nadmorzem kryteria


Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Gdańsku
ZAACZNIK 1 a.
Klucz odpowiedzi i schemat punktowania
dotyczy: punktowania odpowiedzi uczniów bez dysfunkcji i słabo widzących
- zestaw egzaminacyjny S-A1 i S-A4
ODPOWIEDZI DO ZADAC ZAMKNITYCH
Nr zadania
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Odpowiedz
D C D D C A A C B B A B D A B C B D B C
Liczba
Za każdą poprawną odpowiedz uczeń otrzymuje 1 punkt
punktów
ODPOWIEDZI I KRYTERIA PUNKTOWANIA ZADAC OTWARTYCH
Nr Liczba
Poprawna odpowiedz i kryteria punktowania
zadania punktów
UCZEC:
I. podaje sposób obliczenia pola powierzchni trójkątnego żagla:
1
P= ·5·2,8 - 1p.
2
II. podaje sposób obliczenia pola powierzchni obu żagli: P=7+10,5 - 1p.
III. poprawnie oblicza pole trójkąta (poprawność rachunkowa),
odpowiedz: 7 m2 - 1p.
IV. poprawnie oblicza pole powierzchni obu żagli (poprawność
rachunkowa), odpowiedz: 17,5 m2 - 1p.
21 4
Uwagi:
1. Uczeń otrzymuje maksymalną liczbę punktów za każde poprawne
rozwiązanie zadania, niezależnie od obranej metody rozwiązania.
2. Uczeń nie otrzymuje punktów, gdy podaje tylko odpowiedzi.
3. Punktujemy niezależnie od siebie rozwiązania każdej części zadania.
4. Jeśli uczeń podaje błędną metodą rozwiązania zadania lub jego
części, to nie przyznajemy punktów za poprawność rachunkową.
pisze zaproszenie:
I. zawierajÄ…ce podstawowe informacje: Kto? Kogo? Na co? Kiedy?
Gdzie? (np. latarnik lub podane dowolnie nazwisko lub imię; uczniów
klasy VI; do zwiedzenia latarni; dowolny termin: data lub dzień
tygodnia, jutro; do latarni w Rozewiu) - 1p.
II. używając zwrotów lub wyrażeń charakterystycznych dla zaproszenia,
22 np. serdecznie zapraszam, prosimy o przybycie (wystarczy jeden 3
zwrot) - 1p.
III. przestrzegając poprawności językowej, dopuszczalny jeden błąd - 1p.
Uwagi:
1. Nagłówek nie jest konieczny.
2. Możliwy jest także początek zaproszenia, w którym nazywamy
jego adresata (np. Drodzy Uczniowie).
Załącznik 1 a 1
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Gdańsku
I. ustala sposób rozwiÄ…zania zadania, np. 20·90:2 - 1p.
II. poprawnie zamienia jednostki czasu: 1,5 h=90 min. - 1p.
III. wykonuje bezbłędnie obliczenia (poprawność rachunkowa),
odpowiedz: 900 litrów - 1p.
Uwagi:
1. Uczeń otrzymuje maksymalną liczbę punktów za każde poprawne
23 3
rozwiązanie zadania, niezależnie od obranej metody rozwiązania.
2. Uczeń nie otrzymuje punktów, gdy podaje tylko odpowiedz.
3. Jeśli uczeń podaje błędną metodę rozwiązania zadania, to nie
przyznajemy punktów za poprawność rachunkową.
4. Punktujemy umiejętność zamiany jednostek czasu niezależnie od
metody rozwiÄ…zania podanej przez ucznia.
I. podaje dwie zasady bezpiecznego zachowania siÄ™ latem nad morzem,
np. nie wolno kąpać się w miejscach niestrzeżonych; nie wolno
wchodzić na wydmy; kapać się można tylko pod opieką dorosłych
24 i w miejscach do tego wyznaczonych - 1p. 2
II. formułuje zasady poprawnie pod względem językowym (używając
czasowników modalnych: trzeba, należy, powinno się lub form
2. osoby trybu rozkazującego czasowników, np. wchodz, opalaj) - 1p.
I. pisze na temat, tzn. opisuje pejzaż przedstawiony na obrazie  1p.
II. wyodrębnia i nazywa charakterystyczne elementy przedstawione na
opisywanym obrazie (minimum 5 elementów)  1p.
III. określa cechy charakterystyczne dla dostrzeżonych na obrazie
elementów krajobrazu, np. ich kształt, wielkość, kolor, oświetlenie
(nie wystarczÄ… pojedyncze stwierdzenia ani wskazanie tylko jednej
cechy dla różnych elementów) - 1p.
IV. sytuuje w przestrzeni obrazu opisywane elementy (np. używa
sformułowań: na pierwszym planie, w tle)  1p.
V. formułuje wrażenia, refleksje 1p.
VI. pisze poprawnie pod względem językowym (w tym unika powtórzeń,
