summoner GP7MYXL5SZ5YJSW56NSSBGIQF63OCJVCKY46SEA


Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry
Summoner
autor: Andrzej  Gorim Zygmański
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
Summoner  Poradnik GRY-OnLine
S P I S T R E Ś C I
Wprowadzenie _________________________________________________________________ 3
POSTACI ____________________________________________________________________ 3
OGÓLNE PORADY _____________________________________________________________ 3
Umiejętności ___________________________________________________________________ 4
Walka ________________________________________________________________________ 4
Przywoływanie (Summoning) ______________________________________________________ 6
Solucja _______________________________________________________________________ 7
MASAD _____________________________________________________________________ 7
LENELE _____________________________________________________________________ 7
LENELE SERWERS _____________________________________________________________ 8
PALACE AQUEDUCT ____________________________________________________________ 8
PALACE _____________________________________________________________________ 8
IONA MONASTERY ____________________________________________________________ 9
IONA CATACOMBS ____________________________________________________________ 9
LENELE _____________________________________________________________________ 9
KHOSANI CITY ______________________________________________________________ 10
KHOSANI LABIRYNTH _________________________________________________________ 10
KHOSANI CITY ______________________________________________________________ 10
IKEAMOS SWAMP ____________________________________________________________ 11
IKEAMOS PALACE UPPER LEVEL _________________________________________________ 11
IKEAMOS PALACE LOWER CHAMBERS_____________________________________________ 11
IKEAMOS PALACE UPPER LEVEL _________________________________________________ 11
LENELE ____________________________________________________________________ 11
LENELE SERWERS ____________________________________________________________ 12
TANCRED HOUSE_____________________________________________________________ 12
LENELE SERWERS ____________________________________________________________ 12
LENELE MARKETPLACE ________________________________________________________ 12
CROWN DISTRICS____________________________________________________________ 12
TEMPLE OF URATH ___________________________________________________________ 12
TOWER OF ELEH GROUND LEVEL ________________________________________________ 13
UPPER LEVEL _______________________________________________________________ 13
LOWER LEVEL _______________________________________________________________ 13
WOLONG ___________________________________________________________________ 13
CAVERN OF WOLONG _________________________________________________________ 14
WOLONG ___________________________________________________________________ 14
LIANGSHAN FOREST __________________________________________________________ 15
JADE TEMPLE _______________________________________________________________ 15
CITY OF KHOSANI____________________________________________________________ 15
IONA MONESTARY ___________________________________________________________ 15
LENELE ____________________________________________________________________ 16
LENELE SEWERS _____________________________________________________________ 16
LENELE CITY ________________________________________________________________ 16
LENELE PALACE______________________________________________________________ 16
CITY OF KHOSANI____________________________________________________________ 16
LABITYNTH OF KHOSANI ______________________________________________________ 16
CITY OF KHOSANI____________________________________________________________ 16
IONA MONASTERY ___________________________________________________________ 17
IKEAMOS SWAMP ____________________________________________________________ 17
CITY OF KHOSANI____________________________________________________________ 17
LENELE ____________________________________________________________________ 17
Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2 www.gry-online.pl
Summoner  Poradnik GRY-OnLine
Wprowadzenie
P OS T A C I
Joseph  główny bohater, jako jedyny posiada umiejętność przywoływania dodatkowych
postaci. Ma predyspozycje zarówno na dobrego wojownika, jaki i czarodzieja.
Flece  złodziejka. Tylko ona posiada umiejętności otwierania zamków i identyfikacji
przedmiotów. Również doskonale sprawdza się jako wojownik, a jej atak w plecy potrafi
powalić najpotężniejszych wrogów jednym ciosem.
Jekhar  typowy twardogłowy chłop do bójki. Nadaje się wyłącznie na wojownika, zresztą
bardzo dobrego. Posiada umiejętności walki wszystkimi broniami i zdolność  ciosu
krytycznego podwajającego zadane obrażenia.
Rosalind  Potężny czarodziej i nic poza tym. Słabiutka w ataku i obronie, powinna trzymać
się jak najdalej od bezpośredniego starcia. Jako jedyna posiada umiejętność oceny siły
wrogów.
OGÓL NE P OR A DY
Summoner jest grą liniową aż do bólu i wykonywanie pobocznych misji nie wpływa na fabułę.
Nasza drużyna jest ograniczona maksymalnie do pięciu osób, z których pierwszą czwórkę program
narzuca z góry. Jedynie przy wyborze ostatniej postaci, którą jest przywoływany przez nas
 summon , mamy pełna swobodę wyboru.
ZAWSZE sprawdzaj wszystkie zakamarki i zaułki nawet na obszarach, które wcześniej
przeszukałeś. Zdarza się, że nowe przedmioty pojawiają się na tych samych miejscach, a także na
miejscach wcześniej pustych.
W miarę naszych postępów w grze zmienia się asortyment w sklepach, dlatego warto je ponownie
odwiedzić (dotyczy to szczególnie sklepów w CITY OF KHOSANI).
Czar FREEZE, poza bojowymi aspektami, ma jeszcze jedną, niezaprzeczalną zaletę. Jeżeli
zamrozimy wroga, możemy bez problemu nagrać w tym momencie stan gry.
Jeżeli podczas walki nastąpi scenka video, to każda z naszych zabitych postaci cudownie ożyje.
W domu Tancreda można sprzedać wszystkie rodzaje przedmiotów.
Zaznaczaj na mapie miejsca pobytu każdej ważnej, napotkanej postaci. Nie ma nic gorszego niż
rwanie sobie włosów z głowy przy poszukiwaniu jakiegoś delikwenta.
Osoby mające ważne informacje, czy zadania, są oznaczone dwoma wykrzyknikami nad głową.
Jeżeli nawet w danej chwili nie maja nic konkretnego do powiedzenia, to z pewnością są częścią
jakiegoś przyszłego zadania.
W prawym dolnym rogu ekranu znajduje się miejsce na przyciski  szybkiej akcji . Wystarczy z
menu zdolności przenieść myszką obrazek na wolne pole, a otrzymamy łatwy dostęp do danej
czynności (również używając klawiszy 1-6).
Energia magiczna/użytkowa odnawia się z czasem, w przeciwieństwie do zdrowia, które trzeba
leczyć magią lub miksturami.
Strona: 3 www.gry-online.pl
Summoner  Poradnik GRY-OnLine
Umiejętności
Umiejętności jest mnóstwo, ale przytoczę moim zdaniem kluczowe
dla konkretnych postaci:
SWORD, AXE, BLUNT  jeżeli zdecydujemy się na używanie
konkretnej broni warto zainwestować w tą zdolność.
SUMMONING  zdolność Josepha, im wyższy poziom tym
lepsze statystyki przywoływanych gości.
BACKSTAB  bezwzględnie najważniejsza zdolność nie tylko
dla Flece. W miarę możliwości podciągnąć na maksymalny
poziom. Jej dokładne działanie wyjaśnię w punkcie  walka .
TRIP  pozwala podciąć przeciwnika, a ten leżąc jest
bezbronny wobec naszych ataków.
APPRISE  tylko Rosalind, pozwala zdobyć informacje o
przeciwniku (punkty życia, uderzenia, obrona, silne i słabe
punkty).
CRITICAL HIT  pozwala zadać podwójne obrażenia.
KICK  kopnięcie jest drugim najsilniejszym ciosem za BACKSTAB-em. Wymaga kilku
sekund  skupienia , ale potrafi zadać do 300 punktów obrażeń, dodatkowo odrzucając
przeciwnika.
DODGE  zwiększa szansę odparci ataków z kilku stron. Bardzo przydatne w pózniejszych
etapach, gdzie przeciwnik nie tylko jest bardzo silny, ale także ma przewagę liczebną.
bez magicznego wsparcia poziom zdolności może osiągnąć maksymalnie wartość 10.
przy każdym skoku o poziom otrzymujemy nowe umiejętności na minimalnym poziomie i pulę
dwóch punktów do podziału (niewykorzystane sumują się i można je wykorzystać w dowolnym
momencie)
Niektóre z umiejętności są aktywne, inne należy uruchomić z menu zdolności (klawisz  S ) np. trip,
apprise.
Walka
Walka toczy się w czasie rzeczywistym, ale w każdym momencie
grę można spauzować za pomocą SPACJI.
