Zalacznik do 35 2011


Załącznik
do Zarządzenia Nr 35/2011
Rektora UMCS
UNIWERSYTET MARII CURIE-SKAODOWSKIEJ
PROCEDURA
P/02/BHP/2011
DOSTARCZANIE ODZIEśY ROBOCZEJ,
ŚRODKÓW OCHRONY INDYWIDUALNEJ
ORAZ ŚRODKÓW HIGIENY OSOBISTEJ
Tabela zmian.
Data
Zmiana
Treść wprowadzenia Uwagi
Lp. dotyczy
zmiany
strona/punkt
przed zmianą po zmianie
2
Spis treści
Lp. Tytuł rozdziału Strona
1. Podstawa prawna opracowania procedury. 4
2. Cel procedury. 4
3. Przedmiot i zakres procedury. 4
4. Odpowiedzialność i uprawnienia. 4
5. Opis postępowania. 4
5.1 Wymagania ogólne. 4
5.2 Dobór odzie\y roboczej i ochronnej oraz środków higieny osobistej. 5
5.3 Dobór środków ochrony indywidualnej. 6
5.4 Zakup odzie\y roboczej i ochronnej, środków ochrony indywidualnej
oraz środków higieny osobistej. 7
5.5
Dostarczanie i u\ytkowanie odzie\y roboczej i ochronnej.
7
5.6
Dostarczanie i u\ytkowanie środków ochrony indywidualnej.
8
5.7 Dostarczanie środków higieny osobistej. 9
6. Likwidacja odzie\y roboczej i ochronnej oraz środków ochrony
indywidualnej. 9
7. Przeglądy i aktualizacja procedury. 10
8. Wykaz załączników i druków. 11
3
1. Podstawa prawna opracowania procedury.
1.1 Rozdział IX działu X ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 1998
r. Nr 21, poz. 94 z pózn. zm.).
1.2 Art. 66 ust. 2 oraz art. 228 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie
wy\szym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365 z pózn. zm.).
1.3 Rozporządzenie MNiSW z dnia 5 lipca 2007 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy
w uczelniach (Dz. U. Nr 128, poz. 897).
1.4 Rozporządzenie MPiPS z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów
bezpieczeństwa i higieny pracy (tekst jednolity Dz. U. z 2003 r. Nr 169, poz. 1650
z pózn. zm.).
1.5 Rozporządzenie MG z dnia 21 grudnia 2005 r. w sprawie zasadniczych wymagań dla
środków ochrony indywidualnej (Dz. U. Nr 259, poz. 2173).
1.6 Polskie Normy.
2. Cel procedury.
Celem procedury jest wprowadzenie jednolitych zasad dostarczania pracownikom odzie\y
roboczej, środków ochrony indywidualnej oraz środków higieny osobistej.
3. Przedmiot i zakres procedury.
3.1 Przedmiotem procedury są zasady, tryb postępowania i dokumentowania podczas doboru,
zakupu, wydawania oraz u\ytkowania odzie\y roboczej, środków ochrony indywidualnej
oraz środków higieny osobistej.
3.2 Zakresem procedury są objęte wszystkie zagadnienia związane z doborem, zakupem,
dostarczaniem oraz likwidacją odzie\y roboczej, środków ochrony indywidualnej
i środków higieny osobistej.
3.3 Procedura obowiązuje wszystkich pracowników UMCS.
3.4 Procedura ustala podział kompetencji i zakres odpowiedzialności osób objętych zakresem
procedury.
4. Odpowiedzialność i uprawnienia.
4.1 Odpowiedzialność za nadzór nad przestrzeganiem postanowień niniejszej procedury
ponoszą:
- Prorektorowi ds. Badan Naukowych i Współpracy z Zagranicą w zakresie dotyczącym
pracowników naukowych oraz naukowo-technicznych, in\ynieryjno-technicznych i
technicznych,
- Prorektorowi ds. Ogólnych w zakresie dotyczącym pracowników słu\by bibliotecznej
oraz dokumentacji i informacji naukowej oraz działalności wydawniczej,
- Prorektorowi ds. Kształcenia w zakresie dotyczącym studentów,
- Kanclerzowi w zakresie dotyczącym pracowników administracyjnych oraz
pracowników obsługi.
