��� Copyright for Polish edition by Aleksander Czech & ZloteMysli.pl
Data: 25.11.2008
Darmowa publikacja, dostarczona przez
ZloteMysli.pl
TytuB: Jak stworzy skuteczn stron WWW?
Autor: Aleksander Czech
Korekta: Anna Popis-Witkowska
SkBad: Anna Popis-Witkowska
Niniejsza publikacja mo|e by kopiowana oraz dowolnie rozprowadzana
tylko i wyBcznie w formie dostarczonej przez Wydawc. Zabronione s
jakiekolwiek zmiany w zawarto[ci publikacji bez pisemnej zgody Wydawcy.
Zabrania si jej odsprzeda|y, zgodnie z regulaminem Wydawnictwa ZBote
My[li.
Dystrybucja w Internecie, za zgod Autora
Internetowe Wydawnictwo ZBote My[li Sp. z o.o.
ul. DaszyDskiego 5
44-100 Gliwice
WWW: www.ZloteMysli.pl
EMAIL: kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrze|one.
All rights reserved.
SPIS TREZCI
WITAJ!...............................................................................................5
STRUKTURA SKUTECZNEGO SERWISU WWW...................................................7
JAK TWORZY TEKSTY NA SKUTECZN STRON INTERNETOW?.......................11
OFERTA CECHY KONTRA KORZYZCI.........................................................12
REFERENCJE.......................................................................................14
WICEJ INFORMACJI NA TEMAT TWORZENIA SKUTECZNYCH STRON WWW............15
POZYCJONOWANIE STRON W WYSZUKIWARKACH..........................................17
Jak to dziaBa?...................................................................................17
NA KONIEC.........................................................................................20
KONTAKT...........................................................................................21
Publikacja zostaBa stworzona przez zespoBy:
serwisu SuperMarketing.pl,
kt�ry jest bezpBatnym zr�dBem wiedzy dotyczcej e-biznesu
oraz tych element�w e-marketingu,
kt�re z powodzeniem mog stosowa maBe i [rednie firmy,
oraz firmy eactive,
zajmujcej si pozycjonowaniem stron internetowych.
JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW? Aleksander Czech
�% str. 5
Witaj!
Witaj!
Witaj!
Skoro czytasz ten poradnik dotyczcy tworzenia skutecznych stron in-
ternetowych, to z pewno[ci albo planujesz stworzenie wBasnego ser-
wisu internetowego, albo pragniesz zwikszy skuteczno[ tego, kt�ry
ju| funkcjonuje.
Zanim rozpoczniemy pozw�l, |e powiem Ci, co dla nas oznacza termin
skuteczny . Naszym zdaniem skuteczny serwis WWW to taki, kt�ry:
1. Jest odwiedzany przez du| liczb internaut�w.
2. Pozyskuje du|o klient�w.
3. Generuje du| liczb zam�wieD.
4. Osiga ogromny doch�d.
W zaledwie kilku kr�tkich punktach przeka|emy Ci najbardziej elemen-
tarn wiedz konieczn do stworzenia dochodowej strony WWW. Zdziwisz
si, jak za pomoc prostych i sprawdzonych sposob�w mo|na osiga
tak widoczne efekty.
Prezentowan przez nas wiedz najBatwiej jest zastosowa w serwisach,
kt�re dopiero powstaj lub maj powsta. Nie znaczy to jednak, |e wBa[-
ciciele istniejcych stron nie znajd w naszym kursie czego[, co pozwoli
im na jeszcze lepsze wykorzystanie wBasnego serwisu.
Wiedza, kt�r od nas otrzymasz, to baza, swoisty dekalog, na kt�rym
opiera si sekret dochodowej strony WWW. Pr�|no szuka tu szczeg�B�w
technicznych i zaawansowanych rozwizaD informatycznych. Je[li chcesz
wiedzie wicej na temat zagadnieD poruszanych przez nasz kurs,
Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech
JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW? Aleksander Czech
�% str. 6
Witaj!
skontaktuj si z nami, a my postaramy si odpowiedzie na wszystkie
Twoje pytania.
Dziki naszemu kursowi dowiesz si:
1. Jak powinna wyglda struktura dochodowego serwisu?
2. Jakie informacje powinny znalez si w serwisie?
3. Jak tworzy skuteczne teksty na stron WWW?
4. Jak dotrze do klient�w, szukajcych tego, co oferujesz?
Zapraszamy do lektury!
