the business model canvas pl


Kluczowi partnerzy Kluczowe działania Propozycja wartości Relacje z klientami Segmenty klientów
Jakiego rodzaju relacji oczekują od nas
Jakich kluczowych działań wymaga
Kogo należy uznać za kluczowego partnera? Jaką wartość generujemy dla naszych Dla kogo tworzymy wartość?
przedstawiciele poszczególnych segmentów rynku?
nasza propozycja wartości?
Kto zasługuje na miano kluczowego klientów? Kim są nasi najważniejsi klienci?
Którym spośród tych oczekiwań udało nam się
Jakich działań wymagają nasze
dostawcy? Jakiego rodzaju problemy pomagamy klientom sprostać?
kanały dystrybucji, relacje z Ile nas to kosztuje?
Jakie kluczowe zasoby pozyskujemy od rozwiązać?
Rynek masowy
W jakim stopniu działania te są zintegrowane z
klientami i strumienie przychodów?
partnerów? Które potrzeby klientów zaspokajamy?
Rynek niszowy
pozostałymi elementami naszego modelu
Jakie kluczowe działania realizują nasi Jaki zbiór produktów i usług oferujemy
Segmentacja
biznesowego?
Kategorie:
partnerzy? każdemu segmentowi klientów? Dywersyfikacja
Produkcja Przykłady:
Wielostronna platforma
Osobiste wsparcie
Rozwiązywanie problemów
(wielostronny rynek)
Powody partnerstwa: Elementy:
Dedykowany opiekun klienta
Platforma lub sieć
Optymalizacja i korzyści skali Nowość
Samoobsługa
Obniżanie poziomu ryzyka i niepewności Wydajność Obsługa zautomatyzowana
Społeczności
Przyjęcie konkretnych zasobów lub działań Dostosowanie do indywidualnych potrzeb
Współtworzenie
Skuteczność
Projekt
Marka i status
Kluczowe zasoby Kanały
Cena
Jakich kluczowych zasobów
Niższe koszty
Z jakich kanałów powinniśmy korzystać przy
wymaga nasza propozycja
Niższe ryzyko
nawiązywaniu kontaktów z poszczególnymi
wartości?
Dostępność segmentami klientów?
W jaki sposób nawiązujemy te kontakty w
Jakich zasobów wymagają
Wygoda i użyteczność
chwili obecnej?
nasze kanały dystrybucji, relacje
Czy nasze kanały są zintegrowane?
z klientami i strumienie
Które sprawdzają się najlepiej?
przychodów?
Które są najbardziej ekonomiczne?
Jak wpisują się one w nasze standardowe
zasady postępowania z klientami?
Kategorie:
Zasoby fizyczne
Fazy:
1. Świadomość
Zasoby intelektualne
2. Opinia
3. Zakup
Zasoby ludzkie
4. Realizacja
Zasoby finansowe
5. Obsługa posprzedażowa
Struktura kosztów Strumienie przychodów
Jakie najważniejsze koszty generuje nasz model bussinesowy? Za jaką wartość Twoi klienci gotowi są zapłacić? Za co obecnie płacą?
Które kluczowe zasoby kosztują najwięcej? W jaki sposób dokonują płatności w chwili obecnej? Jak woleliby płacić?
Które kluczowe działania wymagają największych nakładów finansowych? Jak duży jest udział poszczególnych strumieni przychodów w ogólnych przychodach firmy?
Struktury skoncentrowane na kosztach Typy: Mechanizmy cenowe
Struktury skoncentrowane na wartości Sprzedaż aktywów
Opłata za korzystanie Stałe menu cenowe Ceny dynamiczne
Elementy: Opłata abonencka Cena katalogowa Negocjacje (targowanie się)
Koszty stałe Wypożyczanie i leasing Cena zależna od właściwości produktu Zarządzanie zasobami
Koszty zmienne Udzielanie licencji Cena zależna od segmentu rynku Sytuacja rynkowa
Korzyści skali Prowizje z tytułu pośrednictwa Cena zależna od wolumenu transakcji Aukcja
Korzyści zakresu Reklama


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Money, Banking and the Federal Reserve (napisy PL)
INSTRUKCJA OBSŁUGI ODBIORNIK RADIOWY ELTRA KAMILA MODEL 450 PL
THE HORSE BOY 2009 Pl limited docu dvdrip xvid nodlabs
opis film pacyfik the pacific 10 lektor pl
The Business Intermediate Answer Key(1)
WISZĄCY OGRÓD The Hanging Garden 1997 Pl
Become a Computer Game Developer The Business of Games
The New Model of Selling
Noc i miasto Night and the City [1950] NAPISY PL
Na Ostrzu 3;Goniąc Marzenia The Cutting Edge 3; Chasing the Dream (2008) Napisy PL
Mroczna noc stracha na wróble [Dark Night of the Scarecrow] 1981 Napisy PL
The OSI Model
INSTRUKCJA OBSŁUGI ODBIORNIK RADIOWY Z DYNAMEM ELTRA CZAPLA MODEL TF35 PL
Application of the Electromagnetic Model for Diagnosing Shock Wave Processes in Metals
Zizek And The Colonial Model of Religion
THE LAW OF CHARTS PL
THE LAW OF CHARTS PL
INSTRUKCJA OBSŁUGI ODBIORNIK RADIOWY PLL MP3 USB MICROSD ELTRA KOLIBER MODEL 523 PL
Living In the Material World Part 2 (PL)

więcej podobnych podstron