9 Naped elektryczny test


9. Napęd elektryczny  test
9.1 Moment silnika prądu stałego opisany jest związkiem:
a. M = 
b. M = I
c. M = I
d. M = I
9.2. Moment obciążenia mechanicznego silnika o charakterze czynnym:
a. działa zawsze przeciwnie do kierunku prędkości
b. działa zawsze zgodnie ze kierunkiem prędkości
c. działa niezależnie od kierunku prędkości
d. ma zawsze wartość stałą
9.3. Moment obciążenia silnika o charakterze biernym:
a. działa zawsze przeciwnie do kierunku prędkości
b. działa zawsze zgodnie ze kierunkiem prędkości
c. działa niezależnie od kierunku prędkości
d. ma zawsze wartość stałą
9.4. Przy opuszczaniu ciężaru ze stałą prędkością moment silnika (przy uwzględnieniu oporów ruchu)
jest:
a. mniejszy od momentu silnika przy podnoszeniu ciężaru
b. większy od momentu silnika przy podnoszeniu ciężaru
c. równy momentowi silnika przy podnoszeniu ciężaru
d. mniejszy lub większy  zależnie od prędkości - od momentu silnika przy podnoszeniu ciężaru
9.5. Moc na wale silnika indukcyjnego w układzie kaskady inwertorowej jest:
a. niezależna od prędkości silnika
b. zależna od prędkości silnika
c. zależna tylko od momentu obciążenia mechanicznego silnika
d. ma stałą wartość
9.6. W napędzie ,w którym silnik elektryczny rozwija moment Me, moment obciążenia (wraz ze
stratami) wynosi Mm, stan równowagi statycznej napędu najlepiej opisuje zależność :
a. Me = - Mm
b. Me = Mm
c. Me = J d/dt
d. Jest wiele zależności zależnie od rodzaju silnika
9.7. Dla przekładni o danych: moment znamionowy MN=160 Nm, sprawności znamionowej N = 0,8
oraz przełożeniu i = 2 znamionowe straty momentu w przekładni "MN wynoszą:
a. "MN =10Nm
b. "MN =20Nm
c. "MN =40Nm
d. przy tych danych nie można określić wielkości straty
9.8. W napędzie z silnikiem indukcyjnym o mocy PN=50kW, technolog określił nowe wymagania dla
maszyny roboczej: praca ze stałą prędkością =60 [1/s] przy momencie Mm=1000 [Nm]. W tej
sytuacji należy:
a. uznać, ze napęd może nadal pracować
b. uznać, ze napęd może nadal pracować pod warunkiem dodatkowego chłodzenia silnika
c. wymienić napęd na większy, odpowiednio zwymiarowany
d. zastosować silnik synchroniczny o mocy 55 kW
9.9. Dozór techniczny stwierdził nadmierne nagrzewanie silnika napędowego. W tej sytuacji
powinien:
a. zmniejszyć prędkość silnika
b. zmniejszyć obciążenie na wale
c. natychmiast wyłączyć napęd i sprawdzić warunki obciążenia i chłodzenia silnika
d. podjąć decyzję o natychmiastowej wymianie silnika
9.10. W trakcie ruchu ustalonego w górę obcowzbudnego napędu pustej windy prąd twornika wyniósł
100 A. Znamionowe obciążenie klatki powoduje wzrost prądu o 200 A. Jakie wartości prądu twornika
wystąpią z ciężarem odpowiadającym obciążeniu znamionowemu przy ustalonym ruchu napędu w
górę i w dół przy pominięciu oporów tarcia (stały prąd wzbudzenia):
a) w górę +300A, w dół +300A
b) w górę +300A, w dół  300A
c) w górę +300A, w dół  100A
a) w górę +200A, w dół  200A
9.11. W trakcie ruchu ustalonego w górę, przy stałej wartości oporów ruchu, obcowzbudnego napędu
ze stałym wzbudzeniem pustej, zrównoważonej windy (ciężar klatki równy ciężarowi przeciwwagi),
prąd twornika wyniósł 100 A. Znamionowe obciążenie klatki powoduje wzrost prądu o 200 A. Jakie
wartości prądu wystąpią z ciężarem odpowiadającym momentowi znamionowemu przy ustalonym
ruchu napędu w górę i w dół:
a) w górę +300A, w dół +300A
b) w górę +300A, w dół  300A
c) w górę +300A, w dół + 100A
d) w górę +200A, w dół  100A
9.12. O maksymalnej wartości przyspieszenia pojazdu elektrycznego decyduje:
a) maksymalna wartość momentu rozwijanego przez silnik trakcyjny
b) maksymalna moc rozwijana przez silnik trakcyjny
c) maksymalna prędkość obrotowa silnika trakcyjnego
d) maksymalna sprawność silnika trakcyjnego
9.13. W pracującym układzie napędowym dwukrotnie wzrósł moment bezwładności na wale i
dwukrotnie zmalało przyspieszenie kątowe. Oznacza to, że:
