modul 2 pytania pol


Erling Roland and Grete S. Vaaland
Uniwersytet w Stavanger
Centrum Badań Behawioralnych
Działania zapobiegające bullyingowi
Zestaw pytań sprawdzających
Przy każdym pytaniu zamieszczono cztery odpowiedzi, ale tylko jedna jest właściwa. Która?
1. Odpowiedzialność
Stroną odpowiedzialną za powstrzymanie bullyingu w szkole są:
a. rodzice,
b. uczniowie,
c. wychowawca i nauczyciele,
d. policja.
a b c d
2. Silna pozycja osoby dorosłej polega na:
a. byciu osobą autorytarną,
b. wyłącznie na sprawowaniu kontroli,
c. łączeniu kontroli i wsparcia uczniów,
d. tylko na wsparciu.
a b c d
3. Zapobieganie:
a. nauczyciel nie może powstrzymać bullyingu bezpośrednio.
b. nauczyciel nie może powstrzymać bullyingu.
c. nauczyciel może powstrzymać bullying bezpośrednio i pośrednio.
d. nauczyciel nie może powstrzymać bullyingu pośrednio jak i bezpośrednio.
a b c d
4. Działania prewencyjne w obliczu bullyingu:
a. zawsze powinny być prowadzone przez kogoś z zewnątrz,
b. zawsze powinny przybierać postać zaplanowanego spotkania,
c. polegają na uczeniu ofiary jak może się bronić,
d. przemawiają do postawy uczniów.
a b c d
5. Struktura początku nowego roku szkolnego:
a. zakłada, że powinno się wtedy wskazać uczniom pozytywne normy zachowania,
b. zakłada, że rodzice powinni decydować o kształcie początku roku szkolnego,
c. powinna zmieniać się z roku na rok,
d. zakłada, że uczniowie powinni decydować o kształcie początku roku szkolnego.
a b c d
2
6. Przywództwo klasowe oparte na silnej pozycji:
a. nie jest w stanie zapobiec bullyingowi,
b. oznacza, że nauczyciel podejmuje nawet najdrobniejsze decyzje,
c. łatwiej jest je osiągnąć nauczycielowi mężczyznie niż nauczycielce,
d. jest ważnym warunkiem prowadzenia działań prewencyjnych przeciwko bullyingowi.
7. Rodzice: a b c d
a. nie muszą brać udziału w zebraniach dotyczących bullyingu,
b. powinni uczestniczyć w dyskusjach dotyczących bullyingu,
c. często matki uczniów mogą odczuwać lęk, gdy poruszany jest problem bullyingu,
d. większość rodziców nie boi się zagadnień związanych z bullyingiem.
a b c d
8. Przedmioty lekcji:
a. Jeśli uczniowie zmuszani są do osiągania najlepszych wyników w poszczególnych
przedmiotach, podnosi to zagrożenie bullyingu.
b. Nie sposób znalezć połączenie między bullyingiem a fizyką.
c. Nauczyciel powinien starać się poruszać kwestie bullyingu w odniesieniu do tematów
nauczanego przedmiotu.
d. Religia nie powinna mieć związku z bullyingiem.
a b c d
9. Relacje nauczyciela z uczniem:
a. Dobre relacje pomiędzy nimi osłabiają silną pozycję nauczyciela.
b. Dobre relacje między nimi ograniczają bullying.
c. Dobre relacje między nimi osłabiają koncentrację na wykonywaniu szkolnych zadań.
d. Dobre relacje między nimi prowadzą do rozleniwienia u nauczyciela.
a b c d
10. Normy w klasie:
a. Pozytywne normy w klasie ograniczają bullying.
b. Pozytywne normy w klasie sprawiają, że nauczycielowi trudno jest ograniczać bullying.
c. Pozytywne normy w klasie osłabiają koncentrację na wykonywaniu szkolnych zadań.
d. Pozytywne normy w klasie rozwijają się niezależnie od osoby nauczyciela.
a b c d
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
c c c d a d b c b a
3
KLUCZ


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
modul 3 pytania pol
modul 1 pytania pol
modul 9 pytania OK
modul 5 pytania OK
modul 6 pytania OK
modul 3 scenariusze pol
modul 4 scenariusze pol
modul 4 pol
modul 10 pytania OK
pytania z ekonomii moduł 2
Half Life , czyli pół życia przed monitorem zagrożenia medialne foliogramy gim modul 3 lekcja 5
modul 1 pol
Religia Pytania o latarnię mojego serca
MOduł III nauka i wiedza
Pytania z witamin Siemian
ecdltest modul 2
pytania2009cz1 test
POL Ch 3 Bible
PKC pytania na egzamin

więcej podobnych podstron