4.2 Dziekani, Dyrektorzy jednostek organizacyjnych, kadra kierownicza oraz pracownicy
UMCS, zale\nie do zakresu swoich uprawnień, odpowiedzialni są za postępowanie
zgodne z postanowieniami niniejszej procedury.
5. Opis postępowania.
5.1 Wymagania ogólne.
4
5.1.1 Przeło\ony nie mo\e dopuścić pracownika do pracy bez środków ochrony
indywidualnej oraz odzie\y roboczej, przewidzianych do stosowania podczas
wykonywania czynności wymienionych w załącznikach Z/01-P/02/BHP/2011, Z/02-
P/02/BHP/2011.
5.1.2 Odzie\ roboczą oraz środki ochrony indywidualnej pracownik otrzymuje z dniem
rozpoczęcia pracy, której wykonywanie wią\e się z koniecznością stosowania ww.
środków.
5.1.3 Pracownie, warsztaty, laboratoria, w których studenci wykonują doświadczenia,
badania lub inne prace wynikające z programu nauczania, związane z koniecznością
stosowania środków ochrony indywidualnej kategorii II lub III, nale\y wyposa\yć
w dy\urne środki ochrony indywidualnej dobrane stosownie do występujących
zagro\eń.
5.1.4 Dy\urne środki ochrony indywidualnej stanowią wyposa\enie jednostki
organizacyjnej.
5.1.5 Studenci, którym przydzielono na czas wykonywania pracy dy\urne środki ochrony
indywidualnej, są zobowiązani do stosowania ich zgodnie z przeznaczeniem oraz
instrukcją u\ycia, kontroli i konserwacji, dostarczoną przez producenta.
5.1.6 Student odpowiada za stan techniczny oraz higieniczny przydzielonych srodków
ochrony indywidualnej.
5.1.7 Odzie\ roboczą, środki ochrony indywidualnej oraz środki higieny osobistej dostarcza
się pracownikom nieodpłatnie.
5.1.8 Odzie\ robocza oraz środki ochrony indywidualnej stanowią własność Uniwersytetu
Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
5.1.9 Pracownik odpowiada za stan techniczny oraz higieniczny przydzielonej odzie\y
roboczej oraz środków ochrony indywidualnej. W przypadku uszkodzenia lub
zniszczenia ww. środków spowodowanego nieprawidłowym wykonywaniem
obowiązków lub umyślnym działaniem, pracownik ponosi odpowiedzialność
materialną za powstałą stratę  zgodnie z zasadami określonymi w Kodeksie pracy.
5.1.10 Pracownicy mają obowiązek u\ywania środków ochrony indywidualnej oraz odzie\y
roboczej zgodnie z przeznaczeniem oraz instrukcją u\ycia, kontroli i konserwacji,
dostarczoną przez producenta.
5.1.11 Nadzór nad właściwym u\ytkowaniem środków ochrony indywidualnej oraz odzie\y
roboczej sprawują kierownicy jednostek organizacyjnych.
5.1.12 Finansowanie kosztów zakupu odzie\y roboczej, środków ochrony indywidualnej oraz
środków higieny osobistej odbywają się zgodnie z obowiązującymi zasadami
decentralizacji finansowej.
5.2 Dobór odzie\y roboczej i ochronnej oraz środków higieny osobistej.
5.2.1 W przypadku:
- zatrudnienia nowego pracownika,
- przeniesienia pracownika na nowe stanowisko,
- powierzenia pracownikowi dodatkowych obowiązków,
- oddelegowania pracownika do wykonywania innej pracy,
- utworzenia nowego stanowiska pracy,
bezpośredni przeło\ony, na podstawie  Zbioru norm przydziału odzie\y roboczej
i ochronnej oraz środków higieny osobistej (załącznik Z/01-P/02/BHP/2011),
5
wybiera normę zgodną z charakterystyką czynności, które pracownik będzie
wykonywał na powierzonym stanowisku pracy.