a) moment dynamiczny zmalał czterokrotnie
b) moment dynamiczny zmalał dwukrotnie
c) moment dynamiczny nie zmienił się
d) moment dynamiczny wzrósł dwukrotnie
9.14. W układzie napędowym rozwijającym stały moment Mel moc na wale silnika:
a) nie zależy od prędkości obrotowej wału
b) zmienia się liniowo z prędkością obrotową wału
c) zmienia się kwadratowo z prędkością obrotową wału
d) zmienia się zależnie od momentu obciążenia na wale
9.15. Która z poniższych charakterystyk przedstawia obciążenie typu momentu czynnego?
 


M M
M
M
a) b) c) d)
9.16. Która z poniższych charakterystyk przedstawia obciążenie typu wentylatorowego?
 


M M
M
M
a) b) c) d)
9.17. Początkowy prąd bezpośredniego rozruchu silnika obcowzbudnego prądu stałego o
następujących danych znamionowych: U = 200V; n = 1000 obr/min, Rt(twornika) = 1 &!, Lt (twornika)
H" 0 wynosi:
a. 5 A
b. 0,5 A
c. 200 A
d. 1000 A
9.18. Regulację silników prądu stałego poprzez zmianę rezystancji w obwodzie twornika cechują:
a. prostota rozwiązania i duże koszty eksploatacyjne
b. prostota rozwiązania i małe koszty eksploatacyjne
c. skomplikowane rozwiązanie i duże koszty eksploatacyjne
d. żadna z powyższych cech
9.19. Regulację silników prądu stałego poprzez zmianę napięcia zasilania twornika cechują:
a. prostota rozwiązania i duże koszty eksploatacyjne
b. prostota rozwiązania i małe koszty eksploatacyjne
c. skomplikowane rozwiązanie i małe koszty eksploatacyjne
d. nie można sformułować ogólnej zasady
9.20. Silnik obcowzbudny zasilany z przekształtnika tyrystorowego jest w stosunku do układu
zasilania silnika z generatora prądu stałego (układu Leonarda) rozwiązaniem lepszym z uwagi na:
a. znacznie wyższą sprawność układu napędowego
b. szerszy zakres regulacji prędkości
c. mniejsze zakłócenia wprowadzane do sieci zasilającej
d. ma znacznie lepsze przyspieszenia
9.21. Regulację prędkości w zakresie prędkości mniejszych od prędkości znamionowej
w napędzie z silnikiem obcowzbudnym prądu stałego realizuje się przez:
a. sterowanie napięciem twornika przy znamionowym prądzie wzbudzenia
b. sterowanie prądem wzbudzenia przy znamionowym napięciu twornik,
c. jednoczesne, proporcjonalne sterowanie napięciem twornika i prądem wzbudzenia
zachowując stały stosunek napięcia do prądu wzbudzenia
d. jednoczesne sterowanie napięciem twornika i prądem wzbudzenia
zachowując stały iloraz napięcia do prądu wzbudzenia
9.22. W maszynie obcowzbudnej o znamionowym napięciu obwodu wzbudzenia 100V, zasilanego z
przekształtnika tyrystorowego zastosowano układ forsowania prądu wzbudzenia o maksymalnym
napięciu 500V. Jaka winna być moc przekształtnika (chwilowa) układu zasilania wzbudzenia?
a. równa mocy znamionowej uzwojenia wzbudzenia
b. 2 moc znamionowa wzbudzenia
c. 5 moc znamionowa wzbudzenia
d. brak wystarczających danych do określenia
9.23. Czy w wyniku forsowania napięciowego wzbudzenia generatora uzyskujemy?
a. zmianę szybkości zmian (szybkości narastania) prądu wzbudzenia
b. zmianę ustalonej wartości prądu wzbudzenia
c. zmniejszenie stałej czasowej obwodu wzbudzenia
d. żadnego z wymienionych efektów
9.24. Klatkowy silnik indukcyjny ma znamionowy moment krytyczny Mkrn. Ile będzie wynosił
moment krytyczny, gdy stojan zasilimy napięciem 0,9 Un?
a. 1,9 Mkrn,
b. 0,9 Mkrn,
c. 0,81 Mkrn.
d. 0,729 Mkrn.
