2007 styczeń Błękitna planeta kryteria


Plan testu Błękitna planeta
Liczba
Kategoria umiejętności Waga Numery zadań
punktów
Czytanie 10 25% 1, 2, 3, 4, 14, 15, 16, 17, 18, 22
21II, 24II, 26I, 26II, 26III, 26IV,
Pisanie 10 25%
26V, 26VI, 26VII, 26VIII
Rozumowanie 8 20% 5, 8, 11, 21I, 23I, 23III, 25I, 25III
Korzystanie z informacji 4 10% 6, 13, 20, 24I
Wykorzystywanie wiedzy
8 20% 7, 9, 10, 12, 19, 23II, 23IV, 25II
w praktyce
Klucz odpowiedzi do zadań zamkniętych
Numer zadania Odpowiedz
1. D
2. B
3. C
4. B
5. C
6. D
7. C
8. B
9. B
10. A
11. C
12. B
13. D
14. B
15. C
16. C
17. B
18. C
19. D
20. A
Schemat punktowania zadań otwartych zawartych w arkuszu  Błękitna planeta
Nu-
mer Numer Liczba Numer
Kryterium
zada- kryterium punktów standardu
nia
I Poprawne uporządkowanie zwierząt w kolejności malejącej: płetwal, kaszalot, rekin, miecznik, marlin. 0 - 1 3.6
Poprawne narysowanie pięciu słupków diagramu na podstawie tabeli
21.
II Uwaga: Przyznajemy punkt za II kryterium tak\e wtedy, gdy uczeń poprawnie wykonał diagram, a nie 0 - 1 2.4
otrzymał punktu w kryterium I ( niewłaściwe uporządkowanie).
22. I Poprawne uzupełnienie zdania. (południowo-wschodnim / południowy wschód). 0 - 1 1.4
Przedstawienie metody prowadzącej do obliczenia liczby złotych monet,
1
I 0 - 1 3.8
np. 300 = lub 300 : 4 =
4
23.
II Poprawne obliczenie liczby monet złotych (75). 0 - 1 5.3
Przedstawienie metody prowadzącej do obliczenia liczby srebrnych monet,
III 0 - 1 3.8
np.: 30% 300 = lub 0,3 300 =
IV Poprawne obliczenie liczby monet srebrnych (90). 0 - 1 5.3
Wybór spośród podanych propozycji filmu pt.  Szczęki (wskazanie jako kryterium wyboru - film od lat 16 )
I Uwaga: Je\eli uczeń oprócz ww. filmu poda tak\e tytuł filmu dozwolonego od lat 12 to równie\ przyznajemy 0 - 1 4.2
24
1 punkt.
II Sformułowanie wypowiedzi zniechęcającej do obejrzenia wskazanego/wskazanych filmów. 0 - 1 2.2
Przedstawienie metody prowadzącej do obliczenia czasu
2 1 5
I 0 - 1 3.8
np.: 40 + 30 + 25 = lub + + =
3 2 12
7
25
Obliczenie czasu potrzebnego na wykonanie wszystkich czynności (95 minut lub 1 godziny lub 1 godzina
II 0 - 1 5.3
12
i 35 minut).
III Podanie odpowiedzi adekwatnej do otrzymanego wyniku w kryterium II. 0 - 1 3.9
I Napisanie tekstu na temat (opisuje prze\ycia podczas rejsu/opowiada o przygodzie na Biegunie Północnym). 0 - 1 2.1
Zastosowanie formy:
II - opisu prze\yć (zainteresowanie \yciem na głębokościach, podziw, strach...); 0 - 1 2.1
- opowiadania (np.: o przygodzie na śniegu, spotkaniu z niedzwiedziem itp.).
III Realizacja tematu - prowadzenie narracji w 1 osobie l. pojedynczej lub mnogiej (w imieniu marynarzy). 0 - 1 2.1
IV Uło\enie wypowiedzi uporządkowanej i spójnej. 0 - 1 2.3
V Poprawność językowa i dobór słownictwa do wyra\anej treści (dopuszczalne 2 błędy). 0 - 1 2.3
Poprawność ortograficzna w zakresie pisowni wyrazów z: \  rz, h  ch, u  ó,  nie z rzeczownikami
czasownikami i przymiotnikami ( dopuszczalny 1 błąd).
26.
VI 0 - 1 2.3
Kryterium dla ucznia z dysleksją
Za wypowiedz komunikatywną ( pomimo błędów w zapisie ) i czytelną (pomimo zaburzeń graficznych
pisma).
Za poprawność interpunkcyjną (dopuszczalne 2 błędy).
VII 0 - 1 2.3
Kryterium dla ucznia z dysleksją
Za wypowiedz logicznie uporządkowaną.
VIII Za układ graficzny ( przynajmniej dwa akapity ) i estetykę zapisu. 0 - 1 2.5
Uwaga: Jeśli uczeń napisze wypowiedz krótszą ni\ 10 linii, nie przyznajemy punktów za spełnienie
kryterium V, VI, VII i VIII.
Kartoteka do zestawu zadań pt.  Błękitna planeta
Typ
Numer Badana czynność ucznia Numer Liczba
zada-
zadania Uczeń: standardu punktów
nia
Dostrzega przenośne znaczenie nazwy Woda w odniesieniu