Aleksander Czech
Redaktor serwisu SuperMarketing.pl
Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech
JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW? Aleksander Czech
�% str. 7
Struktura skutecznego serwisu WWW
Struktura skutecznego serwisu WWW
Struktura skutecznego serwisu WWW
Tworzc stron WWW, musisz wzi pod uwag wiele czynnik�w tre[,
projekt graficzny, rodzaj Twojej dziaBalno[ci. Bez wzgldu na to, jakie
rozwizania zdecydujesz si zastosowa, pamitaj o najwa|niejszej rze-
czy:
Twoja strona powstaBa z my[l o internautach, kt�rzy maj skorzysta
z Twojej oferty!
Nie z my[l o Tobie, nie z my[l o firmie, kt�ra zaprojektowaBa Twoj wi-
tryn, ani z my[l o nagrodzie za najbardziej oryginaln i najpikniejsz
stron w Internecie.
To, co wydaje oczywiste w teorii, w rzeczywisto[ci pozostawia wiele do
|yczenia. Wikszo[ firm funkcjonujcych w Sieci posiada strony maBo
przyjazne z punktu widzenia u|ytkownik�w. W takich serwisach inter-
nauta, zakBopotany brakiem mo|liwo[ci dotarcia do poszukiwanych infor-
macji, opuszcza niezwBocznie witryn.
Najwa|niejszym zadaniem strony jest informowanie i tej funkcji po-
winna by podporzdkowana caBa jej budowa. Je[li internauta, wchodzc
na Twoj stron, szybko znajdzie to, czego szukaB, mo|esz sobie po-
gratulowa.
Aby tak si staBo, strona musi posiada przyjazn i przejrzyst struktu-
r. Oto kilka sprawdzonych wskaz�wek, aby internauta poczuB si na
Twojej stronie jak w domu.
Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech
JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW? Aleksander Czech
�% str. 8
Struktura skutecznego serwisu WWW
1. Oferta. Aby zachci internaut do pozostania na Twojej stronie dBu-
|ej ni| kilka sekund, musisz sprawi, by od razu zorientowaB si, co
masz mu do zaoferowania. Cel ten pozwala osign wBa[ciwie wy-
eksponowana oferta. Dobrze wykonany opis produkt�w, zar�wno teks-
towy, jak i graficzny, jest kluczem do zdobycia uwagi klienta. O kon-
struowaniu oferty szerzej powiem w nastpnym rozdziale. Na razie
zapamitaj, |e opis produkt�w czy usBug musi by skonstruowany tak,
aby nie wymagaB dodatkowego komentarza ze strony sprzedawcy,
kt�rego brak podczas wirtualnych zakup�w. Ponadto zapewnij jak
najBatwiejszy dostp do wszystkich informacji, jakie klient mo|e
uzna za istotne, takich jak cena, warunki pBatno[ci itd.
2. Informacje o firmie. Skuteczna strona internetowa nie mo|e oby si
bez informacji o firmie. Internauci chc wiedzie, z kim maj do
czynienia. U|ytkownik odwiedzajcy stron powinien z Batwo[ci do-
trze do informacji takich jak:
�% Co robi firma?
�% Co odr�|nia firm od konkurencji?
�% Co firma ma do zaoferowania?
Podobne informacje umieszcza si zwykle w dziale O nas lub O fir-
mie . Najlepiej, kiedy obszar menu gB�wnego, zawierajcy linki do
dziaB�w O nas , Biuro prasowe czy Kontakt , jest w jaki[ spos�b
wyr�|niony na tle reszty pozycji w menu.
DoskonaBym miejscem na zwizBe przedstawienie informacji na temat
firmy jest zdanie podsumowujce, znajdujce si pod logo. Zdanie
podsumowujce nie powinno by sloganem marketingowym. W im
prostszych sBowach uda nam si zawrze zawarto[ strony, tym
lepiej.
Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech
JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW? Aleksander Czech
�% str. 9
Struktura skutecznego serwisu WWW
PrzykBad:
BAJTEK logo
Tworzymy skuteczne strony internetowe zdanie podsumowuj-
ce.
3. Kontakt. Niezbdnym elementem ka|dego menu gB�wnego jest Bcze
do strony, gdzie internauta znajdzie wszystkie dane teleadresowe.
Je[li pragniemy uBatwi u|ytkownikom kontakt z firm, dane takie jak
adres firmy, telefon czy adres e-mail mo|na umie[ci bezpo[rednio na
stronie gB�wnej.
