Jak sprzedawac gdy nikt nie kupuje I jak sprzedawac wiecej kiedy juz zaczna


Tytuł oryginału: How To Sell When Nobody's Buying: (And How to Sell Even More When They
Are)
TÅ‚umaczenie: Joanna Sugiero
ISBN: 978-83-246-7106-9
Copyright © 2009 by Dave Lakhani.
All rights reserved.
Published by John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.
All Rights Reserved. This translation published under license with the original publisher John
Wiley & Sons, Inc
No part of this publication may be reproduced, stored in a retrieval system, or transmitted in any
form or by any means, electronic, mechanical, photocopying, recording, scanning, or otherwise
without either the prior written permission of the Publisher.
Translation copyright © 2014 by Helion S.A.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu
niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodÄ…
kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym
lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi
bądz towarowymi ich właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte
w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności
ani za ich wykorzystanie, ani za zwiÄ…zane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności
za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://onepress.pl/user/opinie/jakspr
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: onepress@onepress.pl
WWW: http://onepress.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Printed in Poland.
" Kup książkę " Księgarnia internetowa
" Poleć książkę " Lubię to! Nasza społeczność
" Oceń książkę
SPIS TRE CI
Podzi kowania 7
Wst p9
Rozdzia 0. Na pocz tek: Jak zacz sprzedawa
wi cej ju dzi ?13
Rozdzia 1. Skoncentruj si i zacznij twardo st pa po ziemi 23
Pogromca kryzysu: Wywiad ze Scottem Markerem 39
Rozdzia 2. B d widoczny: Musisz by widoczny,
eby sprzedawa 43
Rozdzia 3. Nawi zuj kontakty: Jak znale klientów,
którzy s gotowi kupi ju teraz? 59
Rozdzia 4. Zapomnij o starych metodach i rozpocznij cyfrowe
ycie: Sied przy w asnym biurku i sprzedawaj
klientom, którzy siedz przy swoich biurkach 75
Rozdzia 5. Sta si kreatywny: Otwieraj nowe drzwi
na nowe sposoby 87
Pogromca kryzysu: Wywiad z Toddem Carlsonem 103
Rozdzia 6. Naucz si sztuki perswazji:
Poznaj psychik klienta,
eby jeszcze bardziej zwi kszy sprzeda 107
Rozdzia 7. Zarabiaj: Jak zwi kszy zyski
z ka dej sprzeda y? 119
5
Kup książkę Poleć książkę
JAK SPRZEDAWA , GDY NIKT NIE KUPUJE
Rozdzia 8. Zyskaj przewag : Sztuka masowego wp ywu 129
Rozdzia 9. Spraw, eby zacz li sprzedawa :
W czasach kryzysu najlepsi kierownicy
sprzeda y zarabiaj na swoje wynagrodzenie 139
Pogromca kryzysu: Wywiad z Dwayne em Speagle em
adresowany do kierowników sprzeda y
i dyrektorów generalnych firm 149
Rozdzia 10. Uwagi ko cowe 153
Pos owie 157
Eseje wspó autorów ksi ki 171
Jak sprzedawa wi cej dzi ki mediom spo eczno ciowym?
dr Rachna Jain 173
Prze omowa doskona o
Ray Cronise 197
Jak skutecznie korzysta z Facebooka, eby znale
idealn prac , zbudowa mark i zwi kszy sprzeda ?
Mari Smith 209
Jak sprzedawa nieruchomo ci w czasie kryzysu i sprawi ,
eby firma z roku na rok mia a coraz wi ksze obroty
mimo niesprzyjaj cych okoliczno ci?
Craig Ernst 223
Bibliografia 235
O autorze 239
6
Kup książkę Poleć książkę
7
ZARABIAJ
JAK ZWI KSZY ZYSKI Z KA DEJ SPRZEDA Y?
 Najlepszy czas na to, eby sprzedawa wi cej,
jest wtedy, gdy ludzie kupuj  .
 Dave Lakhani
Jednym z najszybszych sposobów na zwi kszenie sprzeda y w cza-
sach kryzysu jest sprzedawanie wi kszej liczby produktów tym lu-
dziom, którzy ju u Ciebie kupuj  albo stworzenie dla nich tak
atrakcyjnej oferty, e b d musieli powiedzie  tak , poniewa
odmawiaj c Ci, mog zbyt wiele straci .
