povray 14


Pov-Ray część 14
ver. 1.5
Dziś zajmiemy się kolorami, a dokładniej ich lepszym wykorzystaniem. Przy jednej z poprzednich
lekcji omówiłem ciekawą teksturę jaką jest szachownica. Aby ją stworzyć wystarczyło wpisać przy definicji
tekstury figury polecenie:
pigment { checker color Green, color White }
Inne przykłady pigmentów napisałem poniżej.
pigment { hexagon color Green, White, Brown }
pigment { brick color Gray, color Red rotate <-90,0,0> }
pigment { checker color Green, color White }
Efekt opalizacji (irid)
Ostatnią funkcją, którą chcę abyście poznali na lekcji jest "iridescence" . Efekt ten jest wszystkim znany i
najlepiej opisać go jako plamy benzyny, którą czasem można zobaczyć po jej wycieku. Efekt ten uzyskujemy
poprzez zastosowanie słowa kluczowego "irid" i funkcji "thickness" ewentualnie "turbulence".
Najczęściej używa się wielkości od 0.1 do 0.5. Zmiana wartości słowa kluczowego "thickness" daje efekt
zawirowania tęczy kolorów na powierzchni obiektu (coś jak plama oleju na wodzie). Najczęściej używane
wartości pochodzą z przedziału od 0.25 do 1. Wartość wielkości "turbulence" najlepiej stosować z przedziału
od 0.25 do 1 - efektem jest gęstość zawirowań. Pora na przykład
sphere { <0,0,0>, 1
pigment { color White }
finish {irid {
0.35
thickness 0.5
turbulence 0.5
}}}
Zadanie 1
Narysuj 3 kulki z różnymi parametrami irid.
Zadanie 2
Narysuj kanister, z którego wycieka paliwo i zostawia ślad na płaszczyznie w postaci niekształtnej plamy.
Kanister zbuduj z superellipsoidu.
Opracowanie kursu mgr Jarosław Teodorczuk
1
veljarek@poczta.gazeta.pl


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
povray
povray
povray 9
povray
povray 5
povray 2
povray 4
povray
povray 3
povray!
povray 1
povray
povray 6
povray
povray
povray
povray 7

więcej podobnych podstron