4. Standardowe elementy strony. U|ytkownicy Sieci przyzwyczaili si do
standardowego ukBadu strony. Je[li umie[cisz informacje i elementy
strony w nietypowych miejscach nie licz na to, |e internauta
po[wici sw�j cenny czas na poBapanie si w Twoich rewolucyjnych
pomysBach. Aby uBatwi jemu i sobie |ycie, pamitaj o kilku podstawo-
wych zasadach:
�% Logo znajduje si w lewym g�rnym rogu. Nie musi by ogromne,
ale powinno si znaczne odr�|nia od reszty tre[ci zamieszczonych
na stronie oraz przykuwa uwag.
�% Na g�rze powinno zawsze znalez si menu gB�wne, natomiast me-
nu szczeg�Bowe (kontekstowe) umieszcza si po lewej stronie. W
przypadku, kiedy menu gB�wne zawiera du| liczb Bczy, mo|emy
kilka najwa|niejszych z nich umie[ci w stopce, na dole ekranu.
�% Innym, niezmierne wa|nym narzdziem znajdujcym si na stronie
jest przeszukiwarka, kt�ra pozwala szybko dotrze do dowolnej
tre[ci znajdujcej si w serwisie. Najlepsze miejsce dla przeszu-
kiwarki to prawy g�rny r�g.
Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech
JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW? Aleksander Czech
�% str. 10
Struktura skutecznego serwisu WWW
WBa[ciwie zbudowana strona powinna pozwoli internaucie ju| na
pierwszy rzut oka odpowiedzie sobie na pytania takie jak: Gdzie
jestem? Czym si zajmuje firma? Jakie ta strona daje mi mo|liwo[-
ci? Pamitaj, u|ytkownicy Internetu maj dobr pami, je[li uznaj,
|e na Twojej stronie znalezli to, czego szukali, mo|esz by pewny, |e
odwiedz Ci ponownie.
Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech
JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW? Aleksander Czech
�% str. 11
Jak tworzy teksty na skuteczn stron internetow?
Jak tworzy teksty
Jak tworzy teksty
na skuteczn stron internetow?
na skuteczn stron internetow?
Wielu dumnych wBa[cicieli stron internetowych zapomina, dla kogo zosta-
By one stworzone. Na tych serwisach z Batwo[ci dowiemy si, |e firma
jest najlepsza, najtaDsza... po prostu naj. Czego nie spos�b tam znalez,
to informacji na temat, co tak naprawd wynika z tego dla zwykBego
u|ytkownika.
Dop�ki nie przekonasz klienta, |e mo|e on skorzysta na tym, co masz
mu do zaoferowania, na nic zda si wielowiekowe do[wiadczenie firmy,
najnowsza technologia czy najlepsi zatrudnieni przez firm fachowcy.
Skupiaj si na punkcie widzenia klienta, zwracajc si zawsze bezpo-
[rednio do niego. Konstruujc ofert lub inne teksty majce znalez si
na stronie, u|ywaj zawsze formy Ty zamiast ja albo my .
Oto przykBad:
Zamiast: Nasza firma posiada wieloletnie do[wiadczenie w tworzeniu
stron WWW lepiej byBoby napisa: Stworzymy skuteczn stron in-
ternetow, dopasowan do Twoich potrzeb i mo|liwo[ci.
Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech
JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW? Aleksander Czech
�% str. 12
Oferta cechy kontra korzy[ci
Oferta cechy kontra korzy[ci
Oferta cechy kontra korzy[ci
Je[li chcesz, aby oferta skutecznie zachcaBa do skorzystania z Twoich
produkt�w lub usBug, musisz skonstruowa j tak, aby odpowiadaBa na
dwa podstawowe pytania klient�w: Co z tego bd miaB? Jaka wynika
z tego dla mnie korzy[?
Je[li klient uzna, |e Tw�j produkt/usBuga rozwizuje jaki[ jego problem,
jeste[ ju| bardzo blisko otrzymania zam�wienia.
Jednym z najczstszych bBd�w przy prezentowaniu oferty jest mylenie
cech z korzy[ciami. Najwy|sze nawet parametry produktu nie s korzy[-
ci, ale cech, kt�ra opisuje, co ten produkt robi.
Dobrze wida to przykBadzie sprztu audio-wideo. O zawr�t gBowy mo|e
przyprawi liczba skomplikowanych parametr�w, mnogo[ obsBugiwanych
format�w oraz najnowsze technologie, jakich u|ywa nowoczesny te-
lewizor. Czsto wtedy my[l, co tak naprawd wynika dla mnie (nie eks-
perta) z tej lawiny cyfr i danych.
