lab5 Analiza danych sprzedazowych


Interdyscyplinarne Centrum Modelowania Komputerowego
Systemy Informatyczne w przedsiębiorstwie
Dr inż. Dariusz Bober
Laboratorium 5. Analiza danych sprzedażowych
Grupa właścicieli posiada centrum dystrybucyjne (DC), poprzez które rozprowadza towary z dwu grup
asortymentowych: Słodycze i Przetwory zbożowe. Towar ten dystrybuuje do kilku sieci hurtowni
spożywczych: Salamandra, Bocian, Tur  które dodatkowo posiadają swoje regionalne punkty
dostaw.
Na spotkanie zarządu Dyrektor Sprzedaży zlecił informatykowi, pobranie danych z systemu ERP,
a następnie takie ich przygotowanie, aby możliwa była ich szybka analiza, pod kontem udzielenia
odpowiedzi na następujące pytania:
1. Jaki był przychód total ze sprzedaży, za zadany okres i z podziałem na m-ce?
2. Jaki był przychód total ze sprzedaży, za zadany okres i z podziałem na grupy asortymentowe?
3. Jaki był przychód total ze sprzedaży, za zadany okres i z podziałem na województwa?
4. Które sieci hurtowni wygenerowały największy przychód?
5. Jaka była średnia cena sprzedaży poszczególnych asortymentów w poszczególnych grupach?
6. Jaką marżę osiągnięto na hurtowni z najwyższą ceną średnią, przy założeniu, że na hurtowni
o najniższej marży, wynosiła ona min. 5%?
7. Które asortymenty to  dojne krowy wg analizy ABC?
8. Czy struktura ABC zmieniała się w poszczególnych m-cach, analizowanego okresu?
9. Planując budowę nowego DC, należy wziąć pod uwagę, które województwa, na jego
zlokalizowanie  wnioski należy oprzeć na analizie trendów zmian potoków dystrybucji.
Dane do analiz.
Arkusz F-ry_2014.xlsx zawiera dane o sprzedaży za rok 2014. Plik kody.csv zawiera dane o kodach
pocztowych.
Interdyscyplinarne Centrum Modelowania Komputerowego
Pytania kontrolne
1. Co oznacza analiza ABC struktury sprzedaży, jakie są proporcje poszczególnych grup A, B i C?
2. Czy średnia z cen średnich asortymentu jest zgodna ze średnią ceną asortymentu w danym
okresie?
3. Co to jest kredyt kupiecki?
4. Co to jest potok dystrybucji?


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Praca mag Interaktywny system regułowej analizy danych marketingowych dotyczących satysfakcji klie
Excel Analiza danych biznesowych
Analiza danych
13 Analiza danych w podgrupach
Wstępna analiza danych Materiał statystyczny i jego porządkowanie Szeregi statystyczne
07 Analiza danych
analiza danych przestrzennych
Malarska A Statystyczna analiza danych wspomagana SPSS (rozdział 1, 2)
analiza danych jakościowych dąbrowski
Analiza danych jakościowych SPSS metody badań geografii społeczno ekonomicznej
ANALIZA DANYCH PROJEKT ERP

więcej podobnych podstron