rozd 8 czII






Rozdział 9 Przewozy promowe



Rozdział IX
Przewozy promowe
ż 159
Jeżeli w czasie odcumowywania od przystani promowych przez promy, część kanału zasłonięta jest przez stojące przy nabrzeżu statki w taki sposób, że utrudniona jest obserwacja kanału z głównego stanowiska manewrowego na promie , na dziobie promu winna być pełniona służba "na oku" a osoba pełniąca ją winna mieć zapewnioną bezpośrednią łączność z głównym stanowiskiem manewrowym. Manewrowanie promem w takich wypadkach winno odbywać się ze szczególną ostrożnością.
ż 160
Przy widzialności mniejszej niż 500 m każde odcumowanie promu musi być uprzednio uzgodnione z właściwym terytorialnie kapitanatem portu lub VTS tam, gdzie system ten obowiązuje.
ż 161
Przewoźnikowi nie wolno przekraczać wyznaczonej w dokumentach statku dopuszczalnej ilości przewożonych pasażerów oraz pojazdów i towarów. Za naruszenie tego zakazu odpowiada bezpośrednio kapitan promu.
ż 162


Jednoczesne przewożenie pasażerów oraz pojazdów z ładunkiem materiałów niebezpiecznych w zbiornikach lub luzem jest zabronione. Materiały te winny być przewożone przez promy wyłącznie w nocy, to jest pomiędzy godz. 23.00 a 05.00 dnia następnego, przy zachowaniu wymagań określonych obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
Kapitan portu może wyrazić zgodę na odstąpienie od wymogów zawartych w ust. 1 określając jednocześnie dodatkowe warunki dotyczące bezpieczeństwa pasażerów oraz przewożonego ładunku niebezpiecznego.

ż 163
Wchodzenie z nabrzeża na prom i odwrotnie oraz wszelki ruch pojazdów korzystających z przewozów promowych może odbywać się dopiero po całkowitym zacumowaniu przez prom do nabrzeża i wyrażeniu na to zgody przez kapitana promu lub wyznaczonego przez niego zastępcę pełniącego służbę na pokładzie.
ż 164


Na statkach przewożących pasażerów w ilości powyżej 12 osób powinny być w widocznym miejscu wystawione tablice informacyjne o nakazach i zakazach obowiązujących pasażerów w czasie korzystania z przejazdów tymi jednostkami.
W pomieszczeniach pasażerskich na promach powinny znajdować się rozkłady obowiązujących alarmów oraz instrukcje opisowo-wizualne użycia sprzętu ratunkowego.

ż 165
W okresie zimowym żegluga promowa objęta jest podczas akcji przeciwlodowej pomocą lodołamaczy w każdym przypadku, kiedy zajdzie tego potrzeba. Przewóz pasażerów innymi jednostkami niż promowe lub pasażerskie ze względu na warunki lodowe jest surowo zabroniony.
ż 166
Promy będące w eksploatacji obowiązane są do prowadzenia stałego nasłuchu na kanale roboczym UKF, właściwego terytorialnie kapitanatu portu lub VTS tam, gdzie system ten obowiązuje.
ż 167
Za utrzymanie porządku i bezpieczeństwa pasażerów oraz pojazdów i ładunków przewożonych przez promy odpowiedzialni są bezpośrednio ich kapitanowie, którzy w tym celu powinni utrzymywać specjalną służbę porządkową na pokładzie.
ż 168
Wymogi zawarte w ż 162 i ż 167 mają zastosowanie wyłącznie w odniesieniu do promów portowych i dokonywanych nimi przewozów.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
rozd 7 czII
rozd 6 czII
rozd 1 czII
rozd 3 czII
rozd 2 czII
rozd 5 czII
rozd 9 czII
rozd 9 czII
rozd 4 czII
rozd 10 czII
Przewodowe media transmisyjne czII
rosd 7 czII
P C Cast, Kristin Cast (Dom Nocy 01) Naznaczona [rozd 3,4,5]
40kkbn z ignaszak,czII
HISTPRAW ROZD 6

więcej podobnych podstron