bioz remont dachu


- 1 -
Nazwa i nr specyfikacji :
SPECYFIKACJA TECHNICZNA WYKONANIA
I ODBIORU ROBOT BUDOWLANYCH
STO  0 1
WYMAGANIA OGÓLNE
Nazwa i adres obiektu : REMONTU DACHU na budynku
Państwowego Domu Dziecka
w Kórniku Bninie ul. Bła\ejewska
Nazwa i adres Zamawiającego : Powiat Poznański ,
60-509 Poznań ul. Jackowskiego 18
Tel. (061) 8410 500;
fax (061) 8480 556
e-mail : starostwo@powiat.poznan.pl
Kody wg CPV : Roboty remontowe i renowacyjne
- kod 45453000-7
Nazwa i adres autora opracowania : Kompleksowa Obsługa Inwestycji
Ewa Owsianowska
61-292 Poznań Os. Czecha 122/32
Data opracowania specyfikacji : 06.2007r.
- 2 -
1. CZŚĆ OGÓLNA
1.1. Przedmiot specyfikacji technicznych
Przedmiotem niniejszej Specyfikacji Technicznej są wymagania ogólne dotyczące
wykonania i odbioru robót, które zostaną wykonane w ramach zamówienia :
Remont dachu pokrytego dachówką karpiówką na budynku Państwowego Domu Dziecka
w Kórniku Bninie przy ul. Bła\ejewskiej.
1.2 Zakres stosowania specyfikacji technicznych
Specyfikacje Techniczne stanowiące część Dokumentów Przetargowych i Kontraktowych,
nale\y odczytywać i rozumieć w odniesieniu do zlecenia i wykonania Robót wymienionych
w pkt. 1.1.
1.3. Zakres robót objętych specyfikacjami technicznymi
a/ Rozbiórki
- rozbiórka rusztu drewnianego (stropu) nad poddaszem u\ytkowym,
- fragmentów ścianek szkieletowych na poddaszu,
- poszycia z dachówki karpiówki, łat, obróbek, odgromówki,
- blachy z kaferków,
- kominów powy\ej dachu  3szt.,
- skucie tynków na kominach na poddaszu nieu\ytkowym  3szt. ,
- oczyszczenie z próchnicy drewnianej konstrukcji więzby dachowej,
- demonta\ rynien i rur spustowych,
b/ Remont stropu nad poddaszem u\ytkowym
- nowe podciągi z belek drewnianych oprzeć na słupach i nowych mieczach,
- na w/w konstrukcji uło\yć belki stropowe drewniane w rozstawie co 80cm,
- na w/w ruszcie uło\yć podłogę z płyt wiórowych OSB3,
- od strony poddasza u\ytkowego do konstrukcji w/w stropu podwiesić sufit z płyt gk,
c/ Nowe pokrycie dachowe
- wykonanie impregnacji drewna więzby dachowej na powierzchni krokwi i płatwi
dostępnej od strony dachówki, oraz konstrukcji więzby w przestrzeni poddasza
nieu\ytkowego,
- folia wstępnego krycia na krokwiach, pod dachówkę,
- przybicie kontrałat i poziomowanie połaci,
- przybicie łat ,
- uło\enie pokrycia dachowego z dachówki ceramicznej karpiówki w koronkę,
- wykonanie obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych z blachy cynk-tytan,
- wykonanie obudowy kaferków (szt.5) blachą miedzianą ,
- osadzenie wyłazu kominiarskiego, okienek dachowych,
- osadzenie ławek kominiarskich,
- monta\ nowej instalacji odgromowej i zdemontowanych anten.
d/ Roboty murarskie, tynkarskie, malarskie itp. :
- wymurować nowe kominy ponad dachem z cegły klinkierowej w kolorze zbli\onym
do koloru dachówki ,
- na kominie z kotłowni w trakcie murowania osadzić klamry włazowe oraz ławę
kominiarską,
- wszystkie kominy (4szt.) na poddaszu nieu\ytkowym otynkować tynkiem kat.II i
osadzić wyczystki, pomalować farbą wapienna,
- od strony poddasza u\ytkowego do konstrukcji nowego stropu podwiesić sufit z płyt
gipsowo- kartonowych wodo i ognioodpornych,
- wykończyć płytami gkf gr.12,5mm miejsca uszkodzone przy wykonywaniu niniejszego
remontu,
- 3 -
- osadzić klapę zamykającą otwór w stropie nad poddaszem u\ytkowym : klapa wraz ze
schodami składanymi.
1.4. Podział opisu robót na specyfikacje z uwzględnieniem podziału
szczegółowego według WSZ
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dn. 02.09.2004r.  W sprawie
szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych
wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno  u\ytkowego
roboty objęte zamówieniem zaliczone do grupy CPV :
- Roboty remontowe i renowacyjne CPV 45.4. 45453000-7 .