5.2.2 Po dokonaniu wyboru normy bezpośredni przeło\ony wypełnia część A  Imiennej
karty norm odzie\owych oraz rozmiarów (druk D/01-P/02/BHP/2011), natomiast
zainteresowany pracownik osobiście wypełnia część B karty.
5.2.3 Po wypełnieniu karty, bezpośredni przeło\ony przekazuje ją do akceptacji
dysponentowi środków finansowych.
5.2.4 Po uzyskaniu akceptacji dysponenta środków finansowych, kartę nale\y przekazać do
Działu Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Ochrony Przeciwpo\arowej.
5.2.5 Pracownicy Działu BHP i OP wprowadzają normę określoną w karcie do systemu
elektronicznego SAP, a kartę (po wykonaniu jej kopii) przekazują do Sekcji
Zaopatrzenia Działu Zamówień Publicznych.
5.2.6 Przechowywane w Sekcji Zaopatrzenia  Imienne karty norm odzie\owych oraz
rozmiarów słu\ą do przygotowania zamówienia na odzie\ roboczą i ochronną.
5.2.7 Pracownicy, dla których sporządzono  Imienne karty norm odzie\owych oraz
rozmiarów , zobowiązani są do okresowej aktualizacji danych wymiarowych
zawartych w części B karty.
5.3 Dobór środków ochrony indywidualnej.
5.3.1 Środki ochrony indywidualnej nale\y stosować wyłącznie w sytuacjach, kiedy nie
mo\na uniknąć zagro\eń lub nie mo\na ich wystarczająco ograniczyć za pomocą
środków ochrony zbiorowej lub odpowiedniej organizacji pracy.
5.3.2 Środki ochrony indywidualnej dostarczane pracownikom powinny:
- uwzględniać wszystkie zagro\enia występujące na stanowisku pracy,
- nie powodować same z siebie zwiększonego zagro\enia,
- uwzględniać warunki techniczne i organizacyjne istniejące na danym stanowisku
pracy,
- uwzględniać wymagania ergonomii oraz stan zdrowia pracowników,
- być odpowiednio dopasowane do u\ytkownika po wykonaniu niezbędnych
regulacji,
- w przypadku występowania więcej ni\ jednego zagro\enia i konieczności
stosowania jednocześnie kilku środków ochrony indywidualnej, dać się dopasować
względem siebie bez zmniejszania ich własności ochronnych.
5.3.3 Dobór właściwych środków ochrony indywidualnej nale\y do kompetencji kierownika
jednostki organizacyjnej.
5.3.4 Kierownik jednostki organizacyjnej przed dokonaniem wyboru środków ochrony
indywidualnej powinien ocenić, czy środki które zamierza zastosować, spełniają
wymagania określone w punkcie 5.3.2. Ocena ta powinna obejmować:
- analizę zagro\eń występujących na stanowisku pracy, których nie mo\na uniknąć
innymi metodami,
- określenie cech, jakie muszą posiadać środki ochrony indywidualnej, aby
skutecznie chroniły przed występującymi zagro\eniami,
- analizę ryzyka, jakie mogą stwarzać, same z siebie, zastosowane środki ochrony
indywidualnej,
- porównanie własności ochronnych dostępnych na rynku środków ochrony
indywidualnej.
6
5.3.5 Pracownicy Działu BHP i OP zobowiązani są do pomocy w doborze środków ochrony
indywidualnej, odpowiednich do zagro\eń występujących na danym stanowisku
pracy.
5.3.6 Dokonując wyboru środków ochrony indywidualnej nale\y wykorzystać:
- wykaz rodzajów prac oraz środków ochrony indywidualnej, jakie nale\y stosować
podczas ich wykonywania (załącznik Z/02-P/02/BHP/2011),
- wykaz zagro\eń, przy których wymagane jest stosowanie środków ochrony
indywidualnej (załącznik Z/03-P/02/BHP/2011),
- wykaz asortymentu odzie\y roboczej, środków ochrony indywidualnej oraz
środków higieny osobistej (załącznik Z/04-P/02/BHP/2011).
5.3.7 Na podstawie dokonanego wyboru kierownik jednostki organizacyjnej składa
zamówienie na środki ochrony indywidualnej, przygotowane zgodnie
z obowiązującymi w tym zakresie procedurami.
