sprawozdanie końcowe


mgr Barbara Piasecka Gniezno, 31 maja 2003 r.
nauczyciel mianowany I LO w Gnieznie
składa w/m do Dyrekcji I Liceum Ogólnokształcącego
im. Bolesława Chrobrego w Gnieznie
ul. Kostrzewskiego 3
PROJEKT OCENY DOROBKU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego,
dotyczący: mgr Agnieszki Nowakowskiej-Krzesińskiej, nauczycielki kontraktowej
o przedmiocie nauczania  język niemiecki , zatrudnionej w I Liceum
Ogólnokształcącym im. Bolesława Chrobrego w Gnieznie, stażystki,
sporządzony przez: j.w., tzn. mgr Barbarę Piasecką, nauczycielkę mianowaną,
o przedmiocie nauczania  język niemiecki w szkole jak wyżej,
opiekunkę stażu,
za okres stażu: od 1 września 2000 do 31 maja 2003, długości 2 lata i 9 miesięcy,
I. PRZEBIEG KONTAKTÓW I WSPÓAPRACY OPIEKUNA I STAŻYSTY
W OKRESIE STAŻU :
Od września 2001 na podstawie pisma Dyrektor ILO z dn. 3.09.2001 powołującego mnie
oficjalnie na kontynuatora opiekuna stażu kontynuowałyśmy współpracę nawiązaną już rok
wcześniej w celu systematycznej realizacji planu rozwoju zawodowego nauczyciela,
złożonego do Dyrekcji ILO przez kol. Nowakowską-Krzesińską we wrześniu 2000;
ustaliłyśmy schemat wspólnego działania, w tym plan prac do zrealizowania oraz ogólne
kryteria mogące służyć ocenie sfery rozwoju zawodowego stażysty. Znalazły się w nim
następujące formy realizowanych pózniej przez okres stażu, t.j. do dn. 31maja 2003, naszych
kontaktów:
1. Kontakty informacyjne i instruktażowo-konsultacyjne, dot.:
a) procedury awansu oraz reformy oświatowej: w tym zakresie analizowałyśmy jeszcze
w 2000 roku bieżące oraz pózniejsze uszczegółowione publikacje w  Głosie Nauczy-
cielskim , aktualizowane strony internetowe, broszury informacyjne dostępne
w bibliotece szkolnej, a także szkoleniowe posiedzenia Rady Pedagogicznej,
wymieniając przy tym opinie oraz wyjaśniając wątpliwości;
b) dokumentacji realizacji planu zawodowego: śledziłyśmy wspólnie ewolucję wymagań
dot. prowadzenia niezbędnych dokumentów, korzystając przy tym głównie
1
z informacyjnych stron www., gdzie najszybciej i najłatwiej można było uzyskać
aktualny stan wymogów pod tym względem, w celu sortowania tego, co zbędne a co
konieczne, dla uniknięcia nadmiernego nagromadzenia oraz uzyskania prostoty i
przejrzystości;
c) dokumentacji szkoły i własnej dla potrzeb szkoły; procedur związanych z jej funkcjono-
waniem: prowadziłyśmy wymianę poglądów i informacji dot. wątpliwości w interpre-
tacji niektórych punktów statutu szkoły, realizacji jej planu dydaktyczno-wychowaw-
czego w ramach własnego programu wychowawczego klasy [prowadzenie teczki
wychowawczej] i dydaktycznego [rozkłady materiału nauczania, schemat realizacji
ścieżek edukacyjnych]; dot. regulaminu oceniania; dot. procedury badania wyników
nauczania [opracowanie testów i przeprowadzenie analizy sprawozdawczej], dot.
protokołowania, aktualnej procedury wypełniania arkuszy ocen, świadectw itp; dot.