Wiem, e to, co napisa em w poprzednim akapicie, jest oczywi-
ste. Niestety, wielu sprzedawców wci nie rozumie tej prawdy.
Gdy czasy s trudne, sprzedawcy s szcz liwi, gdy uda im si co-
kolwiek sprzeda , i zapominaj o tym, eby namawia klientów do
zwi kszenia zamówienia. Zastanów si jednak przez chwil 
nawet gdy McDonald s odnotowuje spadek sprzeda y, to i tak zaw-
sze proponuje wszystkim klientom zestaw powi kszony, prawda?
Pracownicy McDonald s nie zak adaj , e nie sta Ci na wi ksze
zamówienie. Nie wychodz z za o enia, e powinni si cieszy , e
w ogóle co zamówi e . Po prostu post puj zgodnie z odgórnymi
zaleceniami. Informuj Ci , e wystarczy troch dop aci , eby
dosta du o wi ksz porcj . Dodatkowy napój i frytki to niewielki
koszt dla firmy, dlatego ka dy powi kszony zestaw oznacza dla
119
Kup książkę Poleć książkę
JAK SPRZEDAWA , GDY NIKT NIE KUPUJE
niej dodatkowy zysk. Wystarczy, e ka dy klient zap aci 30  50 cen-
tów za posi ek, eby zyski restauracji znacz co wzros y. Ty te mo-
esz zastosowa t metod .
SPRZEDAJ LEPSZY PRODUKT,
GDY TYLKO KLIENT WYRAZI CH KUPNA
W chwili, gdy klient podejmuje decyzj o kupnie, zobowi zuje si
do wspó pracy z Tob . Anga uje si w proces realizowania obietnicy
Twojego produktu lub us ugi. Lubi Ci i to w a nie w tym momen-
cie, bardziej ni w którymkolwiek innym, jest sk onny do powi k-
szenia swojego zamówienia.
Up-selling nie oznacza nic innego, jak zaoferowanie klientowi
wi cej w zamian za niewielk dodatkow op at . W momencie
dokonania zakupu du o atwiej jest przekona klienta, eby wy-
kupi dodatkow gwarancj , ni gdy od kupna minie jeden lub dwa
dni. atwiej jest namówi kierowc , eby oprócz rocznej wymiany
oleju wykupi równie regularne przegl dy samochodu, w momencie
dokonywania sprzeda y ni za miesi c. Dla klienta, którego firma
dynamicznie si rozwija, du o atrakcyjniejsza jest oferta systemu
telefonicznego z pi cioma stacjami dokuj cymi ni kupno jednego
telefonu teraz i nast pnego za jaki czas.
Sprzeda czona polega na tym, e oferujesz klientowi wi ksz
warto w zamian za niewielk dop at . Najlepiej by by o, gdyby
móg zaoferowa produkt, który ma lepsz jako , dodatkowe
opcje albo przynosi klientowi wi cej korzy ci. Oto scenariusz, który
zastosowa em z powodzeniem w rozmowach z wieloma klientami.
Oczywi cie czasem musz go nieco zmodyfikowa , dlatego przed-
stawi Ci kilka wersji.
 Dostali my od pana zamówienie na wydruk, który mamy wy-
kona na ten pi tek. Prosz spojrze . To jest papier, na którym
wydrukujemy pana zamówienie. Poniewa zamierza pan rozdawa
te ulotki na targach, by mo e zainteresuje pana inny papier 
ma wodne pokrycie, dzi ki czemu jest g adszy, a kolory na wydruku
s ywsze. Cena tego lepszego papieru to tylko 2 centy wi cej za
kartk . Czy chcia by pan wybra lepsz jako dla swoich ulotek? .
120
Kup książkę Poleć książkę
Zarabiaj
 Wybra pan pi kny kamie . Ale nie ma pan wra enia, e ten
diament po rodku przyt acza te, które go otaczaj ? Prosz porów-
na  oto ten sam diament otoczony nieco wi kszymi kamieniami.
Prezentuje si du o lepiej, prawda? Wi ksze kamienie kosztuj
tylko 100 dolarów wi cej ni te, które pan wybra . Mo e jednak
zmieni pan zamówienie? .
