graphic12




Borland C++ Builder dla początkujących











Efekt odbicia bitmapy w pionie
Aby po kliknięciu przycisku Button1 bitmapa, która jest załadowana do komponentu
Image1 została odbita w pionie tworzymy w zdarzeniu OnClick przycisku Button1
dynamicznie obiekt TBitmap reprezentujący bitmapę, ustawiamy jej rozmiary, a
następnie za pomocą dwóch pętli for rysujemy na niej w odpowiednich miejscach
piksele z obrazka Image1 (da to efekt odbicia bitmapy w pionie), na końcu przypisujemy
tymczasową bitmapę do komponentu Image1 i usuwamy ją z pamięci:



Unit1.cpp



void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender)
{
   int x, y;
   int width, height;
   Graphics::TBitmap* tmpBMP = new Graphics::TBitmap;
   tmpBMP->Height = Image1->Height;
   tmpBMP->Width = Image1->Width;
   width = Image1->Width-1;
   height = Image1->Height-1;
   for (y = 0; y Pixels[x][y]
= Image1->Canvas->Pixels[x][height-y];
         Application->ProcessMessages();
      }
   Image1->Picture->Bitmap->Assign(tmpBMP);
   delete tmpBMP;
}








Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
graphic02
graphics
graphic11
graphite pet
graphic26
Graphics
representing graphical user interfaces64834
graphic23
Graphic Design For Everyone 01
graphic13
graphic33
Graphics2D
graphic15

więcej podobnych podstron