Legenda do pojawiających się cyferek:
niebieskie 1 (procentowe) - dodatni lub ujemny
modyfikator wynikający z pozycji naszej postaci wobec
przeciwnika. Generalnie bonus otrzymujemy atakując
przeciwnika  z góry (np. stojąc na wzniesieniu) lub
zadając ciosy w plecy (nie mylić z BACKSTAB Flece)
niebieskie 2  ilość poświęconych AP (action points) na
daną czynność/umiejętność
żółte  otrzymane przez nasze postaci obrażenia
białe  obrażenia zadane wrogom
zielone  ilość odzyskanych punktów zdrowia w wyniku
leczenia magicznego lub za pomocą mikstur
Przeciwnika wystarczy wskazać tylko raz  nie ma potrzeby jak w Diablo ciągłego klikania podczas
ataku.
Należy maksymalnie wykorzystywać atut grupy (nie rozdrabniać się, tylko po kolei eliminować
przeciwników), ponieważ w pojedynku jeden na jeden, to my zazwyczaj jesteśmy tą słabszą stroną.
Widząc dużą grupę warto strzelić z łuku do najbliższego przeciwnika. Odłączy od reszty, aby nas
zaatakować, osłabiając równocześnie główny oddział.
Strona: 4 www.gry-online.pl
Summoner  Poradnik GRY-OnLine
Otwartą kwestią są typy broni, jakimi należy się posługiwać. Moim zdaniem Joseph i Flece powinni
używać dobrych na większość przeciwników mieczy (SWORD), natomiast Jekhara wyćwiczyłem w
siekierach (AXE) i broniach obuchowych (BLUNT) jako wsparcie w pojedynkach z nietypowymi
potworami. (np. kamiennymi statuami)
Nie zawsze broń zadająca najwięcej obrażeń jest najlepsza. Należy także zwrócić uwagę na kilka
innych cech. Przede wszystkim bardzo przydatne są wszelkiego rodzaju umagicznienia. Nie
spotkamy wiele takich broni, a korzyści płynące z dodatkowego uderzenia od lodu, czy ognia, są
nieocenione. Osobiście przez całą grę korzystałem ze zdobytego już na samym początku (w
podziemiach Iony) SWORD OF SPIRIT i ICE DAGGER. Inną kwestią jest wskaznik szybkości broni
(także pancerza), który wpływa na szybkość działania naszej postaci. Zazwyczaj im silniejsza broń
tym mniejsza szybkość. Reguła ta nie dotyczy broni specjalnych, które często łączą w sobie siłę i
szybkość. Ostatnią ważną rzeczą jest, czy oręż jest jedno-, czy dwuręczny. Używając broni
dwuręcznej pozbywamy się możliwości korzystania z tarczy, a tym samym jesteśmy bardziej
narażeni na ciosy. Poza tym bronie dwuręczne mają zazwyczaj wspomnianą już wadę, czyli są
bardzo wolne. Dlatego proponuję korzystanie z broni jednoręcznych.
Bronie: mamy ich do wyboru prawdziwe multum, choć, w przeciwieństwie do np. serii  Baldurów ,
bronie magiczne stanowią margines możliwego do zdobycia uzbrojenia. Dzielą się one na miecze,
siekiery, bronie obuchowe, laski i broń łuczniczą. Podział ten nie jest bez znaczenia w walce, gdyż
poszczególni wrogowie mogą być odporni na konkretny rodzaj uderzeń np. bronie kłujące
znakomicie sprawdzają się przeciwko ludziom, w przeciwieństwie do broni obuchowej, która jest
doskonała na wszelkiego rodzaju golemy. Na początku gry jesteśmy zmuszeni do walki w  ciemno ,
pózniej możemy posługiwać się umiejętnością APPRISE Rosalind, pozwalającą określać słabości
przeciwników.
 Cudowną bronią naszej drużyny jest BACKSTAB Flece, czyli atak w plecy. Można go wykonać
jedynie sztyletem, lub krótkim mieczem (wyraznie musi to być zaznaczone w opisie broni) i dopiero
po wybraniu, w trakcie walki, takiego ataku z menu zdolności (nie odbywa się automatycznie).
Istnieją dwa rodzaje Backstab-ów: słabszy i silniejszy. Pierwszy następuje przy ataku podczas walki
i zabiera sporo punktów życia, choć daleko mu do prawdziwego nokautu. Natomiast do wykonania
superbackstab-u prowadzą trzy drogi . Pierwsza to skradanie się do wroga (zdolność SNEAK) i
niezauważenie zadanie mu ciosu. Drugi to podcięcie przeciwnika (zdolność TRIP) i atak gdy leży na
ziemi, oraz trzeci, kiedy użyjemy czaru FREEZE i delikwent stoi zamrożony. W tych trzech
przypadkach można zadać cios zabierający nawet ponad 1000HP ! Pamiętajmy, że działa jedynie,
gdy ustawimy się DOKAADNIE za plecami (pojawi się niebieski krzyż).
Część wrogów, których spotkamy, jest niewrażliwa na ataki
konkretnych żywiołów. Jeżeli zaatakujemy Ognistego Rycerza kulą
ognia to nie tylko nie zadamy mu obrażeń, ale dodatkowo uleczymy.
Podczas walki nie czekajmy do ostatniej chwili z ewentualną
ucieczką, gdyż 99% ciosów w plecy kończy się spowolnieniem naszej
postaci i czyni nas łatwym celem.
Rosalind można spokojnie zostawić samą sobie, gdyż używa magii w
sposób jak najbardziej właściwy. Jedynie gdy chcemy posłużyć się
silniejszymi czarami musimy zrobić to sami.
W menu postaci możemy ustawić skrypty AI (zachowania).
Ustawienia  fabryczne są dobrze dobrane i zmieniałem je jedynie
dla Rosalind pomiędzy healer/caster a Healer w zależności, czy miała
atakować, czy tylko wspierać magicznym leczeniem pozostałych
bohaterów.
Postacie kierowane przez komputer i mające skrypt Healer lub Healer/caster zaczynają leczyć, gdy
poziom energii którejś z postaci spadnie poniżej połowy.
Gdy tylko Rosalind zdobędzie umiejętność BOW, natychmiast zamieńmy jej laskę na łuk. W innym
przypadku, gdy wyczerpie energię magiczną, rzuci się na przeciwników z kijem w ręku, a to zawsze
kończy się zle (a nas zmusza do jej ciągłego kontrolowania).
Strona: 5 www.gry-online.pl
Summoner  Poradnik GRY-OnLine
O ile magicznych broni nie spotkamy wiele, o tyle magicznych pierścieni jest w grze multum.
Niestety, nasza postać ma na nie tylko dwa wolne miejsca, więc należy dokładnie dopasować ich
cechy do potrzeb użytkownika.
Najlepszym sposobem na zdobycie doświadczenia a czasem również unikalnych przedmiotów, są
walki z losowo generowanymi przeciwnikami na mapie świata. Są czasochłonne ale pozwalają
osiągnąć wysoki poziom.
Ataki łańcuchowe nie są specjalnie silniejsze od zwykłych, ale nie dopuszczają przeciwnika do
wykonania ciosu. Dodatkowo część z nich nie ma charakteru bojowego, ale pozwala wzmocnić lub
uleczyć bohatera (drużynę).
W opcjach gry można ustalić czy ataki łańcuchowe są wyprowadzane ręcznie, czy automatycznie.
Polecam ten drugi sposób, gdzie zamiast klepać w klawiaturę wystarczy w momencie pojawienia się
łańcuszka nad głową bohatera nacisnąć prawy przycisk myszy.
Jeżeli mamy odpowiednią ilość gotówki nasi podopieczni są praktycznie nieśmiertelni. Wystarczy
kupić kilkadziesiąt leczniczych mikstur i podczas pauzy leczyć nimi nasze postaci. Użyte w ten
sposób mikstury kumulują się i bez zbędnego zachodu można uleczyć każdego bohatera.
Nie napalajmy się na wspaniale wyglądające pełne zbroje (chroniące zarówno tors, jak i nogi). W
większości przypadków dają mniejsza ochronę niż najlepsze stroje dwuczęściowe.
