INFORMACJE OGÓLNE STEROWANIE PRZYCZEPNOŚCIĄ POJAZDU


C5 - D4EB1CP0 - Informacje ogólne : Sterowanie przyczepnością pojazdu Page 1 of 6
INFORMACJE OGÓLNE : STEROWANIE PRZYCZEPNOŚCI POJAZDU
Z SYSTEMEM ESP I KOMBI 5DRZW LUB Z SYSTEMEM ESP I HATCHBACK 5DRZW
1. Przedmowa
Rola sterowania przyczepnością pojazdu :
lð Zachować sterowność pojazdu (zachować sterowność bocznÄ… kół przednich, unikajÄ…c ich zablokowania)
lð Zachować stabilność kierunkowÄ… pojazdu (zachować sterowność bocznÄ… kół tylnych, unikajÄ…c ich
zablokowania)
lð Kontrolować zdolnoÅ›ci trakcyjne pojazdu (uniknąć poÅ›lizgu kół trakcyjnych)
lð Zachować panowanie nad pojazdem w chwili gwaÅ‚townych manewrów, korygujÄ…c trajektoriÄ™ pojazdu (w
zakresie wyznaczonym prawami fizyki)
Sterowanie Nazwa funkcji Opis
przyczepnością
pojazdu
Podczas hamowania Elektroniczny rozdzielacz siły Kalkulator moduluje ciśnienie w obwodzie
hamowania (REF) hamulcowym kół tylnych aby uniknąć ich
zablokowania
Podczas hamowania System przeciwko blokowaniu kół Kalkulator moduluje ciśnienie w układzie
(ABS) hamulcowym aby uniknąć zablokowania kół
Przy przyspieszaniu Układ przeciwko poślizgowi kół Kalkulator hamuje koło aby uniknąć poślizgu
(BASR)
Podczas hamowania Kalkulator moduluje ciśnienie w układzie
hamulcowym aby uniknąć zablokowania kół
Przy przyspieszaniu Układ przeciwko poślizgowi kół (ASR) Kalkulator hamuje koło i reguluje moment
obrotowy silnika aby uniknąć poślizgu kół
Podczas zwalniania Zabezpieczenie przed zablokowaniem Kalkulator steruje momentem obrotowym silnika
kół podczas hamowania silnikiem podczas hamowania silnikiem aby uniknąć
(MSR) zablokowania kół
Podczas hamowania Kontrola dynamiczna stabilności (ESP) Kalkulator moduluje ciśnienie w układzie
hamulcowym aby uniknąć zablokowania kół
Przy przyspieszaniu Kalkulator hamuje koło i reguluje moment
obrotowy silnika aby uniknąć poślizgu kół
Na trajektorii Kalkulator hamuje niezależnie koła aby
zoptymalizować trajektorię pojazdu
2. Schemat funkcji
Funkcje uzupełniające, zawarte w funkcjach podstawowych
Nazwa funkcji Funkcje uzupełniające zawarte
Abs REF
BASR Abs
REF
ASR Tylko poprzez hamowanie
ASR Abs
REF
MSR
ESP Abs
REF
MSR
ASR
3. System przeciwko blokowaniu kół (ABS)
http://127.0.0.1:6091/affiche.do?ref=D4EB1CP0&refaff=D4EB1CP0 2012-05-13
C5 - D4EB1CP0 - Informacje ogólne : Sterowanie przyczepnością pojazdu Page 2 of 6
Funkcja zabezpieczenia przed blokowaniem kół zapobiega blokowaniu kół podczas hamowania.
W ten sposób zachowuje się stabilność kierunkową i sterowność pojazdu.
Droga hamowania jest optymalizowana.
System reguluje ciśnienie przekazywane do zacisków hamulców, przy czym sterowane jest niezależnie każde koło
aby uniknąć zablokowania.
