plik


�� � Copyright for Polish edition by Aleksander Czech & ZloteMysli.pl Data: 25.11.2008 Darmowa publikacja, dostarczona przez ZloteMysli.pl TytuB: Jak stworzy skuteczn stron WWW? Autor: Aleksander Czech Korekta: Anna Popis-Witkowska SkBad: Anna Popis-Witkowska Niniejsza publikacja mo|e by kopiowana oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyBcznie w formie dostarczonej przez Wydawc. Zabronione s jakiekolwiek zmiany w zawarto[ci publikacji bez pisemnej zgody Wydawcy. Zabrania si jej odsprzeda|y, zgodnie z regulaminem Wydawnictwa ZBote My[li. Dystrybucja w Internecie, za zgod Autora Internetowe Wydawnictwo ZBote My[li Sp. z o.o. ul. DaszyDskiego 5 44-100 Gliwice WWW: www.ZloteMysli.pl EMAIL: kontakt@zlotemysli.pl Wszelkie prawa zastrze|one. All rights reserved. SPIS TREZCI WITAJ!...............................................................................................5 STRUKTURA SKUTECZNEGO SERWISU WWW...................................................7 JAK TWORZY TEKSTY NA SKUTECZN STRON INTERNETOW?.......................11 OFERTA  CECHY KONTRA KORZYZCI.........................................................12 REFERENCJE.......................................................................................14 WICEJ INFORMACJI NA TEMAT TWORZENIA SKUTECZNYCH STRON WWW............15 POZYCJONOWANIE STRON W WYSZUKIWARKACH..........................................17 Jak to dziaBa?...................................................................................17 NA KONIEC.........................................................................................20 KONTAKT...........................................................................................21 Publikacja zostaBa stworzona przez zespoBy: serwisu SuperMarketing.pl, kt�ry jest bezpBatnym zr�dBem wiedzy dotyczcej e-biznesu oraz tych element�w e-marketingu, kt�re z powodzeniem mog stosowa maBe i [rednie firmy, oraz firmy eactive, zajmujcej si pozycjonowaniem stron internetowych. JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW?  Aleksander Czech �% str. 5 Witaj! Witaj! Witaj! Skoro czytasz ten poradnik dotyczcy tworzenia skutecznych stron in- ternetowych, to z pewno[ci albo planujesz stworzenie wBasnego ser- wisu internetowego, albo pragniesz zwikszy skuteczno[ tego, kt�ry ju| funkcjonuje. Zanim rozpoczniemy  pozw�l, |e powiem Ci, co dla nas oznacza termin  skuteczny . Naszym zdaniem skuteczny serwis WWW to taki, kt�ry: 1. Jest odwiedzany przez du| liczb internaut�w. 2. Pozyskuje du|o klient�w. 3. Generuje du| liczb zam�wieD. 4. Osiga ogromny doch�d. W zaledwie kilku kr�tkich punktach przeka|emy Ci najbardziej elemen- tarn wiedz konieczn do stworzenia dochodowej strony WWW. Zdziwisz si, jak za pomoc prostych i sprawdzonych sposob�w mo|na osiga tak widoczne efekty. Prezentowan przez nas wiedz najBatwiej jest zastosowa w serwisach, kt�re dopiero powstaj lub maj powsta. Nie znaczy to jednak, |e wBa[- ciciele istniejcych stron nie znajd w naszym kursie czego[, co pozwoli im na jeszcze lepsze wykorzystanie wBasnego serwisu. Wiedza, kt�r od nas otrzymasz, to baza, swoisty dekalog, na kt�rym opiera si sekret dochodowej strony WWW. Pr�|no szuka tu szczeg�B�w technicznych i zaawansowanych rozwizaD informatycznych. Je[li chcesz wiedzie wicej na temat zagadnieD poruszanych przez nasz kurs, Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW?  Aleksander Czech �% str. 6 Witaj! skontaktuj si z nami, a my postaramy si odpowiedzie na wszystkie Twoje pytania. Dziki naszemu kursowi dowiesz si: 1. Jak powinna wyglda struktura dochodowego serwisu? 