9.25. Silnik asynchroniczny pracuje przy stałej wartości napięcia zasilania i obciążeniu momentem
Mm. Przy spadku napięcia zasilania o 10% nastąpi równocześnie:
a. zmniejszenie poślizgu krytycznego i wzrost prądu silnika
b. spadek prędkości silnika i zmniejszenie poślizgu krytycznego
c. zmniejszenie momentu krytycznego i spadek prędkości silnika
d. zmniejszenie współczynnika mocy
9.26. Silnik asynchroniczny pierścieniowy pracuje przy stałej wartości napięcia stojana i przy
obciążeniu momentem Mm. Po włączeniu rezystancji dodatkowej w obwód wirnika nastąpi
równocześnie:
a. zmniejszenie poślizgu krytycznego i wzrost prądu silnika
b. spadek prędkości silnika i powiększenie poślizgu krytycznego
c. zmniejszenie przeciążalności silnika
d. spadek momentu krytycznego i poślizgu krytycznego
9.27. Układ energoelektroniczny SOFTSTART stosowany do rozruchu napędów prądu przemiennego
umożliwia redukcję prądu rozruchowego w efekcie:
a. zmniejszenia napięcia zasilającego silnik
b. zwiększenia reaktancji indukcyjnej włączonej pomiędzy sieć zasilającą i zaciski silnika
c. zmniejszenia momentu obciążenia silnika
d. włączenia w obwód wirnika rezystancji dodatkowej o kontrolowanej wartości
9.28. W silniku asynchronicznym z regulacją częstotliwościową, zasadę U/f = const stosujemy, aby
uzyskać:
a. regulację na stały prąd stojana
b. regulację na stały moment
c. regulację na stały strumień
d. nie jest żadną z wymienionych regulacji
9.29. Urządzenia SOFTSTART do rozruchu maszyn indukcyjnych realizują:
a. obniżenie napięcia stojana maszyny w czasie rozruchu, za pomocą fazowo sterowanych łączników
tyrystorowych,
b. zmianę częstotliwości zasilania stojana
c. regulację napięcia wirnika maszyny, realizowana poprzez zwieranie wirnika łącznikami
sterowanymi fazowo
d. regulację napięcia wirnika maszyny, realizowana poprzez zwieranie wirnika łącznikami
pracującymi z modulacją szerokości impulsu (PWM)
9.30. W układzie kaskady inwertorowej podsynchronicznej z silnikiem indukcyjnym,
a) moc elektryczna z wirnika (po przekształceniu) jest oddawana do sieci zasilającej
b) moc elektryczna z wirnika (po przekształceniu) jest pobierana z sieci zasilającej
c) moc elektryczna z wirnika (po przekształceniu) jest przekazywana do dodatkowej maszyny, na
wspólnym wale
d) moc elektryczna z wirnika (po przekształceniu) jest pobierana z dodatkowej maszyny, na
wspólnym wale
9.31. W układzie kaskady inwertorowej z silnikiem indukcyjnym, pracującej w podsynchronizmie:
a. brak elektrycznego momentu hamującego
b. elektryczny moment hamujący ma stałą wartość
c. elektryczny moment hamujący zależy od wartości prędkości
d. elektryczny moment hamujący zmienia się wraz z wartością momentu obciążenia mechanicznego
9.32. Silnik synchroniczny wyposażony w układ regulacji prądu wzbudzenia w stanie
przewzbudzenia:
a. pracuje z pojemnościowym współczynnikiem mocy
b. pracuje z indukcyjnym współczynnikiem mocy
