instrukcja wypelniania formularza online wniosku o dofinansowanie


URZD MARSZAAKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO
w LUBLINIE
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
INSTRUKCJA
Wypełniania formularza on-line wniosku o dofinansowanie realizacji projektu ze
środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - Regionalnego Programu
Operacyjnego Województwa Lubelskiego
2007-2013 dostępnego pod adresem internetowym: www.elsi.lubelskie.pl.
INSTRUKCJE OGÓLNE NA TEMAT SYSTEMU e-LSI:
Do poprawnego działania systemu e-LSI w wersji on-line potrzebny jest stały dostęp do Internetu.
Prosimy o aktualizowanie przeglądarek internetowych do możliwie najbardziej aktualnych
(najnowszych) wersji.
Formularz wniosku o dofinansowanie dostępny jest poprzez przeglądarkę internetową (np. Internet
Explorer, Mozilla Firefox, Opera, Safari) po wejściu na adres internetowy www.elsi.lubelskie.pl,
poprawnej rejestracji i zalogowaniu się do systemu e-LSI.
Strona internetowa www.elsi.lubelskie.pl zapewnić ma beneficjentom elektroniczny obieg dokumentów
oraz ułatwić wypełnianie wniosków o dofinansowanie i wniosków o płatność w ramach konkursów
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013.
Beneficjent po wejściu na www.elsi.lubelskie.pl powinien zaakceptować certyfikat bezpieczeństwa
strony WWW jeżeli przeglądarka internetowa go o to poprosi (zazwyczaj tylko za pierwszym razem).
Gdy po wejściu na www.elsi.lubelskie.pl wyświetlona zostanie strona ukazana poniżej, beneficjent
powinien przejść do rejestracji, klikając link z napisem  Zarejestruj .
Rys 1. Wygląd strony http://elsi.lubelskie.pl.
1
Po kliknięciu na link z napisem  Zarejestruj pokazać powinien się formularz rejestracji beneficjenta
(Rys 2.). Pola oznaczone  * są wymagane do rejestracji beneficjenta. W przypadku braku faxu,
beneficjenci LAWP mogą wpisać w pole  Fax słowo  brak dla potrzeby poprawnego przejścia
rejestracji. Beneficjenci UMWL natomiast, pole  Fax muszą wypełnić poprawnym numerem faxu.
Po wypełnieniu poprawnie formularza należy kliknąć przycisk  zarejestruj . Na podanego maila osoby
zgłaszającej wysłany zostanie ID, który osoba zgłaszająca powinna posiadać w przypadku straty
hasła.
Rys. 2. Formularz rejestracyjny.
W przypadku straty hasła, osoba wypełniająca formularz powinna nacisnąć lewym przyciskiem myszy
na link o nazwie  Przypomnij hasło . System poprosi wówczas o login osoby wypełniającej oraz jego
ID przesłane na e-maila w przypadku rejestracji. Dlatego też uprasza się osoby wypełniające o nie
kasowanie maila wysyłanego podczas rejestracji z numerem ID osoby wypełniającej.
Po procesie poprawnej rejestracji, powinien nastąpić proces logowania, polegający na podaniu loginu
i hasła.
2
Po wpisaniu tych danych należy kliknąć lewym przyciskiem myszy w przycisk  Zaloguj
(Rys 3.).
Rys. 3. Pole logowania.
Po poprawnym zalogowaniu się do systemu pojawiają się zakładki umożliwiające beneficjentom
wypełnienie wniosków o dofinansowanie i o płatność (Rys. 4.). W ramach e-LSI można także
zobaczyć ogłoszone konkursy, zmienić dane beneficjenta, dane osoby wypełniającej wniosek,
dokonać zmiany hasła, odczytać informacje od systemu. Widoczne są kolejno od lewej strony
zakładki:  START ,  GENERATOR WNIOSKÓW ,  KONKURSY ,  WIADOMOŚCI ,  DANE
oraz  WYLOGUJ SI .
Rys. 4. Wygląd systemu e-LSI po zalogowaniu.
Zakładka  START pozwala nam na powrót do ekranu początkowego systemu e-LSI.
Zakładka  GENERATOR WNIOSKÓW pozwala nam wybrać formularz wniosku do wypełnienia
(Rys. 5.). Możliwe są dwa typy formularzy do wypełnienia: wniosek o dofinansowanie i wniosek
o płatność. Możliwe jest również odczytanie uprzednio zapisanego wniosku przez użytkownika.
Generator obsługuje zarówno wnioski kierowane do Urzędu Marszałkowskiego Województwa
Lubelskiego jak i Lubelskiej Agencji Wspierania Przedsiębiorczości. Poniżej znacznika w liście
rozwijanej  === Twoje wersje poniżej === umieszczone są wersje poprzednio zapisane przez
użytkownika.
W przypadku pierwszego uruchomienia i nie posiadania wpisanych żadnych formularzy pole to
pozostaje puste. W przypadku tej zakładki występuje poddział umieszczony na niebieskiej belce po
lewej stronie ekranu systemu e-LSI ( Zmiany w formularzu ).
System zezwala na zapisanie 50 wersji wniosków (łączna suma wniosków o dofinansowanie
i o płatność). Niepotrzebne wnioski można skasować wybierając z rozwijanej listy daną pozycję
i klikając lewym przyciskiem myszy na przycisk  Usuń .
3
Rys. 5. Wybór formularza do wypełnienia.
Gdy chcemy wypełnić wniosek o dofinansowanie do wyboru w rozwijanej liście (Rys. 5.) mamy dwie
pozycje:
"  Wniosek_o_Dofinansowanie_UMWL ,
"  Wniosek_o_Dofinansowanie_LAWP .
Gdy chcemy wypełnić wniosek o płatność do wyboru w rozwijanej liście (Rys. 5.) mamy dwie pozycje:
"  Wniosek_o_Płatność_UMWL ,
"  Wniosek_o_Patność_LAWP .
Wejście na zakładkę  KONKURSY pozwala nam zobaczyć aktualnie ogłoszone konkursy.
Zakładka  WIADOMOŚCI służy do odbierania wiadomości od systemu e-LSI.
W przypadku wejścia na zakładkę  DANE po prawej stronie ekranu pojawiają się poddziały
umożliwiające rozszerzenie opcji systemu (Rys. 6.). Występują tam kolejno poddziały:  Zmiana
danych osobowych ,  Zmiana danych beneficjenta oraz  Zmiana hasła .  Zmiana danych osobowych
pozwala na zmianę danych osoby wypełniającej wniosek.  Zmiana danych beneficjenta pozwala
zmienić dane do których przypisywany jest wniosek o dofinansowanie i wnioski o płatność.