regulaminu układania zestawów maturalnych do ustnego egzaminu z j. niemieckiego
oraz regulaminu matur w szerokim zakresie; dot. procedury pisemnego egzaminu
dojrzałości zwłaszcza w zakresie j. obcych, w tym ; dot. redagowania artykułów do
gazetki szkolnej i biuletynu i kroniki szkolnych wymian młodzieżowych z RFN;
dot.procedury udziału i redagowania pytań w młodzieżowych konkursach i olimpiadach
wiedzy i umiejętności; dot. procedury i dokumentacji semestralnej i rocznej klasyfikacji
uczniów; dot. sprawozdawczości dla potrzeb protokołu analitycznych Rad Pedago-
gicznych z własnej działalności na polu dydaktycznym i wychowawczym;
d) form i metod pracy: uzgadniałyśmy je w ogólnych zarysach na rok szkolny z góry
[przy pracy nad rozkładami materiałów] i na bieżąco; jeśli chodzi o dydaktykę -
dokonywałyśmy wyborów dot. wprowadzenia nowego materiału, form prac pisemnych
i wypowiedzi ustnych, korzystania i celowości zastosowania środków technicznych
[kasety, płyty CD, kasety magnetowidowe] i innych pomocy dla danego tematu i jego
zakresu; konsultowałyśmy sprawy uczestnictwa młodzieży w szkolnych pozalekcyjnych
i pozaszkolnych formach doskonalenia znajomości przedmiotu [konkursy, quizy,
opracowywanie plansz i gablot, wymiany uczniowskie ze szkołami niemieckimi; jeśli
chodzi o formy i metody pracy wychowawczej - współpraca między nami polegała
głównie na konsultacjach co do tematyki i metod realizacji lekcji wychowawczych,
metod rozwiązywania bieżących problemów natury wychowawczej oraz promowania
wśród młodzieży zarówno uczestnictwa w sprawach lokalnych [ekologia, problemy
socjalne, promocja miasta w ruchu turystycznym] jak i zaistnienia w problematyce pro-
europejskiej [wymiany młodzieżowe z zagranicą - nie tylko z RFN, współpraca ze
Szkolnym Klubem Europejskim EUROCON]
2. Kontakty diagnostyczne i metodyczne:
a) na początku naszej współpracy zanalizowałyśmy i ustaliłyśmy własne zainteresowania
i preferencje w zakresie nauczania przedmiotu oraz działalności wychowawczej,
porównałyśmy dotychczasowe doświadczenia w pracy szkolnej i pozaszkolnej;
b) dokonałyśmy w związku z powyższym podziału w ogólnym zarysie, a więc w szcze-
gółach podlegającego przemieszczeniu w zależności od rozwoju sytuacji, ciężaru prac
pozalekcyjnych z młodzieżą oraz szkolnych na rzecz funkcjonowania szkoły; i tak np.
główny ciężar organizacji i przeprowadzenia wymian młodzieżowych z RFN przypadł
mojej podopiecznej, przy moim współudziale, mnie zaś - główny ciężar przygotowy-
2
wania zestawów maturalnych na egzaminy ustne, przy jej współudziale;
c) ustaliłyśmy, określiłyśmy i zrealizowałyśmy plan działania dla uzupełnienia wiedzy
metodycznej [np. systematyczna analiza czasopisma  Języki obce w szkole , czytanie
niektórych innych fachowych publikacji zakupionych przez bibliotekę szkolną dot.