Przywoływanie (Summoning)
Zdolność SUMMONING posiada jedynie Joseph i pozwala dołączyć do
drużyny piątą postać z innego wymiaru. Ich wybór rośnie wraz ze
zdobytymi pierścieniami a statystyki wraz z poziomem tej zdolności i
doświadczeniem bohatera. W zależności od naszych potrzeb może to
być wojownik, lub czarodziej. Z tych pierwszych preferuję RED
MINOTAURA lub CELESTIAN SAMURAJA (szybcy, znakomicie
posługujący się posiadaną bronią), a z czarodziejów zdecydowanie
polecam BLUE IMPA, który potrafi zamrażać i leczyć.
Każde przywołanie to nie tylko koszt energii magicznej, ale przede
wszystkim poświęcenie znacznej części HP Josepha. Najczęściej traci
około połowy zdrowia i jest zdecydowanie bardziej narażony na ataki
wrogów.
Po śmierci Josepha przywołany potwór obraca się przeciwko reszcie drużyny.
Dostępne  Summony :
GOLEM  dość silny, posiada masę HP, ale niesamowicie powolny i praktycznie mało
przydatny.
RED MINOTAUR  znakomity wojownik posługujący się toporem, posiada znaczną ilość HP i
w dodatku jest odpowiednio szybki. Jeden z wcześniejszych i najbardziej przydatnych
kompanów.
BLADE OF URATH  gdyby posiadał więcej energii, byłby najlepszy. Niesamowicie szybki, z
dużą paletą ciosów, ale w końcowej fazie gry zazwyczaj pada po jednym ciosie.
BLUE IMP  zdecydowanie najlepszy czarodziej. Dzięki czarom lodu potrafi zamrażać
przeciwników i rzucać potężnego BLIZZARDA. Jest także uzdrowicielem. Słaby w bliskich
spotkaniach.
BLACK FIRE ELEMENTAL  gość cienki, jak barszcz za PRL-u. Mało HP, słaby cios. Można
zapomnieć.
BLOOD ELEMENTAL  sporo HP i niesamowicie szybki. Dobrze sprawdza się przeciwko
 ruchliwym przeciwnikom.
POISION ELEMENTAL  potrafi zatruwać i to jego jedyna zaleta.
MIST ELEMENTAL  posiada zasób czarów energetycznych, ale z niezrozumiałych dla mnie
przyczyn, nie kontrolowany, pcha się do walki  wręcz , co zawsze kończy się zejściem. Z
tego powodu bardziej denerwujący niż przydatny.
WRAITH  posiada zdolność wysysania poziomów doświadczenia. Niestety niewielka ilość
energii magicznej ogranicza efektywne zastosowanie tej zdolności.
Strona: 6 www.gry-online.pl
Summoner  Poradnik GRY-OnLine
JADE GOLEM  to samo, co przy golemie, ale jest szybszy, dzięki czemu lepiej nadaje się
na potężnego towarzysza (znakomicie sprawdza się przeciwko kamiennym przeciwnikom).
CELESTIAN SAMURAI  obok czerwonego minotaura, drugi bardzo dobry wojownik.
Właściwie pozbawiony wad, dodatkowo jego ataki łańcuchowe wzmacniają i uzdrawiają
drużynę.
ATAKI CZTERECH SMOKÓW  nie są to typowe  Summony , gdyż działają bardziej na
zasadzie czarów bojowych, zadając obrażenia wrogom znajdującym się na wskazanym
obszarze. Raczej rzadko stosowana zdolność, gdyż skuteczność jest o wiele mniejsza niż
wskazuje koszt zużytych AP. W dodatku po przyzwaniu Forrest Dragon-a nie mogłem dalej
rzucać czarów leczniczych (to chyba błąd programu).
Solucja
MA S A D
Naszego bohatera poznajemy, kiedy pojawia się w zniszczonej wiosce Masad. Dla rozjaśnienia
sytuacji porozmawiajmy z ocalałymi mieszkańcami, a okaże się, że najezdzcy to wojska cesarza
Orenii. Najciekawsze jest to, że celem ich poszukiwań jest młodzieniec ze znakiem na dłoniach.
Znakiem takim jak twój. Przerażeni ludzie będą wspominać także o siejących zniszczenie czterech
wojownikach, pół- ludziach, pół-bestiach. Na szczęście to nasz pózniejszy problem. W tej chwili
przeciwnikami będą leszczowaci żołnierze padający po kilku uderzeniach (nie zapominajmy o
reperowaniu zdrowia za pomocą czarów). Tutaj otrzymamy pierwsze poboczne zadanie a także
warto rozejrzeć się wśród skrzyń stojących przy domostwach (nie trzeba na nie klikać - wystarczy
nacisnąć środkowy klawisz myszy lub  X , aby zbadać pobliski teren i zebrać przedmioty). Na
południu spotkamy NATH-a, który poradzi udać ci się do stolicy LENELE w poszukiwaniu YAGO,
mentora z twojej młodości. Tylko on może ci wyjaśnić co się dzieje dookoła i ewentualnie pomóc.
Niestety wszystkie drogi są obstawione i jedyną możliwością dostania się do miasta jest transport
łodzią. Znajdziemy ją na wschodnim brzegu (chroni ją gość z wielkim młotem  to żaden boss,
choć wygląda groznie i potrafi powalić na ziemię).
L E NE L E
Przed nami sama stolica Medevy. To wielkie, tętniące życiem
miasto. Można porozmawiać z każdym przechodniem, ale godni
zainteresowania są jedynie ci z wykrzyknikami w chmurce nad
głową. To oni zlecają nam zadania i nawet jeżeli nie maja nic
konkretnego do zaoferowania, to w przyszłości będą z pewnością
częścią jakiegoś zlecenia (dlatego warto robić znaczki na mapie
CTRL+Lewy przycisk myszy gdzie się znajdują). Miasto jest
podzielone na kilka dzielnic i warto obejść wszystkie, zbierając
zamówienia i zapamiętując lokalizacje sklepów. Naszym celem
jest pałac królewski, gdzie rezyduje LORD YAGO (awansował od
ostatniego spotkania). Zanim ostatecznie skierujemy nasze kroki w tamtym kierunku, warto na
samym początku podejść w dokach (LENELES OUTSKIRTS) do podestu z rybami i zbadać teren 
znajdziemy  Fiery Falchion miecz uderzający Fireballami, bardzo pomocny w pierwszych
potyczkach. Warto też zwiedzić świątynie Uratha, gdzie od AMASA poznamy historie wojny bogów i
kataklizmu, który nawiedził świat wieki temu. Kiedy zdecydujemy się na wizytę w pałacu czeka nas
niemiła niespodzianka. Straże ani myślą wpuszczać do środka jakiegoś  chłopa , a wszelkie
wyjaśnienia rozbiły się o czubek groznie wyglądającego miecza. No cóż, trzeba znalezć jakiś inny
sposób na dostanie się do środka. Na okazję nie trzeba długo czekać  w chwilę pózniej zaczepia
nas kobieta w ciemnym płaszczu. To FLECE, złodziejka, która zna tajne wejście do pałacu, ale
potrzebuje twojej pomocy w dotarciu do niego. Nic dziwnego, droga prowadzi przez podziemne
kanały, miejsce nieprzyjaznie nastawione do intruzów. Przełamując wrodzoną nieufność zagłębiamy
się wraz z nową towarzyszką w wilgotną ciemność.
Strona: 7 www.gry-online.pl
Summoner  Poradnik GRY-OnLine
L E NE L E S E R WE R S
Przy wejściu spotkamy Golema ostrzegającego nas przed swymi braćmi, którzy, nie naprawiani
przez lata, popadli w obłęd i atakują każdego w zasięgu wzroku. Poza nimi spotkamy BACILE 
pająkowate potwory, które stanowią zagrożenie jedynie w większej grupie. Kanały nie są zbyt
rozległe i szybko trafimy do pomieszczenia z 3 kołami. Nas interesuje te po lewej, które na zmianę
otwiera i zamyka dwie kraty A1B1 widoczne w przejściu poniżej. Należy rozdzielić drużynę: Flece
niech operuje kołem, a Joseph zejdzie do wrót i przejdzie na drugą stronę korytarza. Zaraz blisko
spotkamy kolejnych operatorów (drugi otwiera na amen wcześniejsze kraty A1B1, więc można
dołączyć Flece do naszego bohatera). Otwieramy pozostałe kraty i droga do ostatniej części
kanałów (PALACE AQUEDUCT) jest wolna. Wcześniej warto zwiedzić dalszą część SERWERS-ów 
przy wejściu do dzielnicy OLD CITY spotkamy grupę złodziei potrzebnych do ukończenia jednego z
zadań pobocznych. Walka jest ciężka, ale opłaca się i zyskamy dodatkowo klucz do kraty we
wspomnianej dzielnicy.