Rysunek : D4EP05BD
LEGENDA :
lð StrzaÅ‚ka prosta : PoÅ‚Ä…czenie drutowe
lð StrzaÅ‚ka potrójna : PoÅ‚Ä…czenie sieciÄ… multipleksowÄ…
lð StrzaÅ‚ka kropkowana : PoÅ‚Ä…czenie hydrauliczne
Oznaczenie UrzÄ…dzenia
A Pompa hamulcowa
B Zaciski hamulca
C Zużycie klocków hamulcowych
Bsi Bsi (inteligentny moduł zarządzający)
C001 ZÅ‚Ä…cze diagnostyczne
0004 Zestaw wskazników
2100 Zestyk stopu
7000 Czujnik ABS
7020 Kalkulator ABS
7025 Zespół hydrauliczny przeciwko blokowaniu kół
Połączenia
Numer Sygnał Charakter sygnału
połączenia
1 Żądanie hamowania przez kierowcę (obwód przedni) UKAAD
HYDRAULICZNY
2 Odczyt usterek Linia diagnostyczna
Odczyt parametrów
3 Test elementów wykonawczych Linia diagnostyczna
Konfiguracja
http://127.0.0.1:6091/affiche.do?ref=D4EB1CP0&refaff=D4EB1CP0 2012-05-13
C5 - D4EB1CP0 - Informacje ogólne : Sterowanie przyczepnością pojazdu Page 3 of 6
4 Sygnał z czujników ABS kół Z modulacją częstotliwości
5 Stanu zestyku pedału hamulca Sieć CAN
6 Informacja o minimalnym poziomie płynu hamulcowego Sieć VAN CARROSSERIE
Informacja o zużyciu klocków przednich hamulców
Informacja o wadliwym działaniu układu przeciwko blokowaniu kół i
funkcji REF
7 Stanu zestyku pedału hamulca Połączenie drutowe
8 Sterowaniem zapaleniem lampki sygnalizującej usterkę ABS Sieć CAN
Sterowaniem zapaleniem lampki sygnalizujÄ…cej usterkÄ™ REF
Stanu zestyku pedału hamulca
9 Zuzycie(a) klocków hamulcowych Połączenie drutowe
Poziom płynu hamulcowego
10 Wysterowanie silnika elektrycznego pompy hydraulicznej Połączenie drutowe
Wysterowanie zaworów elektromagnetycznych
11 Regulowane ciśnienie hamowania do zacisków hamulców UKAAD
HYDRAULICZNY
12 Żądanie hamowania przez kierowcę (obwód tylny) UKAAD
HYDRAULICZNY
4. Układ przeciwko poślizgowi kół (BASR)
Funkcja zabezpieczenia przed poślizgiem kół zapobiega poślizgowi kół trakcyjnych.
Gdy jedno koło ślizga się, kalkulator układu przeciwko poślizgowi hamuje to koło, aby przekazać moment obrotowy
silnika na drugie koło.
W ten sposób zachowuje się stabilność kierunkową, zdolności trakcyjne i sterowność pojazdu.
UWAGA : Schemat funkcji BASR jest identyczny jak schemat funkcji ABS (inne jest tylko oprogramowanie
kalkulatora).
5. Kontrola dynamiczna stabilności (ESP)
http://127.0.0.1:6091/affiche.do?ref=D4EB1CP0&refaff=D4EB1CP0 2012-05-13
C5 - D4EB1CP0 - Informacje ogólne : Sterowanie przyczepnością pojazdu Page 4 of 6
Rysunek : D4EP05CP
LEGENDA :
lð StrzaÅ‚ka prosta : PoÅ‚Ä…czenie drutowe
lð StrzaÅ‚ka potrójna : PoÅ‚Ä…czenie sieciÄ… multipleksowÄ…
lð StrzaÅ‚ka kropkowana : PoÅ‚Ä…czenie hydrauliczne
Oznaczenie UrzÄ…dzenia
A Pompa hamulcowa
B Zaciski hamulca
D Zestyk poziomu płynu hamulcowego
Klocki hamulcowe
http://127.0.0.1:6091/affiche.do?ref=D4EB1CP0&refaff=D4EB1CP0 2012-05-13
C5 - D4EB1CP0 - Informacje ogólne : Sterowanie przyczepnością pojazdu Page 5 of 6
Wyjście prędkości pojazdu
Bsi Bsi (inteligentny moduł zarządzający)