pracy pedagogicznej]; realizacja polegała na uatrakcyjnieniu lekcji poprzez zastoso-
wanie niektórych pomysłów z modyfikacją [np. scenki rodzajowe z rekwizytami,
konkursowe prace grupowe, gry słowne, budowanie prawdo- lub nieprawdopo-
dobnych opowiadań po jednym zdaniu lub fragmencie zdania]; poprzedzona była ona
teoretyczną analizą danego tekstu publikacji przez kol.Nowakowską-Krzesińską;
d) określiłyśmy stan znajomości przepisów prawnych dot. szkolnictwa; na tej podstawie
systematycznie i na bieżąco prowadzone było przez nas gromadzenie i analizowanie
ukazującej się cyklicznie  Znowelizowanej Karty Nauczyciela w  Głosie Nauczy-
cielskim oraz z zagadnieniami prawnymi tamże prowadzonymi; z aktualnie ukazują-
cymi się i dostępnymi w szkole fragmentami Dzienników Ustaw; ze stronami www.,
w końcowej fazie stażu ze zbiorczymi podsumowującymi najistotniejsze przepisy
broszurami;
3. Kontakty wspierające i oceniające:
a) typowe spotkania polegały na 2-3-krotnej obserwacji w ciągu roku lekcji moich przez
moją podopieczną i odwrotnie; dotyczyły one głównie oceny nowego pomysłu
metodycznego dla uatrakcyjnienia lekcji wprowadzającej lub utrwalającej
wprowadzany materiał, zaczerpniętego z publikacji lub na niej się opierającej [por.
wyżej]; po lekcji omawiałyśmy skuteczność realizacji jej celu oraz przydatność w tym
nowego pomysłu; lekcje te opatrzone były scenariuszem bądz konspektem;
b) poza tym z punktów jak wyżej wynika nasza długofalowa wspólnota działań na wielu
płaszczyznach, gdzie istniało nie tylko wsparcie merytoryczne z mojej strony, lecz
także wspólna konstruktywna analiza byłego, aktualnego lub przyszłego problemu;
4. Kontakty WDN - doskonalące:
Na tego typu spotkaniach obie uczestniczyłyśmy w gremiach typu: kwalifikacyjne
i analityczne posiedzenia Rady Pedagogicznej, szkoleniowe posiedzenia Rady
Pedagogicznej, zebrania Zespołu Języków Obcych, gdzie kol. Nowakowska- Krzesińska
prezentowała realizację przydzielonych lub samorzutnie podjętych zadań, aktywnie
uczestniczyła zadając adekwatne pytania i prowadząc notatki oraz stosując się do
ostatecznych wniosków i wytycznych wynikających z tematyki spotkania danego gremium.
II. PODSUMOWANIE PRZEBIEGU KONTAKTÓW STAŻYSTY I OPIEKUNA
1. W momencie nawiązania współpracy miałam do czynienia już nie z początkującą
nauczycielką, lecz z dość doświadczoną koleżanką po fachu z sześcioletnim
doświadczeniem zawodowym w zakresie pracy w szkolnictwie średniego szczebla.
Dlatego też w naszych kontaktach dobrze rozumiałyśmy się wzajemnie oraz problemy do
3
pokonania, jakie zostały przez nas lub nam postawione na początku naszego współdziałania.
2. Kontakty te w rozumieniu punktu I opierały się na krótszych i dłuższych spotkaniach
odbywanych w warunkach szkolnych [w czasie przerw, wolnych lekcji oraz po lekcjach]
i pozaszkolnych [telefonicznych, osobistych] i organizowane były w sposób zaplanowany
[wg własnego harmonogramu czy też grafiku spotkań gremialnych] lub dorazny
i spontaniczny, w zależności od potrzeb i sytuacji.
3. Kol. Nowakowska-Krzesińska przez cały ten okres okazywała się osobą w pełni współ-
pracującą, wywiązującą się z zadań oraz wręcz inicjującą dodatkowe działania, zwłaszcza
w sferze samodoskonalenia zawodowego[udział w kursach i szkoleniach] oraz kształtowania
motywacji uczniowskich w kierunku intensywniejszego poznawania obcych języków
i kultur - ze szczególnym uwzględnieniem języka niemieckiego [wymiany uczniowskie
z dwiema szkołami w RFN, współpraca ze Szkolnym Klubem Europejskim].