P A L A C E A QU E DU C T
Przeprawa jest krótka, ale dynamiczna. Na dużej platformie zmierzymy się z dwoma zwykłymi
golemami i jednym większym. Obszar zostaje zamknięty więc nie mamy dużego pola manewru, na
dodatek cięgle atakują nas potężne macki wystające z wody. Najlepiej nie zbliżać się do jednego ze
zwykłych golemów i skupić się na walce z pozostałymi (macki znikną same gdy ich pokonamy). W
następnej sali znajduje się wejście do pałacu.
P A L A C E
Naszym głównym zadaniem jest dostanie się na trzecie piętro
budowli i odnalezienie YAGO (nie zapomnijmy o przeszukiwaniu
odwiedzanych komnat). W tej lokacji musimy uważać na
przechadzających się po korytarzach strażników. Gdy nas
zauważą, to podnoszą alarm i zaczynamy zabawę od nowa. Na
szczęście nie grzeszą inteligencją i łatwo można zapamiętać
trasę jaką się poruszają. Na drugie piętro dostaniemy się
schodami znajdującymi się zaraz obok tajnego przejścia. Tutaj
zadanie jest utrudnione gdyż jesteśmy zmuszeni przedostać
przez strzeżony korytarz. Wykorzystując otwarte pokoje i
metodę bieg-krycie się, docieramy do pomieszczenia ze
schodami (na początku ostatniego pasażu). Przed nami
najbogatsze, trzecie piętro. Klucz do pokoju YAGO znajduje się w wielkim pokoju po prawej stronie
głównego holu (będziemy tam świadkiem ciekawej sceny), a komnata doradcy w północno-
zachodniej części mapy. Na północnym końcu głównego holu w komnacie po prawej stronie (za
zamkniętymi drzwiami) znajduje się przedmiot poszukiwany przez Flece. Kiedy YAGO dowie się, że
Joseph przybył do stolicy i znajduje się w pałacu, od razu zechce z nim skontaktować.
Rozmowa ze starym nauczycielem wyjaśni trochę sytuację. Armia Orenii poszukuje człowieka z
symbolem Summonera na ręku, gdyż obecnemu cesarzowi Murodowi przepowiedziano, że właśnie
tak naznaczony człowiek pozbawi go tronu i władzy. Na razie nasz heros jest zbyt słaby by stanąć
do walki z cesarzem, dlatego musi skompletować cztery legendarne pierścienie  przywoływaczy i
przejąć zawartą w nich potężną magię. Pierwszy pierścień i zdolność Summonera otrzymamy od
razu (RING OF DARKNESS- pozwala przywołać żywiołaka ognia), a po informacje o kolejnych
musimy udać się do sanktuarium na wyspie Iona, do opata LAURENTA.
Zanim to uczynimy porozmawiajmy z osobami w sali tronowej, a dowiemy się co nieco o panującej
parze królewskiej i budzącym postrach księciu SORNEHANOWI. Następnie skierujmy swoje kroki do
dzielnicy OLD CITY. Porozmawiaj ze SATVUSEM THE SKULK a wpuści cię do domu TANCEREDA,
mocodawcy Flece i pana podziemia w Lenele. Niestety zastaniemy go umierającego w łóżku, a ze
słów opiekunki wynika, że został otruty przez tajemniczą postać w bieli (prawdopodobnie tą samą,
którą widzieliśmy w pałacu). Opis i sposób działania wskazują na AOQI przywódczynię wojowników
z Jade Temple w Orenii. Na razie sprawa pozostanie nierozwikłana a my wyruszamy do IONA
MONESTARY.
Strona: 8 www.gry-online.pl
Summoner  Poradnik GRY-OnLine
I ONA MONA S T E R Y
Wyspa nie jest duża, więc zwiedzenie jej nie zajmie nam dużo czasu. Warto wypytać siostrę
QUELAH o historię Iony, aby zrozumieć to, co ujrzymy w katakumbach. ABBOT LAURENT znajduje
się na piętrze w budynku obok głównego placu sanktuarium. Kolejny pierścień (RING OF LIFE)
znajduje się gdzieś w podziemiach wyspy pod kryptą królów. Możemy także dowiedzieć się, że
cesarz Murodor w swym szaleństwie odbudowuje potężną wieżę TOWER OF ELEH, która według
legend pomogła pomniejszym bogom zabić Stwórcę Wszystkiego i otworzyła drogę do
niebiańskiego królestwa. Teraz władca Orenii chce sam sięgnąć po boską władzę. Na razie jednak
zajmijmy się pierścieniem światła, w poszukiwaniu którego pomoże nam nowa bohaterka. To
ROSALID, córka Yago i najsilniejszy czarodziej w naszej drużynie. Klucz do krypty królów
otrzymamy od brata OVAARD-a (stoi na środku głównego placu) a samo wejście znajduje się za
regałem z książkami w mniejszej bibliotece (prawe skrzydło od wejścia do Wielkiej Biblioteki).
I ONA C A T A C OMB S
Aby otworzyć sarkofag możemy użyć zdolności PICK LOCK Flece
(min. na 5 poziomie) lub poprzesuwać wszystkie posągi w komnacie.
Podziemia to nic innego jak szkielet potężnego stworzenia
uwięzionego w skale (wg. legendy to ostatnie wcielenie boga
VARADOSA). Za wyjściem z pierwszego korytarza, tuż przy
sklepieniu groty (trzeba wejść po kościach) znajduje się (tajne?)
pomieszczenie ze znakomitą zbroją (CHAINMAIL TUNIC), która z
pewnością pomoże przetrwać najbliższe konfrontacje. W
podziemiach mamy do czynienia z trupami-wojownikami w trzech
wydaniach (najgrozniejsi są ci z mieczami) oraz magami ciskającymi
kule ognia. Naszym celem są trzy promieniście rozchodzące się
korytarze, z których dwa krańcowe prowadzą do piedestałów z
magicznymi kulami. Uruchomienie ich otworzy znajdujące się w
środkowym pasażu szczęki wielkiego gada i wejście do grobowca. Na
drodze do pierścienia stanie nam pradawny rycerz CARADOS, który wieki temu zaginął w tych
podziemiach a teraz uważa się za wcielenie Varadosa. Nasze miecze i magia szybko dadzą mu do
zrozumienia, że cenił siebie zbyt wysoko, a my w nagrodę staniemy się posiadaczami bardzo
dobrego miecza, pierścienia RING OF LIFE oraz uzyskamy możliwość przywoływania MIST
ELEMENTALA. Tak wzmocnieni wyruszamy z powrotem do Lenele.
L E NE L E
Zanim dotrzemy do wrót miasta czeka nas pojedynek z pierwszym z czterech upiornych jezdzców.
Walka nie należy do najłatwiejszych m.in. dlatego, że przeciwnik ma zdolność przywoływania
trupów, które zazwyczaj materializują się na naszych tyłach i atakują najsłabszą Rosalind. Kiedy się
już prawie uporamy z demonem, ten w asyście naszych zdziwionych gęb po prostu ucieknie.
Najwyrazniej innym razem...
Widok tłoczącego się u bram Lenele tłumu wyjaśnia wcześniejsze spotkanie. Wojska Orenii są coraz
bliżej i ludzie w popłochu szukają schronienia za murami stolicy. Nie oglądając się za siebie,
udajmy się prosto do pałacu i porozmawiajmy z Yago. W między czasie nasza tajemnica stała się
sprawą wagi państwowej i czeka nas audiencja u pary królewskiej. Król i królowa okazują się
przychylni Josephowi i jedynie panujący dookoła chaos wiąże im ręce. Oferowana pomoc ograniczy
się do nowej, ale niezwykle przydatnej postaci. JEKHAR to urodzony wojownik i, pomimo nienawiści
do Josepha, dobrze przysłuży się drużynie.
