lab grafika2D 6 zadania


Laboratorium nr 6
Zadania do wykonania
1. Napisać program, który narysuje na ekranie monitora jedną z figur
geometrycznych (np. trójkąt, kwadrat, okrąg). Program powinien wykonywać
dowolną animację danej figury (np. rotacja, przesuwanie, skalowanie,
odbijanie od brzegów). Wykorzystaj do tego celu double-buffer.
2. Napisać program, który wczytuje dowolną obsługiwaną bitmapę z pliku
(samodzielnie stworzoną). Program powinien wykonywać rotację, skalowanie,
odbicie danej bitmapy w zależności od wciśniętego klawisza. Proponowana
obsługa klawiatury:
" r, R  rotacja;
" s, S  skalowanie;
" p, P  rotacja względem punktu;
" v, V  odbicie pionowe;
" h, H  odbicie poziome;
" o, O  odbicie pionowe i poziome;
" t, T  rotacja ze skalowaniem;
" k, K  rotacja względem punktu ze skalowaniem;
" x - reset (przywrócenie oryginalnej bitmapy);
" ESC - wyjście.
3. Napisać program, który wczyta dwie dowolne obsługiwane bitmapy z pliku.
Przetestuj i zaprezentuj działanie przezroczystości (alpha  channel).


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
lab grafika2D 3 zadania
lab grafika3D 4 Zadania
lab grafika3D 7 Zadania
lab grafika2D 5 zadania
lab grafika2D 2 zadania
lab grafika3D 3 Zadania
lab grafika3D 2 Zadania
lab grafika3D 5 Zadania
lab grafika3D 6 Zadania
fiz lab grafik
lab 1 zadania
zalicznie lab Zadania
Lab 9 zadanie 4
lab 3 (zadanie)
ZADANIE1&2 grafika S Pacynski ZPP2B
Analiza Matematyczna 2 Zadania

więcej podobnych podstron