M 02 01 00 Konstrukcje stalowe


Projekt remontu wiaduktu kolejowego w km 120,546 linii nr 281 Oleśnica - Chojnice
SPECYFIKACJE TECHNICZNE WYKONANIA I ODBIORU
ROBÓT BUDOWLANYCH
M.02.00.00
Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów
budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie in\ynierii
lÄ…dowej i wodnej
STWiORB  M.02.00.00 ...................................................................................................................1
Projekt remontu wiaduktu kolejowego w km 120,546 linii nr 281 Oleśnica - Chojnice
SPECYFIKACJE TECHNICZNE WYKONANIA I ODBIORU
ROBÓT BUDOWLANYCH
M.02.01.00
Konstrukcje stalowe
STWiORB  M.02.01.00 2
Projekt remontu wiaduktu kolejowego w km 120,546 linii nr 281 Oleśnica - Chojnice
Spis treści
1. WstÄ…p
2. Materiały
3. Sprzęt
4. Transport
5. Wykonanie robót
6. Kontrola jakości robót
7. Obmiar robót
8. Odbiór robót
9. Podstawa płatności
10. Przepisy zwiÄ…zane
STWiORB  M.02.01.00 3
Projekt remontu wiaduktu kolejowego w km 120,546 linii nr 281 Oleśnica - Chojnice
1. WSTP
1.1. Przedmiot STWiORB
Przedmiotem niniejszej specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót
budowlanych (STWiORB) są wymagania dotyczące wykonania i odbioru robót
zwiÄ…zanych z wykonaniem i monta\em konstrukcji stalowych w zwiÄ…zku z remontem
wiaduktu kolejowego w km 120,546 linii nr 281 Oleśnica - Chojnice.
1.2. Zakres stosowania STWiORB
STWiORB jest stosowana jako dokument przetargowy i kontraktowy przy zlecaniu i
realizacji robót wymienionych w pkt.1.1.
1.3. Zakres robót objętych STWiORB
Roboty, których dotyczy specyfikacja obejmują wszystkie czynności umo\liwiające i
mające na celu wykonanie i monta\ elementów konstrukcji stalowych w związku z
remontem wiaduktu kolejowego w km 120,546 linii nr 281 Oleśnica  Chojnice.
Roboty zwiÄ…zane z wykonaniem i monta\em konstrukcji stalowych obejmujÄ…:
" wykonanie konstrukcji stalowej przęsła w torze nr 1,
" transport konstrukcji stalowej przęsła,
" monta\ konstrukcji stalowej przęsła w torze nr 1,
" wykonanie połączeń monta\owych za pomocą śrub,
" wykonanie połączeń monta\owych za pomocą spawania ręcznego,
" wykonanie i monta\ elementów wyposa\enia wiaduktu,
" wykonanie naprawy konstrukcji stalowej przęsła w torze nr 2,
" wykonanie naprawy istniejących stalowych ło\ysk stycznych przęsła w
torze nr 2.
1.4. Określenia podstawowe
Określenia podane w niniejszej STWiORB są zgodne z definicjami zawartymi w
odpowiednich normach i wytycznych oraz określeniami podanymi w w STWiORB
M.00.00.00 - Wymagania ogólne.
1.5. Ogólne wymagania dotyczące robót
Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonania robót, bezpieczeństwo wszelkich
czynności na terenie budowy, metody u\yte przy budowie oraz za ich zgodność z
STWiORB  M.02.01.00 4
Projekt remontu wiaduktu kolejowego w km 120,546 linii nr 281 Oleśnica - Chojnice
DokumentacjÄ… ProjektowÄ…, STWiORB i poleceniami ZamawiajÄ…cego.
Ogólne wymagania dotyczące robót podano w STWiORB M.00.00.00 - Wymagania
ogólne.
1.6. Prace towarzyszÄ…ce i roboty tymczasowe
Wykonanie robót podstawowych związane jest z wykonaniem:
- projektu wykonawczego przęsła wiaduktu,
- projektu technologicznego monta\u konstrukcji stalowej przęsła wiaduktu,
- przygotowania terenu pod wykonanie robót,
- rusztowań i pomostów.
2. MATERIAAY
2.1. Wymagania ogólne
Wszystkie materiały stosowane do wykonania robót muszą być zgodne z
wymaganiami niniejszej STWiORB i Dokumentacji Projektowej.
Do wykonania robót mogą być stosowane wyroby budowlane spełniające warunki
określone w:
- Ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2003 r., Nr
207, poz. 2016; z pózniejszymi zmianami),
- Ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2004 r., Nr
92, poz. 881),
- Ustawie z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (Dz. U. z 2002 r.,
Nr 166, poz. 1360, z pózniejszymi zmianami).
Na Wykonawcy spoczywa obowiÄ…zek posiadania dokumentacji wyrobu budowlanego
wymaganej przez w/w ustawy lub rozporzÄ…dzenia wydane na podstawie tych ustaw.
Materiały stosowane do wykonywania elementów konstrukcji stalowych powinny
odpowiadać wymaganiom zawartym w normach PN-89/S-10050 i PN-82/S-10052 oraz
warunkach technicznych ld-2.
2.2. Wymagania szczegółowe
2.2.1.Stal konstrukcyjna
Stal konstrukcyjna stosowana do wykonywania elementów konstrukcji stalowych
powinna odpowiadać wymaganiom norm powy\ej przytoczonych oraz norm: PN-EN
STWiORB  M.02.01.00 5
Projekt remontu wiaduktu kolejowego w km 120,546 linii nr 281 Oleśnica - Chojnice
10020:2003, PN-EN 10027-1:1994, PN-EN 10027-2:1994, PN-EN 10021:1997, PN-EN
10079:1996, PN-EN 10204+Ak:1997, PN-90/H-01103, PN-87/H-01104, PN-88/H-
01105, a ponadto:
2.2.1.1. Wyroby walcowane - kształtowniki:
- dwuteowniki powinny odpowiadać wymaganiom norm: PN-91/H-93407, PN-H-
93419:1997, PN-H-93452:1997 oraz PN-EN 10024:1998,
- ceowniki powinny odpowiadać wymaganiom norm: PN-71/H-93451 PN-H-
93400:2003 oraz PN-EN 10279:2003,
- kątowniki powinny odpowiadać wymaganiom norm: PN-EN 10056-1:2000 oraz PN-
EN 10056-2:1998, PN-EN 10056-2:1998/Ap1:2003,
- rury powinny odpowiadać wymaganiom norm PN-EN 10210-1:2000 oraz PN-EN
10210-2:2000.
