Z Steel Soldiers Poradnik GRY OnLine 77W7RA5N5GYKS53C6RDPCIWCRXNBE3Q5RHFOWII


Nieoficjalny poradnik GRY-OnLine do gry
Z: Steel Soldiers
autor: Krzysztof  Sukkub Szulc
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o.
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp.
należą do ich prawowitych właścicieli.
Z: Steel Soldiers  Poradnik GRY-OnLine
S P I S T R E Ś C I
Porady ogólne _________________________________________________________ 3
Piechota______________________________________________________________ 5
Pojazdy lądowe ________________________________________________________ 8
Jednostki powietrzne___________________________________________________ 11
Jednostki morskie _____________________________________________________ 13
Bohaterowie _________________________________________________________ 15
Wydawnictwo GRY-OnLine sp. z o.o.
ul. Królewska 57, 30-081 Kraków
tel.(+48 12) 626 12 50, fax.(+48 12) 626 12 70
(c) 2002 GRY-OnLine sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest
zabronione bez pisemnego zezwolenia GRY-OnLine sp. z o.o.
Dodatkowe informacje na temat opisywanej w tej publikacji gry znajdziecie na stronach serwisu GRY-OnLine.
www.gry-online.pl
Strona: 2 www.gry-online.pl
Z: Steel Soldiers  Poradnik GRY-OnLine
Porady ogólne
Niemal w każdej grze z gatunku RTS podstawą egzystencji i warunkiem rozwoju jest zbieranie
przeróżnych surowców, takich, jak złoto, drewno, ropa albo przyprawa. W  Z Steel Soldiers
zrezygnowano jednak z tradycyjnego pozyskiwania komponentów wymaganych do powiększania
armii i stawiania nowych zabudowań. Aby się rozwijać musimy zdobywać kolejne terytoria, które
zapewniają nam dostęp do kredytów. Na każdym terytorium znajduje się  flaga z narysowaną
cyfrą od 1 do 5. Im większa jest ta cyfra, tym bardziej atrakcyjne jest terytorium, na którym
znajduje się  flaga . Oczywiście najlepiej jest zdobywać terytoria o jak największej atrakcyjności,
gdyż dzięki temu uzyskujemy szybszy dostęp do kredytów. Dzieje się tak dlatego, że cyfra od 1 do
5 jest mnożnikiem, o który z każdą minutą posiadania terytorium wzrośnie ilość naszych kredytów.
Na przykład cyfra  3 potraja z każdą minutą ilość kredytów uzyskiwanych z danego obszaru. Im
więcej terytoriów posiadamy i im wyższe cyfry znajdować się będą na ich flagach, tym więcej
kredytów będziemy czerpać z każdą minutą.
Skarbiec w Centrum Dowodzenia może pomieścić jedynie 10.000 kredytów. Bardzo szybko okazuje
się, że jest to stanowczo za mało. Aby móc przechowywać więcej kredytów w tym samym
momencie, musimy wybudować Magazyn albo Rafinerię. Każdy Magazyn jest w stanie przechować
1000 kredytów, natomiast Rafineria przechowuje ich 5000. Dodatkową zaletą Rafinerii jest to, że
zwiększa ona całkowitą ilość napływających kredytów o 20%.
Aby produkcja przebiegała sprawnie i szybko, musimy kontrolować aby wydatki nie przekraczały
wpływów. W lewym górnym rogu ekranu znajduje się Panel Wiadomości, na którym widnieją pasek
zielony i czerwony. Zielony oznacza napływ kredytów, a czerwony wydatki. Musimy starać się by
czerwony pasek nie był dłuższy od zielonego.
Należy pamiętać, że nie tylko tworzenie nowych jednostek i budowanie nowych struktur pochłania
nasze kredyty. Kredyty niezbędne są także do naprawiania zniszczeń. Na szczęście komputer sam
określa priorytety i tak zawsze w pierwszej kolejności naprawiane jest Centrum Dowodzenia,
następnie w hierarchii ważności znajduje się produkcja, a dopiero na końcu naprawa pozostałych
jednostek i budynków.
 Flaga może być przechwytywana tylko przez jednostki piechoty. Jeżeli jakaś  flaga znajduje się
na przykład na małej wysepce otoczonej wodą, musimy na nią dostarczyć jedną z jednostek
piechoty przy pomocy APC albo Helikoptera Transportowego.