III. PREZENTACJA I KOMENTARZ DO DOROBKU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA-STAŻYSTY W OKRESIE JEGO STAŻU
- w świetle ustalonych uprzednio kryteriów oraz jego planu rozwoju zawodowego:
1. W sferze organizacyjnej kol. Nowakowska-Krzesińska:
a) prezentuje szeroką wiedzę, umiejętności oraz warsztat pracy dot. następujących
organizacyjnych fundamentów zawodowych i szkolnych:
- procedury, przebiegu i dokumentacji awansu zawodowego [ w tym: budowanie planu
rozwoju zawodowego, nawiązanie i zasady współpracy z opiekunem stażu oraz dowody
potwierdzające prawidłowość jej realizacji, sprawozdawczość z przebiegu stażu],
- dokumentacji, struktur organizacyjnych, zasad i schematu działania szkoły,
- prowadzenia dokumentacji własnej [dydaktycznej, wychowawczej, informacyjno-
sprawozdawczej] w ramach wykonywanego zawodu, powierzonych zadań i dla potrzeb
szkoły;
b) uzyskała operatywność i biegłość w dziedzinie:
- aktywnej i systematycznej współpracy ze strukturami samorządowymi i innymi
organizacjami, a zwłaszcza:
" w organizacji i przykładowym przeprowadzaniu szkolnych wymian młodzieżowych
o częstotliwości 4 razy do roku [2x przyjęcie i rewizyta w dwóch gimnazjach
niemieckich w płn. i płd. Niemczech]; współpraca w tym zakresie z Friedrich-Magnus-
Schwerd-Gymnasium w Speyer to jednocześnie jeden z elementów oficjalnych
kontaktów na szczeblu Urzędu i Prezydenta Miasta Gniezna z partnerskim od wielu lat
miastem Speyer w Nadrenii-Palatynacie; systematyczne współdziałanie z międzypań-
stwowymi polsko-niemieckimi fundacjami wspierającymi uczniowskie wymiany;
współdziałanie w promocji terenu za granicą oraz prezentacja lokalnych imprez
kulturalnych i sportowych oraz atrakcji turystycznych regionu;
4
" w efektywnej współpracy z gnieznieńskim oddziałem PCK, Wielką Orkiestrą
Świątecznej Pomocy, Klubem Europejskim i organizacjami ekologicznymi jako
opiekunka Samorządu Szkolnego;
- uczestnictwa bądz współpracy w pracach organów, struktur i zadań szkoły:
" w komisjach i zespołach stałych oraz doraznie powoływanych [np. d/s 140-lecia ILO,
komisja maturalna, Zespół Języków Obcych, opieka nad Samorządem Szkolnym
w r.szk. 2001/02 oraz na stałe nad samorządem klasowym, Rada Szkoły, Rada
Pedagogiczna, Szkolny Klub Europejski EUROCON, zespoły redakcyjne gazety
szkolnej  Brzask oraz biuletynu szkoły]
" wdrażanie statutu i regulaminów szkolnych, realizacja szkolnego harmonogramu pracy
dydaktyczno-wychowawczej oraz własnego planu takiej pracy, współpraca z rodzi-
cami [zebrania klasowe i dot. kontaktów zagranicznych ich dzieci, konsultacje], opieka
nad klasopracownią, wychowawstwo klasy i związany z tym ogół czynności, dyżury
[organizacja uczniowskich i pełnienie własnych], badanie wyników nauczania,
kontakty zagraniczne, współorganizacja i przeprowadzanie konkursów językowych
i wiedzy przedmiotowej, redagowanie kroniki wymian uczniowskich i gabloty
kontaktów zagranicznych.