Kształtowniki stosowane do wykonania konstrukcji stalowych powinny ponadto
odpowiadać następującym wymaganiom:
- mieć atesty hutnicze i zaświadczenia odbioru,
- mieć trwałe ocechowanie,
- mieć wybite znaki cechowe.
2.2.1.2. Wyroby walcowane - blachy:
- blachy uniwersalne powinny odpowiadać wymaganiom normy: PN-H-92203:1994,
- blachy grube powinny odpowiadać wymaganiom normy: PN-H-92200:1994,
- blachy \eberkowe powinny odpowiadać wymaganiom normy: PN-73/H-92127,
- bednarka powinna odpowiadać wymaganiom normy: PN-76/H-92325,
Blachy stosowane do wykonania konstrukcji stalowych powinny ponadto odpowiadać
następującym wymaganiom:
- mieć atesty hutnicze i zaświadczenia odbioru,
- mieć trwałe ocechowanie,
- mieć wybite znaki cechowe.
2.2.2.AÄ…czniki
Śruby, nakrętki, nity i inne akcesoria do łączenia konstrukcji stalowych powinny
odpowiadać wymaganiom norm: PN-ISO 1891:1999, PN-ISO 8992:1996 oraz PN-
82/M-82054.20, a ponadto:
STWiORB  M.02.01.00 6
Projekt remontu wiaduktu kolejowego w km 120,546 linii nr 281 Oleśnica - Chojnice
śruby powinny odpowiadać wymaganiom norm: PN-EN ISO 4014:2002, PN-61/M-
82331, PN-91/M-82341, PN-91/M-82342 oraz PN-83/M-82343,
nakrętki powinny odpowiadać wymaganiom normy: PN-83/M-82171,
podkładki powinny odpowiadać wymaganiom norm: PN-EN ISO 887:2002, PN-ISO
10673:2002, PN-77/M-82008, PN-79/M-82009 PN-79/M-82018 oraz PN-83/M- 82039.
2.2.3. Materiały do spawania
Materiały do spawania konstrukcji stalowych powinny odpowiadać wymaganiom
normy: PN-EN 759:2000, a ponadto:
- elektrody powinny odpowiadać wymaganiom normy: PN-91/M-69430,
- drut spawalniczy powinien odpowiadać wymaganiom normy: PN-EN 12070:2002,
- topniki do spawania elektrycznego powinny odpowiadać wymaganiom norm: PN-
73/M-69355 oraz PN-67/M-69356.
2.2.4.Składowanie materiałów i konstrukcji
Elementy konstrukcji stalowych i materiały dostarczone na budowę powinny być
wyładowywane dzwigami. Elementy cię\kie, długie i wiotkie nale\y przenosić za
pomocą zawiesi i usztywnić przed odkształceniem. Elementy układać w sposób
umo\liwiające odczytanie znakowania. Na miejscu składowania nale\y rejestrować
konstrukcję niezwłocznie po ich nadejściu, segregować i układać na wyznaczonym
miejscu na podkładach drewnianych z bali lub desek na wyrównanej do poziomu ziemi
w odległości 2.0 do 3.0 m od siebie oraz oczyszczać i naprawiać powstałe w czasie
transportu ewentualne uszkodzenia.
Elektrody składować w magazynie w oryginalnych opakowaniach, zabezpieczonych
przed zawilgoceniem.
Aączniki składować w magazynie w oryginalnych opakowaniach lub skrzynkach.
2.2.5.Rusztowania
Do wykonania rusztowań nale\y stosować materiały zgodnie z STWiORB dotyczącą
wykonania rusztowań.
3. SPRZT
Roboty związane z wykonaniem i monta\em konstrukcji stalowych mogą być
wykonywane ręcznie lub mechanicznie przy u\yciu dowolnego sprzętu
STWiORB  M.02.01.00 7
Projekt remontu wiaduktu kolejowego w km 120,546 linii nr 281 Oleśnica - Chojnice
przeznaczonego do wykonywania zamierzonych robót.
Wykonawca do wykonania i monta\u konstrukcji stalowych powinien dysponować
m.in.:
- maszynami do cięcia tlenowo-acetylenowego,
- spawarkami,
- palnikami gazowymi,
- wiertarkami,
- kluczami dynamometrycznymi,
- \urawiami samochodowymi o udzwigu 10 Mg,
- \urawiami samochodowymi lub kolejowymi o udzwigu dostosowanym do ciÄ™\aru
poszczególnych elementów konstrukcji (40 do 100 Mg).
Sprzęt wykorzystywany przez Wykonawcę powinien być sprawny technicznie i spełniać
wymagania techniczne w zakresie BHP.
Ogólne wymagania dotyczące sprzętu podano w STWiORB M.00.00.00 - Wymagania
ogólne.
4. TRANSPORT
Środki transportu wykorzystywane przez Wykonawcę powinny być sprawne
technicznie i spełniać wymagania techniczne w zakresie BHP oraz przepisów o ruchu
drogowym.
Ogólne wymagania dotyczące transportu podano w STWiORB M.00.00.00 -
Wymagania ogólne.
Elementy konstrukcji stalowej załadowane na środki transportu powinny odpowiadać
wymogom skrajni i być trwale mocowane, aby w drodze nie uległy zsunięciu,
odkształceniu, przewróceniu itp. Sposób załadunku, transportowania i rozładunku nie
powinien powodować powstania nadmiernych deformacji, naprę\eń i uszkodzeń.
Elementy wiotkie powinny być odpowiednio zabezpieczone przed odkształceniem i
zdeformowaniem.
Wykonawca powinien wykonać  Projekt organizacji transportu" elementów konstrukcji
stalowej z Wytwórni na miejsce wbudowania. Projekt podlega akceptacji przez
ZamawiajÄ…cego.
 Projekt organizacji transportu" powinien zawierać:
- harmonogram realizacji transportu,
- określenie gabarytów i masy transportowanych elementów,
STWiORB  M.02.01.00 8
Projekt remontu wiaduktu kolejowego w km 120,546 linii nr 281 Oleśnica - Chojnice
- sposobu za i wyładunku elementów stalowych,
- rodzaj środków transportowych,
- w przypadku elementów, których gabaryty przekraczają skrajnię drogową lub
torową, nale\y podać planowaną trasę transportu wraz ze wszystkimi wymaganymi
przepisami pozwoleniami i uzgodnieniami,
- sposób oznakowania transportu elementów, których gabaryty przekraczają skrajnię
drogowÄ… lub torowÄ…, zgodnie z przepisami o ruchu drogowym lub przepisami
kolejowymi.