Strona: 3 www.gry-online.pl
Z: Steel Soldiers  Poradnik GRY-OnLine
Praktycznie w każdej misji kluczem do zwycięstwa jest zdobycie jak największej liczby terytoriów i
obronienie ich. Na początku każdej misji w pierwszej kolejności powinniśmy porozsyłać kilka
robotów piechoty, by przejęli pobliskie terytoria, na których zazwyczaj znajdziemy jakieś gotowe
struktury, które nam przypadną wraz z przejęciem  flagi . Co prawda zdobyte w ten sposób
terytoria bardzo szybko zostaną odbite przez wroga, ale powinniśmy uzyskać wystarczającą ilość
kredytów by zbudować pierwszy oddział. Następnie wysyłamy większość jednostek na najbliższe
nie zajęte przez nas terytorium, a wraz z nimi od 4 do 6 Robotów-konstruktorów. W czasie gdy
nasz oddział będzie bronił terytorium przed atakiem przeciwnika, my przy pomocy konstruktorów
budujemy wokół  flagi od 6 do 8 Dział Przeciwczołgowych.
Jako że w tym czasie nic nie produkujemy w bazie, a działa stawiane są przez kilku Robotów-
konstruktorów na raz, cały proces powinien przebiec względnie szybko. Jeżeli wiemy, że w danej
misji przeciwnik dysponuje jednostkami powietrznymi, oprócz Dział Przeciwczołgowych musimy w
odpowiednich miejscach ustawić Działa Przeciwlotnicze. W pózniejszych misjach w razie
konieczności możemy eksperymentować stawiając więcej Dział Przeciwczołgowych oraz budując
dodatkowo Ciężkie Działa. Na końcu pozostawiamy w obrębie utworzonego posterunku obronnego
dwóch Robotów-konstruktorów żeby na bieżąco usuwali zniszczenia powstałe w wyniku ataku
jednostek wroga. W ten sposób zabezpieczone terytorium raczej nie powinno zostać odbite przez
przeciwnika, a my mamy zapewniony stały dostęp do kredytów. Po utworzeniu posterunku
obronnego, wycofujemy resztkę naszego oddziału, naprawiamy podniszczone jednostki,
uzupełniamy szeregi i próbujemy w ten sam sposób zdobyć i zabezpieczyć kolejne terytorium.
Posiadając kilka obszarów, a więc stały dostęp do dużej ilości kredytów, jesteśmy w stanie
skoncentrować się na stworzeniu dużej armii, która pozwoli jednym potężnym uderzeniem
zniszczyć wroga.
Każdy oddział powinien posiadać od 1 do 2 Robotów-konstruktorów, którzy na bieżąco będą
zajmować się naprawianiem uszkodzonych jednostek. Zawsze też przynajmniej jeden konstruktor
powinien znajdować się w pobliżu Centrum Dowodzenia, by w razie zagrożenia móc szybko
interweniować.
Do naszej bazy zazwyczaj prowadzą co najmniej dwie drogi. Wróg jest sprytny i będzie się starał
wykorzystywać wszystkie z nich. O wiele trudniej jest zabezpieczyć kilka dróg dostępu aniżeli tylko
jedną. Dlatego w miarę możliwości musimy starać się wykorzystywać warunki naturalne. Jeżeli na
przykład z jednej strony do naszej bazy prowadzi most, powinniśmy go zburzyć. (Zawsze można go
odbudować przy pomocy Robota-konstruktora)
Centrum Dowodzenia powinno być stale chronione przez dwóch Snajperów, dwa Działa
Przeciwlotnicze i cztery Działa Przeciwczołgowe, Ciężkie Działa lub Platformy Działek.
Zawsze musimy starać się umieszczać jednostki na wzgórzach i wzniesieniach oraz unikać terenów
nisko położonych.
Strona: 4 www.gry-online.pl
Z: Steel Soldiers  Poradnik GRY-OnLine
Piechota
Robot - konst rukt or
Siła ognia: brak
Opancerzenie: ciężkie
Prędkość: mała
Koszt produkcji: 2000
Czas produkcji: 30 sek.
Miejsce produkcji: Centrum Dowodzenia
Charakterystyka: Mimo, iż nie posiada żadnego uzbrojenia, stanowi jedną z najważniejszych
jednostek w grze. Oprócz tego, że jest niezbędny przy budowie wszystkich nowych struktur, potrafi
także naprawić inne roboty, pojazdy naziemne, jednostki lotnicze, mosty oraz budynki. Każdy
oddział powinien być wyposażony przynajmniej w jednego Robota-konstruktora. Powinniśmy też
mieć kilka jednostek tego typu w obszarze bazy, by w razie konieczności przeprowadzić szybką
naprawę zniszczonego budynku. Aby tworzenie nowych budynków lub naprawianie nowych trwało
jak najkrócej, powinniśmy używać w tym celu co najmniej trzech Robotów-konstruktorów.
