605 Indywidualny program usprawniania


I DYWIDUAL Y PROGRAM USPRAW IA IA PACJE TA
GERIATRYCZ EGO
- opracował................................................., grupa ............................................................
Imię i nazwisko pacjenta............................................................., wiek.................................
1. Rozpoznanie:
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
2. Wywiad:
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
.................................................................................................................................................
3. Ocena stanu funkcjonalnego (np. z wykorzystaniem Skali Barthela)
1
Lp. **/ Wynik
Czynność */
Spożywanie posiłków:
0-nie jest w stanie /samodzielnie jeść/
1. 5-potrzebuje pomoc w krojeniu. smarowaniu masłem, itp. lub wymaga
zmodyfikowanej diety
10-samodzielna,niezależna
Przemieszczanie się /z łóżka na krzesło i z powrotem, siadanie/:
0-nie jest w stanie. Nie zachowuje równowagi przy siedzeniu
2. 5-większa pomoc /fizyczna, jedna lub dwie osoby/
10-mniejsza pomoc /słowna lub fizyczna/
15-samodzielny
Utrzymywanie higieny osobistej:
3. 0-potrzebuje pomocy przy czynnościach osobistych
5-niezależny przy myciu twarzy. Czesaniu się, myciu zębów/
z zapewnionymi pomocami/
Korzystanie z toalety /WC/
4. 0-zależny
5-potrzebuje trochę pomocy, ale może coś zrobić sam
10-niezależny, zdejmowanie, zakładanie, ubieranie się, podcieranie się
Mycie, kąpiel całego ciała:
5. 0-zależny
5-niezależny /lub pod prysznicem/
Poruszanie się /po powierzchni płaskich/:
0-nie porusza się lub < 50 m
6. 5-niezależny na wózku. Wliczając zakręty> 50 m
10-spacery z pomocą /słowną lub fizyczną / jednej osoby>50 m
15-niezależny/ale może potrzebować pewnej pomocy np.laski/>50m
Wchodzenie i schodzenie po schodach:
7. 0-nie jest w stanie
5-potrzebuje pomocy /słownej, fizycznej. przenoszenie/
10-samodzielny
Ubieranie się i rozbieranie:
0-zależny
8. 5-potrzebuje pomocy ale może wykonywać połowę bez pomocy
10-niezleżny / zapinaniu guzików, zamka,. sznurowadeł itp./
Kontrolowanie stolce /zwieracza odbytu:
0-nie panuje nad oddawaniem stolca /lub potrzebuje lewatyw/
9. 5-czasami popuszcza /zdarzenia przypadkowe/
10-panuje /utrzymuje stolec
Kontrolowanie moczu /zwieracza pęcherza moczowego:
0-nie panuje nad oddawaniem moczu lub cewnikowany i przez to
10. niesamodzielny
5-czasami popuszcza /zdarzenia przypadkowe/
10-panuje /utrzymuje mocz
Wynik kwalifikacji ***/
Skala:
I. 86-100 pkt.  stan pacjenta   lekki 
II. 21- 85 pkt.  stan pacjenta   średnio ciężki 
III. 0 - 20 pkt. - stan pacjenta   bardzo ciężki 
* w punktach od 1-10 należy wybrać jedna z możliwości najlepiej opisującą stan pacjenta i podkreślić
** / wpisać wartość punktową przypisana wybranej możliwości
***/ w ramce wpisać uzyskaną sumę punktów
2
4. Ocena zakresu ruchomości w poszczególnych stawach
Zapis: norma / ograniczenie / nadruchomość w odniesieniu do stawów kkgg i kkdd
5. Ocena F mm
Zapis: norma / osłabienie F mm / nadmierne napięcie w odniesieniu do badanych grup mięśniowych
6. Proponowane formy usprawniania
Rodzaj ćwiczeń/
DZIAA Rodzaj zabiegów/ Liczba
Cel Czas trwania
FIZJOTERAPII Techniki masażu/ powtórzeń
KI EZYTERAPIA
FIZYKOTERAPIA
MASAŻ
3


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Konstruowanie Indywidualnych Programow?ukacyjno Terap[1]
4 Indywidualny Program?ukacyjno Terapeutyczny
Arkusz indywidualnego programu edukacyjnego propozycja
Konstruowanie indywidualnego programu edukacyjnego dla dzieci
Krótki program usprawniania seniorów w celu minimalizowania zaburzeń równowagi
Konstruowanie indywidualnych programów pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu głębokim(1)
Program rewalidacji indywidualnej dla dzieci z upośledzeniem lekkim ZAJĘCIA KOREKCYJNO KOMPENSACYJ
2004 11 Usprawniamy OpenOffice org, czyli makro do tworzenia tabel [Programowanie]
zestawy cwiczen przygotowane na podstawie programu Mistrz Klawia 6

więcej podobnych podstron