Wszelkiego rodzaju opracowania (projekty, ekspertyzy, opinie) wymagane przez
jednostki uzgadniające trasę konwoju lub transportu, Wykonawca powinien wykonać
we własnym zakresie i na własny koszt.
Wszelkie uszkodzenia dróg publicznych, linii kolejowej lub innych budowli i urządzeń
powstałe w trakcie transportu Wykonawca będzie usuwał na bie\ąco i na własny koszt.
5. WYKONANIE ROBOT
5.1. Ogólne warunki wykonywania robót
Ogólne wymagania dotyczące wykonania robót podano w STWiORB M.00.00.00 -
Wymagania ogólne.
Wykonanie robót powinno być zgodne normami PN-89/S-10050, PN-82/S-10052 oraz
warunkami technicznymi ld-2.
Wykonawca na podstawie Dokumentacji Projektowej ZamawiajÄ…cego winien
sporządzić projekt wykonawczy przęsła wiaduktu. Projekt wykonawczy przęsła
wiaduktu podlega akceptacji ZamawiajÄ…cego.
Projekt wykonawczy przęsła wiaduktu powinien zawierać:
- rysunki warsztatowe wraz z zestawieniami cię\arów i powierzchni
elementów konstrukcji,
- program wytwarzania i scalania konstrukcji w Wytwórni,
- program monta\u i scalania konstrukcji na budowie,
program zapewnienia jakości zabezpieczenia antykorozyjnego.
Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji  Projekt organizacji robót" wraz
z harmonogramem uwzględniający wszystkie warunki, w jakich będą wykonywane
roboty zwiÄ…zane z wykonaniem i monta\em konstrukcji stalowej.
Elementy konstrukcji stalowych ustrojów nośnych dla obiektów mostowych objętych
STWiORB  M.02.01.00 9
Projekt remontu wiaduktu kolejowego w km 120,546 linii nr 281 Oleśnica - Chojnice
kontraktem mogą być wykonywane tylko w Wytwórniach zakwalifikowanych przez
Komisję Kwalifikacyjną Ministerstwa Infrastruktury. Wykonawca powinien dostarczyć
Zamawiającemu kopię Świadectwa Komisji dla Wytwórni wykonującej elementy
konstrukcji stalowej ustroju nośnego.
Wykonawca nie mo\e przenieść wytwarzania elementów konstrukcji nośnej do innej
Wytwórni bez zgody Zamawiającego.
Elementy drugorzędne mogą być wykonywane przez spawaczy posiadających
odpowiednie uprawnienia w Wytwórniach nie posiadających Świadectwa Kwalifikacji
Ministerstwa Infrastruktury tylko za zgodÄ… ZamawiajÄ…cego.
Do elementów drugorzędnych zalicza się elementy nieobcią\one (podkładki,
wyrównania, wypełnienia) oraz elementy przeznaczone do przejęcia obcią\eń innych
ni\ obciÄ…\enia podstawowe rozwa\anej konstrukcji w rozumieniu normy PN-85/S-
10030 (elementy poręczy, chodników słu\bowych, osłony trakcji elektrycznej, wsporniki
kablowe itp.).
5.2. Zakres wykonywania robót w Wytwórni
5.2.1. Wymagania ogólne
Wykonawca, przed przystąpieniem do robót, przedstawi Zamawiającemu do akceptacji
 Projekt organizacji robót" uwzględniający wszystkie warunki, w jakich będą
wykonywane roboty związane wytwarzaniem i scalaniem konstrukcji w Wytwórni.
Rozpoczęcie robót mo\e nastąpić po dokonaniu odpowiedniego wpisu do Dziennika
Budowy przez ZamawiajÄ…cego.
 Projekt organizacji robót" powinien być oparty na  Programie wytwarzania i scalania
konstrukcji w Wytwórni" i powinien zawierać:
- harmonogram realizacji robót,
- określenie odpowiedzialnych za wykonanie robót ze strony Wytwórni,
- określenie kwalifikacji osób wykonujących konstrukcję (spawaczy),
- określenie zródeł zaopatrzenia w stal konstrukcyjną,
- określenie zródeł zaopatrzenia w inne czynniki produkcji (elektrody, druty, topniki,
śruby itp.),
- określenie sprzętu przewidzianego do wykonania konstrukcji,
- projekt technologii spawania,
- harmonogram i sposób przeprowadzania badań materiałów i spoin wymaganych
STWiORB  M.02.01.00 10
Projekt remontu wiaduktu kolejowego w km 120,546 linii nr 281 Oleśnica - Chojnice
odpowiednimi normami i niniejszÄ… STWiORB,
- określenie sposobu i trybu usuwania usterek,
- inne informacje, których wymaga In\ynier.
 Projekt technologii spawania" powinien zawierać:
- metodÄ™ spawania
- stosowany sprzęt,
- rodzaj stosowanych materiałów,
- kolejność wykonywania spoin,
- pozycję łączonych elementów podczas spawania,
- sposób przygotowania brzegów elementów i rowków do spawania,
- rodzaje obróbki spoin,
- metody kontroli i badań.
Technologia spawania powinna zapewniać minimalizację naprę\eń spawalniczych i
odkształceń.
Wytwórca powinien zobowiązać się do znajomości i przestrzegania ustaleń zawartych
w STWiORB i Dokumentacji Projektowej, co potwierdza pisemnie zło\eniem
odpowiedniej deklaracji ZamawiajÄ…cemu.
5.2.2. Przygotowanie i obróbka elementów
Wyroby hutnicze stosowane do wykonania elementów konstrukcji stalowej przed
wbudowaniem powinny być sprawdzone pod względem:
- gatunku stali,
- asortymentu,
- własności,
- wymiarów i prostoliniowości.
Elementy, których odchyłki wymiarowe pod względem prostoliniowości przekraczają
dopuszczalne odchyłki wg PN-89/S-10050, powinny podlegać prostowaniu. Elementy
stalowe konstrukcji poddane prostowaniu lub gięciu nie powinny wykazywać pęknięć.
Wystąpienie tego rodzaju uszkodzeń powoduje odrzucenie wykonanych elementów.
Sprzęt u\ywany do prostowania i gięcia elementów stalowych powinien być
zaakceptowany i sprawdzony przez ZamawiajÄ…cego.
STWiORB  M.02.01.00 11
Projekt remontu wiaduktu kolejowego w km 120,546 linii nr 281 Oleśnica - Chojnice
Cięcie elementów i sposób obrobienia brzegów powinien być wykonany zgodnie z
ustaleniami Dokumentacji Projektowej z zachowaniem wymagań wg PN-89/S-10050.
