WSM 12 00 05 pl(1)


12:00-05
Wydanie 5 pl
Wysokości miechów zawieszenia
Regulacja wysokości miechów
zawieszenia
A

Scania CV AB 2002, Sweden
1 710 351
101 192
Spis treści
Samochód ciężarowy Wysokość podwozia ............................................... 3
Przednia oś.............................................................. 3
Oś tylna.................................................................... 4
Zawieszenie pneumatyczne sterowane
mechanicznie - zawieszenie A .............................. 5
ELC generacja 1 - Przód ....................................... 6
ELC generacja 1 - Tył ............................................ 6
ELC generacja 2 - Przód ....................................... 7
ELC generacja 2 - Tył ............................................ 8
Autobus Sprawdzenie wysokości miecha
powietrznego .......................................................... 9
Wysokości miechów zawieszenia........................ 10
Tolerancje.............................................................. 11

2 Scania CV AB 2002, Sweden 12:00-05
Wysokości miechów
zawieszenia
Samochód ciężarowy
Wysokość podwozia
Występują trzy wysokości podwozia mające
wpływ na kalibrację.
N oznacza Normalne np. 4x2 N
L oznacza Niskiee np. 4x2 L
E oznacza Bardzo Niskiee np. 4x2 E
Przednia oś
Podczas kalibracji przodu pojazdu wysokość,
która musi zostać wyregulowana jest
określana przez odchylenie osi przedniej.
AMA 860 odchylenie 170 mm. A
AMA 740 odchylenie 112 mm.
AMA 920 odchylenie 82 mm.
Wysokości przedniego resoru powietrznego
mierzone są pomiędzy spodem ramy, a
niższą krawędzią korpusu dolnego wałeczka
miecha.

12:00-05 Scania CV AB 2002, Sweden 3
101 192
Oś tylna
Typ obudowy osi tylnej określa, którą
wysokość miecha należy wybrać podczas
kalibracji tylnej części pojazdu. W przypadku
pojazdów wyposażonych w oś wleczoną,
pomiar należy przeprowadzać przy
A
opuszczonej osi.
ADA 1300
ADA 1500
Wózek napędowy typu tandem
Wysokość miecha w tylnej części pojazdu jest
mierzona pomiędzy wierzchołkiem obudowy
Innym czynnikiem wpływającym na
mostu tylnego, a spodem ramy przy
kalibrację jest generacja zawieszenia osi
opuszczonej osi wleczonej.
tylnej.
" Zawieszenia generacji 1 posiadają
amortyzatory po wewnętrznej stronie
ramy podwozia.
" Zawieszenia generacji 2 posiadają
amortyzatory po zewnętrznej stronie
ramy podwozia.

4 Scania CV AB 2002, Sweden 12:00-05
101 193
Zawieszenie pneumatyczne
sterowane mechanicznie -
zawieszenie A
Podwozie Oś tylna Poziom jazdy Poziom Uwagi
maks.
+/-15 mm +/-15 mm
4x2N ADA 1100/ 142 269 Generacja 1
1300a
4x2N ADA 1100/ 128 288 Generacja 2
1300b
4x2N ADA 122 282 Generacja 2
1500Pb/
1501Pb
4x2L ADA 1100/ 101 288 Generacja 2
1300c Wyprodukowane przed lutym 2000
4x2L ADA 1100/ 70 220 Generacja 2
1300d Wyprodukowane po lutym 2000
a = Zawieszenie tylnego mostu generacji 1.
b = Zawieszenie tylnego mostu generacji 2.
c = Zawieszenie tylnego mostu generacji 2,
wyprodukowane przed lutym 2000.
d = Zawieszenie tylnego mostu generacji 2,
wyprodukowane po lutym 2000.

12:00-05 Scania CV AB 2002, Sweden 5
ELC generacja 1 - Przód
Podwozie Przednia oś Poziom jazdy Poziom maks. Uwagi
+/- 10 mm +/- 10 mm
4x2N AMA 740 265452
6x2N AMA 860 317 537
ELC generacja 1 - Tył
Podwozie Oś tylna Poziom jazdy Poziom maks. Uwagi
+/- 10 mm +/- 10 mm
4x2N ADA 1300 142 262
6x2N ADA 1300 142 262

6 Scania CV AB 2002, Sweden 12:00-05
ELC generacja 2 - Przód
Podwozie Wysokość Przednia oś Poziom jazdy Poziom Uwagi
miechów maks.
zawieszenia
+/- 10 mm +/- 10 mm
4x2N Zwykły AMA 860 317 537
6x2N
6x4N
6x2/4N
8x2/4N
6x2*4N
8x4*4N
4x2N Niskie AMA 740 265452
6x2N
6x4N
6x2/4N
6x2*4N
8x2N Zwykły AMA 860 317 477
8x4N
8x2*6N
8x2N Niskie AMA 740 265425
8x4N
8x2*6N
4x2L Niskie AMA 860 285452 Wyprodukowane
przed lutym 2000
6x2L
6x2*4L
4x2L Niskie AMA 860 265452 Wyprodukowane
po lutym 2000
6x2L
6x2*4L
6x2/4L Bardzo Niskie AMA 860 218 328
4x2E Bardzo Niskie AMA 860 218 328

