POiZ 1 do wyk 2 d [tryb zgodności]


Wykład VII (2010)
1. Strategia organizacji
2. Rola strategii i proces jej formułowania
3. Typy strategii. Różne podejścia do formułowania
strategii
4. Cele organizacji, jej misja i wizja. Czemu służą te
elementy i jaka jest ich wzajemna relacja
Wizja, misja i cele organizacji
Wizja (łac. videre, widzieć) jest obrazem przyszłości, którą
uczestnicy organizacji chcą wykreować
Misja jest precyzyjnym wyrażeniem dalekosiężnych
zamierzeń i aspiracji organizacji; jest sformułowaniem
wizji na potrzeby strategii; by taką funkcję pełniła,
musi spełniać trzy warunki:
wyznaczać kierunek i dotyczyć przyszłości
wyrażać marzenia i wyzwania, które stają się udziałem
pracowników
jej realizacja musi być wiarygodna
Cele sÄ… to punkty odniesienia, kamienie milowe na drodze
do realizacji strategii
K. Obłój, str. 233-243
1
Wizja, misja i cele organizacji
przykłady z praktyki
Wizja, misja, wartości i cele. Przykłady (1)
Nasza misja
NaszÄ… misjÄ… jest zapewnienie klientom szerokiego asortymentu
produktów oferowanych przez maksymalnie bezpieczny, czynny 24
godziny na dobÄ™, nowoczesny sklep internetowy
Nasze wartości
zapewnienie klientom obsługi na najwyższym poziomie
zaufanie i uczciwość
dynamizm i nowoczesność
innowacyjność i profesjonalizm
ciągły rozwój
Nasza działalność AGAWA.PL
Jesteśmy dynamicznie rozwijającą się firmą, działającą w najnowocześniejszych
sektorach gospodarki. Przywiązujemy wielką wagę do bezpieczeństwa i wysokiej
jakości świadczonych usług, nieustannie kontrolujemy i usprawniamy procesy
eliminacji zagrożeń związanych z przesyłaniem danych drogą elektroniczną.
Dzięki temu jesteśmy przykładem nowoczesnego sklepu internetowego, w którym
bezpieczeństwo, informacja oraz bogactwo oferty doskonale ze sobą współgrają.
2
Wizja, misja, wartości i cele. Przykłady (2)
Nasza wizja
Pragniemy zapewnić najwyższej jakości rozwiązania tworzące lepsze
otoczenie do życia i pracy.
Nasza misja
Chcemy wykorzystywać nasze wspólne doświadczenie i wiedzę, aby
udoskonalać świat wokół nas, poprzez innowacje, pracę w zespole i zaufanie.
Nasze wartości
cenimy naszych pracowników i szanujemy różnorodność ich pomysłów, przekonań i
kultur
cenimy naszych klientów i zapewniamy im obsługę na najwyższym poziomie
cenimy zaufanie i uczciwość
cenimy innowacje i profesjonalizm
cenimy ciągły rozwój poprzez szkolenia i naukę od najlepszych
cenimy wszystkie społeczności, w których pracujemy i czujemy się względem nich
odpowiedzialni.
Faber Maunsell Polska
Wizja, misja, wartości i cele. Przykłady (3)
Misja firmy
Pragniemy być partnerem dla naszych Klientów, dostarczając im
niezawodnie działające systemy komputerowe i fiskalne. Chcemy dostarczać
naszym Klientom wiedzę, najnowsze technologie, być pomocni w każdej
potrzebie i o każdej porze.
Zapewniamy wysoką jakość dostarczanego sprzętu i oferowanych usług, przy
zachowaniu zdecydowanie korzystnych dla naszych Klientów cen.
Od początku powstania firmy dewizą jej pracowników i właścicieli jest tak prowadzić
działalność, aby maksymalnie zadowolić klienta w myśl hasła:
Jedynym zródłem utrzymania jest Klient, a jego zadowolenie jest gwarancją naszego
istnienia.