5.4 Zakup odzie\y roboczej i ochronnej, środków ochrony indywidualnej oraz środków
higieny osobistej.
5.4.1 Zakup odzie\y roboczej, środków ochrony indywidualnej oraz środków higieny
osobistej dokonuje się zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie procedurami.
5.4.2 Dział Zamówień Publicznych jest odpowiedzialny za organizację zakupów odzie\y
roboczej i ochronnej oraz środków higieny osobistej, zgodnie z asortymentem oraz
w ilościach wynikających z imiennych kart norm przydziału.
5.4.3 Zakupy środków ochrony indywidualnej realizowane są na podstawie indywidualnych
zamówień składanych przez kierowników poszczególnych jednostek organizacyjnych
do Działu Zamówień Publicznych, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie
procedurami.
5.4.4 Dział BHP i OP pomaga w przygotowaniu specyfikacji warunków zamówienia,
w zakresie wymagań stawianych odzie\y roboczej oraz środkom ochrony
indywidualnej.
5.4.5 Zabroniony jest zakup środków ochrony indywidualnej, które nie spełniają wymagań
określonych w Polskich Normach oraz w rozporządzeniu MG z dnia 21 grudnia 2005
r. w sprawie zasadniczych wymagań dla środków ochrony indywidualnej.
5.4.6 Wszystkie kupowane przez Dział Zamówień Publicznych środki ochrony
indywidualnej muszą posiadać instrukcję producenta, sporządzoną w sposób dokładny
i zrozumiały w języku polskim, spełniającą wymagania określone
w rozporządzeniu MG z dnia 21 grudnia 2005 r. oraz w Polskich Normach.
5.5 Dostarczanie i u\ytkowanie odzie\y roboczej i ochronnej.
5.5.1 Odzie\ roboczą i ochronną pracownicy odbierają osobiście w magazynie
obsługiwanym przez Sekcję Zaopatrzenia.
5.5.2 Pracownicy Sekcji Zaopatrzenia obsługujący magazyn prowadzą ewidencję wydanej
odzie\y roboczej oraz ochronnej.
5.5.3 Wydanie odzie\y roboczej i ochronnej następuje na podstawie danych wynikających
z indywidualnej normy przyznanej pracownikowi, wprowadzonej do systemu
elektronicznego SAP.
5.5.4 Kolejne wydanie odzie\y roboczej i ochronnej następuje po upływie okresu
u\ytkowania określonego w normie.
7
5.5.5 Wydana odzie\ robocza i ochronna nie podlega zwrotowi.
5.5.6 Konserwacja oraz drobne naprawy odzie\y roboczej i ochronnej nale\ą do
obowiązków pracownika.
5.5.7 Kierownicy jednostek organizacyjnych zobowiązani są do zapewnienia prania,
odka\ania i konserwacji odzie\y roboczej i ochronnej. W szczególności dotyczy to
odzie\y, która uległa silnemu zabrudzeniu, zanieczyszczeniu niebezpiecznymi
środkami chemicznymi, biologicznymi lub promieniotwórczymi.
5.6 Dostarczanie i u\ytkowanie środków ochrony indywidualnej.
5.6.1 Środki ochrony indywidualnej stanowią wyposa\enie jednostki organizacyjnej,
a decyzję o sposobie ich przydzieleniu poszczególnym pracownikom podejmuje
kierownik jednostki.
5.6.2 Ewidencjonowanie pobranych przez jednostkę organizacyjną środków ochrony
indywidualnej odbywa się na ogólnie obowiązujących zasadach, z tym \e środki
jednorazowego u\ytku oraz środki posiadające bardzo krótki okres u\ywalności (np.
rękawice robocze) nale\y traktować, jako materiały eksploatacyjne i nie wciągać ich
na ewidencję księgową lub pozaksięgową jednostki organizacyjnej.
5.6.3 Środki ochrony indywidualnej u\ytkowane są do momentu utraty własności
ochronnych lub do końca terminu przydatności określonego przez producenta.
5.6.4 Zabronione jest u\ytkowanie środków ochrony indywidualnej, które utraciły swoje
własności ochronne.