zwłaszcza wykorzystuje synonimy czasowników takich jak: jest,
25 widnieje, znajduje się), dopuszcza się 3 błędy  1p. 8
VII. pisze poprawnie pod względem ortograficznym (bierze się pod uwagę
wszystkie zasady ortograficzne poznawane przez ucznia w szkole
podstawowej  zgodnie z klasyfikacjÄ… stosowanÄ… na szkoleniach
kandydatów na egzaminatorów), dopuszcza się 3 błędy - 1p.
VIII. pisze poprawnie pod względem interpunkcyjnym, dopuszcza się
3 błędy  1p.
Uwagi:
1. Uczeń może, ale nie musi wyobrażać sobie obrazu w kolorze.
2. Jeśli tekst liczy mniej niż 40 wyrazów, przyznajemy tylko punkty
w kryteriach I - V.
3. Jeśli uczeń nie potrafi wyznaczać granic zdania (słowotok),
w kryteriach VI oraz VIII otrzymuje 0 punktów.
Załącznik 1 a 2
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Gdańsku
KARTOTEKA SPRAWDZIANU  NAD MORZEM
Nr Badane czynności ucznia Nr Typ Liczba
zadania UCZEC: standardu zadania punktów
1 rozpoznaje charakterystyczne cechy tekstu 1.1. WW 1
2 odczytuje informację podaną w tekście 1.1. WW 1
określa funkcję elementów charakterystycznych dla
3 1.2. WW 1
danego tekstu
rozpoznaje charakterystyczne własności podanego
4 3.6. WW 1
zjawiska
dostrzega prawidłowości w sytuowaniu elementów w
1
5 3.7.
WW
przestrzeni
6 wskazuje zródło informacji 4.1. WW 1
7 odczytuje dane z tekstu 1.4. WW 1
8 odczytuje dosłowne znaczenie podanych informacji 1.1. WW 1
9 rozpoznaje kolejne etapy opisywanego zjawiska 1.1. WW 1
10 odpowiada na pytania zwiÄ…zane z tekstem 1.4. WW 1
rozpoznaje rodzaj środka stylistycznego zastosowanego
11 1.2. WW 1
w tekście
12 wykonuje obliczenia dotyczÄ…ce czasu 5.3. WW 1
Na podstawie cech charakterystycznych dla danego
13 1.1. WW 1
tekstu nazywa jego rodzaj
posługuje się podstawowymi terminami związanymi
14 1.2. WW 1
z utworem literackim i dziełem malarskim
15 wykonuje obliczenia dotyczące długości 5.3. WW 1
16 umieszcza daty w przedziałach czasowych 3.1. WW 1
17 porządkuje wydarzenia w kolejności chronologicznej 3.1. WW 1
18 oblicza upływ czasu między wydarzeniami 3.1. WW 1
19 zamienia jednostki długości 5.5. WW 1
20 wskazuje zródło informacji 4.1. WW 1
ustala sposób rozwiązania zadania; 3.8.
21 RO 4
wykonuje obliczenia dotyczÄ…ce pola powierzchni; 5.3.
formułuje zaproszenie, świadomie dobierając słowa; 2.2.
22 KO 3
przestrzega norm językowych; 2.3.
ustala sposób rozwiązania zadania; 3.8.
23 zamienia jednostki czasu; 5.5. KO 3
wykonuje obliczenia dotyczące pojemności; 5.3.
zna zasady bezpiecznego zachowania się w środowisku 5.8.
24 przyrodniczym o określonej porze roku; KO 2
pisze poprawnie pod względem językowym; 2.3.
opisuje pejzaż przedstawiony na obrazie; 2.1.
25 pisze tekst poprawny pod względem kompozycyjnym, RO 8
językowym, ortograficznym i interpunkcyjnym; 2.3.
Załącznik 1 a 3
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Gdańsku
Plan testu
Waga punktowa i procentowa
stopnia opanowania poszczególnych kategorii umiejętności
Kategoria
Liczba punktów Waga Numer zadania
umiejętności
1, 2, 3, 7, 8, 9, 10, 11,
Czytanie 10 25%
13, 14
22 I, 22 II, 22 III, 24 II,
Pisanie 12 30%
25
4, 5, 16, 17, 18, 21 I,
Rozumowanie 8 20%
21 III, 23 I
Korzystanie
2 5% 6, 20
z informacji
Wykorzystanie 12, 15, 19, 21 II, 21 IV,
8 20%
wiedzy w praktyce 23 II, 23 III, 24 I
Załącznik 1 a 4


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Lasy mieszane i bory na wydmach nadmorskich
2005 styczeń Śladami Stasia i Nel kryteria
kryteria ekolandu
warzywa owoce kryteria
kryteria oceny gamy
A 36 kryteria
Kryterium
2005 styczeń Pies kryteria
kryteria wlesie
2004 listopad Zima kryteria
10 Kryteria segmentacji na rynku dóbr i usług konsumpcyjnych
kryteria wdib
M 44 kryteria
Kryteria przyjęcia do OIT

więcej podobnych podstron