TI 01 01 03 05 T B pl(1)


01
Technical
TI 01-01 03 05 T/B
information
pl
TI 01-99 08 20 T, TI 01-99 08 21
Czujnik ciśnienia oleju nie działa
Podstawa
Autobus D9
Zdarzyły się przypadki nieprawidłowego
Scania Katrineholm 1 838 674
działania czujnika ciśnienia oleju. Najczęstsze
Scania Ameryka Aacińska
symptomy usterki to:
- Niestabilne wskazania wskaznika ciśnie-
Autobus DC11/D12
nia oleju
Scania Katrineholm 1 838 674
- Lampka kontrolna ciśnienia oleju świeci
Scania Ameryka Aacińska
siÄ™ stale.
Ważne! Czujniki ciśnienia oleju są wrażliwe
- Wskaznik ciśnienia oleju wskazuje stale
na zwarcia. Dlatego też podczas wszystkich
pełną wartość ciśnienia, nawet jeżeli
prac na przyłączach czujnika ciśnienia oleju
kluczyk w rozruszniku znajduje siÄ™ w
(P2/B-6) w centralce elektrycznej należy
położeniu 0.
zachować szczególną ostrożność.
RozwiÄ…zanie produkcyjne
Ulepszony czujnik ciśnienia oleju został
wdrożony do produkcji od następującego
numeru podwozia:
Samochód ciężarowy D9
Scania Södertälje 1 266 504
Scania Zwolle 4 443 382
Scania Angers 9 057 853
Scania Ameryka Aacińska
Samochód ciężarowy DC11/D12
Scania Södertälje 1 266 501
Scania Zwolle 4 443 517
Scania Angers 9 057 845
Scania Ameryka Aacińska
Samochód ciężarowy D14
Scania Södertälje 1 266 560
Scania Zwolle 4 443 463
Scania Angers 9 057 848
Scania Ameryka Aacińska Nie
dotyczy
Scania CV AB 2001-03
1 (11)
Części stosowane w rozwiązaniu
produkcyjnym
Oznaczenie Część wycofana Część wprowadzona
Czujnik ciśnienia oleju 1 393 113 1 452 862
Dostawca wdrożył ulepszenie wcześniej nie
zmieniając numeru części. Te czujniki
ciśnienia oleju są oznaczone numerem
części 1 393 113 od kodu daty Y10 lub
pózniej (rok 2000 tydzień 10).
Umiejscowienie kodu daty

2 (11) Scania CV AB TI 01-01 03 05 T/B pl
Na kolejnych stronach znajduje siÄ™ opis czyn-
RozwiÄ…zanie serwisowe
ności roboczych oraz lista części dla tych po-
Dostępne są dwa rozwiązania serwisowe, w
jazdów, które wymagają zainstalowania
zależności od tego, jakiego rodzaju czujnik
nowej wiązki przewodów oraz nowych
ciśnienia oleju był zamontowany wcześniej
przyłączy elektrycznych.
w pojezdzie.
W pojazdach wyposażonych w czujnik
ciśnienia oleju 1 393 113 można wymienić
go na czujnik 1 452 862 bez dokonywania ja-
kichkolwiek modyfikacji.
W pojazdach ze starszymi czujnikami, aby
nowy czujnik ciśnienia oleju pasował, trzeba
wymienić wiązkę przewodów i zmienione
przyłącza.
Czujnik ciśnienia oleju 1 393 113 został
wdrożony do produkcji od następującego
numeru podwozia:
Samochód ciężarowy D9
Scania Södertälje 1 250 484
Scania Zwolle 4 413 317
Scania Angers 9 042 884
Scania Ameryka Aacińska 3 511 719
Samochód ciężarowy DC11/D12
Scania Södertälje 1 249 056
Scania Zwolle 4 410 701
Scania Angers 9 041 569
Scania Ameryka Aacińska 3 511 719
Samochód ciężarowy DSC14
Scania Södertälje 1 236 825
Scania Zwolle 4 387 100
Scania Angers 9 029 578
Autobus DSC/DSI9 DC9
Scania 1 837 822 1 834 391
Katrineholm
Scania Ameryka
Aacińska
Autobus DC11/D12
Scania Katrineholm 1 837 820
Scania Ameryka Aacińska
Scania CV AB
TI 01-01 03 05 T/B pl 3 (11)
Opis czynności roboczych dla D9, D11 i stronie ścianki działowej.
D12 (samochód ciężarowy)
9. Podłącz kabel 31 z nowej wiązki prze-
wodów do punktu uziemienia G13 po
1. Odetnij główne zródło zasilania, aby
zewnętrznej stronie ścianki działowej.
uniknąć zwarcia.
10. Podłącz wiązkę przewodów 1 407 868
2. Wymień czujnik ciśnienia oleju T68 na
pomiędzy styk 11 w C2 po wewnętrznej
nowy czujnik T9.
stronie ścianki działowej i B-6 w central-
3. Podłącz nową wiązkę przewodów do
ce elektrycznej P2.
złącza C372 na nowym czujniku ciśnie-
nia oleju.
4. Zamontuj wspornik nowej wiÄ…zki prze-
wodów używając istniejących śrub. Patrz
rysunek na następnej stronie.
5. Zaciśnij nową wiązkę przewodów wraz z
istniejÄ…cÄ… wiÄ…zkÄ… i poprowadz do przy-
łącza w płytce przyłączeniowej w ściance
działowej kabiny.
6. Podłącz kabel 15G z nowej wiązki prze-
wodów do styku 11 w złączu C2 po
zewnętrznej stronie ścianki działowej.
7. Podłącz kabel OPG z nowej wiązki prze-
wodów do styku 6 w C2 po zewnętrznej
stronie ścianki działowej.
8. Podłącz kabel OP z nowej wiązki prze-
wodów do styku 5 w C2 po zewnętrznej
T9
C372
1 3 4
2
C2
P2
OP
5
OPG
6
B-6
15G
11
31
G13

