44 47 407 pol ed02 2005


44 - Komfort
KLIMATYZACJA
AUTOMATYCZNA
(DWUSTREFOWA)
Dwustrefowa: jest to oddzielna re-
gulacja temperatury i rozprowadze-
nia powietrza dla kierowcy i pasaże-
ra siedzącego z przodu.
Kierowca i jego pasażer z przodu
mogą, każdy z nich, regulować tempe-
raturę i nadmuch powietrza w zależno-
ści od potrzeb.
Symbole i komunikaty, związane ze
sterowaniem automatyczną klimaty-
zacją, pojawiają się na ekranie wie-
lofunkcyjnym.
Sterowanie za pomocą programu AUTO Regulacja temperatury po
stronie kierowcy (2)
Program
Regulacja temperatury po
automatyczny -
stronie pasażera (3)
komfort kierowcy i
pasażera (1)
Nacisnąć na przycisk "AUTO". Zapa-
F Nacisnąć na strzałkę w górę lub w
la się kontrolka. Na ekranie wielofunk-
dół, aby dokonać zmiany tempera-
cyjnym pojawia się symbol "AUTO".
tury po stronie kierowcy 2 lub pasa-
W zależności od wybranego komfor-
żera 3.
tu, system steruje rozprowadzeniem,
Wyświetlana na wyświetlaczu wartość
natężeniem i wlotem powietrza, tem-
odpowiada poziomowi komfortu i nie
peraturą, w taki sposób by zapewnić
temperaturze w stopniach Celsjusza
odpowiedni obieg powietrza w kabi-
czy Fahrenheita, w zależności od wy-
nie. Nie ma konieczności obsługi.
boru konfiguracji na wyświetlaczu.
Przy zimnym silniku, aby uniknąć
Ustawienie temperatury na wartość
zbyt dużego nadmuchu zimnego
21 pozwala na uzyskanie maksymal-
powietrza, nawiew stopniowo osiąga
nego komfortu. Zależnie od potrzeb,
swój optymalny poziom.
możliwe jest ustawienie temperatury
między wartościami 18 do 24.
01-07-2005
Komfort - 45
Po wejściu do samochodu, może Dmuchawa (4) Regulacja rozdziału
okazać się, że temperatura wewnątrz powietrza po
Natężenie nadmuchu powietrza
jest o wiele niższa (lub wyższa) niż stronie kierowcy (5)
temperatura komfortowa. Nie ma
F Obrócić pokrętło 4 w
potrzeby dokonywania zmiany usta- Regulacja rozdziału
prawo, aby zwięk-
wień wyświetlonej temperatury, w powietrza po
szyć lub w lewo, aby
celu szybkiego osiągnięcia wymaga- stronie pasażera (6)
zmniejszyć natęże-
nego komfortu.
nie nadmuchu.
Pojedyncze lub ciągłe naciśnięcie
Automatyczna regulacja temperatury
przycisku 5 lub 6 umożliwiają nieza-
Na ekranie wielofunkcyjnym pojawia
klimatyzacji, w sposób optymalny, wy-
się symbol natężenia powietrza (śmi- leżne sterowanie kierunkiem nadmu-
korzysta wszystkie możliwości w celu
chu powietrza po stronie kierowcy
gło) i wypełnia się w zależności od
wyrównania różnicy temperatury.
lub pasażera.
wybranej wartości.
Na ekranie wielofunkcyjnym pojawia
Aby uniknąć zaparowania szyb lub
degradacji jakości powietrza w kabi- się symbol (strzałki) odpowiadający
wybranemu kierunkowi 5 lub 6.
nie, należy utrzymywać odpowiednie
natężenie nadmuchu.
5 Szyba przednia i szyby przednie
boczne.
3 Nawiew z przodu i z tyłu.
Obsługa za pomocą
Wyłączenie klimatyzacji
6 Stopy pasażerów z przodu i z
przełączników ręcznych
tyłu.
Możliwe jest ustawienie ręczne jed-
F Obrócić pokrętło 4 w
AUTO Rozdział automatyczny.
nej lub wielu funkcji, zachowując
lewo aż do wyłącze-
jednocześnie wszystkie inne w trybie
nia nadmuchu.
automatycznym.
Na ekranie wielofunk-
Kontrolka przycisku "AUTO" gaśnie.
cyjnym pojawia się symbol "OFF".
Tryb ręczny może powodować skutki
Czynność ta powoduje wyłączenie
uboczne (wzrost temperatury, wilgot-
wyświetlacza i kontrolek.
ności, niemiły zapach, zaparowanie
Wyłącza wszystkie funkcje syste-
szyb) i spadek komfortu jazdy.
mu, z wyjątkiem odmrażania tylnej
Aby powrócić do trybu automatycz-
szyby.
nego, należy nacisnąć "AUTO".
Komfort termiczny nie jest utrzymy-
wany (temperatura, wilgotność, za-
pach, zaparowanie).
Nie zaleca się dłuższej jazdy z wyłą-
czoną klimatyzacją.
Aby ponownie włączyć klimatyzację:
F Nacisnąć na przycisk 1, 2 lub 3.
01-07-2005
46 - Komfort
Program Dopływ / Odmrażanie tylnej
