09 2007 pol 2 odp


Kujon Polski 23
www.gazetawyborcza.pl Gazeta Wyborcza Czwartek 20 września 2007
1 1
A. rosa C. szron 21. Spośród wypisanych opadów i osadów at- Odpowiedzi
B. mżawka D. deszcz mosferycznych zaznacz x te, które są charak-
terystyczne dla lata. Klucz odpowiedzi do zadań zamkniętych zestawu pt.  Krople wody
14. Wojtek podlewa prostokątny trawnik o bo- Pśnieg Pszadz
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20.
kach 40 m i 21 m. Przez 7 minut podlał powierz- Pgrad Prosa
chnię równą 70 m2. Ile czasu potrzebuje na po- Pmżawka Pszron
C C A A D A B A C D C A B B D B C A C B
dlanie całego trawnika?
A. 12 min C. 8 h 10 min 22. W czasie pobytu nad morzem Radek wy-
B. 1 h 24 min D. 1 h 14 min brał się na spacer do pobliskiej wioski, która na Schemat punktowania zadań otwartych zestawu pt.  Krople wody
mapie w skali 1:35000 była odległa o 6 cm. Ile ki-
lometrów pokonał w obie strony? Zapisz obli- Numer Liczba
Kryteria i zasady przyznawania punktów
Zadania od 15. do 16.
czenia.
zadania punktów
odnoszÄ… siÄ™ do tabelki
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
Za poprawne zaznaczenie dwóch z trzech odpowiedzi -
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
REKORDY OPADÓW ATMOSFERYCZNYCH W KRAKOWIE
Odpowiedz: ............................................................ opadów i osadów atmosferycznych charakterystycznych dla lata
opady atmosferyczne [mm] data
Najwyższa suma opadów w:
ń śnieg
23. Klasa VIb z okazji Dnia Dziecka miała pójść
roku 1000 1912
do pizzerii, ale z powodu ulewnego deszczu wy-
x grad
miesiÄ…cu 313 lipiec 1903
chowawczyni zamówiła dla swoich wychowan-
40 40
dniu (od godz. 15 do 18 ) 99 9.09.1963 0  1
ków 17 jednakowych pizz do szkoły. Chłopcy zje- 21
x mżawka
Najniższa suma opadów w: dli po 5/6 pizzy, a dziewczynki po 1/2 . Ilu uczniów
liczyła klasa, jeśli chłopców było o 6 więcej niż
roku 432 1858
Å„ szadz
dziewczynek? Zapisz obliczenia.
miesiÄ…cu 0 pazdziernik 195 1
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & x rosa
INFORMACJE ZE STRONY WWW.KLIMAT.GEO.UJ.EDU.PL & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
Å„ szron
Odpowiedz: ............................................................
15. Ile minut trwały opady atmosferyczne
I. Ustala sposób rozwiązania zadania:
w dniu 9.09.1963 roku? 24. Kilku uczniów z klasy Vd przyniosło do
0  1
A. 3 h C. 2 h 20 min pracowni od przyrody kwiaty w doniczce. W ciÄ…-
6Å"35000Å" 2 - droga, jakÄ… pokonaÅ‚ Radek w obie strony
B. 160 min D. 180 min gu dwóch tygodni na podlanie zużyli 24 półlitro-
22
we butelki, 28 butelek o pojemności 0,75 litra
II. Zamiana jednostek:
16. Ile wynosi różnica między najwyższą a naj- oraz 8 butelek dwulitrowych. Ile doniczek z kwia- 0  1
420000 cm 4200 m 4,2 km
niższą sumą opadów w miesiącu? tami przynieśli uczniowie do pracowni, jeśli do
A. 568 mm C. 432 mm każdego kwiatka codziennie wlano około 1/4 li-
I. Ustala sposób rozwiązania zadania:
B. 313 mm D. 1000 mm tra wody?
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & 5
6Å"
- ilość pizz zjedzonych przez 6 chłopców
6
17. Ania i Zosia stały obok siebie i w pewnym & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
momencie zaczęły jednocześnie biec w przeciw- Odpowiedz: ............................................................
17 5
- ilość pizz zjedzonych przez pary dziewczynka - chłopiec 0  1
nych kierunkach do swoich domów, aby schro-
12 :11
nić się przed ulewą. Po ilu sekundach odległość 25. Opisz w dwóch zdaniach deszcz z wier-
3 - ilość par dziewczynka - chłopiec
między nimi była równa 720 m, skoro Ania w każ- sza Jarosława Iwaszkiewicza.
9Å" 2 + 6
dej sekundzie biegła 5 m, a Zosia 4 m? & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & - ilość uczniów w klasie
A. 9 s B. 180 s C. 80 s D. 144 s & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
II. Obliczenie ilości pizz zjedzonych przez 6 chłopców oraz przez par y
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
18. Zegar bije co kwadrans. Podczas burzy & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & ..
23 dziewczynka - chłopiec:
Kasia słyszała bicie sześciokrotnie: pierwszy & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
0  1
5
6Å" 5
raz 8 minut po rozpoczęciu burzy, a ostatni 3 & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
