Programowanie i jezyk C Lab 04ver2


PROGRAMOWANIE I JZYK C++ / LABORATORIUM NR 4
Zadanie
Wykonać analizę poniższych programów. Nie używając komputera obliczyć wartości zmiennych określonych
jako OUTPUT przy danych wejściowych INPUT. Sprawdzić wyniki uruchamiając odpowiedni kod programu
na komputerze.
1.
// INPUT : u = 5
// OUTPUT: suma
int k;
double suma,u;
cout << "Podaj u = "; cin >> u;
suma = 0.0;
for (k=-2; k<=1; k++)
suma = suma + u*k;
2.
// INPUT : u = 2
// OUTPUT : wynik
int i,wynik,u;
cout << "Podaj u = "; cin >> u;
wynik = -3;
for (i=-1; i<=2; i++)
wynik = wynik + u*i;
wynik = wynik / 2;
3.
// INPUT : a = 5, b = 3
// OUTPUT : d, c
double a,b,c,d;
cout << "Podaj a = "; cin >> a;
cout << "Podaj b = "; cin >> b;
d = b*b - a*a;
if (d > 0)
c = d/b;
else
c = d/a;
4.
// INPUT : a = 1, b = 3
// OUTPUT : c
// INPUT : a = 1, b = 2
// OUTPUT : c
double a,b,c;
cout << "Podaj a = "; cin >> a;
cout << "Podaj b = "; cin >> b;
c = b*b - 4*a;
if (c)
c = b/c;
else
c = b/a;
5.
// INPUT : liczba = 8
// OUTPUT : j, a[1], a[3]
int liczba,j;
int a[10];
cout << "Podaj liczbe = "; cin >> liczba;
j = 0;
while (liczba > 0)
{
j++;
a[j] = liczba;
liczba = liczba - 2;
}
6.
// INPUT : liczba = 8
// OUTPUT : j, a[1], a[3], a[8]
int liczba,j;
int a[10] = {0,2,4,6,8,10};
cout << "Podaj liczbe = "; cin >> liczba;
j = 0;
while (liczba > 0)
{
a[j] = a[j] + liczba;
liczba = liczba - 3;
j++;
}
7.
// INPUT : n = 3
// OUTPUT : b[0], b[n-1], wynik
int n,i,wynik;
int a[20], b[20];
cout << "Podaj n = "; cin >> n;
for (i=0; i<=n-1; i++)
a[i] = i*i+1;
for (i=0; i<=n-1; i++)
b[i] = a[i] + 2;
wynik = (b[2] + b[n-1]) % 3;
8.
// INPUT : -
// OUTPUT : a[0],...,a[9], wynik
int n,i,wynik;
int a[10] = {10,20,30,40,50,60,70,80,90,100};
n = 7;
i = 2;
do
{
i = i + 1;
a[i] = a[i] - 2*i;
if (i >= n)
break;
} while (true);
wynik = ((a[4] - a[n]) > 7) ? 1 : -1;
9.
// INPUT : -
// OUTPUT : a[0], a[3], wynik
int n,i;
double wynik;
int a[10] = {0,1,2,3,4,5,6,7,8,9};
n = 3;
for (i=0; i<=n; i++)
{
if (i <= 2)
a[i] = a[i] + 1;
else
a[i] = a[i] - 1;
}
wynik = (a[0] + a[3]) * 2.5;
10.
// INPUT : a = 2, b = 3, h = 4, wybor = 1
// OUTPUT : pole
// INPUT : a = 2, b = 3, h = 4, wybor = 2
// OUTPUT : pole
// INPUT : a = 2, b = 3, h = 4, wybor = 3
// OUTPUT : pole
int wybor;
double a,b,h,pole;
cout << "Podaj a = "; cin >> a;
cout << "Podaj b = "; cin >> b;
cout << "Podaj h = "; cin >> h;
cout << "Podaj wybor (wybor = 1, 2 lub 3) = "; cin >> wybor;
switch (wybor)
{
case 1: // Pole trojkata
pole = 0.5*a*h;
case 2: // Pole kwadratu
pole = a*a;
break;
case 3: // Pole prostokata
pole = a*b;
default:
pole = -1;
}
11.
// INPUT : z = 'u'
// OUTPUT : z (jako znak), z (kod znaku), w (jako znak), w (kod znaku)
// INPUT : z = 'U'
// OUTPUT : z (jako znak), z (kod znaku), w (jako znak), w (kod znaku)
// INPUT : z = 'A'
// OUTPUT : z (jako znak), z (kod znaku), w (jako znak), w (kod znaku)
// INPUT : z = 'T'
// OUTPUT : z (jako znak), z (kod znaku), w (jako znak), w (kod znaku)
char z,w;
int kod;
cout << "Podaj znak = "; cin >> z;
switch (z)
{
case 'u':
case 'U':
w = z + 2;
break;
case 'a':
w = z + 4;
break;
case 'A':
w = z + 5;
break;
default:
w = 'C';
}
12.
// INPUT : -
// OUTPUT : s, a, b
int u[10] = {-4,-3,-2,-1,0,1,2,3,4,5};
int i,s,a = 3,b = -6;
s = 1;
i = 4;
while (i<=7)
{
if (i == 4)
s = s + u[i] + (a++) - (--b);
else if (i == 5)
s = (++s) - u[i];
else
s = (s--) + u[i]/3;
i++;
}
13.
// INPUT : -
// OUTPUT : s, a, b
int u[10] = {-4,-3,-2,-1,0,1,2,3,4,5};
int i,s,a = -2,b = 6;
s = 1;
i = 7;
do
{
switch (i)
{
case 4:
s = (s--) - u[i];
break;
case 5:
s = u[i+1] + (a++);
b--;
case 6:
s = s + (++b)/2;
break;
default:
s = s - u[i];
}
i--;
} while (i>3);


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Programowanie i jezyk C Lab 04
Programowanie i jezyk C Lab 02
Programowanie i jezyk C Wyklad 02 Instrukcje
Programowanie i jezyk C Wyklad 01 Typy danych
rucki,języki programowania, język C
Programowanie i jezyk C Wyklad 05 Funkcje
Lab Programowanie w jezyku powloki
Jezyk C Wprowadzenie do programowania jcwpro
23 język programowania scala1

więcej podobnych podstron