Przed przystąpieniem do składania elementów konstrukcji Zamawiający przeprowadza
odbiór elementów w zakresie usunięcia rdzy, oczyszczenia i oszlifowania powierzchni
przylegających i brzegów styków z zachowaniem wymagań wg PN-89/S-10050, PN-
87/M-04251 i PN-EN ISO 9013:2002.
5.2.3. Składanie konstrukcji
Spawanie winno odbywać się zgodnie z normą PN-89/S-10050.
Scalanie elementów konstrukcji stalowej przez spawanie powinno być wykonane
zgodnie z zaakceptowanym przez ZamawiajÄ…cego  Projektem technologii spawania".
Osoby kierujące spawaniem i spawacze powinny posiadać odpowiednie uprawnienia
państwowe.
Elementy stalowe konstrukcji spawane są w Wytwórni w elementy monta\owe zgodnie
z DokumentacjÄ… ProjektowÄ… Wykonawcy zaakceptowanÄ… przez ZamawiajÄ…cego.
Wszystkie spoiny po wykonaniu podlegają badaniu, ocenie jakościowej i odbiorowi
zgodnie z  Projektem technologii spawania". Badania wstępne wykonuje Wykonawca
lub jednostka wskazana przez Wykonawcę, a wyniki w formie protokołów
przekazywane sÄ… ZamawiajÄ…cemu.
Badania ostateczne spoin polegające na oględzinach i makroskopowych badaniach
nieniszczÄ…cych wg PN-75/M-69703 i PN-85/M-69775 (PN-EN 970:1999) prowadzi
jednostka wskazana przez ZamawiajÄ…cego lub ZamawiajÄ…cy.
Badania ostateczne spoin: radiograficzne i ultradzwiękowe wg PN-87/M-69776, PN-EN
1435:2001 i PN-EN 1712:2001, wykonywać mogą jedynie laboratoria posiadające
Åšwiadectwo Komisji Kwalifikacyjnej Ministerstwa Infrastruktury i zaakceptowane przez
ZamawiajÄ…cego.
W ka\dej fazie wykonywania konstrukcji stalowej Zamawiający mo\e zarządzić
kontrolę stosowanych materiałów spawalniczych i sprawdzenie poprawności
wykonywanych złączy spawanych.
W wyniku spawania powstają naprę\enia spawalnicze powodujące odkształcenia
elementów konstrukcji stalowej. Sposób usunięcia odkształceń konstrukcji określa
 Projekt technologii spawania" w zgodzie z zaleceniami PN-89/S-10050.
5.2.4. Próbny monta\ konstrukcji stalowej
Przed wysłaniem elementów monta\owych konstrukcji stalowej na plac budowy nale\y
STWiORB  M.02.01.00 12
Projekt remontu wiaduktu kolejowego w km 120,546 linii nr 281 Oleśnica - Chojnice
dokonać próbnego monta\u w Wytwórni. Monta\ powinien być dokonany przez
Wytwórcę konstrukcji zgodnie z wymaganiami normy PN-89/S-10050.
Przed przystąpieniem do próbnego monta\u powinien być dokonany odbiór
wytworzonych elementów konstrukcji stalowej przez Komisję Odbioru. Wynikiem
odbioru jest protokół Komisji Odbioru i odpowiedni wpis Zamawiającego do Dziennika
Budowy.
5.2.5. Zabezpieczenie antykorozyjne
Przewidziane Dokumentacją Projektową zabezpieczenie antykorozyjne elementów
konstrukcji stalowej, je\eli jest to mo\liwe, nale\y wykonać w Wytwórni zgodnie ze
STWiORB dotyczÄ…cÄ… zabezpieczenia antykorozyjnego konstrukcji stalowych.
5.3. Monta\ konstrukcji stalowej na budowie
5.3.1. Wymagania ogólne
Wykonawca, przed przystąpieniem do robót, przedstawi Zamawiającemu do akceptacji
 Projekt organizacji robót" uwzględniający wszystkie warunki, w jakich będą
wykonywane roboty zwiÄ…zane monta\em i scalaniem konstrukcji na budowie.
Rozpoczęcie robót mo\e nastąpić po dokonaniu odpowiedniego wpisu do Dziennika
Budowy przez ZamawiajÄ…cego.
 Projekt organizacji robót" powinien być oparty na  Programie monta\u i scalania
konstrukcji na budowie" i powinien zawierać:
- harmonogram realizacji robót,
- określenie odpowiedzialnych za wykonanie robót, ze strony Wykonawcy monta\u,
- określenie kwalifikacji osób wykonujących monta\ konstrukcji ( spawaczy ),
- określenie sprzętu przewidzianego do wykonania monta\u konstrukcji,
- projekt monta\u z uwzględnieniem podparć konstrukcji i kolejność scalania zgodnie
z DokumentacjÄ… ProjektowÄ… Wykonawcy,
-  Projekt technologii spawania",
-  Projekt wykonania połączeń na śruby sprę\ające",
- określenie sposobu zapewnienia badań przewidzianych w STWiORB lub normach
przedmiotowych,
- określenie sposobu i trybu usuwania usterek,
-  Projekt rusztowań monta\owych",
STWiORB  M.02.01.00 13
Projekt remontu wiaduktu kolejowego w km 120,546 linii nr 281 Oleśnica - Chojnice
- określenie sposobu zapewnienia bezpieczeństwa osób wykonujących monta\
konstrukcji,
- inne informacje, których wymaga Zamawiający.
Przed przystÄ…pieniem do monta\u konstrukcji, Wykonawca monta\u powinien
zapoznać się z protokołem odbioru konstrukcji od Wytwórcy i potwierdzić to
odpowiednim wpisem do Dziennika Budowy.
Wykonawca monta\u powinien zobowiązać się do znajomości i przestrzegania ustaleń
zawartych w STWiORB i Dokumentacji Projektowej, co potwierdza pisemnie zło\eniem
odpowiedniej deklaracji ZamawiajÄ…cemu.
Do monta\u konstrukcji stalowej stosuje siÄ™ rusztowania stalowe wg PN-M-48090:1996
i PN-89/S-10050. Projekt rusztowań powinien być oparty na obliczeniach statycznych
odpowiadających warunkom normy PN-82/S10052. Konstrukcja rusztowań i pomostów
powinna być sprawdzona na:
- siły wywołane obcią\eniem od montowanej konstrukcji stalowej wraz z elementami
dodatkowymi,
- siły wywołane obcią\eniem od ludzi pracujących przy monta\u,
- siły od cię\aru narzędzi, urządzeń i materiałów pomocniczych.
