15 EW ZEW Zarzadzanie do metody Johna


PROGRAM WZMOCNIENIA EFEKTYWNOŚCI SYSTEMU NADZORU PEDAGOGICZNEGO
I OCENY JAKOŚCI PRACY SZKOAY ETAP II
Projekt realizowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w ramach III Priorytetu Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 3.1
współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego
http://www.nadzorpedagogiczny.edu.pl
Podsumowanie wymagania
Placówka: Szkoła Podstawowa nr X
Miejscowość:
Ewaluacja przeprowadzona w dniach od
Wizytator ds. ewaluacji:
Obszar : Zarządzanie
Wymaganie: W szkole współpracuje się w zespołach
Nauczyciele pracują zespołowo. W szkole działają zespoły zadaniowe. Działa
zespół nauczycieli klas I-III, zespół polonistyczny, zespół matematyczno-
przyrodniczy, sztuki i techniki, katechetyczny, języków obcych, wychowawczy i
zespół nauczycieli wychowania fizycznego. Nauczyciele szkoły podstawowej i
gimnazjum pracują razem w zespołach. W opinii dyrektora i nauczycieli liczba
zespołów jest odpowiednia i dostosowana do potrzeb szkoły. Większość grona
pedagogicznego (70% ankietowanych) angażuje się w wystarczającym stopniu w
pracę zespołów szkolnych, 30% badanych określiło swoje zaangażowanie jako
wysokie. W opinii 25% nauczycieli, zaangażowanie innych członków zespołów
jest niewystarczające w stosunku do potrzeb.
Zespoły działające w szkole dokonują oceny wyników swojej pracy, ocena ta nie
jest dokonywana systematycznie. Refleksje dotyczące efektów pojawiają się
spontanicznie zwłaszcza w sytuacjach błędów i trudności, co potwierdza dyrektor
i ankietowani nauczyciele. Ponadto nauczyciele każdego roku wypełniają arkusze
ewaluacyjne, gdzie wskazują efekty pracy zespołowej. Wychowawcy klas
deklarują, że rozwiązują problemy korzystając z pomocy innych nauczycieli (90%
odpowiedzi ankietowanych nauczycieli) lub przy współpracy z rodzicami uczniów.
Przy zaburzonej współpracy np.: w przypadku rodzin dysfunkcyjnych, szkoła
nawiązuje współpracę z instytucjami takimi jak: poradnia psychologiczno-
pedagogiczna, miejski ośrodek pomocy społecznej, policja, kurator sądowy, sąd
rodzinny. Problemy analizowane są na posiedzeniach rady pedagogicznej, w
trudnych przypadkach rozwiązywane są zespołowo lub z pomocą eksperta.
Nauczyciele uczestniczą w formach doskonalenia zawodowego dotyczących
metod i form współpracy. Wszyscy członkowie rady pedagogicznej potwierdzili
MEN, UJ i
Strona
1
PROGRAM WZMOCNIENIA EFEKTYWNOŚCI SYSTEMU NADZORU PEDAGOGICZNEGO
I OCENY JAKOŚCI PRACY SZKOAY ETAP II
Projekt realizowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w ramach III Priorytetu Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 3.1
współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego
przydatność tych szkoleń w praktyce. W bieżącym roku szkolnym
przeprowadzone zostało szkolenie dotyczące organizacji ewaluacji
wewnątrzszkolnej, zawierające m.in. tematykę powoływania szkolnych zespołów
ewaluacyjnych i podziału zadań między nauczycielami. Nauczyciele współpracują
przy organizacji uroczystości i imprez szkolnych, wycieczek, wyjść do kina lub
teatru, opracowania dokumentacji, przygotowania i przeprowadzania konkursów.
Strona
2


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
14 EW ZEW Srodowisko do metody Johna
13 EW ZEW Procesy do metody Johna
17 EW ZEW Poradnia do metody Johna
18 EW ZEW Osordek Metodyczny do metody Johna
15 Eksploatowanie maszyn i urządzeń do obróbki termicznej
05 Wprowadzenie do metodyki RUP
Do obywatela Johna Browna przykład operowania obrazami~6CD
15 Nowy Testament List 1 do Tymoteusza
05 EW ZEW M pom nr5 Podstawowe techniki?cylitacyjne
2 przesylanie argumentow do metodyid 693
Tablice do metody przemieszczeń 1
29 15 Grudzień 1994 Walczcie do śmierci!
15 WSPÓŁCZESNE KONCEPCJE ZARZĄDZANIA
EW Ciasteczka migdałowe do herbaty
do metody Eulera

więcej podobnych podstron