2. Jakie informacje powinny znalez si w serwisie? 3. Jak tworzy skuteczne teksty na stron WWW? 4. Jak dotrze do klient�w, szukajcych tego, co oferujesz? Zapraszamy do lektury! Aleksander Czech Redaktor serwisu SuperMarketing.pl Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW?  Aleksander Czech �% str. 7 Struktura skutecznego serwisu WWW Struktura skutecznego serwisu WWW Struktura skutecznego serwisu WWW Tworzc stron WWW, musisz wzi pod uwag wiele czynnik�w  tre[, projekt graficzny, rodzaj Twojej dziaBalno[ci. Bez wzgldu na to, jakie rozwizania zdecydujesz si zastosowa, pamitaj o najwa|niejszej rze- czy: Twoja strona powstaBa z my[l o internautach, kt�rzy maj skorzysta z Twojej oferty! Nie z my[l o Tobie, nie z my[l o firmie, kt�ra zaprojektowaBa Twoj wi- tryn, ani z my[l o nagrodzie za najbardziej oryginaln i najpikniejsz stron w Internecie. To, co wydaje oczywiste w teorii, w rzeczywisto[ci pozostawia wiele do |yczenia. Wikszo[ firm funkcjonujcych w Sieci posiada strony maBo przyjazne z punktu widzenia u|ytkownik�w. W takich serwisach inter- nauta, zakBopotany brakiem mo|liwo[ci dotarcia do poszukiwanych infor- macji, opuszcza niezwBocznie witryn. Najwa|niejszym zadaniem strony jest informowanie i tej funkcji po- winna by podporzdkowana caBa jej budowa. Je[li internauta, wchodzc na Twoj stron, szybko znajdzie to, czego szukaB, mo|esz sobie po- gratulowa. Aby tak si staBo, strona musi posiada przyjazn i przejrzyst struktu- r. Oto kilka sprawdzonych wskaz�wek, aby internauta poczuB si na Twojej stronie jak w domu. Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW?  Aleksander Czech �% str. 8 Struktura skutecznego serwisu WWW 1. Oferta. Aby zachci internaut do pozostania na Twojej stronie dBu- |ej ni| kilka sekund, musisz sprawi, by od razu zorientowaB si, co masz mu do zaoferowania. Cel ten pozwala osign wBa[ciwie wy- eksponowana oferta. Dobrze wykonany opis produkt�w, zar�wno teks- towy, jak i graficzny, jest kluczem do zdobycia uwagi klienta. O kon- struowaniu oferty szerzej powiem w nastpnym rozdziale. Na razie zapamitaj, |e opis produkt�w czy usBug musi by skonstruowany tak, aby nie wymagaB dodatkowego komentarza ze strony sprzedawcy, kt�rego brak podczas wirtualnych zakup�w. Ponadto zapewnij jak najBatwiejszy dostp do wszystkich informacji, jakie klient mo|e uzna za istotne, takich jak cena, warunki pBatno[ci itd. 2. Informacje o firmie. Skuteczna strona internetowa nie mo|e oby si bez informacji o firmie. Internauci chc wiedzie, z kim maj do czynienia. U|ytkownik odwiedzajcy stron powinien z Batwo[ci do- trze do informacji takich jak: �% Co robi firma? �% Co odr�|nia firm od konkurencji? �% Co firma ma do zaoferowania? Podobne informacje umieszcza si zwykle w dziale  O nas lub  O fir- mie . Najlepiej, kiedy obszar menu gB�wnego, zawierajcy linki do dziaB�w  O nas ,  Biuro prasowe czy  Kontakt , jest w jaki[ spos�b wyr�|niony na tle reszty pozycji w menu. DoskonaBym miejscem na zwizBe przedstawienie informacji na temat firmy jest zdanie podsumowujce, znajdujce si pod logo. Zdanie podsumowujce nie powinno by sloganem marketingowym. W im prostszych sBowach uda nam si zawrze zawarto[ strony, tym lepiej. Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW?  