 Wiem, e b dzie pan bardzo zadowolony ze skanera OmniScan,
który jest kompatybilny z pa skim systemem wspomagania sprze-
da y. Wersja OmniScan 2 jest pokryta ochronn gumow pow ok
i ma d u szy kabel, dzi ki któremu kasjer mo e dosi gn do
wi kszych i ci szych przedmiotów. Kosztuje 7 dolarów wi cej i ma
o 20 procent d u sz ywotno przy normalnym u yciu  w a nie
dzi ki tej dodatkowej pow oce i d u szemu kablowi. Czy chcia by
pan kupi wersj OmniScan 2, dzi ki której produkt ten pos u y
panu d u ej? .
Zanim sklepy CompUSA znikn y z rynku, kupowa em w nich
wszystkie moje notebooki. Nigdy jednak nie wykupywa em dodat-
kowej gwarancji, poniewa wydawa a mi si niepotrzebna. Jednak
którego dnia, gdy kupowa em kolejny notebook, sprzedawca za-
pyta mnie:  Czy chcia by pan dokupi dwuletni gwarancj ? Kosz-
tuje 90 dolarów i obejmuje równie bateri . Je li wykupi pan gwa-
rancj , dostanie pan now bateri za mniej ni po ow ceny, a prosz
zauwa y , e baterie trac swoj moc ju po jednym roku . atwo
by o mi zgodzi si na t propozycj , poniewa z finansowego
punktu widzenia by a ona sensowna. Sprzedawca mówi prawd
 po krótkim czasie u ywania sprz tu baterie wy adowywa y si
coraz szybciej. Bardzo mnie to irytowa o. Za o si , e mniej ni
po owa ludzi, którzy wykupili gwarancj , przysz a z powrotem do
sklepu po now bateri ; wi kszo o tym zapomina a (ja nie  do-
sta em now bateri po 14 miesi cach). Ich gwarancja wygas a
niewykorzystana po dwóch latach. Firma zarobi a wi cej pieni -
dzy; równie sprzedawca, który przekona mnie do wykupienia
gwarancji, cieszy si wi ksz prowizj . Zdo a sprzeda produkt,
którego wi kszo ludzi nie kupuje. Na pewno by bym du o mniej
sk onny do wykupienia gwarancji, gdyby zaproponowano mi j
pó niej albo gdyby przys ano mi ofert do domu.
121
Kup książkę Poleć książkę
JAK SPRZEDAWA , GDY NIKT NIE KUPUJE
ZREDUKUJ OFERT ,
GDY TYLKO KLIENT POWIE  NIE
Drugi najlepszy moment na sprzeda jest wtedy, gdy potencjalny
klient odpowiada odmownie na Twoj najlepsz ofert . Gdy klienci
odmawiaj kupna, to prawdopodobnie maj jakie obiekcje, o których
nie chc powiedzie . Je li w takiej sytuacji zaoferujesz im now
opcj za inn cen albo na innych warunkach, mog zainteresowa
si Twoj propozycj . Zbyt wielu sprzedawców traktuje s owo
 nie jak ostateczn odmow i nie przedstawia adnej kontroferty.
W takich sytuacjach sprzeda jest prawdziw gr liczbow  je li
ka dego, kto odrzuci Twoj ofert , poprosisz o rozwa enie innej
opcji, cz z nich zainteresuje si Twoj drug propozycj i Twoje
wysi ki nie pójd na marne.
Gdy sprzedawa em systemy wspomagania sprzeda y, cz sto -
czyli my w jednym pakiecie program i instalacj . Je li klient nie
by zainteresowany naszym sprz tem, z miejsca proponowali my,
e rozdzielimy nasz ofert i wykonamy instalacj za niego. Oko o
10 procent osób, którym zaproponowali my t opcj , zgodzi o si na
ni . Dzi ki temu wszyscy przybli yli my si do naszych celów
sprzeda owych.
Zastanów si , jak móg by zredukowa swoj ofert (ang. down-
sell). Co mo esz zaproponowa ? Gdy szkol sprzedawców mebli,
radz im, eby od razu pokazali klientowi ta szy model tego samego
producenta i podobnie wygl daj cy ta szy model innego producen-
ta. Wielu klientów z pewno ci zainteresuje si t ofert .