 Zmiana hasła pozwala na zmianę hasła dostępowego do konta w www.elsi.lubelskie.pl.
4
Rys. 6. Podziały wyświetlone w ramach zakładki  Dane .
W przypadku wybrania do wypełnienia wniosku o dofinansowanie lub wniosku o płatność po
załadowaniu pokazuje się formularz z polami do wypełnienia. Formularz zawiera zarówno pola wyboru
jak i pola do wpisania wartości liczbowych i tekstu.
W formularzu zawarto pola które wzajemnie od siebie zależą. Wybranie jednego pola wyboru np.
w części  A ma znaczenie na pojawienie się tabeli w części  K . Takich relacji wzajemnego działania
w formularzu jest więcej, w związku z czym zaleca się wypełnianie pól kolejno od początku do końca.
Po załadowaniu formularza wyskakuje pytanie w formie wyskakującego okna w którym użytkownik
określa liczbę minut co ile system upomina o zapisanie wersji wniosku.
System automatycznie nie zapisuje wersji wniosku. Użytkownik sam zapisuje wersję wniosku klikając
lewym przyciskiem myszy na przycisku z napisem  Zapisz wersję .
Przy zapisywaniu wersji wniosku system najpierw pyta się o potwierdzenie chęci zapisania wniosku.
Następnie pojawia się pole w którym użytkownik powinien wpisać przedrostek wersji wniosku w celu
łatwiejszej identyfikacji wersji. W momencie wpisywania powinniśmy unikać polskich znaków, gdyż
system w przypadku ich wpisania, pominie przedrostek i zapisze wniosek tylko z danymi czasu
zapisania wniosku.
Zapisany wniosek jest możliwy do wybrania z zakładki  GENERATOR WNIOSKÓW po rozwinięciu
rozwijanej listy.
Wnioski są zapisywane kolejno w dół, co oznacza że ostatnio zapisany wniosek jest na samym dole
rozwijanej listy. Poza przedrostkiem i oznaczeniem typu wniosku w nazwie zapisanych wniosków
oznaczone są dane czasu i daty w którym zostały zapisane.
5
W każdym momencie wypełniania wniosku można sprawdzić poprawność poprzez kliknięcie lewym
przyciskiem myszy na przycisku  Zweryfikuj poprawność wypełnienia wniosku . Weryfikacja obejmuje
cały formularz, wyświetlając błędy pól jedynie na zakładce której jesteśmy w danej chwili. W związku
z czym możliwy jest przypadek wyświetlenia niepoprawności formularza i nie wyświetleniu błędów na
danej karcie.
Dla przykładu wniosek o dofinansowanie UMWL posiada formularz podzielony na kroki ponazywane
od  A do  L . Walidacja obejmuje całość lecz informacje o błędach pokazywane są tylko na bieżąco
wyświetlanej karcie.
Zaczynając wypełnianie wniosku o dofinansowanie musimy zaznaczyć czy wypełniamy wniosek po
raz pierwszy ( nowy ), czy jest to wersja poprawki. Wypełniając poprawioną wersję wniosku trzeba
zwrócić uwagę aby wybrać poprawną wersje poprawki ( składany po ocenie formalnej ,  składany po
ocenie merytorycznej ,  składany po Zarządzie Województwa Lubelskiego ,  składany przed
podpisaniem umowy ,  składany z aneksem ).
Aby złożyć poprawnie wniosek należy możliwie w jednym czasie wygenerować dwa pliki: wniosek
w formacie *.pdf i *.xml (przyciski  Pobierz PDF i  Pobierz XML ). Pliki powinny być generowane
w jednym czasie, gdyż w obu znajduje się suma kontrolna, której identyczność warunkuje przyjęcie
wniosku przez system e-LSI.
Po wygenerowaniu obu plików należy otworzyć plik wniosku w formacie *.pdf i wydrukować go. Wersję
w formacie *.xml należy natomiast nagrać na płytę CD (najlepiej na kilku nośnikach CD dla
bezpieczeństwa możliwości nie odczytania przez system).
Jedynym sposobem na poprawne zaimportowanie wniosków w punkcie naboru jest dostarczenie
wersji papierowej i tożsamej z nią wersji w pliku *.xml zapisanej na płycie CD.
Możliwe jest również wysłanie wersji wniosku w formacie *.xml i *.pdf na specjalnie stworzone adresy
e-mail:
" dofinansowanie@rpo.lubelskie.pl (wniosek o dofinansowanie),
" platnosc@rpo.lubelskie.pl (wniosek o płatność).
Wnioski w wersji elektronicznej na powyższych adresach e-mail przechowywane będą tylko i
wyłącznie jako kopia zapasowa użyta w przypadku awarii nośnika na płycie CD. W tytule e-mail
należy wpisać tylko 22 cyfrowy numer umieszczony na pierwszej stronie wniosku pod kodem
kreskowym (e-maile o innych tytułach poczty będą traktowane jako spam). Numer ten można również
przekopiować z elektronicznej wersji wniosku w formacie *.pdf usuwając uprzednio wszystkie spacje
(wolne miejsca pomiędzy cyframi). Wnioski przesyłane na powyższe adresy e-mail nie mają jednak nic
wspólnego z samym naborem wniosków. Przechowywane na nich wnioski użyte zostaną tylko
w przypadku uszkodzenia nośnika CD na którym składane są wnioski i możliwości utworzenia kopii
6
zapasowej. Po upływie 7 dni wniosek z poczty zostaje usuwany. Przy awarii nośnika CD wniosek
zostanie zaimportowany z maila, a działającą płytę beneficjent powinien niezwłocznie dostarczyć do
punktu naboru.
INSTRUKCJE OGÓLNE NA TEMAT WYPEANIANIA WNIOSKU O DOFINANSOWANIE w e-LSI
(pozycja  Wniosek_o_Dofinansowanie_UMWL ):
Numer Konkursu  należy wpisać numer konkursu podany w ogłoszeniu
Pozostałe pola zostaną wypełnione przez pracownika Instytucji Organizującej Konkurs.
Numer konkursu
Należy wpisać odpowiedni numer konkursu zgodnie z Regulaminem Konkursu.
A2 - Informacje ogólne o projekcie.
W punkcie należy dokonać przyporządkowania planowanej do realizacji inwestycji
do właściwego Programu Operacyjnego.
Oś Priorytetowa  należy wybrać z rozwijanej listy zgodnie z zapisami Uszczegółowienia RPO oraz
Regulaminem Konkursu.
Działanie  należy wybrać z rozwijanej listy zgodnie z zapisami Uszczegółowienia RPO oraz
Regulaminem Konkursu.