Dla firmy OPTIMAL ważny jest każdy Klient. W szczególności wsłuchujemy się w
potrzeby Klientów drobnych, indywidualnych, detalicznych. Każdemu staramy się
wyjaśniać wszystkie nurtujące go zagadnienia, dobrze zrozumieć jego wymagania i
przyczyny ewentualnych "komputerowych problemów".
3
Wizja, misja, wartości i cele. Przykłady (4)
Misja firmy
Stale dążymy do tego, aby nazwa Torpol stała się synonimem zdrowia i
radości życia.
Sukcesywnie poszerzamy gamę wyrobów
Dbamy o jakość i precyzję wykonania naszych produktów
Dostosowujemy ofertę do indywidualnych oczekiwań Klientów
Jesteśmy solidnym i wiarygodnym partnerem
Misją naszej firmy jest wytwarzanie produktów o najwyższej jakości,
zrozumienie potrzeb Klientów oraz spełnianie ich oczekiwań. Dla jej realizacji
systematycznie poszerzamy swojÄ… wiedzÄ™ i kompetencje.
Firma Torpol© dziaÅ‚a w branży tekstylnej
Wizja, misja, wartości i cele. Przykłady (5)
Misja firmy
Wizja rzetelnej i profesjonalnej firmy zapewniającej kompleksową obsługę
wszelkich potrzeb w zakresie Web Hostingu jest realizowana przez nas w
praktycznym działaniu. Celem nadrzędnym Ebitda sp. z o.o. jest:
Dostarczanie profesjonalnych rozwiązań informatycznych w zakresie
serwerów wirtualnych i fizycznych, sklepów oraz poczty e-mail
Na coraz bardziej wymagającym rynku usług internetowych z powodzeniem i
satysfakcją spełniamy oczekiwania naszych Klientów.
Nad funkcjonowaniem i rozwojem wykonanych systemów sprawujemy stałą opiekę
merytoryczną zapewniając ich bezpieczeństwo. Naszym Klientom proponujemy
nowoczesne rozwiązania serwerów i ich oprogramowania.
Są więksi  my dajemy więcej z siebie. Warto się o tym przekonać.
W codziennej pracy stosujemy następujące zasady:
każdy Klient jest dla nas najważniejszy
patrzymy i wybiegamy w przyszłość
kreatywnie myślimy o potrzebach Klienta
AMM-KOMPUTER Web Hosting Provider
4
Wizja, misja, wartości i cele. Przykłady (6)
Misja firmy
Misją firmy Stiefel Laboratories jest uzyskanie statusu najbardziej wartościowej i
szanowanej firmy dermatologicznej na świecie, ulepszającej jakość życia ludzkiego
poprzez wprowadzanie innowacyjnych, bezpiecznych i skutecznych preparatów
wysokiej jakości, umożliwiających zapobieganie i leczenie chorób skórnych.
Wizja
Stiefel Laboratories stanie się najbardziej wartościową i szanowaną firmą dermatologiczną
na całym świecie.
Oferując lepsze produkty, współdziałając z naszymi klientami, zatrudniając najlepiej
wykwalifikowanych pracowników i postępując zgodnie z zasadami moralnymi będziemy
pozyskiwać i utrzymywać szacunek.
Dzięki innowacji i szacunkowi będziemy generować znaczne zyski, które zainwestujemy w
firmę oraz dalsze wspieranie środowiska dermatologicznego.
Nadal silnie inwestować w wewnętrzne i zewnętrzne działania badawczo  rozwojowe
(R&D), przejęcia produktów i strategiczną współpracę z naszymi partnerami. Zapewni to
przyszły wzrost oraz stworzy rozległą sieć dystrybucji pokrywającą swoim zakresem rynek
dermatologiczny.
Skupimy się na ciągłym doskonaleniu firmy, aby znacząco zwiększyć korzyści udziałowców,
sprzedaże, kapitał, sieć dystrybucji i własność intelektualną.
Będziemy stale utrzymywać nasze zobowiązanie powstałe w 1847 r. wobec dermatologii,
jej lekarzy oraz pacjentów
Wizja, misja, wartości i cele. Przykłady (6 cd)
Wartości
Stiefel Laboratories ceni rzetelność, uczciwość i jedność ponad wszystko.