ZESTAWIENIE SPECYFIKACJI TECHNICZNYCH
STO  01 WYMAGANIA OGÓLNE
SST  02 ROBOTY BUDOWLANE w tym:
Przygotowanie terenu pod budowę
SST - 02- 1 45110000-1 Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki
obiektów budowlanych
Wykonywanie pokryć i konstrukcji
dachowych i podobne roboty
SST - 02- 2
CPV 45261000-4
Roboty ogólno - budowlane :
- murarskie CPV 45262500-6
SST- 02- 3 - tynkarskie CPV 45410000-4
- malarskie CPV 45442100-8
1.5. Roboty towarzyszące i specjalne
Roboty towarzyszące, które są niezbędne dla prawidłowego wykonania zamówienia
będące kosztem Wykonawcy :
1/ Utrzymanie i likwidacja placu budowy,
2/ Utrzymanie urządzeń placu budowy wraz z maszynami,
3/ Dostawa i monta\ podliczników do pomiaru energii elektrycznej i wody .
Wykonawca zało\y na własny koszt podliczniki j.w. a Zamawiający obcią\y Wykonawcę
kosztami zu\ycia prądu i wody zgodnie z postanowieniami zawartymi w umowie.
4/ Zapewni pracownikom pomieszczenia i urządzenia higieniczno  sanitarne, których
rodzaj, ilość i wielkość powinny być dostosowane do liczby zatrudnionych pracowników,
stosowanych technologii i rodzajów pracy oraz warunków w jakich ta praca jest
wykonywana.
5/ Zapewni stałą ochronę budynku oraz wyposa\enia wewnętrznego PDD przy u\yciu folii
lub innych środków , dla ochrony przed kurzem i brudem przez cały czas wykonywania
robót rozbiórkowych.
6/ W razie opadów deszczu i przy robotach na zewnątrz budynku wykonawca we
własnym zakresie zapewni zabezpieczenie elementów budowlanych przed zamakaniem i
obni\eniem ich wartości.
- 4 -
7/ Wszelkie szkody wynikające z zalania, zabrudzenia, uszkodzenia itp. pomieszczeń
PDD, usunie wykonawca na własny koszt przed terminem odbioru końcowego.
Przy zalaniu lub uszkodzeniu małej powierzchni, malowanie lub inne roboty naprawcze
muszą objąć powierzchnię całego pomieszczenia lub całej elewacji tak aby nie było ró\nic
w kolorze i fakturze.
8/ Po zakończeniu robót Wykonawca na własny koszt :
a/ posadzi krzewy przy budynku, je\eli zostaną uszkodzone przy prowadzeniu robót
objętych Zamówieniem,
b/ doprowadzi do stanu pierwotnego ( stanu w dniu przekazania placu budowy) wszystkie
elementy przy budynku, które zostały uszkodzone z powodu prowadzonych robót wg
niniejszego Kontraktu : chodniki, balustrady, ogrodzenie, itd.
9/ Wykonawca będzie na bie\ąco usuwał z placu budowy gruz i inne odpady związane z
prowadzonymi robotami.
10/ Wykonawca na własny koszt przeprowadzi badania dro\ności wszystkich kanałów
spalinowych i wentylacyjnych i przedło\y protokół kominiarski o ich dopuszczeniu do
u\ytkowania.
11/ Wykonawca na własny koszt wykona i dostarczy zamawiającemu projekt
powykonawczy oraz dokumenty odbiorowe opisane w p.8 - w 2 egz.
Roboty specjalne zaliczane do świadczeń umownych :
1/ Wykonawca w przypadku zatrudnienia na placu budowy podwykonawców ponosi
koszty z tym związane i odpowiada za ich działanie jak za własne.
2/ Wykonawca przygotuje i przeprowadzi odbiory z udziałem przedstawicieli WOZG,
Zakładu Energetycznego, Aquanetu, Sanepidu, P.po\. i BHP dla robót wymagających
takich odbiorów.
Przeka\e Zamawiającemu protokóły z pozytywnym wynikiem w/w odbiorów.
1.5.Informacja o terenie budowy
Prace remontowe będą prowadzone na terenie działki na której funkcjonuje Państwowy
Dom Dziecka w Kórniku - Bninie przy ul. Bła\ejewskiej. Remont obejmuje dach budynku
głównego, który został wybudowany w 1934r. jako  Dom Młodej Polki .Oprócz budynku
głównego, który jest przedmiotem niniejszego Zamówienia na działce znajdują się jeszcze
trzy baraki u\ytkowane na cele mieszkalne i administracyjne.
Budynek główny jest częściowo podpiwniczony i składa się z parteru, piętra i poddasza
u\ytkowego i nieu\ytkowego. W tym budynku są 2 klatki schodowe, ale tylko jedna
dochodzi do poddasza. Przy elewacji tylnej jest parterowa dobudówka, która dla I piętra
jest tarasem wyło\onym płytkami gresowymi.
Budynek w 2006r. został ocieplony : ściany styropianem a połać dachowa wełną
mineralną. Elewacja budynku ma nowy tynk strukturalny, nowe okna z PCV, równie\ na
poddaszu u\ytkowym. Dookoła dachu jest ozdobny gzyms a na dachu ozdobny kaferek
nad wejściem głównym, wole oczka, kaferki z daszkami w kształcie łuku.