Wykonane rusztowania monta\owe powinny zapewniać prawidłowy dostęp do ka\dego
styku monta\owego.
W czasie monta\u nale\y dopilnować, aby prace były prowadzone zgodnie z
 Projektem monta\u i scalania konstrukcji na budowie".
Kolejne elementy mogą być montowane po wyregulowaniu i zapewnieniu stateczności
elementów uprzednio zmontowanych.
5.3.2. Prace przygotowawcze i pomiarowe
Przed przystąpieniem do monta\u konstrukcji na podporach nale\y wyznaczyć lub
skontrolować:
- poło\enie osi wiaduktu,
- poło\enie osi dzwigarów,
- poło\enie osi ło\ysk,
- poziom ław podło\yskowych,
STWiORB  M.02.01.00 14
Projekt remontu wiaduktu kolejowego w km 120,546 linii nr 281 Oleśnica - Chojnice
Po wykonanym monta\u nale\y skontrolować:
- poło\enie osi wiaduktu w planie,
- poło\enie osi dzwigarów,
- niweletę punktów charakterystycznych,
- wybrzuszenia środnika blachownicy,
- zgodność przekroju poprzecznego mostu z obowiązującymi skrajniami obiektu.
5.3.3. Wykonanie połączeń spawanych
Połączenia spawane powinny być wykonane zgodnie z  Projektem technologii
spawania" i w ilości przewidzianej Dokumentacją Projektową. Wykonanie dodatkowych
spoin wymaga zgody ZamawiajÄ…cego.
Ka\da spoina powinna być oznaczona osobistym znakiem spawacza, wybitym na obu
końcach krótkich spoin w odległości 10-5-15 mm od brzegu, na długich spoinach co 1.0
m. Na Wytwórcy spoczywa obowiązek prowadzenia Dziennika spawania.
W czasie spawania wilgotność względna powietrza nie mo\e być większa ni\ 80%, a
temperatura nie ni\sza ni\ +5 °C. W czasie opadów atmosferycznych, mgÅ‚y lub
m\awki miejsce spawania i stanowiska spawaczy nale\y osłonić.
Powierzchnie łączonych elementów powinny być wolne od zgorzelin, rdzy, farby,
tłuszczu i innych zanieczyszczeń na szerokości nie mniejszej ni\ 15 cm.
Spoiny powinny posiadać klasę zgodną z dokumentacją projektową i projektem
spawania.
Spoiny czołowe powinny być podpawane lub wykonane taką technologią, aby grań
była jednolita i gładka. Spoiny po wykonaniu powinny być obrobione mechanicznie.
Dopuszczalna wadliwość spoiny czołowej wg PN-85/M-69775 (PN-EN 970:1999)
- dla złączy specjalnej jakości - klasa wadliwości W1,
- dla złączy normalnej jakości - klasa wadliwości W2.
Spoiny czołowe powinny posiadać klasę wadliwości złącza R1, a spoiny normalnej
jakości powinny odpowiadać wadliwości złącza R2 wg PN-87/M-69772 (PN-EN
1435:2001).
Spoiny pachwinowe powinny odpowiadać klasie wadliwości W2 wg PN-85/M-69775
(PN-EN 970:1999).
Wszystkie spoiny po wykonaniu podlegają badaniu, ocenie jakości i odbiorowi zgodnie
z PN-89/S-10050. Koszt wszystkich badań przewidzianych STWiORB, normą PN-89/S-
10050 i innych zleconych przez ZamawiajÄ…cego ponosi Wykonawca. Badania mogÄ…
wykonywać jedynie laboratoria zaakceptowane przez In\yniera. Wykonawca robót
STWiORB  M.02.01.00 15
Projekt remontu wiaduktu kolejowego w km 120,546 linii nr 281 Oleśnica - Chojnice
monta\owych zobowiązany jest gromadzić pełną dokumentacją badań w postaci
radiogramów oraz protokołów, i przekazać je Zamawiającemu podczas odbioru
końcowego konstrukcji.
5.3.3. Wykonanie połączeń na śruby
5.3.3.1. Połączenia na śruby zwykłe
Elementy konstrukcji stalowej przeznaczone do łączenia na śruby powinny być
odpowiednio przygotowane, i tak:
- trzpienie trzeba tak dopasować do otworu, aby śruba wchodziła w otwór po lekkim
uderzeniu młotkiem,
- gwint nale\y naciąć na takiej długości, aby zwoje nie wchodziły w otwór części
łączonych, co najmniej dwa zwoje znajdowały się nad górną powierzchnią nakrętki
a podkładka pod nakrętkę pokrywała co najmniej zwoje.
- powierzchnie gwintu oraz powierzchnie oporowe nakrętek i podkładek przed
monta\em pokryć warstwą smaru,
- śruba w otworze nie powinna przesuwać się ani drgać przy ostukiwaniu młotkiem
kontrolnym.
5.3.3.2. Połączenia na śruby sprę\ające
Połączenia na śruby sprę\ające powinny być wykonane zgodnie z  Projektem
wykonania połączeń na śruby sprę\ające", zaakceptowanym przez Zamawiającego, i w
ilości przewidzianej Dokumentacją Projektową.
 Projekt wykonania połączeń na śruby sprę\ające" powinien zawierać m.in.:
- rodzaj śrub, nakrętek i podkładek,
- informacjÄ™ o rodzaju klucza dynamometrycznego,
- schemat poszczególnych połączeń z oznaczeniem kolejności śrub i wymienieniem
wartości momentu skręcającego w fazie I oraz w fazie II,
- sposób przygotowania powierzchni łączonych elementów,
- metody kontroli i badań.
Śruby powinny mieć taką długość, aby przechodziły przez elementy łączone i nakrętkę
z podkładkami i nie wystawała więcej ni\ 10 mm i nie minie ni\ dwa zwoje gwintu.
Nachylenie powierzchni elementu do łba lub nakrętki nie powinno być większe ni\ 1/20
w stosunku do płaszczyzny prostopadłej do osi śruby.
Powierzchnie kontaktowe powinny być odpowiednio przygotowane w celu osiągnięcia
odpowiedniego współczynnika tarcia (sposób przygotowania powierzchni powinien być
STWiORB  M.02.01.00 16
Projekt remontu wiaduktu kolejowego w km 120,546 linii nr 281 Oleśnica - Chojnice
określony w Dokumentacji Projektowej Wykonawcy i  Projekcie wykonania połączeń
na śruby sprę\ające").