Mając do dyspozycji pełny skład drużyny (nikt inny już się nie dołączy) możemy wyruszyć na
poszukiwanie dwóch pozostałych pierścieni. Porozmawiaj z księciem SORNEHANEM, który opowie o
starożytnym BLADE OF TARUM, będącym bardziej symbolem niż bronią, ale otwierającym dla
przybyszów bramy SAANAVARH, górskiej twierdzy ludu KHOSANI. To oni stworzyli pierścienie
przywołań i prawdopodobnie są w posiadaniu RING OF FIRE. Aby otrzymać wspomniany miecz
musimy udać się do HIEROPHANTY w świątyni Uratha.
Strona: 9 www.gry-online.pl
Summoner  Poradnik GRY-OnLine
Natomiast królowa GALIENE skieruje nas do TANCREDA w dzielnicy OLD CITY po mapę bagien
IKEAMOS wskazującą drogę do pałacu tego zatopionego królestwa. Tam ponoć znajduje się RING
OF STONE. W domu Tancreda porozmawiajmy z MAHRI THE CROOKED, która poleci nam udać się
po wspomniana mapę do APHOTECARY mającego swój sklep zaraz obok jednego z mostów w OLD
CITY. Mając dwa potrzebne przedmioty droga do bagien Ikeamos i twierdzy Saanavarh stoi
otworem. Najpierw proponuję udać się do tej drugiej.
K HOS A NI C I T Y
Nie jest ono zaznaczone na mapie, ale znajduje się na południe od Lenele przy wielkim wulkanie. W
jego pobliżu spotkamy grupę Khosani, którzy po pokazaniu BLADE OF TARUM zaprowadzą nas do
podziemnego miasta. Strażnik kamiennego portalu przedstawi nas najwyższej kapłance ludu
Khosani ULSADAN. Jak się okazuje otrzymany sztylet to za mało, aby zaskarbić sobie sympatię
mieszkańców. Czeka nas sprawdzian siły i woli. Zanim jednak udamy się do labiryntu, warto
odwiedzić znajdujące się po obu stronach głównego pasażu sklepy i w miarę zasobności portfela
uzupełnić ekwipunek magicznymi przedmiotami. Odpowiednio przygotowani, możemy stawić czoło
testom czekających na nas w drodze do magicznego pierścienia.
K HOS A NI L A B I R Y NT H
UWAGA: w labiryncie nie ma możliwości zapisywania stanu gry,
dlatego należy postępować ostrożnie. Czeka nas 6 prób:
a) Respektu  walka z czterema Golemami
b) Zrozumienia  cztery Jade Golemy oraz zagadka polegająca na
takim ustawieniu kamieni w pierwszej sali, aby ich odpowiedniki w
drugiej otworzyły przejście do dalszej części labiryntu (u mnie
należało wcisnąć kamienie pierwszy po prawej i ostatni po lewej
stronie od wejścia)
c) Siły  walka z czteroma Khosani Prisoners. Walka jest trudna,
dlatego najlepiej pozostawić drużynę w korytarzu, a pojedynczym
bohaterem wejść na platformę i następnie szybko powrócić do
towarzyszy (w ten sposób przeciwnik nie zdoła nas okrążyć)
d) Myśli  w pierwszej komnacie należy tak poustawiać kamienie,
aby w kolejnej pojawiły się platformy prowadzące na drugą stronę. Nie jest to żaden problem,
jedynie warto zainteresować się przedmiotami leżącymi po obu stronach przepaści (SUDDED
LETHAR I SUDDET PANTS).
e) Pamięci  przeciwnicy to cztery Golemy. Po ich zabiciu kolejne drzwi po prostu się otworzyły?!
f) Ostateczny test (już można nagrywać!). Mamy do czynienia z kilkoma ognistymi Impami.
Drewniane drzwi prowadzą do celu naszej wycieczki. Jeżeli komuś się wydawało, że wszystko idzie
za prosto, nie mylił się. Kiedy tylko ruszyliśmy RING OF FIRE pojawiła się olbrzymia FIRE
SALAMANKA wyraznie niezadowolona z naszej obecności (ktoś chyba specjalne wysługuje się nami
dla własnych celów). Potwór ma to do siebie, że zadaje obrażenia od ognia każdej znajdującej się w
pobliżu postaci, dlatego warto atakować z dystansu i przynajmniej jednego uzdrowiciela trzymać w
bezpiecznej odległości. Salamanka dwa razy ukryje się w lawie, co da nam możliwość bezpiecznego
podleczenia naszych bohaterów. Po walce rozejrzyjmy się po grocie, a znajdziemy kilka
pożytecznych przedmiotów (RING OF BLESSING, RING OF PYROS, CHAINMAIL TUNIC).
K HOS A NI C I T Y
Wróciwszy do miasta proponuję zwiedzić piramidę i jej otoczenie (dwa zadania poboczne i
najlepszy sklep w grze  w grocie we wschodniej części podziemia. Można się tam ponapalać na
extra przedmioty o kosmicznych cenach.). Rozmawiając z KEEPER OF LORE poznamy historię
pierścieni Summoner-ów oraz przekleństwo ludu Khosani. Nie pozostaje nam nic innego jak udać
się po ostatni z czterech pierścieni RING OF STONE.
Strona: 10 www.gry-online.pl
Summoner  Poradnik GRY-OnLine
I K E A MOS S WA MP
W drodze na bagna spotkamy kolejnego z czterech jezdzców.
Siłą Phenix Raider-a jest magia ognia, a także potężną broń
zabijającą naszą postać jednym uderzeniem i mogącą powalić na
ziemię pozostałe. (na szczęście używa tej zdolności dość
rzadko). Podobnie jak w walce z pierwszym bosem, jezdziec
ucieka w siną dal, gdy tylko widmo śmierci zajrzy mu w oczy.
Bagna pokrywają pozostałości po zalanym mieście, z centralnie
wznoszącym się pałacem. To przed jego murami pierwszy
Przywoływacz odprawił rytuał zamieniający mieszkańców
Ikeamosu w kamień, chroniąc ich w ten sposób przed zemstą boga mórz i wiecznym potępieniem
pod morskimi falami.
Przeprawa przez bagna nie powinna sprawiać problemów: napotkamy Bacile, Impy a także odporne
na ciosy Gargoyle. Znajdziemy tam znakomitą tarczę SCUTUM SHILD, a w położonych na
wschodzie ruinach dwa magiczne pierścienie. Przy rytualnym ołtarzu znajduje się wejście do
starożytnego pałacu.
I K E A MOS P A L A C E U P P E R L E V E L
Pierścień znajduje się w zamkniętym pomieszczeniu na końcu głównego korytarza. Aby się tam
dostać musimy zebrać 4 sztylety-klucze znajdujące się w Pałacu. Na tym poziomie musimy
odnalezć IKEAMOS ARMORY KEY (komnata na północnym-wschodzie), który pozwoli nam otworzyć
zbrojownie (mając odpowiedni poziom LOCKPICK można dostać się do niej już teraz  znajduje się
za zamkniętymi drzwiami). Po trzy z czterech sztyletów musimy zejść na niższy poziom pałacu.
(schody w południowo-wschodniej części mapy).
I K E A MOS P A L A C E L OWE R C HA MB E R S
Poza mnóstwem bacit-ów i i gargoyl-ów znajdziemy także AURIC DAGGER, ARGENT DAGGER oraz
CUPRIC DAGGER. Po drugiej stronie kanału znajdują się schody prowadzące na wyższy poziom,
prosto do zbrojowni z BRAZEN DAGGER.
I K E A MOS P A L A C E U P P E R L E V E L
Znalezionymi  kluczami otwieramy zamki w statule, znajdującej się w głównym korytarzu. W
pomieszczeniu z pierścieniem przyjdzie nam zmierzyć się z IKEAMOS PRIEST KING, którego główną
bronią jest zdolność paraliżu. Ze względu na powłokę, skalniaka najlepiej potraktować bronią
obuchową (BLUNT) oraz ogniem.
Mając wszystkie cztery pierścienie możemy wracać do Lenele.
L E NE L E
Po raz kolejny czeka nas spotkanie, tym razem z SERPENT RAIDER.
Gość lubi paraliżować i zatruwać, ale nie stanowi większego
zagrożenia.