5.6.5 Wszystkie środki ochrony indywidualnej, które utraciły swoje własności ochronne
podlegają fizycznemu zniszczeniu. Środki ochrony indywidualnej, które podczas
u\ytkowania uległy ska\eniu niebezpiecznymi substancjami chemicznymi,
biologicznymi lub promieniotwórczymi nale\y traktować, jako odpady niebezpieczne.
5.6.6 Konserwacja i utrzymywanie odpowiedniego stanu higienicznego, środków ochrony
indywidualnej przydzielonych pracownikowi do indywidualnego stosowania, nale\y
do jego obowiązków.
5.6.7 Ze względów higieniczno-sanitarnych niewskazane jest korzystanie przez wielu
pracowników z jednego środka ochrony indywidualnej, który podczas u\ytkowania
ma bezpośredni kontakt z ciałem. U\ytkowanie w taki sposób środków ochrony
indywidualnej jest mo\liwe po ich wcześniejszym oczyszczeniu i dezynfekcji.
5.6.8 W przypadku środków ochrony indywidualnej wykorzystywanych przez wielu
pracowników, ich konserwację, czyszczenie i odka\anie przeprowadza osoba, która je
ostatnio u\ytkowała. Pracownik ten ma równie\ obowiązek poinformowania
kierownika jednostki o wszelkich zauwa\onych usterkach lub uszkodzeniach
stosowanych środków ochrony indywidualnej.
5.6.9 Kierownicy jednostek organizacyjnych są odpowiedzialni za dostarczenie
pracownikom instrukcji u\ytkowania środków ochrony indywidualnej, które zostały
im przydzielone.
5.6.10 W razie potrzeby, w celu zapewnienia właściwego u\ywania zło\onych środków
ochrony indywidualnej, kierownik jednostki organizacyjnej organizuje pokaz
u\ywania tych środków.
5.6.11 Kierownicy jednostek organizacyjnych, w których studenci podczas zajęć otrzymują
środki ochrony indywidualnej, odpowiadają za zorganizowanie systemu dostarczania,
przechowywania, konserwacji oraz oczyszczania ww. środków.
8
5.6.12 Przed rozpoczęciem zajęć w laboratoriach, pracowniach specjalistycznych oraz
warsztatach nale\y zapoznać studentów z:
- wykazem stanowisk, na których występują zagro\enia wymagające stosowania
środków ochrony indywidualnej kategorii II lub III, wraz z charakterystyką tych
zagro\eń,
- dy\urnymi środkami ochrony indywidualnej, jakie nale\y zastosować podczas
wykonywania ćwiczeń na tych stanowiskach,
- instrukcją stosowania wskazanych środków ochrony indywidualnej,
- zasadami pobierania oraz zdawania dy\urnych środków ochrony indywidualnej.
5.7 Dostarczanie środków higieny osobistej.
5.7.1 Obowiązek zapewnienia pracownikom oraz studentom środków higieny osobistej
realizowany jest poprzez bie\ące wyposa\anie pomieszczeń higieniczno-sanitarnych
w:
- papier toaletowy,
- płynne mydło w pojemnikach dozujących,
- ręczniki jednorazowe lub suszarki do rąk.
Dodatkowo w jadalniach oraz pokojach socjalnych przeznaczonych dla pracowników
nale\y zapewnić płyn do mycia naczyń.
5.7.2 Kierownicy jednostek organizacyjnych, w których pracownicy oraz studenci mają
kontakt z niebezpiecznymi substancjami chemicznymi lub biologicznymi,
zobowiązani są do:
- zainstalowania w pobli\u wyjścia z pracowni, w której występują ww. substancje,
umywalki z bie\ącą wodą (ciepłą i zimną), dozownika mydła w płynie, ręcznika
jednorazowego lub suszarki do rąk,
- wyznaczenia miejsca do przechowywania odzie\y roboczej i środków ochrony
indywidualnej stosowanych w pracowni przez pracowników oraz studentów,
- zapewnienia przestrzegania zakazu spo\ywania posiłków, picia napojów, \ucia
gumy oraz palenia tytoniu w pracowniach.