Tytuł projektu - tytuł projektu powinien stanowić krótką jednoznaczną nazwę, tak aby w sposób jasny
identyfikował projekt, a jednocześnie nie powielał tytułu innych projektów realizowanych przez
beneficjenta końcowego lub przez inne podmioty. Nazwa projektu powinna zawierać przedmiot,
lokalizację i etap, fazę zadania (jeżeli realizowany projekt jest częścią większej inwestycji).
Planowana data rozpoczęcia realizacji projektu - należy wskazać, w sposób orientacyjny, datę
rozpoczęcia realizacji przedsięwzięcia zgodną z datą zapisaną w polu  planowany termin rzeczowego
rozpoczęcia realizacji projektu w punkcie G2.
Za moment rozpoczęcia realizacji projektu należy uznać przewidywaną datę zawarcia umowy z
wykonawcą prac inwestycyjnych. Jeśli beneficjent podpisał już umowę z wykonawcą - wpisuje datę
7
zawarcia umowy. W przypadku projektów  Zaprojektuj i Wybuduj za termin rozpoczęcia realizacji
projektu przyjmuje się datę zawarcia umowy z wykonawcą.
W przypadku projektów nieinwestycyjnych za termin rozpoczęcia realizacji projektu przyjmuje sie datę
poniesienia pierwszych wydatków w projekcie (z wyłączeniem wydatków związanych z
przygotowaniem dokumentacji).
Planowana data zakończenia realizacji projektu - należy wskazać, w sposób orientacyjny, datę
zakończenia realizacji przedsięwzięcia zgodną z datą zapisaną w polu  planowany termin zakończenia
projektu w punkcie G2.
Za moment zakończenia realizacji projektu należy przyjąć datę finansowego zakończenia realizacji
projektu, tj. datę poniesienia ostatnich wydatków w projekcie przewidywanych do poniesienia do
31 sierpnia 2015 roku.
Wartość ogółem  należy wpisać całkowitą wartość projektu obejmującą wydatki kwalifikowalne
i niekwalifikowalne.
Kwotę należy wpisać w zaokrągleniu do dwóch wartości dziesiętnych.
Wydatki kwalifikowalne  należy wpisać wartość wydatków uznanych za kwalifikowalne na
podstawie Uszczegółowienia RPO WL na lata 2007 -2013 oraz Wytycznych dotyczących
kwalifikowania wydatków w ramach RPO WL na lata 2007  2013, Podręcznik kwalifikowania
wydatków.
Kwotę należy wpisać w zaokrągleniu do dwóch wartości dziesiętnych.
Wnioskowane dofinansowanie  należy wpisać wartość wsparcia o które ubiega się beneficjent.
W przypadku beneficjentów będących państwowymi jednostkami budżetowymi finansujących projekty
ze środków budżetu państwa zapisanych w budżecie dysponenta należy wpisywać całkowitą wartość
wydatków kwalifikowalnych.
Kwotę należy wpisać w zaokrągleniu do dwóch wartości dziesiętnych.
% dofinansowania - jest to procentowa relacja wsparcia, o które ubiega się beneficjent do całości
wydatków kwalifikowalnych.
Należy pamiętać, że % udział zródeł finansowania z EFRR musi być zgodny z określonym
w URPOWL lub ogłoszeniu o naborze wniosków o dofinansowanie projektu
oraz w przypadku projektów generujących dochód, z wyliczeniami  luki finansowej w Studium
Wykonalności.
Planowany cross-financing  należy wpisać TAK lub NIE zgodnie z rodzajem projektu.
8
Duży projekt  informacja, czy projekt stanowi duży projekt w rozumieniu przepisów Artykułu 39
Rozporządzenia Rady (WE) 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. - należy wpisać TAK lub NIE.
Typ projektu  Pole wypełniane dla projektów dużych. Zamknięta lista wartości:
inwestycje w infrastrukturę (załącznik XXI rozporządzenia 1828/2006), inwestycje
produkcyjne (załącznik XXII rozporządzenia 1828/2006).
Miejsce realizacji projektu  szczegółowe określenie lokalizacji projektu.
Należy wskazać, czy projekt obejmuje swoim zasięgiem obszar całego kraju
(w przypadku Działania 7.2 Promocja kultury i turystyki oraz Działania 7.3 Współpraca
międzyregionalna) lub określić województwo powiat i gminę, na terenie której zlokalizowane będzie
przedsięwzięcie. Wyboru należy dokonać wskazując właściwe pozycje znajdujące się na
zamieszczonej  aktywnej liście (dokładne informacje dotyczące lokalizacji projektu określone są
w pkt C1).
W przypadku Działania 7.2 Promocja kultury i turystyki oraz Działania 7.3 Współpraca
międzyregionalna przy realizacji projektu z partnerem zagranicznym w polu  Region UE należy
wpisać lokalizację partnera lub partnerów spoza terytorium Polski (wskazując: miejscowość, region,
państwo).
Klasyfikacja projektu  kody klasyfikacji poszczególnych kategorii interwencji należy podać na
podstawie załącznika II do Rozporządzenia Komisji (WE) nr 1828/2006 z dnia
8 grudnia 2006 ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE)
nr 1083/2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz Rozporządzenia
(WE) nr 1080/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju
Regionalnego.
Temat priorytetu  zgodnie z - załącznikiem II tabela 1 Rozporządzenia Komisji (WE) nr 1828/2006
z dnia 8 grudnia 2006 r.
Jeżeli projekt ma realizować działania w ramach kilku kategorii interwencji, należy wybrać z rozwijanej
listy wszystkie kategorie, z którymi jest on zgodny. Każdej wybranej kategorii interwencji należy
przypisać procentowy udział w wydatkach kwalifikowanych projektu, w zaokrągleniu do dwóch
wartości dziesiętnych. W takim przypadku kategorie interwencji powinny być podawane w kolejności
zgodnej z ich udziałem w budżecie projektu.
Forma finansowania  zgodnie z załącznikiem II tabela 2 Rozporządzenia Komisji (WE)
nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r., oraz zapisami Uszczegółowienia RPO.
Obszar realizacji  zgodnie z załącznikiem II tabela 3 Rozporządzenia Komisji (WE)
nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r., oraz zapisami Uszczegółowienia RPO.
9
Dział gospodarki  zgodnie z załącznikiem II tabela 4 Rozporządzenia Komisji (WE)
nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r., oraz zapisami Uszczegółowienia RPO.
B1 - Informacje o beneficjencie
Beneficjent końcowy to podmiot, który jest stroną umowy o dofinansowanie realizacji projektu
z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR).