4 (11) Scania CV AB TI 01-01 03 05 T/B pl
115 542
DSC9
DC11, DSC/DC12
Scania CV AB
TI 01-01 03 05 T/B pl 5 (11)
115 665
115 666
Opis czynności roboczych dla DSC11 i Dotyczy DSC14
DSC14 (samochód ciężarowy)
6. Odłącz kabel ze styku 14 w złączu C2 po
zewnętrznej stronie ścianki działowej.
Schemat instalacji elektrycznej znajduje siÄ™
na kolejnej stronie.
7. PrzenieÅ› kabel ze styku 11 do styku 14 w
C2 po zewnętrznej stronie ścianki
1. Odetnij główne zródło zasilania, aby
działowej.
uniknąć zwarcia.
8. Podłącz kabel 15G z nowej wiązki prze-
2. Wymień czujnik ciśnienia oleju T68 na
wodów do styku 11 w kontakcie C2 po
nowy czujnik T9.
zewnętrznej stronie ścianki działowej.
Uwaga! Wskaznik ciśnienia oleju T69
9. Podłącz kabel 31 z nowej wiązki prze-
zostaje.
wodów do punktu uziemienia G13 po
zewnętrznej stronie ścianki działowej.
3. Odłącz dwa kable uziemienia 31/C38 i
10. PrzenieÅ› kabel ze styku 11 do styku 14 w
31/C39 z punktu uziemienia G27.
C2 po wewnętrznej stronie ścianki
działowej.
4. Odłącz złącza C38 i C39 z T68 i T69.
11. Podłącz wiązkę przewodów 1 407 868
5. Podłącz nową wiązkę przewodów do
pomiędzy styk 11 w kontakcie C2 po
złącza C38 i C39 oraz C372 na nowym
wewnętrznej stronie ścianki działowej a
czujniku ciśnienia oleju.
P2/B-6 w centralce elektrycznej.
6. Zaciśnij nową wiązkę przewodów wraz z
istniejÄ…cÄ… wiÄ…zkÄ… i poprowadz do przy-
łącza w płytce przyłączeniowej w ściance
działowej kabiny.
Dotyczy DSC11
7. Podłącz kabel 15G z nowej wiązki prze-
wodów do styku 11 w kontakcie C2 po
zewnętrznej stronie ścianki działowej.
8. Podłącz kabel 31 z nowej wiązki prze-
wodów do punktu uziemienia G13 po
zewnętrznej stronie ścianki działowej.
9. Podłącz wiązkę przewodów 1 407 868
pomiędzy styk 11 w kontakcie C2 po
wewnętrznej stronie ścianki działowej a
P2/B-6 w centralce elektrycznej.
Dotyczy wyłącznie DSC11 z ADR
10. Odłącz dwa kable uziemienia 31/C38 i
31/C39, które są podłączone do punktu
uziemienia G13 po zewnętrznej stronie
ścianki działowej. Kable uziemienia nie
są umieszczone w pobliżu czujnika
ciśnienia oleju.

