10 Kryteria segmentacji na rynku dóbr i usług konsumpcyjnych


10. Kryteria segmentacji na rynku dóbr i usług konsumpcyjnych:
1.Kryt.odnoszące się do konsumenta
-społeczno ekonomiczne (zakładają różne potrzeby i pragnienia ludzi zmieniające się w zależności od miejsca
zamieszkania- efekt różnic kulturowych, społecznych, warunków ekonomicznych): dochód, zawód,
wykształcenie, kryteria geograficzne, miejsce zamieszkania
-k.demograficzne: miejsce zamieszkania, wiek, płeć, wielkość rodziny, jej status, rasa, narodowość
-k.psychograficzne: styl życia, zainteresowania, opinie, klasa społeczna, osobowość
-geograficzne:miasta, wsie; centrum, peryferia
-cechy behawioralne okazje, cechy, stopień lojalności, etap gotowości
2.Kryteria odnoszące się do produktu:
-wzorce konsumpcji: częstotliwość użycia, posiadanie substytutów, lojalność wobec marki
-warunki zakupu: rodzaj sklepu, czas zakupu, impuls, tzw. okazje, częstotliwość zakupu, wielkość
jednorazowego zakupu
-oferowane korzyści: wiedza konsumenta o produkcie, dostrzegane korzyści, predyspozycje i preferencje
konsumentów


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
11 Kryteria segmentacji na rynku dóbr przemysłowych (inwestycyjnych)
50 Jakie formy promocji są stosowane na rynku dóbr i usług przemysłowych
Zagrożenia dla konkurencji na rynku prywatnych usług medycznych Skutki dla pacjentów”
Gospodarowanie na rynku zasobów, dóbr i usług
Decyzje konsumenta na rynku
Transparentnosc wzorców umów na rynku usług telekomunikacyjnych
Działalność promocyjna na rynku usług internetowych na przkładzie IDMnet
Konsument na rynku gazu
Praca mag Działalność promocyjna na rynku usług internetowych na przkładzie IDMnet (2)
Lekcja 10 Niepełnosprawni na rynku pracy

więcej podobnych podstron