2. W sferze osobistej moja młodsza koleżanka dysponuje dorobkiem w postaci:
a) poszerzenia wiedzy i umiejętności w wyniku:
- uczestnictwa w kursach i szkoleniach, w tym w:
" kursie komputerowym  Możliwości wykorzystania usług internetowych w pracy
nauczyciela ,
" kursie  Przygotowanie do prowadzenia ścieżki międzyprzedmiotowej  Edukacja
Europejska ,
" kursie Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej  Wykorzystanie syllabusów do pracy
w szkole ,
" licznych szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej;
- samokształcenia w dziedzinie dydaktycznej, wychowawczej, zawodowej i przepisów
obowiązujących w szkolnictwie poprzez czytanie czasopism i literatury fachowej
[publikacje książkowe,  Głos Nauczycielski ,Języki Obce w Szkole ,  Unia Euro-
pejska ,  Integracja Europejska ,  Karta Nauczyciela ], studiowanie stron interne-
towych MEN, CODN, DODN czy też poświęconych dydaktyce nauczania przedmiotu
j. niemieckiego lub ogólnometodycznych, a także informacyjnych o krajach
Niemieckiego Obszaru Językowego;
- pełnienia dodatkowych funkcji w szkole [por. pkt. III.-1-b];
- kontaktów interpersonalnych w ramach spotkań ze mną - opiekunem stażu i nauczycie-
lami-stażystami uczącymi języka niemieckiego w innych szkołach na terenie Gniezna,
jak też z nauczycielami niemieckimi podczas licznych wymian uczniowskich;
b) dzielenia się doświadczeniem i informacjami z w/w wymian poprzez codzienne
bezpośrednie spotkania z innymi nauczycielami, prezentację dorobku i problematyki
wymian na posiedzeniach Rady Pedagogicznej oraz w publikacjach w biuletynie
szkolnym;
5
c) umiejętnością autoanalizy i oceny własnych działań oraz poszukiwania lepszych
rozwiązań w swej pracy.
3. W sferze dydaktycznej kol. Nowakowska-Krzesińska:
a) obserwowała zajęcia prowadzone przez innych nauczycieli: przeze mnie oraz w ramach
lekcji koleżeńskich [np. lekcja francuskiego  02 przy udziale dyrektora szkoły]; jej lekcje
także były przedmiotem moich obserwacji [por. pkt. I.-3.-a];
b) analizowała proces dydaktyczny w poszczególnych klasach, korygując dalsze
zamierzenia w zależności od dotychczas osiągniętych celów; szczególnie efektywną
i spektakularną metodą okazało się tu badanie wyników nauczania i ocenianie ich na
podstawie specyficznych technik obliczeniowych i porównawczych w klasach trzecich
w kwietniu 2002; różnicowała też zadania i wymagania dla uczniów słabszych i utalento-
wanych językowo; zbierała doświadczenia związane z wprowadzaniem i realizacją
treści trzyczęściowego nowego podręcznika  Themen neu ;
c) współpracowała w opracowaniu i wdrażała w 2002/03 ścieżki edukacyjne z naciskiem
na ścieżkę edukacji europejskiej w związku z prowadzonymi zagranicznymi wymianami
uczniowskimi oraz przy wykorzystaniu wiedzy z kursu  Edukacja Europejska oraz
na podstawie samokształcenia [por. pkt. III.-2.-a];
d) wykorzystywała technologię komputerową:
- dla celów dydaktycznych: opracowywania testów, badania wyników nauczania,
zadań dla rywalizacji grupowej i indywidualnej na lekcji, podczas uczniowskich
kontaktów zagranicznych oraz w ramach szkoły i miasta [konkurs o stolicach
europejskich: Konkurs Wiedzy na temat Wiednia w kwietniu 2003]
- dla celów wychowawczo-opiekuńczych: układanie ankiet na lekcje wychowawcze;
- dla celów organizacyjnych: prowadzenie dokumentacji na potrzeby i wg wymagań
szkoły oraz szerokiej dokumentacji własnej związanej z awansem zawodowym oraz
pełnionymi funkcjami w szkole [por. pkt. I.-1.-c oraz III.-1.-a,b]; wykorzystanie
internetu i poczty e-mail dla prowadzenia bieżącej korespondencji ze stroną niemiecką
w postaci dwóch szkół uczestniczących w programie wymian uczniowskich;