Psycho
Siła ognia: słaba
Opancerzenie: słabe
Prędkość: średnia
Koszt produkcji: 1500
Czas produkcji: 22 sek.
Miejsce produkcji: Fabryka Robotów
Charakterystyka: Psycho to podstawowa jednostka bojowa, czyli po prostu tzw.  mięso armatnie .
Niewątpliwą zaletą jest niezła szybkość i krótki czas produkcji. Pojedyncze jednostki nie stanowią
praktycznie żadnego zagrożenia, ale oddział co najmniej kilkunastu Psycho potrafi wyrządzić niezłe
szkody zarówno jednostkom lądowym, morskim, jak i powietrznym. W pierwszych etapach Psycho
stanowią naszą podstawową siłę bojową. Nie mniej także w pózniejszych etapach nie powinniśmy
rezygnować z produkowania ich. Jeżeli posiadamy stały dostęp do kredytów, to warto jedną
Fabrykę Robotów przeznaczyć na ciągłą produkcję tylko tych jednostek.
Pyro
Siła ognia: średnia
Opancerzenie: średnie
Prędkość: mała
Koszt produkcji: 2000
Czas produkcji: 30 sek.
Miejsce produkcji: Fabryka Robotów
Charakterystyka: Największym minusem Pyro jest ich mała prędkość. Dlatego też nie opłaca się
tworzyć mieszanych oddziałów, w skład których wchodzą jeszcze Psycho, gdyż oddział ten nie
będzie poruszał się równomiernie. Miotacze ognia, w które Pyro są wyposażone, to całkiem
Strona: 5 www.gry-online.pl
Z: Steel Soldiers  Poradnik GRY-OnLine
efektywna broń. Ogień niszczy tak budynki, jak i inne jednostki. Niestety aby dobrze wycelować
roboty te potrzebują trochę czasu, dlatego też ich szanse na przeciwstawienie się szybko
poruszającym się jednostkom są niewielkie.
Twar dzi el
Siła ognia: średnia
Opancerzenie: średnie
Prędkość: mała
Koszt produkcji: 2500
Czas produkcji: 37 sek.
Miejsce produkcji: Fabryka Robotów
Charakterystyka: Pod względem opancerzenia i prędkości jest to jednostka zbliżona do Pyro,
aczkolwiek siła ognia wyrzutni rakiet, w którą wyposażony jest Twardziel, jest odrobinę większa
aniżeli siła miotacza ognia. Wielkim plusem jest to, że rakiety wyposażone są w system
samonaprowadzania. Twardziel świetnie spisuje się w starciu z wolniejszymi jednostkami wroga
oraz całkiem niezle radzi sobie w roli obrony przeciwlotniczej. Do minusów należy zaliczyć fakt, że
Twardziel może walczyć tylko z przeciwnikami znajdującymi się w pewnej odległości. W walce w
zwarciu jest niestety bezbronny. Dlatego też oddział Twardzieli powinien być osłaniany przez kilku
Psycho, którzy byliby w stanie ostrzeliwać przeciwników do czasu aż wycofamy Twardzieli na
odległość, z której będą w stanie prowadzić ostrzał.
Snaj per
Siła ognia: średnia/duża
Opancerzenie: słabe
Prędkość: średnia
Koszt produkcji: 4000
Czas produkcji: 60 sek.
Miejsce produkcji: Fabryka Robotów
Charakterystyka: Snajper to jedna z najbardziej pożytecznych jednostek w naszych szeregach.
Karabin snajperski umożliwia mu szybką likwidację kierowców pojazdów lądowych (za wyjątkiem
APC) oraz pilotów jednostek powietrznych, które stoją na ziemi. Dzięki temu robot naszej armii
mogą przejąć wrogie jednostki. Snajper świetnie spisuje się także jako obrona przeciwlotnicza.
Karabin ma podobną silę rażenia, jak rakiety helikopterów, ale cechuje go lepsza szybkostrzelność.
Laser
Siła ognia: średnia
Opancerzenie: średnie
Prędkość: średnia
Koszt produkcji: 4000
Czas produkcji: 60 sek.
Miejsce produkcji: Fabryka Robotów
Charakterystyka: Siła rażenia Lasera zbliżona jest do siły rażenia Twardziela. Co prawda
pojedynczy strzał skondensowanej energii robi mniejsze zniszczenia aniżeli pojedyncza rakieta, ale
Strona: 6 www.gry-online.pl
Z: Steel Soldiers  Poradnik GRY-OnLine
laser jest bronią szybkostrzelną. Dużą zaletą jest to, że strzał lasera potrafi przeszyć kilka obiektów
na raz, aczkolwiek w każdym kolejnym obiekcie uszkodzenia są coraz mniejsze.