Wszystkie konstrukcje łączone za pomocą śrub sprę\ających podlegają monta\owi
próbnemu, który wykonuje się przez zło\enie konstrukcji stosując 25% ilości śrub
sprÄ™\ajÄ…cych.
Wszystkie połączenia na śruby sprę\ające podlegają badaniu, ocenie jakości i
odbiorowi zgodnie z PN-89/S-10050. Koszt wszystkich badań przewidzianych
STWiORB, normÄ… PN-89/S-10050 i innych zleconych przez ZamawiajÄ…cego ponosi
Wykonawca.
Wykonawca robót monta\owych zobowiązany jest gromadzić pełną dokumentację
badań w postaci protokołów, i przekazać je Zamawiającemu podczas odbioru
końcowego konstrukcji.
5.3.4. Rusztowania
Rusztowania nale\y wykonywać zgodnie z STWiORB dotyczącą wykonania rusztowań.
6. KONTROLA JAKOÅšCI
6.1. Wymagania ogólne
Kontrola jakości wykonania i monta\u konstrukcji stalowej polega na sprawdzeniu
zgodności z Dokumentacją Projektową oraz wymaganiami podanymi w normach PN-
89/S-10050 i PN-82/S-10052 oraz niniejszej STWiORB.
Kontrola powinna być prowadzona wg zaakceptowanego przez Zamawiającego  Planu
zapewnienia jakości", obejmującego między innymi podział obiektu na części
podlegające osobnej ocenie oraz szczegółowe określenie zakresu, celu kontroli,
częstotliwości badań, sposobu i ilość pobierania próbek.
Na Wykonawcy spoczywa obowiązek sporządzenia  Planu zapewnienia jakości".
Poszczególne etapy wykonania konstrukcji stalowej są odbierane przez Komisję
Odbioru poprzez sporządzenie odpowiedniego protokołu.
Komisję Odbioru powołuje Zamawiający w porozumieniu z Wykonawcą.
Ocena poszczególnych etapów robót potwierdzana jest wpisem do Dziennika Budowy.
Ogólne wymagania dotyczące kontroli jakości robót podano w STWiORB M.00.00.00 -
Wymagania ogólne.
STWiORB  M.02.01.00 17
Projekt remontu wiaduktu kolejowego w km 120,546 linii nr 281 Oleśnica - Chojnice
6.2. Zakres kontroli i badań:
6.2.1. Materiały
Materiały stosowane do wykonania elementów konstrukcji stalowej podlegają kontroli
zgodnie z wymaganiami podanymi w niniejszej STWiORB.
Przed wbudowaniem ka\dorazowo stosowane materiały powinny uzyskać akceptację
ZamawiajÄ…cego.
6.2.2. Konstrukcja stalowa
Wykonanie i monta\ konstrukcji stalowej podlega kontroli zgodnie z wymaganiami
podanymi w niniejszej STWiORB.
Dopuszczalne odchyłki wymiarowe powinny odpowiadać wymaganiom normy PN-89/S-
10050 oraz warunkom podanym w niniejszej STWiORB.
6.2.2.1. Kontrole prowadzone w procesie wytwarzania:
- kontrola stali,
- sprawdzenie elementów stalowych,
- sprawdzenie wymiarów konstrukcji,
- sprawdzenie połączeń,
- sprawdzenie zabezpieczeń antykorozyjnych,
- sprawdzenie poprawności wykonania konstrukcji poprzez wykonanie próbnego
monta\ konstrukcji.
6.2.2.2. Kontrola w czasie transportu i na budowie
- sprawdzenie wykonanego oznakowania zgodnego z planem monta\u,
- sprawdzenie czy elementy załadowane na środki transportu odpowiadają wymogom
skrajni i czy sÄ… trwale mocowane,
- sprawdzenie zgodności wykonania konstrukcji stalowej z dokumentacją projektową,
- sprawdzenie połączeń,
- kontrolę jakości wykonania z uwzględnieniem dopuszczalnych tolerancji,
- kontrolę jakości powłok antykorozyjnych.
Odbiór konstrukcji oraz ewentualne zalecenia co do sposobu naprawy powstałych
uszkodzeń w czasie transportu potwierdza Zamawiający wpisem do Dziennika
Budowy.
STWiORB  M.02.01.00 18
Projekt remontu wiaduktu kolejowego w km 120,546 linii nr 281 Oleśnica - Chojnice
Roboty podlegają odbiorowi, a ocena poszczególnych etapów robót potwierdzana jest
wpisem do Dziennika Budowy.
6.2.3. Rusztowania
Rusztowania nale\y kontrolować zgodnie z STWiORB dotyczącą wykonania rusztowań.
7. OBMIAR ROBÓT
Ogólne wymagania dotyczące obmiaru robót podano w STWiORB M.00.00.00
Wymagania ogólne.
JednostkÄ… obmiarowÄ… jest t (tona) lub Mg (megagram) wykonanej i zamontowanej
konstrukcji stalowej zgodnie z DokumentacjÄ… ProjektowÄ… i obmiarem w terenie.
Obmiar nie obejmuje \adnych rusztowań i stę\eń monta\owych.
8. ODBIÓR ROBÓT
Ogólne wymagania dotyczące odbioru robót podano w STWiORB M.00.00.00
Wymagania ogólne.
Poszczególne etapy wykonania konstrukcji stalowej są odbierane przez Komisję
Odbioru poprzez sporządzenie odpowiedniego protokołu.
Komisją Odbioru powołuje Zamawiający w porozumieniu z Wykonawcą.
Do odbioru końcowego w Wytwórni Wytwórca przedkłada wszystkie dokumenty
techniczne, świadectwa kontroli laboratoryjnej i technologicznej, świadectwa spawaczy,
pomiary odchyłek, świadectwa jakości materiałów, jak równie\ dziennik wykonania
konstrukcji, dokumentacją projektową, rysunki warsztatowe, protokoły odbioru
częściowego, protokół z pomiaru geometrii lub próbnego monta\u wytwarzanej
konstrukcji.
Odbiór konstrukcji po rozładunku i uszkodzeń powstałych w transporcie winien być
wykonany w obecności Zamawiającego i powinien być przez niego zaakceptowany.
Wytwórca powinien dostarczyć wszystkie elementy konstrukcji stalowej oraz komplet
dokumentów dotyczących wykonanej konstrukcji.
Odbiór konstrukcji na budowie winien być dokonany na podstawie protokołu
ostatecznego odbioru konstrukcji w Wytwórni wraz z oświadczeniem Wytwórni, \e
STWiORB  M.02.01.00 19
Projekt remontu wiaduktu kolejowego w km 120,546 linii nr 281 Oleśnica - Chojnice
usterki w czasie odbiorów międzyoperacyjnych zostały usunięte.