c. pracuje z jednostkowym współczynnikiem mocy
d. pobiera wyłącznie moc czynną
9.33. Określenie napęd bezczujnikowy (sensorless) oznacza brak zastosowania w układzie regulacji:
a) przetworników pomiarowych prądu
b) przetworników pomiarowych napięcia
c) przetworników pomiarowych prędkości lub położenia kątowego
d) dowolnych przetworników pomiarowych
9.34. Zależność opisująca moment zastępczy silnika z przewietrzaniem własnym opisany jest
zależnością:
2 2
Moment silnika
M12t1 + M t2 + M3 t3
2
a. MŁ =
ą(t1 + t3)+ t2 + t4 M1
2 2 2 2 2
M12t1 + M t2 + M3 t3
2
b. MŁ =
M2
t1 + t2 + t3 + t4
2 2 2 2 2
M12t1 + M t2 + M3 t3
2
c. MŁ =
Czas [s]
t1 + t2 + t3
2 2
M12t1 + M t2 + M3 t3
2
d. MŁ =
t1 + t2 + t3 + t4
M3
t1 t2 t3 t4
9.35. W układzie napędowym z przekładnia mechaniczną jak na rysunku, zredukowany na wał silnika
moment zastępczy obciążenia wynosi:
a) 100 Nm
b) (80 + 20 sign ) Nm
silnik
elektryczny
c) 80 Nm
i =2
N =0,8
d) (100 + 60 sign )Nm
Mm =160Nm
9.36. Układ napędowy złożony jest z silnika rozwijającego moment elektryczny Me i maszyny
roboczej wytwarzającej moment mechaniczny Mm. Przebieg charakterystyk obu momentów
przedstawia rysunek obok:
Czy punkty równowagi statycznej A i B są:

a) oba punkty A i B są stabilne
b) oba punkty A i B są niestabilne
Me
B
c) punkt A jest stabilny, B jest niestabilny
d) punkt A jest niestabilny, B jest stabilny
Mm
A
M
9.37. Charakterystyki mechaniczne silnika obcowzbudnego prądu stałego przedstawione na rysunku
dotyczą hamowania:
a. przeciwłączeniem
b. dynamicznego
c. z odzyskiem energii
d. potencjalnego
Charakterystyki silnika Prędkość silnika
o
A
B
Prąd silnika
C
D
Charakterystyki obciążenia
-o
9.38. Dla przypadku hamowania silnika jak na rysunku ustalonym punktem pracy będzie:
a. punkt A
b. punkt B
c. punkt C
e. punkt D
Charakterystyki silnika Prędkość silnika
o
A
B
Prąd silnika
C
D
Charakterystyki obciążenia
-o
9.39. W silniku szeregowym jaki układ połączeń uniemożliwia rozbieganie silnika:
a. bocznikowanie twornika.
b. bocznikowanie uzwojenia wzbudzenia.
c. równoczesne bocznikowanie twornika i uzwojenia wzbudzenia
d. nie można zabezpieczyć silnika przed rozbieganiem
9.40. Warunkiem hamowania dynamicznego samowzbudnego silnika szeregowego prądu stałego jest:
a. istnienie remanentu maszyny,
b. istnienie zewnętrznego zródła napięcia stałego
c. nie istnieją żadne ograniczenia
d. hamowania w takim układzie nie jest możliwe dla maszyny szeregowej
9.41. Maszyna indukcyjna klatkowa jest zasilana napięciem o wartości U i częstotliwości f i wytwarza
moment o wartości M. Aby przejść do hamowania (wytworzyć moment o wartości ujemnej) należy:
a. odpowiednio obniżyć częstotliwość zasilania stojana f i podwyższyć napięcie U,
b. odpowiednio obniżyć częstotliwość zasilania stojana f i obniżyć napięcie U,
c. odpowiednio podwyższyć częstotliwość zasilania stojana f i podwyższyć napięcie U,
d. odpowiednio podwyższyć częstotliwość zasilania stojana f i obniżyć napięcie U.