Elewacja jest czysta i bez uszkodzeń. Na dachu i tarasie są zamontowane nowe rynny i
rury spustowe. Rynna przy elewacji tylnej jest odgięta a pozostałe rynny i rury spustowe
są w dobrym stanie technicznym. Dla połaci wschodniej wskazane jest zało\enie
dodatkowej rury spustowej.
Kominy ponad dachem mają zniszczone tynki i wymagają remontu.
Na poddaszu u\ytkowym obecnie mieszczą się magazyny PDD i te pomieszczenia są
czyste, natomiast strop nad tym poziomem jest w bardzo złym stanie technicznym i jego
konstrukcja drewniana mo\e się załamać. Dlatego w pierwszej kolejności, przed
remontem dachu nale\y wykonać nowy strop nad poddaszem u\ytkowym.
Parterowa przybudówka ma stropodach, którego nośność wyklucza jakiekolwiek
dodatkowe obcią\enie zewnętrzne i dlatego NIE WOLNO NA TARASIE SKAADOWAĆ
śADNYCH MATERIAAÓW .
- 5 -
Teren jest w całości ogrodzony płotem z siatki na słupkach. Dojazd na teren PDD
asfaltową ulicą Bła\ejewską, a na terenie działki równie\ są nawierzchnie utwardzone.
Teren działki jest płaski, utwardzone dojazdy i chodniki, trawniki i zieleń leśna.
Budynki są zasilane w energię elektryczną, wodę z przyłącza wodociągowego, ścieki są
odprowadzane do kanalizacji sanitarnej. W budynku głównym jest kotłownia gazowa.
1.6.Organizacja robót budowlanych, przekazanie terenu budowy.
Zamawiający w terminie określonym w warunkach Umowy przeka\e Wykonawcy teren
budowy oraz dwa komplety Specyfikacji Technicznych.
W budynku głównym funkcjonuje kuchnia i jadalnia dla PDD oraz pokoje mieszkalne i
administracyjne a więc jest u\ytkowany całą dobę. Wszelkie roboty budowlane muszą
być prowadzone w sposób, który umo\liwi normalne funkcjonowanie tego obiektu.
Wykonawca musi przeszkolić swoich pracowników tak aby ich praca nie wpłynęła na
zmniejszenie bezpieczeństwa młodzie\y a ich zachowanie nie było naganne.
Ka\dorazowo przed rozpoczęciem robót , które zakłócają normalne funkcjonowanie PDD,
Wykonawca powiadomi Dyrektora PDD o spodziewanych trudnościach w komunikacji,
dostawach mediów, robotach rozbiórkowych i monta\owych.
Ka\dorazowo przed rozpoczęciem robót Wykonawca powinien zabezpieczyć przed
kurzem i brudem miejsce wykonywania robót.
Po zakończeniu dnia pracy Wykonawca pozostawia pomieszczenia i plac budowy w
stanie czystym, nadającym się do u\ytkowania zgodnie z przeznaczeniem .
1.7.Dokumentacja budowy
Dziennik budowy
Będzie prowadzony dziennik i za jego prowadzenie będzie odpowiedzialny kierownik
budowy , który musi zabezpieczyć go przed uszkodzeniem lub zaginięciem.
Dokumenty budowy będą przechowywane na placu budowy i zabezpieczone przed
zabrudzeniem i zaginięciem a w czasie odbioru przekazane Zamawiającemu.
Pozostałe dokumenty budowy :
a) Rysunki techniczne
b) specyfikacje techniczne
c) protokoły przekazania Wykonawcy plac budowy,
d) protokoły odbioru robót,
e) protokoły z narad i polecenia Inspektora.
f) certyfikaty na znak bezpieczeństwa, deklaracje zgodności z Polską Normą lub
aprobaty techniczne.
Specyfikacja Techniczna oraz dodatkowe rysunki i dokumenty przekazane przez
Inspektora do Wykonawcy stanowią część Umowy, a wymagania wyszczególnione w
ka\dym z nich są obowiązujące dla Wykonawcy.
Wykonawca nie mo\e wykorzystywać błędów lub uproszczeń w dokumentach
przetargowych i Umowie, a o ich wykryciu winien natychmiast powiadomić Inspektora,
który dokona odpowiednich zmian lub poprawek.
W przypadku wątpliwości opis wymiarów wa\niejszy jest od odczytów ze skali rysunków.
Dane określone w ST będą uwa\ane za wartości docelowe, od których dopuszczalne są
odchylenia w ramach określonego przedziału tolerancji.
1.8. Zabezpieczenie interesów osób trzecich
Wykonawca powinien zapewnić ochronę własności publicznej i prywatnej.
Wykonawca odpowiada za prawidłowe u\ytkowanie urządzeń i instalacji na terenie placu
budowy.
- 6 -
Wykonawca powiadomi Inspektora, właściciela urządzeń, pozostałe zainteresowane
strony, na których występują w/w urządzenia o fakcie przypadkowego uszkodzenia tych
urządzeń czy instalacji.