Po wejściu do Lenele czekają nas niemiłe wieści. PEDROG
poinformuje nas o zdradzie księcia Sornehana. Pod osłoną nocy
wpuścił on przez bramy miasta wojska Orenii, które szybko
opanowały stolicę i teraz patrolują okolicę. Aby niepostrzeżenie
przedostać się do domu Tancreda, gdzie czeka na nas Yago, musimy
posłużyć się przejściem w kanałach. Złodziej wskaże nam drogę do
nich (jest przy molo na południowym wschodzie).
Strona: 11 www.gry-online.pl
Summoner  Poradnik GRY-OnLine
L E NE L E S E R WE R S
Krótko-wyjście do domu Tancreda znajduje się w północno-zachodniej części kanałów.
T A N C R E D H OU S E
Yago każe nam najpierw porozmawiać z Tancredem, który okaże się być kimś innym dla Flece niż
to wydawało się wcześniej. Następnie staruszek poleci rozdzielić grupę na dwie części. Jakhar i
Rosalind będą eskortować królową Galienne do sanktuarium na Ionie, a Joseph z Flece uda się do
świątyni Uratha, aby wypełnić swoje przeznaczenie.
L E NE L E S E R WE R S
Po raz kolejny (i nie ostatni) to obrzydlistwo. Tym razem przeciwnicy podnieśli poprzeczkę a nas
jest tylko dwoje. Pamiętajmy, że czerwone bacity są odporne na ogień, a niebieskie na zimno.
Warto się rozejrzeć, gdyż można znalezć przydatne przedmioty (np. medallion of night). Wejście do
świątyni znajduje się w południowo wschodnim końcu kanałów.
L E NE L E MA R K E T P L A C E
Na naszej drodze do dzielnicy pałacowej staną żołnierze i samurajowie (zdecydowanie grozniejsi).
Chociaż pierwszy most, na który natrafimy, prowadzi prosto do CROWN DISTRICS, to warto
pozwiedzać całą dzielnicę targową z dwóch powodów. Pierwszy to przedmioty leżące przy
większości dawnych straganów oraz LAGAROS LONGSWORD znakomity miecz, który otrzymamy od
LAGAROSA, po zabiciu SIR HORUMA (to ten klient przy moście w zielonej zbroi).
C R OWN DI S T R I C S
Naszym celem jest wejście do świątyni (wielkie wrota).
T E MP L E OF U R A T H
Na naszych oczach król Bellias żegna się z życiem, a zdrajca
Sornehan wymusza na najwyższym kapłanie koronację na króla
Medevy. Poznajemy też dowódcę cesarskich sił, generała PIJIAN.
Nam przyjdzie zmierzyć się z ostatnim z czterech jezdzców. Jest
bardzo szybki i błyskawicznie paraliżuje. Opłaca się wezwać na
pomoc Red Minotaura lub Blood Elementala (UWAGA: dostępny
dopiero przy tej walce!). Po odwrocie przeciwnika, pojawi się Yago,
który otworzy przejście do samego serca świątyni Uratha. Naszym
oczom ukaże się święty ogień, który według starca posłuży nam do
stworzenia jednego pierścienia z czterech. Ufni jego słowom
wkładamy rękę w płomienie... Potężny ból nie zaćmił widoku, jaki
ukazał się w chwilę potem. Cztery odrażające demony i dziki
śmiech Yago nie są tym, czego się spodziewaliśmy. Swoim czynem
zniszczyliśmy pierścienie i uwolniliśmy uwięzione w nich potwory. A pod powłoką naszego mentora
kryje się najgorszy z nich, w dodatku dziękujący Flece za pomoc w wykorzystaniu naszego
biednego bohatera. Oszukany przez ludzi, których uważał za przyjaciół. Joseph ląduje w lochach
wieży Eleh w Orenii, jako prezent dla cesarza. Wszystko wydaje się stracone.
Strona: 12 www.gry-online.pl
Summoner  Poradnik GRY-OnLine
T OWE R OF E L E H GR OU ND L E V E L
Flece nie mogła się pogodzić z tym, do czego się przyłożyła. Sumienie każe jej odnalezć Josepha i
pomóc mu w odzyskaniu mocy  summonera , utraconej po stracie ręki.
Zaczynamy u podłoża budowanej wieży, którą szalony cesarz chce dostać się do niebiańskiego
królestwa. Zdecydowanie odradzam bezpośrednie starcia ze strażnikami  lepiej użyć zdolności
skradania i umykania przed ich wzrokiem. Bardzo skuteczne jest także wykonanie ciosu w plecy
BACKSTAB (najwyższy poziom pozwoli położyć przeciwnika jednym ciosem!) na nieświadomych
żołnierzach. W pierwszych drzwiach po prawej spotkasz JINGHUI, który opowie o rebelii rycerzy
świątyni JADE przeciwko imperatorowi i ich przywódczyni AOQI. Na końcu korytarza znajduje się
winda. My udajemy się na górę.
U P P E R L E V E L
Nadzorca wieży nie chce zdradzić, gdzie ukrył klucz do celi, w której więziony jest Joseph. Nic
straconego. Wyjdziemy na zewnątrz, a po prawej stronie zobaczymy drewnianą chatkę. To  biuro
tego mądrali. Klucz znajduje się w środku (TOMB KEY). Pora uwolnić naszego skazańca. Wracamy
do windy i transportujemy się na LOWER LEVEL.
L OWE R L E V E L
Joseph znajduje się w celi na końcu korytarza w północno-wschodniej części więzienia.
Rozmowa była trudna, ale Flece przekonała do siebie naszego bohatera. Wspomniała także o
GATHERERS, ludziach posiadający nadzwyczajne umiejętności lecznicze będących ostatnią nadzieją
Josepha na odzyskanie spalonej dłoni. Jedynym znanym miejscem ich pobytu jest wioska WOLONG
nad Jeziorem Żalu i tam właśnie nasza dwójka skieruje swoje kroki po opuszczeniu wielkiej wieży.
WOL ONG
Po raz kolejny cesarz Murodor uprzedził nas i, wyczuwając
niebezpieczeństwo płynące ze zdolności  zbieraczy , zajął
Wolong. Na prawo od przystani znajduje się niewielki lasek, tam
odnajdziemy Rosalind i jednego z Gatherers SIZHE. Od
czarodziejki dowiemy się, że istnieją jeszcze cztery dodatkowe
pierścienie Summoner-ów, o których nie wiedzą nawet sami
Khosani. To pierścienie smoków wody, wiatrów, lasu i jadeitu.
Pierwszy z nich znajduje się ponoć gdzieś we wiosce. Teraz
jednak najważniejsze jest uleczenie Josepha. Porozmawiaj z
SIZHE, który poleci zebrać 4 składniki do magicznej maści.
ONYX CARP  otrzymasz ją od stojącego na przystani
rybaka ZHIMINA w zamian za owoc dla albatrosa. Owoc MANGOSTEEN otrzymasz od
zdrajcy PERSIMMONA (stoi pomiędzy domami na lewo od głównego traktu)
STICK OF CHARCOLA  Porozmawiaj z ANZHIM (stoi na urwisku). Przedmiot otrzymasz w
zamian za ANZHI S BOX (jest w lesie w pobliżu miejsca, gdzie stoi Sizhe)
WIDOW S KNIFE  da ci go GULAN THE MOURNER (stoi na rogu centralnego placu)
TRAITOR S RICE BOWL  ma go MINHE stojący przy głównym trakcie.
Mając wszystkie składniki możemy powrócić do SIZHE. Jeżeli spodziewamy się szybkiego uleczenia,
to raczej nie ta kasa chorych. Czeka nas wizyta w grotach Wolong, gdzie musimy odnalezć roślinkę
TAIL OF THE ROKHUL i magiczne jeziorko (POOL OF WONDERS). Wejście do jaskiń znajduje się na
szczycie drewnianej konstrukcji, a dzięki otrzymanym od uzdrowiciela łzom Usamana, można
uniknąć czasochłonnej walki ze strażnikami.