Wysoko cenimy także etykę, ciężką pracę, produktywność, lojalność, talent, przywództwo,
pracę zespołową, inicjatywę, odpowiedzialność, inteligencję, wiedzę, kreatywność,
edukację, doświadczenie, entuzjazm i optymizm.
Motywujemy, zatrudniamy i rekrutujemy kompetentnych pracowników oferując im
konkurencyjną wynagrodzenie, możliwość rozwoju oraz przyjazną,  rodzinną atmosferę w
pracy.
Cenimy wszechstronność, nie znosimy uprzedzeń. Zapewnimy równe prawa pracownikom
oraz sprawiedliwÄ… i zgodnÄ… z obowiÄ…zujÄ…cymi normami politykÄ™ kadrowÄ….
Przedkładamy długoterminowe korzyści nad krótkoterminowe zyski.
Wspieramy badania, edukacjÄ™, instytucje charytatywne i organizacje dermatologiczne.
Ponosimy odpowiedzialność za otaczający nas świat. Będziemy walczyć o ochronę
środowiska.
Ufamy, iż w życiu naszych pracowników jest zachowana równowaga pomiędzy sumienną
pracÄ…, a przyjemnym wypoczynkiem.
5
Wizja, misja, wartości i cele. Przykłady (7)
Zaspokajanie potrzeby podnoszenia poziomu życia poprzez oferowanie
w korzystnych cenach najwyższej jakości nowoczesnych materiałów
wykończenia wnętrz - zgodnie z najnowszymi światowymi trendami we
wzornictwie.
Wizja, misja, wartości i cele. Przykłady (8)
Przesłanie Coca-Cola jest proste i ponadczasowe  chcemy oferować
naszym Klientom radość, zabawę, orzezwienie, dbając jednocześnie o
wartość naszych marek i starając się zapewnić rozwój i stabilność firmy.
Kiedy w firmie Coca-Cola rozmawiamy o przyszłości, mówimy,
że chcemy być ulubionym producentem napojów dla naszych
konsumentów& ulubionym pracodawca na rynku pracy&
ulubionym partnerem dla naszych klientów& a co najważniejsze,
chcemy być cenionym członkiem każdej społeczności na świecie,
w której działamy  Neville Isdell.
6
Wizja, misja, wartości i cele. Przykłady (9)
Motto
Misją firmy Ericsson jest rozumieć szanse i potrzeby swoich klientów
oraz oferować lepsze od konkurencyjnych rozwiązania
telekomunikacyjne. Osiągnąwszy to firma Ericsson będzie w stanie
wygenerować konkurencyjne dochody dla swoich udziałowców.
Wizja, misja, wartości i cele. Przykłady (9 cd)
Misja
Telekomunikacja zmienia styl współczesnego życia, przełamuje bariery i wynosi globalną
wymianę informacji na niespotykany dotychczas poziom. Telekomunikacja stworzyła
możliwość telefonii bezprzewodowej, dostępu do Internetu oraz wielu innych rodzajów
światowych systemów przesyłania informacji, które pozwalają ludziom na natychmiastowe
porozumiewanie siÄ™.
Systemy telekomunikacyjne stały się nieodzownym składnikiem codziennego życia.
Telekomunikacja wytycza drogę do zupełnie nowego stylu pracy i życia w nowym tysiącleciu,
gdzie praca w domu, z dala od biura, to jeden z przykładów wielu możliwości oferowanych
przez dzisiejsze nowe technologie.
Ericsson uważa, że systemy telekomunikacyjne przyszłości będą tym lepsze, im bardziej
zostaną dostosowane do potrzeb ludzi. Technologię traktuje jedynie jako sposób osiągnięcia
celów w dziedzinie komunikowania. Dlatego prace nad rozwojem technologicznym w naszej
firmie zawsze koncentrują się na wymaganiach użytkownika - Ericsson zamierza oferować
najlepsze produkty i usługi, które odpowiadają potrzebom klienta.