C001 ZÅ‚Ä…cze diagnostyczne
0004 Zestaw wskazników
1262 Moduł przepustnicy z napędem
1320 Kalkulator sterujÄ…cy silnikiem
1630 Kalkulator automatycznej skrzyni biegów
2100 Zestyk stopu
2101 Stycznik stop przelad.
2200 Zestyk świateł stopu
4400 Stycznik hamulca ręcznego
7000 Czujnik układu ABS w kole
7075 Wyłącznik układu przeciwko poślizgowi
7715 Kalkulator zawieszenia
7800 Kalkulator kontroli stabilności
7803 Czujnik skrętu kierownicy
7804 Żyroskop, przyspieszeniomierz dynamicznej kontroli stabilności
7806 Zespół hydrauliczny dynamicznej kontroli stabilności
7807 Czujnik 1 ciśnienia w obwodzie hamulcowym
Połączenia
Numer połączenia Sygnał Charakter sygnału
1 Żądanie hamowania przez kierowcę (obwód hamulcowy 1) UKAAD HYDRAULICZNY
2 Odczyt usterek Linia diagnostyczna
Odczyt parametrów
3 Test elementów wykonawczych Linia diagnostyczna
Konfiguracja
4 Sygnał z czujników ABS kół Z modulacją częstotliwości
7 Stan zestyku stopu Połączenie drutowe
9 Zuzycie(a) klocków hamulcowych Połączenie drutowe
Poziom płynu hamulcowego
10 Wysterowanie silnika elektrycznego pompy hydraulicznej Połączenie drutowe
Wysterowanie zaworów elektromagnetycznych
11 Regulowane ciśnienie hamowania do zacisków hamulców UKAAD HYDRAULICZNY
12 Żądanie hamowania przez kierowcę (obwód hamulcowy 2) UKAAD HYDRAULICZNY
13 Informacja o ciśnieniu hydraulicznym (obwód hamulcowy 1) Połączenie drutowe
14 Kąt położenia kierownicy Sieć CAN
Stan zestyku pedału hamulca
Stan zestyku hamulca postojowego
Kierunek obrotu czujnika kąta położenia kierownicy
Sterowanie momentem obrotowym silnika
Sterowanie zawieszeniem
Sterowanie automatyczną skrzynką biegów
15 Lampka sygnalizująca usterkę REF , Poziom płynu hamulcowego Sieć VAN CARROSSERIE
Lampka sygnalizujÄ…ca usterkÄ™ ABS
Wskaznik zużycia klocków hamulcowych
Lampka sygnalizująca usterkę dynamicznej kontroli stabilności
Lampka kontrolna działania dynamicznej kontroli stabilności /
http://127.0.0.1:6091/affiche.do?ref=D4EB1CP0&refaff=D4EB1CP0 2012-05-13
C5 - D4EB1CP0 - Informacje ogólne : Sterowanie przyczepnością pojazdu Page 6 of 6
ASR
16 Wyłącznik dynamicznej kontroli stabilności / ASR Połączenie drutowe
17 Położenie zestyku hamulca postojowego Połączenie drutowe
18 Informacja biegu wstecznego Połączenie drutowe
19 Dodatkowa informacja zestyku stopu Połączenie drutowe
20 Sterowanie silnikiem przepustnicy Połączenie drutowe
21 Przyspieszenie poprzeczne pojazdu Połączenie drutowe
Położenie na osi zakosu pojazdu
Funkcja dynamicznej kontroli stabilności koryguje trajektorię pojazdu, wykonując następujące operacje :
lð Obliczenie trajektorii żądanej przez kierowcÄ™
lð Obliczenie trajektorii rzeczywistej
lð KorekcjÄ™ trajektorii pojazdu (w zakresie wyznaczonym prawami fizyki)
6. Układ przeciwko poślizgowi kół (ASR)
Funkcja zabezpieczenia przed poślizgiem kół zapobiega poślizgowi kół trakcyjnych.
Gdy jedno koło ślizga się, kalkulator układu przeciwko poślizgowi hamuje to koło, aby przekazać moment obrotowy
silnika na drugie koło.
Gdy ślizgają się obydwa koła, kalkulator układu ABS hamuje obydwa koła i redukuje moment obrotowy silnika.
Pojazd z silnikiem benzynowym : Kalkulator układu ABS oddziaływuje na silnik przepustnicy i wyprzedzenie
wtrysku.
Pojazd z silnikiem diesla : Kalkulator układu ABS oddziaływuje na czas trwania wtrysku.
W ten sposób zachowuje się stabilność kierunkową, zdolności trakcyjne i sterowność pojazdu.
UWAGA : Schemat funkcji ASR jest identyczny jak schemat funkcji dynamicznej kontroli stabilności (inne jest
tylko oprogramowanie kalkulatora).
http://127.0.0.1:6091/affiche.do?ref=D4EB1CP0&refaff=D4EB1CP0 2012-05-13


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
PREZENTACJA STEROWANIE PRZYCZEPNOÅšCIÄ„ POJAZDU
INFORMACJE OGÓLNE WYKRYWANIE NIEDOPOMPOWANIA
1 Informacje ogólne
Notatki ogólne warunki używania pojazdów
INFORMACJE OGÓLNE BLOKADA ROZRUCHU
INFORMACJE OGÓLNE ZAWIESZENIE HYDRAULICZNE
2013 2014 Informacje ogólne znak wodnyid(357
PIP Informacje ogólne
Magia informacje ogólne
Algebra wykład zasady zaliczenia, informacje ogólne
Ciąża i cukrzyca informacje ogólne
Projektowanie systemów informatycznych,Informacje ogólne i przykłady, Diagramy przypadków użycia R
Informacje ogolne o UE
Suwmiarka Informacje ogólne
Rejestr struktura, informacje ogólne
Informacje ogólne
Informacje ogólne

więcej podobnych podstron