Strona: 13 www.gry-online.pl
Summoner  Poradnik GRY-OnLine
C A V E R N OF WOL ONG
Blisko wejścia spotkamy CARIS THE DAMNED. On i jego bracia to
uparcie trzymające się życia lichy, które napotkamy podczas naszej
wędrówki w skalnych korytarzach. Drugi z braci postawi nas przed
wyborem jednej z dwóch dalszych dróg. Idąc na lewo nasza drużyna
przejdzie przez kolumny, które rzucą na nas przekleństwo
(prawdopodobnie działające na zasadzie czaru  cursed 
otrzymujemy większe obrażenia). Ja proponuję skierować się na
prawo. W miejscu, gdzie leżą rozrzucone kości, znajduje się pułapka
zwalniająca ruchy naszych postaci. Można jednak ograniczyć jej
działanie do jednej osoby. Najpierw strzelając z łuku zwabiamy
stojącego za nią strażnika i eliminujemy go (nie będzie nam więcej
przeszkadzał), a następnie jedną z postaci w trybie SOLO przebiegamy
na drugą stronę. Zostaniemy zranieni, ale przez krótką chwilę pułapka
będzie niegrozna. Wykorzystujemy to i przebiegamy pozostałymi. W ten sposób mamy tylko
jednego kulawego członka drużyny.
Dalsza droga, choć strasznie pozawijana, prowadzi nas dalej jak po sznurku. W pewnym momencie
natrafimy na kolejną pułapkę (tym razem łatwą do ominięcia) a zaraz za nią spotkamy AZHA THE
ARCHLICH. Warto wyzwać go na pojedynek, a ponieważ nie działa na niego żaden czar ani broń,
musimy zastosować drobny podstęp. W trakcie walki wycofujemy się za wspomnianą wcześniej
pułapkę i poczekajmy, aż truposz się do nas pofatyguje. Teraz wystarczy uruchomić urządzenie za
pomocą wystającego przełącznika (trudno widoczny, ale jest), a ostre jak brzytwa kolce załatwią
całą sprawę. Przy szczątkach na pewno znajdziemy AZHA BONE a przy odrobinie szczęścia także
znakomitą zbroję dla Rosalind SINGED ROBE (niestety jest to sprawa losowa). Zdobytą kość
zanieśmy stojącemu w pobliżu (kilka kroków na północ) BALIS THE DEMILICH a ten w nagrodę
przetransportuje nas przez część labiryntu do tunelu, prowadzącego do dalszej części podziemi
(unikamy w ten sposób walki ze śnieżnymi potworami). W środkowej części odnajdziemy
poszukiwane rośliny, a w północno-zachodniej spotkamy przy kurhanie ducha NGARU S GHOST,
który odda nam RING OF WATER. W zródełku obok Joseph nareszcie odzyska utraconą dłoń i tym
samym umiejętność przywoływania. Powrotna droga nie jest już tak czasochłonna gdyż podążając
długim korytarzem (powyżej grobu Ngaru) otworzymy tajne przejście znajdujące się w pobliżu
wejścia do groty.
WOL ONG
Od samuraja dowiemy się, że wojska Jade Temple, przy próbie odbicia Wolong, wpadły w pułapkę i
zostały rozdzielone. Wraz z niewielką grupą musimy przebić się do wioski i dołączyć do głównych
sił. W wiosce napotkamy wrogich żołnierzy, ale poważne starcie czeka nas dopiero obok przystani,
gdzie osobiście poznamy generała PIJIAN. Wygląda dużo grozniej niż jest w rzeczywistości, więc nie
powinien sprawiać problem. Po zwycięstwie nareszcie staniemy oko w oko z przywódczynią Jade
Temple Aoqi. Początkowo nerwowa rozmowa przeradza się w rodzinne spotkanie, kiedy okazuje się,
że biała kobieta jest matka Flece a złodziejka jest spadkobierczynią obu tronów Orenii i Medevy.
Gdy już otrzemy łzy wzruszenia, udajmy się na molo, gdzie czeka na nas Jekhar z ponurymi
wieściami. Królowa Galienne to zdrajczyni w zmowie z Sornehanem, która wykorzystała sytuację,
aby dostać się na Ionę i wykraść z wielkiej biblioteki księgę czarnej magii. Z jej pomocą chce
przejąć całkowitą władzę nad światem i zdobyć nieśmiertelność. Jekhar przekaże nam także
pierścień RING OF FOUR WINDS i poda lokalizację dwóch pozostałych. Naszym pierwszym celem
będzie RING OF FOREST będący w posiadaniu strażnika kaplicy w nawiedzonym lesie w
LIANGSHAN.
Strona: 14 www.gry-online.pl
Summoner  Poradnik GRY-OnLine
L I A NGS HA N F OR E S T
Czeka nas dosyć trudna przeprawa ze względu na trującą chmurę,
przed którą ostrzeże nas ranny żołnierz. Trucizna ma to do siebie,
że może ją usunąć jedynie znajdujący się na końcu lasu strażnik, a
droga do niego jest pełna wrogich istot. Proponuje przedrzeć się do
pierwszego mostu, a potem jedną postacią przedostać się miejsca,
gdzie stoi wielkie drzewo (warto obejść jego korzenie). Zaraz za nim
znajduje się most, po przekroczeniu którego czeka nas walka ze
starymi znajomymi: SERPENT I PHENIX RAIDER (reszta naszej
drużyny  magicznie teleportuje się na to miejsce). Nadal sterując
jednym bohaterem skierujmy się na lewo od mostu i SZYBKO
poprośmy strażnika świątyni o uleczenie, co ten niezwłocznie uczyni.
Pierwszy problem mamy z głowy. Teraz trzeba szybko zająć się diabolicznymi jezdzcami gdyż
strażnik kaplicy musi walczyć z nadciągającymi siłami generała Wentao. Przeciwnicy będą napływać
falowo i problem mogą sprawić jedynie samotnemu wojownikowi. Pierścień lasu otrzymamy dopiero
po ostatecznym rozprawieniu się z wrogiem (dla kilku przedmiotów można obejść teren cmentarza,
który widzieliśmy po drodze). Jeżeli chcemy uzupełnić zapasy i wykonać kilka misji pobocznych
możemy powrócić do Wolong. Jeżeli czujemy się dostatecznie silni, aby rozprawić się z cesarzem,
to naszym celem jest wieża Eleh.
J A DE T E MP L E
Na głównym placu czeka nas walka z pozostałymi dwoma upiornymi jezdzcami. Poza tym
przeciwników spotkamy wyjątkowo mało, a sam cesarz oczekuje na nas w sali tronowej
niewielkiego pałacu. Po tradycyjnej wymianie uprzejmości stawimy czoło dwóm wcieleniom
Murodora. Jako niegroznemu staruszkowi i jego mutacji w Oni, która może stanowić pewien
problem (1700HP, 150DAMAGE). Po zwycięskiej konfrontacji pozostaje tylko wyciągnąć RING OF
JADE z oka smoka i porozmawiać z członkami drużyny. Dowiemy się, że pustoszące Medevę
demony są nieśmiertelne i jedynym sposobem na ich ponowne uwięzienie jest wykucie nowych
pierścieni. A taką umiejętność posiada jedynie lud Khosani i do nich musimy udać się po pomoc.
Czeka nas droga powrotna do domu  porozmawiaj ze stojącą przy bramie QIFENG (Aoqi) a ona
skieruje cię do Medevy.
C I T Y OF K HOS A NI
Twierdza khosani to ostatni bastion, który nie uległ naporowi demonów. Dzięki potędze własnej
magii zdołali uwięzić demona ognia w głębokich podziemiach wulkanu, ale jego siła ciągle rośnie i
wpływa na umysły mieszkańców kamiennego miasta. Strażnik portalu skieruje cię do sali narad,
gdzie Ulsadana wyjawi proroctwo dotyczące pierścieni i Summonera, który je zgromadzi. Niestety
w tej chwili wykonanie pierścieni jest niemożliwe, gdyż Khosani nie posiadają pradawnych
manuskryptów, pozwalających na odpowiednie wykonanie tych przedmiotów. Prawdopodobnie
znajdują się one na Ionie.
I ONA MONE S T A R Y
Naszym oczom ukaże się przerażający widok miejsca, który miał być sanktuarium chroniącym
przed złymi mocami. Po mieszkańcach pozostały tylko trupy, a ulice są patrolowane przez
nieumarłych żołnierzy. Zanim skierujemy się do biblioteki, jak zwykle warto przeszukać wszystkie
zakamarki. Przy zniszczonych wrotach spotkamy kompletnie załamanego Yago, który na dodatek
ma niepomyślne wiadomości. Poszukiwane scrolle są w rękach Sornehana i Galienne w Lenele. Nie
pozostaje nic innego jak udać się do zniszczonej stolicy.