Na Wykonawcy spoczywa odpowiedzialność za ochronę przekazanych mu pomieszczeń
do chwili końcowego odbioru robót, a uszkodzone lub zniszczone elementy wyposa\enia
stałego i ruchomego Wykonawca odtworzy na własny koszt.
1.9. Ochrona środowiska
Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w czasie prowadzenia robót wszelkie
przepisy dotyczące ochrony środowiska naturalnego.
W okresie trwania prac budowlanych i przy likwidacji placu budowy Wykonawca będzie
podejmować wszelkie uzasadnione kroki mające na celu stosowanie się do przepisów i
norm dotyczących ochrony środowiska na terenie i wokół terenu budowy oraz będzie
unikać uszkodzeń lub ucią\liwości dla osób lub własności społecznej i innych, a
wynikających ze ska\enia, hałasu i innych przyczyn powstałych w następstwie jego
sposobu działania.
1.10. Warunki bezpieczeństwa pracy
Kierownik budowy jest obowiązany sporządzić, przed rozpoczęciem budowy plan
bezpieczeństwa i ochrony zdrowia  zgodnie z art.21a Prawa Budowlanego a podczas
realizacji robót prowadzić szkolenia i przestrzegać przepisów zgodnie ze sporządzonym
planem BIOZ.
Wykonawca ma obowiązek zadbać, aby roboty nie były wykonywane w warunkach
niebezpiecznych, szkodliwych dla zdrowia oraz nie spełniających odpowiednich
wymagań sanitarnych.
Wykonawca zapewni i będzie utrzymywał wszelkie urządzenia zabezpieczające, socjalne
oraz sprzęt i odpowiednią odzie\ dla ochrony zdrowia i \ycia osób zatrudnionych na
budowie oraz dla zapewnienia bezpieczeństwa publicznego.
1.11. Ochrona przeciwpo\arowa.
Ze względu na drewnianą więzbę, stropy i klatkę schodową Wykonawca musi
przestrzegać przepisów ochrony przeciwpo\arowej przy prowadzonych robotach.
Wykonawca będzie utrzymywał na placu budowy sprzęt gaśniczy niezbędny dla
bezpiecznego przebiegu robót.
Materiały łatwopalne będą składowane w sposób zgodny z odpowiednimi przepisami
i zabezpieczone przed dostępem osób trzecich.
Wykonawca będzie odpowiedzialny za wszelkie straty spowodowane po\arem
wywołanym w związku z realizacją robót albo przez personel Wykonawcy.
Wykonawca nie mo\e zastawić swoim sprzętem ani materiałem dróg po\arowych.
Uznaje się, \e wszelkie koszty związane z wypełnieniem wymagań bezpieczeństwa
określonych powy\ej są uwzględnione w Cenie Umowy.
1.12. Zaplecze dla potrzeb Wykonawcy
W czasie przekazania placu budowy Wykonawca i Inspektor uzgodnią lokalizacje
zaplecza budowy, ilość i usytuowanie obiektów socjalnych, biurowych, magazynowych itd.
Wykonawca zabezpieczy swoje zaplecze przed dostępem osób niepowołanych oraz
dopilnuje aby jego funkcjonowanie nie naruszało prawa własności i porządku publicznego.
Nie dopuszcza się korzystania z pomieszczeń sanitarnych w budynku PDD.
1.13. Warunki dotyczące organizacji ruchu
Wykonawca jest zobowiązany do niezakłócania ruchu publicznego na dojezdzie do
terenu budowy, w okresie trwania realizacji Umowy a\ do zakończenia i odbioru
końcowego robót. Przed przystąpieniem do robót Wykonawca przedstawi Inspektorowi
- 7 -
program organizacji ruchu i zabezpieczenia robót w okresie trwania budowy.
W zale\ności od potrzeb i postępu robót projekt organizacji ruchu powinien być
aktualizowany przez Wykonawcę na bie\ąco. W czasie wykonywania robót je\eli będzie
to nieodzowne ze względów bezpieczeństwa, Wykonawca dostarczy, zainstaluje i będzie
obsługiwał wszystkie tymczasowe urządzenia zabezpieczające takie jak: zapory, światła
ostrzegawcze, sygnały itp. zapewniając w ten sposób bezpieczeństwo pojazdów i
pieszych.
Koszt zabezpieczenia terenu budowy nie podlega odrębnej zapłacie i przyjmuje się, \e
jest włączony w Cenę Umowy.
1.14. Ogrodzenie placu budowy
Teren PDD jest w całości ogrodzony, natomiast Wykonawca musi ogrodzić teren zaplecza
budowy i miejsca składowania materiałów budowlanych oraz gruzu.
Wykonawca będzie dbał o utrzymanie tego ogrodzenia w dobrym stanie przez cały okres
budowy a\ do dnia odbioru końcowego . Wykonawca wykona daszek wzdłu\ całej
elewacji a prowadząc roboty na wysokości oznakuje kolorową taśmą teren w zasięgu
prowadzonych robót i utrzyma to oznakowanie w dobrym stanie przez cały czas trwania
robót.