9.42. Hamowanie dynamiczne maszyny indukcyjnej jest realizowane przez:
a. przyłączenie stojana do sieci i zasilenie wirnika prądem stałym,
b. odłączenie stojana od sieci i zasilenie wirnika prądem stałym,
c. odłączenie stojana od sieci i zasilenie go prądem stałym (obwód wirnika zamknięty),
d. odłączenie stojana od sieci i zasilenie wirnika prądem stałym,
9.43. W bezszczotkowej maszynie prądu stałego (DC brushless motor) do wyznaczenia punktów
komutacji najczęściej wykorzystuje się:
a) amplidynę
b) tachoprądnicę
c) wzmacniacz elektromaszynowy
d) czujniki Halla
9.44. W napędzie prądu stałego obwód regulacji prądu twornika (z regulatorem typu PI)
charakteryzuję się astatyzmem rzędu:
a) 0
b) 1
c) 2
d) 3
9.45. Tzw. charakterystykę koparkową napędu z silnikiem obcowzbudnym prądu stałego w układzie
Leonarda można zrealizować w układzie:
Św1 Św2
Św1 Św2
Rb
Uzad
Uzad
a) b)
Św2 Św2
Św1 Św2
TG
Uogr
Uzad
Uzad
c) d)
9.46. Model matematyczny dowolnego silnika prądu przemiennego w wirującym (z dowolną
prędkością) układzie współrzędnych jest w postaci:
a) równań algebraicznych
b) równań stanu
c) transmitancji operatorowej
d) wyłącznie równań różniczkowych liniowych
9.47. W wektorowych metodach sterowania silnikiem indukcyjnym układem odniesienia może być:
a) wektor prądu stojana
b) strumień skojarzony wirnika
c) położenie kątowe wirnika
d) prędkość kątowa wirnika
9.48. Polowo zorientowane sterowanie silnikami indukcyjnymi prowadzi do:
a) eliminacji momentu bezwładności
b) eliminacji momentu obciążenia
c) odseparowania toru regulacji momentu elektromagnetycznego i strumienia skojarzonego
d) sprzęgnięcia toru regulacji momentu elektromagnetycznego i strumienia skojarzonego
9.49. Wektorowe metody sterowania silnikami indukcyjnymi w porównaniu do metody U/f=const
wymagają:
a) pomiaru częstotliwości napięcia i prądu sieci zasilającej
b) zastosowania wyłącznie przemiennika częstotliwości z falownikiem prądu
c) zastosowania wyłącznie przemiennika częstotliwości z falownikiem napięcia
d) znajomości prądów płynących w uzwojeniach silnika oraz prędkości kątowej
9.50. Metody polowo zorientowane sterowania silnikami prądu przemiennego bazują na
przetwarzaniu:
a) wartości skutecznych sygnałów
b) wartości średnich sygnałów
c) wartości chwilowych sygnałów
d) nie wymagają układów pomiarowych
9.51. Dowolny bezszczotkowy silnik prądu stałego z magnesami trwałymi może być zasilany:
a) bezpośrednio z sieci jednofazowej
b) nawrotnego przekształtnika tyrystorowego
c) bezpośrednio z sieci trójfazowej
d) układu energoelektronicznego z falownikiem napięcia
9.52. W bezszczotkowej maszynie prądu przemiennego (PM Synchronous Motor) do procesu
komutacji najczęściej wykorzystuje się:
a) resolwer lub enkoder absolutny
b) tachoprądnicę
c) wzmacniacz elektromaszynowy
d) czujniki Halla
9.53. Na rysunku przedstawiono przebiegi prądu twornika i prędkości kątowej kaskadowej struktury
regulacji nawrotnym napędem prądu stałego (rozruch i obciążenie). W chwili t=1.5s silnik został
obciążony momentem o wartości znamionowej.
Z przedstawionych przebiegów wynika, że:
a) przebiegi I1,1 oraz I2,2 uzyskano z regulatorami prędkości typu PI posiadającymi różne nastawy
oraz regulatorami prądu typu PI posiadającymi różne nastawy.
b) przebiegi I1,1 oraz I2,2 uzyskano z regulatorami prędkości typu PI posiadającymi różne nastawy
oraz regulatorami prądu typu PI posiadającymi identyczne nastawy.
c) przebiegi I1,1 uzyskano z regulatorem prędkości typu P i regulatorem prądu typu PI, natomiast
przebiegi I2,2 uzyskano z regulatorem prędkości typu PI i regulatorem prądu typu P.
d) przebiegi I1,1 uzyskano z regulatorem prędkości typu PI i regulatorem prądu typu PI, natomiast
przebiegi I2,2 uzyskano z regulatorem prędkości typu P i regulatorem prądu typu PI.
9.54. Na rysunku przedstawiono przebiegi prądu twornika i prędkości kątowej kaskadowej struktury
regulacji nawrotnym napędem prądu stałego (rozruch i obciążenie). W chwili t=1.5s silnik został
obciążony momentem o wartości znamionowej.