widoczność (7) Recyrkulacja szyby (9)
powietrza (8)
W pewnych przypadkach program Funkcja umożliwia odizolowanie kabi- Ogrzewana szyba tylna pracuje nie-
komfort może okazać się niewystar- ny od zapachów i dymu z zewnątrz. zależnie od systemu klimatyzacji.
czający, aby wysuszyć szyby lub je
F Nacisnąć na przycisk 8, aby zmie- F Przy pracującym silniku, nacisnąć
odmrozić (wilgoć, duża liczba pasa-
nić sposób dopływu powietrza, w na przycisk 9, aby włączyć od-
żerów, mróz).
zależności od wyboru, zapala się mrażanie tylnej szyby i lusterek
F W tej sytuacji należy wybrać pro- odpowiednia kontrolka: wstecznych. Zapala się kontrolka.
gram widoczność, aby szybko
- wlot powietrza z zewnątrz. Wyłącza się automatycznie, aby
uzyskać przejrzyste szyby. Zapa-
Tryb wymusza wlot powietrza z zmniejszyć zużycie paliwa, w zależ-
la się kontrolka.
zewnątrz. ności od temperatury na zewnątrz.
Kieruje on klimatyzacją, natężeniem
Odmrażanie może zostać wyłączone
- cyrkulacja powietrza wewnątrz
i dopływem powietrza, oraz rozdziela
przez ponowne wciśnięcie przycisku
kabiny.
wentylację w stronę przedniej szyby i
9 lub po wyłączeniu silnika, w takiej
Zapala się kontrolka odpowia-
przednich szyb bocznych.
sytuacji odmrażanie tylnej szyby bę-
dająca wybranemu trybowi.
Na ekranie wielofunkcyjnym pojawia dzie kontynuowane przy ponownym
Przedłużone działanie w trybie
się symbol przełącznika programu uruchomieniu silnika.
cyrkulacji powietrza wewnątrz
widoczność.
kabiny, może spowodować za- Wyłączyć odmrażanie tylnej szyby
Jeżeli zaparowanie zniknie, ponow- oraz lusterek wstecznych jak tylko
parowanie szyb i pogorszenie
ne naciśnięcie przycisku 1 powoduje to możliwe, gdyż małe zużycie prą-
jakości powietrza wewnątrz.
powrót do poprzednich ustawień. du powoduje zmniejszenie zużycia
Nie należy długo jezdzić z tą
paliwa.
funkcją, z wyjątkiem szczegól-
nych przypadków.
Na ekranie wielofunkcyjnym
wyświetla się informacja odpo-
wiadająca wykonanemu usta-
wieniu.
F Nacisnąć przycisk 8, aby powró-
cić do automatycznego sterowa-
nia wlotem powietrza.
Dla Państwa komfortu, między
kolejnymi uruchomieniami silnika,
ustawienia zostają zapamiętane.
01-07-2005
Komfort - 47
Menu "CLIM" Podgrzewacz dodatkowy*
Samochody wyposażone w silnik HDI
mogą być wyposażone w automatycz-
Nacisnąć na przycisk
ne ogrzewanie dodatkowe, zwiększa-
"MENU" aby wejść do
jące komfort.
menu głównego, a na-
Na biegu jałowym lub podczas po-
stępnie zatwierdzić.
stoju, naturalny jest świst oraz wyda-
lanie małej ilości spalin i zapachów.
Menu "Menu główne" pojawia się
na ekranie wielofunkcyjnym.
Wyłączenie klimatyzacji
(AC-OFF)
Należy wybrać ikonę Klimatyzacji
za pomocą przycisków systemu na-
Wyłączenie może spowodować za-
wigacji.
parowanie szyb.
Istnieje możliwość anulowania wyłą-
Menu "Air conditioning" (Klima- czenia poprzez naciśnięcie na przy-
tyzacja) pojawia się na ekranie cisk "AUTO" lub dmuchawę 4 na
wielofunkcyjnym, jako wyświetlenie fasadzie sterowania klimatyzacji.
główne.
Wyłączenie lub włączenie
jednoczesnej regulacji po
prawej i lewej stronie
Włączenie funkcji spowoduje usta-
wienie u pasażera tej samej konfigu-
racji co u kierowcy.
Wyłączenie funkcji pozwoli na po-
wrót do oddzielnych ustawień po
stronie kierowcy i pasażera.
Naciśnięcie przycisku 4 lub 6 wyłą-
cza jednoczesną konfigurację.
* Zależnie od kraju przeznaczenia.
01-07-2005


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
126@7 pol ed02 2005
67h@7 pol ed02 2005
140@7 pol ed02 2005
129@7 pol ed02 2005
40C@7 pol ed02 2005
1213@7 pol ed02 2005
95@7 pol ed02 2005
130@7 pol ed02 2005
22@7 pol ed02 2005
51S@7 pol ed02 2005
64h@7 pol ed02 2005
81@7 pol ed02 2005
56@7 pol ed02 2005
1501@7 pol ed02 2005
80?@7 pol ed02 2005
112@7 pol ed02 2005
301@7 pol ed02 2005
164@7 pol ed02 2005
1034@7 pol ed02 2005

więcej podobnych podstron