1.15. Zabezpieczenia chodników i jezdni
W dniu przekazania placu budowy Inspektor i Wykonawca spiszą protokół z wizualnej
oceny stanu technicznego krawę\ników, chodników, dróg gruntowych itp.
Wykonawca zapewni takie u\ytkowanie tych elementów , aby ich stan po zakończeniu
robót nie zmienił się na gorsze. Jeśli w skutek działalności Wykonawcy dojdzie do
jakichkolwiek uszkodzeń na w/w układach komunikacyjnych Wykonawca dokona napraw
na własny koszt, doprowadzając do stanu w dniu przekazania placu budowy.
1.16. Określenia podstawowe.
U\yte w ST i wymienione poni\ej określenia nale\y rozumieć w ka\dym przypadku
następująco:
- budowa  wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a tak\e odbudowa,
rozbudowa, nadbudowa oraz przebudowa i modernizacja obiektu budowlanego;
- roboty budowlane  budowa, a tak\e prace polegające na monta\u, remoncie lub
rozbiórce elementów obiektu budowlanego;
- remont  wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych
polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a nie stanowiących bie\ącej
konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych ni\ u\yto
w stanie pierwotnym,
- teren budowy  przestrzeń, w której prowadzone są roboty budowlane wraz z
przestrzenią zajmowaną przez urządzenia zaplecza budowy;
- dokumentacja budowy  pozwolenie na budowę wraz z załączonym projektem
budowlanym, dziennik budowy, protokoły odbiorów częściowych i końcowych, w miarę
potrzeby rysunki i opisy słu\ące realizacji obiektu, operaty geodezyjne, dziennik monta\u i
inne dokumenty Wykonawcy;
- dokumentacja powykonawcza  dokumentacja budowy z naniesionymi zmianami
dokonanymi w toku wykonywania robót oraz geodezyjnymi pomiarami powykonawczymi;
- Dziennik Budowy  określa Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia
26-06-2002 r .( Dz. U. nr 108, poz.953).
- aprobata techniczna  pozytywna ocena techniczna wyrobu, stwierdzająca jego
przydatność do stosowania w budownictwie;
- wyrób budowlany  wyrób w rozumieniu przepisów o ocenie zgodności, wytworzony w
celu wbudowania, wmontowania, zainstalowania lub zastosowania w sposób trwały w
obiekcie budowlanym, wprowadzany do obrotu jako wyrób pojedynczy lub jako zestaw
wyrobów do stosowania we wzajemnym połączeniu stanowiącym integralną całość
u\ytkową;
- 8 -
- materiały oznaczają wszelkiego rodzaju rzeczy (inne ni\ urządzenia) mające stanowić
lub stanowiące część Robót Stałych,
- Wykonawca oznacza osobę wymienioną jako Wykonawca w Ofercie zaakceptowanej
przez Zamawiającego oraz prawnych następców tej osoby,
- Kierownik Budowy  uprawniona osoba wyznaczona przez Wykonawcę, upowa\niona
do kierowania i do występowania w jego imieniu w sprawach realizacji Umowy,
posiadająca uprawnienia do kierowania robotami oraz do pełnienia samodzielnych funkcji
technicznych w budownictwie.
- Inspektor Nadzoru oznacza osobę wyznaczoną przez Zamawiającego do działania jako
Pełnomocnik Zamawiającego dla celów realizacji Zamówienia na zasadach Prawa
Budowlanego i Rozporządzenia o pełnieniu samodzielnych funkcji technicznych w
budownictwie,
- polecenie Inspektora Nadzoru Inwestorskiego  wszelkie polecenia przekazywane
Wykonawcy przez Inspektora Nadzoru Inwestorskiego w formie pisemnej, dotyczące
sposobu realizacji robót lub innych spraw związanych z prowadzeniem budowy.
- przedmiar robót  wykaz robót podstawowych przewidzianych do wykonania z
podaniem ich ilości.
- plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia  określa Rozporządzenia Ministra
Infrastruktury z dnia 23-06-2003 r. (Dz. U. nr 120, poz. 1126).
- Instrukcja bezpiecznego wykonywania robót budowlanych  sposób zapobiegania
zagro\eniom związanym z wykonywaniem robót budowlanych oraz sposób postępowania
w przypadku wystąpienia tych zagro\eń.
2. WYMAGANIA DOT. WAAŚCIWOŚCI WYROBÓW BUDOWLANYCH
2.1. Wymagania ogólne dot. właściwości materiałów i wyrobów
Wykonawca jest odpowiedzialny za to aby u\yte materiały posiadały :
1/ certyfikat na znak bezpieczeństwa,
2/deklarację zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną,
3/ inne prawnie określone dokumenty.
4/ powinny posiadać właściwości określone w specyfikacjach szczegółowych.
Na \ądanie Inspektora nadzoru, co najmniej na 7 dni przed planowanym wykorzystaniem
materiałów przeznaczonych do robót, Wykonawca przedstawi szczegółowe informacje
dotyczące proponowanego zródła wytwarzania, zamawiania lub wydobywania tych
materiałów, i odpowiednie certyfikaty lub deklaracje zgodności oraz próbki do
zatwierdzenia przez Inspektora Nadzoru.
