isbn8372791082 OpenDocument&Expand=1


Mikom - Kent Beck - Wydajne programowanie - Extreme programming programowanie Kent Beck Wydajne programowanie - Extreme programming Warszawa 2001 wydanie I przekład Stefan Uss, 160 stron, format B5, oprawa klejona ISBN 83-7279-108-2 cena 20.4 zł Tworzenie oprogramowania może być zarówno przyjemnym, jak i twórczym wyzwaniem. Trzeba jednak mieć wszystko pod kontrolą. Techniki zwane Extreme programming (XP) zostały opracowane po to, aby ułatwić właściwą organizację pracy niewielkich zespołów zajmujących się projektami informatycznymi. Oto podstawowe elementy XP: Oddzielenie decyzji związanych z potrzebami odbiorcy od decyzji podejmowanych podczas programowania. Przygotowanie przed programowaniem testów dla poszczególnych modułów programu i stałe ich uruchamianie. Integracja modułów i testowanie kilka razy dziennie. Praca parami – dwóch programistów przy komputerze. Rozpoczynanie od prostego projektu i rozwijanie go przez nadawanie mu większej elastyczności i eliminowanie jego złożoności. Możliwie szybka implementacja podstawowego systemu i rozwijanie go w pożądanych kierunkach. Można być entuzjastą tego podejścia lub jego przeciwnikiem, ale na pewno warto przeczytać tę książkę. Pozwoli ona wyrobić sobie nowe spojrzenie na problematykę tworzenia oprogramowania. Kent Beck jest właścicielem firmy First Class Software Inc., i zajmuje się wzorcami programowania oraz zagadnieniami XP. Jest autorem wielu artykułów i książek z tej dziedziny. Spis treści << PRZEDMOWA (STR.7) OD POLSKIEGO WYDAWCY (STR.9) WSTĘP (STR.11) O czym jest ta książka (str.12) Czym jest Extreme Programming (str.12) Wystarczy (str.13) Co zawiera ta książka (str.14) Podziękowania (str.14) CZĘŚĆ I. PROBLEM (STR.15) Rozdział 1. Podstawowy problem – ryzyko (str.17) Co mamy robić (str.20) Rozdział 2. Programowanie (str.21)) Rozdział 3. Ekonomika programowania (str.23) Opcje (str.23) Przykład (str.24) Rozdział 4. Cztery zmienne (str.27) Oddziaływanie zmiennych na siebie (str.27) Skoncentrujmy się na zakresie (str.29) Rozdział 5. Koszty zmian (str.31) Rozdział 6. Nauka jazdy (str.35) Rozdział 7. Cztery wartości (str.37) Komunikacja (str.37) Prostota (str.38) Informacja zwrotna (str.38) Odwaga (str.39) Wartości w praktyce (str.41) Rozdział 8. Podstawowe zasady (str.43) Rozdział 9. Powrót do podstaw (str.49) Kodowanie (str.49) Testowanie (str.50) Słuchanie (str.52) Projektowanie (str.52) Wnioski (str.53) CZĘŚĆ II. ROZWIĄZANIE (STR.53) Rozdział 10. Szybki przegląd (str.55) Gra w planowanie (str.58) Krótkie wersje (str.59) Metafora (str.59) Prosty projekt (str.60) Testowanie (str.60) Refaktoring (str.60) Programowanie parami (str.61) Kolektywne prawa (str.61) Ciągła integracja (str.62) 40-godzinny tydzień pracy (str.62) Klient na miejscu (str.62) Standardy kodowania (str.63) Rozdział 11. Jak to może działać (str.65) Gra w planowanie (str.65) Ograniczone wersje (str.65) Metafora (str.66) Prosty projekt (str.66) Testowanie (str.66) Refaktoring (str.67) Programowanie parami (str.67) Kolektywne prawo do zmian (str.68) Ciągła integracja (str.68) 40-godzinny tydzień pracy (str.68) Klient na miejscu (str.69) Standardy kodowania (str.69) Wnioski (str.69) Rozdział 12. Strategia zarządzania (str.71) Oceny (str.72) Coach (str.720 Tracker (str.73) Interwencje (str.74) Rozdział 13. Strategia doskonalenia warunków pracy (str.74) Rozdział 14. Dzielenie odpowiedzialności między kwestie biznesu i techniki (str.77) Biznes (str.77) Oprogramowanie (str.77) Co robić (str.78) Wybór technologii (str.79) Czy to jest trudne (str.79) Rozdział 15. Strategia planowania (str.81) Gra w planowanie (str.82) Planowanie iteracji (str.85) Faza zaangażowania (str.85) Faza sterowania (str.86) Planowanie na tydzień (str.88) Rozdział 16. Strategia programowania (str.89) Ciągła integracja (str.89) Kolektywne prawo do zmian Programowanie parami (str.91) Rozdział 17. Strategia projektowania (str.93) Najprostszy system, który już działa (str.93) Jak działa „projektowanie przez refaktoring” (str.96) Co jest najprostsze (str.97) Jak to może działać (str.98) Rola rysunków w projektowaniu (str.99) Architektura systemu (str.100) Rozdział 18. Strategia testowania (str.103) Kto pisze testy (str.104) Inne testy (str.105) CZĘŚĆ III. IMPLEMENTOWANIE EXTREME PROGRAMMING (STR.106) Rozdział 19. Przyswajanie Extreme Programming (str.107) Rozdział 20. Zmienianie systemu na Extreme Programming (str.111) Testowanie (str.111) Projekt (str.112) Planowanie (str.113) Zarządzanie (str.113) Programowanie (str.113) Kłopoty (str.114) Rozdział 21. Cykl życia idealnego projektu Extreme Programming (str.115) Badanie (str.115) Planowanie (str.116) Iteracje do pierwszej wersji (str.117) Wdrażanie do produkcji (str.117) Utrzymanie (str.118) Śmierć systemu (str.119) Rozdział 22: Role grane przez ludzi (str.121) Programista (str.122) Klient (str.123) Tester (str.124) Tracker (str.124) Coach (str.125) Konsultant (str.126) Szef (str.126) Rozdział 23. Zasada 20-80 (str.129) Rozdział 24. Co jest trudne w Extreme Programming (str.131) Rozdział 25. Kiedy nie wprowadzać Extreme Programming (str.135) Rozdział 26. Extreme Programming – w działaniu (str.139) Stała cena (str.139) Outsourcing (str.140) Insourcing (str.140) Czas i materiały (str.141) Premia za ukończenie (str.141) Wcześniejsze zakończenie (str.141) Szkielety (str.142) Opakowania próżniowe (str.142) Rozdział 27. Podsumowanie (str.143) Przewidywanie (str.143) BIBLIOGRAFIA (STR.144) Filozofia (str.145) Podejście (str.146) Procesy powstawania (str.146) Systemy (str.147) Ludzie (str.147) Zarządzanie projektem (str.149) Programowanie (str.150) Inne (str.151) SŁOWNIK (STR.153) SKOROWIDZ (STR.155) Copyright © 1999 by Wydawnictwo MIKOM, tel. (022) 823 70 77 Projekt i utrzymanie stron Polska OnLine

Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
isbn8372790760 OpenDocument&Expand=1
isbn8372790434 OpenDocument&Expand=1

więcej podobnych podstron