Szczeg�Bowy opis cech i parametr�w jest oczywi[cie wa|ny i zawsze po-
winien by dostpny dla zainteresowanych. Jednak je[li chcesz skutecz-
nie zachci klient�w do kupna, opisuj swoje produkty jzykiem ko-
rzy[ci.
Zamiast: Telewizor X wyposa|ony jest w technologi optymalizacji
obrazu Full HD YZ 3500 ENGINE PRO lepiej byBoby napisa: Dziki te-
lewizorowi X bdziesz m�gB oglda najwy|szej jako[ci obraz, kt�ry
raz na zawsze odmieni ogldanie telewizji.
Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech
JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW? Aleksander Czech
�% str. 13
Oferta cechy kontra korzy[ci
Zanim zaczniesz pisa ofert, zadaj sobie pytanie: Jakie korzy[ci bd
mieli klienci decydujc si na m�j produkt lub usBug? Jestem pewny,
|e znajdziesz ich co najmniej kilka. Oto niekt�re z nich:
zaoszczdzenie pienidzy;
zarobienie pienidzy;
pozyskanie nowych klient�w;
oszczdno[ czasu;
uproszczenie lub zautomatyzowanie pewnych czynno[ci;
zwikszenie efektywno[ci.
Pamitaj! To, w jaki spos�b zaprezentujesz swoj ofert, jest nie
mniej wa|ne od tego, co sprzedajesz i na jakich warunkach.
Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech
JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW? Aleksander Czech
�% str. 14
Referencje
Referencje
Referencje
Innym bardzo dobrym pomysBem na zachcenie do skorzystania z oferty
jest umieszczenie referencji, jakie klienci wystawili Twojej stronie lub
produktom/usBugom sprzedawanym przez Ciebie.
Internauci maj to do siebie, |e nie ufaj zbytnio reklamie. O wiele
bardziej wiarygodnym zr�dBem informacji dla nich s opinie innych u|yt-
kownik�w Sieci. Referencje s wa|nym narzdziem sprzeda|owym, dlate-
go warto dba o wysok jako[ usBug, kt�re dziki temu klienci chtnie
polec innym. Referencje s tak|e dowodem na to, |e nie masz nic do
ukrycia i zale|y Ci na opiniach klient�w.
Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech
JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW? Aleksander Czech
�% str. 15
Wicej informacji na temat tworzenia skutecznych stron WWW
Wicej informacji na temat tworzenia
Wicej informacji na temat tworzenia
skutecznych stron WWW
skutecznych stron WWW
Do tej pory wspominali[my o czytelnej strukturze strony oraz wBa[ciwie
napisanych tekstach. Teraz zajmiemy si innymi elementami serwisu,
kt�re mog w znaczcy spos�b wpBywa na jej dochodowo[.
M�wili[my ju| o tym, jak wa|ny jest wBa[ciwy opis oferty, czyli taki, kt�-
ry nie wymaga |adnego dodatkowego komentarza. Dla internaut�w liczy
si jednak nie tylko sam opis produktu/usBugi. R�wnie wa|ne s do-
datkowe informacje, takie jak cena, warunki pBatno[ci, warunki ewen-
tualnych zwrot�w oraz spos�b dostarczenia produktu.
Informacje te powinny by zamieszczone w widocznym miejscu. NiewBa[-
ciwie sformuBowany opis produktu i brak dodatkowych informacji jest
jedn z tych rzeczy, na kt�re najcz[ciej narzekaj polscy internauci w
trakcie zakup�w w Sieci. Mimo |e informowanie o cenie produktu lub
usBugi wydaje si oczywiste, to w praktyce wielu wBa[cicieli stron za-
pomina o tym niezwykle istotnym elemencie oferty.
Inn wa|n spraw jest wBa[ciwa ochrona danych osobowych. Klienci
coraz wiksz wag przykBadaj do tej kwestii. Dlatego niech naszym
priorytetem stanie si nale|yta ochrona tych danych. Musisz zadba o to,
aby link prowadzcy do polityki prywatno[ci znajdowaB si zawsze w
miejscu, gdzie klient bdzie proszony o podanie danych osobowych.
Kolejn kluczow kwesti dla dochodowej strony WWW jest wBa[ciwa ob-
sBuga klienta oraz staranne wsBuchanie si w jego potrzeby i oczeki-
wania.
Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech
JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW? Aleksander Czech
�% str. 16
Wicej informacji na temat tworzenia skutecznych stron WWW
WBa[ciwa obsBuga internetowego klienta musi uwzgldnia:
1. Szybk i wyczerpujc odpowiedz na zapytania klient�w.
2. Tworzenie oferty, kt�ra uwzgldnia uwagi klient�w.
3. Monitorowanie poziomu zadowolenia klient�w.
W relacjach z klientami staraj si nie kierowa jedynie wzgldami ma-
terialnymi. WB�| w Wasze kontakty co[ ekstra, co wyr�|ni Twoj stron
na tle wielu podobnych. Pamitaj rozwizywanie problem�w klient�w
jest kluczem do ich przychylno[ci. Badania pokazuj, |e klienci, kt�rych
problem zostaB pozytywnie rozwizany z naszym udziaBem, s bardziej lo-
jalni od tych, kt�rzy problemu nie mieli wcale. Traktuj zapytania od
klient�w jak dodatkow szans do kontakt�w z nimi, a nie jako uci|liw
konieczno[.
Zachcaj klient�w do komentowania Twojej oferty, mo|esz tak|e popro-
si ich o wypeBnienie ankiety, kt�ra pomo|e odpowiedzie Ci na wiele
pytaD dotyczcych oczekiwaD klient�w.
Im wicej wiesz o swoich klientach, tym lepiej! Bdz pewny, |e potrak-
towani wyjtkowo odwiedz Ci ponownie, a tak|e polec innym in-
ternautom.
Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech
JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW? Aleksander Czech
�% str. 17
Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach
Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach
Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach
Um�wmy si, |e Twoja strona jest ju| gotowa. Ma przejrzyst budow,
atrakcyjny wygld, pozwala na Batwy dostp do informacji. Ponadto
wszystkie zamieszczone na stronie teksty uwzgldniaj punkt widzenia
klienta i skierowane s bezpo[rednio do niego. Nie pozostaje nic wicej,
jak tylko czeka na lawin klient�w i zam�wieD, czeka i czeka...
Brutalna prawda jest taka, |e w Internecie ju| panuje ogromny tBok,
a w niedalekiej przyszBo[ci bdzie jeszcze cia[niej. Swoj ofert bdziesz
musiaB konkurowa z dziesitkami innych stron, kt�re sprzedaj to samo
lub prawie to samo co Ty. Nawet najlepiej zbudowana strona nie
przyniesie dochodu, je[li nikt jej nie odwiedzi.
Ostania rzecz, kt�rej potrzebuje Tw�j serwis do zarabiania du|ych pie-
nidzy, to internauci, kt�rzy bd go odwiedza. Nie chodzi tu o przypad-
kowe osoby, ale tylko tych u|ytkownik�w Sieci, kt�rzy szukaj wBa[nie
tego, co sprzedajesz.
Najlepszym sposobem na dotarcie do tych os�b jest pozycjonowanie
stron w wyszukiwarkach.
Jak to dziaBa?
Do poruszania si po Sieci internauci u|ywaj wyszukiwarek interneto-
wych. To one pozwalaj milionom u|ytkownik�w w ka|dej chwili dotrze
bByskawicznie do interesujcych ich informacji, produkt�w i usBug.
Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech
JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW? Aleksander Czech
�% str. 18
Jak to dziaBa?
Internauci wpisuj w wyszukiwarce zapytania takie jak np. tanie telewi-
zory , u|ywane samochody albo nazw dowolnego produktu lub usBugi,
jakie przyjd im do gBowy. Zapytania takie jak tanie telewizory to
wyra|enia kluczowe. WBa[ciciele serwis�w spodziewaj si, |e wpisujc
takie wBa[nie sBowa, internauci trafi do ich oferty.
Po ich wpisaniu wyszukiwarka natychmiast wy[wietli dziesitki, a nawet
setki adres�w, pod kt�rymi mo|na znalez dokBadnie to, czego szukaj.
W[r�d tych adres�w znajdzie si tak|e ten prowadzcy do Twojej strony.
Pytanie brzmi, czy znajdziesz si w pierwszej dziesitce, czy pierwszej
setce wynik�w wyszukiwania?
Tylko pierwsze 20, g�ra 30 serwis�w ma realn szans na to, |e kto[ z
nich skorzysta. Te 20, 30 serwis�w to najbardziej dochodowy obszar
w Internecie. Znalezienie sie w tej strefie powinno by jednym z
podstawowych cel�w dla wBa[cicieli serwis�w, kt�re maj przynosi
zyski
Osiganie wysokich pozycji w wyszukiwarce mo|liwe jest dziki pozycjo-
nowaniu stron.