Z przedstawionych przebiegów wynika, że:
a) dla I1,1 - zamknięty układ regulacji prądu jest elementem oscylacyjnym, natomiast zamknięty
obwód regulacji prędkości jest elementem inercyjnym co najmniej drugiego rzędu.
b) dla I2,2 - zamknięty układ regulacji prądu jest elementem inercyjnym co najmniej drugiego rzędu,
natomiast zamknięty obwód regulacji prędkości jest elementem inercyjnym co najmniej drugiego
rzędu.
c) dla I1,1 - zamknięty układ regulacji prądu jest elementem inercyjnym pierwszego rzędu, natomiast
zamknięty obwód regulacji prędkości jest elementem co najmniej drugiego rzędu.
d) w obydwu przypadkach - zamknięty układ regulacji prądu jest elementem oscylacyjnym co
najmniej drugiego rzędu, natomiast zamknięty obwód regulacji prędkości jest elementem inercyjnym
co najmniej trzeciego rzędu.
9.55. Na wielkość przeregulowania prądu twornika w układzie kaskadowej regulacji nawrotnego
napędu prądu stałego (jak na rysunku) mają wpływ:
a) dla rozruchu i stabilizacji jedynie nastawy regulatora prądu.
b) dla rozruchu jedynie nastawy regulatora prądu, a dla stabilizacji nastawy obu regulatorów.
c) dla rozruch nastawy regulatora prądu, a dla stabilizacji nastawy regulatora prędkości.
d) dla rozruchu i stabilizacji nastawy obu regulatorów.
9.56. Nastawne ograniczenie pomiędzy regulatorem nadrzędnym a podrzędnym, napędu jak na
rysunku, ma wpływ na:
a) wielkość przeregulowania prądu twornika.
b) ograniczenie maksymalnej wartości prędkości kątowej.
c) ograniczenie przyspieszenia napędu.
d) liniowy charakter zadawania wartości prądu IZ.
9.57. Rewers silnika prądu stałego jak na rysunku jest realizowany w układzie z prostownikiem
nienawrotnym.
Która z poniższych sekwencji zmian konfiguracji układu pozwala zrealizować pracę silnika w
czterech ćwiartkach układu współrzędnych jak na rysunku?
a) A, B, C, D
b) A, C, B, D
c) A, D, C, B
d) A, C, D, B
A. B.
C. D.
9.58. Maszyna szeregowa pracowała w układzie jak na rysunku 1.
Uz
Lw
Rysunek 1.
Jak trzeba przełączyć układ, aby przejśc do hamowania dynamicznego w układzie samowzbudnym?
Uz
Uz
Lw
Lw
Robc
Robc
a) b)
Uz
Uz
Lw
Lw
Robc
Robc
Rdw
c) d)
9.59. Praca generatorowa kaskady inwertorowej z maszyną indukcyjną (na stały moment):
a) nie jest możliwa  kaskada inwertorowa nie może rozwinąć momentu generatorowego
b) jest możliwa przy osiągnięciu prędkości obrotowej wyższej niż odpowiadająca prędkości biegu
jałowego (dla pracy generatorowej) przy danym kącie wysterowania przekształtnika i tylko przy
jednym kierunku prędkości obrotowej
c) jest możliwa przy osiągnięciu prędkości obrotowej wyższej niż odpowiadająca prędkości biegu
jałowego (dla pracy generatorowej) przy danym kącie wysterowania przekształtnika w obu kierunkach
prędkości obrotowej
d) jest możliwa tylko przy prędkości obrotowej leżącej w zakresie pomiędzy prędkościami biegu
jałowego dla obu kierunków wirowania
9.60. Przełączalny silnik reluktancyjny (SRM ) to silnik, który:
a. posiada wydatne zęby na stojanie i na wirniku, i tylko stojan jest uzwojony
b. stojan i wirnik są uzwojone
c. posiada wydatne zęby na uzwojonym stojanie i cylindryczny, nieuzwojony wirnik
d. posiada wydatne zęby na uzwojonym stojanie, wirnik posiada uzwojenia rozmieszczone w
żłobkach


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Naped elektryczny test
Pytania egzamin Naped Elektryczny
Elementy Elektroniczne test
zagadnienia naped elektryczny 14
elektra test
Naped elektr
test elektrycznosc p3
test elektrycznosc p1
Elektronika i energoelektronika test
test elektrycznosc p2
test elektryka (2)
test 07 t elektronik Y
5 Elektronika i energoelektronika test
elektroniczny bęben

więcej podobnych podstron