Techni k
Siła ognia: brak
Opancerzenie: słabe
Prędkość: średnia
Koszt produkcji: 4500
Czas produkcji: 45 sek.
Miejsce produkcji: Fabryka Robotów
Charakterystyka: Technik jest w stanie zdobyć protokoły sterowania lub rdzeń procesora niemal
każdego budynku lub jednostki wroga. Niestety proces ten zajmuje sporo czasu, dlatego też
najlepiej jest używać grup składających się co najmniej z czterech techników.
Det onat or
Siła ognia: średnia
Opancerzenie: słabe
Prędkość: średnia
Koszt produkcji: 4500
Czas produkcji: 67 sek.
Miejsce produkcji: Fabryka Robotów
Charakterystyka: Detonator wyposażony jest w trzy rodzaje bomb. Pierwszy rodzaj to granaty,
które mają podobną siłę rażenia, jak rakiety używane przez Twardziela, ale nie mogą być
stosowane przeciwko jednostkom powietrznym. Drugi rodzaj to miny, a trzeci to ładunki
wybuchowe, które mogą być stosowane do wysadzania struktur wroga. Detonator posiada
nieograniczoną ilość granatów, ale miny muszą być uzupełniane w Fabryce Robotów.
Szpi eg
Siła ognia: brak
Opancerzenie: średnie
Prędkość: duża
Koszt produkcji: 5000
Czas produkcji: 75 sek.
Miejsce produkcji: Fabryka Robotów
Charakterystyka: Szpieg to bardzo szybka jednostka, która porusza się z taką samą prędkością jak
Jeep. Szpieg wyposażony jest w kamuflaż dzięki czemu radarom bardzo trudno jest go wykryć.
Potrafi to jednak zrobić Samobieżna Radiostacja Zagłuszająca. Głowne zadanie Szpiega to
sabotowanie komputerów w budynkach przeciwnika. W zależności od rodzaju struktury, wirusy
umieszczane przez niego przynoszą różne efekty: działa zaczynają strzelać w sposób losowy,
fabryki wstrzymują produkcję, Radar przestaje funkcjonować itd.
Strona: 7 www.gry-online.pl
Z: Steel Soldiers  Poradnik GRY-OnLine
Pojazdy lądowe
Jeep
Siła ognia: słaba
Opancerzenie: słabe
Prędkość: duża
Koszt produkcji: 2000
Czas produkcji: 30 sek.
Miejsce produkcji: Fabryka Pojazdów
Charakterystyka: Pod względem opancerzenia i siły ognia zbliżone są do jednostek Psycho. Ich
zaletą jest duża szybkość, dzięki czemu mogą być szybko przerzucane do miejsc, gdzie trwa walka.
Dobrze spisuję się także jako pojazd zwiadowczy.
Lekki Czoł g
Siła ognia: słaba/średnia
Opancerzenie: słabe/średnie
Prędkość: średnia
Koszt produkcji: 2500
Czas produkcji: 37 sek.
Miejsce produkcji: Fabryka Pojazdów
Charakterystyka: To najmniejszy z naszych czołgów. Wyposażony jest w dwa działka, z których
każde ma podobną moc rażenia, jak działko Jeepa. Lekki Czołg bardzo dobrze spisuje się w walce z
wrogimi Jeepami, innymi Lekkimi Czołgami oraz piechotą. Jako jedyny spośród czołgów potrafi
strzelać do jednostek powietrznych.
Ś redni Czoł g
Siła ognia: średnia
Opancerzenie: średnie
Prędkość: średnia
Koszt produkcji: 4500
Czas produkcji: 67 sek.
Miejsce produkcji: Fabryka Pojazdów
Charakterystyka: W porównaniu z Lekkim Czołgiem charakteryzuje się większą siłą ognia i trochę
lepszym opancerzeniem, ale jest wolniejszy i nie potrafi strzelać do jednostek powietrznych.
Dlatego też oddział Średnich Czołgów powinien zawsze być wspierany przez jednostki, które są w
stanie osłonić go przed atakiem powietrza, np. przez Twardzieli albo Lekkie Czołgi.
Strona: 8 www.gry-online.pl
Z: Steel Soldiers  Poradnik GRY-OnLine
Ci ężki Czoł g
Siła ognia: duża
Opancerzenie: średnie/duże
Prędkość: mała
Koszt produkcji: 6000
Czas produkcji: 90 sek.
Miejsce produkcji: Fabryka Pojazdów
Charakterystyka: Drogi, powolny, ale ciężko opancerzony i charakteryzujący się dużą siłą ognia.