5.7.3 W pracowniach, w których istnieje niebezpieczeństwo oblania substancjami \rącymi
lub bardzo toksycznymi nale\y zainstalować co najmniej urządzenia do płukania oczu,
umo\liwiające natychmiastowe uruchomienie oraz zasilane zimną wodą. W przypadku
du\ego ryzyka oblania całego ciała lub zapalenia się odzie\y w pracowni nale\y
zainstalować prysznic bezpieczeństwa.
5.7.4 W przypadku utworzenia stanowisk pracy, dla których określono w odrębnych
przepisach szczególne wymagania higieniczno-sanitarne, obowiązek ich spełnienia
spoczywa na kierowniku jednostki organizacyjnej, w której będą one zlokalizowane.
5.7.5 Dodatkowe środki higieny osobistej otrzymują wyłącznie pracownicy, dla których
zostało to określone w indywidualnej normie przydziału.
5.7.6 Zamówienie odpowiedniej ilości dodatkowych środków higieny osobistej oraz ich
terminowe dostarczenie pracownikom jest obowiązkiem kierowników jednostek
organizacyjnych.
6. Likwidacja odzie\y roboczej i ochronnej oraz środków ochrony indywidualnej.
6.1 Odzie\ robocza i ochronna przydzielana pracownikom zostaje zdjęta z ewidencji
z upływem terminu u\ytkowania.
9
6.2 Pracownik jest zobowiązany do natychmiastowego poinformowania bezpośredniego
przeło\onego o fakcie utraty lub zniszczenia:
- odzie\y roboczej i ochronnej przed upływem okresu u\ytkowania określonego
w normie,
- środków ochrony indywidualnej przed upływem terminu utraty własności ochronnych,
6.3 W sytuacji wymienionej w punkcie 6.2 oraz w przypadku konieczności dokonania
likwidacji środków ochrony indywidualnej wprowadzonych do ewidencji księgowej lub
pozaksięgowej, które utraciły swoje własności ochronne lub upłynął okres ich
u\ytkowania określony przez producenta, kierownik jednostki organizacyjnej
przygotowuje wniosek o likwidację (druk D/02-P/02/BHP/2011) oraz powołuje Zespół ds.
likwidacji odzie\y roboczej oraz środków ochrony indywidualnej.
6.4 W skład Zespołu ds. likwidacji odzie\y roboczej oraz środków ochrony indywidualnej,
wchodzą:
- kierownik jednostki organizacyjnej,
- pracownik jednostki organizacyjnej, wskazany przez kierownika,
- Zakładowy Społeczny Inspektor Pracy,
- pracownik Działu BHP i OP  wyznaczony przez kierownika działu.
6.5 Zespół ustala:
- zasadność likwidacji środków ochrony indywidualnej,
- odpowiedzialność pracownika za powstałą szkodę wynikająca z utraty lub zniszczenia
odzie\y roboczej i ochronnej lub środków ochrony indywidualnej,
- określa na podstawie ceny zakupu oraz okresów u\ytkowania, wartość
niezamortyzowanej części utraconych lub zniszczonych przedmiotów.
Ustalenia zespołu zostają zapisane we wniosku, o którym mowa w punkcie 6.3.
6.6 Je\eli Zespół ustali, \e utrata lub zniszczenie odzie\y roboczej i ochronnej lub środków
ochrony indywidualnej nastąpiło w wyniku:
- celowego działania pracownika,
- naruszenia obowiązków pracowniczych,
- naruszenia przepisów i zasad bhp,
to pracownik mo\e zostać zobowiązany do zapłaty odszkodowania odpowiadającego
niezamortyzowanej części likwidowanych przedmiotów.
6.7 Zatwierdzony przez Zastępcę Kanclerza ds. Ogólnych wniosek stanowi podstawę do:
- zaewidencjonowania rozchodu odzie\y roboczej i ochronnej w imiennej kartotece
pracownika,
- likwidacji środka ochrony indywidualnej wprowadzonego do ewidencji księgowej lub
pozaksięgowej.
6.8 Likwidacja środków ochrony indywidualnej, o których mowa wy\ej, prowadzona jest
zgodnie z wewnętrznymi regulacjami obowiązującymi na Uczelni.
