowadzili juz do tego, ze coraz wiecej dziatwy nie ma gdzie uczeszczac do szkoly? Poprosilbym tez o wykres konsumpcji nafty, wegla, cukru, soli, zapalek, obuwia i ... ksiazek w kraju ... tyfusu plamistego. Tych danych trzeba, by ocenic stosunek jakosci i pozostajace z tym w zwiazku szanse Judeopolonii. Rozdzial ten pisany byl w roku 1934. Pozostawiam go bez zmiany, uzupelniajac uwagami, które tu dopisuje w czerwcu 1942 roku. Zydzi calego swiata dbali troskliwie o zachowanie i przywrócenie do potegi militaryzmu pruskiego. Kapital "miedzynarodowy" via City, N. York i Paryz uzbroil Niemcy i tym samym zapewnial
istnienie militaryzmu w calej Europie. 

Militaryzm, to najlepsza rekojmia hegemonii Izraela; totez Izrael dba o to, by militaryzm nie przestal byc czyms nieuchronnym dla Europy. Przybywal nowy powód, zeby sie Niemcami zaopiekowali. W przywróceniu pruskich "porzadków" w Europie nadzieja utworzenia Judeopolonii. Hitleryzm przeszedl na antysemityzm. To nic. Ludwik XIV tepil protestantyzm we Francji a protegowal go w Niemczech. Za cene utworzenia Judeopolonii mogliby zydzi smialo udzielic hitleryzmowi absolucji ze wszystkich przesladowan w Niemczech. Czekali, pelni milej nadziei nowego najazdu niemieckiego na Polske; gigantycznego interesu powtórnej wojny powszechnej i wznowienia robót okolo Judeopolonii.
Tym razem nie zamierzali bynajmniej poprzestac na panstwie zydowskim na spólke a Polakami, lecz obok tego postanowili wykroic kawal Polski (Polesie) na terytorialne panstwo wylacznie zydowskie. Zmienila sie atoli niemiecka orientacja polityczna. 

W latach 1914-1918 zamierzali utworzyc panstewka polskie, letuwskie, ruskie (ukrainskie) pod niemiecka hegemonia, a przy tym trzeba bylo badz co badz dzielic sie z Austria. Mocarstwo habsburskie przestalo istniec, a prowincje niemiecko-austriackie zagarnieto i wcielono do Rzeszy. Zdobyczami drugiej wojny powszechnej nie trzeba bedzie dzielic sie z nikim; totez chociaz zdobycze te maja byc rozszerzone az po Ural, wszystko pozostac moze przy Niemczech hitlerowskich. Austria nie bedzie juz tamowac zazdrosnie rozrostu Rzeszy. 

Dla Polski wylonily sie zas dwie okolicznosci, godne przyslowia o "szczesciu w nieszczesciu"; wojna niemiecko-rosyjska, tudziez glebokie Niemców przekonanie, ze tym razem dokonali zaboru calej Polski na wieki cale, ze stad juz nie odejda. Od samego poczatku okupacji urzadzaja sie u nas "na wieki" i wierza najmocniej w to, ze absurdem jest wszelakie przypuszczenie, jakoby mozliwym bylo, zeby oni Polske mogli utracic. W zadnej hitlerowskiej glowie nie powstanie co do tego najmniejsza watpliwosc. To dla nich dogmat. Dzieki tej mylce, osadzili konsekwentnie, ze zydzi nie sa im w Polsce do niczego potrzebni. Megalomania Niemców gubi, a nas ocalila od ponownych
prób Judeopolonii pod egida niemiecka. Jest jednak sposób, zeby bez niemieckiej przemocy, a nawet mimo kleski Niemiec, zbudowac Judeopolonie. Wystarczy odpowiednie przedluzenie wojny. Niemcy tepia naród polski; zamierzaja doprowadzic do stanu Luzyczan. Na to nie beda miec czasu, lecz moga go miec dosyc na to, by wytepic inteligencje i wszystkich wybitniejszych kupców i rzemieslników polskich. 