Wyposażony jest w działo dalekiego zasięgu, toteż potrafi ze znacznej odległości siać spustoszenie
w szeregach wroga oraz niszczyć jednostki morskie. Podobnie jak Średni Czołg w zetknięciu z
jednostkami powietrznymi jest bezbronny i musi być wspierany przez oddział Twardzieli albo
Lekkich Czołgów.
Czoł g Moz dzi erzowy
Siła ognia: średnia/duża
Opancerzenie: średnie/słabe
Prędkość: średnia/mała
Koszt produkcji: 4500
Czas produkcji: 67 sek.
Miejsce produkcji: Fabryka Pojazdów
Charakterystyka: Jest wyposażony w mozdzierz plazmowy, którego pociski wybuchają przy
uderzeniu w cel. Potrafi razić cele ze znacznej odległości i co więcej  trajektoria lotu
wystrzeliwanych przez niego pocisków jest taka, że potrafi on strzelać spoza przeszkód takich, jak
na przykład niewielkie wzgórze. Niestety Czołg Mozdzierzowy jest mało celny i najlepiej używać go
do niszczenia większych grup.
Samobi eż na Wyrzut ni a Raki et owa
Siła ognia: duża
Opancerzenie: średnie
Prędkość: średnia/mała
Koszt produkcji: 7000
Czas produkcji: 105 sek.
Miejsce produkcji: Fabryka Pojazdów
Charakterystyka: Jest to jednostka bardzo zbliżona do Czołgu Mozdzierzowego, ale
charakteryzująca się większą siłą ognia i lepszą celnością. Aby strzelać musi stać w miejscu.
Niestety pojazd ten jest praktycznie bezbronny w przypadku walki w zwarciu, dlatego też powinien
być wspierany przez inne oddziały. Pomimo dużych kosztów produkcji jest to jednostka naprawdę
godna polecenia.
Strona: 9 www.gry-online.pl
Z: Steel Soldiers  Poradnik GRY-OnLine
Samobi eż na Radi ost acj a
Zagł uszaj ą ca
Siła ognia: brak
Opancerzenie: średnie/słabe
Prędkość: średnia
Koszt produkcji: 3000
Czas produkcji: 45 sek.
Miejsce produkcji: Fabryka Pojazdów
Charakterystyka: Jest to powolny i nieuzbrojony, ale bardzo przydatny pojazd. Zakłóca on
komunikację przeciwnika i zapobiega wykrywaniu naszych jednostek przez jego Radar. Samobieżna
Radiostacja Zagłuszająca potrafi wykrywać Szpiegów, toteż zawsze powinniśmy mieć przynajmniej
jeden taki pojazd w okolicach Centrum Dowodzenia. Szpiedzy oznaczeni są na naszej Mini Mapie za
pomocą zielonych okręgów.
APC
Siła ognia: brak
Opancerzenie: średnie/słabe
Prędkość: duża
Koszt produkcji: 3500
Czas produkcji: 52 sek.
Miejsce produkcji: Fabryka Pojazdów
Charakterystyka: APC to opancerzony wóz piechoty, który potrafi w krótkim czasie
przetransportować maksymalnie cztery roboty w dowolnie wybrane miejsce. Dużą zaletą jest to, że
potrafi poruszać się zarówno drogą lądową, jak i morską. Na niektórych planszach flagi
umożliwiające przejęcie terytorium znajdują się na małych wysepkach. Aby przechwycić taką flagę,
musimy przy pomocy APC dostarczyć w jej pobliże jedną z jednostek piechoty.
Przerywacz
Siła ognia: duża
Opancerzenie: duże
Prędkość: bardzo mała
Koszt produkcji: 10000
Czas produkcji: 150 sek.
Miejsce produkcji: Fabryka Pojazdów
Charakterystyka: Przerywacz, to w sumie Ciężki Czołg wyposażony w specjalne działo
wytwarzające falę energetyczną, która powoduje trzęsienie ziemi. Kiedy wskażemy cel, Przerywacz
sam ustawi się w najodpowiedniejszej odległości. Siła ognia tej jednostki jest duża, jednakże działo
ładuje się przez 20 sekund. Jednostki mobilne są zazwyczaj w stanie zdążyć opuścić teren
zagrożony strzałem Przerywacza, toteż najlepiej jest stosować go przeciwko zabudowaniom
przeciwnika. Wielkim minusem tej jednostki jest duża powolność i to, że przez przypadek niszczy
ona także nasze oddziały.