Inn wersj redukowania oferty jest przedstawienie klientom
ca ej serii opcji. Pokazujesz im produkt, którym nie s zaintere-
sowani. Potem pokazujesz du o ta sz opcj , a na ko cu przed-
stawiasz produkt, który faktycznie chcia by im sprzeda . W wielu
przypadkach kontrast mi dzy drogim a tanim produktem sprawia,
e klient wybierze ofert , która znajduje si po rodku. Wypróbuj
t taktyk i zobacz, czy si sprawdza. Zdziwisz si , jak cz sto
przynosi po dany efekt.
122
Kup książkę Poleć książkę
Zarabiaj
A oto czego nie powiniene robi . Nie pytaj:  Czy mog poka-
za panu inn ofert albo zaproponowa inny produkt? . Po pro-
stu zrób to. Nie pro o pozwolenie; dzia aj zgodnie ze strategi ,
któr wcze niej sobie przygotowa e . Gdy klient nie b dzie chcia
kupi pierwszego produktu, który mu zaproponujesz, natychmiast
przedstaw mu ta sze rozwi zanie. Ja zazwyczaj mówi tak:  Ro-
zumiem. Jest jeszcze inna opcja  my l , e mog aby si panu
bardziej spodoba , bior c pod uwag to, co przed chwil pan mi
powiedzia  . A potem od razu przedstawiam drug ofert . Je li nie
zrobisz tego od razu, to prawdopodobie stwo, e klient zdecyduje
si na Twój produkt, znacz co zmaleje. Pami taj, ile czasu i energii
zainwestowa e w to, eby w ogóle nawi za kontakt z tym klientem.
Je li Wasza rozmowa przebieg a poprawnie, prawdopodobnie b dzie
chcia Ci wys ucha . Najgorsze, co Ci si mo e zdarzy , gdy za-
prezentujesz klientowi lepszy produkt lub ograniczysz swoj ofert ,
to ostateczna odpowied odmowna.
POWI OFERTY, EBY SPRZEDA WI CEJ
Wi zanie ofert, czyli sprzedawanie pakietów produktów lub us ug,
to bardzo popularna praktyka. Sprzedawcy jednak rzadko wpadaj
na pomys wi zania produktów, które nie s sprzedawane w pakie-
tach. Musisz my le naprawd szybko, je li nie chcesz straci klien-
ta. Je li mo esz po czy wszystkie produkty, którymi zaintereso-
wany jest klient, w jeden niestandardowy pakiet, postaraj si to
zrobi . Ludzie cz sto s gotowi wyda wi cej, eby dosta dok ad-
nie to, czego chc . Nie bój si nawi za wspó prac z firm konku-
rencyjn albo innym dostawc , je li razem mo ecie stworzy pakiet,
który przyci gnie wielu klientów. By mo e b dzie Ci to koszto-
wa troch pracy, ale tak niestety wygl da sprzedawanie w trud-
nych czasach. Poszerz horyzonty, wyka si kreatywno ci  zrób
wszystko, co jest konieczne.
123
Kup książkę Poleć książkę
JAK SPRZEDAWA , GDY NIKT NIE KUPUJE
WYKORZYSTUJ CROSS-SELLING, GDY
SPRZEDAJESZ NAJLEPSZYM KLIENTOM
Czasami mam wra enie, e wi cej pieni dzy zarobi em poprzez
cross-selling i programy partnerskie ni poprzez jakiekolwiek in-
ne formy sprzeda y. Ty równie mo esz zastosowa t technik .
Polega ona na tym, e kto , kto ma dla mnie idealnego klienta, ale
nie jest moj konkurencj , przedstawia mi t osob w zamian za
to, e ja zapoznam go z moimi najlepszymi klientami. Zawsze, gdy
opowiadam o tej metodzie sprzedawcom, s ysz ich sprzeciw:  Nie
chc oddawa nikomu moich klientów; chc sprzedawa im jak
najwi cej swoich produktów .  Oddawanie w asnych klientów jest
niebezpieczne. Co b dzie, je li ta osoba nawi e wspó prac z nasz
konkurencj , gdy ona ju dostanie naszego klienta? . Lista obiekcji
jest d uga  i ca kowicie bezpodstawna.
Cross-selling jest skuteczn technik sprzeda y. Zaufana osoba,
przekazuj c Ci swojego klienta, zwi ksza Twoj wiarygodno w je-
go oczach. Sprzedawanie przez rekomendacj to jedna z najprost-
szych rzeczy, jakie mo esz zrobi . Osoba, która poleca Ci swojego
klienta, wie, e mo e na tym du o zyska (nowych klientów, Twoje
poparcie), dlatego ch tnie b dzie to robi .