12:00-05 Scania CV AB 2002, Sweden 7
ELC generacja 2 - Tył
Podwozie Oś tylna Poziom jazdy Poziom maks. Uwagi
+/- 10 mm +/- 10 mm
4x2N ADA 1100/1300 128 288
6x2N
8x2N
6x2*4N
8x2*6N
4x2N ADA 1500P/1501P 122 282
6x2N
8x2N
6x4N ADA 1100/1300 128 233
8x4N
8x4*4N
6x2/4N ADA 1100/1300 128 257
8x2/4N
8x2/4N ADA1500P/1501P 122 251
4x2L ADA1100/1300 101 288 Wyprodukowane przed
lutym 2000
6x2L
6x2*4L
4x2L ADA1100/1300 70 225Wyprodukowane po
lutym 2000
6x2L
6x2*4L
6x2/4L ADA1100/1300 96 242
4x2E ADA1100/1300 78 239

8 Scania CV AB 2002, Sweden 12:00-05
Autobusy
Sprawdzenie wysokości miecha
powietrznego
Warunki:
" Całkowite ciśnienie robocze w układzie
sprężonego powietrza.
" Normalny poziom jazdy, tj. funkcje takie
jak wysokość nad jezdnią, opuszczanie
platformy wejściowej itp. nie mogą być
włączone.
Zmierz wysokość miechów od górnej
krawędzi górnej powierzchni miechów do
dolnej krawędzi rolki.
Poziom jazdy 2
Poziom jazdy 2 może być wykorzystywany w
pojazdach CN94UB wyposażonych w ELC.
Poziom jazdy 2 oznacza, że wysokość miecha
powietrznego jest automatycznie
redukowana w momencie, gdy prędkość
autobusu spadnie poniżej pewnej wartości
(obecnie 47 km/h). To, czy poziom jazdy 2
jest wykorzystywany czy nie, zależy od
zaprogramowania układu ELC. Wysokości
miechów dla poziomu jazdy 2 wynoszą:
Podczas sprawdzania stosowany jest wymiar
nominalny -20 mm.
Podczas regulacji stosuje się wymiary
standardowe.

12:00-05 Scania CV AB 2002, Sweden 9
Wysokości miechów zawieszenia
Przednia oś Wysokość Uwagi
miechów
zawieszenia
Podwozie - klasa I 218 mm AMA 860, oś sztywna.
Podwozie klasy U 243 mm* AMA 780, oś sztywna.
Podwozie klasy U (wyprodukowane od 255 mm AMA 780, oś sztywna.
numeru podwozia 1 832 027 dla
autobusów przegubowych i numeru
podwozia 1 832 230 dla innych
autobusów).
Podwozie klasy E 243 mm AMI700D, niezależne
zawieszenie koła przedniego
Oś tylna Wysokość Uwagi
miechów
zawieszenia
Wszystkie 290 mm ADA 1300, ADA 1350
Oś wleczona Wysokość Uwagi
miechów
zawieszenia
6x2, 6x2*4 243 mm ASA701, ARA860
K94UB 6x2/4 218 mm ARA660
Oś środkowa Wysokość Uwagi
miechów
zawieszenia
Autobus przegubowy 290 mm ASA 100X
* Może wystąpić z poziomem jazdy 2.

10 Scania CV AB 2002, Sweden 12:00-05
Tolerancje
Podane wysokości miechów to wymiary
standardowe z tolerancją.
Mechanicznie sterowane zawieszenie
pneumatyczne
Tolerancja wynosi +/- 5 mm. Jednakże
dozwolona jest tolerancja +/- 8 mm dla
jednego z miechów osi tylnej lub środkowej.
ELC
Tolerancja wynosi +/- 10 mm przy
sprawdzaniu i +/- 3 jest tolerancja +/- 5 dla
jednego z miechów osi tylnej lub środkowej.

12:00-05 Scania CV AB 2002, Sweden 11


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
WSM 00 01 pl(1)
WSM 00 51 pl(1)
WSM 00 17 pl
WSM 00 06 pl(1)
WSM 00 11 pl(1)
WSM 14 05 pl
WSM 00 10 pl(2)
WSM 06 05 pl(1)
WSM 06 05 pl(2)
WSM 00 08 pl(2)

więcej podobnych podstron