Strona: 10 www.gry-online.pl
Z: Steel Soldiers  Poradnik GRY-OnLine
Udar
Siła ognia: bardzo duża
Opancerzenie: średnie
Prędkość: bardzo mała
Koszt produkcji: 12000
Czas produkcji: 180 sek.
Miejsce produkcji: Fabryka Pojazdów
Charakterystyka: Jest to chyba najpotężniejsza jednostka w grze. Pojedynczy strzał potrafi zrównać
z ziemią praktycznie każdy budynek oraz całe jego otoczenie nie wyłączając muru obronnego.
Niestety działo ładuje się jeszcze dłużej aniżeli w przypadku Przerywacza (40 sekund). Podobnie
jak Przerywacz, Udar najlepiej jest stosować do niszczenia zabudowań przeciwnika i forsowania
muru obronnego. Jeden strzał potrafi stworzyć wielometrową wyrwę i nasze wojska spokojnie
zdążą dostać się na teren bazy wroga zanim jego Roboty-konstruktorzy usuną zniszczenia. W
sumie Udar posiada wszystkie minusy Przerywacza (np. duża powolność), ale równocześnie posiada
znacznie większą siłę ognia, toteż nie polecam stosowania Przerywacza. Lepiej zainwestować w
Udar.
Jednostki powietrzne
Hel i kopt er Rozpoznani a
Siła ognia: średnia
Opancerzenie: słabe
Prędkość: duża
Koszt produkcji: 3000
Czas produkcji: 45 sek.
Miejsce produkcji: Hangar Lotniczy
Charakterystyka: Helikopter Rozpoznania wyposażony jest w dwa karabiny maszynowe. Dużą
zaletą jest dużą prędkość oraz zwrotność; minusem  słabe opancerzenie. Jednostka ta świetnie
nadaje się do przeprowadzania rekonesansu oraz w walce z piechotą. Dobrze jest też by
Helikoptery Rozpoznania wspierały nasze jednostki lądowe, np. oddział Twardzieli.
Hel i kopt er Zaczepny
Siła ognia: średnia
Opancerzenie: średnie
Prędkość: średnia/mała
Koszt produkcji: 4500
Czas produkcji: 67 sek.
Miejsce produkcji: Hangar Lotniczy
Charakterystyka: Helikopter Zaczepny atakuje przy pomocy samonaprowadzających rakiet, które
mają oczywiście większą siłę rażenia aniżeli karabiny maszynowe. Niestety jednostka ta jest mało
zwrotna i co jakiś czas musi powracać do Hangaru aby uzupełnić amunicję. Dlatego też lepiej jest
Strona: 11 www.gry-online.pl
Z: Steel Soldiers  Poradnik GRY-OnLine
zdecydować się na wyprodukowanie dwóch Helikopterów Rozpoznania aniżeli jednego Helikoptera
Zaczepnego.
Wasp
Siła ognia: średnia/duża
Opancerzenie: średnie
Prędkość: średnia
Koszt produkcji: 6500
Czas produkcji: 97 sek.
Miejsce produkcji: Hangar Lotniczy
Charakterystyka: Jest to ciężko opancerzona, ale równocześnie szybka i zwinna jednostka. Wasp
wyposażony jest w obrotowe działko laserowe, które świetnie spisuje się w walce z czołgami oraz
innymi jednostkami powietrznymi. Wasp nie musi uzupełniać amunicji w Hangarze, ale po 15
sekundach ciągłego ognia, potrzebuje 10 sekund aby schłodzić przegrzane działko. Sprawia to, że
przez jakiś czas jednostka ta może być bezbronna, toteż oddział kilku Wasp, które rozpoczynają
ostrzał w tym samym momencie, powinien być osłaniany przez kilka Helikopterów Rozpoznania.
Inna metoda to podzielenie oddziału Wasp na dwa mniejsze, które rozpoczynają atak w różnym
czasie tak, aby zawsze część z nich była w stanie obronić się.
Bombowi ec St eal t h
Siła ognia: duża
Opancerzenie: średnie
Prędkość: duża
Koszt produkcji: 15000
Czas produkcji: 225 sek.