Do kategorii Beneficjentów końcowych zalicza się tylko grupę podmiotów, która wyszczególniona
została w punkcie  Rodzaje beneficjentów Działań Uszczegółowienia RPO.
Nazwa własna i dane teleadresowe wpisane we wniosku w ramach omawianego punktu muszą być
zgodne ze stanem faktycznym i z danymi aktualnego dokumentu rejestrowego (jeżeli takowy jest
wymagany).
Wpisanie numeru faksu do formularza wniosku aplikacyjnego jest konieczne i obliguje beneficjenta do
zaakceptowania tej formy korespondencji z Instytucją Zarządzającą RPO WL, wraz z akceptacją
wszelkich niezgodności wynikłych z tego tytułu (faksem wysyłane są pisma dotyczące poprawy lub
uzupełnienia wniosku).
W polu  Forma prawna należy wybrać formę prawną właściwą dla Beneficjenta końcowego (zgodną
z dokumentami rejestrowymi - Wypis z Krajowego Rejestru Sądowego, Ewidencji Działalności
Gospodarczej, Rejestru Stowarzyszeń, Fundacji lub innego równorzędnego dokumentu)
B2 - Dane personalne osoby lub osób prawnie upoważnionych do reprezentowania
Beneficjenta
Należy wpisać dane osób, które są prawnie upoważnione do reprezentowania beneficjenta
końcowego lub zostały zgodnie z obowiązującym prawem upoważnione do złożenia podpisu na
wniosku. Powinny to być osoby, które będą podpisywać umowę o dofinansowanie realizacji projektu
ze środków EFRR.
Należy wpisać dane:
W przypadku gminy: wójta, burmistrza, prezydenta oraz skarbnika.
W przypadku powiatu: dwóch członków zarządu lub jednego członka zarządu i osoby upoważnionej
przez zarząd (zgodnie z art. 48. ust. 1 Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym
Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 z pózn. zm.) oraz skarbnika.
W przypadku województwa: marszałka województwa oraz członka zarządu województwa chyba że
statut stanowi inaczej, zgodnie z art. 57. ust. 1 Ustawy z dnia 5 czerwca1998r. o samorządzie
województwa (Dz.U. z 2001r. Nr 142. poz. 1590 z pózn.
zm.) oraz skarbnika.
W przypadku innych podmiotów: organów (osób) wymienionych do reprezentacji
w aktach powołujących (statut).
10
B3 - Dane personalne osoby upoważnionej do kontaktu w sprawach Projektu
Należy wpisać dane osoby wyznaczonej (w instytucji beneficjenta końcowego lub
w podmiocie reprezentującym beneficjenta końcowego) do kontaktów w sprawach projektu, która
może udzielić dokładnych informacji na temat planowanego przedsięwzięcia. Punkt ten służy
usprawnieniu kontaktów z jednostką zgłaszającą.
B4 - Podmiot reprezentujący beneficjenta
W przypadku jednostek samorządu terytorialnego możliwe jest reprezentowanie beneficjentów
końcowych w sprawach projektu (np. przeprowadzanie postępowania w sprawie udzielenia
zamówienia publicznego, podpisywanie umów z wykonawcą) przez ich zakłady lub jednostki
budżetowe (stosowne upoważnienie musi być dołączone do wniosku).
Jeżeli beneficjent końcowy nie jest reprezentowany przez żaden podmiot w sprawach projektu, należy
zaznaczyć opcję -  NIE DOTYCZY .
B5 - Inne podmioty zaangażowane w realizację projektu - partnerzy projektu
Należy przedstawić dane dotyczące partnerów uczestniczących w realizacji projektu (jeżeli nie
występują należy zaznaczyć opcję -  NIE DOTYCZY ).
B6 - Rola partnera w projekcie oraz podział obowiązków
Jeżeli w pkt B5 wybrano opcję  NIE DOTYCZY rubryka ta pozostaje niewypełniona.
Należy określić, kto będzie bezpośrednio odpowiedzialny za realizację projektu, jak będą dokonywane
i rozliczane płatności, czyją własnością będzie przedmiot (produkt) projektu po jego ukończeniu itp.
zgodnie z dołączoną kopią zawartej umowy partnerskiej (porozumienia). W przypadku konkretnych
projektów występować mogą sytuacje specyficzne, które należy opisać.
Należy pamiętać, że partnerstwo może być utworzone jedynie przez podmioty wskazane w ramach
poszczególnych Działań RPO jako uprawnieni beneficjenci końcowi.
Nie należy opisywać w tym punkcie sytuacji, w której projekt realizowany jest przez podmiot
reprezentujący beneficjenta końcowego zgodnie z zapisami punktu B4 wniosku
Instrukcja zawierająca minimalne wymagania, jakie musi zawierać umowa o realizacji wspólnego
przedsięwzięcia zamieszczona jest na stronie www.rpo.lubelskie.pl.
11
C1 - Lokalizacja projektu
Projekty realizowane w ramach RPO mogą być identyfikowane do kraju, regionu UE, powiatu, gminy i
miejscowości. W przypadku kiedy projekt będzie realizowany na terenie kilku regionów, gmin lub
powiatów należy je wymienić. W przypadku inwestycji większych, czy liniowych należy wskazać
najważniejsze miejscowości (ze szczególnym uwzględnieniem miejscowości początkowej i końcowej
na terenie których będzie znajdowała się inwestycja). Informacje dotyczące miejsca realizacji projektu
powinny być zgodne z punktem A2.
C2 - Lokalizacja projektu na obszarach sieci Natura 2000
Należy wykazać, czy dany projekt znajduje się na obszarze sieci Natura 2000 oraz podać właściwą
nazwę obszaru chronionego (ochrony dzikich ptaków wyznaczonych zgodnie
z Dyrektywą Ptasią  Dyrektywa nr 79/409/EWG z dnia 2 kwietnia 1979 r. lub ochrony dzikiej fauny
i flory wyznaczonych zgodnie z Dyrektywą Siedliskową  Dyrektywa nr 92/43/EWG z dnia 21 maja
1992 r.).
Należy wypełnić zgodnie z danymi zawartymi w Zaświadczeniu organu odpowiedzialnego za
monitorowanie obszarów sieci Natura 2000 (załącznik do wniosku).