Na \ądanie Inspektora nadzoru Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia badań
materiałów w celu udokumentowania, \e materiały uzyskane z dopuszczonego zródła w
sposób ciągły spełniają wymagania Specyfikacji Technicznych w czasie postępu robót.
2.2. Wymagania ogólne związane z przechowywaniem, transportem, warunkami
dostaw, składowaniem i kontrolą jakości materiałów i wyrobów.
Wykonawca zapewni, aby tymczasowo składowane materiały, do czasu, gdy będą one
potrzebne do robót, były zabezpieczone przez zanieczyszczeniem, zachowały swoją
jakość i właściwość do robót i były dostępne do kontroli przez Inspektora.
Miejsca czasowego składowanie będą zlokalizowane w obrębie terenu budowy
w miejscach uzgodnionych z Inspektorem lub poza terenem budowy w miejscach
zorganizowanych przez Wykonawcę.
2.3. Materiały nie odpowiadające wymaganiom
Materiały nie odpowiadające wymaganiom Specyfikacji Technicznych zostaną przez
Wykonawcę wywiezione z terenu budowy.
Ka\dy rodzaj robót, w którym znajdują się niezbadane i nie zaakceptowane materiały,
Wykonawca wykonuje na własne ryzyko, licząc się z jego nie przyjęciemi niezapłaceniem.
- 9 -
2.4. Wariantowe stosowanie materiałów.
Jeśli Dokumentacja Projektowa lub ST przewidują mo\liwość wariantowego
zastosowania rodzaju materiału w wykonywanych robotach, Wykonawca powiadomi
Inspektora o swoim zamiarze co najmniej 2 tygodnie przed u\yciem materiału, albo w
okresie dłu\szym, jeśli będzie to uzasadnione dla badań wymaganych przez Inspektora.
Wybrany i zaakceptowany rodzaj materiału nie mo\e być zmieniany bez zgody
Inspektora.
3. WYMAGANIA DOT. SPRZTU I MASZYN DO WYKONYWANIA ROBÓT
BUDOWLANYCH
Wykonawca jest zobowiązany do u\ywania jedynie takiego sprzętu, który nie spowoduje
niekorzystnego wpływu na jakość wykonywanych robót. Sprzęt u\ywany do robót
powinien być zgodny z ofertą Wykonawcy i powinien odpowiadać pod względem typów i
ilości wskazaniom zawartym w ST lub w projekcie organizacji robót, zaakceptowanym
przez Inwestora.
W przypadku braku ustaleń w wy\ej wymienionych dokumentach sprzęt powinien być
uzgodniony i zaakceptowany przez Inspektora.
Do wykonywania bruzd w istniejących murach i stropach nale\y u\ywać narzędzi tnących
nie powodujących wstrząsów w murach i stropach.
Liczba i wydajność sprzętu musi gwarantować przeprowadzenie robót zgodnie z
zasadami określonymi w Dokumentacji Projektowej, ST i ze wskazaniami Inspektora,
w terminie przewidzianym Umową.
Sprzęt będący własnością Wykonawcy lub wynajęty do wykonania robót ma być
utrzymywany w dobrym stanie i gotowości do pracy. Będzie on zgodny z normami
ochrony środowiska i przepisami dotyczącymi jego u\ytkowania.
Wykonawca dostarczy Inspektorowi kopie dokumentów potwierdzających dopuszczenie
sprzętu do u\ytkowania, tam gdzie jest to wymagane przepisami.
Jakikolwiek sprzęt, maszyny, urządzenia i narzędzia nie gwarantujące zachowania jakości
i warunków wyszczególnionych w Umowie, zostaną przez Inspektora zdyskwalifikowane i
nie dopuszczone do robót.
4. TRANSPORT
Wykonawca jest zobowiązany do u\ywania jedynie takich środków transportu, które nie
wpłyną niekorzystnie na jakość wykonywanych robót i właściwości przewo\onych
materiałów. Przy ruchu na drogach publicznych pojazdy będą spełniać wymagania
dotyczące przepisów ruchu drogowego w odniesieniu do dopuszczalnych obcią\eń na
osie i innych parametrów technicznych.
Wykonawca będzie utrzymywać w czystości drogi publiczne oraz dojazdy do terenu
budowy na własny koszt.
5. WYMAGANIA DOT. WYKONANIA ROBÓT BUDOWLANYCH
Wykonawca jest odpowiedzialny za prowadzenie robót zgodnie z warunkami Umowy, za
jakość stosowanych materiałów i wykonywanych robót, za ich zgodność z wymaganiami
ST oraz poleceniami Inspektora.
Wykonawca na własny koszt skoryguje wszelkie pomyłki i błędy w czasie trwania robót,
jeśli będą one związane z prowadzonym przez niego procesem budowlanym.
Decyzje Inspektora dotyczące akceptacji lub odrzucenia materiałów i elementów robót
będą oparte na wymaganiach sformułowanych w Umowie, ST, normach i wytycznych.