Miejsce produkcji: Hangar Lotniczy
Charakterystyka: Bombowiec Stealth oraz Samolot Wielozadaniowy to jednostki, których nie
jesteśmy w stanie fizycznie kontrolować. Bombowiec Stealth przeprowadza pojedynczy atak
bombowy na wcześniej wskazany cel. Aby wskazać dany cel, musi on być w zasięgu naszego pola
widzenia, dlatego też niejednokrotnie przyjdzie nam wysłać jakieś jednostki na teren nieprzyjaciela
na chwilę przed nalotem. Inny sposób to wysłanie Szpiega, którego pozostawiamy w okolicy
budynku, który chcemy zniszczyć. Dzięki temu dany budynek jest w zasięgu naszego pola widzenia
i możemy go wskazać jako cel nalotu. Bombowiec Stealth jest niewykrywalny przez radary, ale
może być zniszczony przez widzące go jednostki przeciwnika. Bombardowanie polega na zrzuceniu
10 bomb, które powodują ogromne zniszczenia. Dwa przeprowadzone w krótkim czasie naloty
(musimy mieć świetny dostęp do kredytów) są w stanie zniszczyć całe Centrum Dowodzenia
nieprzyjaciela. Pojedynczy nalot zabiera temu budynkowi połowę  zdrowia , dlatego też dobrze jest
poprzedzić decydujące uderzenie jednostek lądowych i innych jednostek powietrznych
bombardowaniem.
Strona: 12 www.gry-online.pl
Z: Steel Soldiers  Poradnik GRY-OnLine
Samol ot Wi el ozadani owy
Siła ognia: brak
Opancerzenie: średnie/słabe
Prędkość: duża
Koszt produkcji: 10000
Czas produkcji: 150 sek.
Miejsce produkcji: Hangar Lotniczy
Charakterystyka: Samolotu Wielozadaniowego używamy w ten sam sposób, jak Bombowca Stealth.
Jednakże bomba, w którą wyposażona jest ta jednostka, nie powoduje zniszczeń, tylko
rozprzestrzenienie się na obszarze bazy przeciwnika wirusów, które działają tak samo jak te
rozprowadzane przez Szpiega. Niestety efekt działania wirusa trwa zaledwie 10 sekund. Osobiście
uważam, że Samolot Wielozadaniowy nie jest wart swej ceny i lepiej jest zainwestować w
Bombowiec Stealth. Poza tym Samolot Wielozadaniowy jest wykrywany przez radary przeciwnika.
Hel i kopt er Transport owy
Siła ognia: brak
Opancerzenie: duże
Prędkość: średnia
Koszt produkcji: 5000
Czas produkcji: 75 sek.
Miejsce produkcji: Hangar Lotniczy
Charakterystyka: Jest to ciężko opancerzona jednostka, która jest w stanie przetransportować
osiem jednostek piechoty, dwa lekkie pojazdy (Jeep, APC, Lekki Czołg) albo jeden średni (Średni
Czołg, Czołg Mozdzierzowy, Samobieżna Radiostacja Zagłuszająca). W Helikopterze Transportowym
można też umieścić równocześnie jeden lekki pojazd i dwie jednostki piechoty. Jeżeli helikopter
ulegnie zniszczeniu, wszystkie jednostki znajdujące się na pokładzie również ulegają zniszczeniu.
Jednostki morskie
Kanoni erka
Siła ognia: słaba/średnia
Opancerzenie: słabe/średnie
Prędkość: średnia/duża
Koszt produkcji: 3000
Czas produkcji: 45 sek.
Miejsce produkcji: Stocznia
Charakterystyka: Największą zaletą Kanonierki jest to, że potrafi strzelać zarówno do celów
znajdujących się na lądzie i na wodzie, jak i do tych przebywających w powietrzu. Siła ognia tej
jednostki nie jest duża, zbliżona do siły ognia Lekkiego Czołgu. Kanonierka bardzo dobrze spisuje
się jako morska jednostka zwiadowcza.
Strona: 13 www.gry-online.pl
Z: Steel Soldiers  Poradnik GRY-OnLine
Ni szczyci el
Siła ognia: średnia/duża
Opancerzenie: średnie
Prędkość: średnia
Koszt produkcji: 5000
Czas produkcji: 75 sek.
Miejsce produkcji: Stocznia
Charakterystyka: Niszczyciel to jednostka dobrze opancerzona i posiadająca niezłą siłę ognia. Dużą
zaletą jest to, że Niszczyciel potrafi strzelać ponad wzgórzami i razić jednostki, które są w jego polu
widzenia albo w polu widzenia innych jednostek sprzymierzonych. Niestety jednostka ta jest
całkowicie bezbronna w zetknięciu z jednostkami powietrznymi, dlatego powinna być osłaniana
przez Kanonierki albo Krążowniki.
Krążowni k
Siła ognia: średnia/duża
Opancerzenie: średnie/duże
Prędkość: średnia
Koszt produkcji: 4500
Czas produkcji: 67 sek.