D1 - Tło i uzasadnienie - opis stanu istniejącego i uzasadnienie potrzeby realizacji Projektu
Należy uzasadnić potrzebę realizacji projektu z wykorzystaniem zródeł statystycznych. Należy opisać
stan istniejący, z którego wynika ta potrzeba. Jeżeli realizacja projektu jest zgodna z dokumentami
strategicznymi (strategie, plany, programy), należy powołać się na właściwe zapisy tych dokumentów.
 ograniczona ilość znaków (4000)
D2 - Opis przedmiotu Projektu i uzasadnienie przyjętego rozwiązania technicznego
Każdy projekt jest interwencją w stan obecny, poprzez wykonanie szeregu czynności dostarcza
społeczności pewien produkt (produktem w rozumieniu projektu może być droga, most, system
zaopatrzenia miejscowości w wodę, itp.). Należy opisać (za pomocą
danych liczbowych) co będzie przedmiotem projektu (produkty projektu). Produkty projektu muszą być
spójne ze wskaznikami realizacji celów projektu wymienionymi w punkcie F1 oraz w Studium
Wykonalności. Opis musi jednoznacznie identyfikować przedmiot projektu i jasno określać jego
zakres. W oparciu o Studium Wykonalności należy uzasadnić, dlaczego wybrano opisane rozwiązanie
techniczne (jeżeli dotyczy). Ponadto w tym punkcie wniosku należy podać wartość wskaznika
skuteczności/efektywności tzw. efektywność kosztowa osiągnięcia 1 produktu, którego metodologia
wyliczenia została określona w wytycznych ogólnych do studiów wykonalności dla projektów w ramach
RPO województwa lubelskiego - załącznik nr 2 Samoocena projektu.
 ograniczona ilość znaków (4000)
12
D3 - Cele i efekty społeczno - gospodarcze projektu
Powstanie produktu i oddanie go w ręce społeczności powoduje dla rozpatrywanej grupy docelowej
pewne rezultaty, wypełnia ich potrzeby, realizując cel bezpośredni projektu. Rezultaty, które powstaną
w wyniku realizacji projektu należy opisać za pomocą danych liczbowych. Rezultaty projektu muszą
być spójne ze wskaznikami realizacji celów projektu opisanymi/wymienionymi w punkcie F1 oraz
w Studium Wykonalności. Zmiana stanu obecnego, spowodowana realizacją projektu powoduje
również szereg oddziaływań na szerszą niż grupa docelowa grupę społeczną. Oddziaływania te -
zwykle w długoterminowej perspektywie, 3-5 lat - przyczyniają się do poprawy warunków społeczno-
ekonomicznych szerszej grupy społecznej realizując cele ogólne projektu.
 ograniczona ilość znaków (4000)
E1 - Doświadczenie wnioskodawcy we wdrażaniu projektów dofinansowanych
z zagranicznych środków pomocowych (projekty zakończone lub realizowane)
- od 1999 r.
Należy wybrać opcję TAK lub NIE z rozwijanej listy, w przypadku wyboru opcji NIE dalsze rubryki
w tym punkcie będą  nieaktywne .
W przypadku wdrażania (od 1999 r.) projektów z udziałem środków pomocowych należy wpisać tytuły
tych projektów, zródła finansowania, numery umów oraz wartości projektów i kwoty dofinansowania
z podaniem odpowiedniej waluty.
E2 - Komplementarność - powiązanie projektu z innymi projektami
realizowanymi/zrealizowanymi od 1999 r.
Należy wybrać opcję TAK lub NIE z rozwijanej listy, w przypadku wyboru opcji NIE dalsze rubryki
w tym punkcie będą  nieaktywne .
Projekt zgłaszany do dofinansowania z EFRR może być elementem realizacji szerszego
przedsięwzięcia lub pozostawać w związku z realizacją innych projektów w ramach RPO bądz innych
działań zrealizowanych/realizowanych przez beneficjenta końcowego lub inne podmioty. W niniejszej
rubryce powinien znalezć się opis tego typu powiązań projektu. Dotyczy to zarówno powiązań
z projektami realizowanymi/zrealizowanymi ze środków unijnych, międzynarodowych instytucji
finansowych (banków), jak też projektami realizowanymi wyłącznie ze środków krajowych. Powiązane
projekty nie muszą być realizowane przez ten sam podmiot.
Przez projekt powiązany z realizowanym w ramach niniejszego wniosku, należy rozumieć projekt
powiązany logicznie, który ma podpisaną umowę dofinansowania lub rozpoczęła się jego realizacja.
Nie należy wskazywać projektów planowanych i nie wybranych jeszcze do realizacji.
13
F1 - Wskazniki realizacji celów projektu
Produkt  bezpośredni, materialny efekt realizacji przedsięwzięcia mierzony konkretnymi wielkościami.
Liczone są w jednostkach materialnych lub monetarnych (np. długość zbudowanej drogi, ilość firm,
które uzyskały pomoc, liczba przeszkolonych osób, liczba udzielonych porad, itp.).
Należy wybrać wszystkie wskazniki produktu, które odpowiadają zakresowi rzeczowemu projektu.
Wnioskodawca musi być w stanie monitorować je i wykazywać.
Rezultat  bezpośredni wpływ zrealizowanego przedsięwzięcia na otoczenie społeczno 
ekonomiczne uzyskany natychmiast po zakończeniu realizacji projektu. Należy jednocześnie
pamiętać, że wartość wskaznika rezultatu wykazywana jest tylko raz. Wybrane przez beneficjenta
końcowego wskazniki mają jak najtrafniej oddawać cele realizacji projektu. Wskazniki rezultatu należy
rozumieć jako bezpośredni (dotyczący Państwa jednostki) wpływ zrealizowanego przedsięwzięcia na
otoczenie społeczno  ekonomiczne uzyskany po zakończeniu realizacji projektu (np. skrócenie czasu
podróży, zmniejszenie kosztów eksploatacji, liczba beneficjentów znajdujących zatrudnienie
po zakończeniu projektu, itp.).
Wartość bazowa (wartość początkowa) wskaznika to wartość przed rozpoczęciem realizacji projektu
(uwaga: w przypadku wskazników produktu jest równa zeru). Wartość docelowa oznacza wartość,
jaką projektodawca zamierza osiągnąć w wyniku wdrożenia projektu. Osiągnięta wartość wskaznika
określa rzeczywiście osiągnięte materialne efekty w okresie sprawozdawczym lub od początku
realizacji projektu.
W przypadku wskaznika rezultatu projektodawca wpisuje wartość, jaka będzie osiągnięta w momencie
zakończenia projektu, bądz w okresie bezpośrednio następującym po tym terminie (w zależności od
specyfiki wskaznika  jednak okres ten nie może być dłuższy niż 1 rok).