Ericsson pragnie, aby technologia telekomunikacyjna służyła ludziom, a zaawansowane
metody łączności były dostępne i przyjazne w użyciu. Rozwój technologiczny powinien
zawsze wychodzić naprzeciw oczekiwaniom odbiorców, powinien pomagać w rozwiązywaniu
problemów użytkowników. W tych kategoriach Ericsson postrzega swoją misję. Ericsson jest
wszędzie tam, gdzie komunikacja między ludzmi wymaga tworzenia nowych rozwiązań,
zapewniających jeszcze większy komfort użytkownikom. Wszystkie pragnienia mogą być
spełnione dzięki nowoczesnym technologiom. Ericsson jest świadom, że granicę pragnień
wyznacza użytkownik.
7
Wizja, misja, wartości i cele. Przykłady (10)
Misja
Misją firmy OCEANIC jest pomoc osobom, które mają wrażliwą i
skłonną do alergii skórę, poprzez tworzenie bezpiecznych, skutecznych
i nowoczesnych kosmetyków, które pozwolą im prowadzić normalne
życie, bez odczuwania dolegliwości alergicznych.
MISJ NASZEJ FIRMY REALIZUJEMY KONSEKWENTNIE I Z WIELK PASJ
Wizja, misja, wartości i cele. Przykłady (11)
Misja
 Twórcze i eleganckie budowanie marki WITTCHEN przez ludzi dla ludzi.
POLITYKA JAKOÅšCI:
Chcąc zagwarantować naszym klientom produkty najwyższej jakości
zawsze stosujemy najbardziej luksusowe, włoskie skóry, garbowane
metodą roślinną lub chromową. Nasza skóra posiada szlachetny połysk,
zapach, widoczne sÄ… naturalne jarzma i zagniecenia, a kolorystyka
produktów ma podkreślać jej naturalny wygląd. Każdy produkt przed
opuszczeniem fabryki jest poddawany drobiazgowym testom jakości i po
ich przeprowadzeniu sygnowany znakiem  Q. C. Passed .
8
Wizja, misja, wartości i cele. Przykłady (12)
Misja
MisjÄ… firmy "Born To Win" jest skuteczne wsparcie ludzi i organizacji w
rozwoju ich kompetencji, potencjału i zdolności, związanych z komunikacją
interpersonalną w życiu społecznym i zawodowym.
Oferta szkoleń jest ściśle dopasowana do potrzeb klienta i zorientowana
na osiągniecie pożądanych efektów w optymalnym czasie. W celu
zmaksymalizowania tej efektywności, przed przystąpieniem do
projektowania programu szkolenia, zostaje opracowana analiza potrzeb
szkoleniowych zarówno dla klientów indywidualnych jak i całych firm wraz
z jej pracownikami.
Następny wykład:
Pojęcie struktury organizacyjnej.
Rodzaje struktur i proces ich projektowania
Serdecznie zapraszam
9


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
POiZ 2 do wyk 2 d [tryb zgodności]
(UW MPZ 2011 12 wyk I [tryb zgodno ci])
finanse na ubezpieczenia do wysłania [tryb zgodności]
Przykłady postaci larwalnych wykład 04 Tyl ko do odczytu tryb zgodności
PCR [Tylko do odczytu] [tryb zgodności]
Prezentacja do wyk?u 7 2cel tryb zgodno ci
Neurotraumatologia wyk??mian1 [tryb zgodności]
Automatyka (wyk 12) ppt [tryb zgodnosci]
Automatyka (wyk 4 przepustnice went i napedy ppt [tryb zgodnosci]
Automatyka (wyk) elementy pomiarowe ppt [tryb zgodnosci]
Automatyka (wyk) szafy sterownicze ppt [tryb zgodnosci]
Ek w 1, Wprowadzenie do ekonomii, 17lut11 [tryb zgodności]
Automatyka (wyk 1) Zawory reg jednodrogowe ppt [tryb zgodnosci]
Ster Proc Dyskret 6 [tryb zgodności]
PA3 podstawowe elementy liniowe [tryb zgodności]
Wycena spolki przez fundusze PE [tryb zgodnosci]

więcej podobnych podstron