Strona: 15 www.gry-online.pl
Summoner  Poradnik GRY-OnLine
L E NE L E
Sornehan przeczuwając, że Joseph zechce odzyskać skradzione
zaklęcia, rozmieścił przy wejściach do miasta alarmowe bariery
reagujące na obecność przywoływacza. Dlatego nasz bohater musi
pozostać poza murami, a na spotkanie z uzurpatorami wyrusza
Jekhar i Rosalind. Miasto wygląda nie lepiej niż Iona i jest silnie
strzeżone przez zastępy trupich wojowników i niezwykle odporne
lichy. Nas jest tylko dwójka i jak ognia powinniśmy unikać starcia z
większą ilością przeciwników (najlepiej jak Rosalind będzie w takich
sytuacjach ściągać pojedynczych wrogów strzelając do nich z łuku).
Ponieważ bramy są zamknięte, będziemy musieli dostać się do
miasta przez kanały (wejście w dokach).
L E NE L E S E WE R S
Proponuje bez zbędnych wycieczek kierować się do wyjścia w południowo-wschodniej części
kanałów). Należy jedynie uważać na paraliżujące Gorgony (to te z trzema głowami).
L E NE L E C I T Y
Musimy przebić się do wejścia do dawnego pałacu. Należy uzbroić się w cierpliwość, gdyż
przeciwników jest mrowie, a droga do celu przez zniszczoną dzielnicę tylko jedna.
L E NE L E P A L A C E
W zniszczonej sali tronowej napotkamy przyboczną straż zdrajcy, oraz lichy, które ochraniają nową
parę królewską. Przed nami stanie Sornehan i Galienne. Trudno było oczekiwać uległości po kimś,
kto uważa się za niepokonanego pana i władcę, więc po raz kolejny rozwiązanie siłowe jest
niezbędne. Sornehan ma niemiłą cechę całkowitej odporności na wszystkie rodzaje broni i zdolność
powalania przeciwników na ziemię. Dlatego najpierw proponuję rozprawić się z miotającą czarami
Galienne, a potem magią dobić czarnego księcia. Mając w ręku Khosani Scrolls kierujemy się z
powrotem do podziemnego miasta.
C I T Y OF K HOS A NI
Porozmawiaj z ULASADAN, a otrzymasz RING OF FIRE potrzebny do złapania demona ognia.
Strażnik portalu poinformuje cię, że pozostałe pierścienie otrzymamy, gdy uporamy się z
demonem.
L A B I T Y N T H OF K H OS A N I
Droga do jeziora lawy prowadzi przez ten sam labirynt, w którym byliśmy testowani. Tym razem
jednak jest zniszczony oraz pełen heretyków, ognistych rycerzy i salamanek. Ostatnia dwójka jest
odporna na ogień, a salamanki mają dodatkowo nieprzyjemną zdolność palenia wszystkich naokoło.
Nasz pierwszy demon  PYROL nie jest wymagającym przeciwnikiem, ale zadaje ogniste obrażenia
otaczającym go postaciom i zionie ogniem (warto nałożyć Pyros Ring, używać magii lodu a także
wezwać na pomoc BLUE IMP-a). Osłabione monstrum Joseph z łatwością uwięzi w pierścieniu.
C I T Y OF K HOS A NI
Strażnik portalu da ci RING OF LIFE i RING OF STONE. Ostatni pierścień jest najtrudniejszy do
wykonania, dlatego wymaga więcej czasu. I tak trzeba się zająć pozostałymi demonami. Pierwszy z
nich opanował ruiny w pałacu Ikeamos a drugiego odnajdziemy na Ionie.
Strona: 16 www.gry-online.pl
Summoner  Poradnik GRY-OnLine
I ONA MONA S T E R Y
LUMINAR ma swoje gniazdko w sercu wielkiej biblioteki. Dotarcie do demona jest czasochłonne ze
względu na BONE KINGS, którzy są twardym orzechem do zgryzienia nawet dla całej drużyny.
Potwór jest dość żywotny (7900HP) i potrafi miotać naszymi bohaterami. Nie wiem, czy to błąd
programu, czy zamierzone działanie, ale nie mogłem leczyć moich postaci za pomocą czarów
(działały tylko mikstury lecznicze). Uporawszy się z przeciwnikiem wyruszamy po raz kolejny do
bagien Ikeamos.
I K E A MOS S WA MP
Już po pierwszych krokach można odczuć oddziaływanie demona
kamienia. Naszym przeciwnikiem będzie kamienna statua, na którą
efektywnie działa jedynie broń obuchowa i to nie każda (moja
FLANGED MACE nawet jej nie zadrapała, a słabiutka FROZEN CLUB
kosiła jak dzika). W walce z kamiennymi potworami bardzo
przydatne są również przywoływane golemy (ja walczyłem ze
wsparciem JADE GOLEM-a). Ponieważ główne wejście do pałacu
zostało zawalone, musimy skorzystać z wyrwy w murze od strony
rzeki. Po scence a la  Terminator czeka nas spotkanie z TITUS-em.
Jak już wspomniałem najlepiej działa na niego broń obuchowa a gość
jest naprawdę grozny gdy się zdenerwuje. Powala naszych na ziemię
(Uwaga: nie działało na przywołanego golema!), potrafi sparaliżować
i atakuje wyskakującymi z ziemi kolcami. Minusem tej planszy jest to, że po pokonaniu Titusa po
raz kolejny musimy się przedzierać przez wcześniej pokonane zastępy wrogów. Mając trzy pełne
pierścienie możemy powrócić do Khosani po ostatni pierścień ciemności.
C I T Y OF K HOS A NI
Rada poinformuje cię, że jeżeli połączysz wszystkie pierścienie i wskoczysz do świętego ognia w
świątyni Uratha to staniesz się tym, który zginął wieki temu. Pierścień dostaniesz od strażnika
kamiennego portalu. Uzupełniwszy lecznicze napoje wyruszamy na ostateczną rozgrywkę.
L E NE L E
Droga do świątyni Uratha jest dokładnie taka sama jak przy poprzedniej wizycie w stolicy. Jedyną
różnicą jest pojawienie się ciemnych rycerzy, którzy potrafią usypiać nasze postacie na dość długi
okres i niemiłosiernie je katować. W świątyni będzie nas oczekiwać MACHIVAL, który wyjawi, że
jest odbiciem ciemnej strony boga Uratha i z jego ziemską postacią przyjdzie nam się zmierzyć w
pierwszej kolejności. EVIL URATH to odporny, ale niezbyt grozny przeciwnik. Jedynie w momencie,
gdy odfrunie na balkon, trzeba uważać na czarnych rycerzy w bocznych korytarzach budowli. Mają
to do siebie, że cały czas się odradzają i kiedy zły bóg powróci do głównej sali, powinniśmy szybko
za nim pobiec olewając strażników (tam już się nie odrodzą). Kolejnym wcieleniem demona jest zły
sobowtór Josepha, który dodatkowo skradł nam kilka  summonów i sam je przywołuje do pomocy.
Ma także potężny miecz przywoływaczy zadający 150 punktów obrażenia i potrafi powalać na
ziemię. W tej walce warto zrezygnować z dodatkowych przywołań, bo Joseph padnie po dwóch
ciosach. Ostatnia formą jest  oryginalny Machival nokautujący i zionący śmiercionośnym gazem.
Kiedy demon ciemności ulegnie naszej sile pozostanie tylko wybór dalszej drogi. Czy skusimy się
wizją boskiej mocy, czy damy zarobić autorom gry w drugiej części  Summonera . Decyzję
pozostawiam Wam.
Strona: 17 www.gry-online.pl


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Gingersnaps Leila Brown Summoning (pdf)(1)
How to summons the dead
Summoner
Lore vs The Summoning
Huff, Tanya Chronicles of the Keeper 01 Summon the Keeper (v1 5) (html)
Hero System Mechanon s Summoned Robots
Tanya Huff Summon the Keeper (v1 0) (html)

więcej podobnych podstron