Wskazniki należy wybrać z listy wskazników produktu i rezultatu, oraz uzupełnić
je o skonkretyzowane dane ilościowe. Beneficjent, w pierwszej kolejności, ma obowiązek wyboru
wskazników produktu i rezultatu z Listy wskazników kluczowych przechowywanych w Krajowym
Systemie Informatycznym (SIMIK 07-13). Stanowi ona załącznik do Wytycznych w zakresie
warunków gromadzenia i przekazywania danych w formie elektronicznej. Na liście wskazników
we wniosku są one oznaczone gwiazdką. Na liście wskazników kluczowych znajdują się wskazniki
horyzontalne, odnoszące się do kwestii priorytetowych z punku widzenia Komisji Europejskiej. Wybór
danych wskazników z w/w listy jest obligatoryjny w sytuacji, gdy istnieje możliwość wpisania projektu
w określony typ projektu oraz możliwość opisania całości lub części przedsięwzięć realizowanych
w ramach danego projektu za pomocą odpowiednich wskazników. Jeżeli ze względu na specyfikę
projektu nie jest możliwe przypisanie żadnego wskaznika z listy wskazników kluczowych w KSI,
beneficjent dokonuje wyboru innych wskazników z listy. Dane te jednak nie będą wprowadzane
i monitorowane w KSI (SIMIK 07-13). W przypadku gdy dany wskaznik Krajowego Systemu
Informatycznego (obligatoryjny) nie będzie utworzony w projekcie, zawsze należy wpisać jego wartość
jako  0 .
14
Nazwa i jednostka miary każdego wskaznika muszą być zgodne z Tabelą wskazników produktu
i rezultatu na poziomie działań - załącznik 4 a do  Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013.
yródło weryfikacji - należy podać zródło pozyskiwania informacji do monitorowania realizacji projektu
(instytucję, nazwę dokumentu np. protokół odbioru). Z tego zródła pochodzić będą dane, które pózniej
beneficjent końcowy będzie wykazywał w składanym przez siebie sprawozdaniu z realizacji projektu.
yródłem pozyskiwania informacji do monitorowania realizacji projektu nie może być Studium
Wykonalności.
G1 - Zgodność Projektu z Ustawą Prawo Zamówień Publicznych
Należy przyjmować, że jeden projekt będzie realizowany w ramach jednej procedury przetargowej
i jednego kontraktu. Jedna, wspólna procedura i w konsekwencji jeden kontrakt mogą dotyczyć prac
projektowych, robót budowlanych i dostaw wyposażenia.
W niektórych przypadkach konieczne będzie zorganizowanie kilku odrębnych przetargów, czy to dla
poszczególnych etapów robót, czy dla różnych rodzajów działań, np. roboty budowlane, dostawy
sprzętu, a w konsekwencji zawarcie kilku kontraktów.
Należy podać, w ramach ilu kontraktów projekt będzie realizowany, dla każdego odrębnego kontraktu
należy wpisać odpowiedni dla wartości i rodzaju zamówienia typ procedury przetargowej.
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadza się zgodnie z przepisami Ustawy
z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163, z pózn.
zm.).
W przypadku gdy realizacja projektu nie przewiduje stosowania procedur określonych w cytowanej
ustawie w polach  Przedmiot kontraktu i  Tryb postępowania należy wpisać znak    .
G2 - Harmonogram realizacji projektu
Harmonogram wymaga podania podstawowych danych odnoszących się do przebiegu realizacji
projektu. Należy więc wskazać w tym punkcie przewidywane terminy: przetargu, rozpoczęcia realizacji
projektu, rzeczowego zakończenia realizacji inwestycji oraz finansowego rozliczenia projektu.
Ww. terminy należy określać w oparciu o przepisy ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
W przypadku wybrania opcji  nie dotyczy dla pola  Planowany termin wszczęcia postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego należy w dacie wpisać  0000-00-00 jako  rrrr-mm-dd .
Za planowany termin rzeczowego rozpoczęcia realizacji projektu należy uznać przewidywaną
datę zawarcia umowy z wykonawcą prac inwestycyjnych. Jeśli beneficjent końcowy podpisał już
umowę z wykonawcą - wpisuje datę zawarcia umowy. W przypadku projektów nieinwestycyjnych za
ww. termin przyjmuje sie datę poniesienia pierwszych wydatków w projekcie (z wyłączeniem
wydatków związanych z przygotowaniem dokumentacji).
15
Planowany termin rzeczowego zakończenia realizacji projektu - jest tożsamy z datą protokołu
ostatecznego odbioru lub datą wystawienia Świadectwa Wykonania i oznacza rzeczowe zakończenie
realizacji projektu. Termin rzeczowego zakończenia realizacji projektu musi być zgodny z zasadą n+3
do roku 2010 i zasadą n+2 po roku 2010. W przypadku projektów nieinwestycyjnych za ww. termin
przyjmuje się datę poniesienia ostatniego wydatku w projekcie.
Planowany termin zakończenia projektu - za datę zakończenia realizacji projektu należy rozumieć
datę finansowego zakończenia realizacji projektu, tj. datę poniesienia ostatniego wydatku w projekcie.
Harmonogram realizacji projektu musi być spójny z zapisami w Studium Wykonalności. W przypadku
projektów nieinwestycyjnych wpisujemy datę tożsamą z planowanym terminem rzeczowego
zakończenia realizacji projektu.
H1 - Trwałość celów i sposób zarządzania projektem
Należy opisać (krótkie streszczenie), jaka jest zdolność instytucjonalna beneficjenta końcowego do
realizacji projektu, w jaki sposób będą zapewnione środki, które zagwarantują stabilność finansową
projektu w okresie 5 lat od momentu jego zakończenia oraz w jaki sposób będzie finansowane
utrzymanie projektu po jego zakończeniu.
Należy opisać, w jaki sposób prowadzone będzie zarządzanie produktami projektu po zakończeniu
jego realizacji.
Ponadto należy podać numery stron w Studium Wykonalności, na której zamieszczono opis trwałości
instytucjonalnej, finansowej i organizacyjnej.
H2 - Promocja projektu
Należy zamieścić krótki opis sposobów promocji udziału Unii Europejskiej (oraz budżetu państwa, jeśli
występuje) w finansowaniu projektu, biorąc pod uwagę Artykuł 8 Rozporządzenia Komisji (WE)
nr 1828/2006 z dnia 8 grudnia 2006 ustanawiającego szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia
Rady (WE) nr 1083/2006, oraz Wytyczne dla beneficjenta w zakresie informacji i promocji w ramach
RPO Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013.
I - Wpływ projektu na realizację polityk horyzontalnych
I1 - Wpływ projektu na politykę równych szans
W niniejszej rubryce należy umieścić wstępną deklarację odnośnie wpływu projektu
na problematykę równości szans mężczyzn i kobiet na rynku pracy i w życiu społecznym. Konieczne
jest również wykazanie innych aspektów wyrównywania szans np. oddziaływania projektu na
wyrównanie szans niepełnosprawnych w dostępie do rynku pracy, czy korzystania z infrastruktury
publicznej, itp.
