Test1 dla klas 5 6 z poprawna polszczyzną na codzień(1)


Zestaw 1.
A Szybki jak błyskawica. Uparty jak koń.
B Uparty jak kot. Zwinny jak małpa.
C Powolny jak mrówka. Pracowity jak żółw.
D Dumny jak paw. Uparty jak osioł.
Zestaw 2.
A Poszłem do domu. Zszedłem na parter.
B Zeszedłem na parter. Poszedłem do domu.
C Wzięłem książkę. Podszedłem do nauczyciela.
D Wziąłem książkę. Poszedłem do domu.
Zestaw 3.
A Dziewczynki i chłopcy czytały. Mama i tata przyszła do domu.
B Chłopcy i dziewczynki czytali. Tata i mama przyszedł do domu.
C Chłopcy i dziewczynki czytali. Tata i mama przyszli do domu.
D Dziewczynki i chłopcy czytali. Mama i tata przyszły do domu.
Zestaw 4.
A Cofnąłem się z powrotem do drzwi. Nie miał o muzyce białego pojęcia.
B Cofnęłem się z powrotem do drzwi. Nie miał o muzyce żółtego pojęcia.
C Cofnęłem się do drzwi. Nie miał o muzyce zielonego pojęcia.
D Cofnąłem się do drzwi. Nie miał o muzyce zielonego pojęcia.
Zestaw 5.
A Wyszło szydło z worka. Biedny jak mysz książęca.
B Wpadł w niebieską rozpacz. Biedny jak mysz pałacowa.
C Wpadł w czarną rozpacz. Biedny jak mysz kościelna.
D Wyszło szydło z worka. Biedny jak mysz królewska.
Zestaw 6.
A W domu mam pięć drzwi. Sąsiadka ma trzy dzieci.
B W domu mam pięcioro drzwi. Sąsiadka ma trzy dzieci.
C W domu mam pięć drzwi. Sąsiadka ma troje dzieci.
D W domu mam pięcioro drzwi. Sąsiadka ma troje dzieci.
Zestaw 7.
A Kogo jest ta książka? Czyj jest ten zegarek?
B Czyja jest ta książka? Kogo jest ten zegarek?
C Kogo to zasługa? Czyj jest ten zegarek?
D Czyja to zasługa? Czyja jest ta książka?
Zestaw 8.
A Siedzieliśmy w stołówce. Ubierz buty.
B Siedzieliśmy na stołówce. Włóż buty.
C Siedzieliśmy na stołówce. Ubierz buty.
D Siedzieliśmy w stołówce. Włóż buty.
Zestaw 9.
A Wzięłem książkę. Zasnęłem na książką.
B Wziąłem książkę. Zasnęłem nad książką.
C Wzięłem książkę. Zasnąłem nad książką.
D Wziąłem książkę. Zasnąłem na książką.
Zestaw 10.
A Przyglądał się rudemu kotu. Wszystko zawdzięczali temu silnemu koniu.
B Przyglądał się rudemu kotowi. Wszystko zawdzięczali temu silnemu koniowi
C Przyglądał się rudemu kotowi. Wszystko zawdzięczali temu silnemu koniu.
D Przyglądał się rudemu kotu. Wszystko zawdzięczali temu silnemu koniowi.
Zestaw 11.
A Nie włanczaj telewizora. Nigdy nie zdanżam do szkoły.
B Nie włączaj telewizora. Nigdy nie zdanżam do szkoły.
C Nie włączaj telewizora. Nigdy nie zdążam do szkoły.
D Nie włanczaj telewizora. Nigdy nie zdążam do szkoły.
Zestaw 12.
A Znamy się jak łyse konie. Jedna sroka nie czyni wiosny.
B Znamy się jak łyse psy. Jedna jaskółka nie czyni wiosny.
C Jedna jaskółka nie czyni wiosny. Znamy się jak łyse konie.
D Jedna sroka nie czyni wiosny. Znamy się jak łyse psy.
Zestaw 13.
A Wpadł z deszczu pod rynnę. Siedział jak na drożdżach.
B Wpadł jak śliwka w rosół. Siedział jak na szpilkach.
C Wpadł jak śliwka w kompot. Siedział jak na szpilkach.
D Wpadł jak śliwka w trawę. Rósł jak na drożdżach.
Zestaw 14.
A Rozmawiałem z Amerykanem. Byliśmy z przyjacielami.
B Rozmawiałem z Rosjanem. Byliśmy z przyjaciółmi.
C Rozmawiałem z Amerykaninem. Byliśmy z przyjacielami.
D Rozmawiałem z Rosjaninem. Byliśmy z przyjaciółmi.
Zestaw 15.
A Po tym wydarzeniu pluł sobie w twarz. Robota paliła mu się w rękach.
B Po tym wydarzeniu pluł sobie w twarz. Robota tliła mu się w rękach.
C Po tym wydarzeniu pluł sobie w brodę. Robota paliła mu się w rękach.
D Po tym wydarzeniu pluł sobie w brodę. Robota płonęła mu w rękach.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Test 3 dla klas 5 6 z poprawna polszczyzną na codzień(1)
Test 2 dla klas 5 6 z poprawna polszczyzną na codzień
Test 4 dla klas 5 6 z poprawna polszczyzną na codzień
Test dla klas 5 6 z poprawna polszczyzną na codzień(1)
Znaczenie korytarzy ekologicznych dla funkcjonowania obszarów chronionych na przykładzie Gorców
Konkurs czytelniczy dla klas pierwszych
002 Informacja dla Rodziców – Lista dokumentów na wizytę w PPP
Uniwersytet kompetencji Wyzwania dla treści i formy nauczania na poziomie akademickim
konspekty lekcji dla klas 4,5,6 językowe i literacko kulturowe 1

więcej podobnych podstron