Do tego wystarczyloby im jeszcze kilka tylko lat okupacji. Jezeliby w Polsce pozostal sam proletariat, jedyna inteligencja byliby na dlugo zydzi. Polska spadlaby do rzedu pojec tylko geograficznych, a Polacy pozostaliby zywiolem etnograficznym, lecz przestaliby byc narodem, a moze nawet spoleczenstwem. Przedluzenie wojny na odpowiednio dluzszy czas gotowaloby nam los podobny do stanu Czech po wojnie 30-letniej. Obliczmyz sobie, jak Polaków ubywa; na pewno, przynajmniej dziewiec razy wiecej niz zydów. Procent zaludnienia zydowskiego bedzie w kazdym razie po wojnie znacznie wyzszy; cóz dopiero, gdyby wojna miala sie przedluzyc! Czy nie warto zastanowic sie nad tym, jak od
poczatku wojny wszelkie poczynania angielskie (nastepnie tez amerykanskie) ulegaja opóznieniom? Jak z reguly w ostatniej chwili "cos sie stanie", co obraca w niwecz cale plany? Sprawy wojenne tocza sie tak, jak gdyby wykonywanie planów znajdowalo sie w reku nie anglosaskim. 

Hitleryzm i cala Trzecia Rzesza musza byc oczywiscie wreszcie zniszczone, lecz czy nie az wtedy, gdy sie okaze, ze bedzie Polska, lecz ... bez Polaków? Gdyby atoli zniszczono prusactwo wczesniej, gdyby potem Niemcy naprawde rozbrojono, gdyby wznowienie mocarstwowego stanowiska Niemiec stalo sie na wieki cale absurdem, w takim razie ... ciag dalszy sprawy zalezalby od przyszlosci Rosji. Judeorosja moglaby wydac Judeopolonie. W pazdzierniku 1945 roku dodaje dalszy dopisek. 

Jestesmy od kilku miesiecy swiadkami, jak wzbudza sie na Zachodzie sympatie dla Niemców i roznieca antypatie przeciwko Polsce. Zydowskiej zyczliwosci dla Niemiec nie daloby rady ani dwóch Hitlerów! Beda zabiegac z calych sil o jak najlepsze warunki dla Niemiec, a jak najgorsze dla Polski. Posiedli atoli tor drugi. Chocby sie nie powiodlo wznowic panstwa niemieckiego, zwyciestwa socjalizmu w calej juz niemal Europie gwarantuja im widoki najlepsze na terazniejszosc i na blizsza przyszlosc. Judeopolonia ma byc utworzona od strony rosyjskiej i tworzy sie na naszych oczach. Jak sami zydzi czesto przyznaja, oni dlatego wlasnie lacza sie z bolszewizmem, a zwlaszcza syjonisci. 

Zanim tedy doprowadzimy do konca swe spostrzezenia o Judeopolonii, musimy zapoznac sie blizej z syonizmem. Poniewaz syonizm jest dwustronny, mianowicie palestynski i europejski, zatem w tej drugiej formie syonizmu miesci sie tez Judeopolonia i dlatego do zagadnienia tego beda jeszcze nowe przyczynki w nastepnym rozdziale.




 




    >  >  >   Ciag dalszy - czesc 24 














 
> > >   Kliknij - Do Gory - Poczatku strony    < < <
 
 




 
Close this window - Zamknij to okno
 


 


 











Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Cywilizacja zydowska&
Cywilizacja zydowska
Cywilizacja zydowska
Cywilizacja zydowska$
Cywilizacja zydowska
Cywilizacja zydowska
Cywilizacja zydowska
Cywilizacja zydowska 3
Cywilizacja zydowska
Cywilizacja zydowska
Cywilizacja zydowska
Cywilizacja zydowska 4
Cywilizacja zydowska 5
Cywilizacja zydowska 8
Cywilizacja zydowska!
Cywilizacja zydowska 7
Cywilizacja zydowska
Cywilizacja zydowska

więcej podobnych podstron