W odpowiedzi na ogromne zainteresowanie umieszczaniem stron WWW w
czoB�wce rezultat�w wyszukiwarki powstaB caBy rynek usBug pozycjoners-
kich. Pozycjoner to najpro[ciej rzecz ujmujc kto[, kto pracuje nad
zdobywaniem najlepszych pozycji dla stron wy[wietlanych przez wy-
szukiwark po wpisaniu przez internaut wyra|enia kluczowego. Istnieje
szereg sposob�w, z kt�rych korzysta pozycjoner, aby wprowadzi serwis
WWW do czoB�wki wynik�w wyszukiwania.
Oczywi[cie nic nie stoi na przeszkodzie, aby[ sam pozycjonowaB sw�j ser-
wis, ale ostrzegam, |e wprowadzenie strony do pierwszej pidziesitki
mo|e potrwa wiele dBugich miesicy. W tym czasie czeka Ci wyt|ona
nauka i dBugie godziny spdzone przed komputerem.
Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech
JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW? Aleksander Czech
�% str. 19
Jak to dziaBa?
Bez wzgldu na to, czy bdziesz chciaB sam pozycjonowa swoj stron,
czy te| zlecisz to specjalistycznej firmie pamitaj, |e nie warto zwle-
ka z rozpoczciem pracy nad budowaniem wysokiej pozycji. Profes-
jonalne pozycjonowanie nie przynosi natychmiastowych efekt�w i wy-
maga nieustajcej pracy nad serwisem. Bdz jednak pewny, |e warto
czeka na wysok pozycj strony.
Oto kilka zalet, dziki kt�rym pozycjonowanie jest najskuteczniejsz
form reklamy w Internecie:
1. NiezwykBa skuteczno[.
2. Na Twoja stron trafi przede wszystkim osoby zainteresowane
tym, co sprzedajesz.
3. Relatywnie niewielkie koszty.
4. PBacenie jedynie za efekty.
NieBatwo w kilku zdaniach przedstawi szczeg�Bowa wiedz na temat po-
zycjonowania. Je[li chcesz pozna wicej szczeg�B�w, zapraszamy na
stron www.eactive.pl, gdzie znajdziesz wszystkie odpowiedzi dotyczce
budowania wysokiej pozycji serwisu.
Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech
JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW? Aleksander Czech
�% str. 20
Na koniec
Na koniec
Na koniec
Wraz z tym kursem otrzymaBe[ do rki najbardziej podstawow wiedz
konieczn do stworzenia dochodowego serwisu WWW. Na tych kilku pros-
tych wskaz�wkach oczywi[cie nie koDczy si droga do stworzenia sku-
tecznej strony. Budowaniu witryn internetowych po[wicono mn�stwo
ksi|ek, opracowaD i wskazaD.
Jednak bez wzgldu na to, czym chcesz si zajmowa w Sieci i jak
chcesz, aby wygldaBa Twoja strona, wszystkie zawarte w kursie informa-
cje powinny by dla Ciebie punktem odniesienia, drogowskazami przy-
datnymi przy podejmowaniu decyzji dotyczcych Twojego serwisu.
Pamitaj, |e nie istnieje |adna droga na skr�ty, a zamieszczone w kur-
sie wskaz�wki to nie magiczne sztuczki, tylko sprawdzona wiedza, z po-
wodzeniem wykorzystywana przez profesjonalnie zrealizowane strony.
Korzystajc z kursu, staraj si zawsze dopasowa zdobyt widz do kon-
kretnych warunk�w i zadaD, jakim bdzie musiaBa sprosta Twoja strona.
Chc przez to powiedzie, |e nie ma jednego idealnego rozwizania,
jednak istniej pewne og�lne zasady, kt�re maj zastosowanie bez
wzgldu na to, czym ma zajmowa si strona i mam nadziej, |e do
tych zasad udaBo mi si Ciebie przekona.
Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech
JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW? Aleksander Czech
�% str. 21
Kontakt
Kontakt
Kontakt
Redaktor serwisu SuperMarketing.pl
Aleksander Czech
aleksander.czech@eactive.pl
ul. Uniwersytecka 1
50-951 WrocBaw
tel. 071 341 71 20
tel. 071 372 41 14
Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech