metodologia badań pedagogicznych spis bibliograficzny


METODOLOGIA BADAC
W NAUKACH PEDAGOGICZNYCH
METODOLOGIA BADAC W NAUKACH PEDAGOGICZNYCH
ZESTAWIENIE W WYBORZE W OPARCIU O ZBIORY
PEDAGOGICZNEJ BIBLIOTEKI WOJEWÓDZKIEJ W RYBNIKU
FILIA W WODZISAAWIU ŚLSKIM
WYDAWNICTWA ZWARTE:
1. Analiza układów społecznych : przewodnik metodologiczny po badaniach
jakościowych / John Lofland, David A. Snow, Leon Anderson, Lyn H. Lofland.-
Warszawa : Wydaw. Nauk. Scholar , 2009.- 379 s., nr inw. 30304
2. Badanie dojrzewanie, rozwój: (na drodze do doktoratu): eksperyment
i obserwacja w badaniach pedagogicznych/ pod red. Franciszka Szloska.-
Warszawa-Radom: Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji-PIB, 2007.-
161s.; wykr., rys.; nr inw. 28853
3. Badanie masowego komunikowania / Jerzy Mikułowski- Pomorski Warszawa :
Państw. Wydaw. Naukowe, 1980. - 218, [1] s. : 1 il., 1 wykr.; nr inw. 13851
4. Człowiek a środowisko życia : podstawy teoretyczno-metodologiczne
diagnozy/ Ewa Wysocka.- Warszawa : Wydawnictwo Akademickie "Żak"
Teresa i Józef Śniecińscy , cop. 2007.- 537 s., nr inw. 30372 czyt.
1
5. Diagnoza w resocjalizacji: obszary problemowe i modele rozwiązań
w ujęciu psychopedagogicznym/ Ewa Wysocka.- Warszawa: Wydawnictwo
Naukowe PWN, 2008.- 342, [1] s.; nr inw. 29660
6. Dialog w pedagogicznym badaniu jakościowym/ Urszula Ostrowska.- Kraków:
Oficyna Wydawnicza   Impuls  , 2000.- 206 s.; nr inw. 27703 cz.
7. Elementy diagnostyki pedagogicznej/ pod red. I. Lepalczyk i J. Badury.-
Warszawa: Państwowe Wydawnictwa Naukowe, 1987.- 245 [3] s.; nr inw.
21772, 21773 cz.
8. Elementy metodologii badań psychologicznych/ Jerzy Brzeziński.-
Warszawa: Państwowe Wydawnictwa Naukowe, 1978.- 348 s.; nr inw. 11702,
11703, 11704, 11705, 11706cz.
9. Elementy metodologii badań psychologicznych/ Jerzy Brzeziński.- wyd. 4.-
Warszawa: Państwowe Wydawnictwa Naukowe, 1984.- 348 s.; nr inw. 18163,
18164
10. Hipoteza w badaniach naukowych: poradnik dla studentów/ Edward
Hajduk.- Zielona Góra: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej im.
Tadeusza Kotarbińskiego, 1993.- 106 s.; nr inw. 24752
11. Jak pisać pracę magisterską ? : poradnik dla studentów/ Maria Węglińska.-
Kraków : "Impuls" , 2004.- 128 s., nr inw. 27851
12. Jak pisać pracę magisterską ? : poradnik dla studentów/ Maria Węglińska.-
Kraków : "Impuls" , 1997.- 131 s., nr inw. 30408, 26235 czyt.
13. Jak pisać prace pisemne i prace badawcze oraz jak zdać egzamin
z psychologii/ Morison Murray.- Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo, [1999].-
117 s.; rys., wykr., nr inw. 27566 cz.
14. Jak uprawiać badania oświatowe: metodologia praktyczna/ Krzysztof
Konarzewski.- wyd. 2 popr.- Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne
Spółka Akcyjna, [2000].- 240 s.; nr inw. 27870
2
15. Jak uprawiać badania oświatowe: metodologia praktyczna/ Krzysztof
Konarzewski.- Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A., 2000.-
238 s.; nr inw. 26865 cz., 26947, 27092
16. Metodologia badań nad edukacją/ Krzysztof Rubacha.- Warszawa:
Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2008.- 469, [1] s.; 29601 cz.
17. Metodologia badań psychologicznych/ Jerzy Brzeziński.- Warszawa:
Wydawnictwo Naukowe, 2007.- wyd. 5. 2 dodruk.- 684 s.; nr inw. 29753, 29768
cz.
18. Metodologia badań psychologicznych/ Jerzy Brzeziński.- Warszawa:
Wydawnictwo Naukowe, 2007.- wyd. 2 dodruk.- 684 s.; nr inw. 29362
19. Metodologia badań psychologicznych/ Jerzy Brzeziński.- Warszawa:
Wydawnictwo Naukowe, 2007.- wyd. 2.- 679 s.; nr inw. 26226
20. Metodologia badań psychologicznych/ oprac. W. Wosińska, E. Gruszczyk, B.
Grabarz.- Katowice: Uniwersytet Śląski, 1978.- 172 s.; nr inw. 12544/I, 12544/II,
12546/I cz., 12546/II cz.
21. Metodologia badań socjologicznych : kompendium wiedzy
metodologicznej dla studentów/ Ryszard Adam Podgórski.- Bydgoszcz :
Oficyna Wydawnicza Branta , 2007.- 239 s., nr inw. 29918 cz., 29943, 30358,
30359
22. Metodologia badań społecznych/ Stefan Nowak.- Warszawa: Wydawnictwo
Naukowe PWN, 1985.- 194 [2] s.; nr inw. 19686 cz.
23. Metodologia badań społecznych/ Stefan Nowak; [red. inicjujący Wojciech
Połeć].- Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007.- 494 [2] s.; nr inw.
28886
24. Metodologia badań w pielęgniarstwie : podręcznik dla studiów
medycznych / Helena Lenartowicz, Maria Kózka.- Warszawa : Wydawnictwo
Lekarskie PZWL , 2011.- 144 s., nr inw. 30581 cz.
3
25. Metodologia historii/Jerzy Topolski.- Warszawa: Państwowe Wydawnictwa
Naukowe, 1984.- wyd. 3 popr. i uzup.- 575 s.; nr inw. 18474, 18451, 18452
26. Metodologia i metody badań psychologicznych (dla studentów wszystkich
lat psychologii)/ pod red. Kazimierza Czarneckiego.- Katowice: Uniwersytet
Śląski, 1980.- 361 s.; nr inw. 14626 cz.
27. Metodologia nauk ekonomicznych : dylematy i wyzwania/ red. nauk.
Kazimierz Kuciński .- Warszawa : Difin , 2010 .- 239s. , nr inw. 30481
28. Metodologia pedagogiki społecznej : praca zbiorowa/ pod kier. nauk.
Ryszarda Wroczyńskiego i Tadeusza Pilcha.-Wrocław : Zakład Narodowy im.
Ossolińskich Wydawnictwo PAN, 1974. - 512 s., [1] k. tabl.; nr inw. 7596 cz.
29. Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie/pod red. Dariusza
Kubinowskiego i Mariana Nowaka.- Kraków: Oficyna Wydawnicza   Impuls  ,
2006.- nr inw. 29044, 29045 cz.
30. Metodologia: badania: praktyka pedagogiczna/ Stanisław Palka.- Gdańsk:
Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, 2006.- 149 s.; nr inw. 28411 cz., 28412
31. Metodologiczne i psychologiczne wyznaczniki procesu badawczego
w psychologii/ Jerzy Brzeziński.- Poznań: Wydawnictwo Naukowe
Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 1978.- 178 s.; nr inw. 12591, 12592,
12593 cz.
32. Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice : oblicza
akademickiej praktyki / pod red. nauk. Jacka Piekarskiego, Danuty Urbaniak-
Zając, Krzysztofa J. Szmidta.- Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls" , 2010.-
272 s., nr inw. 30559 cz.
33. Metodologiczne i statystyczne problemy psychologii / red. nauk. Jerzy
Brzeziński, Jerzy Siuta ; [aut. Malcolm Macmillan i in.] .- Poznań : Zysk i S-ka ,
cop. 2006 .- 217 s., nr inw. 30084
34. Metodologiczne podstawy wychowania muzycznego/ pod red. Heleny
Danel- Bobrzyk.- Katowice: Uniwersytet Śląski, 1982.- 136 s.; nr inw. 16487
4
35. Metodologiczne problemy badań nad rodziną/ praca zbiorowa pod red.
Zbigniewa Tyszki.- Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu
Poznańskiego, 1980.- 240 s.; nr inw. 13665
36. Metody analizy tekstu naukowego/ Witold Marciszewski.- Warszawa:
Państwowe Wydawnictwa Naukowe, 1981.- 260 [3] s.; nr inw. 15347, 15348,
16131
37. Metody badania pracy/ Barbara Baraniak.- Warszawa: WAiP, 2009.- 205 s..,
nr inw. 30002
38. Metody badań i diagnostyka psychologiczna/ Zbigniew Skorny.- Wrocław:
Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1974.- 339 s.; 7691 cz., 8631, 9143, 24970
39. Metody badań pedagogicznych/ Mieczysław Aobocki.- Warszawa: Państwowe
Wydawnictwa Naukowe, 1984.- wyd. 5.- 314 s.; nr inw. 18603, 18605
40. Metody badań pedagogicznych/ Mieczysław Aobocki.- Warszawa: Państwowe
Wydawnictwa Naukowe, 1982.- wyd. 4.- 314 s.; nr 15896, 15897
41. Metody badań pedagogicznych: skrypt przeznaczony dla studentów
pedagogiki, psychologii oraz wyższych szkół pedagogicznych/ Mieczysław
Aobocki.- Warszawa: Państwowe Wydawnictwa Naukowe, 1978.- wyd. 8.- 314
s.; nr inw. 11973, 11974, 11975, 11976, 11977 cz.
42. Metody badań psychologicznych/ pod red. Lidii Wołoszynowej.- Warszawa:
Państwowe Wydawnictwa Naukowe, 1965.- 490 s.; nr inw. 13242
43. Metody badawcze stosowane w psychologii rozwojowej/ Zofia Babska// W:
Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży/ pod red. Marii Żebrowskiej.-
Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1986.- wyd. 12, tom 3,s. 191-
240; nr inw. 19874/III
44. Metody badawcze stosowane w psychologii rozwojowej/ Zofia Babska//W:
Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży/ pod red. Marii Żebrowskiej.-
Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1980.- wyd. 10, tom 3; nr inw.
14302/III
5
45. Metody badawcze stosowane w psychologii rozwojowej/ Zofia Babska//W:
Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży/ pod red. Marii Żebrowskiej.-
Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1979.- wyd. 9, tom 3; nr inw.
13152, 13153
46. Metody badawcze stosowane w psychologii rozwojowej/ Zofia Babska// W:
Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży/ pod red. Marii Żebrowskiej.-
Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1975.- wyd. 6; tom 3, nr inw.
8474, 8476, 8477, 9056, 9057, 9058
47. Metody badawcze stosowane w psychologii rozwojowej/ Zofia Babska//W:
Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży/ pod red. Marii Żebrowskiej.-
Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1973.- wyd.5; tom 3, nr inw.
7298, 7299 cz.
48. Metody badawcze stosowane w psychologii rozwojowej/ Zofia Babska// W:
Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży/ pod red. Marii Żebrowskiej.-
Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1969.- wyd. 3; tom 3, nr inw.
5490, 5777, 5779
49. Metody badawcze stosowane w psychologii rozwojowej/ Zofia Babska// W:
Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży/ pod red. Marii Żebrowskiej.-
Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1966.- wyd. 2; nr inw. 4376,
4441
50. Metody badawcze w naukach w wychowaniu/pod red. Wincentego Okonia.-
Wrocław Ossolineum, 1982.- 289 s.; nr inw. 16170 cz.
51. Metody i techniki badań pedagogicznych/ Albert Wojciech Maszke.-
Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2008.- 337 s.; nr inw.
29752, 29767 cz.
52. Metody i techniki badań pedagogicznych/ Albert Wojciech Maszke.-
Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2004.- 250 s.; nr inw.
28744
6
53. Metody i techniki badań pedagogicznych/ Albert Wojciech Maszke.-
Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2004.- wyd. 2. zmien.-
250 s.; nr inw. 28033, 28034
54. Metody i techniki badań pedagogicznych/ Mieczysław Aobocki.- Warszawa:
Oficyna Wydawnicza  Impuls , 2006.- wyd. 5.- 329 s., rys; nr inw. 28612,
28613, 28454, 28455, 28456, 28457, 28458, 28459
55. Metody i techniki badań pedagogicznych/ Mieczysław Aobocki.- Warszawa:
Oficyna Wydawnicza  Impuls , 2007.- wyd. 6.- 329, [1] s., rys; nr inw. 29386,
29294
56. Metody i techniki badań pedagogicznych/ Mieczysław Aobocki.- Warszawa:
Oficyna Wydawnicza  Impuls , 2009 .- 331 s. , nr inw 30209
57. Metody i techniki badań pedagogicznych/ Mieczysław Aobocki.- Warszawa:
Oficyna Wydawnicza  Impuls , 2005.- wyd. 4.- 329 s., rys; nr inw. 28262,
28358, 28359, 28360
58. Metody i techniki badań pedagogicznych/ Mieczysław Aobocki.- Warszawa:
Oficyna Wydawnicza  Impuls , 2000.- 330 s., rys; nr inw. 26977, 26978, 26979
cz.
59. Metody i techniki stosowane w badaniach pedagogicznych/ Kazimierz
Żegnałek. - Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP,
2008.- 272 s.; nr inw. 29641, 29642 cz., 29738
60. Metody pedagogiki specjalnej/ pod red. Norrisa G. Haringa, Richarda L.
Schiefelbuscha.- Warszawa: Państwowe Wydawnictwa Naukowe, 1981.- 499 s.;
nr inw. 14618, 15160
61. Metody pedagogiki specjalnej/ pod red. Norrisa G. Haringa, Richarda L.
Schiefelbuscha.- Warszawa: Państwowe Wydawnictwa Naukowe, 1977.- wyd.
2.- 499 s.; nr inw. 10552, 10553, 10554 cz.
62. Metody poznawania psychiki człowieka// W: Psychologia ogólna: materiały
pomocnicze dla zakładów kształcenia nauczycieli/ Maria Przetacznikowa,
7
Grażyna Makiełło-Jarża.- Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne,
1977.- wyd. 3.- s. 24-43; nr inw. 11074
63. Metody poznawania psychiki człowieka// W: Psychologia ogólna: podręcznik
dla klasy II liceum pedagogicznego/ Maria Przetacznikowa, Grażyna Makiełło-
Jarża.- Warszawa: Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, 1972.- wyd. 8.-
s. 24-43; nr inw. 7051 cz.
64. Metody twórczej resocjalizacji: teoria i praktyka wychowawcza/ Marek
Kopiczyński.- Warszawa: Wydawnictwa Naukowe PWN, 2006.- 430 s.; nr inw.
28851, 28954
65. Metody: opisu i wnioskowanie statystycznego w psychologii i pedagogice/
Andrzej Góralski.- Warszawa: Państwowe Wydawnictwa Pedagogiczne, 1987.-
354 s.; nr inw. 21996 cz.
66. Nowy leksykon metodologiczny/red. nauk. Kazimierz M. Czarnecki.-
Sosnowiec: Wyższa Szkoła Humanitas, 2009.- 247 s.; nr inw. 29889 cz.
67. Opisowa metodologia badań psychologicznych : studia i przykłady / pod
red. Ryszarda Stachowskiego, Włodzisława Seidlera.- Warszawa : Vizja Press
& IT , 2008.- 273 s., nr inw. 30374 czyt.
68. O przedmiocie i metodach badań dydaktycznych/ Leonid W. Zankow.-
Warszawa: Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, 1967.- 119 s.; nr inw.
4727, 5183
69. O przedmiocie i metodach badań dydaktycznych// W: Wprowadzenie do
dydaktyki ogólnej/ Wincenty Okoń.- Warszawa: Wydawnictwo Akademickie
  Żak  , 2003.- 423 s.; nr inw. 27744
70. O przedmiocie i metodach badań dydaktycznych// W: Wprowadzenie do
dydaktyki ogólnej/ Wincenty Okoń.- Warszawa: Wydawnictwo Akademickie
  Żak  , 1998.- wyd. 4.- 423 s.; nr inw. 26623, 26624, 26918, 27160, 27391
71. O przedmiocie i metodach badań dydaktycznych// W: Wprowadzenie do
dydaktyki ogólnej/ Wincenty Okoń.- Warszawa: Wydawnictwo Akademickie
  Żak  , 1995.- 423 s.; nr inw. 25567, 25568
8
72. O przedmiocie i metodach badań dydaktycznych// W: Wprowadzenie do
dydaktyki ogólnej/ Wincenty Okoń.- Warszawa: Państwowe Wydawnictwa
Naukowe, 1987.- 455, [1] s., [4] k. tabl.; nr inw. 21346, 21347, 21348, 21349 cz.
73. Obserwacja pedagogiczna: badania przydatności niektórych sposobów
prowadzenia zeszytów obserwacyjnych/ Roman Przezwański.- Warszawa:
Państwowa Zakłady Wydawnictw Szkolnych, 1959.- 78 s., nr inw. 1504, 4792
cz.
74. Obserwacje psychologiczne dzieci i młodzieży/ Zbigniew Skorny.-
Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1978.- 217 s.; nr inw. 12687,
12688, 12689, 12690, 12691 cz.
75. Orientacje: w metodologii badań pedagogicznych/ pod red. Stanisława
Pałki.- Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, [1998].- 146 s.; nr
inw. 26282, 26910, 29329 cz.
76. Pedagogika emancypacyjna/ Maria Czerepaniak-Walczak.- Gdańsk: Gdańskie
Wydawnictwo Psychologiczne, 2006.- 261 s.; ryc.; nr inw. 29073 cz.
77. Pedagogika w stanie tworzenia: kontynuacje/ Stanisław Palka.- Kraków:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2003.- 166 s.; nr inw. 27594,
28019, 28020, 28021
78. Podręcznik metod rozwoju dziecka/praca zbiorowa pod red. P. H. Mussena.-
Warszawa: Państwowe Wydawnictwa Naukowe, 1970.- 574 s., nr inw. 5782 cz,
5783, 5784.
79. Podstawowe metody statystyczne w psychologii i pedagogice/ J.P.
Guilford.- Warszawa: Państwowe Wydawnictwa Naukowe, 1964.- wyd. 2.- 570
s.; nr inw. 3436 cz.
80. Podstawy badań społecznych/ Earl Babbie.- Warszawa: PWN, 2009.- 577 s.,
nr inw. 29877 cz, 29993
81. Podstawy metodologii badań: do pracy magisterskiej i licencjackiej
z pedagogiki/ Waldemar Dutkiewicz.- wyd. 5, Warszawa: Wydawnictwo
Stachurski, 2001.- 235 s.; rys.; nr inw. 27783 cz.
9
82. Podstawy metodologii badań w pedagogice / red. nauk Stanisław Palka.-
Gdańsk : GWP , 2010 .- 480 s., nr inw. 30185
83. Poznawanie i badanie środowiska wychowawczego// W: Pedagogika
społeczna/ Ryszard Wroczyński.- Warszawa: Państwowe Wydawnictwa
Naukowe, 1985.- 387. [1] s.; nr inw. 19747, 19749, 25350
84. Poznawanie i badanie środowiska wychowawczego// W: Pedagogika
społeczna/ Ryszard Wroczyński.- Warszawa: Państwowe Wydawnictwa
Naukowe, 1974. - 387. [1] s.; nr inw. 7369, 7370 cz.
85. Poznawanie uczniów: zdobywanie informacji w pracy
wychowawczej/Andrzej Janowski.- Warszawa: Wydawnictwa Szkolne
i Pedagogiczne, 1991.- wyd. 4. popr.- 266 s.; nr inw. 25054
86. Poznawanie uczniów: zdobywanie informacji w pracy wychowawczej/
Andrzej Janowski.- Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1980.-
wyd. 2. popr.- 264 s.; nr inw. 14492, 14493, 15405, 15406, 17633, 24327
87. Poznawanie uczniów: zdobywanie informacji w pracy wychowawczej/
Andrzej Janowski.- Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1975.-
235 s.; nr inw. 8387, 8388, 8677, 8887-8890, 8891 cz.
88. Praca badawcza nauczyciela/ Władysław Zaczyński.- Warszawa: Państwowe
Zakłady Wydawnictw Szkolnych, 1968.- 222 s.; nr inw. 5230
89. Praca badawcza nauczyciela/ Władysław Zaczyński.- Warszawa: Państwowe
Zakłady Wydawnictw Szkolnych, 1981.- wyd. 3.- 222 s.; nr inw. 15768 cz.
90. Praca badawcza nauczyciela/ Władysław Zaczyński.- Warszawa: Państwowe
Zakłady Wydawnictw Szkolnych, 1995.- wyd. 4.- 173 s.; nr inw. 25394, 25395,
25396, 25551, 255671, 25572, 25758, 25842, 25843, 25965
91. Praca badawcza nauczyciela/ Władysław Zaczyński.- Warszawa: Państwowe
Zakłady Wydawnictw Szkolnych, 1995.- wyd. 5. popr.- 173 s.; nr inw. 26231.
92. Praca badawcza nauczyciela/ Władysław Zaczyński.- Warszawa: Państwowe
Zakłady Wydawnictw Szkolnych, 1995.- wyd. 6.- 173 s.; nr inw. 27338.
10
93. Praca badawcza nauczyciela/ Władysław Zaczyński.- Warszawa: Państwowe
Zakłady Wydawnictw Szkolnych, 1968.- 22 s., rys.; nr inw. 5230
94. Praca dyplomowa na studiach I i II stopnia z nauk społecznych / Franciszek
Bereznicki.- Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls" , 2010.- 92 s., nr inw.
30464, 30521, 30524 cz.
95. Prace magisterskie z psychologii i pedagogiki: przewodnik
metodologiczny dla studiujących nauczycieli/ Zbigniew Skorny.- Warszawa:
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne , 1984.- 140 s.; nr inw. 18662, 18663,
18664 cz.
96. Prace magisterskie z pedagogiki/ Franciszek Bereznicki.- Kraków: IMPULS,
2008.- 92 s., nr inw. 29992 cz., 30027, 30028
97. Problemy efektywności badań dydaktycznych/ Jurij Badański; przeł. [z ros.]
Aleksander Słowiński.- Warszawa: Wydawnictwa Szkole i Pedagogiczne, 1985.-
199, [1]s.; nr inw. 19737, 19738 cz.
98. Problemy metodologiczne eksperymentalnych badań programowych/
praca zbiorowa pod red. Anny Bogdańskiej-Zarembiny.- Warszawa:
Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, 1980.- 161s.; nr inw. 14688, 14689 cz.
99. Prowadzenie wywiadów/ Steinar Kvale ; tł. Agata Dziuban.- Warszawa :
Wydawnictwo Naukowe PWN , 2010.- 245 s., nr inw. 30450, 30503, 30523 cz.
100. Przewodnik dla piszących prace magisterskie w zakresie zarządzania /
Bogumiła Brycz, Tadeusz Dudycz.- Warszawa : Polskie Wydawnictwo
Ekonomiczne , 2011.- 120 s., nr inw. 30566
101. Przewodnik do studiowania pedagogiki ogólnej z metodologią: dla
studentów I roku pedagogiki studiów dziennych i zaocznych/ Dorota
Grabowska-Ekiert, Elżbieta Finak.  Katowice: Uniwersytet Śląski, 1983.- 21 s.;
nr inw: 17136
102. Przewodnik metodyczny pisania pracy dyplomowej/ Renata
Wojciechowska.- Warszawa : Difin , 2010.- 108 s., nr inw. 30373 czyt.
11
103. Psychologiczne badanie doświadczalne w szkole: problematyka
i metodologia badań doświadczalnych z psychologii uczenia się
i nauczania/ Józef Pieter.- Katowice: Związek Nauczycielstwa Polskiego,
1959.- 52 s.; nr inw. 4787, 5829
104. Psychologiczne różnice indywidualne a osiągnięcia uczniów/ Tadeusz
Lewowicki .- Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1977.- wyd. 2.-
231 s.; nr inw. 11021, 11022, 11023, 11024, 11025 cz.
105. Psychologiczne różnice indywidualne a osiągnięcia uczniów/ Tadeusz
Lewowicki .- Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1975.- 231 s.;
nr inw. 9344, 9345, 9346
106. Rozmowa i wywiad w psychologii/ Stanisław Gertsmann.- Warszawa:
Państwowe Wydawnictwa Naukowe, 1985.- wyd. 3 rozsz.- 293, [3] s.; nr inw.
19635, 19770, 19771
107. Rozmowa i wywiad w psychologii/ Stanisław Gertsmann.- Warszawa:
Państwowe Wydawnictwa Naukowe, 1980.- wyd. 4.- 258 s.; nr inw. 14470,
15009, 15010
108. Rozmowa i wywiad w psychologii/ Stanisław Gertsmann.- Warszawa:
Państwowe Wydawnictwa Naukowe, 1976.- wyd. 3.- 258 s.; nr inw. 9902, 9903,
9865 cz.
109. Standardy dla testów stosowanych w psychologii i pedagogice/ przekł.
Elżbieta Hornowska; American Educational Research Association, American
Psychological Association, National Council on Measurement In Education.-
Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2007.- 304 s.; nr inw. 28944,
29315
110. Statystyka w pracy badawczej nauczyciela/ Władysław Piotr Zaczyński.-
Warszawa: Wydawnictwo  Żak , 1997.- 46 s.; nr inw. 26561, 26562, 26563,
26103 cz.
12
111. Statystyka: wykład podstawowych zagadnień z ćwiczeniami/ Tadeusz
Puchalski.- Warszawa: Państwowe Wydawnictwa Naukowe, 1969.- 426 s.; nr
inw. 8218
112. Struktura badań porównawczych rzeczywistości wychowawczej;
Wartościowanie w pedagogice porównawczej// W: Wprowadzenie do
pedagogiki porównawczej/ Tadeusz J. Wiloch.- Warszawa: Państwowe
Wydawnictwa Naukowe, 1970.- 237 s.; nr inw. 5858 cz., 7600, 7601, 8727
113. Szkolna wiedza pojęciowa uczniów klas początkowych w świetle badań
naukowych/ Kazimierz Czarnecki.- Katowice: "Śląsk", 1995.- 471 s.; nr inw.
25664 cz., 25894, 25595
114. Uwarunkowania, założenia i metody badań pedagogicznych/ Zofia
Krzysztoszek.- Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1977.-
191s.; nr inw. 10826, 10827, 10828 cz.
115. Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej/ Wincenty Okoń. - Wyd. 4.- Warszawa
: "Żak", 1998. - 423, [1] s. : rys.; nr inw. 26623, 26624, 26918, 27160, 27391
116. Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej/ Wincenty Okoń. - Wyd. 5.- Warszawa
: "Żak", 2003. - 423, [1] s. : rys.; nr inw. 27744
117. Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych/ Mieczysław
Aobocki.- Warszawa: Oficyna Wydawnicza  Impuls , 2003.- 286 s.; nr inw.
27746, 27826
118. Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych/ Mieczysław
Aobocki.- Warszawa: Oficyna Wydawnicza   Impuls  , 2001.- 268 s.; nr inw.
26966, 27114
119. Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych/ Mieczysław
Aobocki.- Warszawa: Oficyna Wydawnicza   Impuls  , 1999.- 268 s.; nr inw.
26544, 26446 cz.
120. Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych/ Mieczysław
Aobocki.- Warszawa: Oficyna Wydawnicza   Impuls  , 2006.- wyd. 5.- 268 s.; nr
inw. 28453
13
121. Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych/ Mieczysław
Aobocki.- Warszawa: Oficyna Wydawnicza   Impuls  , 2007.- 86 s.; nr inw.
29299, 29908, 29909
122. Wstęp do badań historycznych : [podręcznik dla studentów uniwersytetów] /
Benon Miśkiewicz. - Wyd. 4 zm. Warszawa : Państwowe Wydawnictwa
Naukowe, 1985. - 340 s.: 2 mapy, rys.; nr inw. 19315
123. Wstęp do badań historycznych/ Zenon Miśkiewicz.- Warszawa-Poznań:
Państwowe Wydawnictwa Naukowe, 1985.- 340 s.; nr inw. 19315
124. Wstęp do badań historycznych/ Zenon Miśkiewicz.- Warszawa-Poznań:
Państwowe Wydawnictwa Naukowe, 1974.- 283 s.; nr inw. 7568, 7569 cz.
125. Wstęp do metod i technik badań społecznych/ Janusz Sztumski.-
Katowice: "Śląsk" Wydawnictwo Naukowe, 2005.- wyd. 6 zm. uzup.- 272, [1] s.;
nr inw. 28137, 28138 cz., 28283, 28284, 29514, 29515, 29689, 29690, 30393
126. Wstęp do metod i technik badań społecznych/ Janusz Sztumski.-
Katowice: "Śląsk", Sp. z o.o., 1995.- 209 s.; nr inw. 25869 cz., 30691
127. Wstęp do metod i technik badań społecznych/ Janusz Sztumski.-
Katowice: Uniwersytet Śląski, 1976.- 117 s.; nr inw. 10132
128. Wstęp do metodologii badań pedagogicznych/ Zbigniew Zaborowski.-
Wrocław: Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1973.- 359 s.; nr inw. 7218 cz.
129. Wstęp do metodologii pedagogiki / Heliodor Muszyński.- Warszawa :
Państwowe Wydawnictwa Naukowe, 1971. - 349, [2] s.; nr inw. 6225 cz.
130. Wybrane metodologiczne wzory badań empirycznych w pedagogice
(skrypt dla studentów pedagogiki)/ Barbara Żechowska.- Katowice:
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 1985.- 121 s.; nr inw. 19343
131. Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego/ Ewa Jarosz.- wyd. 4.-
Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2004.- 116 [1] s., schem.
+ załącz.; nr inw. 28016
14
132. Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego/ Ewa Jarosz.- wyd. 5.-
Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2005.- 116 [1] s., rys. tab.; nr
inw. 29550
133. Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego/ Ewa Jarosz.- wyd. 6.-
Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2006.- 116 s., schem.
+ załącz.; nr inw. 28555, 28556, 28557
134. Wykłady z metodologii nauk/ Ryszard Wójcicki.- Warszawa: Państwowe
Wydawnictwa Naukowe, 1982.- 280 s.; nr inw. 16544
135. Wywiad rozumiejący/ Jean-Claude Kaufmann.- Warszawa : Oficyna
Naukowa , 2010.- 193 s., nr inw. 30394, 30395 czyt.
136. Z pogranicza psychologii i pedagogiki/ Tadeusz Tomaszewski.- Warszawa:
Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, 1970.- 259 s.; nr inw. 6186, 6473
cz., 7506, 7507
137. Zarys metodologii pracy naukowej/ Józef Pieter.- Warszawa: Państwowe
Wydawnictwa Naukowe, 1975.- 212 s.; nr inw. 8333, 8334 cz.
138. Zasady badań pedagogicznych/ Tadeusz Pilch.- Warszawa: Wydawnictwo
Akademickie   Żak  , 1998.- wyd. 2. popr. i rozsz.- 251 s.; nr inw. 26247, 26929,
27122, 25778, 25779, 26101, 25584, 25585 cz., 25642, 25643, 30409
139. Zasady badań pedagogicznych/ Tadeusz Pilch.- Wrocław-Warszawa-
Kraków: Ossolineum, 1977.- 219 s., nlb 1; nr inw. 10597, 10599 cz.
140. Zasady badań pedagogicznych: strategie ilościowe i jakościowe/
Tadeusz Pilch, Teresa Bauman.- Warszawa: Wydawnictwo Akademickie
  Żak  ,Cop. 2001.- wyd. 2.- 372 s.; nr inw. 27957 cz., 28146, 28147, 28281,
28282, 28469, 28897, 29709, 29710, 29291, 29292, 30206,30387
141. Zasady badań pedagogicznych: strategie ilościowe i jakościowe/
Tadeusz Pilch, Teresa Bauman.- Warszawa: Wydawnictwo Akademickie
  Żak  ,2010 .- 376 s., nr inw. 30388
15
142. Zasady i metody interpretacji tekstów zródłowych/ Tadeusz Buksiński.-
Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. A. Mickiewicza, 1991.- 112
s.; nr inw. 23997
Wydawnictwa ciągłe:
1. Ankieta jako metoda badań/ Agnieszka Nowicka// Edukacja i Dialog.- 2004,nr
3, s. 64-67
2. Badanie kompetencji w edukacji wczesnoszkolnej/ Grażyna Tkocz// Życie
Szkoły.- 2002, nr 4, s. 213-218
3. Coaching  nowe słowo na określone znanej/ Justyna Parzeniowska,
Wiesława Serkowska// Edukacja i Dialog.- 2005, nr 8, s. 62- 66
4. Czym jest metoda projektów?/ Krystyna Wyszyńska// Życie Szkoły.- 2001, nr 9,
s. 549-552
5. Diagnozowanie trudności w nauce/ Aucja Strużyk// Życie Szkoły.- 2002, nr 10,
s. 610
6. Eksperymentalna weryfikacja hipotez w pedagogice/ J. Brzeziński//
Kwartalnik Pedagogiczny.-1964, nr 1.
7. Ewaluacja treści i metod/ Katarzyna Bocheńska// Edukacja i Dialog.- 2004, nr
5, s. 47-48
8. Fenomenologiczna metoda pracy z młodzieżą niedostosowaną społecznie/
Anna Fidelus// Nowa Szkoła.- 2008, nr 3, s. 22-27
9. Jaki pomiar dydaktyczny jest potrzebny?/ Bolesław Niemierko//Edukacja.
Studia. Innowacje.- 2004, nr 2, s. 53-63
10. Metoda karania w pedagogice humanistycznej/ Elwira Krupowicz// Edukacjai
Dialog.- 2005, nr 8, s. 67-72
11. Metoda projektu w nauczaniu zintegrowanym/Urszula Uznańska-Skrzypczyk//
Życie Szkoły.- 2006, nr 3, s. 24-27
12. Metody badania kontekstu osiągnięć uczniów/ Aniela Dec// Edukacja
i Dialog.- 2001, nr 5, s. 24-30
16
13. Pomiar dydaktyczny- flogistonem pedagogiki/ Aleksander Janik// Edukacja
Dialog.- 2003, nr 4, s. 8-9
14. Potrzeba badań jakościowych/ Jan Czechowski// Życie Szkoły.- 2002, nr 7, s.
407-410
15. Praca badawcza uczniów/ Irena Wolny// Życie Szkoły.- 2002, nr 8, s. 470-476
16. Specyfika badań w sprawowaniu nadzoru pedagogicznego/ Zofia Chełstow-
ska// Nowa Szkoła.- 2008, nr 2, s. 11-18
17. Terapeutyczne walory metod freinetowskich/ Dorota Kołodziejska// Edukacja
i Dialog.- 2003, nr 3, s. 67
Wodzisław Śl. 2009 Opracowała: Monika Woryna
17


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
METODOLOGIA BADAŃ PEDAGOGICZNYCH wykład
METODOLOGIA BADAŃ PEDAGOGICZNYCH
Góralski Metody badań pedagogicznych w zarysie
Metodologia badań własnych 1
METODOLOGIA badan politologicznych cwiczenia
Metodologia badań
metodologia badań
2 Teoria literatury i metodologia badań literackich
Z metodologii badań socjologicznych nad rodziną praca zbiorowa
Metody badań pedagogicznych
Metody badań pedagogicznych całość

więcej podobnych podstron