Wykonane i zamontowane konstrukcje stalowe uznaje siÄ™ za wykonane zgodnie z
DokumentacjÄ… ProjektowÄ…, niniejszÄ… STWiORB i wymaganiami ZamawiajÄ…cego, je\eli
wszystkie pomiary i badania z zachowaniem tolerancji podanych w Dokumentacji
Projektowej, przywołanych normach lub w punktach 2, 5 i 6 niniejszej STWiORB dały
wyniki pozytywne.
9. PODSTAWA PAATNOÅšCI
Ogólne wymagania dotyczące podstawy płatności podano w STWiORB M.00.00.00 -
Wymagania ogólne.
Podstawę płatności stanowi cena za 1 tonę (megagram) wykonanej i zamontowanej
konstrukcji stalowej zgodnie z Dokumentacją Projektową, obmiarem robót, atestem
producenta materiałów i oceną jakości wykonania robót na podstawie pomiarów i
badań.
Cena jednostkowa obejmuje:
a) Wykonanie Dokumentacji Projektowej Wykonawcy zawierajÄ…cej:
- projekt wykonawczy przęsła wiaduktu,
- projekt technologiczny monta\u konstrukcji stalowej przesła wiaduktu.
b) Wykonanie konstrukcji stalowej:
- prace przygotowawcze,
- dostarczenie materiałów przewidzianych do wykonania robót,
- opracowanie  Projektu organizacji robót" zawierającego m.in.  Projekt technologii
spawania",
- badanie i obróbka elementów stalowych do scalania,
- scalanie elementów i ich spawanie,
- monta\ próbny konstrukcji,
- oznaczenie elementów według kolejności monta\u,
- wykonanie niezbędnych pomiarów i badań wymaganych STWiORB lub zleconych
przez ZamawiajÄ…cego,
- gromadzenie wyników przeprowadzonych pomiarów i badań.
STWiORB  M.02.01.00 20
Projekt remontu wiaduktu kolejowego w km 120,546 linii nr 281 Oleśnica - Chojnice
c) Transport konstrukcji:
- wykonanie  Projektu organizacji transportu" wraz z niezbędnymi projektami,
ekspertyzami i opiniami,
- załadunek konstrukcji na środki transportu,
- przewiezienie konstrukcji z wytwórni na plac budowy,
- rozładunek konstrukcji na placu składowym na budowie,
- usuniecie uszkodzeń powstałych w trakcie transportu,
- inne koszty zwiÄ…zane z transportem.
d) Monta\ konstrukcji na budowie:
- prace przygotowawcze i pomiarowe,
- wykonanie  Projektu organizacji robót" zawierającego m.in.  Projekt technologii
spawania" oraz  Projekt wykonania połączeń na śruby sprę\ające",
- wykonanie  Projektu rusztowań i pomostów", monta\ rusztowań i pomostów
roboczych,
- monta\ wstępny z regulacją geometrii,
- monta\ i demonta\ stę\eń monta\owych (tymczasowych), stałe zespolenie
elementów przez spawanie,
- wykonanie połączeń na śruby sprę\ające,
- usunięcie ewentualnych usterek,
- demonta\ ewentualnych rusztowań i pomostów roboczych,
- uporządkowanie miejsca robót,
- wykonanie niezbędnych pomiarów i badań wymaganych STWiORB lub zleconych
przez ZamawiajÄ…cego,
- gromadzenie wyników przeprowadzonych pomiarów i badań.
Cena zwiera równie\ zapas na odpady i ubytki materiałowe.
10. PRZEPISY ZWIZANE
10.1. Normy
1. PN-89/S-10050 Obiekty mostowe. Konstrukcje stalowe. Wymagania i
badania.
2. PN-82/S-10052 Obiekty mostowe. Konstrukcje stalowe. Projektowanie.
STWiORB  M.02.01.00 21
Projekt remontu wiaduktu kolejowego w km 120,546 linii nr 281 Oleśnica - Chojnice
3. PN-EN 10020:2003 Definicje i klasyfikacja gatunków stali.
4. PN-EN 10027-1:1994 Systemy oznaczania stali. Znaki stali, symbole główne.
5. PN-EN 10027-2:1994 Systemy oznaczania stali. Systemy cyfrowe.
6. PN-EN 10021:1997 Ogólne techniczne warunki dostawy stali i wyrobów
stalowych.
7. PN-EN 10079:1996 Stal. Wyroby. Terminologia.
8. PN-EN 10204+Ak:1997 Wyroby metalowe. Rodzaje dokumentów kontroli.
9. PN-90/H-01103 Stal. Półwyroby i wyroby hutnicze. Cechowanie barwne.
10. PN-87/H-01104 Stal. Półwyroby i wyroby hutnicze. Cechowanie.
11. PN-88/H-01105 Stal. Półwyroby i wyroby hutnicze. Pakowanie,
przechowywanie i transport.
12. PN-91/H-93407 Stal. Dwuteowniki walcowane na gorÄ…co.
13. PN-H-93419:1997 Dwuteowniki stalowe równoległościenne IPE walcowane
na gorÄ…co. Wymiary.
14. PN-H-93452:1997 Dwuteowniki stalowe szerokostopowe walcowane na
gorÄ…co. Wymiary.
15. PN-71/H-93451 PN-EN 10024:1998 Dwuteowniki stalowe z
pochyloną wewnętrzna powierzchnią stopek walcowane na gorąco. Tolerancja
kształtu i wymiarów.
16. PN-H-93400:2003 Stal walcowana. Ceowniki ekonomiczne.
17. PN-EN 10279:2003 Ceowniki stalowe walcowane na gorÄ…co. Wymiary.
18. PN-EN 10056-1:2000 Ceowniki stalowe walcowane na gorÄ…co. Tolerancje
kształtu, wymiarów i masy.
19. PN-EN 10056-2:1998 Kątowniki równoramienne i nierównoramienne ze stali
konstrukcyjnej. Wymiary.
20. PN-EN 10056-2:1998 /Ap1:2003 (poprawka) Kątowniki równoramienne i
nierównoramienne ze stali konstrukcyjnej. Tolerancje kształtu i wymiarów.
21. PN-EN 10210-1:2000 Kształtowniki zamknięte wykonywane na gorąco ze stali
konstrukcyjnych niestopowych i drobnoziarnistych. Warunki techniczne dostawy.