7. Przeglądy i aktualizacje procedury.
7.1 Procedura podlega przeglądowi oraz ewentualnej aktualizacji, nie rzadziej ni\ raz na dwa
lata.
7.2 Przeglądu procedury dokonuje Rektorska Komisja BHP.
7.3 Je\eli w okresie od ostatniego przeglądu wprowadzono do procedury zmiany, to podczas
kolejnego przeglądu pracownicy Działu BHP i OP są zobowiązani do przygotowania
10
aktualnego wydania procedury, które będzie uwzględniać wszystkie wprowadzone
wcześniej zmiany (tekst jednolity).
7.4 Kierownicy jednostek organizacyjnych, przedstawiciele pracowników, Zakładowi
Społeczni Inspektorzy Pracy, przedstawiciele działających na Uczelni związków
zawodowych, mają prawo zgłaszania propozycji zmian i uzupełnień do procedury.
7.5 Propozycje zmian i uzupełnień, zawierające równie\ ocenę ich skutków finansowych,
nale\y przedkładać na piśmie do Działu BHP i OP.
7.6 Pracownicy Działu BHP i OP przekazują opracowane propozycje do Rektorskiej Komisji
BHP.
7.7 Rektorska Komisja BHP opiniuje przedło\one propozycje zmian i uzupełnień.
7.8 Pozytywnie zaopiniowane przez Komisję BHP propozycje zmian i uzupełnień,
pracownicy Działu BHP i OP, przesyłają do zainteresowanych kierowników jednostek
organizacyjnych, celem uzyskania ich opinii.
7.9 Po uzyskaniu niezbędnych opinii, pracownicy Działu BHP i OP przedkładają propozycje
zmian i uzupełnień (wraz ze wszystkimi opiniami) Zastępcy Kanclerza ds. Ogólnych,
który podejmuje ostateczną decyzję o ich wprowadzeniu do procedury.
8. Wykaz załączników i druków.
8.1 Z/01-P/02/BHP/2011  Zbiór norm przydziału odzie\y roboczej i ochronnej oraz środków
higieny osobistej  załącznik nr 1 do procedury.
8.2 Z/02-P/02/BHP/2011  Wykaz rodzajów prac oraz środków ochrony indywidualnej, jakie
nale\y stosować podczas ich wykonywania - załącznik nr 2 do procedury.
8.3 Z/03-P/02/BHP/2011  Wykaz zagro\eń, przy których wymagane jest stosowanie
środków ochrony indywidualnej - załącznik nr 3 do procedury.
8.4 Z/04-P/02/BHP/2011  Wykaz asortymentu odzie\y roboczej, środków ochrony
indywidualnej oraz środków higieny osobistej - załącznik nr 4 do procedury.
8.5 D/01-P/02/BHP/2011  Imienna karta normy odzie\owej oraz rozmiarów - załącznik nr 5
do procedury.
8.6 D/02-P/02/BHP/2011  Wniosek o likwidację odzie\y roboczej lub środków ochrony
indywidualnej - załącznik nr 6 do procedury.
11
Przegląd procedury P/02/BHP/2011*
Pieczęć i podpis
Lp. Data przeglądu Przewodniczącego Rektorskiej Zastępcy Kanclerza ds.
Komisji BHP Ogólnych
1.
2.
3.
* Nie wypełniać w przypadku przygotowania zaktualizowanego wydania procedury.
12


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Załšcznik do uchwały Program zapobiegania przestępczo ci cz I
Odpowiedzi do matury 2011 z WoS u Poziom rozszerzony
Załącznik do konspektu z kosztów jakości (S2) 19
DS zalacznik do pism procesowych biznesforum
Zalacznik do raportu Zespolu Ekspertow
Załącznik 9 do AVV
Załącznik do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
Załącznik 7 do Regulaminu powoływania asesorów
Odpowiedzi do matury 2011 z WoS u Poziom podstawowy(1)
Nic Do Oclenia (2011) FRENCH DVDRip XviD AYMO
załącznik 2 do cwiczenia nr 5i6
sprawozdanie mapy tematyczne Załącznik do mapy tematycznej
Załącznik 6 do Regulaminu powoływania asesorów

więcej podobnych podstron