W wi kszo ci przypadków zwyk e polecenie okre lonego sprze-
dawcy wystarczy, eby przekona klienta. Czasami trzeba zrobi co
wi cej  zaoferowa rabat albo jaki upominek.
Aby jak najlepiej wykorzysta warto polecenia, trzymam si
pewnego z góry okre lonego procesu. Oto on:
1. Osoba, która poleca mi swoich klientów, umawia si ze mn ,
e b dzie do mnie dzwoni w okre lonych porach  po-
wiedzmy, mi dzy 10.00 a 12.00. Ja zapewniam j , e w tym
czasie nie b d odbiera ani wykonywa adnych innych
telefonów.
2. Osoba ta mówi klientowi, e zna kogo , kto jej zdaniem jest
specjalist w bran y (tu wymienia bran , w której Ty pra-
cujesz). Potem mówi, e ma tego kogo na linii i chcia aby
przedstawi go klientowi. Prosi klienta, eby poczeka 10 se-
124
Kup książkę Poleć książkę
Zarabiaj
kund na po czenie. W tym czasie dzwoni do mnie, a ja na-
tychmiast odbieram telefon.
3. Gdy zostaniemy ze sob po czeni, nasz wspólny znajomy
przedstawia nas sobie (to jest kluczowy element ca ego proce-
su) i proponuje, eby my umówili si na rozmow w przy-
sz ym tygodniu. Wi kszo klientów jest zainteresowana roz-
mow z kim , kogo poleci a im zaufana osoba. Je li powiesz,
e zadzwonisz jeszcze raz, eby umówi si na rozmow , Twoje
szanse na odpowied pozytywn znacz co zmalej . Umów si
od razu  gdy Waszej rozmowie przys uchuje si osoba, któr
Twój przysz y klient darzy szacunkiem i zaufaniem.
4. Popro osob , która Ci poleca, eby powiedzia a:  Jestem
przekonany, e wasza wspó praca b dzie przebiega bez
problemu. Dave wietnie si zna na X. Ciesz si , e umó-
wili cie si na rozmow , poniewa bardzo chcia em pomóc
wam osi gn co wi cej .
5. Popro osob , która zainicjowa a Twoj rozmow z poten-
cjalnym klientem, eby potwierdzi a dat Waszej rozmowy,
a potem wszyscy si roz czcie. Nie pro jej, eby kontynu-
owa a rozmow z klientem, chyba e b dzie chcia on zada
jej jakie pytania. Najlepiej, je li wszyscy zako czycie roz-
mow w tym samym momencie. Dzi ki temu klient nie b dzie
mia czasu na w tpliwo ci i nie poprosi Waszego wspólnego
znajomego o odwo anie spotkania.
Bez wzgl du na to, w jakiej bran y pracowa em, ta wymiana
klientów zawsze przynosi a mi du e zyski. Pozwól, e podam Ci
kilka przyk adów. Zastanów si , jak mog oby to wygl da w Twoim
konkretnym przypadku.
Firma sprz taj ca mo e poleca firm przeprowadzkow .
Dealer samochodowy mo e poleca swoich klientów firmie
ubezpieczeniowej.
O rodek odnowy biologicznej móg by nawi za wspó prac
z firm jubilersk .
125
Kup książkę Poleć książkę
JAK SPRZEDAWA , GDY NIKT NIE KUPUJE
Sprzedawca komputerów móg by poleca swoim klientom
sklep z telefonami komórkowymi.
Cukiernik móg by nawi za wspó prac z organizatorem wesel.
Firma oferuj ca us ugi finansowe mog aby poleca swoim
klientom agencj nieruchomo ci.
Hospicjum mog oby wspó pracowa z firm sprzedaj c
sprz t medyczny.
Mechanik móg by wspó pracowa ze sprzedawc opon.
Firma zajmuj ca si czyszczeniem dywanów mog aby pole-
ca swoim klientom okre lonego producenta dywanów.
W polecaniu klientów najlepsze jest to, e gdy nawi esz wspó -
prac z firm partnersk , ta b dzie ch tnie Ci poleca potencjal-
nym klientom  zw aszcza gdy j do tego dodatkowo zach cisz.
