WSTPNA KONCEPCJA TRASY MOSTOWEJ BUDOWLANA KRASICSKIEGO WRAZ Z EKOLOGICZNYM ÅšRODKIEM TRANSPORTU
PROJEKT PRZYGOTOWYWANY
DO UBIEGANIA SI O ÅšRODKI
UNII EUROPEJSKIEJ
Zespół projektowy drogowy: Zespół projektowy mostowy:
dr in\. Andrzej Brzeziński prof. dr hab. in\. Henryk Zobel
mgr Maciej Dobrosielski mgr in\. arch. Bartłomiej Grotte
mgr in\. Tomasz Dybicz mgr in\. arch. Piotr Lewandowski
mgr in\. Magdalena Rezwow
mgr in\. Piotr Szagała Ocena środowiskowa:
mgr in\. Aukasz Szymański mgr Waldemar Madej, upr. nr 0143 ds. ocen oddziaływania na środowisko
mgr in\. Paweł Włodarek
Warszawa, wrzesień 2006
WSTPNA KONCEPCJA TRASY MOSTOWEJ BUDOWLANA KRASICSKIEGO WRAZ Z EKOLOGICZNYM ÅšRODKIEM TRANSPORTU
Przęsło nurtowe
Rozpiętość dzwigarów łukowych Ld = 280,00 m
Szerokość całkowita Bc = 40,00 m
Wysokość konstrukcyjna Hc = 34.00 m
Estakada dojazdowa na terenie śoliborza
Rozpiętość przęseł Ld = 3 x 57,80 m
Szerokość całkowita Bc = 34,00 m
Wysokość konstrukcyjna Hc = 3,00 m
Estakada dojazdowa na terenie śerania
Rozpiętość przęseł Ld = 4 x 67,50 m
Szerokość całkowita Bc = 34,00 m
Wysokość konstrukcyjna Hc = 3,00 m
WSTPNA KONCEPCJA TRASY MOSTOWEJ BUDOWLANA KRASICSKIEGO WRAZ Z EKOLOGICZNYM ÅšRODKIEM TRANSPORTU
WSTPNA KONCEPCJA TRASY MOSTOWEJ BUDOWLANA KRASICSKIEGO WRAZ Z EKOLOGICZNYM ÅšRODKIEM TRANSPORTU
TYPOWE PRZEKROJE
POPRZECZNE TRASY
WSTPNA KONCEPCJA TRASY MOSTOWEJ BUDOWLANA KRASICSKIEGO WRAZ Z EKOLOGICZNYM ÅšRODKIEM TRANSPORTU
WIZUALIZACJA WZAÓW - WZEA Z WISAOSTRAD
WSTPNA KONCEPCJA TRASY MOSTOWEJ BUDOWLANA KRASICSKIEGO WRAZ Z EKOLOGICZNYM ÅšRODKIEM TRANSPORTU
STAN WAASNOŚCI GRUNTÓW
Cz. 1
WSTPNA KONCEPCJA TRASY MOSTOWEJ BUDOWLANA KRASICSKIEGO WRAZ Z EKOLOGICZNYM ÅšRODKIEM TRANSPORTU
STAN WAASNOŚCI GRUNTÓW
Cz. 2
Zidentyfikowano 39 działek
właścicieli prywatnych i PKP
WSTPNA KONCEPCJA TRASY MOSTOWEJ BUDOWLANA KRASICSKIEGO WRAZ Z EKOLOGICZNYM ÅšRODKIEM TRANSPORTU
PARAMETRY TRASY
klasa drogi G (droga główna)
prędkość projektowa 60 km/h
przekrój poprzeczny 2 × 2 (2 jezdnie po 2 pasy ruchu)
długość trasy 2942 m
długość mostu 722 m
rozpiętość przęsła nurtowego 280 m
KOSZTY INWESTYCJI (BRUTTO Z VAT):
Koszty mostu (z estakadami dojazdowymi): 203,5 mln zł
Koszty trasy drogowej: 197,5 mln zł
Koszty trasy tramwajowej: 78,0 mln zł
Razem: 479,0 mln zł
WSTPNA KONCEPCJA TRASY MOSTOWEJ BUDOWLANA KRASICSKIEGO WRAZ Z EKOLOGICZNYM ÅšRODKIEM TRANSPORTU
OCENA WPAYWU NA ÅšRODOWISKO
Dzięki zaproponowaniu w koncepcji przęsłu nurtowemu o rozpiętości 280 m, nie wystąpi potrzeba
prowadzenia prac budowlanych (fundamentowych) w nurcie Wisły, który w omawianym miejscu jest
najwę\szy w Warszawie. Ograniczy to do minimum ewentualne kolizje ze środowiskiem bytowania
gatunków ptaków związanych z korytem rzecznym.
We wszystkich pracach na temat wpływu komunikacji na siedliska i gatunki ptaków zamieszkujące
tereny sąsiedni, podkreśla się negatywne skutki oddziaływania hałasu. Mo\na przyjąć, \e realizacja w
rejonie północnej Warszawy planowanych mostów - Mostu Północnego oraz opiniowanego mostu w
ciągu ulic Budowlanej i Krasińskiego, pozwoli na rozśrodkowanie ruchu samochodowego, przez co
natę\enie ruchu i zasięg oddziaływań akustycznych ulegnie ograniczeniu. Tym samym obszar siedlisk
objętych wpływem hałasu komunikacyjnego nie wzrośnie w sposób znaczący.
Przedstawiony w koncepcji projekt architektoniczny mostu wyró\nia się poza walorami estetycznymi,
równie\ cechami mogącymi wpływać na ograniczenie potencjalnych bezpośrednich kolizji ptaków z
konstrukcjÄ… i prowadzonym po niej ruchem. Wynika to m.in. z zaproponowania niskich estakad nad
tarasem zalewowym oraz jednego przęsła nurtowego o rozpiętości 280 m. Konstrukcja łukowa przęsła
głównego osiąga maksymalną wysokość 34m, zaś rozstaw cięgien mocujących wynosi 8m. Obserwując
zachowanie ptaków w sąsiedztwie Mostu Świętokrzyskiego oraz Mostu Siekierkowskiego, mo\na przyjąć,
\e nowy obiekt nie powinien stanowić znaczącej przeszkody na szlaku przemieszczania się ptaków.
Wyszukiwarka
Podobne podstrony:
Trasa 6 Zielony PoznanTrasa 1 Najstarszy PoznanUniwersalny charakter poezji Ignacego KrasińskiegoFizyka wykł 7,8 Ruch drgający (M Krasiński)krasiński artykułNie Boska komedia Zygmunta Krasińskiegotrasa w planienie boska komedia akt4 krasinskikrasinski nie boska komediaZygmunt Krasiński LegendaA3 trasa kan bytowejFizyka wykł 9 Ruch harmoniczny, fale (M Krasiński)nie boska komedia akt3 krasinskiKordian i poezje Słowackiego, Nie Boska komedia Krasińskiegotrasa rodzinnaPoglądy Z Krasińskiego i S Żeromskiego na rewolucję społecznąwięcej podobnych podstron