1. 1.1 1 WW
do Ziemi.
2. Odczytuje informacje o wielkości oceanu. 1.1 1 WW
Odczytuje informacje na temat obiegu wód w przyrodzie (wskazuje
3. 1.1 1 WW
zdanie fałszywe).
4. Odczytuje informacje o hydrogeologu. 1.1 1 WW
Rozpoznaje charakterystyczne własności liczb (porównuje liczby
5. 3.6 1 WW
i wybiera odpowiedz prawdziwą).
6. Wskazuje zródło informacji. 4.1 1 WW
7. Wykonuje obliczenia procentowe dotyczące masy. 5.3 1 WW
8. Rozpoznaje charakterystyczne cechy i własności zjawisk. 3.6 1 WW
9. Wykonuje obliczenia dotyczące powierzchni. 5.3 1 WW
10. Wykonuje obliczenia dotyczące długości. 5.3 1 WW
11. Rozpoznaje charakterystyczne własności elementów środowiska. 3.6 1 WW
12. Wykonuje obliczenia dotyczące czasu. 5.3 1 WW
13. Wskazuje zródło informacji. 4.1 1 WW
14. Rozpoznaje osobę mówiącą w wierszu. 1.2 1 WW
15. Rozpoznaje środki poetyckie (uosobienie). 1.2 1 WW
16. Dostrzega przenośne znaczenie słów. 1.1 1 WW
17. Określa funkcję środków poetyckich (epitetów). 1.1 1 WW
18. Posługuje się terminem rym. 1.2 1 WW
19. Oblicza, ile razy jedna wielkość mieści się w drugiej. 5.5 1 WW
20. Wskazuje zródło informacji. 4.1 1 WW
I. Porządkuje dane (według długości ciał morskich zwierząt). 3.6 1
21. KO
II. Przedstawia dane na diagramie słupkowym. 2.4 1
22. Odczytuje z rysunku kierunek geograficzny. 1.4 1 KO
I. Ustala sposób rozwiązania  zapis prowadzący do obliczenia liczby
3.8 1
złotych monet.
II. Oblicza liczbę złotych monet w skrzyni. 5.3 1
23. RO
III. Ustala sposób rozwiązania  zapis prowadzący do obliczenia liczby
3.8 1
srebrnych monet.
IV. Oblicza liczbę srebrnych monet w skrzyni. 5.3 1
I. Analizuje ofertę mediów (wskazuje kryteria wyboru - film od lat 16
4.2 1
niedozwolony dla widza młodszego).
24. KO
II. Formułuje wypowiedz zniechęcającą do obejrzenia wskazanego
2.2 1
filmu.
I. Ustala sposób rozwiązania zadania dotyczącego obliczenia czasu. 3.8 1
II. Oblicza upływ czasu od momentu powrotu ze szkoły do czasu dojścia
25. 5.3 1 KO
do harcówki.
III. Analizuje otrzymany wynik. 3.9 1
I. Pisze tekst na temat. 2.1 1
II. Pisze wypracowanie w określonej formie. 2.1 1
III. Realizuje temat, prowadząc narrację w 1 osobie liczby pojedynczej
2.1 1
lub liczby mnogiej.
IV. Układa wypowiedz uporządkowaną, spójną. 2.3 1
26. RO
V. Dba o poprawność językową. 2.3 1
VI. Przestrzega norm ortograficznych. 2.3 1
VII. Przestrzega norm interpunkcyjnych. 2.3 1
VIII. Dba o układ graficzny (przynajmniej dwa akapity) i estetykę
2.5 1
zapisu.
A K T 0
0
S-A1-062
Data urodzenia ucznia
B L
U 1 1
C Ł 2
V 2
dzień miesiąc rok D M 3
W 3
E N 4
X 4
F O 5
Y 5
KOD UCZNIA
G P 6
Z 6
H Q
1 7 7
I R
Nr 2 8 8
Odpowiedzi
zad.
J S 9
3 9
1 A B C D
dysleksja
2 A B C D
Nr Nr
3 A B C D
Liczba punktów
zad. kryt.
4 A B C D
I 0 1
21
5 A B C D
II 0 1
6 A B C D
22 I 0 1
7 A B C D
I 0 1
8 A B C D
II 0 1
23
9 A B C D
III 0 1
10 A B C D
IV 0 1
11 A B C D
0 1
I
24
12 A B C D
II 0 1
13
A B C D
I 0 1
14
A B C D
II
25 0 1
15
A B C D
III 0 1
16
A B C D
0 1
I
17
A B C D
II 0 1
18
A B C D
0 1
III
19
A B C D
IV 0 1
26
20
A B C D
0 1
V
VI 0 1
VII 0 1
VIII 0 1
Miejsce na naklejkę
z kodem
SUMA PUNKTÓW
D J
Dziesiątki
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
JednoSci
NADZORUJĄCY
WYPEŁNIA ZESPÓŁ
WYPEŁNIA UCZEŃ
WYPEŁNIA EGZAMINATOR
KOD EGZAMINATORA
Czytelny podpis egzaminatora


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Błękitna planeta
2003 styczeń Ksiażka i film kryteria
2007 styczen R
2007 styczen P
2005 styczeń Śladami Stasia i Nel kryteria
2005 styczeń Pies kryteria
Raporot z przebiegu procesu negocjacj i dokumentów programowych na lata 2007 2013 Warszawa styczeń
styczeń 2007

więcej podobnych podstron