16
Należy zadeklarować w rubryce jedną z trzech możliwości (z rozwijanej listy).
Wybór każdej z opcji należy krótko uzasadnić w polu poniżej tabeli  adekwatnie
do wybranej opcji.
I2 - Wpływ projektu na politykę społeczeństwa informacyjnego
W niniejszej rubryce należy umieścić wstępną deklarację odnośnie wpływu projektu
na rozwój nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych w życiu codziennym
obywateli, przedsiębiorstw i administracji publicznej.
Należy zadeklarować w rubryce jedną z trzech możliwości (z rozwijanej listy).
Wybór każdej z opcji należy krótko uzasadnić w polu poniżej tabeli  adekwatnie
do wybranej opcji.
I3 - Wpływ projektu na politykę ochrony środowiska
W niniejszej rubryce należy umieścić wstępną deklarację odnośnie wpływu projektu na środowisko.
Należy zadeklarować w rubryce jedną z trzech możliwości (z rozwijanej listy).
Wybór każdej z opcji należy krótko uzasadnić w polu poniżej tabeli  adekwatnie
do wybranej opcji.
J - Informacja o stopniu przygotowania inwestycji do realizacji
W punkcie należy dokonać oceny stopnia zaangażowania projektodawcy w proces realizacji
planowanego przedsięwzięcia. Zadaniem osoby przygotowującej przedsięwzięcie jest określenie
istniejącego stanu zaawansowania prac nad przedsięwzięciem. Da to odpowiedz na pytanie czy
przedsięwzięcie znajduje się w sferze koncepcyjnej, czy wnioskodawca podjął już konkretne działania
na rzecz urzeczywistnienia projektu.
Tabela ma charakter informacyjny. Należy podać dane zgodnie ze stanem na dzień złożenia wniosku.
K1 - Obliczenie poziomu dofinansowania z EFRR dla projektu
Należy wybrać z rozwijanej listy odpowiednią opcję.
W przypadku wyboru odpowiedzi  TAK należy podać wartość, oraz numer(y) stron(y)
w Studium Wykonalności, na której zamieszczono analizę finansową wraz z obliczeniem
zdyskontowanego dochodu generowanego przez projekt.
Wysokość  luki finansowej - należy podać wartość w zł., wartość % oraz numer stron(y) w Studium
Wykonalności, na której zamieszczono analizę finansową wraz z obliczeniem poziomu luki finansowej,
wielkość współfinansowania (%) z uwzględnieniem maksymalnego udziału w wydatkach
kwalifikowalnych na poziomie projektu przewidzianego dla danej osi priorytetowej oraz maksymalny
17
udział środków UE w wydatkach kwalifikowanych na poziomie projektu (%) po uwzględnieniu "luki
finansowej".
Kwoty należy wpisać w zaokrągleniu do dwóch wartości dziesiętnych.
Wartość wskaznika B/C- należy podać wartość, oraz numer stron(y) w Studium Wykonalności,
na której zamieszczono analizę finansową wraz z obliczeniem wskaznika B/C. W przypadku braku
konieczności obliczania wskaznika w polu  Wartość wskaznika B/C oraz  Numer stron(y) w studium
wykonalności, na której zamieszczono analizę finansową wraz z obliczeniem stosunku korzyści do
kosztów należy wpisać    .
K2 - Pomoc publiczna
Należy wybrać z rozwijanej listy odpowiednią opcję.
W przypadku wyboru odpowiedzi  TAK należy podać odpowiedni schemat pomocy publicznej,
oraz podać wartość pomocy publicznej uzyskanej na dane przedsięwzięcie.
Pomoc udzielana w odniesieniu do tych samych wydatków kwalifikowanych lub tej samej inwestycji
podlega sumowaniu z każdą inną pomocą, w tym pomocą de minimis w rozumieniu Rozporządzenia
Komisji (WE) nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art.. 87 i 88 Traktatu do
pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 379 z 28.12.2006 r., str. 5) oraz pomocą z budżetu Unii
Europejskiej, udzieloną beneficjentowi pomocy, niezależnie od jej formy i zródła.
K3.1 - Instrument elastyczności
W ramach wsparcia strukturalnego ustanowiony został tzw. mechanizm cross-financing. Dla przykładu
 jeżeli przewidujemy realizację przedsięwzięcia związanego z wyposażeniem placówki kształcenia
zawodowego w specjalistyczne maszyny i urządzenia, wówczas 90% kosztów inwestycji można
przeznaczyć na ów sprzęt, a 10% kosztów na przygotowanie (przeszkolenie) kadry dydaktycznej
w zakresie obsługi (wykorzystania) tego sprzętu.
W Uszczegółowieniu RPO wskazano Działania w których możliwe jest współfinansowanie projektu
w ramach tzw. Instrumentu elastyczności.
Należy wybrać z rozwijanej listy odpowiednią opcję. W przypadku wyboru odpowiedzi  TAK należy
podać wartość wydatków wraz z uzasadnieniem ich poniesienia.
K3.2 - Zadania wynikające z zastosowania instrumentu elastyczności (cross-financing)
Należy opisać poszczególne zadania przewidziane do realizacji w ramach instrumentu elastyczności.
18
K4 -Kwalifikowalność VAT
Należy wybrać z rozwijanej listy odpowiednią opcję.
W zależności od wybranej opcji pojawia się adekwatny tekst będący oświadczeniem beneficjenta co
do możliwości odzyskania podatku VAT.
Uzasadnienie kwalifikowalności VAT musi być spójne z wybraną opcją.
Beneficjent, który uzna VAT za wydatek kwalifikowalny zobowiązany jest do przedstawienia we
wniosku o dofinansowanie szczegółowego uzasadnienia zawierającego podstawę prawną wskazującą
na brak możliwości obniżenia VAT należnego o VAT naliczony zarówno na dzień sporządzenia
wniosku o dofinansowanie, jak również mając na uwadze planowany sposób wykorzystania
w przyszłości majątku wytworzonego w związku z realizacją projektu.
Brak szczegółowych informacji w ww. zakresie będzie mógł stanowić podstawę dla Instytucji
Zarządzającej do zakwestionowania Wniosku o dofinansowanie pod kątem kwalifikowalności
wydatków związanych z VAT.
K5 - Tabele finansowe
K5.1 - Określenie maksymalnego poziomu dofinansowania - projekty objęte częściową pomocą
publiczną - niegenerujące dochodu
Należy wpisać całkowitą wartość projektu, wysokość kosztów kwalifikowalnych dla części projektu
objętego zasadami ogólnymi, oraz dla części projektu objętego pomocą publiczną.