6 (11) Scania CV AB TI 01-01 03 05 T/B pl
T68
T9 T69
P2 C2
OP.
5 C372
1 2 3 4
OPG.
B-6
6
14
C38 C39
11
15G
31
G27
G13
a)
b)
a) Nowe i istniejÄ…ce kable
DSC11
b) Kable usunięte
T68
T9 T69
P2 C2
OP.
5 C372
1 2 3 4
OPG.
B-6
6
14
C38 C39
11
15G
31
G27
G13
a)
b)
DSC14
a) Nowe i istniejÄ…ce kable
b) Kable usunięte
Scania CV AB
TI 01-01 03 05 T/B pl 7 (11)
C39
115 544
C39
115 543
Opis czynności roboczych dla D9, DC11 8. Podłącz kabel OP z nowej wiązki prze-
wodów do styku 3 w złączu C515 a kabel
i DC12 (autobusy)
OPG do styku 4 w złączu C515.
1. Odetnij główne zródło zasilania, aby
uniknąć zwarcia.
2. Wymień stary czujnik ciśnienia oleju T9
na nowy T9.
3. Podłącz nową wiązkę przewodów do
złącza C372 na nowym czujniku ciśnie-
nia oleju.
4. Zamontuj nowy wspornik nowej wiÄ…zki
przewodów używając istniejących śrub.
Patrz rysunek na następnej stronie.
5. Zaciśnij nową wiązkę przewodów wraz z
istniejÄ…cÄ… wiÄ…zkÄ… i poprowadz do cen-
tralki elektrycznej w przedziale silni-
kowym.
6. Odłącz kabel C30 z bezpiecznika
F502-1. Odetnij kabel. Wez kabel C30 i
kable A30 z nowej wiązki przewodów i
załóż je razem w pochewkę konektora
815 651, a następnie podłącz do bez-
piecznika F502-1.
7. Odłącz kable OP, OPG i WTG ze
styków 3, 4 i 5 na złączu C515. Odetnij
kabel WTG ze starej wiązki przewodów.
Załóż go razem z kablem WTG z nowej
wiązki przewodów w pochewkę konek-
tora 815 897, a następnie podłącz do
styku 5 w złączu C515.
T9
C372
1 3 4
2
WTG
OPG
OP
A30
1 3 4 5
F502 Tylna centralka elektryczna.
C515

8 (11) Scania CV AB TI 01-01 03 05 T/B pl
121 061
DSC9
DC11, DSC/DC12
Scania CV AB
TI 01-01 03 05 T/B pl 9 (11)
115 665
115 666
Części stosowane w rozwiązaniu serwisowym w D9, DC11 i D12
(samochód ciężarowy)
Części
Oznaczenie Część wycofana Ilość
wprowadzone
Czujnik ciśnienia 374 338 1 452 862 1
oleju
Uszczelka - 1 373 792 1
Wiązka przewodów - 1 431 952 1 Lewostronny układ
kierowniczy
Wiązka przewodów - 1 431 953 1 Prawostronny
układ kierowniczy
Wiązka przewodów - 1 407 868 1
Wspornik - 1 420 806 1 DSC/DC9
Pokrywa - 1 421 584 1 DSC/DC9
Uchwyt - 1 421 525 1 DSC/DC9
Åšruba - 812 513 2 DSC/DC9
Åšruba - 812 997 2 DSC/DC9
Wspornik - 1 430 376 1 DC11, DSC/DC12
Obejma paskowa - 815 363 2 DC11, DSC/DC12
Części stosowane w rozwiązaniu serwisowym w DSC11 i DSC14
(samochód ciężarowy)
Część Części
Oznaczenie Ilość
wycofana wprowadzone
Czujnik ciśnienia oleju 1 316 331 1 452 862 1
Uszczelka - 1 373 792 1
Wiązka przewodów - 1 408 058 1 DSC14
Wiązka przewodów - 1 408 298 1 DSC11
Wiązka przewodów - 1 407 868 1

10 (11) Scania CV AB TI 01-01 03 05 T/B pl
Części stosowane w rozwiązaniu serwisowym w D9, DC11 i D12 (autobus)
Części
Oznaczenie Część wycofana Ilość
wprowadzone
Czujnik ciśnienia 374 338 1 452 862 1
oleju
Uszczelka - 1 373 792 1
Konektor - 815 651 1
Konektor - 815 897 1
Wiązka przewodów - 1 441 813 1 K
Wiązka przewodów - 1 441 814 1 L
Wiązka przewodów - 1 441 815 1 N
Wspornik - 1 420 806 1 DSC/DSI/DC9
Pokrywa - 1 421 584 1 DSC/DSI/DC9
Uchwyt - 1 421 525 1 DSC/DSI/DC9
Åšruba - 812 513 2 DSC/DSI/DC9
Åšruba - 812 997 2 DSC/DSI/DC9
Wspornik - 1 430 376 1 DC11, DSC/DCI2
Obejma paskowa - 815 363 2 DC11, DSC/DCI2
Scania CV AB
TI 01-01 03 05 T/B pl 11 (11)


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
TI 01 06 05 T pl(1)
TI 01 03 15 T pl(1)
TI 01 03 06 T B pl(1)
TI 01 09 05 T pl(1)
TI 01 03 28 B pl(2)
TI 01 12 05 T pl
TI 01 10 05 T pl
TI 01 03 13 T pl(2)

więcej podobnych podstron