Przy podejmowaniu decyzji Inspektor uwzględni wyniki badań materiałów i robót, rozrzuty
normalnie występujące przy produkcji i przy badaniach materiałów, doświadczenia z
przeszłości, wyniki badań naukowych oraz inne czynniki wpływające na rozwa\ną
decyzje.
- 10 -
Polecenia Inspektora będą wykonywane nie pózniej ni\ w czasie przez niego
wyznaczonym po ich otrzymaniu przez Wykonawcę, pod grozbą zatrzymania robót.
Wszelkie dodatkowe koszty z tego tytułu ponosi Wykonawca.
Wykonawca wyposa\y kierownika budowy w fotograficzny aparat cyfrowy i zobowią\e go
prowadzenia fotograficznej rejestracji przebiegu robót zwłaszcza robót zanikających.
Wykonawca będzie odpowiedzialny za ochronę robót i za wszelkie materiały i urządzenia
u\ywane do robót od daty rozpoczęcia do daty wydania potwierdzenia zakończenia robót
przez Inspektora oraz będzie utrzymywać roboty do czasu końcowego odbioru.
Utrzymywanie powinno być prowadzone w taki sposób, aby budowla i jej elementy były w
zadowalającym stanie przez cały czas, do momentu odbioru końcowego.
Inspektor mo\e wstrzymać roboty, jeśli Wykonawca w jakimkolwiek czasie zaniedba
utrzymanie, w tym przypadku na polecenie Inspektora powinien rozpocząć roboty
utrzymaniowe nie pózniej ni\ w 24 godziny po otrzymaniu tego polecenia.
Wykonawca jest zobowiązany znać wszelkie przepisy wydane przez władze centralne,
miejscowe oraz inne przepisy i wytyczne, które są w jakikolwiek sposób związane z
robotami i będzie w pełni odpowiedzialny za przestrzeganie tych praw, przepisów i
wytycznych podczas prowadzenia robót.
Wykonawca będzie przestrzegać praw patentowych i będzie w pełni odpowiedzialny za
wypełnienie wszelkich wymagań prawnych odnośnie wykorzystania opatentowanych
urządzeń lub metod i w sposób ciągły będzie informować Inspektora Nadzoru o swoich
działaniach, przedstawiając kopie zezwoleń i inne odnośne dokumenty.
Likwidacja placu budowy jest obowiązkiem Wykonawcy bezpośrednio po
zakończeniu robót objętych Umową. Wykonawca uporządkuje plac budowy oraz teren
bezpośrednio przylegający, do stanu na dzień przekazania placu budowy.
6. KONTROLA, BADANIA ORAZ ODBIÓR WYROBÓW I ROBÓT BUDOWLANYCH
Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość materiałów i elementów robót . W ofercie
przetargowej Wykonawca dostarczy Inwestorowi program zapewnienia jakości, w którym
przedstawi on zamierzony sposób wykonywania robót, mo\liwości techniczne, kadrowe i
organizacyjne, gwarantujące wykonanie robót zgodnie z Dokumentacja Projektową,
ST i sztuką budowlaną.
Wykonawca zapewni odpowiedni system kontroli, włączając personel, sprzęt,
zaopatrzenie i wszystkie urządzenia niezbędne do pobierania próbek i badań materiałów i
robót.
Wszystkie koszty związane z organizowaniem i prowadzeniem badań materiałów ponosi
Wykonawca.
Na zlecenie Inspektora Wykonawca będzie przeprowadzać dodatkowe badania tych
materiałów, które budzą wątpliwości, co do ich jakości. Koszty tych dodatkowych badań
pokrywa Wykonawca gdy wyniki badań wyka\ą złą jakość materiałów lub Zamawiający
gdy badania potwierdzą ich dobrą jakość.
Wykonawca będzie przekazywać Inspektorowi kopie z wynikami badań jak najszybciej,
nie pózniej jednak ni\ w terminie określonym w programie zapewnienia jakości.
Dane określone w ST będą uwa\ane za wartości docelowe, od których dopuszczalne są
odchylenia w ramach określonego przepisami przedziału tolerancji.
Cechy materiałów muszą być jednorodne i wykazywać zgodność z określonymi
wymaganiami, a rozrzuty tych cech nie mogą przekraczać dopuszczalnego przedziału
tolerancji.
W przypadku, gdy materiał lub roboty nie będą w pełni zgodne ze ST i wpłynie to na
niezadowalającą jakość elementu budowli, to takie materiały będą niezwłocznie
zastąpione innymi, a roboty rozebrane na koszt Wykonawcy.
- 11 -
7. PRZEDMIAR I OBMIAR
7.1.Przedmiar robót opracowany został na zlecenie Zamawiającego zgodnie z
Rozporządzeniem Min. Infrastruktury z 2.09.2004r.
7.2. Obmiar robót
Obmiar robót będzie określać faktyczny zakres w wykonywanych Robót zgodnie
z Umową, w jednostkach odpowiednich do specyfiki robót.
Obmiaru robót dokonuje Wykonawca po pisemnym powiadomieniu przedstawicieli
Zamawiającego (bran\owi Inspektorzy Nadzoru) o zakresie obmierzanych Robót i
terminie obmiaru, co najmniej na 3 dni przed tym terminem.