Miejsce produkcji: Stocznia
Charakterystyka: Krążownik to wielozadaniowa i bardzo przydatna jednostka. Głównym jej celem
jest zapewnianie naszej flocie wsparcia przeciwlotniczego. Poza tym Krążownik wyposażony jest w
10 min morskich, potrafi wykrywać inne miny oraz zamaskowane jednostki. Jeden Krążownik jest w
stanie udzielić wsparcia trzem Niszczycielom. Miny umieszcza się w ten sam sposób jak w
przypadku Detonatora, a ich zapas można uzupełniać w Stoczni.
A ódz Raki et owa
Siła ognia: bardzo duża
Opancerzenie: średnie/słabe
Prędkość: mała
Koszt produkcji: 14000
Czas produkcji: 210 sek.
Miejsce produkcji: Stocznia
Charakterystyka: Aódz Rakietowa to powolna i słabo opancerzona jednostka, ale wyposażona w
działo o bardzo dużej sile rażenia. Z działa tego wystrzeliwane są 4 pociski balistyczne, które
eksplodują w powietrzu, rozrzucając wokół tysiące odłamków. Większość budynków trafiona
jednym z pocisków traci 1/10 swojego  zdrowia . Niestety po wystrzeleniu każdego z pocisków
potrzeba 45 sekund na ponowne przeładowanie. Aódz Rakietowa, która wystrzeliła wszystkie 4,
musi powrócić do Stoczni żeby uzupełnić amunicję. Dużą zaletą jest to, że działo należy do broni
dalekiego zasięgu i może razić nawet bardzo oddalone cele znajdujące się na lądzie lub na wodzie.
Oczywiście cele te muszą znajdować się w polu widzenia jednej z naszych jednostek. W przypadku
standardowej mapy o wymiarach 175x175, odległość na jaką może strzelać Aódz Rakietowa wynosi
Strona: 14 www.gry-online.pl
Z: Steel Soldiers  Poradnik GRY-OnLine
1/4 długości mapy. Jednostka ta jest niestety bezbronna w zetknięciu z jednostkami powietrznymi,
dlatego powinna być osłaniana przez Kanonierki albo Krążowniki.
Ci ężki Kr ążowni k Li ni owy
Siła ognia: duża
Opancerzenie: średnie
Prędkość: mała
Koszt produkcji: 10000
Czas produkcji: 210 sek.
Miejsce produkcji: Stocznia
Charakterystyka: Siła ognia zbliżona jest do tej jaką posiada Czołg Mozdzierzowy, ale działa
Ciężkiego Krążownika są bardziej szybkostrzelne. Dużą zaletą jest to, że jednostka ta nie musi
uzupełniać amunicji w Stoczni. Ciężki Krążownik świetnie sprawdza się w niszczeniu celów
naziemnych znajdujących się w znacznej odległości, ale jest praktycznie bezbronny w walce na
krótki dystans (musi być osłaniany przez Krążowniki). Najlepiej też stosować tę jednostkę do
niszczenia budynków i powolnych jednostek, gdyż długi czas namierzania celu sprawia, że bardzo
trudno jest trafić przeciwnika, który szybko się przemieszcza.
Bohaterowie
Zod Horowi tz
Typ: Psycho z kowbojskim kapeluszem Typ: Psycho z czapeczką baseballową
Siła ognia: słaba Siła ognia: słaba
Opancerzenie: średnie Opancerzenie: średnie
Prędkość: średnia/duża Prędkość: średnia
Brad Cl arke
Typ: Psycho Typ: Psycho
Siła ognia: słaba Siła ognia: słaba
Opancerzenie: słabe Opancerzenie: słabe
Prędkość: średnia Prędkość: średnia
Lassar
Typ: Technik
Siła ognia: brak
Opancerzenie: słabe
Prędkość: średnia
Strona: 15 www.gry-online.pl


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
B 17 Flying Fortress II The Mighty 8th Poradnik Gry Online
Sim City 4 Poradnik Gry OnLine
Op Flashpoint Resistance Poradnik GRY OnLine
Half Life Counter Strike Poradnik GRY OnLine
Aliens vs Predator 2 Poradnik GRY OnLine
Colin McRae Rally 2 0 Poradnik GRY OnLine
FIFA World Cup 02 Poradnik GRY OnLine
NBA Live 04 Poradnik Gry OnLine
Zeus Pan Olimpu Poradnik GRY OnLine
Quake III Arena Poradnik GRY OnLine
Another War Poradnik GRY OnLine
FIFA Football 03 Poradnik Gry OnLine
Tony Hawk s Pro Skater 2 Poradnik GRY OnLine
Age of Sail II Poradnik GRY OnLine
Command & Conquer Red Alert 2 Poradnik GRY OnLine
FIFA Football 04 Poradnik Gry OnLine
18 Wheels of Steel Haulin poradnik do gry ema

więcej podobnych podstron