- dla celów rozwoju osobistego: śledzenie stron internetowych instytucji edukacyjnych
i szkoleniowych;
e) wzbogacała lekcje o:
- użycie innych nowoczesnych środków technicznych: płyty CD, kasety magnetowidowe;
- metody i techniki zaczerpnięte z różnych publikacji oraz z kursu o wykorzystaniu
syllabusów [por. pkt. I.-2.-c, pkt. III.-2.-a];
f) prowadziła nauczanie indywidualne trojga niepełnosprawnych lub ciężko chorych
uczniów z dojazdem do ich domów, wprowadzając indywidualny plan pracy z nimi;
g) przygotowywała uczniów pod kątem wiedzy językowej i merytorycznej do udziału
w konkursach i wymianach ze strona niemiecką oraz egzaminów maturalnych;
6
h) uwzględniała na lekcjach przedmiotowych zwłaszcza w klasach starszych [według
rozkładu materiału nauczania w oparciu o podręcznik  Themen neu ] tematykę
współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych oraz na różnych poziomach -
elementy problematyki środowiska lokalnego [turystyka, przemysł, kultura, socjologia,
budownictwo, klimat i położenie, europejskie kontakty].
4. W sferze wychowawczo-opiekuńczej ubiegająca się o awans:
a) realizowała program wychowawczy szkoły ze szczególnym uwzględnieniem
poszanowania dla jej ceremoniału i tradycji szkoły świąt narodowych oraz własny plan
wychowawczy;
b) jako wychowawca klasy i z racji pedagogicznych funkcji zawodowych:
- poznawała uwarunkowania szkolne i prywatne wychowanków w celu lepszego ich
poznania, wyjaśnienia i ewentualnej pomocy w koniecznych i nabrzmiałych problemach
i sytuacjach;
- współpracowała m.in. w tym względzie z rodzicami poprzez kontakty pisemne,
telefoniczne i - w pierwszym rzędzie - osobiste [zebrania klasowe i grupowe - tu np.
z rodzicami uczniów-uczestników wymian, spotkania indywidualne, konsultacje
przedmiotowe];
- współpracowała z pedagogiem szkolnym zgłaszając problemy do analizy i
zainteresowanie młodzieży tematami do pogadanek pedagoga oraz przeprowadzając
ankiety;
- reprezentowała uzasadnione stanowisko i wnioski młodzieży wobec kolegów i dyrekcji;
- pracowała nad uzyskaniem jak najwyższej frekwencji uczniów na zajęciach oraz
wyrobieniem u nich motywacji i pozytywnej postawy wobec nauki, obowiązków
szkolnych i pozaszkolnych;
- starała się o przyjazną i życzliwą atmosferę i wzajemne stosunki relacji uczniowie-
uczniowie oraz uczniowie-nauczyciele;
- prowadziła teczkę wychowawcy klasy z rozległą dokumentacją wszystkich
istotnych spraw;
- sprawowała długofalowy odpowiedzialny nadzór pedagogiczny w czasie dłuższych
wyjazdów [wycieczki klasowe i grupowe - tu: nawet 10-dniowe pobyty za granicą];
- opiekowała się Samorządem Szkolnym w r. szk. 2001/02, wyzwalając nicjatywę
młodzieży do działania w różnych formach na rzecz ich własną, szkoły i środowiska;
- aktywizowała uczniów do czynnego uczestnictwa w życiu szkoły [samorządność,
konkursy, prezentacje twórczości, urządzanie klasopracowni, gablot, uroczystości
i pokazy szkolne, rozgrywki sportowe] oraz środowiska [udział w pracach Miejskiego
Osrodka Kultury i Młodzieżowego Domu Kultury, działalność ekologiczna - sprzatanie
lasów, kwesty na rzecz PCK, udział w publicznych imprezach władz samorządowych];
- realizowała różnorodną tematykę na lekcjach wychowawczych [hospitacja przez
dyrektora szkoły w 2002 r.] z podkreśleniem społecznych i cywilizacyjnych zagrożeń
zdrowotnych i ich profilaktyki;
- zapewniała uczniom i wychowankom warunków do wszechstronnego rozwoju poprzez
[współ]organizowanie, zachęcanie, umożliwienie i realizację wycieczek na seanse
filmowe i spektakle teatralne, projekcje i wykłady, wystawy i koncerty, w Polskę i do
innych krajów;
7
- współpracowała z dyrekcją i pionem administarcyjnym szkoły w celu uzyskania pomocy
socjalnej dla uboższych uczniów.