Wyniki obmiaru będą wpisane do Księgi Obmiaru, która mo\e funkcjonować jako
odpowiednio zaproponowany przez Wykonawcę arkusz kalkulacyjny, zaaprobowany
przez Zamawiającego.
8. ODBIÓR ROBÓT.
Odbiory robót zanikających  Wykonawca ma obowiązek zgłosić Inspektorowi Nadzoru
Inwestorskiego te roboty do odbioru nie pózniej ni\ 2 dni przed odbiorem.
Wykonawca ma obowiązek wykonać dokumentację fotograficzną aparatem cyfrowym
robót zanikających i na płycie CD przekazać ją Inspektorowi.
Je\eli Wykonawca bez odbioru zakryje roboty zanikające musi liczyć się z koniecznością
ich odkrycia na \ądanie Inspektora i poniesienie wynikających z tego kosztów.
Odbiory częściowe  Wykonawca ma obowiązek zgłosić Inspektorowi Nadzoru
Inwestorskiego te roboty do odbioru nie pózniej ni\ 5 dni przed odbiorem.
Odbiór końcowy robót  Wykonawca ma obowiązek zgłosić Inspektorowi Nadzoru
Inwestorskiego te roboty do odbioru nie pózniej ni\ 7 dni przed odbiorem.
Odbiór końcowy polega na ocenie wykonania zakresu robót objętych umową pod
względem ilości, jakości, kosztów i terminu.
Całkowite zakończenie robót oraz gotowość do odbioru końcowego będzie stwierdzona
przez Wykonawcę w piśmie przekazanym do Zamawiającego .
Odbiór końcowy nastąpi w terminie ustalonym w dokumentach Umowy, licząc od dnia
potwierdzenia przez Inspektora zakończenia robót i przyjęcia dokumentów odbiorowych.
Odbioru końcowego robót dokona komisja wyznaczona przez Zamawiającego w
obecności Inspektora i U\ytkownika. Komisja odbierająca roboty, wskazana przez
Zamawiającego, dokona ich oceny jakościowej na podstawie przedło\onych dokumentów,
wyników badań i pomiarów, oceny wizualnej oraz zgodności wykonania robót z projektem
i ze ST.
W przypadku niewykonania wyznaczonych robót poprawkowych lub robót
uzupełniających lub robót wykończeniowych, komisja przerwie swoje czynności i ustali
nowy termin odbioru końcowego.
9. OPIS SPOSOBU ROZLICZENIA ROBÓT TYMCZASOWYCH
I PRAC TOWARZYSZCYCH
Koszty w/w robót powinien uwzględnić Wykonawca w cenie ofertowej.
Nie podlegają odrębnemu rozliczaniu.
10. DOKUMENTY ODNIESIENIA
10.1. Projekty i rysunki przekazane Wykonawcy w tracie realizacji zamówienia.
10.2.Specyfikacje Techniczne wg spisu na str.3 niniejszej STO-01 .
10.3. Inne dokumenty odniesienia - wybrane
- Ustawa z dnia 07.07.1994r. Prawo Budowlane ( Dz.U. nr. 207; poz. 2016 z 2003 r.)
z pózniejszymi zmianami,
- Ustawa z dnia 24.08.1991r. o ochronie przeciwpo\arowej (Dz. U. Nr 81/1991, poz. 351),
- 12 -
- Ustawa z dnia 27.04.2001r.  Prawo ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62 poz. 627).
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002r. w sprawie warunków
technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie,
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16.08.1999r. w
sprawie warunków technicznych u\ytkowania budynków z pózniejszymi zmianami,
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia
metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, (& )
( Dz. U. nr. 130; poz.1389),
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie
szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych
wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno  u\ytkowego
( Dz. U. nr. 202; poz. 2072)
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 r. w sprawie
bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych
(Dz.U. nr. 47: poz. 401),
- Ustawa Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. ( Dz.U. nr 19; poz.177)
z pózniejszymi zmianami.
- Ustawa o wyrobach budowlanych z dnia 6 kwietnia 2004r (Dz.U.nr 92;poz. 881).
10.4. Normy wyszczególnione w Szczegółowych Specyfikacjach Technicznych


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Zaplanuj kuchnię, Redakcja Ekspert Budowlany budowa i remont domu, wnętrza, ogrody
BHP podczas remontu
um remont wyp
Remont w praktyce Malowanie Jak uzyskać piorunujący efekt wizualny! Pokojowe rewolucje! Piękny DOM
Or Tokarz remontowy
remont w praktyce malowanie
06 l1 remonty i profilaktyka eksploatacyjna statkow powietrznychidc23
Remonty rozkład
Remont abasady USA w Iraku pochłonie 130 mln dolarów (24 10 2009)
11 lab Remonty i naprawy obr mat na wejść i do sprawid461
Bioz spec tech wymiana okien
Remont w praktyce Malowanie Jak uzyskać piorunujący efekt wizualny! Pokojowe rewolucje! Piękny DOM

więcej podobnych podstron