Aleksander Czech �% str. 9 Struktura skutecznego serwisu WWW PrzykBad: BAJTEK  logo  Tworzymy skuteczne strony internetowe  zdanie podsumowuj- ce. 3. Kontakt. Niezbdnym elementem ka|dego menu gB�wnego jest Bcze do strony, gdzie internauta znajdzie wszystkie dane teleadresowe. Je[li pragniemy uBatwi u|ytkownikom kontakt z firm, dane takie jak adres firmy, telefon czy adres e-mail mo|na umie[ci bezpo[rednio na stronie gB�wnej. 4. Standardowe elementy strony. U|ytkownicy Sieci przyzwyczaili si do standardowego ukBadu strony. Je[li umie[cisz informacje i elementy strony w nietypowych miejscach  nie licz na to, |e internauta po[wici sw�j cenny czas na poBapanie si w Twoich rewolucyjnych pomysBach. Aby uBatwi jemu i sobie |ycie, pamitaj o kilku podstawo- wych zasadach: �% Logo znajduje si w lewym g�rnym rogu. Nie musi by ogromne, ale powinno si znaczne odr�|nia od reszty tre[ci zamieszczonych na stronie oraz przykuwa uwag. �% Na g�rze powinno zawsze znalez si menu gB�wne, natomiast me- nu szczeg�Bowe (kontekstowe) umieszcza si po lewej stronie. W przypadku, kiedy menu gB�wne zawiera du| liczb Bczy, mo|emy kilka najwa|niejszych z nich umie[ci w stopce, na dole ekranu. �% Innym, niezmierne wa|nym narzdziem znajdujcym si na stronie jest przeszukiwarka, kt�ra pozwala szybko dotrze do dowolnej tre[ci znajdujcej si w serwisie. Najlepsze miejsce dla przeszu- kiwarki to prawy g�rny r�g. Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW?  Aleksander Czech �% str. 10 Struktura skutecznego serwisu WWW WBa[ciwie zbudowana strona powinna pozwoli internaucie ju| na pierwszy rzut oka odpowiedzie sobie na pytania takie jak: Gdzie jestem? Czym si zajmuje firma? Jakie ta strona daje mi mo|liwo[- ci? Pamitaj, u|ytkownicy Internetu maj dobr pami, je[li uznaj, |e na Twojej stronie znalezli to, czego szukali, mo|esz by pewny, |e odwiedz Ci ponownie. Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW?  Aleksander Czech �% str. 11 Jak tworzy teksty na skuteczn stron internetow? Jak tworzy teksty Jak tworzy teksty na skuteczn stron internetow? na skuteczn stron internetow? Wielu dumnych wBa[cicieli stron internetowych zapomina, dla kogo zosta- By one stworzone. Na tych serwisach z Batwo[ci dowiemy si, |e firma jest najlepsza, najtaDsza... po prostu naj. Czego nie spos�b tam znalez, to informacji na temat, co tak naprawd wynika z tego dla zwykBego u|ytkownika. Dop�ki nie przekonasz klienta, |e mo|e on skorzysta na tym, co masz mu do zaoferowania, na nic zda si wielowiekowe do[wiadczenie firmy, najnowsza technologia czy najlepsi zatrudnieni przez firm fachowcy. Skupiaj si na punkcie widzenia klienta, zwracajc si zawsze bezpo- [rednio do niego. Konstruujc ofert lub inne teksty majce znalez si na stronie, u|ywaj zawsze formy  Ty zamiast  ja albo  my . Oto przykBad: Zamiast: Nasza firma posiada wieloletnie do[wiadczenie w tworzeniu stron WWW  lepiej byBoby napisa: Stworzymy skuteczn stron in- ternetow, dopasowan do Twoich potrzeb i mo|liwo[ci. Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW?  Aleksander Czech �% str. 12 Oferta  cechy kontra korzy[ci Oferta  cechy kontra korzy[ci Oferta  cechy kontra korzy[ci Je[li chcesz, aby oferta skutecznie zachcaBa do skorzystania z Twoich produkt�w lub usBug, musisz skonstruowa j tak, aby odpowiadaBa na dwa podstawowe pytania klient�w: Co z tego bd miaB? Jaka wynika z tego dla mnie korzy[? Je[li klient uzna, |e Tw�j produkt/usBuga rozwizuje jaki[ jego problem, jeste[ ju| bardzo blisko otrzymania zam�wienia. Jednym z najczstszych bBd�w przy prezentowaniu oferty jest mylenie cech z korzy[ciami. Najwy|sze nawet parametry produktu nie s korzy[- ci, ale cech, kt�ra opisuje, co ten produkt robi. Dobrze wida to przykBadzie sprztu audio-wideo. O zawr�t gBowy mo|e przyprawi liczba skomplikowanych parametr�w, mnogo[ obsBugiwanych format�w oraz najnowsze technologie, jakich u|ywa nowoczesny te- lewizor. Czsto wtedy my[l, co tak naprawd wynika dla mnie (nie eks- perta) z tej lawiny cyfr i danych. Szczeg�Bowy opis cech i parametr�w jest oczywi[cie wa|ny i zawsze po- winien by dostpny dla zainteresowanych. Jednak je[li chcesz skutecz- nie zachci klient�w do kupna, opisuj swoje produkty jzykiem ko- rzy[ci. Zamiast: Telewizor X wyposa|ony jest w technologi optymalizacji obrazu Full HD YZ 3500 ENGINE PRO  lepiej byBoby napisa: Dziki te- lewizorowi X bdziesz m�gB oglda najwy|szej jako[ci obraz, kt�ry raz na zawsze odmieni ogldanie telewizji. Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW?  Aleksander Czech �% str. 13 Oferta  cechy kontra korzy[ci Zanim zaczniesz pisa ofert, zadaj sobie pytanie: Jakie korzy[ci bd mieli klienci decydujc si na m�j produkt lub usBug? Jestem pewny, |e znajdziesz ich co najmniej kilka. Oto niekt�re z nich:  zaoszczdzenie pienidzy;  zarobienie pienidzy;  pozyskanie nowych klient�w;  oszczdno[ czasu;  uproszczenie lub zautomatyzowanie pewnych czynno[ci;  zwikszenie efektywno[ci. Pamitaj! To, w jaki spos�b zaprezentujesz swoj ofert, jest nie mniej wa|ne od tego, co sprzedajesz i na jakich warunkach. Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW?  Aleksander Czech �% str. 14 Referencje Referencje Referencje Innym bardzo dobrym pomysBem na zachcenie do skorzystania z oferty jest umieszczenie referencji, jakie klienci wystawili Twojej stronie lub produktom/usBugom sprzedawanym przez Ciebie. Internauci maj to do siebie, |e nie ufaj zbytnio reklamie. O wiele bardziej wiarygodnym zr�dBem informacji dla nich s opinie innych u|yt- kownik�w Sieci. Referencje s wa|nym narzdziem sprzeda|owym, dlate- go warto dba o wysok jako[ usBug, kt�re dziki temu klienci chtnie polec innym. Referencje s tak|e dowodem na to, |e nie masz nic do ukrycia i zale|y Ci na opiniach klient�w. Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW?  Aleksander Czech �% str. 15 Wicej informacji na temat tworzenia skutecznych stron WWW Wicej informacji na temat tworzenia Wicej informacji na temat tworzenia skutecznych stron WWW skutecznych stron WWW Do tej pory wspominali[my o czytelnej strukturze strony oraz wBa[ciwie napisanych tekstach. Teraz zajmiemy si innymi elementami serwisu, kt�re mog w znaczcy spos�b wpBywa na jej dochodowo[. M�wili[my ju| o tym, jak wa|ny jest wBa[ciwy opis oferty, czyli taki, kt�- ry nie wymaga |adnego dodatkowego komentarza. Dla internaut�w liczy si jednak nie tylko sam opis produktu/usBugi. R�wnie wa|ne s do- datkowe informacje, takie jak cena, warunki pBatno[ci, warunki ewen- tualnych zwrot�w oraz spos�b dostarczenia produktu. Informacje te powinny by zamieszczone w widocznym miejscu. NiewBa[- ciwie sformuBowany opis produktu i brak dodatkowych informacji jest jedn z tych rzeczy, na kt�re najcz[ciej narzekaj polscy internauci w trakcie zakup�w w Sieci. Mimo |e informowanie o cenie produktu lub usBugi wydaje si oczywiste, to w praktyce wielu wBa[cicieli stron za- pomina o tym niezwykle istotnym elemencie oferty. Inn wa|n spraw jest wBa[ciwa ochrona danych osobowych. Klienci coraz wiksz wag przykBadaj do tej kwestii. Dlatego niech naszym priorytetem stanie si nale|yta ochrona tych danych. Musisz zadba o to, aby link prowadzcy do polityki prywatno[ci znajdowaB si zawsze w miejscu, gdzie klient bdzie proszony o podanie danych osobowych. Kolejn kluczow kwesti dla dochodowej strony WWW jest wBa[ciwa ob- sBuga klienta oraz staranne wsBuchanie si w jego potrzeby i oczeki- wania. Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW?  Aleksander Czech �% str. 16 Wicej informacji na temat tworzenia skutecznych stron WWW WBa[ciwa obsBuga internetowego klienta musi uwzgldnia: 1. Szybk i wyczerpujc odpowiedz na zapytania klient�w. 2. Tworzenie oferty, kt�ra uwzgldnia uwagi klient�w. 3. Monitorowanie poziomu zadowolenia klient�w. W relacjach z klientami staraj si nie kierowa jedynie wzgldami ma- terialnymi. WB�| w Wasze kontakty co[ ekstra, co wyr�|ni Twoj stron na tle wielu podobnych. Pamitaj  rozwizywanie problem�w klient�w jest kluczem do ich przychylno[ci. Badania pokazuj, |e klienci, kt�rych problem zostaB pozytywnie rozwizany z naszym udziaBem, s bardziej lo- jalni od tych, kt�rzy problemu nie mieli wcale. Traktuj zapytania od klient�w jak dodatkow szans do kontakt�w z nimi, a nie jako uci|liw konieczno[. Zachcaj klient�w do komentowania Twojej oferty, mo|esz tak|e popro- si ich o wypeBnienie ankiety, kt�ra pomo|e odpowiedzie Ci na wiele pytaD dotyczcych oczekiwaD klient�w. Im wicej wiesz o swoich klientach, tym lepiej! Bdz pewny, |e potrak- towani wyjtkowo  odwiedz Ci ponownie, a tak|e polec innym in- ternautom. Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW?  Aleksander Czech �% str. 17 Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach Um�wmy si, |e Twoja strona jest ju| gotowa. Ma przejrzyst budow, atrakcyjny wygld, pozwala na Batwy dostp do informacji. Ponadto wszystkie zamieszczone na stronie teksty uwzgldniaj punkt widzenia klienta i skierowane s bezpo[rednio do niego. Nie pozostaje nic wicej, jak tylko czeka na lawin klient�w i zam�wieD, czeka i czeka... Brutalna prawda jest taka, |e w Internecie ju| panuje ogromny tBok, a w niedalekiej przyszBo[ci bdzie jeszcze cia[niej. Swoj ofert bdziesz musiaB konkurowa z dziesitkami innych stron, kt�re sprzedaj to samo lub prawie to samo co Ty. Nawet najlepiej zbudowana strona nie przyniesie dochodu, je[li nikt jej nie odwiedzi. Ostania rzecz, kt�rej potrzebuje Tw�j serwis do zarabiania du|ych pie- nidzy, to internauci, kt�rzy bd go odwiedza. Nie chodzi tu o przypad- kowe osoby, ale tylko tych u|ytkownik�w Sieci, kt�rzy szukaj wBa[nie tego, co sprzedajesz. Najlepszym sposobem na dotarcie do tych os�b jest pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach. Jak to dziaBa? Do poruszania si po Sieci internauci u|ywaj wyszukiwarek interneto- wych. To one pozwalaj milionom u|ytkownik�w w ka|dej chwili dotrze bByskawicznie do interesujcych ich informacji, produkt�w i usBug. Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW?  Aleksander Czech �% str. 18 Jak to dziaBa? Internauci wpisuj w wyszukiwarce zapytania takie jak np.  tanie telewi- zory ,  u|ywane samochody albo nazw dowolnego produktu lub usBugi, jakie przyjd im do gBowy. Zapytania takie jak  tanie telewizory to wyra|enia kluczowe. WBa[ciciele serwis�w spodziewaj si, |e wpisujc takie wBa[nie sBowa, internauci trafi do ich oferty. Po ich wpisaniu wyszukiwarka natychmiast wy[wietli dziesitki, a nawet setki adres�w, pod kt�rymi mo|na znalez dokBadnie to, czego szukaj. W[r�d tych adres�w znajdzie si tak|e ten prowadzcy do Twojej strony. Pytanie brzmi, czy znajdziesz si w pierwszej dziesitce, czy pierwszej setce wynik�w wyszukiwania? Tylko pierwsze 20, g�ra 30 serwis�w ma realn szans na to, |e kto[ z nich skorzysta. Te 20, 30 serwis�w to najbardziej