22. PN-EN 10210-2:2000 Kształtowniki zamknięte wykonywane na gorąco ze stali
konstrukcyjnych niestopowych i drobnoziarnistych. Tolerancje, wymiary i
wielkości statyczne.
23. PN-H-92203:1994 Stal. Blachy uniwersalne. Wymiary.
24. PN-H-92200:1994 Stal. Blachy grube. Wymiary.
25. PN-73/H-92127 Blachy stalowe \eberkowe.
STWiORB  M.02.01.00 22
Projekt remontu wiaduktu kolejowego w km 120,546 linii nr 281 Oleśnica - Chojnice
26. PN-76/H-92325 Bednarka stalowa bez pokrycia lub ocynkowana.
27. PN-ISO 1891:1999 Śruby, wkręty, nakrętki i akcesoria. Terminologia.
28. PN-ISO 8992:1996 Części złączne. Ogólne wymagania dla śrub, wkrętów,
śrub dwustronnych i nakrętek.
29. PN-82/M-82054.20 Śruby, wkręty i nakrętki. Pakowanie, przechowywanie i
transport.
30. PN-EN ISO 4014:2002 Śruby z łbem sześciokątnym. Klasy dokładności A i B.
31. PN-61/M-82331 Śruby pasowane z łbem sześciokątnym.
32. PN-91/M-82341 Śruby pasowane z tbem sześciokątnym z gwintem
krótkim.
33. PN-91/M-82342 Śruby pasowane z łbem sześciokątnym z gwintem
długim.
34. PN-83/M-82343 Śruby z łbem sześciokątnym powiększonym do
połączeń sprę\onych.
35. PN-83/M-82171 Nakrętki sześciokątne powiększone do połączeń
sprÄ™\onych.
36. PN-EN ISO 887:2002 Podkładki okrągłe do śrub, wkrętów i nakrętek ogólnego
przeznaczenia. Układ ogólny.
37. PN-ISO 10673:2002 Podkładki okrągłe do śrub z podkładką. Szereg mały,
średni i du\y. Klasa dokładności A.
38. PN-77/M-82008 Podkładki sprę\yste.
39. PN-79/M-82009 Podkładki klinowe do dwuteowników.
40. PN-79/M-82018 Podkładki klinowe do ceowników.
41. PN-83/M-82039 Podkładki okrągłe do połączeń sprę\onych.
42. PN-EN 759:2000 Spawalnictwo, materiały dodatkowe do spawania.
Warunki techniczne dostawy materiałów dodatkowych do spawania. Rodzaj
wyrobu, wymiary, tolerancje i znakowanie.
43. PN-91/M-69430 Spawalnictwo. Elektrody stalowe otulone do spawania i
napawania stali. Ogólne wymagania i badania.
44. PN-EN 12070:2002 Materiały dodatkowe do spawania. Druty elektrodowe,
druty i pręty do spawania łukowego stali odpornych na pełzanie. Klasyfikacja.
45. PN-73/M-69355 Topniki do spawania i napawania Å‚ukiem krytym.
46. PN-67/M-69356 Topniki do spawania \u\lowego.
47. PN-87/M-04251 Struktura geometryczna powierzchni. Chropowatość
powierzchni. Wartości liczbowe parametrów.
STWiORB  M.02.01.00 23
Projekt remontu wiaduktu kolejowego w km 120,546 linii nr 281 Oleśnica - Chojnice
48. PN-EN ISO 9013:2002 Spawanie i procesy pokrewne. Klasyfikacja jakości i
tolerancje wymiarów powierzchni ciętych termicznie (cięcie tlenem).
49. PN-75/M-69703 Spawalnictwo. Wady złączy spawanych. Nazwy i
określenia.
50. PN-85/M-69775 Spawalnictwo. Wadliwość złączy spawanych.
Oznaczenie klasy wadliwości na podstawie oględzin zewnętrznych.
51. PN-EN 970:1999 Spawalnictwo. Badania nieniszczące złączy spawanych.
Badania wizualne.
52. PN-87/M69776 Spawalnictwo. Określenie wysokości wad spoin na
podstawie gęstości optycznej obrazu na radiogramie.
53. PN-EN 1435:2001 Badania nieniszczące złączy spawanych. Badania
radiograficzne złączy spawanych.
54. PN-EN 1712:2001 Badania nieniszczące złączy spawanych. Badania
ultradzwiękowe złączy spawanych.
55. PN-M-48090:1996 Rusztowania stalowe z elementów składanych do
budowy mostów. Wymagania i badania przy odbiorze zmontowanych konstrukcji.
56. PN-87/M-69772 Spawalnictwo. Klasyfikacja wadliwości złączy
spawanych na podstawie radiogramów.
57. PN-EN 50122-1 Zastosowania kolejowe. Urządzenia stacjonarne. Część
1: Środki ochrony dotyczące bezpieczeństwa elektrycznego i uziemień.
58. PN-EN 50122-2 Zastosowania kolejowe. Urządzenia stacjonarne. Część
2: Środki ochrony przed oddziaływaniem prądów błądzących wywołanych przez
trakcję elektryczną prądu stałego.
10.2. Inne dokumenty:
1. Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2003
r., Nr 207, poz. 2016; z pózniejszymi zmianami),
2. Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2004 r., Nr
92, poz. 881),
3. Ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. o systemie oceny zgodności (Dz. U. z 2002
r., Nr 166, poz. 1360, z pózniejszymi zmianami),
4. RozporzÄ…dzenie Ministra transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10.09.1998 r.
w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle
kolejowe i ich usytuowanie (Dz. U. z 1998 r., Nr 151, poz. 987),
STWiORB  M.02.01.00 24
Projekt remontu wiaduktu kolejowego w km 120,546 linii nr 281 Oleśnica - Chojnice
5. ld-2 Warunki techniczne dla kolejowych obiektów in\ynieryjnych.
6. Warunki odbioru prac modernizacyjnych obiektów i urządzeń na linii kolejowej E-
20. Warszawa 1995 r.
STWiORB  M.02.01.00 25
Projekt remontu wiaduktu kolejowego w km 120,546 linii nr 281 Oleśnica - Chojnice
STWiORB  M.02.01.00 26


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
00 02 01 beben
TI 00 02 01 T pl(1)
02 01 11X am1
02 01 11Q kol2
PM2 02 01
02 01 11 am2 za2 kol I
część 9 ZABEZPIECZENIE POŻAROWE KONSTRUKCJI STALOWYCH
02 01 11H egzamin1p
ZL4 02 01
02 01 11G am2 kol II przyklad
02 01 114 egzamin2

więcej podobnych podstron