IV. KONKLUZJE PAYNCE Z BEZPOŚREDNICH KONTAKTÓW,
PREZENTACJI I KOMENTARZA DO DOROBKU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA-STAŻYSTY
1. Z przedstawionej powyżej dość wnikliwej analizy oceny dorobku zawodowego kol.
Agnieszki Nowakowskiej-Krzesińskiej wynika, że spełnia ona wszystkie wymogi niezbędne
do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego, a mianowicie dysponuje następującymi
umiejętnościami:
- organizowanie i doskonalenie własnego warsztatu pracy, analizowanie i dokumentowanie
własnych działań, ocenianie i korygowanie ich skuteczności;
- uwzględnianie w swej pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych
problemów społecznych i cywilizacyjnych;
- realizacja zadań ogólnoszkolnych, edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych;
- wykorzystanie w swej pracy technologii komputerowej i informacyjnej;
- orientacja w zagadnieniach psychologicznych, pedagogicznych, dydaktycznych
i ogólnooświatowych, pomocy społecznej oraz specyfiki zadań nauczyciela;
- orientacja w przepisach dot. systemu oświaty, w zakresie funkcjonowania własnej szkoły
oraz w ich wykorzystaniu w życiu zawodowym.
2. Wprawdzie przedmiotem mojej tu oceny nie jest wyrażanie opinii o kwalifikacjach
pozazawodowych kol. Nowakowskiej-Krzesińskiej, to muszę podkreślić tu jej cechy jakże
przydatne w tym zawodzie: życzliwość i przyjazne nastawienie do otoczenia [zarówno
współpracowników jak i uczniów], umiejetność dyplomatycznego i bezkonfliktowego, ale
konsekwentnego i skutecznego działania, zaangażowanie w pracę, dyspozycyjność
i mobilność, kontaktowość i gotowość do pomocy i współdziałania, ostrożność w wydawaniu
pochopnych osądów.
3. Sporą część z wymaganych i przytoczonych w tym podsumowaniu w punkcie 1 umiejętności
moja młodsza koleżanka opanowała bardzo dobrze lub wręcz biegle, co w połączeniu
z punktem 2 daje mi powód do zdecydowanego poparcia jej wniosku o awans na wyższy
stopień zawodowy i uzyskanie tytułu nauczyciela mianowanego.
Barbara Piasecka
Projekt oceny sporządziła i podpisała: ....................................................................................
mgr Barbara Piasecka, opiekun stażu.
Gniezno, dnia 31.05.2003.
Publikacja dodana do Archiwum Internetowego Serwisu Oświatowego Awans.net 25 listopada 2003 r.
8


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Sprawozdanie koncowe
sprawozdanie końcowe Kamil Broll
6 zalacznik 3 sprawozdanie roczne koncowe
sprawozdanie felixa2
Sprawozdanie Konduktometria
zmiany w sprawozdaniach fin
Errata do sprawozdania
2009 03 BP KGP Niebieska karta sprawozdanie za 2008rid&657
Sprawozdanie nr 3 inz
Sprawozdanie FundacjaBioEdu2007
Sprawozdanie Ćw 2
sprawozdanie 4

więcej podobnych podstron