6
minuty przed zakończeniem. Ile czasu trwała
burza? 26. Niebo jest zachmurzone. Twój młodszy 17 5 12
A. 1 h 26 min C. 1 h 36 min brat wychodzi na dodatkowe zajęcia. Udziel mu
III. Obliczenie ilości par dziewczynka - chłopiec:
B. 1 h 31 min D. 1 h 41 min rady, w co ma się ubrać i jak się zachować w cza-
0  1
sie burzy. 1 6 16 4 3
12 : (5 + ) 12 : (10 + ) 12 : 12 : 12 Å" 9
6 2 12 12 12 3 4
19. W dwóch wiadrach razem były 44 litry & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
wody. Gdy 4 litry wody przelano z wiadra & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
IV. Obliczenie ilości uczniów w klasie:
pierwszego do drugiego, to w pierwszym wia- & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
0  1
drze będzie 3 razy więcej wody niż w drugim. Ile & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & ..
2Å"9 + 6 18 + 6 24
litrów wody było w każdym wiadrze przed prze-
I. Ustala sposób rozwiązania zadania:
laniem? 27. Uzasadnij, dlaczego dołączono rysunki
A. I wiadro  29 litrów, II wiadro  15 litrów do tekstu I. 24Å"0,5 + 28Å"0,75 + 8Å" 2 - ilość wody zużyta do podlewania kwiatków
B. I wiadro  33 1/3 litra, II wiadro  10 2/3 litra & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
w czasie dwóch tygodni
C. I wiadro  37 litrów, II wiadro  7 litrów & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
0  1
D. I wiadro  34 litry, II wiadro  10 litrów & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
49 :14 - ilość wody zużyta do podlewania kwiatków
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & ..
20. Tomek, Kamil, Mateusz i Daniel czytajÄ…
w czasie jednego dnia
tę samą książkę o zjawiskach meteorologicznych 28. Napisz opowiadanie z dialogiem  To by-
1
3,5: - ilość kwiatków w pracowni od przyrody
na Ziemi. Tomek przeczytał 13 stron w 8 minut, ła okropna ulewa .
4
24
Kamil 9 stron w 4 minuty, Mateusz 11 stron w & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
II. Obliczenie ilości wody zużytej do podlewania kwiatków
5 minut, a Daniel 12 stron w 6 minut. Który & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
z chłopców czyta książkę szybciej? & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
w czasie dwóch tygodni oraz jednego dnia:
A. Tomek C. Mateusz & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & ..
0  1
B. Kamil D. Daniel & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
24Å"0,5 l + 28Å"0,75 l + 8Å"2 l 12 l + 21 l +16 l 49 l
49 l :14 3,5 l
III. Obliczenie ilości kwiatków w pracowni od przyrody:
0  1
1 7
3,5: Å" 4 14
4 2
Za opisanie, ale nie cytowanie 0  1
Niezbędnik ucznia
25
Za napisanie dwóch zdań złożonych 0  1
Dla gimnazjalistów i nie tylko
26 Za przekonujÄ…ce argumenty 0  1
Co wtorek z  GazetÄ…
27 Przyznaje się punkt za każdą poprawną argumentację 0  1
I. Realizacja tematu
0  1
25 września teczka do zbierania serii
Uczeń podjął temat, pisze opowiadanie z dialogiem.
i pierwszy zeszyt
II. Kompozycja
0  1
Opowiadanie jest prowadzone ze świadomością celu i jest poprawne
kompozycyjnie. Przedstawione wydarzenia zostały logicznie uporządkowane.
JZYK
III. Dobór ś rodków językowych
0  1
Występuje bogate słownictwo, trafne określenia, zwroty, zróżnicowana składnia
itp. Dobór środków językowych jest celowy.
POLSKI
IV. Poprawność językowa
0  1
Uczeń przestrzega norm gramatycznych. Dopuszcza się dwa błędy językow e.
28
część I
V. Poprawność ortograficzna
0  1
od antyku
Uczeń przestrzega norm ortograficznych. Dopuszcza się dwa błędy ortograficzne.
Uczeń z dysleksją: tworzy tekst komunikatywny mimo błędów językowych.
do oświecenia
VI. Poprawność interpunkcyjna
przewodnik po epokach
Uczeń przestrzega norm interpunkcyjnych.
0  1
Dopuszcza się trzy błędy interpunkcyjne.
najważniejsi twórcy
Uczeń z dysleksją: zamyka myśli w obrębie zdań (bez względu na poprawność ich
i dzieła
budowy), nie ma potoku składniowego.
Uwaga:
Za kryteria V, VI, VII przyznajemy punkty, jeśli tekst ucznia obejmuje przynajmniej osiem
Partner
radiowy:
pełnych linijek (dotyczy również uczniów z dysleksją).
1


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
09 2007 pol odp
09 2007 pol 1
egzamin 3 termin( 09 2007
09 Ciagi liczbowe odp
2007 maj odp (2)
2007 cz1 odp
2007 POL ED02 2001
2007 maj odp (3)

więcej podobnych podstron