dochodowy obszar w Internecie. Znalezienie sie w tej strefie powinno by jednym z podstawowych cel�w dla wBa[cicieli serwis�w, kt�re maj przynosi zyski Osiganie wysokich pozycji w wyszukiwarce mo|liwe jest dziki pozycjo- nowaniu stron. W odpowiedzi na ogromne zainteresowanie umieszczaniem stron WWW w czoB�wce rezultat�w wyszukiwarki powstaB caBy rynek usBug pozycjoners- kich. Pozycjoner to  najpro[ciej rzecz ujmujc  kto[, kto pracuje nad zdobywaniem najlepszych pozycji dla stron wy[wietlanych przez wy- szukiwark po wpisaniu przez internaut wyra|enia kluczowego. Istnieje szereg sposob�w, z kt�rych korzysta pozycjoner, aby wprowadzi serwis WWW do czoB�wki wynik�w wyszukiwania. Oczywi[cie nic nie stoi na przeszkodzie, aby[ sam pozycjonowaB sw�j ser- wis, ale ostrzegam, |e wprowadzenie strony do pierwszej pidziesitki mo|e potrwa wiele dBugich miesicy. W tym czasie czeka Ci wyt|ona nauka i dBugie godziny spdzone przed komputerem. Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW?  Aleksander Czech �% str. 19 Jak to dziaBa? Bez wzgldu na to, czy bdziesz chciaB sam pozycjonowa swoj stron, czy te| zlecisz to specjalistycznej firmie  pamitaj, |e nie warto zwle- ka z rozpoczciem pracy nad budowaniem wysokiej pozycji. Profes- jonalne pozycjonowanie nie przynosi natychmiastowych efekt�w i wy- maga nieustajcej pracy nad serwisem. Bdz jednak pewny, |e warto czeka na wysok pozycj strony. Oto kilka zalet, dziki kt�rym pozycjonowanie jest najskuteczniejsz form reklamy w Internecie: 1. NiezwykBa skuteczno[. 2. Na Twoja stron trafi przede wszystkim osoby zainteresowane tym, co sprzedajesz. 3. Relatywnie niewielkie koszty. 4. PBacenie jedynie za efekty. NieBatwo w kilku zdaniach przedstawi szczeg�Bowa wiedz na temat po- zycjonowania. Je[li chcesz pozna wicej szczeg�B�w, zapraszamy na stron www.eactive.pl, gdzie znajdziesz wszystkie odpowiedzi dotyczce budowania wysokiej pozycji serwisu. Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW?  Aleksander Czech �% str. 20 Na koniec Na koniec Na koniec Wraz z tym kursem otrzymaBe[ do rki najbardziej podstawow wiedz konieczn do stworzenia dochodowego serwisu WWW. Na tych kilku pros- tych wskaz�wkach oczywi[cie nie koDczy si droga do stworzenia sku- tecznej strony. Budowaniu witryn internetowych po[wicono mn�stwo ksi|ek, opracowaD i wskazaD. Jednak bez wzgldu na to, czym chcesz si zajmowa w Sieci i jak chcesz, aby wygldaBa Twoja strona, wszystkie zawarte w kursie informa- cje powinny by dla Ciebie punktem odniesienia, drogowskazami przy- datnymi przy podejmowaniu decyzji dotyczcych Twojego serwisu. Pamitaj, |e nie istnieje |adna droga na skr�ty, a zamieszczone w kur- sie wskaz�wki to nie magiczne sztuczki, tylko sprawdzona wiedza, z po- wodzeniem wykorzystywana przez profesjonalnie zrealizowane strony. Korzystajc z kursu, staraj si zawsze dopasowa zdobyt widz do kon- kretnych warunk�w i zadaD, jakim bdzie musiaBa sprosta Twoja strona. Chc przez to powiedzie, |e nie ma jednego idealnego rozwizania, jednak istniej pewne og�lne zasady, kt�re maj zastosowanie bez wzgldu na to, czym ma zajmowa si strona  i mam nadziej, |e do tych zasad udaBo mi si Ciebie przekona. Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech JAK STWORZY SKUTECZN STRON WWW?  Aleksander Czech �% str. 21 Kontakt Kontakt Kontakt Redaktor serwisu SuperMarketing.pl Aleksander Czech aleksander.czech@eactive.pl ul. Uniwersytecka 1 50-951 WrocBaw tel. 071 341 71 20 tel. 071 372 41 14 Copyright by Wydawnictwo ZBote My[li & Aleksander Czech

Wyszukiwarka