Pod tabelą należy wpisać maksymalną kwotę dofinansowania dla części projektu podlegającego
pomocy publicznej, maksymalną kwotę dofinansowania dla części projektu podlegającego zasadom
ogólnym oraz maksymalny średni poziom dofinansowania dla całego projektu zgodnie z podanymi
wzorami wyliczeń.
Kwoty należy wpisać w zaokrągleniu do dwóch wartości dziesiętnych.
K5.2 - Określenie maksymalnego poziomu dofinansowania - projekty objęte częściową pomocą
publiczną - generujące dochód
Należy wpisać całkowitą wartość projektu, wysokość kosztów kwalifikowalnych dla części projektu
objętego zasadami ogólnymi, oraz dla części projektu objętego pomocą publiczną.
Pod tabelą należy wpisać maksymalną kwotę dofinansowania dla części projektu podlegającego
pomocy publicznej, maksymalną kwotę dofinansowania dla części projektu generującego dochód
podlegającego zasadom ogólnym oraz maksymalny średni poziom dofinansowania dla całego projektu
zgodnie z podanymi wzorami wyliczeń.
Kwoty należy wpisać w zaokrągleniu do dwóch wartości dziesiętnych.
19
K5.3  Tabela kosztów (VAT jest kwalifikowalny)
Należy przyporządkować zadania do tabel kosztów kwalifikowalnych oraz niekwalifikowalnych 
należy wpisać nazwę zadania, koszt całkowity zadania (netto), określić stawkę VAT oraz kwotę
brutto.
Kwoty należy wpisać w zaokrągleniu do dwóch wartości dziesiętnych.
Jeżeli niezbędnym dla realizacji projektu są wydatki na zakup gruntów, o których mowa w załączniku
III do Rozporządzenia Komisji (WE) 1826/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r., należy obowiązkowo z pola
 Lista zapisanych zadań wybrać zadanie:  wydatki na grunty i określić wartość wydatków z tym
związanych.
Jeżeli niezbędnym dla realizacji projektu są wydatki z zakresu mieszkalnictwa, o których mowa
w załączniku III do Rozporządzenia Komisji (WE) 1826/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r., należy
obowiązkowo, w polu  W tym wydatki poniesione na mieszkalnictwo określić wartość tych wydatków
w zadaniach wyszczególnionych w Tabeli kosztów (dot. Działania 3.2. Rewitalizacja zdegradowanych
obszarów miejskich.)
K5.4 - Tabela kosztów (VAT jest niekwalifikowalny)
Należy przyporządkować zadania do kosztów kwalifikowalnych oraz niekwalifikowalnych  należy
wpisać nazwę zadania koszt całkowity zadania (netto), określić stawkę VAT oraz kwotę brutto.
Kwoty należy wpisać w zaokrągleniu do dwóch wartości dziesiętnych.
Każdorazowo stawka i kwota VAT występuje w części tabeli oznaczonej nagłówkiem jako koszty
niekwalifikowalne.
Jeżeli niezbędnym dla realizacji projektu są wydatki na zakup gruntów, o których mowa w załączniku
III do Rozporządzenia Komisji (WE) 1826/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r., należy obowiązkowo z pola
 Lista zapisanych zadań wybrać zadanie:  wydatki na grunty i określić wartość wydatków z tym
związanych.
Jeżeli niezbędnym dla realizacji projektu są wydatki z zakresu mieszkalnictwa, o których mowa
w załączniku III do Rozporządzenia Komisji (WE) 1826/2006 z dnia 8 grudnia 2006 r., należy
obowiązkowo, w polu  W tym wydatki poniesione na mieszkalnictwo określić wartość tych wydatków
w zadaniach wyszczególnionych w Tabeli kosztów (dot. Działania 3.2. Rewitalizacja zdegradowanych
obszarów miejskich.)
K6.1, K6.2 - Harmonogram ponoszenia wydatków
Należy wpisać nazwy zadań zgodnie z Tabelą K.5.3/ K5.4 oraz kwoty wydatkowane na ich realizację
w ujęciu kwartalnym.
Kwoty należy wpisać w zaokrągleniu do dwóch wartości dziesiętnych.
20
K7  yródła finansowania wydatków kwalifikowalnych projektu
Należy wypełnić tabelę zródła finansowania wydatków kwalifikowalnych projektu
w podziale na poszczególne lata realizacji inwestycji, dokonując rozbicia zródeł na rodzaje środków.
Jeśli w tabeli nie zostało wyszczególnione zródło z którego będzie korzystał beneficjent, wówczas
należy skorzystać z opcji  inne i wpisać właściwe. W przypadku inwestycji wieloletnich poziom
współfinansowania z EFRR (%) musi być jednakowy w każdym roku realizacji inwestycji.
Podany % dofinansowania musi być zgodny z wyliczeniami  luki finansowej w punkcie K1 oraz
Studium Wykonalności.
L 1.1 - Lista załączników wymaganych przy złożeniu wniosku
Należy wskazać załączniki, które są wymagane na etapie składania wniosku zgodnie
z Regulaminem Konkursu.
L 1.2 - Lista załączników wymaganych przed podpisaniem umowy o dofinansowanie projektu
Należy wskazać załączniki, które będą wymagane przed podpisaniem umowy o dofinansowanie
projektu.
Przed uzyskaniem decyzji o otrzymaniu dofinansowania listę należy wypełnić wybierając opcję  nie
dotyczy .
L2 - Oświadczenia wnioskodawcy
L3 - Podpisy osób upoważnionych
21


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
instrukcja wypełniania formularzy podatkowych
Ocena wniosków o dofinansowanie 7 1 003 10(1)
Druk pisma komendanta wojewódzkiego PSP do wniosku o dofinansowanie
Druk wniosku o dofinansowanie dla KW PSP, Szkół PSP, CNBOP, CMP Mysłowice
Druk opinii komendanta miejskiego powiatowego PSP do wniosku o dofinansowanie
Mój samochód instrukcja wypełnienia arkusza
druk wniosku o dofinansowanie
Instrukcja wypełniania dokumentów
Karta oceny merytorycznej wniosku o dofinansowanie projektu
wzor wniosku o dofinanoswanie projektu0110
instrukcja wypelniania?g1
Wypelnienie formularza skargi
przyklad wypelnienia formularza tramwaj 1011
20100205 Zalacznik 5 3 Karta oceny merytorycznej wniosku o dofinansowanie
Instr wypełniania wniosku 2007 2013
instrukcja poprawnego wypełnienia deklaracji
Instr wypełniania wniosku 2004 2006
Instrukcja wypeniania wniosku v320

więcej podobnych podstron