I moja ostatnia uwaga dotycz ca tej formy zwi kszania sprze-
da y  mo esz poleca swoich klientów firmom partnerskim za
po rednictwem poczty (tradycyjnej lub elektronicznej). Ja zazwy-
czaj robi to w formie artyku u w newsletterze albo w e-mailu
skierowanym do wyselekcjonowanej grupy klientów  nie do
wszystkich, którzy subskrybuj mój newsletter. Je li zastosujesz t
metod , warto poda firmie partnerskiej dane kontaktowe osób,
do których napisa e e-mail, tak aby mog a ona w krótkim czasie
równie do nich napisa . W takich sytuacjach zazwyczaj propo-
nuj , e pokryj koszty wydruku oraz przesy ek, i o to samo pro-
sz moich partnerów. Je li jednak bardzo zale y mi na wspó pracy
z okre lon firm , p ac zarówno za wys anie jej oferty do moich
klientów, jak i za wys anie mojej oferty do jej klientów. Je li masz
tak mo liwo , sam zaprezentuj pokrótce swoj ofert i popro
o do czenie Twojego listu do przesy ki. Dzi ki temu b dziesz mia
pewno , e klient otrzyma wszystkie najwa niejsze informacje.
Mo ecie jeszcze bardziej rozszerzy wspó prac partnersk , na
przyk ad zamieszczaj c na swoich stronach internetowych cza do
siebie albo wynajmuj c wspólne stoisko na targach. B d kreatywny
i odwa ny, a przekonasz si , e wymiana najlepszych klientów
przyniesie Ci du e korzy ci.
126
Kup książkę Poleć książkę
Zarabiaj
ROZWIANIE W TPLIWO CI
Sprzedawcy cz sto sprzeciwiaj si takim formom zwi kszania
sprzeda y, jak proponowanie lepszego produktu, redukowanie oferty,
czenie ofert czy wymiana najlepszych klientów. Wi kszo z tych
obiekcji jest bezpodstawna. Najcz stszym powodem, dla którego
sprzedawcy nie chc stosowa tych technik, jest to, e czuj si
skr powani. Te metody sprzeda y wymagaj przyj cia zupe nie
innego sposobu my lenia. Ich skuteczno zale y od systematycz-
no ci i konsekwencji sprzedawcy. Je li chcesz, eby Twoja sprze-
da wzros a, musisz za ka dym razem oferowa klientom lepszy
produkt albo redukowa ofert  zale nie od ich odpowiedzi. Mu-
sisz wsz dzie szuka okazji do nawi zania wspó pracy z innymi
firmami. I musisz pogodzi si z tym, e cz sto spotkasz si z od-
mow . Je li jednak b dziesz konsekwentny w swoich dzia aniach,
bez trudu zwi kszysz sprzeda i szybciej osi gniesz cele, które sobie
postawi e .
Oto Twoje zadanie domowe na dzisiaj  usi d i wymy l jeden
sposób na:
up-selling,
zredukowanie oferty,
sprzeda wi zan ,
cross-selling, czyli nawi zanie wspó pracy z inn firm w celu
wymiany najlepszych klientów.
Wypisz swoje pomys y na kartce i wprowad je w ycie w ci gu
najbli szego tygodnia. Przez nast pne 90 dni notuj, co si dzieje
za ka dym razem, gdy prezentujesz jedn z tych ofert swoim klien-
tom. Zdziwisz si , jak fantastyczne rezultaty osi gniesz.
127
Kup książkę Poleć książkę
JAK SPRZEDAWA , GDY NIKT NIE KUPUJE
128
Kup książkę Poleć książkę


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Marketing wielkich mozliwosci Jak sprzedawac wiecej w szumie informacyjnym marwim
nikt nie zawolal opamietajcie sie
Odblokowanie po cyklu jak ma wyglądać i kiedy zaczynamy
28 15 Grudzień 1994 Nikt nie lubi rosyjskiej armii
Najzdrowsza roślina,o kturej nikt nie słyszał
Nikt nie wie, kiedy tupolew zniknął z radarów!
JAK PRZYJĄĆ WIĘCEJ OD BOGA ANDREW WOMMACK
Ziegesar Cecily von Plotkara 07 Nikt nie robi tego lepiej
gdy sie nie ma 4

więcej podobnych podstron